• aliexpressmobile

    Cus, má známá si koupila nové kolo, jedná se o 26citku, předchozí měla 27.5

    Ženská, cosi budeme povídat. Hlavní je vzhled. Sedí rám,dobře se jí s jim jezdí, ale problém nastává,tam kde dřív ne.....špatná manipulaci do prudké a úzké zatáčky. To samé když jde o koleček. Obojí doprava až je pravak má problém a nikdy se s kolem do zatáčky nevejde nebo nevyjede koleček..... Spíš prudci hrbol,bych nazval.

    Říkam, že to má v hlavě ale nevím jak ji to naučit,odstranit strach apod?? Na předchozím kole to zvladala v pohodě. Výměna kol nelze. Musela by i vidlici a dozadu by stejně 27.5 nenacpala ani kolo měnit nehodlá.

    Všeobecné slýchám, že s 26tkami jé horší manipulace. Známý má 29cirky a tvrdí a nenechá se přesvědčit, že je to naopak menší kolo,=lepší manipulace

    0 0
    • Vilém  

      A kde to vseobecne slychavas?

      Z logiky veci cim vetsi kola, tim horsi ovladatelnost.

      Pak samo zalezi na konkretni geometrii daneho kola.

      0 0
    • Petr96  

      Jednoznačně záleží na geometrii rámu, ale co vím z vlastní zkušenosti z přechodu z 26" na 29", tak lepší zatáčivost v prudkých zatáčkách vidím spíše u 26". Nicméně se jedná o nepatrný rozdíl, takže chybu bych hledal asi u rámu.

      0 0
    • jezura  

      Viděl bych to na jinou(jí nevyhovující) geometrii rámu než měla.Co je to za kolo?

      0 0
    • tromboonen  

      Na to tu přece máme odborníky, jedině „20dvacítečka“, v jakémkoli terénu, abych použil Tvého podivného převádění číslic do slov. 26" by měla zatáčet líp než větší, ale možná je rozdíl i v něčem jinym než velikosti kol.

      Co je koleček v zatáčce? A co koleček bez zatáčky?

      0 0
      • Kukla  

        tipuji že koleček = kopeček :-)

        0 0
      • aliexpressmobile  

        Sorrac, mobil si zadává co chce a já to nekontrokuju.

        Měl to být kopecek

        0 0
    • Martin  

      tak za 1)rvé: 2cet6ky jsou to nejlepší na světě, lepší už je jenom 2ce4tka a ta se moc nedělá. 2cet7dma1/2l je pro větší lidi a ne pro holki a 2cet9et nebrat vůbec.

      nejsi 1ní ani 2-hý, kdo se na to ptá.

      0 0
      • aliexpressmobile  

        Mám přes 170 a 29 a vyhovuje. Ona má 170 a z 27.5 šla na 26 ač ji předchozí velikost vyhovovala, ale rám ne a velikost rámu je pořád stejná 17.5

        Jak říkám, byla unesena z toho jak ji kolo sedlo ale tohle je problém a dost ji to stěžuje jízdu ale pokaždé jen a jen když se jedná o směr vpravo ač je pravak

        0 0
      • iron.hide  

        Jj to tu uz niekde bolo napisane – 26 je pre deti, 27.5 pre zeny a 29 pre muzov.

        Tej znamej sa dobre jazdilo na 27.5 pretoze iba ta je pre zeny, a na 26 jej to ide zle pretoze ta pre zeny neni.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • aliexpressmobile  

      Jde i XC HT. Právě, že geometrií ji to sedlo jak žádný kolo předtím, prý se na něm cítí a vše bylo top hned poprvé. Předtím padlo několik kol a buď těžké, neseděl rám.....

      Vidím to spíš na chybu v hlavě a strachu, protože měla těžké herky a když si koupila tohle 9kilovy nebyla zvykla na brzdy párkrát spadla. Kombinace tohodle. Půjčil jsem ji svoji 29 kde ji rám nesedi a necítí se na něm dobře, prý jde jak sedět na traktoru, má 15 kilo se vším ........ Tak to vyjela v pohodě. Je fakt ze to její je podstatně živější a hravejsi. Vidím chybu v průměru kol kdyz to vyjela na větším tak není normal aby to nešlo na 29,prý se jí s 26 zataci hur než s větším. A neslýcham to jen od ní, spousta zenskejch mi to už řekla

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Je fakt ze to její je podstatně živější a hravejsi.

