cyklistika a hazardování s vlastním životem

178 nepřečtených
  • johny.h

    Nedávno jsem si chtěl taky koupit značku cyklisty na auto, ale nepřestávají mě udivovat takový „kamikaze“, kteří mi udělají na rovince kličku před auto, a to o 2m bez ohlídnutí se a ukázání o odbočování, kvůli tomu, aby náhodou neodjel 10m po „kočičích hlavách“, když už jsem ho začal předjíždět. Gumy pískly, já zatroubil, on na mě ukázal ještě fakera. Chtěl bych ho vidět, kdyby to udělal tak o 2m dřív. Já bych měl u policajtů co vysvětlovat, shánět bych svědky a on by v lepším případě jezdil za pár měsíců. Najíždím taky kilometry i v tomhle bordelu co tady v Liberci na silnicích je, ale když tedu proti louži, díře, větvi atd. tak se ohlídnu a kdyžtak ukážu. Byl bych jenom rád, aby si i tito z nás uvědomili, že při takovémto jejich chování jim je veškerý trénink k ničemu, když pak takhle zmaří své zdraví, ne-li svůj život! Taky se bojím jezdit po silnici, ale z opačného důvodu. Já se na silnici chovat umím, ale řidiči kteří při předjíždění vytlačí protijedoucí auto, jež uhne před srážkou s autem a při tom třeba sundá nevinného cyklistu :(. Snad si to někdo po přečtení uvědomí a přispěje tak ke zdraví svému i druhých. Biku zdar! :)

    0 0
    • Lišák  

      A proto se už několik let snažím po silnici přesunovat co nejméně a jsem spokojenější. Chápu, že závodníci musí trénovat, ale mě se to, naštěstí, netýká.

      0 0
    • error  

      tak tenhle maník by si určitě tu samolepku zasloužil i zadarmo, no možná i nějakou cenu za ohleduplnost www.autoweb.cz/…crashes.html?… :-)

      0 0
      • McBlacky  

        ale už spidera vyměnil za auto se střechou po tom těžkým poranění hlavy dokonce zvolil i jinou značku :) upřímně ale rozhodně nejel podle předpisů když se otočil dvakrát ve vzduchu než dopadnul, po tom co vzal skrz zed…

        0 0
        • error  

          málo lidí by s tím dokázalo jet podle předpisů, syndrom prvního ferary je neúprosný :-)

          0 0
      • Komi  

        Chudák, musel kupovat nový auto :-)

        0 0
      • jihra  

        To hovado v tom Ferrari se mělo zabít natvrdo. Aspoň by dál neohrožoval lidi na silnici. A to samé přeju všem prasatům za volantem – ať to napaří ve 120 do betonového sloupu, ale ať jsou v autě sami.

        0 0
        • wroum  

          A to samé přeju všem prasatům za riditkama – ať to do nich napaří ve 120 kamion.

          0 0
          • Lišák  

            Lituju toho řidiče kamionu
            To není, myslím, zrovna nejlepší nápad.

            0 0
          • borda  

            ovšem prase za řidítkama těžko někomu ublíží jako prase za volantem, takže tvoje poznámka je přinejmenším zcestná, spíš debilní

            0 0
            • wroum  

              predstav si situaci, kdy ridic predjizdi cyklistu a ten najednou udela uhybnej manevr treba kolem kanalu, nebo jinak prudce zmeni smer. no a ten ridic jede treba 90 a najednou musi brutalne zatocit. muze skoncit na poli nebo treba v betonovym sloupu…je to jen priklad, tech zpusobu jak muze cyklista ublizit autu je moc. a kdyz to dotahnu ad absurdum, tak jeden vul na kole muze zabit treba autobus plnej lidi a nikdo nemuze tvrdit ze se to nemuze stat. takze bych vubec netvrdil ze ta poznamka je zcestna a uz vubec ne debilni!

              myslet si ze cyklista nemuze bejt nebezpecnej jenom proto ze je pomalej a relativne lehkej je picovina.

              0 0
              • borda  

                ovšem srovnáš naprosto nesrovnatelné. jinak najezdím hodně v autě (cca 30 k/rok) a trochu i na kole (cca 4k/rok). Cyklista mě ješte nikdy neohrozil, zato automobilista mnohokrát. Na kole i v autě. To co to píšeš je skutečně dovedeno ad absurdum (pravděpodobnost řádově v promilích). Kdežto auta ohrožují pořád a všechny. PS k tomu porsche: a často jsou to arogantní kokoti v drahých autech – často mám pocit, že platí přímá úměra, čím lepší auto, tím větší debil. Pokud předjíždí na mokré silnici do horizontu, naprosto souhlasím sjihrou. Škoda, že tam nejel ten tvůj kamion. Minulý týden se zabil kolega ze zpřízněné fimy, kvůli kriplovi, kterej má sice na lagunu, ale už kašle na zimní gumy. A samozřejmě jezdí co to dá.

                0 0
                • wroum  

                  beru to ze sveho pohledu – cca 50 tis autem po praze a okoli, casto dalnice a ze bych nemel prekerku s cyklistou rict nemuzu. obcas se zadari a je jedno jestli ve meste nebo na okresce. na kole na silnici nejezdim, mozna tak vyjimecne.

                  BTW auto jakozto stejne velky, rychly a tezky objekt se mi odhaduje mnohem lepe nez cyklista kterej klickuje sotva se vlece a videt je taky hur.

                  0 0
                • ddd - andy  

                  A muzes mi rict kolik za den v aute potkas cyklistu a kolik aut? Takze skoro bych rek ze ty cyklisti na tom budou hur..

                  0 0
              • B0B0  

                Kanal byva vacsinou v meste. A v meste je u vas maximalka 50 km/h. Takze ak spominas prave auto iduce 90 km/h, tak rovnako dobre moze zrazit chodca, motorkara aj bez uhybnych manevrov.....

                0 0
      • VencaV1  

        Tak Ferrari ktery predjizdelo pres horizont a navic pres dvojitou caru jsem videl i u nas, u Mirosovic smerem na Tabor. Docela mel stesti ze tam zrovna nebyl kamion, tech tam jezdi mnohem vic nez cyklistu. A urcite to byl Leos Mares :)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Mel kozich?

          0 0
        • enjoy  

          zadavam kvizivou otazku:-).za jak dlouho se da odrovnat motor ve fungl novym ferrari?:-D

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Do vteriny?

            0 0
            • enjoy  

              a sakra:-),no to asi nene:-). cca 43 vterin na 400 metrech:-) docela slusny ne?:-D

              0 0
              • rock  

                To odpovídá průměrné rychlosti asi 33.5 km/h. Buď byl ten dotyčný vyjímečný umělec, nebo makaróni dělají ještě méně spolehlivá auta, než jsem si myslel …

                0 0
                • enjoy  

                  das tam 1,na cca 70km/h za 2,na cca 110km/h otocka pres rucku,okamzite za 1,vyrazis vpred,das za 2,znova ta sama otocka,za 1 a… uz jenom kour:-))) ps:rikal mi kamarad,ze existuje takovy video,asi by slo najit na netu.pry nejaky testovaci jezdec co delal zatezovy test:-)).patrne sikula:-)

                  0 0
                  • Maynard  

                    tomu nevěřím…muselo být studené…

                    0 0
                  • ddd - andy  

                    Ja to videl! A trochu zaplakal… :-/

                    0 0
                  • rasto  

                    mam ho doma v PC. kdo chce, at mi napise email, preposlu ho ;-) video je velike ±2mb.

                    0 0
                    • enjoy  

                      ty jo tak ted jsem na sebe trosicku hrdej:-D,pac jsem zagoogloval a napoprve to nasel. ps:ani to nevypadalo tak hrozne,ze by to muselo takhle dopadnout:-)

                      0 0
              • Běžec  

                400 metrů za 43 vteřin dávají i lidi. Někteří…

                0 0
          • rock  

            Záleží na tom, jak rychle jede ten kamión, co do za Tebou u přechodu neubrzdí …

            0 0
    • Lister  

      a už si někdy zkoušel předjíždět cyklistu s dostatečným odstupem, fakt miluju, když mi zrcátka leští konce řidítek, a naopak když jedu autem a nemám takové místo aby mezi mnou a cyklisou nebyl aspoň metr místa tak nepředjíždím.

