Malý, ale slušně osazený kolo!!!

29 nepřečtených
  • Turbo

    Vybíráme pro segru nový kolo a po prohledání netu jsme našli jen 4! výrobce kol co do čr dováží MTB kola menší než 15"

    A ty co dováží a maj je v katalogu, tak vlastně nedováží, protože po nich není poptávka!!!

    Takže dotaz zní jaký kolo pro slečnu 152cm vysokou. (nyní jezdí velikost 13 a je to akorád – 14palců je max)

    Požadavky – slušná vidle (vzduch/olej by se hodil ale nemusí i ta blbá J3 by se snesla) řazení rapid fire, hydry brzdy. Jo a cena max 26 klacků.

    Napado nás toto: www.bikesportchrudim.cz/index.php?…

    • dokoupit nějaký hydry a vejít se tak do tanovenýho rozpočtu.

    Jo a nevíte co přesně znamená letos u meridy ten přívlastek „L“(lady) – jako čím se takový kolo liší od pánskýho?

    0 0
    • Myska  

      To modroučký je moc pěkný, pro holku jak dělaný, a ty kotouče bych zvážil po otestování těch avidů, nejsou nejhorší a na tak malou váhu pro holčinu by mohly stačit. Záleží ale na ní.

      0 0
    • Meesha  

      Ten spesl mi prijde predrazenej. Nebylo by lepsi neco postavit? Do 26 by se to myslim dalo.

      0 0
    • dalimil  

      je otázka jestli 13" budou dovážet,to že ji mají na stránkách není záruka toho,že kolo je dostupné.pozor na to !

      0 0
    • Siddha  

      napis do Duratecu a RB neco si myslim, ze tam v te cene daji dohromady… zajimavejsiho a na miru

      ty damsky meridy maji divny ramy, mrkni na web, prece

      0 0
      • Turbo  

        Ty dámský meridy nemyslím modely juliet, ale to jak maj u normál modelů napsaný to „L“

        0 0
      • JMT  

        takle maly postaveny to ma segra, koukni mi do profilu {ale je tam starej design, ted uy je o moc hezci]

        0 0
        • Turbo  

          Tak nakonec se nám snad podaří sehnat Konu Calderu 06 ve 14tce. (jedinej kus v evropě)

          Jestli to vyjde tak hodím brzy foto :-)

          0 0
    • náčelník  

      Včera jsem šel z restaurace okolo autosalonu Nissan a za výkladem tam měli něco takového: www.scottusa.com/product.php?… Jenom to bylo celý černý a mělo to nějakou vidlici od Manitou. Velikost to mělo jako na odkaze. Víc nevím, měli už zavřeno a byla tma :)

      0 0
    • Pablo  

      Něco podobnýho hledá teď ségra, chce slušně osazený HT MTB (dejme tomu na úrovni Deore), může to být i starší model, nějaký výprodej, aby to za tu cenu bylo slušně osazený, 15kkč je pro ní asi max. Měří 160cm, váží 53kg, jezdí XC/maratony. Podle výpočtů i srovnáním se starým kolem nám vychází rám 14–15". Radši Včka kvůli údržbě a váze. Kdyby měl někdo nějaký zajímavý tipy, budu rád.

      0 0
      • ada  

        na deorku som nasla totok: ale vobec netusim, aka je ta vidla: www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

        0 0
        • Lišák  

          o té vidli takdy bylo napsáno hodně a nic pěknýho to nebylo. Milan 1 s ní asi něco udělat dokáže, ale ve stavu neupraveném to je prý bída.

          0 0
          • kemo  

            Obávám se, že jsou vidlice se kterýma ani Milan nic nedokáže…

            0 0
            • milan1  

              Proč mluvíš za mě? Nechceš si nejdřív zjistit informace? Model XCP 75 o kterém je tady řeč není v úpravách vyjímkou a dokážu ho vyladit i na velmi lehkého jezdce. V první řadě je třeba extrémní citlivosti a té skutečně i u téhle vidle dosáhnu.

              0 0
              • Pekáček  

                Ale vyplatí se vrazit tolik peněz do úpravy u takového provedení? Místo kluzných pouzder kusy plastu, lakované vnitřní nohy aby vypadaly při prodeji jako alu a pak se to odře… rp-pawlak.pl/sun­tour/images/SF-XCP75-LO.jpg

