• FrontMan

    Vidíte nějaký přínos nebo rozdíl v používání spojení řidítek a představce typu oversize oproti běžné klasice? Používám klasiku Kore – Kore a uvažuju o představci Ritchey 4-axis a řidítkách Ritchey WCS carbon oversize. Jo a je citelný rozdíl při používání řidítek z Al slitin vs. karbonových (co se týče pružnosti a náchylnosti na náraz)? A konečně jak je to s používáním rohů na karbonových řidítkách?

    0 0
    • JIRA  

      Jiný přínos než že OS se mi víc líbí jsem nenašel. Kde budeš kupovat ty díly? Sháním to samé a už tady na to byl i thread.

      0 0
    • Frankie  

      Mam na biku Ritchey Pro oversize 31,8mm riditka a FSA predstavec. Uz ani nepamatuju, jaky byl oproti tomu normalni spoj, ale nerekl bych, ze by to bylo neco, co bys poznal, pokud by to nebylo nejaky vysloveny blato… Karbonovy riditka ani rohy bych na bike nedaval, ale kdyz tak mam tuchu, ze se kvuli rohum do carbonovych riditek dava nejaky spunt…

      Jedinej znatelnej rozdil u oversize riditek, kterej jsem poznal, je to, ze se na ne kvuli velkymu prechodu z tlustyho na mensi prumer spatne vejdou rohy, gripy, brzdy, razeni, comp a pulsmetr dohromady, zvlast po tom, co jsem si je jeste trosku zuzil :))

      FV

      0 0
    • blue  

      ja to napisu sem, tady to zatim tolik nezapadne…

      dneska jsem nasadil novej predstavec a riditka, presel jsem z klasiky na OS a budu muset nejak znovu resit objimky na svetlo a blikacku (tachometr a tepak nastesti nevozim)… tak jen aby pripadne dalsi byli na takovej problem, o kterym se nepise, vedeli a pocitali s tim

      0 0
      • Lister  

        Bych řekl, že tohle je poměrně důležitý.

        Taky zrovně vybírám komplet rodla + představec a mám fakt dilema. Představec co se mi totiž hodně líbí je jen OS, varianta na klasiku tak hezká není, ale zase nevím jestli má cenu riskovat následnou nekompatibilitu světel a tepáku ( komp stějně jako ty nevozím) jen kvůli designu, nehledě na to že klasika vyjde většinou levněji a zásadní rozdíl v tohosti tam určitě nebude.

        0 0
      • zac  

        muzu jenom potvrdit… mam na OV riditkach tachac a tepak a oboji je tak jako blbe nakrivo, a treba ted objimku regulace odporu na trenazeru tam nedam vubec…

        0 0
        • jecnak  

          No a jak se tady vsichni divili proc chci ty FSA, ze jediny maj horni hranu rovnou…

          0 0
      • VencaV1  

        To ja jsem naopak zjistil ze moje svetlo je pro OS delany, konecne to zacalo drzet jak ma. :)

        0 0
    • Gatier  

      ja osobne som pocitil na cestaku priliv tuhosti pri prechode na väcsi priemer

      0 0
      • Radek Broz  

        Zajimavy, ze kdyz to nejakej casopis meril, tak zjistili, ze je o prakticky stejny. Podle me to bylo tim, ze jsi to vymenil za novy a ne kvuli jinymu prumeru.

        0 0
        • Davit  

          Ano, bylo to v nějakým Velu, tak rok zpátky. A jestli se dobře pamatuju, tak tuhost spíš odvisela od výrobce, než od průměru – u někoho byl OS tužší než klasika, u někoho ne.

          0 0
          • Lister  

            Neví někdo, který to bylo číslo, jsem to včera bezúspěšně hledal ????

            0 0
            • blue  

              tipuju, ze 06–2004

              0 0
            • blue  

              tak uz sem to ansel v archivu, 2–2004

              Co se děje venku, to laboratorní vybavení příliš nezajímá. Ještě že tak, protože jsme na přesné měřící přístroje vpustili na 40 MODELŮ ŘÍDÍTEK. Silniční, MTB, rovné i vlaštovky, karbonové i hliníkové, oversize i klasického průměru. MĚŘENA BYLA TUHOST, ale nešlo o poměření mezi značkami, jako o zjištění toho, zda je oversize průměr opravdu takovým přínosem, jak ovlivní tuhost různé materiály, co přinese vyšší nebo naopak nižší investice do řídítek. Porovnáváno tak bylo pouze mezi 4 značkami, ovšem v jejich plném sortimentu. Některé výsledky byly překvapivé! A je vlastně maximální tuhost řídítek výhrou?

              0 0
              • McBlacky  

                to je právě ono, titanová řidítka maj průhyb jako prase, stojel nehoráznou vatu a přesto je lidi chtějí. u řidítek je pro mě nejdůležitější odolnost vůči lomu, pak váha a pak tuhost. při stojce za rohy se prostě řidítka kroutí ale že by to ubýralo na výkonu si nemyslím

                0 0
              • Lister  

                Taky jsem nakonec našel :o) Potvrdilo se mi jen to, co jsem tušil z toho co mám na svojem kole – že řada Comp od Toma je jedna z nejtužších co se dá koupit :o)

                Možná že bude mít větší přínos OS rozměr pro představce než pro rodla, ale to by chtělo asi změřit, teď jen tipuju

                0 0
                • McBlacky  

                  ovšem abychom byly korektní tak comp od toma má dost bruální váhu, že lecjakej ike, superior, kbix a podobný jsou lehčí a levnější

                  0 0
                  • Lister  

                    Korektně přiznávám, že má :o) ale jako brutální bych ji nenazval :o))) je prostě trošku těžší. Třeba řadu Pro beru jako jeden z nejlepších kompromisů v poměru váha/tuhost/cena

                    0 0
    • Siddha  

      ja naopak na silnici tusim ze OS vubec zadnej prinos tuhosti neprineslo (Pells rodla) tachac mam na predstavci a tepak, pokud ho beru mam na ruce. svetla vetsinou nekam jen zastrcim, na letnaku se vetsinou netrmacim nekde potme. na zimaku, kterej mam ovesenej ze vsech stran bych to urcite nechtel. podle me prinos nulovej, pokud ne zapornej…

      0 0
    • Davit  

      Při přechodu na oversize jsem žádnou markantní změnu taky nezaznamenal – (mám oboje FSA hliník).až na horší montáž komplu. Naopak rozdíl v pohodlí mezi karbonem a hliníkem byl u řidítek dost výraznej – když sem po karbon Tioga nasadil hlinikový Answer byl sem daleko víc vyklepanej. Záleží samo taky na vidlici. Ne všechny karb. řidítka umožňujou montáž rohů, to je třeba si zjistit. A co se týče náchylnosti na náraz, řek bych že v kategorii do 150g je to úplně jedno – zlomil sem hlínu i uhlí. (nejnáchylnější jsou řidítka právě na uskřípnutí rohem)

      0 0
    • Quake 9.0  

      Dle mého názoru je hlavní přínos v únavové bezpečnosti. Ze stejného důvodu podporuji rozšíření silnějších krků u vidlic. I zanedbatelná změna může mít ve výsledku markantní vliv na únavovou pevnost. Hlavně u hliníkových slitin. Komu zůstaly ulomená řidítka v ruce, tak určitě ví, o čem mluvím. Ještě raději bych používal širší upínací část představce pro řidítka. Něco na způsob Syncros ve spojení s OS řidítky. Duralová řidítka nejsou zrovna vhodná pro tlumení vybrací. To si raději pořiďte kompozitová, nebo titanová.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.