      0 0
      • Lister  

        PS: tím nechci říct že by měl cyklista něco takového dělat, ale jako řidič to tak dělám pro vlastní klid :o)

        0 0
      • Vašur  

        To se mi stalo před nějakým rokem: šlapu si to po tý dlážděný silnici nahoru k přehradě Orlík, nemám problém jet s tlustými plášti až u kraje, kde jsou ty dlažky dost rozšklebený. Za mnou slyším, jak se do kopce žene Karosa. Moc velký odstup si nedal, jenže navíc, protože bylo vedro, měl ty přední dveře, který se vysunujou ven aspoň o 20 čísel, otevřený. A ty jsem cejtil na lokti. Stačily milimetry…

        0 0
        • JSt  

          pekny, taky si pridam. v kolone predjizdim auta z prava (asi by se nemelo, ale vetsina nas to dela :), a nejaky jelito v autobuse to nerozdychalo a otevrel mi naschval dvere skoro pred nosem (a tech 20cm je to az uplne otevrene, behem otvirani se vysunou jeste vic). nastesti sem jel pomalu a nejak se oprel o zabrali u chodniku, ze sem se nesmotal a neudelal mu radost.

          0 0
          • jizby  

            budeš se divit, ale vyhláška nám předjíždění zprava výslovně povoluje i při pomalé jízdě těch aut. Byls OK a od toho řidiče to byla čistá prasárna.

            0 0
            • rasto  

              potvrzuji. bohuzel, nenasel jsem podporu v zakonu :-(

              0 0
    • jecnak  

      Mas pravdu, ale nevidim to jen z pohledu ridice ale i cyklisty. Zrovna dneska jsme jeli vedle sebe, coz je samozrejme zakazany atd., ale jeli jsme tak, ze jeden jel na bily care a druhy po krajnici, ktera byla hodne siroka, no a nejakej blbecek/a nevedel/a nic lepsiho nez schvalne skoro najet do jednoho z nas. Prito mista na silnici bylo tolik, ze by se tam to miniauto veslo do sveho pruhu dvakrat vedle sebe. Beru zatroubeni, beru nadavani kdyz je na miste, ale temhle lidem by meli brat ridicak. Asi nejsou psychicky v poradku. Mel/a velky stesti, ze nezastavil/a na dalsi krizovatce, jelikoz by zrejme doslo nejmin na facky.

      0 0
      • wroum  

        uprime receno, kdyz vidim 2 (nekdy i vice) cyklistu na kole vedle sebe, tak mam taky chut je sestrelit. takze podle me si facku zaslouzej vsichni zucastneni – kazdy ale za neco jineho. z principu!

        0 0
        • jizby  

          Překážet je neslušný, ale je opravdu na facku to, že donutí někdy auto zbytečně zabrzdit? Nebo z druhý strany. Jak choděj pěšáci? zásadně vedle sebe a cyklista musí za nima taky brzdit. Je to na facky i v tomto případě?

          0 0
        • pelt  

          no… docela by me zajimalo, jestli kdyz jede jeden cyklista po krajnici, tedy v podstate mimo vozovku, jestli to pak stejne znamena, ze jedou vedle sebe.

          0 0
        • rock  

          Jenže tady jel jeden až na krajnici a to podle vyhlášky nemusí, je tam slůvko „může“. Takže je to od něj vlastně ohleduplnost vůči ostatnímu provozu. Jeden cyklista na čáře a jeden na krajnici zaberou míň místa než dva cyklisté za sebou půl metru vlevo od čáry …

          0 0
          • wroum  

            sice zaberou min mista, ale nic to nemeni na tom, ze vedle sebe jet nesmej.

            0 0
            • cabbage  

              skoda ze tohle neplati o lidech v autech;o)

              0 0
            • rock  

              Ale jo, máš pravdu. Ale kdybys měl fackovat každýho, kdo dělá něco proti předpisům, byť při tom neomezuje ostatní, tak si umlátíš ruce po pěti minutách stání u libovolné silnice …

              0 0
        • jecnak  

          Chut mam obcas taky, ale nikdy by me ani nenapadlo byt jen neco takoveho naznacit. Slo mi spis o to, ze nekoho to napadne.

          BTW kde maj nakladaky polenych max 120mk/h, at se ty zemi vyhnu.

          0 0
          • enjoy  

            wrouma si nevsimej,on ma v hlave trosku posunuty povoleny rychlosti,to uz jsem drive zjistil:-)

            0 0
        • peky  

          Určitě jezdíš dost často v balíku více lidí po silnici a pokud jich tam je víc… třeba víc jak 6 a to se u silničářů dost často stává tak si uvědom jakou si řekl ted hloupost. Protože prostě a jednoduše netáhne celou cestu jeden člověk a asi by to nebylo uplně vono kdyby se nestřídalo. A jakej je rozdíl když jede deset frajerů ve dvouřadu a nebo dva vedle sebe na šíři silnice? Já ti odpovím na deset frajerů nebudeš hustej protože si na ně s kámošem z auta netroufneš a radši budeš mlčet a pojedeš dál. To je ten jedinej rozdíl. Biku zdar

          0 0
          • enjoy  

            myslis 10 sedesatiki­lovejch hochu bez jedinyho chloupku na tele? pardon:-),ale napis si vlastni zakony ktery budou lidi dodrzovat.nebo do ty doby nezpochybnuj ty co uz plati..

            0 0
            • peky  

              Ja nezpochybňuju zákony. Nenapsal sem vůbec nic o tom co je dle zákonů správně nebo špatně. Napsal sem pouhou realitu, tak jak jí vidím já. A není to jen 10 šedesátiki­lovejch chlápku, ale je to třeba 10 šedesátiletejch chlápku (to sem přehnal většino tak 40ti). Myslím, že lidi na kolech vídáš až na moc vysoký úrovni „moc nadupanejch“. Já ve svém okolí znám docela dost velký party lidí co takle jezdí starší mladší jezděj po vedleškách po vesnicích a tak. Než sem přesedlal na bike, tak sem s jednou takovou partičkou jezdil. Byli to tatíci (společně s mím) co si to takle dávali. A nechápu, proč by se měl nějakej obtloustlej ****** za volantem vztekat na silnici mezi vesnicema, že musí přibrzdit a nebude na hnoji v 9:55,00 ale v 9:55,3.

              0 0
              • enjoy  

                jj,souhlas.ale z vlastni zkusenosti:-) s tim vztekanim.. parkrat to prejdes v klidu,ale kdyz je toho vic za sebou,tak ti treba proste trosku ujedou nervy,na chvilicku. treba jako ja kdyz jsem ted v pul druhy v noci montoval blatniky a menil plaste:-D.a opet jsem toho vic zmrvil nez udelal.

                0 0
                • peky  

                  Jo to je jasný…taky si občas zanadávám z auta na ostatní… :) dokud si neuvědomim jak to dělám já. Když už tě mám na drátě :)… jakou máš zkušenost s tlumičema X-Fusion, chtěl bych ho na novýho Spydera s Rebou a koukal sem na O2RL. Moc nepřeháněj tvůj názor má u mě docela dost velkou váhu.

                  0 0
                  • enjoy  

                    ajaj:-),na tlumice se me neptej,tomu vubec nerozumim a nebudu jako obvykle delat ze jo:-).nezlob se.

                    0 0
        • kudlanka32  

          na tohle je jedina odpoved…

          0 0
      • johny.h  

        Takovéhle předjíždění taky miluju. Hlavně, když ti to udělá kamion a ještě tě k němu podtlak přitáhne. Nebo navíc když fouká boční vítr, on najednou udělá „krycí stěnu“ a ještě ten podtlak a z člověka je pak skoro protlak:) Už, aby se dalo jezdit v lese! Teď ráno tu máme dalších asi 15cm navíc:(

        0 0
        • jizby  

          Ano, ještě doplním, že ta správná konstelace nastává, když se tiráci právě míjejí, takže ten, co tě předjíždí ani uhnout nemůže, navíc je s vlekem a krajnice je vyjetá do rolety. To je poježděníčko a žádná teorie.

          0 0
      • BB  

        ja bych rekl, ze to to o vseobecne slusnosti a toleranci, ktera se uplatnuje ve vsech oblastech, kde lidi prichazeji do vzajemneho styku. Akorat vztah ridic – cyklista a nekdy chodec – cyklista byva hodne vyhraneny. Zda se mi, ze u nas obzvlast, kdyz si obecne nekdo mysli, ze ma pravdu, je druheho ochoten i zabit. Vzpominam ve Francii, kdyz jsme jeli vedle sebe, tak ridic ve stoupani se zaradil za nas a ani ho nenapadlo nas vytrubovat. Kdyz jsme mu okamzite vyklidili cestu, tak casto zustal jeste chvili dobrovolne za nama a kontroloval, jak slapeme, jake mame vybaveni. Kdo byl nekdy na Garde a projizdel kolonadou okolo jezera v Riva del Garda zastupem chodcu, tak urcite obdivoval, jak se k sobe s cyklisty chovaji vstricne a to samozrejme cyklista tam nema co delat. U nas mi to prijde nejak vic natvrdo, jako by nam schazel nadhled, velkorysost. Nekde jsem cetl, ze je to bezne u narodu, kterym chybi more, ze jsou takovy zpckly, zaprdeny.

