Co mám dělat,když dře řetěz o vodítko řetězu? Jak to moho seřídit,aniž by se mi podělalo řazení. Díky!
Co mám dělat,když dře řetěz o vodítko řetězu? Jak to moho seřídit,aniž by se mi podělalo řazení. Díky!
Šteluj řazení, případně dorazy. Zkoušej, neboj se. Když nepůjde, tak otočit trošku smyk s objímkou na rámu.
Dobré,ale jak štelovat dorazy,ať to nepomrvím…který je na co?
Nekdy je tam napsano H a L. H je doraz na velkym a L na malym prevodniku
JAsné,ale co to znamená v praxi? Když utáhnu nebo povolím L a nebo H,co se stane? Co se pohybuje nebo so se mění v mechanismu?
Zařaď si prostřední tác, koukni se na přesmykaž ze zadu abys viděl kam ty šrouby jdou a zatáhni za lanko – podle pohybu to pochopíš.
Vzdycky leze smyk k prostrednimu prevodniku, at utahujes H nebo L
Co máš? Downswing nebo Topswing. Šroubky jsou obráceně. V prvé řadě musí být přesmyk vodorovně s převodníky. Výška od nejvyššího převodníku cca 1 – 3 mm (malá mezírka). Poté imbusem trefit délku lanka a na fest utáhnout. Dále budeš laborovat s dorazem. Jak nejmenší tak největší převodník – pošteluješ šroubky a nastavíš dorazy. Po tomto nastavení ještě přesně vyladíš tah/délku lanka u řazení. No a je to hotový.
Dej si bacha na:
No teda, napsal jsem to tak pěkně, že si to nechám patentovat.
navod na serizeni:
jj, zlatej sram a jeho gripshift, tam se to tak neřeší… a dorazama bych teda smyk moc neladil, spíš natahovat (povolovat) lanko imbusem přímo na těle (smyku)
První důležitá věc je, abys v poloze na velké pile měl dolní okraj vodítka smyku cca 3mm nad obvodem zubů velké pily. Dál platí to co píšou kolegové nahoře – štelování pomoí dorazů. Pak projet a důkladně ozkoušet, většinou to chce mít v provozu dorazy maličko víc přitažené (1/4 až 1/2 ot) než je nastavení „zastudena“ – bez zátěže a silových deformací.
3mm je vela.
Mne se to podarilo pekne seridit az tehdy, kdyz jsem doraz steloval bez napleho lanka
stáhni si ze shimano.com návod na tvůj přesmykač je to tam polopaticky vysvětleno
tady je to i s obrázkama www.parktool.com/…eadhowto.asp?…