        A to bude ten problém. Ona nic takového nechce. Chce se prostě na kolo pohodlně vykydnout, maximálně ještě tak šlapat, za kteroužto projevenou snahu očekává, že ji kolo doveze tam, kam má. Nějaká hravost jí je úplně u <,,> a hmotnost kola koneckonců také. Devítikilovou závodní raketu opravdu neocení.

        0 0
        • McBlacky  

          potřebuje tank co jede rovně za každých podmínek :)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • puka  

      Po přechodu z 26" na 29" musím říct, že 29" lépe drží, ale hůře se se na ní hopsá atd.

      Třeba jí 26" nedrží tolik a ona má kvůli tomu strach.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Clight75  

      Na lepsi obratnost do zatacek by mohl pomoct kratsi predstavec, pokud mas kde si nejakej pujcit, tak za pokus nic nedas:)

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Anebo delší představec a otočit do negativu – víc zatíží a tím zklidní přední kolo.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • mr.antik  

          a prodlouží posed…

          0 0
    • tigermoth  

      Nesedí jí geo, s rozměrem kol to asi moc souviset nebude, ono přiznejme si – 26 a 27.5 není nijaký extra rozdíl. A má rovně rodla, když už jsme u toho zatáčení doprava?

      0 0
      • aliexpressmobile  

        Geo ji údajně sedí. Rodla má samozřejmě rovně. Možná dát predstavec obráceně, má ho teď do +,tak jak kolo koupila. Samo ze se ridila barvou, vzhledem a tím jak se na něm cítí,pak šlo až osazení. Není k zahození. Komplet xt,Carbon,cena 70.000 jako novinka, ona koupila za polovinu.Nepřichází v úvahu kolo měnit, nechce, cítí se s ním dobře tak ze geo problém nebude,předtím měla herku,ktera ji nesedla, nebyla na něm svá a bylo těžký a jezdila pořádně. Co jsem z ní dostal tvrdí, že se cítí moc málo nad zemí a špatně se jí zařadí ale jen doprava ....... Případně zkusit delší řídítka,což nebude hned,přednější peníze dávat do rodiny a ten rozdíl ve velikosti, že je niz prej cítí. To je všechno co bych měl za infa

        Osobně co jsem ji pozoroval je blok v hlavě,přestane šlapat do toho hrbolu s tím že se tam za něj nevejde,jde právě hned za ním o tu pravouhlou zatáčku, a jak neslape samo ze to nevyjede…To samý u druhého místa, taky mostek,tvrdá a úzká zatáčku a konec. Nevejde se. Blbě najede,blokne se předtím a prostě nezvládne tam vjet. Sám na 29 to dám v pohodě v obou případech. Prostě nemá odhad a boji se. Uznávám na tohle kole spadla tolikrát co nikdy za celý zbytek života a to asi u holky udělá svoje

        Chce to jen trénovat a zaprít se a makat na sobě na technice. Jen snem chtěl poradit jak ji dostat z toho bloku. Kolikrát dá to čeho se bála tak ze kolo problém není ale hlava jo, ale v téhle dvou úsecích celý skoro rok se nedaří zvítězit

        0 0
        • jezura  

          Jestli jí podle ní geo sedí,tak to neřeš.Ženám se neodmlouvá-)))))))))

          0 0
        • tigermoth  

          Geo a posez není jedno a to samé. Pravda že z téhle tvojí eseje to vypadá fakt na nějaký blok, prostě na to nemá mentálně, chce to kozí mlíko se sifonem a trénovat a trénovat.

          0 0
        • palo7  

          tak ať to ona zkusí na jiné 26, a obráceně aby to někdo zkusil projet na tom jejím kole a nejlépe před ní. Tím ji třeba odblokuje, že to jde. A taky sem kdyžtak hoď fotku jejího nastavení kola a případně i posedu

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • laso  

      širší řidítka, kratší představec, naučit se otáčet na předním, zatáčet jen doleva… aspoň jedna z možností bude správná

      0 0
    • vlk  

      Tak pokud nedokáže sama popsat jaký je přesně problém, tak budete muset začít laborovat s délkou řidítek s délkou představce apod. Pokud by jsi chtěl poradit, tak musíš napsat alespoň nějaké parametry-řidítka, představec, úhel hlavovky a k tomu fotku jak na tom sedí pro posouzení posedu. Jinak to nemá asi smysl řešit.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • goofy  

      26 nebrat!