        0 0
        • yakub  

          jo jo, souhlasim – na Gardě žijou cyklisti v symbióze s ostatníma účastníkama provozu i chodci – a vždy bez problémů. Všichni se tam vzájemně tak nějak respektujou…

          0 0
        • jecnak  

          Jo vidim to stejne a mam i stejne zkustenosti ze zahranici. Navic v tomhle pripade musim dodat, ze jsme to auto jizdou vedle sebe ani v nejmensi neomezili. Takze se muselo za volantem jednat o nejakeho psychicky vysinuteho jedince, ktery si mysli, ze kdyz ma kolem sebe trochu plechu, ze je panem zemekoule.

          0 0
        • orca  

          myslím že razantní nástup bezohlednosti nastal s uvolněním trhu v naší republice , najednou mohl mít skoro každej auto a tak si to náležitě každej chce užít . A prakticky fšichni řidiči chápu silnici jako místo POUZE pro motorová vozidla…žel. A v tom to asi je . V cizině jsem toho tolik nenajezdil ale jak tu bylo zmíněno nikdy nikdo na mě netroubil a často mě tak obleduplně velkým obloukem předjížděli až jsem se skoro styděl jak je brzdím. Ale myslím že v čechách jsou také rozdíly – ztrávil jsem několik dovolených na jižní moravě s rodinou na kolech a tam na nás taky nikdo nikdy netroubil .

          tak nevím kde je chyba … asi netolerance, nadhled , shon

          0 0
          • noname0  

            myslim si, ze pricina je v nas Cechoslavacich. jsme holt takovy, mentalne mame bliz k balkanu, nez na zapad. jako ridici jsme urcite nejvetsi hovada v Evrope , nevim zda za to nemuze porad „pozor zakruta“ nebo podobna osveta, mame vsichni pocit, ze to za volantem umime a na cestach se ztotoznujeme se zavodniky F1 ci nejake priblble rallye.Vzdycky me fascinuje, ze vetsina ceskych zakazniku pri koupi noveho auta odmita automat, ne proto, ze je drazsi, ale proto, ze by si nezaridil…Pritom pro vetsinu techto vidlaku by byl automat velky pronos, nebot stejne neumi radit a k vuli razeni pak nestihaji sledocvat provoz. A tolerantnejsi ridici na Jizni Morave?nemyslim, mozna tech par deci vina ci stanprla slivovice pred jizdou jim doda vetsi nadhled, to tak jedine.Kdyz to shrnu tak za problemy ridic versus cyklista, muzu jednak vyse uvedny povahovy rys, dale absence cykloztezek a pak i legislativa, ktera by mela vice hajit cyklistu nacestach. Melo by stacit jen tuknout do cyklisty, je jedno zada nahle vybocil, ci ne a takovy ridic by mel jit brucet na 10 let a byl by klid.Proto ze pricina nehod cyklista a auto je defacto vzdy na strane ridice. ma premyslet u predvidat, ze ten cyklista muze i objizdet jamu ci neco podobneho.

            0 0
            • wroum  

              Melo by stacit jen tuknout do cyklisty, je jedno zada nahle vybocil, ci ne a takovy ridic by mel jit brucet na 10 let a byl by klid.Proto ze pricina nehod cyklista a auto je defacto vzdy na strane ridice. ma premyslet u predvidat, ze ten cyklista muze i objizdet jamu ci neco podobneho.

              pekna blbost. do posledniho pismenka.

              0 0
            • orca  

              Ač názory wrouma jsou často kontraverzní tady se sním ztotožním , Protože tohle by bylo zase dohnané do absurdity obráceně . Něco jako „pozitivní diskriminace“ . Jde jen a jen o vzájemnou toleranci. Jako motorista vím že zareagovat na cyklistu kterej znenadání změní směr je velmi těžké a následně v okamžiku kdy já reaguji na dotyčného cyklistu stržením někam jinam prakticky nevyhodnocuji kam a následně silně začínám já ohrožovat jenak auto za mnou jednak v protisměru. Čím dál více o tom přemejšlím a hodně by pomohlo kdyby silnice ještě za bílou čárou ohraničující silnici bylo cca 1m než bude pangejt. Takhle stavět a rkonstruovat fšechny silnice.

              0 0
              • noname0  

                pochopitelne jsem to nemyslel uplne vazne, ale s urcitou mirou nadsazky. Ovsem jedna se me o vyssi ochranu pravni ochranu cyklisty(chodce) na cestach). nebot ridici jsou proste banda tucu, kteri klidne mijeji cyklistu ve vzdalenosti 10 cm od nej. Pak kdyz ho strazi tak se slozite dokazuje,co ten cyklista delal a nebo nedelal. pritom cyklista muze nahle vybocit skoro o 0,5 m, takze pokud by ridic vedel, ze kdyz srazi cyklistu pri jeho predjizdeni tak, ze s nim nebude nikdo diskutovat zda jel 10 c a nebo 0,5 m, ale proste mel jet tak aby ho nesundal, stejne to plati i pro mijeni protijedoucich. Pokud vim, tak takova positivni dioskriminace dunhguje na zapad od nas a je jednoznacen prinosem

                0 0
                • orca  

                  Když ono je to dvousečné a obávám se, že češi to pochopí podobně jako zákon o přechodech . Prostě vkročím a ty řidiči se po.. Podobně pokud by „cyklista“ dostal takovéhle neomezené pravomoci velmi rychle by je zneužil a následně by se zvýšila i smrtelnost nehod s účastí cyklisty… Tak nevím ale tudy nevede ta uplně nejlepší cestička…

                  0 0
                  • noname0  

                    ja se na to divam ciste sobecky z pohledu cyklisty.Pokud nebude cyklista pozivat vyssi miru ochrany na cestach , tak budem lovnou zveri a kdejaky zamindrakovany ridic nas bude prionejmensim ohrozovat na zivote. Soucasne jsem ridic, ale jako ridic si davam na cyklisty sakra majzla, nebot vim , ze od nich muzu cekat ledacos(i od chodcu na prechodu), proste radeji predvidam, ze me provede nejakou lumparnu a klidne za nim jedu 15 km/hod, nez ho muzu bezpecne objet.Pokud vidim nekde chodce motajiciho se u prechosdu a nebo rebjonky jak se motaji u cesty klidne i zastavim, nebot predvidam, ze muzou neco provest. proc by s etak nemohla chovat vetsina ridicu? rada z nich je proste lina slpanou na brdu a nebo jsou sporilkove(zas­tavovani zvysuje spotrebu) a rada z nich si proste nedokaze ani domyslet, ze jim cyklista muze neco provest. je to proste ani nenapadne, nebot maji IQ – tykve. tem bych snad anio ridicaky vubec nedaval.Na a na vsechny by platila prisnejsi legislativa. zaver, jsem jednoznacne pro zmenu legislativy. koneckoncu mam dojem, ze v nove vyhlasce bude neco co se tyce objizdeni cyklostu.

                    0 0
                    • jizby  

                      Když ty klidně jako samozřejmost předpokládáš, že cyklista může klidně najednou o půl metru vybočit a nějak zapomínáš, že když to udělá, tak je případná kolize jeho vinou. To neexistuje, že se bude vyhýbat díře apod. Máš jet i jako cyklista tak, abys ji zdálky viděl, mohl se před jejím objížděním přesvědčit, že ji můžeš objet a když ne, tak před ní bezpečně zastavit. Něco jiného jsou děcka, ale ty musí mít doprovod, nebo musí pravidla znát taky.
                      „Řidič nesmí náhle měnit rychlost a směr jízdy…“ To je pravidlo z vyhlášky, který platí i pro nás.

                      0 0
                      • noname0  

                        asi jsi nikdy nejel na kole, ze? pul metru je proste dan za do jiste miry nestabilni jednostope vozidlo, je to technicky dane.jel jsi nekdy na kole do kopce, poradneho zalamovaku? bych chtel videz jak makas rovne jak podle pravitka. Naopak motorista ma s timto pocitat a objet cyklistu v dostatecne vzdalenosti min. 1 m!

                        0 0
                  • pelt  

                    Proc? Cyklista ma jet padesat centaku od krajnice… to at se klidne pokutuje (tedy pokud okraj vozovky nepripomina mesicni krajinu)… jestli neco nesnasim, tak cyklisty motajici se uprostred vozovky. Na druhou stranu stejne nesnasim, kdyz se mi nejaky blbecek „otre“ o riditka… coz nejspis trestny neni:(.

