• xmartin13

    Koupil jsem si letos staronovou silnicku a ta je na galuskach. A tak bych potreboval poradit jak resite defekty. Staci tufo tmel nebo radeji vozit nahradni galusku? A kdyz teda nahradni galusku, tak jak se na tom jede kdyz neni nalepena? Diky za rady, predtim jsem jezdil na plastich tak s galuskama nemam zadne zkusenosti.

    0 0
    • tomek  

      Raději sebou ber galusku. Tufo není jako rezerva dobrá, když není nalepená, tak se může svléknout. Doporučuji nějakou starou Vittorku apod. Tmel je dobrý pouze jako prevence proti malým defektům. Když tam ale nafoukáš víc než 8 atm, tak ten tmel profoukne a díra je tam znovu. Jinak já vozím Tufa a Vittorky. Na časovky „Tufo S3 lite“ a na silnici Giro Twix nabo když je špatná silnice, tak Vittorky Corsa Pavé. Ty Corsy-Pavé jsou nezničitelné, ještě jsem ji nikdy nepíchnul, vždy je tak po 5–6 tis.km sjedu na plátno…

      0 0
    • Dlhý pes  

      Galusky jsou vyborna věc pokud jde o jízdní vlastnosti ale na běžné ježdění bych už do nich nešel.Ikdyž dobrá galuska je jen těžko píchnutelná na našich cestách to není až takový problém a na nenalepené galusce se prakticky nedá jet(jen rovně a velmi pomalu)a tufo tmel můžeš pro klid duše klidně vozit ale nespolehal bych se na něj.

      0 0
    • Máca  

      Galusky maj něco do sebe, ale potíž je právě ve skladnosti té rezervní. Měl jsem gal. předek i zadek, teď mám gal předek a plašť zadek – je to maso vozím to i to – připadám si jako cvok, ale mám náhradní galdy a ten předek ještě drží, pak jdu do plášťů i tam, až se rozloučí ráfek(tak jako vzadu) ty galdy(zbytek), co mám vyhazovat rozhodně nebudu – nechám „to“ dosloužit. Na galusky nemůžu nadávat – výdrž, val. odpor atd., ale vozit duši(e) je rozhodně pohodlnější. Nenalepená galda je na dojetí!!!!!

      0 0
    • johny9  

      Vozit náhradní galusku je dle mého kravina. Jo osobně vozím tmel Tufo Extrém. Za celou minulou sezónu bez defektu. Vozím galusky Tufo Elite 23 a ty jsou oproti defektu velmi odolné – 375 TPI pod běhounem.

      0 0
      • Vilém  

        To tu byly jen dve historicky vlakna o galdach?

        0 0
      • nooski  

        375tpi nema s odolnosti nic spolecneho.

        0 0
        • Martin  

          je to hustota materiálu – vlákna na palec, čili by to mohlo mít s odolností cosi společného, ne?

          0 0
          • novas752  

            Cosi určitě, ale určující je směs (vrstvy směsí) a jejich tloušťka.

            0 0
        • johny9  

          Ale má. Čím větší hustota vlákna, tak tím je materiál odolnější. Máš to u výrobku i napsáno, že v místech pod běhounem je hustota navýšena pro větší odolnost proti defektu.

          0 0
          • Extremist  

            Pri vyssim TPI jsou ale zase vlakna jemnejsi. Plast ma lepsi valivy odpor a asi bude i lehci. Odolnejsi proti defektu ne.

            0 0
            • kubad  

              těch vláken je víc jsou hustější, je to těžší zase míň gumy, je to složité, ale mělo by teoreticky víc TPI znamenat vyšší odolnost proti píchnutí , ale :D

              0 0
              • Extremist  

                Teoreticky ano a taky jsem si to myslel. Ale co mam napriklad zkusenosti u Plastu Maxxis (Ranchero, Ikon) v obycejne kevlar 60 TPI verzi a Exception 120 TPI verzi, tak 120 TPI byl vyborny plast (měl i lepsi smes), ale proti 60 TPI verzi byl haklivejsi na defekty. Nekolikrat jsem jej musel zevnitr podlepovat, protoze v nem byly diry. To se mi u 60 TPI verze nikdy nestalo, ale plast byl o poznani min poddajny a jizdni vlastnosti horsi.

                0 0
              • jecnak  

                Problem je, ze nekdo znaci 300tpi jako ze to jedna vrstva. Nekdo 300tpi ale jsou to 3×100tpi vrstvy. Nekdo to kombinuje jeste dal. Nekdo pouziva nylon, nekdo hedvabi, nekdo velcran apod. Obecne vic tpi s odolnosti plaste nijak nesouvisi, ale pokud je 300tpi jedna vrstva, bude se nejspis jednat o pohodlny zavodni plast s malym valivym odporem.

                0 0
      • Martin  

        není to zas až taková kravina, protože až se ti povede říznout Tufo z boku (centimetrová trhlina) nepomůže ani tmel, ani deset tmelů a ani svatej na mostě

        já vozím v jedné kapse složenou Tufo 160, miniaturní karbonovou pumpičku a tmel, ani o tom nevím že to tam mám, drobné defekty řeším tmelem, je to nejrychlejší způsob a galusku mám pro případ rozsáhlého defektu

        0 0
        • johny9  

          Vozit to samozřejmě člověk může, ale zatím jsem měl defekt jen v podobě dírky asi od ostrého kamínku nebo připínáku.

          U MTB je to asi jiné, když vlítneš do šutrů. Na silnici taková divočina není, teda pokud si to nezpestříš výletem přes pole ;o)

          0 0
    • mars  

      Ja vozím Tufo Extreme tmel, ale po 3 rokoch, čo som nedostal defekt, bol pri poslednom defekte nepoužiteľný/vys­chnutý.

      Tak som vtedy prešiel domov cca 20 km na prázdnej prednej galuske s priemerkou cez 20 km/h, bez väčších problémov.

      Inak, k tmelu nosím hrubú lekársku ihlu na priamu aplikáciu tmelu do miesta defektu a kúsok drátu na prípadné odstránenie „zátky“ na povrchu tmelu.

      0 0
      • lunochod  

        Ten ráfek po 20km bych chtěl vidět :-)

        0 0
        • kubad  

          pokud nevymeteš díru, a v zatáčkach jedeš fááákt opatrně a pomalu tak na něm nic nebude

          já jel 15km na karbonu

          0 0
        • mars  

          tiez karbón, ale na ráfiku by si tú jazdu nespoznal. len na boku galusky boli zosúchané nápisy.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.