      0 0
    • DaD  

      Mě se po přesednutí na 26-tku také mnohem hůř zatáčí. To kolo prostě do té zatáčky jakoby rychle spadne a je mi to hodně nepříjemné. Když jsem ho bral v zimě na závody, tak jsem pořád hledal někde chybu v pláštích, tlacích apod. Je to ale jen o zvyku a za chvilku se to pocitově srovnalo.

      0 0
      • pepek  

        To ovšem není dané velikostí kol, ale stopou řízení, že.

        0 0
        • DaD  

          Je to samozřejmě i o velikosti kol. Jsou lehčí,obratnější a také mají menší setrvačností, že? Prostě mi přijde, že to po přechodu z 29-tek zatáčí moc rychle.

          0 0
          • pepek  

            co by pak měl říkat číslovka – a jak si dvacítky pochvaluje

            0 0
            • DaD  

              Jj, já bych se s nimi asi pořád válel v prahu drahé matičky země…

              0 0
            • Lišák  

              Číslovka má ocelové ráfky a 730g pláště. K tomu duše, které taky nebudou zrovna ultralajt, takže hmotností a setrvačností to budou kola dost nadprůměrná, i když průměrem dost podprůměrná.

              0 0
          • MlokCZ  

            Stopa to ovlivňuje násobně více než velikost kol. U původního dotazu velikost kol nebude hrát roli v podstatě žádnou. U 26" vs 29" už to velikost kol trochu ovlivní, ale pořád mnohem méně než stopa.

            Dlouhou dobu jsem jezdil současně na 29" HT, které bylo mnohem točivější než 26" full. Celé to bylo o tom, že na 29" jsem měl výrazně kratší stopu (29" cca 71° hlavový s pevnou + 47mm offset vs 26" s 67,5° na fullu, tzn. po započtení sagů možná tak 67° při o chlup větším sagu vzadu než vepředu + 42mm offset).

            A oproti tomu rozdíl v točivosti 29" fulla a 26" fulla, kde na 29" mám ± stejný hlavový úhel a offset o pár mm větší není v podstatě žádný. Tedy na ten rozdíl velikosti kol 26" vs 29" stačí opravdu poměrně malé zkrácení stopy (jen těch pár mm dané větším offsetem), aby to vyrovnalo.

            0 0
            • DaD  

              Tak bezesporu ta geo jízdu ovlivní více než průměr kol. Já to tedy špatně přečetl a myslel jsem. že tam byl přechod z 29-tek.

              Každopádně ta 26-tka, na které občas jezdím, je oproti větším kolům hrozně vratká a nejezdí se mi na ní vůbec dobře…

              0 0
            • vlk  

              jj přesně tak, ale když dotyčný nic neuvede ani žádné rozměry ani značku a model kola, tak to je pak těžký. Někdy stačí zvýšit zdvih na vidlici a tím zmenšit úhel nebo dát delší představec a ustálí se to. Kamarád kdysi úhel měnil tak, že měl vysoustružený kroužek mezi vidlicí a spodní miskou rámu. Většina kol se dá docela rozumně dolaďovat na míru jezdce. Osobně preferuji úhel 71 a hravější kolo, ale ty už se moc nedělají. Já se jen občas divím, co jsou lidé schopni dát v obchodě za částky za kolo a pak nejsou ochotni koupit za pár stovek jiná řidítka, či jiný představec.

              0 0
      • Frostty  

        Jaj :D

        0 0
    • DaD  

      .

      0 0
    • t29  

      aliexpressmobile, s dovolením si zkrátím a přepíšu část toho, co píšeš + zkusím reagovat:

      • „Má známá si koupila nové kolo, jedná se o 26, předchozí měla 27,5. Sedí jí rám,dobře se jí s jim jezdí, ale problém je špatná manipulace do prudké a úzké zatáčky. To samé když jde o kopeček. Obojí doprava, ač je pravák má problém a nikdy se s kolem do zatáčky nevejde nebo nevyjede kopeček (spíš prudší hrbol). Na předchozím kole to zvladala v pohodě. Výměna kol nelze. Musela by i vidlici a dozadu by stejně 27.5 nenacpala ani kolo měnit nehodlá.“

      Takže se zbavila průměrného nebo podprůměrného kola s 27,5" koly a pořídila raketu na 26" kolech. Fajn.