                0 0
                • milan1  

                  Je třeba se podívat na to, co řešíme a to je vidlice pro lehkého jezdce. Stále dokola opakovaná plastová pouzdra nejsou takový zločin. Nevšiml jserm si že by někomu vadila na Judy nebo J4.Přitom na těchhle vidlicích mají daleko silnější stěnu toho plastu a je to jeětě měkčí, než u toho Suntouru, takže náročnější na vymyčkání. Slyšel snad už někdo nějaké masivní nářky na zvětšující se vůlí u těchhle plastů u Sunouru? Dobré by bylo zkoumat a ověřovat a ne stále opakovat jediné. Nohy jsou samozřejmě lakované ale ne u všech ročníků, také dobré si tohle ověřit. Já po úpravě nikdy žádný lak nenechávám. Důležité upozornění nohy nejsou chromované, nerezne to ale chrom to není! Není to tak tvrdé, je to prostě nerez. Celkovým zpracováním a použitými materiály to není samozřejmě zázrak (např. uvnitř místo šroubových zakončení nohou jenom zapertlování)ale technologie použité na tomhle typu běžně objevíte na takovém Drop offu a zase jsem neslyšel stížnosti. A na závěr jsme u pružiny. Pružina na tomhle typu vidlice je slabší a je přitvrzena elastomerovým blokem uvnitř. Pro lehké jezdce jde elastomer zcela odstranit a po cekové Lock outu úpravě získá lehký jezdec bezkonkurenční vidlici naladěnou právě na sebe s olejovým tlumením a zamykáním. Tak tohle je ten smysl a důvody doporučení právě pro podmínky lehkého jezdce. Tebou často doporučovaný Axel například disponuje v základu snad tou nejtvrdší pružinou, která je ve vidlicích montovaná, stejně tak jsem na takové pružiny narazil u Judy. Právě doporučení pro lehké jezdce by mělo vycházet hlavně z takovýchhle zkušeností. Tvrdost pružin by měla být na prvním místě jinak tě čeká jejich výměna a ta se cenově okamžitě přiblíží tuningu. Není i takováhle investice zbytečná?

                  0 0
                  • Martinkaa  

                    Ja na Axelce jezdim uz tri roky na 15" ramu. Vazim 57 kg. Tvrda se mi teda rozhodne nezda. Spise jsem si rikala, jestli na me neni moc mekka. Mam ji vystelovanou skoro na nejtuzsi. Nevim ale jestli nedavaji treba na male modely kol mekci pruziny nez na kola, kde se predpoklada, ze na nich bude jezdit stokilovy rizek. Myslim, ze je to na subjektivnim positu jezdce a ne na tom, co rekne ten, ci onen na BF :-)

                    0 0
                  • Pekáček  

                    No já byl několik hodin majitelem vidlice XCP-D a rychle jsem jí vrátil když jsem zjistil o co jde. Taky jsem viděl jak takový plastový monoblok vyjede ven, prodavač-opravář vrtal díru do vnějších nohou na červík aby tam to pouzdro udržel. Spůsob jeho zajištění se hodí tak do propisky nebo na grip shift (tam skutečně je). Vakl v takové vidli jsem taky viděl, velký, zatímco Axel se kterým jsem se setkal (Martinky) je bez vůle po 3 letech a má měkkou pružinu (dřív tam dávaly asi jiné). Je to typ a Alu vnějšíma nohama. Já jezdil a jezdím SR s kovovými pouzdry, těch 15000km vydrží. Marzocchi zatím taky drží (kupodivu). XCP-75 LO a podobné výrobky spíš považuju za OEM pozlátka s lockem aby to vypadalo pěkně… Kdyby byly kvalitní jako staré MG-91, bylo by to fajn. Jen tak pro informaci, kolik tedy stojí vytunění XCP-75LO? Bude tam práce jak na kostele a cena vidle se tak neúměrně zvedne.

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Oprava: dávali

                      0 0
                    • milan1  

                      Na té vidli je staejně a dokonce víc práce než na ostatních. jinde např nemusím sundávat lak z nohou.Přesto zachovávám cenu jako u ostatních. Dohadování o tvrdosti pružiny nebude mít konce, prortože informace o tom co je montováno a prodáváno se těžko získá. Informace o tři roky staré vidlici je trochu jiná. Podle mých informací je extra tvrdá montována již dva roky.Měl by to být stejně známý fakt jako to, že naopak Splice má pružinu extra měkkou. Kde by takové informace šly sehnat a jak je ověřit? Jednoduše grafem charakteristiky ale to je jiná kapitola a chtělo by to aktivitu lidí ale tu nečekej. Moje informace nepocházejí z jedné vidlice ale ze širokého spektra. Tebou popisovaný problém s vratáním a zajišťováním pouzdra se může stát pouze u neznalého servisu. Při běžné manipulaci jsem se s ničím obdobným nesetkal. Tahle pouzdra jsou navíc k dostání jako náhradní díl, stojí okolo 200,– a dokáže je vyměnit každý, bez potřeby speciálních nástrojů. Tím nechci hájit genialitu konstrukce. Je to levná vidlice a kdo chce opravdu šetřit, tak tohle je jedna z možností.Navíc spodní nohy jsou i u téhle vidlice z magnézia a ne z duralu, jako u ostatních levných vidlic. Axel je má tuším také duralové. Když tedy porovnáš nakonec váhu, funkci zamykání i pevnost, tak věř, že ten Axel to právě s touhle upavenou Suntourkou prohraje. Vymačkání pouzder a jiné obdobné opotřebení u lehkých jezdců myslím nemá cenu řešit.

                      0 0
                      • Pekáček  

                        Axel už má nohy magneziové. Ta XCP-75LO váží cca 2,2kg a stojí kolem 25OOkč. S tuningem to bude asi o 1000kč víc. Teda nic moc, dost peněz na takovém technologickém základu. Pokud vím, dřív se ty pouzdra sehnat nedaly.