                    0 0
                • wroum  

                  zase blbost

                  spousta pripadu dneska konci s tim ze nelze jednoznacne urcit vinika, je to bohuzel tak ale porad to je lepsi nez urcit vinika automaticky bez ohledu na to jak to bylo. porad mi prijde lepsi nepotrestat nikoho (kdyz nelze urcit kdo to zapricinil) nez automaticky potrestat nekoho, kdo za nic treba nemuze. nevidim jedinej duvod proc takhle diskriminovat ridice. to bych ja klidne pak mohl rict , ze by nejlepsi bylo zakazat jezdit na kole po silnici – vis co vsechno by se tim vyresilo? nemohlo by se stat ze auto sejme cyklistu pripadne by si za to biker moh sam, protoze tam nema co delat…proste by automaticky byl biker vinen. libilo by se mi to vic nez ten tvuj vymysl…

                  0 0
                  • noname0  

                    fajn ja nabizim alepon nejake reseni, Orca take (pruh) i kdyz technicky tezko realizovatelne.A co ty ? mas pocit, ze stavajici stav je OK a ze staci jen vychovavat obe strany a ze budeme casem lepsi a ohleduplnejsi? Ja klidne budu cykloterorista ( neco jako ekoterorista) a budu hajit svuj zajem za kazdou cenu. Znovu opakuji, ze cyklista poziva vyssi ochranu na cestach na zapad od nas a to ze si tam ridici davaji vetsi pozor na cyklisty neprameni z jejich od prirody holubici povahy,ale z toho, ze pokud sejmou cyklistu, tak vi, ze budou mit sakra problem.Takze nic noveho pod sluncem, staci to aplokovat i u nas. Jsem zvedav na Tve reseni tohoto problemu.

                    0 0
                    • wroum  

                      bohuzel pockat az budou lidi ohleduplnejsi je jedina moznost. udelat pruh pro cyklisty alespon u tak 20% komunikaci je sci-fi na nekolik (mozna desitek) let. zvlaste v zemi kde nejsou penize ani na nutne opravy. udelat z cyklisty poloboha silnic je taky nesmysl. spousta uprav ve vyhlasce by se vlekla nekolik let a stejne by se nedosahlo niceho jineho, nez ze by slo „sedet“ o neco vic lidi. nic jineho nez represe (skoro jako czechtek – represe bez reseni). vychodisko bych videl v prevenci a ve vychove VSECH co se pohybujou po silnici. samozrejme to je dlouhodobejsi reseni, nicmene potom uz natrvalo. myslim ze by nebylo uplne od veci neco jako ridicak na kolo, jehoz ziskani by predchazel nejaky kratoucky kurz (ridic ho mit musi, tak proc ne cyklista kdyz jsou si pred zakonem na silnici rovni, ze), neco jako „cykloskola“, kde by se prave resily otazky bezpecnosti na silnicich. a myslim si, ze vzhledem k prevaze aut je jednodussi zacit u cyklistu, ucit je chovat se tak, aby dali co nejmensi sanci ridicum aby jim ublizili, aby si uvedomili ze cyklista neni nesmrtelnej a ze se maj podle toho chovat. no a z druhe strany by soucasti autoskoly mohlo byt nejake posezeni a prezkouseni na tema cyklisti na silnicich.

                      ale zasadne odmitam uz z principu jakoukoliv diskriminaci jedne strany na ukor te druhe. zadne zvyhodnovani cyklistu na silnicich nic nevyresi.

                      BTW mam dojem i zkusenost ze co se nedodrzovani predpisu a bezohlednosti k okoli tyka, tak treba ve meste cyklistu lze prekonat jen tezko.

                      0 0
                      • jizby  

                        předjels mě :)

                        0 0
                      • rock  

                        Souhlasím takřka doslova …

                        0 0
                      • pelt  

                        k tem jizdnim pruhum – ono by mnohdy stacilo opravit tech pul metru u krajnice, kde vetsina cyklistu-nesebevrahu jezdi… pak by bylo po nemale casti problemu.

                        0 0
                      • OCG  

                        Rozumny nazor, ale… Cyklista si je sice pred zakonem roven s ridicem motoroveho vozidla, ale rozdil mezi skodou, kterou napacha cyklista na motorovem vozidle (ci jeho ridici) a vozidlo na cyklistovi je obrovsky. Z toho by se dle meho nazoru melo vychazet. Tzn. jsem pro to, aby ta iniciativa vysla spise ze stran ridicu, prave pro vyse zminene – dalo by se rici, ze pokud jede ridic primerenou rychlosti, tezko se mu konkretne neco stane i pripadne havarii zpusobene nezodpovednym chovanim cyklisty. Totez se ovsem neda rici o cyklistovi, tam kazdy stret s autem skoro zavani invalidnim vozikem ci Pelhrimovem. Drtiva vetsina cyklistu neni chranena par set kily plechu… Ale stejne jde o miru tolerance. Ja se tedy jednoduse budu snazit jezdit na kole tak, aby ridic mohl jakz takz predvidat, co zhruba udelam a ridic kolem projede tak, aby mi umoznil eventualne reagovat na stav vozovky ci cokoliv jine, co by mohlo ovlivnit moji jizdu. Tzn. myslim si, ze je spise na ridici (ve vztahu cyklista – motorove vozidlo silnejsim), kdo by mel spise brat ohled. Samozrejme netvrdim, ze musi pribrzdit na moji rychlost a petimetrovym obloukem se mi vyhnout. Staci pocitat s tim, ze jsem ten slabsi, ze se kvuli spatnemu stavu krajnic, kanalum a pod muzu vychylit z jim predpokladaneho smeru me jizdy a tomu vsemu prizpusobit rychlost a vzdalenost ode mne. A jak uz jsem rekl, ja jako cyklista se budu snazit tohle nedelat. Verim, ze v konecnem vysledku to bude vypadat tak, ze auta budou cyklisty predjizdet bezpecneji a vsichni budou spokojeni. Jen ohleduplnost a trocha ucty zkombinovana se zdravym rozumem, nic vic neni potreba, zadne ridicaky nebo pruhy pro cyklisty. Presvedcil jsem se o tom v Mnichove, kde jsem rok jezdil na kolecku od severu na jih a z vychodu na zapad a za celou dobu se mi nic nestalo. Ridici jsou tam proste ohleduplni, to je vse :o)

                        0 0
                    • jizby  

                      to, co navrhuješ nemůže fungovat, protože je to nesmysl. Nelze zavádět diskriminační zákony pro žádnou stranu, ale je nutno víc dbát na dodržování těch, co máme pokud jsou správné. Krom toho úplně zapomínáš, že většina cyklistů taky řídí auto. To jim dává mnohem větší nadhled, který je nutný k pochopení problému z obou stran.

                      0 0
                      • noname0  

                        pokud by jsi cetl vse jsem na cdna tema napsal, je to predevsim o IQ, ja si davam na cyklisty pozor. bechapu proc napr. v Holandsku i Nemecku to jde, tedy zvysena ochrana cyklistu, ale u nas je to diskriminace.Kdyz se tak budes divat na vsechny zakony, tak jsou v podstate disktriminacni vsechny, kazdy Ti ubira kus Tve osobni svobody a vetsina jich nejakym zpusobem potlacuje urcite skupiny (minoritni alel i majoritni), napr. Trestni zakon vyrazne omezuje prava nasich romskych spoluobcanu na svobodu corkareni…

                        0 0
                        • Fernetbiker  

                          Priznejme si ze vsichni delame botu za botou!Treba jako ridic urcite nejezdim mimo obec 90km,a v obci 50km mam malo kdy(mozna nikdy).A ani jako ciklista nejsem zrovna andilek,urcite si dokazu treba usnadnit cestu prez mesto misty kde nemam co delat.A KDO JSTE JINEJ TAK HODTE KAMENEM!!!Asi se mame co ucit jako ciklisti,tak jako ridici!

                          0 0
                          • noname0  

                            trochu si pripadam , jako mimon, ovsem ta uvaha o rovnopravnsoti ucastniku silnicniho provozu ma logiku, pokud se jedna o skupinu , ktera ma podobne parametry napr.technicke: Ovsem cyklista je jednoznacne v nevyhode a proto si myslim a jsem dokonce na zaklade zkusenosti z jiz zde vzpominaneho tolerantniho Zapadu presvedcen, ze musi mit zajistenou vyssi zakonou ochranu nez je tomu doposud a to i na ukor motoristu- motorovych vozidel. vyhlaska predevsim musi vzit v uvahu technicke omezeni jednostopeho vozidla, tedy moznost bocniho vyboceni az o 1 m v dusledku urcite nestability.Nejde tedy o hazeni kamenem a nebo podobne prislovy, jde o ochranu alespon pravni nas cyklistu, kteri jsem nuceni pohybovat se po sestach v CR. Bavim se o beznych dopravnich situacich a normalnim pohybu cyklisty, ne o jizde napric pruhy, najeti do cesty bez podivani, jizda do protismeru a nebo jizda bez svetel v noci a td. To jsou jednoznacne prohresky cyklistu a ty mely byt radne postihovany. Ovsem bocni vyboceni cyklisty a nebo jizda 0,5 m od krajnice neni prohreskem a zakon by mel tvrde zatocit s motoristy, kteri neberou ohled na cyklistu a jeho specifika , receno po slovensky

                            0 0
                            • rock  

                              Možnost vybočení o 1m v důsledku nestability, tý jo … tohle je věc, která by se cyklistovi na silnici stát prostě neměla. Když vjedu na silnici, musím toho být schopen. Musím předvídat, dostatečně s předstihem odhadnout, jestli ten výmol dokážu projet nebo jestli musím okolo. Když ho chci objet, musí platit to, co pro všechny ostatní řidiče: ujistit se, jestli nejsem předjížděn, a jestli náhlou změnou směru jízdy někoho neomezím / neohrozím. A samozřejmě dát znamení o změně směru jízdy (pokud je komu). Pokud se rozhodnu, že nepojedu po krajnici ale na kraji jízdního pruhu, tak proč ne, je to moje právo (a nikdy se mi nestalo, že by na mne za to někdo troubil), ale pojedu tam pořád, nebudu kličkovat jak zajíc. To je přece základ, co musí platit pro každého stejně. Moje jednání musí být co nejvíc předvídatelné, jinak jsem nebezpečný sobě i ostatním a nemám na silnici co pohledávat … naopak v pozici řidiče musím předvídat i za cyklistu, kterého vidím dřív než on mne, soudnej člověk okolo něj nepojede tak, že se mu otře o loket. Podle mne je to o slušnosti, ohleduplnosti a hlavně empatii a dá se toho dosáhnout asi jen dlouhodobou výchovou, restrikcemi docílíš jenom větší averze a nenávisti.

                              0 0
                              • noname0  

                                proste s tebou nemohu souhlasit, vychovou bez restrikci dosahnes prd.A stale si myslim, ze kazdy motorista musi akceptovat to, ze cyklista jedouci soubezne s nim a nebo do protismeru je nestabilni teleso a jeho bocni vyboceni muze cinit az 0,5 m ne jednu stranu.Pokud se uzakoni vzdalenost od cyklisty pri predjizdeni 1 m tak je to asi to nejlepsi co by mohli zakonodarci pro cyklisty udelat a je klid, ne? Pokud ty jako motorista spolehas na to, ze trajektorie deduly na kole , ktereho prave mijis, je jak napnuta snura, a lizes ho ve vzdalenosti 10 cm, tak ses fakt velky frajer. pochopitelne radu problemu by vyresilo oddeleni cyklistu od automoloveho provozu, tedy cyklostezky, ovsem to vime, ze je zatim v nasich podminkach nerealne.Takze nezbyva nez tvrde na motoristy, at se ti blbeckove nauci brzdit a predjizdet se spravnym bocnim odstupem!

                                0 0
                                • wroum  

                                  NObraine0 priznej se, ze ty mas nejakej komplex? neudelals ridicak co? neumis slapat rovne nebo si z nas delas prdel. jinak si to nedovedu vysvetlit…

                                  0 0
                                  • noname0  

                                    wroume chces me nastvat? me ktery je v klubu milonaru,tedy co se poctu odhrkanych km v aute podobnych krasnach ( i tank, bus a pod. jsem rejdoval)? srandu si nedelam , spis nechapu na jake strane barikady vlastne stojis ? S takovyma jako si ty ty motoristy nezatlacime do defenzivy ani nahodou.

                                    0 0
                                    • rock  

                                      Možná v tom je ten průšvih, v lidech, co mermomocí vytvářejí ještě větší barikády, místo aby se snažili odstranit ty existující :-( …

                                      0 0
                                    • wroum  

                                      jestli se nastves mi je jedno. a na jaky strane barikady stojim? stojim presne v pulce a nahore. ridim oboje a na provoz koukam z obou stran a presto musim rict ze bez cyklistu by na silnici bylo lip. nerikam ze to tak vylozene chci, ale lip by bylo. a jako ucastnika provozu me sere stejne tak kuryr na kole kterej mi to foukne pred autem na posledni chvily, jako treba curak s telefonem u ucha brzdici provoz v levem pruhu. serou me vsichni zmrdi na silnici a myslim ze kdybych udelal soucet „prestupkaru“ obou skupin pohybujicich se na silnici, tak sem si temer jistej, ze cyklisti na tom budou procentuelne hur.

                                      a dej si pozor na to tlaceni..aby ses nepos…

                                      0 0
                                      • noname0  

                                        jak to napasal kulantne, mozna sis nevsiml , ze jsi na strankach BF a ne najakych auto-moto, jejichz zajmy tak vehementne hajis.Me osobne „serou na silnici smrdi tveho razeni“(pokud mam pouzit Tveho slovniku aby jsi mu uz konecne rozumnel- ale neber si to osobne), kteri proste nedokazi uznat a uvedomit si , ze cyklista je holt cyklista a ze ho musi na ceste respektovat i s jeho nestabilitou a jeho zvlastnostmi. nemam tento druh nemyslicich ridicu proste rad.

                                        0 0
                                        • rock  

                                          Dokonce i mezi návštěvníky bike-fora bych očekával vysoké procento lidí … mimo to, že cyklistaje cyklista, tak by asi měl být člověk. Nebo se tak moc pletu ?

                                          0 0
                                        • wroum  

                                          za A) netusim co nebo kdo je smrd

                                          za B) v zivote si me nevidel, nevis jak se chovam, jak ridim, jak jezdim na kole.....nevis o me nic. jak potom muzes napsat … smrdi tveho razeni. nikdy sem neboural, nikoho neohrozuju, nikomu neublizuju…necha­pu te.

                                          za C) ja si uvedomuju ze cyklista je podle vyhlasky plnohodnotnej ucastnik (v realu tak plnohodnotnej uz neni – spis neco na zpusob obtiznyho hmyzu se kterym se musis smirit) a chovam se podle toho tak a i kdyz me obcas nejakej vytoci, tak ho rozhodne nehodlam z toho kola sundat nasilim.

                                          za D) uz se na to vy… , ses marnej.

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            No nevim, ale kdyz se ze sedadla ridice divam na strechu tveho zmrdipriblizovadla… pripadas mi jako obtizny hmyz spis ty.

                                            0 0
                                        • pepek  

                                          Potkal jsem nestabilního cyklistu uprostřed cesty za sněhové vánice bez odrazky. Uviděl jsem ho na 10metrů. Uhnul, až jsem byl za ním 2 metry. Štěstí že bylo ještě trochu světlo a uviděl jsem stín proti horizontu. Jinak bych možná za toho blbce šel sedět. Myslíš, že i takovou nestabilitu mají řidiči předvídat a respektovat?

                                          0 0
                                          • noname0  

                                            skoro si myslim, ze je tu hloupost neco psat, tak podivej se ,jeste jednou to zkusim vysvetlit. Jde me o vetsi ochranu cyklistu v zakone o pravidlech silnicniho provozui. ta ochrana by mela spocivat v tom, pokud cyklista jede soubezne a nebo v protismeru, tak pri jeho mijeni by mela byt stanovna zakonem minimalni vzdalenost 1 m. tato vzdalenost je dana tim, ze cyklista muze pri jizde vybocit nahle o cca 0,5 m to napr. pri jizde do kopce a pod, vyhybani se nerovnosti na vozovce a pod.Dopsud predjizdeni resi pokud vim § 17 zakona č.361/2000 Sb a ja osbne bych privital, aby byl doplnen o zpusob predjizdeni cyklistu, tedy aby byl stanoven minimalni bocni odstup pri mijeni cyklisty. tim by se zvysila ochranu zdravi cyklistu a ted to prichazi ,tak prosim davejte pozor, tedy jak jsem jiz psal, ne pri jizde napric jizdnimui pruhy, odbocenim bez ukazani rukou, jizde cyklisty bez osvetleni za snizene viditelnosti, jizde cyklisty v podnapilen stavu a pod. Normalnim jizdou se tedy mysli bezny pohyb cyklisty po komunikaci v pravem jizdnim pruhu co nejblize krajnici, ale to neznamena , ze cyklista se musi plizit kanaly a prikopami.Tim jsem shrnul snad jasne a srozumitelne svuj myslenkovy pochod tykyjici se tamatu " cyklista a hazardovani s vlastnim zivotem" that all .

                                            0 0
                                            • rock  

                                              Tys tady těch myšlenkových pochodů už vyjádřil víc, jenom namátkou:

                                              … Melo by stacit jen tuknout do cyklisty, je jedno zada nahle vybocil, ci ne a takovy ridic by mel jit brucet na 10 let a byl by klid.Proto ze pricina nehod cyklista a auto je defacto vzdy na strane ridice … … Ja klidne budu cykloterorista a budu hajit svuj zajem za kazdou cenu … … spis nechapu na jake strane barikady vlastne stojis ? S takovyma jako si ty ty motoristy nezatlacime do defenzivy ani nahodou …

                                              To se pak nemůžeš divit, že zapadne, kdyžmezi tím napíšeš i něco rozumného …

                                              0 0
                                              • noname0  

                                                myslim si ze je vse vyrcene v kontextu s vetsi ochrany cyklistu v ramci zakona,nebo ne?

                                                0 0
                                                • orca  

                                                  ještě jeden drobnej postřeh , myslím že je dobré mít vyplněné info aby člověk alespoň rámcově věděl s kým má tu čest rozebírat takovejhle sáhodlouhej román. A žel u tebe je pusto a prázdno…

                                                  0 0
                                                  • noname0  

                                                    bohuzel to je vyhoda- nevyhoda internetovych diskuzi. O tobe(Vas) se to ho take moc nedozvim z tveho profilu. Ale snad ta idetifikace neni tak dulezita. Pro upresneni zabyvam se profesne nehodami se s pecializaci na nehody cyklistu, takze me toto tema zajima hodne, zaroven jsem cyklista telem i dusi ,Ze sve praxe vim a stale se s tim setkavam, ze cyklista ,tedy ten normalni jedouci podle predpisu pri nehodach taha za kratsi sirku. A hodne nehod cyklista vs. mot. vozidlo ma pricinu v malem bocnim odstupu vozidla predjizdejiciho i mijejiciho v protismeru. Vzhledem k temto skutecnostem bych ocekaval, ze clovickove, kteri tu chodi na tyto stranky jsou take cykliste a ze budou spise nakloneni vetsi pravni ochrane svych teklesnych schranek na cestach. Ovsem je zajimave, ze v nich spise prevazuje uvazovani motoristu, tedy cyklista z cesty ven! Ale na druhe strane tota diskuze nema zadnou vypovidaci schopnost, obecne se rada instituci kloni k vyssi mire ochrany cyklistu a snad i casem Ministerstvo dopravy s tim zacne neco delat. Pochopitelne vyrazove prosteky v teto dikuzi jsme volil adekvatni urovni nekterych diskutujicich, kterou bych urcite nepouzil v ramci jine a odborne fundovanejsi diskuze. Staci?

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Jestli to taky neni tim, ze tohle je bike-forum a ne ziletko-forum ;)

                                                    0 0
                                                  • noname0  

                                                    ale i ostatni cyklisti cas od casu jednou po ceste, nebo ne?no holt je to tu zvlastni kumunita, srandicky srandicky a jeste elitarstvi.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    No jiste, ze jedou… po ceste, cesticce, stezce… jen silnici bych se vyhnul.

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    Bike-forum – členění v sekci Naše bike: 1. Ostatní, 2 XC, 3. FR/DH, 4. Silnice atd.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    No to je spis otazka na admina co tu ta zvrhla sekce dela.

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    To jsou kořeny.

                                                    0 0
                                                  • rock  

                                                    Ovsem je zajimave, ze v nich spise prevazuje uvazovani motoristu, tedy cyklista z cesty ven!

                                                    A to je mi opravdu zajímavé. Asi jsem četl mimořádně nepozorně, protože jsem tady našel převážne volání po vzájemné toleranci, soudnosti a ohleduplnosti. VZÁJEMNÉ …

                                                    0 0
                                                  • noname0  

                                                    ovsem to je vlastne hloupost, tedy z pohledu vyssiho principu mravniho je to urcite spravne, ale cyklista je na ceste v postaveni toho slabsiho, takze tady proste nejde uplatnit rovnost.Uz se konecne oprosti od toho, ze bych prosazoval to, aby cse ykklista na ceste choval v rozporu s predpisy. Musi byt ale zvyhodnen- lepe receno vice chranen, napr. stanovenim minimalnïho bocniho odstupu , o tom jsme presvedcen. mozna 80% nehod kdy je srezen cyklista prameni z toho, ze ridic neumi dat nohu z plynu a cpe se kam nema anebo proste cyklistu na ceste nerespektuje. tak tady muze byt cyklista tolerantni jak chce, co myslis? Dobre ty s mym nazorem nesouhlasis, ale rekni jak realne chces resit stavajic stav na nasich cestach?Kdyz vis ze vybudovani cyklostezek je hodne daleko a ridici sami o sobe sve chovani nezmeni. tak jak?

                                                    0 0
                                                  • rock  

                                                    Už Ti odpověděl wroum a myslím, že jsem to psal i já: soustavnou výchovou, prevencí atd. atd., a to na straně motoristů i cyklistů. Není to nic, co by působilo ze dne na den, ale v dlouhodobém pohledu je to (podle mne, můj subjektivní názor) jediné, co může přinést pozitivní efekt (beru-li v úvahu, že na oddělení provozu cyklistů od motoristů zkrátka peníze nejsou a nebudou, tak asi nemá smysl se tím zabývat). Nemám nic proti té metrové vzdálenosti auta od kolisty, v tom s Tebou souhlasím (i když si nejsem jistý, jak by to v praxi mělo fungovat, metr sebou nikdo nevozí, ale snad to přiměje jezdit auta dál od kolisty). Jsem proti přehnaným restrikcím a HLAVNĚ proti apriornímu přisouzení viny motoristům, to jsou opatření, které leda (velmi) zvýší nevraživost – a navíc by to mohlo mít stejný efekt, jak úmrtnost chodců na přechodech …

                                                    0 0
                                                  • noname0  

                                                    oba vime , ze vychova je utopie, pokud neni podlozena restrikci a to dusledne uplatnovanou. ten metr jiste nikdo nezmeri, ale je to jiz avizo pro ridice, aby si davali vetsi pozor pri mijeni cyklistu. Na tu konkterni vzdaleniost by pak doslo pri reseni konkternich nehod, nebot pak by se soud nezabyval tim, zda je 10 cm dostatecna vsalenost auta od cyklisty. Analyzou nehody jde pomerne presne prokazat jaka ta vzdalenost ve skutecnosti byla. teprve v dusledku takoveho opatreni dojde k vychove ridicu, zacnou nad tim i uvazovat a budou si davat pozor aby toho cyklistu mijeli co nejdal a to prave jde. radou analyz , rozboru nehod i chovanim cyklistu na cestach se prakazalo ze bezpecna vzdalenost je prave ten 1 m v prumeru(zalezi pochopitelne na relativni rychlosti obou subjektu, kterou se miji).Pokud te miji najky motorista v kratsi vzdalenosti , jenom ulekem muzes trhnou riditka a nestesti je hotovo. A v tom je mimo jine ta nestabilita telesa zvaneho cyklista na kole.Myslim si, ze 1 m je OK jeste poznamka k te vychove, myslis ze by cesky , nemecky a td ridic nechal prejit chodce na prechodu, pokud by to neukladal zakon? Ja si pamtuji tu situaci pred jeho pusobnosti a chodec byl na prechodu lovnou zveri. Jiste novinari zblbli verejnost a z toho pak vzniklad rada prusvihu, ale to nebyla chyba zakona, ale spatneho vykladu. nyni se to jiz vyjasnilo a je to jiste pozitivni. takze nakonec se asi shodneme, vychova ano ale dle meho nazoru podlozena zakonnym opatrenim .

                                                    0 0
                                                  • wroum  

                                                    oba vime , ze vychova je utopie, pokud neni podlozena restrikci a to dusledne uplatnovanou.

                                                    zase blbost. koukni napriklad kolik cyklistu pred 10 lety jezdilo s helmou a kolik jich ji ma ted. jaka restrikce byla v tomto pripade pouzita, ze doslo k takovemu posunu?