      • „Všeobecné slýchám, že s 26“ je horší manipulace. Známý má 29" a tvrdí a nenechá se přesvědčit, že je to naopak menší kolo,=lepší manipulace"

      Možná má tvůj známý raketu na 29" kolech a předtím měl průměrné kolo na 26" kolech. Obecně ale platí to, co říká Vilém: s menším kolem se manipuluje líp.

      • „Jde o XC HT. Právě, že geometrií jí to sedlo jak žádný kolo předtím, prý se na něm cítí a vše bylo top hned poprvé. Předtím padlo několik kol a buď těžké, neseděl rám. Vidím to spíš na chybu v hlavě a strachu, protože měla těžké herky a když si koupila tohle 9kilovy nebyla zvykla na brzdy párkrát spadla. Kombinace tohodle.“

      Tady bacha na placebo. Když je kolo pěkné, drahé a dobré, tak mu spíš odpustí, že trochu nepasuje.

      • „Půjčil jsem ji svoji 29 kde ji rám nesedi a necítí se na něm dobře, prý jde jak sedět na traktoru, má 15 kilo se vším ........ Tak to vyjela v pohodě. Je fakt ze to její je podstatně živější a hravejsi. Vidím chybu v průměru kol kdyz to vyjela na větším tak není normal aby to nešlo na 29,prý se jí s 26 zataci hur než s větším. A neslýcham to jen od ní, spousta zenskejch mi to už řekla“

      Spousta ženskejch má problém s menším a nemá problém s větším? Bavíme se ještě o kolech? :)

      • „Ne. Je to tak jak píšu. Mě samotnýmu to nejde do hlavy, ale tenhle problém slýchám jen od zenskejch. Asi je to jen v hlavě a je potřeba na tom zpracovat......“

      Spousta ženskejch se spoustou drahých pěkných 26" kol? Na začátku debaty byla taková ženská jedna…

      • „Geo ji údajně sedí. Rodla má samozřejmě rovně. Možná dát predstavec obráceně, má ho teď do +,tak jak kolo koupila. Samo ze se ridila barvou, vzhledem a tím jak se na něm cítí,pak šlo až osazení. Není k zahození. Komplet xt,Carbon,cena 70.000 jako novinka, ona koupila za polovinu.Nepřichází v úvahu kolo měnit, nechce, cítí se s ním dobře tak ze geo problém nebude,předtím měla herku,ktera ji nesedla, nebyla na něm svá a bylo těžký a jezdila pořádně.“

      Ok.

      • „Co jsem z ní dostal: tvrdí, že se cítí moc málo nad zemí a špatně se jí zařadí ale jen doprava ....... Případně zkusit delší řídítka,což nebude hned,přednější peníze dávat do rodiny a ten rozdíl ve velikosti, že je niz prej cítí. To je všechno co bych měl za infa“

      Jen pro pořádek, „zařadí“ = „zatáčí“ ? A to, že sedí níž nad zemí, by mělo spíš pomoct odstranit strach z výšek, než aby dostala ještě větší závrať. Rozdíl výšky šlapacího středu od země je mezi 26" a 27,5" tak centimetr a půl, bojí se že škrtne pedálem?

      • „Osobně co jsem ji pozoroval je blok v hlavě,přestane šlapat do toho hrbolu s tím že se tam za něj nevejde,jde právě hned za ním o tu pravouhlou zatáčku, a jak neslape samo ze to nevyjede…To samý u druhého místa, taky mostek,tvrdá a úzká zatáčku a konec. Nevejde se. Blbě najede,blokne se předtím a prostě nezvládne tam vjet. Sám na 29 to dám v pohodě v obou případech. Prostě nemá odhad a boji se. Uznávám na tohle kole spadla tolikrát co nikdy za celý zbytek života a to asi u holky udělá svoje. Chce to jen trénovat a zaprít se a makat na sobě na technice. Jen snem chtěl poradit jak ji dostat z toho bloku. Kolikrát dá to čeho se bála tak ze kolo problém není ale hlava jo, ale v téhle dvou úsecích celý skoro rok se nedaří zvítězit.“

      Takže ten strach neplatí obecně, jenom nedává tyhle dvě konkrétní technické vychytávky? Trocha kombinatoriky: Ona to na tvém 29" kole dá ale na svém 26" kole ne. Ty to na svém 29" kole dáš. Dáš to i na jejím 26" kole? Pokud ne, proč? Pokud ano, chová se to její 26" kolo stejně jako tvoje 29" kolo, nebo v čem je to jiné?