                        0 0
                        • milan1  

                          Nemůžu vyvracet, že kdysi tvůj servis neměl k dispozici pouzdra. Máš prostě smůlu na servisy, jejich postup byl divný a divné už bylo to, že se na nové vidli ulomil ten zajišťovací jazýček. Při běžném i amatérském zásahu by se to stát nemělo. Není to běžné a chtělo by to upřesnění, že to, co vydáváš za zásadní chybu je zkušenost jedné jediné vidlice. Nechci tvrdit, že je to řešení ideální ale jsme u levných vidlic a ty jsou plné kompromisů. Pokud tě zajímá cenová výhodnost, tak ta Suntoura u mě vyjde na 3200,– a stává se opravdu cenově první vidlicí o které se dá hovořit jako o odpružené. Nebudu vydávat tuhle vidlici a nikdy jsem nevydával za technologickou špičku. Potvrzuju pouze, že je možné jí s úspěchem provozovat i pro lehkého jezdce, že je plně funkční ale mojí oblíbenou není a nikdy nebyla. Kromě toho, co je probrané je samozřejmě těžší, nikoliv 2200g, jak uvádíš a v reálu to s Axelem bude plus mínus 50g. Při reálném hodnocení by neměla být dělána jakási technologická špička z Axela, který je dražší a pokud se potvrdí příliš tvrdá pružina, tak to bude dotyčného lehkého jezdce stát zaručenou dodatečnou investici. Takže zvaž pro koho je rada určená a zkus i poznat, k čemu by mohlo být dobré používání grafu charakteristiky. Stačilo by požádat případného čtenáře tohohle thredu a vlastníka uvedené vidlice patřičného ročníku aby provedl měření. Jinak je to jenom stálé dohadování o ničem.

                          0 0
                          • Pekáček  

                            To nebyl můj servis. Jak tě to napadlo? Šel jsem si něco koupit a viděl jsem. Byla to reklamace, to pouzdro vyjelo ven.

                            0 0
                            • milan1  

                              Neříkám tvůj osobní servis. Ani ta Marzocha nebyla tvůj osobní servis. Každopádně to, co jsi viděl byla zřejmě jejich práce, nebo práce neznalého majitele, který se v tom násilím vrtal.Pouzdro se odjišťuje lehkým pootočením, to ti uvolní ten jazýček a potom se lehce vytáhne. kdo to rve ven bez odjišTění dosáhne toho, co jsi viděl.

                              0 0
                              • Pekáček  

                                To nebylo člověkem co by se v tom vrtal, jak ti to mám vysvětlit. Asi kusová vada, třeba to bylo špatně odstříklé. Každopádně dost odstrašující, aspoň pro mě.

                                0 0
        • Pablo  

          Diky, vypada to nadejne, uz to par dni resime, on je trochu problem se ziskanim geometrie toho ramu, vyrobce to mel spatne. Prodejce je ochotny vymenit nektere komponenty, takze si asi nechame odecist vidlici a dame puvodni (asi 2 roky stara, segre vyhovuje), vymenit predstavec podle toho jak to vyjde rozmerove a mozna dat LX prehazku. Bohuzel segra napsala mail asi nejasne, takze s tema mirama ramu bude muset otravovat znova, nema nekdo link na rozmery No Saint Urian 2 ramu (14.5")? Ze bychom to rozhodli uz ted o vikendu, nejak se mi to nedari najit..

          0 0
          • Pablo  

            Fakt nikdo nemuze poskytnout (nejlepe fyzicky premerit) geometrii No Saint Urian 2 ramu (14.5")? Prodejce pokazdy odepsal neco jinyho, treba horni ramova trubka vodorovne mu vysla kratsi nez vlastni trubka, kdyz jsme mu napsali ze to neni mozny, tak to pry premeril a poslal zase jiny cislo, na zaklade takovych informaci nemuzu z webu objednat kolo :( Navic ta vzdalenost vodorovne co nas zajima (AH -viz link) mu vysla 51cm a vsechny ostatni kola v 14.5" ji maj okolo 54cm takze kdovi co meril, radsi bych nezavisly info. www.merida-bike.cz/…atts_tfs.jpg

            0 0
    • Martinkaa  

      No zalezi, kolik ji je? Jestli je predpoklad, ze jeste poroste, tak si myslim, ze 15" bude OK. Merim 164cm a jezdim na 15" Author Modus. Sedlovku mam vytazenou skoro po rysku, takze kdyby si dala sedatko niz a koupila kratsi predstavec, mohlo by ji to byt. Pokud ale uz asi neporoste, tak to asi fakt chce neco mensiho a nebo zkusit nejakou damskou serii, kde je kolo celkove kratsi. At si zkusi panskou 15" a damskou 16" a uvidi. Ta 16" se zda pocitove mensi nez ta 15", teda aspon, co jsem slysela ;-)

      0 0
    • miche  

      Nevim jestli se to dovazi, ale me prijdou super tydle Gianti for women :-))) velmi dobre barevne provedeni a pekne osazeni, teda podle me :-)) www.giant-bicycle.com/….000.500.asp?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.