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    netusim co to sem zase motas.. ABS,ESP, airbagy a pod taky neni nikde uvedeny v zakone a skoro vsichni to do aut montujou. presne stejne je to s helmou- delas to pro sebe, ne pro ty okolo… chovani k ostatnim je dano bud slusnosti a pokud chybi, tak restrikcema, a tech neni vuci motoristum nikdy dost…

                                                    0 0
                                                  • wroum  

                                                    to s tema helmama byl pouze priklad jak lze dosahnout znatelneho vysledku bez restrikci, jen osvetou.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    jo, pac spousta lidi je ochotna udelat hodne veci pro svoji ochranu, ale ochrana tech ostatnich uz musi byt vynucena protoze tam je motivace mnohem mensi…

                                                    0 0
                                                  • wroum  

                                                    tzn pujde to pomaleji.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    = my uz se toho nedozijem…

                                                    0 0
                                                  • rock  

                                                    myslis ze by cesky , nemecky a td ridic nechal prejit chodce na prechodu, pokud by to neukladal zakon? Mluvím-li za sebe, tak ano, samozřejmě, pokud to nebylo nebezpečné v tom smyslu, že by do mne narazil ten za mnou. Takže pro mne se vlastně nic nezměnilo v tomto směru … Ty jsi na tom jako řidič snad byl jinak ?

                                                    nakonec se asi shodneme, vychova ano ale dle meho nazoru podlozena zakonnym opatrenim … ale ne jednostranným bičem …

                                                    0 0
                                                  • noname0  

                                                    mam pocit, ze ses rozhodl byt za kazdou cenu v opozici vuci memu nazoru.Trochu me pripominas Mirak Dusina(cesty a spravedlivy) a nebo jste lepe Robspiera s heslem "rovnost, svornost, bratrstvi "( ale i tomu se to nejak vymklo z rukou,(vlastne pod gilotinou spise z krku), ale budiz.Proti gustu… zaciname oba slapat vodu, zadne nove argumenty nemame, takze doporucuji to ukoncit.tedy alepon ja uz nevim co k tomu vic rict.

                                                    0 0
                                      • jecnak  

                                        Jednoznacne musim rict, ze bez aut by na silnici bylo lip.

                                        0 0
                                • enjoy  

                                  rikas metr jo?a myslis metr nebo metr?aby to jako bylo pak presne dokazatelny,ze ridic spachal prestupek:-).to mas jako s kourenim na zastavkach:-).ps:vcera vecer jsem byl svedkem toho,jak si nejaky chlapek v klidu zapalil na zastavce,priblizne presne metr a pul od dvou organu:-).a vubec je to nezajimalo:-D. pps:ale stejne porad moc nechapu tuhle vzrusenou debatu,v provozu taky musim obcas jet a snad se mi jeste nestalo aby me nekdo predjel hodne tesne.obcas se stane ze me auto miji bliz nez je prijemny,ale to pouze kdyz se fakt jinak nevejde.nevidim to tak horky.anebo je to mozna tim ze si jezdim dal od krajnice a kdyz me predjizdi auto tak si sjedu ke krajnici.

                                  0 0
                                  • kankrlicek  

                                    Jo, jo, tak nějak. A když nestačí krajnice, je tam ještě příkop :) Už jsem ho dvakrát využil a jednou jsem dokonce na žiletce jel po kolejích (pražcích)! :) Ale beru to tak, že v životě se leccos přihodí.

                                    0 0
                                    • prodi  

                                      A pak dělaj z Paris-Roubaix vědu. Prý Peklo Severu. Pražce na ně!!! :)

                                      0 0
                                      • kankrlicek  

                                        Jenže todle bylo jen do zastavení :) a určitě jsem na nich nezávodil. (Směju se ještě pořád.)

                                        0 0
                                • luboa  

                                  Jen by me zajimalo jak by se takovy cyklista objizdel o 1m ve meste,kde z jedne strany mas schodnik,poripade dalsi plnej pruh a zdruhe tramvaj,ale to je asi jen detail.Metrova objizdeci zona je na nasich uzkejch silnicich nedosazitelnej luxus.Jedine logicke reseni je budovani cyklostezek,ale toho se asi nedockame.

                                  0 0
                              • kudlanka32  

                                jo bezne davam znameni o zmene smeru jizdy po vymolech kdyz musim drzet riditka abych si nerozbil drzku.....mozne misto doslovnyho memorovani zakonu a ohrozovani ostatnich je lepsi pouzit mozek.....zakony osetrujou sporny situace ale neni to navod k zivotu, prokrista!

                                0 0
                      • pelt  

                        no vzdyt by to nemuselo byt nic diskriminujiciho – stacilo by do vyhlasky napsat, ze cyklisty povoleno predjizdet jen s odstupem nejmene 1 metr a bylo by to.

                        0 0
            • tom.anek  

              moc často se nevyjadřuju ale toto je opravdu hrozná blbost uplně otřesná fuj

              0 0
        • pelt  

          Ono obcas to funguje i u nas – kamarad takhle jednou v kopci v serpentynach „zastavil“ kamion, ktery pockal, nez se dostane do mista, kde bude moct uhnout… o zatacku dal ho pak malem sejmul nejaky Polak v hromade srotu znacky Mercedes, jen z nej rez padala…

          0 0
    • Karlos009  

      Na některé silnice kolo (cyklista) opravdu nepatří. I kdyby všichni jezdili podle pravidel, stejně je to na hlavních tazích a některých úzkých, klikatých a frekventovaných silnicicíh sebevražda a kdo tam vleze je prostě sebevrah. Pořád je (hlavně mimo obce) rozdíl v ryhlostech aut a cyklistů propastný a k tragedii stačí opravdu málo. Těch vedlejších cest je mraky, každá frakventovaná hlavní se dá objet někde po vedlejší, tak nechápu proč se tam někdo pořád cpe. Mluvím o cestách mimo obec, v obci je rozdíl rychlostí podstatně menší a ano, tam je to hlavně o vzájemné ohleduplnosti.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Tak tak. Motorizovani ucastnici silnicniho provozu by meli jezdit vyhradne po silnicich vedlejsich a tahy hlavni ani nekrizit. Pro motoristu je to jen otazka lehkeho pohybu praveho kotniku, ale nam cyklistum co to da prace nez najedeme ty zbytecne kilometry… ke vsemu jsou ty vedlejsi cesty neprehledne, sama zatacka a dira…

        0 0
    • RUR  

      Vlastně by o něčem mohly vypovídat statistiky za minulý rok.Oproti předchozímu roku(2004): Řidiči motorových vozidel nárůst o +2,3% v počtu zaviněných dopravních nehod. Cyklisté( resp. řidiči nemotorového vozidla) – 2,3%. Chodci – 14,2%. Tyto trendy jsou trvalé a podle mě dost jasně vypovídají o tom, že cyklisté nejsou ti, co venglují bez ohledu na předpisy středem silnice a nutí odtatní účastníky provozu k destrukci všeho okolo i jich samotných a chodci už vůbec nejsou ti co by se, podle některých koumáků, po zavedení přednosti na přechodech houfně a bez rozmyslu vrhali pod auta. Jinak vzhledem k tomu, že řidiči motorových vozidel způsobili téměř 93% všech dopravních nehod, je myslím jasné koho před kým je třeba chránit. (Ta čísla jsou oficiální statistiky Ministerstva vnitra a jsou v nich všechny nehody hlášené PČR) P.S. K té vzdálenosti automobilisty od cykisty- Ve Francii je údajně zákoná úprava určující tuto vzdálenost na 1 metr. Méně je dopravní přestupěk jako nedání přednosti, nebo jízda na červenou. P.P.S. Opravdu vymakaný to mají ve Vídni, pokud se cyklistů v dopravě týče. I s vlastními semafory a celkem prfektní sítí stezek tam cyklistu v běžném provozu neuvidíte.

      0 0
      • rock  

        Ta procenta jsou o ničem, když chybí rozlišení, kolika z nich se cyklisté nebo chodci účastnili a když chybí procenta provozu auta x cyklisti. Když se sťuknou dvě auta, tak je silně pravděpodobné, že nehodu zavinil řidič auta a ne cyklista …

        0 0
        • RUR  

          Podle mě to vypovídá o tom, že počet nehod způsobený řidiči motorových vozidel(pozor i motocyklů)roste (stopající agresivita řidičů? spoléhání na bezpečnější aut= klesá počet smrtelných zranění? nebo prostě jen nárůst dopravy?), zatímco u řidičů nemotorových vozidel( i trojkolky) a chodců klesá( možná se prostě bojí, protože počet smrťáků v této kategorii roste). Z toho, podle mě, plyne, že skupina, kterou je nutné umravňovat je celkem jasná.

          To vychází z absolutních číse. Jakékoliv procentuální vyjádření auta x cyklisti x chodci nemůže fungovat protože je příliš mnoho způsobů jak ho udělat( najeté kilometry, čas strávený na pozemní komunikaci, a co já ještě vím jak).

          Trhlina je, že když se srazí dva cyklisti, nebo dva chodci, tak se to asi většinou do této statistiky nedostane:)), takže to motoristům kazí sttistiku, ale asi to nebude tak vážný.

          0 0
          • marhi  

            Když už se tady hádáte tak přidám taky jednu. Moje dráhá polovička se blížila po hlavní ke křížovatce. Ukázala, najela si na střed a odbočila. Po tom jsem ji sjel jak psa. Mohla bejt třikrát mrtvá. Proč. Za prvý se nepodívala jestli se za ní neřítí auto. Za druhý si nezkontrolovala jestli se z boční ulice neřítí do křižovatky auto. A zatřetí si nepodřadila pro případ že by se z boční ulice přiřítilo auto a mohla se tak spurtem vyhnout kolizi. Páč je vyzkoušeno že když to neubrzí borec musí kolista přidat. A to prosím svítilo sluníčko a byla neděle dopoledne. Na otázku že jela podle předpisů jsem jí odpověděl že jela podle předpisů pro motorová vozidla. Na kole je to o hubu. Tak jestli tohle vám přijde normální tak mě ne. A ***** co nepřibrzdí jen pro to aby se nemusel rozjíždět tak toho jsem už jednou nakouřil. Taky šedesát kilo a nepochopil že na kruhovém objedzu je plná čára a směr se ukazovat při výjezdu nemusí. Protože dobře rozcvičenej šedesátikilovej vyholenej chcípák udělá i golema.

            0 0
            • rock  

              Chápu to dobře ? Při výjezdu z kruháče se nemusí ukazovat směr ? Kde jsi na tom byl ?

              0 0
              • jaski  

                podle me se nemusi ukazovat pri vjezdu na kruhak.jeste nas na to upozornoval v autoskole.

                0 0
              • marhi  

                Nikde řidičák nemám a tohle vím. Dokonce do budoucna to bude zakázaný páč je to blbost. Jsi na hlavní a směr neměníš. Logicky.

                0 0
                • jaski  

                  co to meles?vis jakej je rozdil mezi vYjezd a vjezd?

                  0 0
                  • marhi  

                    Hergot teď jsi mě dostal to mě nenapadlo. Ale na kruháč snad smysl blikat nemá protože to jinam stejně nejde a při výjezdu je to taky zbytečný páč je to jako jednosměrka. Anebo jsem to blbě pochopil.

                    0 0
                    • jaski  

                      no to hle sem psal o 3 prispevky vejs ze pri vjezdu na kruhak se NEmusi ale pri vyjezdu musi blikat.s tim ze to asi zakazou mas pravdu taky sem neco uz slysel o tom.

                      0 0
                      • marhi  

                        Stejně je to pakárna že ukazuješ kam uhneš. Při tý rychlosti a nemožnosti aby jsi někoho překřížil. A navíc na kole to nedělám pro to že je to trochu o hubu. Točit jednou rukou to to raději risknu. A ten vůl mě hodil myšku na kruháči s vnitřní strany ven. Od té doby jezdím prostředkem a to doslova a každej mi může. Navíc jsem mnohem rychlejší tedy obvykle než auta takže řeči o zdržování provozu jsou zcestné.

                        0 0
                    • jaski  

                      a ze se neda jinam?znamej jel misto doprava doleva-jakoby do protismeru a jeste se rozciloval ze jedou oni spatne :-)

                      0 0
                • johny.h  

                  Ne že bych byl všeználek, ale to co tvrdíš je blbost! Při jakékoli změně směru jízdy(odbočová­ní,předjíždění,at­d) se ukazuje. To že jsi na hlavní a nemusíš tudíž ukazovat už pár let neplatí :)

                  0 0
                  • jaski  

                    tjn ale u kruhaku se pri vjezdu fakt nemusi blikat jeste nas na to upozornoval v autoskole a tam bych rek ze to musej vedet :-)

                    0 0
                    • marhi  

                      Tak to nesouhlasím. Když jde hlavní doleva tak přeci nebudu ukazovat jen pro to že opticky zatáčím. Směr neměním jen zatáčí hlavní. To bych musel blikat u každé vedlejší silnice. Třeba v Průhonicích za kulaťákem na náměstí. Do Čestlic odbočuješ ale vlastně neodbočuješ páč hlavní zatáčí. Ale jako příklad blbý to to tam musíte znát-

                      0 0
                      • jaski  

                        to bylo pro me?hadam ze asi spatne zarazeni:-)

                        0 0
                      • rock  

                        Podle profilu jsi z Prahy. To mne těší, protože tam se vyskytuji málokdy a je proto malá šance, že na Tebe narazím. Naštěstí.

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          řidičák nemám tohle me trochu uklidnuje, ale stejne bych ho potkat nechtel.

                          0 0
                        • pepino  

                          Takže pokračuju po hlavní,co se stáčí doleva.Doprava z ní jde vedlejší.Takže dávam levej blinkr?

                          0 0
                          • enjoy  

                            no dela se to:-)..ale jestli je to tak v pravidlech,to bych hadal.ale neco mi rika ze v pravidlech to nebude:-)

                            0 0
                            • pepino  

                              No právě,jak se ptam níž: A jak je velkej úhel stáčení,kdy už se bliká a kdy ještě ne?A co se dělá tady viz.obr? A blikal by Jan Tleskač?:-)

                              0 0
                              • enjoy  

                                a proc porad blikaj tramvaje kdyz jedou okolo jiny?:-).a neni to nahodou proti predpisum?:-)

                                0 0
                          • rock  

                            Dlja majevo ano. Ale … řídím se citem, protože Znamení o změně směru jízdy musí řidič dávat … vždy při změně směru jízdy … nebo jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Můj výklad (hlavně té druhé části): pokud pojede někdo z té vedlejší, tak mi s trochou smůly nemusí dát přednost, protože si bude myslet, že jedu rovně (když nedávám blinkr) … dostane pak flastr on (za tu nedanou přednost) i já (že jsem ho uvedl v omyl) … takže opakuji, řídím se citem, pokud mám sebemenší pocit, že by mohla vzniknout nejasnost, dávám blinkr.

                            0 0
                      • kámen úrazu1  

                        Tý jo. Tak tohle neukazování směru u některých řidičů -„přece pořád jedu po hlavní a ta se jen trochu stáčí, já neodbočuju“- nesnáším. Tenhle typ křižovatky je další z mnoha míst na silnici, kde si dávám na kole extra majzla. Hádej proč.

                        0 0
                        • jaski  

                          jj ja mam zase z auta takovej tik porad se divat do zrcatek jestli me nahodou nejakej ko** nepredjizdi a pak vlezu na kolo a porad hledam to zrcatko :-) a pak se otocim i kdyz nikam treba neodbocuju.

                          0 0
                        • pepino  

                          Takže tady se dává blinkr vlevo?Jen se ptam,taky nemam řidičák.A jak velkej je ten úhel stáčení hlavní,kdy se dává blinkr a kdy ještě ne?

                          0 0
                          • rock  

                            Viz to co jsem napsal výš, nikde v Pravidlech provozu není zmínka o nějakém úhlu. Myslím, že ta zmínka když to vyžaduje bezpečnost pokrývá širokou škálu situací. Když ta šipka, cos nakreslil, bude dálnice a ta odbočka sjezd k benzince, tak blinkr nedám. Když ty dvě silnice budou vypadat rovnoceně, tak určitě ano. A kde je hranice mezi těmi extrémy asi nikde napsaný není, řídím se podle konkrétní situace.

                            0 0
                          • jizby  

                            Vono hlavně nejde jen o blinkr, či ukázání. Správně by tě měla takováto blížící se křižovatka přimět k včasnýmu vyhodnocení situace, hlavně s ohledem na ostatní případný účastníky. A pak až ukazovat. Konkrétně před ukazováním doleva by se cyklista měl ohlídnout dozadu. Spousta lidí na to kašle a pak vznikaj situace, kdy řidič na poslední chvíli neví, zda ho předjet zleva, či zprava.

                            0 0
    • JJ  

      Kdyz sem dneska odpoledne videl na Cernym moste kluka, co si to svistel po ty ctyrproudovce do mesta bez helmy a zalehlej na casovkarsky hrazde, tak sem se utvrdil v tom, ze nekterejm lidem neni pomoci

      0 0
      • enjoy  

        ja zase videl vcera kluka v casovkarsky helme na obyc silnicce u slavie:-).jel prumer tak 15km/h,ale treba uz se jenom vyjizdel:-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.