      Dva příklady:

      Otec pořídil trekingové kolo s lehce zahnutýma řidítkama a stěžoval si, že je nestabilní. Tak jsem místo zahnutých dal rovné řidítka s cílem posunout těžiště víc dopředu – od té doby spokojenost.

      Mám 29" horák s kdysi moderní geometrií, kámoš má 26" horák se stejnou geometrií. Když jsem se na tom projel, tak mě uchvátilo, jak je stejná geometrie na menších kolech ochotná zatáčet. Sedím skoro nad zadním kolem a vlastně ani nezatáčím, jenom lehce „ukážu směr“ a kolo zatáčí samo.

      Takže je otázka, co je potřeba – jestli radši víc váhy dopředu a stabilizovat směr, nebo přední kolo ještě víc odlehčit, aby zatáčelo ochotněj. Taky při výměně řidítek pozor, když budou rukojeti moc vepředu, chová se to pocitově podle obrázku vlevo a mně osobně to tahá za ruce. S kratším představcem (někdy stačí 10 mm rozdíl) nebo řidítkama víc zahnutýma k jezdci se to chová podle obrázku vpravo.

      0 0
      • aliexpressmobile  

        Dikys. K těm zenskejm, mám pár známých, které maj prostě podobný problém. Přešly a menší a neumí s tím

        Dotyčná má rovná řídítka, ne vlaštovky. Sedí ji na délku, kolem 600 mm, nic ji nebolí jako dřív. Záda, ruce vše ok

        Na jejím kole dám všechno v pohodě, ale jak říkám je dost hravejsi.

        Jinak, zataci s ním jak s kamiónem i na rovný cestě,tvrdí, že když neudělá větší oblouk tak se jí kolikrát stalo ze se přední kolo hodilo úplně do strany, prostě blbě zahnula. Párkrát když si věřila projela oba úseky které ji dělají problém

        pořád si myslím že je problém v hlavě. Měla širší řídítka, větší kola, těžší cca kolo a šlo to. Teď má ore který je divocejsi a boji se.

        Jdu spát......

        0 0
        • mr.antik  

          Z tohodle mi to přijde jako že vubec nezatáží s přenesením váhy. Takovej pocit mám na kolech co maj příliš strmý hlavový úhel a dlouhý představec a uzký řidítka. Nebo na silničce.

          0 0
          • mr.antik  

            Plus to možná ještě umocňuje nyní fungující vidle kdy se jí víc zanoří přední kolo a celou situaci ještě shorší

            0 0
            • MlokCZ  

              Prostě ji vadí krátká stopa. I když geometrie stále nebyla uvedena a to je to rozhodující, tak odhaduji, že na 26" bude mít ještě typickou starší geometrii se 71° hlavovým úhlem. A jak píšeš, tak fungující vidlice to ještě zvýrazní (jak může mít větší sag, tak i chodí více do zdvihu) dalším zkrácením stopy.

              O velikosti kol to nebude vůbec. Tam by podle mě ani nedokázala poznat rozdíl, kdyby to jezdila na totožné geometrii (zase ta stopa) a srovnateně fungující vidlici.

              0 0
            • allrose  

              přesně ,funkční vidle+úzká řidítka a i délka představece může hrát svou roli

              0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak mi to připadá, že má potíž v tom, se správně naklonit. Na velkém (a dlouhém) kole se v pohodě zatočí jen řídítky, na krátkém někdy nee. Podstatná je vyváženost souhry mezi natočením řídítek a pohybem těžiště, jak v intenzitě, tak v načasování. (Předozadní pohyb jezdkyně nebudu do systému zanášet.)

          0 0
        • novas752  

          Může to být užšíma řídítkama, pokud jsou o hodně užší. Klidně tam dejte širší.

          Jo a když jede tu zatáčku, jak má pedály? pokud má pravý ( do pravý zatáčky vnitřní) pedál dole nebo vepředu, je jasný, že zatáčku doprava neprojede zdaleka tak „dobře“ jako doleva.

          0 0
    • Petr L2  

      Mě na celé story baví ten zástup žen, které v poslední době přešly z 27,5" na 26". Asi nějaká lokální retrománie :-))

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce