27,5" kola na rámoch pre kola 26"

142 nepřečtených
  • Tina

    Toto vlákno som založila pre vaše /zatiaľ väčšinou len teoretické :)/ názory na vplyv použitia kolies väčšieho priemeru (27,5") na jazdné vlastnosti bajkov určených pre 26" kola. Diskusiu tohto typu nekompromisne mažem vo vlákne „SIXFIFTY – 650b /27,5/ vlákno od Tiny pretože je určené iba na info pre kompatibilitu 650b kolies s bajkami pre 26“. Týmto dávam opäť príležitosť Mlokovi, aby napísal to, čo som mu zmazala v predchádzajúcom vlákne.

    Avšak nestrpím tu žiadne osobné spory a hádky. OT budem taktiež mazať. Komu sa nepáči, nech tu nediskutuje a pridá si vlákno (prípadne aj mňa) do blokovaných. Ďakujem :)

    0 0
    • Tina  

      Ešte upresním, použitím kolies s plášťami Schwalbe Racing Ralph 27,5×2,25" vs Racing Ralph 26×2,1" sa zvýši BB bajku o 14mm (osobne som namerala 13mm). Zdroj MTBTires

      0 0
      • destr  

        A jakej má přesně vliv ten BB při jízdě? Protože třeba o-nine ho má 23 mm a scale 30mm, což je rozdíl víc jak 25% a oba jsou to „čistokrevny“ závodní rámy.

        0 0
        • Tina  

          možno ti na to odpovie to čo napísal Mlok vo vlákne kde som mu to blokla.

          „Ano, samozřejmě že výšku středu poznám a na jednom z kol, které jsem jezdil, kde byl střed výrazně výše to bylo hodně znát (a to přitom pořád bylo ještě mírně lepší než to vyjde na tom 26tkovém Scalu se 650B koly). Je to znát v terénu při mnoha situacích. Od prudkého výjezdu, přes prudký sjezd po průjezd zatáčkou.“

          „U výšky středu to je poměrně jednoduché. 95% 26tkových HTček (se 100mm vidlicí) má střed BB drop –30 až –35mm, takže se to už dlouho ustálilo na nějaké vhodné hodnotě a velké odchylky se nepoužívají.

          U 29tek se to zase ustálilo někde na –60 až –65mm.

          Více to líta jen u fullů, kde je to vždy větší kompromis díky většímu snižování středu při pružení.

          Ten Scale 26tka HTčko se s 650B koly dostane na výšku středu téměř na úroveň mojeho 150mm fullu (nezatížený stav, u toho fullu je to ok po započtení 3–3,5cm sagu), což je prostě maximálně vysoká koza a na vlastnostech to bude hodně znát.“

          0 0
          • Tina  

            Tvoje Stereo má podľa webu Cube BB drop 7mm. To je o 28mm vyšie, t.j. dvojnásobne ako BB drop Van Nicholas Zion 26" (BB drop 35mm), na ktorom som jazdila kola 650b. A vôbec to nie je „výška středu téměř na úroveň mojeho 150mm fullu“.

            0 0
            • JakubV  

              nie je, ale aj tak to dáva cca tých 21 mm, čo nie je malý rozdiel

              0 0
            • MlokCZ  

              Psal jsem Scale s 650B koly. Tedy –30mm (26 Scale), to je rozdíl oproti Stereu 23mm.

              A větší kola z toho 15mm smažou a bude rozdíl pouhých 8mm (a to je opravdu už skoro jak jsem psal).

              Pro ten Zion to bude o těch 5mm lepší, pořád bude mít na HTčko střed nesmyslně vysoko a díky tomu horší vlastnosti.

              Po započtení sagů na Stereu i na tom Scalu (s 26" koly) je střed na Stereu o pár mm níže.

              U fullu to níže už rozumně nejde, protože se střed snižuje díky pružení ještě o hodně (než jen sag) a pořád by se škrtalo pedály o zem/překážky. Proto je třeba volit určit kompromis.

              U HT s vidlicí do 100mm je snížování středu i při pružení vidlice více do zdvihu pořád hodně malé (jedna malý zdvih a druhak pružení zadní stavby snižuje střed více než vidlice).

              Pro srovnání Scale 29 s pevnou vidlicí, tam mám BB drop –75mm. Kola mají o 30mm delší poloměr než 26tková nebo o 15mm delší než 650B.

              O pár mm může být s pevnou střed níže, když to nepruží vůbec, na pouze 100mm vidlice netřeba ale žádná velká rezerva zvýšení středu.

              0 0
          • destr  

            Tudíž na meridu s bb 23mm asi nemá moc smysl o tom uvažovat?

            0 0
            • MlokCZ  

              Jestli je to 26tka HTčko a má BB offset –23mm, tak má šíleně vysoko střed už s 26" koly.

              0 0
              • destr  

                No právě, ale proč to tak mají, když to má „samé“ nevýhody?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pořád ale nevím o jakém kole mluvíš, tedy kdo to tak má?

                  U Meridy jsem jen tak rychle zběžně kouknul na některé modely a vidím –30mm, tedy standardně používaná hodnota u hodně rámů.

                  0 0
                  • destr  

                    Merida O.nine

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Zajímavé, že zrovna u dražšího rámu. Jediné co mi napadá tak snad že je cílený ten rám na závody a že počítají s tím, že se na tom budou vozit užší pláště, které budou i nižší, což pošle ten střed o trochu dolu.

                      Koukám na ostatní, ještě v trail řadě je –20mm. Tam je to ale pro 120mm vidlici, takže by se to dalo ještě pochopit.

                      Já mám rád střed raději níže, zlepšení mnoha vlastností je velké a jsem za to ochotný si více dávat pozor na škrtání pedály o zem (které se s extra nízko položeným středem už projeví, zvlášť na fullech s vyšším zdvihem).

                      Na 26" HTčku se 100mm vidlicí bych snesl BB offset klidně –40mm.

                      0 0
                      • destr  

                        No a třeba Spec SJ má 36mm a určením je to stejnej rám. Každopádně je to fuk, my to nevyřešíme.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A nejen ten, většina vyšší závodněji laděných HTček má právě kolem těch –35mm.

                          Ono je dobré pro srovnání si vyzkoušet oba extrémy. A tím si hlavně zjistit jak moc dolu můžeš se středem jít aniž by tě to začalo vyloženě prudit s moc častým škrtáním pedálů o zem/překážky.

                          A opačný extrém si vyzkoušet pro srovnání zhoršení vlastností kola.

                          0 0
                          • Tina  

                            Všetko čo ste tu napísali o zhoršení jazdných vlastností pri použití väčších kolies, t.j. o zvýšení BB o 13 – 14mm je čistá teória. V praxi to mám odskušané na rovnakom bajku a tvrdím, že v reálnom svete rozdiel nepoznáte.

                            Taký istý rozdiel môžete dosiahnuť aj použitím rôznych plášťov. Rozdiel vo výške Schwalbe FF 26×2.0" (polomer 330mm) a napr. Schwalbe Fat Albert light 26×2,35" (polomer 344mm) je 14mm. Myslím, že ten čo používa podobnú kombináciu to nikdy neriešil a v reálnom svete rozdiel nepozná.

                            Niekoľko krát sa tu vo fóre riešila zmena zdvihu vidlice. Zmenou zdvihu z napr. 80mm na 100mm sa taktiež zvýši BB o cca 9mm. A tiež som nikdy nepočula, že by sa niekto sťažoval ako sa mu zhoršili jazdné vlastnosti bajku :)

                            0 0
                            • pepek  

                              Zvýšením zdvihu se samozřejmě jízdní vlastnosti (točivost) změní. Je to ovšem způsobeno hlavně změnou stopy. Pokud ty to necítíš, pak to tvoje ostatní tvrzení ohledně jízdních vlastností kol značně relativizuje.

                              0 0
                              • Tina  

                                ach jaj. Keď niekto nechce tak mu to nevysvetlíš. Nikde som nenapísala, že teoreticky žiadny rozdiel nie je. Myslím, že som napísala v tom zmysle, že to túto zmenu v reálnom nikto negatívne nehodnotí pretože to je stále v rámci rôznych geometrií, ktoré výrobcovia kol ponúkajú a každý z nich tvrdí, že práve tá ich je najlepšia. Hlavový uhol od 71 po 69 stupňov je pomerne veľký rozsah a vieš mi povedať, ktorý uhol v tomto rozsahu je ideálny? BB drop od 23mm po 35mm u XC závodnych strojov. Rozsah 12mm. Kde je ideál?

                                0 0
                            • maajkee  

                              Nejsi sama, já spoustu věcí co se tady na fóru řeší v praxi taky vůbec nerozeznám a upřímně je mi to vlastně celkem fuk, hlavně když mám při jízdě radost :)

                              0 0
                              • Zlatka  

                                Radost je právě to nejdůležitější, bez radosti by byl život smutný.

                                0 0
    • Vilém  

      Zlatko, Tina ti pujcila nick a heslo?

      0 0
      • pepek  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Tina  

        tento príspevok tu nechám ako názorný príklad, aký typ OT príspevkov som zmazala a budem mazať :)

        0 0
        • Zlatka  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • rbcrx9  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Bafoon  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • maajkee  

      Jednou tady někdo dával, že na Rushe se v pohodě vejdou 27,5 kola a střed má v základu celkem nízko, takže pak je celkem v normě. Docela by mě tahle alternativa zajímala :)

      0 0
      • destr  

        A to si nedokážeš najít geometrii a u BB si odečíst 14mm?

        0 0
        • maajkee  

          Ne, nedokážu…

          0 0
        • MlokCZ  

          Jsem se pro zajímavost na Rushe koukal, jenže jsem v geometrii našel jen výšku středu od země a to je na prd, když nikdy není pak jasné s jakými plášti to bylo měřené.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • MlokCZ  

        U fullu to chce ještě ověřit, zda všude vše v pohodě vyjde když jde stavba na doraz.

        0 0
        • maajkee  

          Přesně to by mě právě zajímalo, ale asi tady nikdo nebude s tímhle případem mít zkušenost, takže prohledám google. Taky jsem si právě říkal jestli při dorazu Lefty nebude dřít spodek hlavovky o plášť :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak stačilo by, aby nějaký majitel změřil s vypuštěným tlumičem jaké jsou tam rezervy s 26" koly.

            Ono to často bývá bez větší rezervy u většiny fullu.

            Teď si jen vybavuju třeba starší Canyon ESko (předchůdce AM modelu), tam jim chybělo pár mm dokonce i přímo s 26" koly (ale protože osazovaný Pearl byl extra progresivní, tak se to nejdříve v reálu neprojevovalo jak nikdo nevyužíval 100% zdvihu).

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Tina  

            Je mám predsa Lefty Speed PBR na bajku so 650b kolami. Pri vypustenom a na doraz stlačenom tlmiči je rezerva nad RaR 27,5×2,25" plášťom cca 1,5cm.

            0 0
            • rbcrx9  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Tina  

              Ako som písala v minulosti, som ochotná požičať 650b kola na vyskúšanie. Akurát teraz je ponuka limitovaná u predného kola na Lefty.

              0 0
              • smallbrother  

                …super, to bych někdy zkusil. :)

                0 0
              • op  

                to bych taky vyuzil, ale omezeni na Lefty je prilis silne. Samotne zadni kolo by mi nepomohlo. Tak nekdy pozdeji az bude nabidka (pro me) komplet.. byl bych rad..

                0 0
    • Tina  

      K diskutovaným „zhoršeným jazdným vlastnostiam“ vďaka vysokému BB drop by som pridala takúto úvahu.

      Jeden z najlepších bajkerov súčastnosti a najlepší XC bajker minulej sezóny jazdí na S-Works Epic Carbon 29". Full susp. Avšak myslím, že nikto kto bol minulý rok v Novom Meste, alebo videl pár videí s Jardou nepochybuje, že vozí tlmič tak natvrdo, že sa nepohybuje ani v hodne rozbitých zjazdových pasážach. O nejakom SAGu tu nemôže byť ani reči. S-Works Epic má BB Drop 37mm (pri Low Setting). Teda iba o 2mm nižšie ako 26" MTB (napr. môj bývalý VN Zion). A podľa vyjadrenia „znalcov“ bol tento setup s 650b kolami totálne nevhodný práve kvôli tomu, že sa mi hodne zvýšil BB od zeme, čo nepriaznivo ovplyvnilo jazdné vlastnosti. Zaujímavé, že Jarda ho má dokonca ešte vyššie pretože má 29" kola, ktoré sú oproti mojim 650b vyššie ešte o nejakých 18mm. Minulý rok na takto vysokom BB so špatnými jazdnými vlastnosťami vyhral prakticky čo sa dalo.

      Aj tak podľa mňa jazdí full iba preto, že by na HT mal problém z výškou riaditiek. Už teraz ho vozí podobne ako ja, t.j. hodne do negatívu. Povedala by som, že min. –25stupňov.

      0 0
      • Bafoon  

        K BB drop se vyjádřovat nechci, ale mate mě tvá argumentace na základě výkonu profijezdce. Je snad evidentní, že takovýhle esa zajedou prakticky na čemkoliv, i kdybych pod něj dal skládačku tak tu rozdílem třídy dá polovinu Bikefora, nerozumím.

        0 0
        • Tina  

          Tvoj príspevok má výpovednú hodnotu 00 a je je vhodný na zmazanie. Chápem, že Slovenčina je ťažká reč avšak poviem to inak keď nerozumieš. Reč je o jazdných vlastnostiach pri zvýšenom BB a nie výkonnosti jednotlivcov. Väčšina BF teoretikov však keď nemá poruke argument tak zmení tému, alebo vytiahne ESO, že profíci zajazdia na hocičom.

          0 0
          • Bafoon  

            Hmmm zajímavá reakce, nicméně vůbec netuším co blázníš. Předpokládám, že tvým cílem zde je informovat o 650B. Děláš to líp než Zlatka aj smysluplněji a tvoje komenty postřehy si vždycky rád přečtu. Nějak mi uniká ten podtext tvého příspěvku …Tvoje věc.

            Minulý rok na takto vysokom BB so špatnými jazdnými vlastnosťami vyhral prakticky čo sa dalo. Konkrétně jsem reagoval na toto. Alias v celém tvém příspěvku čtu něco jako řešíme tu BB drop, podle některých je 27,5 do 26rámu blbost, koukněte na jardu ten to vozí aj ještě hůř a stejně vyhrává – proto můj dotaz. Nerozumím, příkladu nabušeného Mistra.

            0 0
            • Georrge  

              asi chtěla říct, že ho horší BB drop nijak neomezuje oproti zbytku nabušených profíků, tedy že tenhle horší BB drop nezpomaluje a tedy to nemá moc vliv na jízdu…

              0 0
              • MlokCZ  

                Např. v DH kategorii HTčka ztrácí na fully ve výsledném čase minimálně. Takže v terénu v pořádném sjezdu nemají vlastně horší vlastnosti a na jízdu to téměř nemá vliv.

                To je asi tak srovnatelný závěr tomu jejímu příkladu.

                A v XC by to snad mělo dělat rozdíl minut když v DH ještě výraznější vlastnost udělá na čase tak málo?

                A jistě to nebude vůbec tím, že Jarda je opravdu vynikající technik (a to i ve srovnání s ostatními profíky, i když samozřejmě není jediný vynikající technik mezi profíky).

                A souvislost s dalšími vlastnostmi jeho kola tu také jistě žádná není.

                Tím myslím souvislost délka zadní stavby x výška středu. Nevýhoda vysoko položeného středu je velká např. v extra prudkých výjezdech.

                Jenže tam to více než vykompenzuje délka zadní stavby 29" Epicu.

                Na 26" rámu s 650B koly se ale nic takového nekonná a je tam pořád stejně krátká zadní stavba jako při 26" kolech.

                0 0
            • Tina  

              Zdeňku, nič osobné, ale reagoval si na môj príspevok, ktorý začína vetou „K diskutovaným „zhoršeným jazdným vlastnostiam“ vďaka vysokému BB drop by som pridala takúto úvahu.“ Tvoja prvá veta v reakcii na môj príspevok znela „K BB drop se vyjádřovat nechci“.

              Ja som písala k BB dropu a ty k výkonnosti. Ten Jarda bol uvedený iba ako príklad známeho bajkera, jeho skvelých výsledkov a známemu setupu bajku.

              Ja ešte dodám k tomu vysokému BB dropu Jardu. V technických pasážach patrí skôr k tým lepším jazdcom. Takže svojim príspevkom som opäť chcela iba vyjadriť svoj názor, že zvýšenie BB o „pár mm“ nezhorší jazdné vlastnosti bajku tak ako to tu niekto prezentoval. A tým pádom nie je až taký problém použiť 650b kolesá na 26" pokiaľ to vidla a rám dovolí. Špička XC profíkov sú všetko technickí zdatní bajkeri a nikto by nechcel mať bajk so zlými jazdnými vlastnosťami. Ani Jarda. Závody sa nevyhrávajú iba do kopca, ale jazdec musí byť dobrý aj dole kopcom.

              0 0
      • deekay  

        A nevozi nahodou jarda i dlouhe kliky, kdyz je to kus chlapa?

        Pak mu o par mm vyssi stred mozna i vyhovuje.

        Ja proste furt vidim souvislost mezi proporcema jezdce a proporcema bajku.

        To, ze je urcita skupina lidi, co maji metr pade a jezdi na 29, nmebo 2m a jezdi na 26 s 23" ramem a rikaji, ze jim to vyhovuje, je vec druha.

        0 0
      • Mr.Duck  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Tina  

      Merida Ninety Nine je plne kompatibilná s kolami 650b s veľkou cca 2cm rezervou. Osobne vyskúšané včera na Tišňov cupe :)

      0 0
    • zdenekhubner  

      Ahoj, nemá někdo tady zkušenosti s koly 650b na Giant Trance X 2011 – 2012? Nebo budu první?

      0 0
      • Tina  

        Mám info a obrázky od jedného miestneho užívateľa z BF, ktorý nedávno úspešne upravil svojho Gianta XTC Advanced SL a jazdí kola s plášťami RaR 650b.

        Budem rada ak sa podelíš o svoje poznatky, prípadne sem uverejníš nejaké foto :)

        0 0
        • zdenekhubner  

          Tak jsem to zašel oměřit a nemám dobré zprávy. Mezi vrcholem pláště a spodní částí zadní stavby není ani 20 mm, a to mám momentálně obutého 2,1 CrossMarka do Maxxisu, který je dost nízký. Takže tímto celá moje včerejší naděje končí :-( Co se týká vidlice, tam je rezerva dostatečná, ale to už tady v jiném vlákně řečeno bylo. Takže teď je otázka, zda na 650b nepostavit alespoň předek.

          0 0
          • Tina  

            Aj RaR je dosť nízky. Polomer 347mm. Od tvojho Crossmarka by nemusel byť väčší viac ako o cca 14mm. Takže by si mohol mať rezervu cca 5–6mm. To je o polovicu viac ako som jazdila na svojom Zione 26er. Skús si zmerať koľko máš skutočne miesta od osky po rámovú vzperu.

            0 0
            • zdenekhubner  

              Chceš tedy říct, že jsi jezdila reálně rezervu cca 3 mm? Do toho bych já nešel, už kvůli blátu.

              0 0
              • Tina  

                Jazdila som reálne rezervu 2mm na ráme aj na vidlici :) Na jeseň aj v mokrom teréne. Blato nie je až taký problém ako sa teoreticky môže zdať. Po obvode kola sa blato veľmi nedrží. Aj keď je husté a lepkavé blato tak sa aj tak väčšinou drží na boku dezénu plášťa.

                0 0
                • zdenekhubner  

                  Uf, tak to je zatraceně málo! Tak už bych se bál i rozhozeného ráfku, především na předním kole, to by mohlo skončit velkým neštěstím…

                  0 0
                • zdenekhubner  

                  Mohl bych se Tě zeptat, co teď aktuálně jezdíš?

                  0 0
                  • Tina  

                    .

                    0 0
                    • zdenekhubner  

                      Krásný. Takže pořád 2 mm rezerva na rámu?

                      0 0
                      • Tina  

                        nene, toto je už650b rám takže na ráme 20mm a vidla mám pri plnom stlačení taktiež cca 2cm :)

                        0 0
                    • ELx  

                      Tino, prosím tě jak jsi udělala z XTR 960 klik dvoupřevodník ?

                      0 0
                      • Tina  

                        Skrátila som packy :)

                        0 0
                        • ELx  

                          no to jsem si všimnul :-) ale jaký tam máš převodníky?

                          0 0
                        • ELx  

                          Hlavně ten větší. 102mm ?

                          0 0
                          • Tina  

                            Hm, čo ti budem rozprávať. Bolo veľmi ťažké. Predchádzal tomu niekoľkoročný náročný vedecký výskum s nemalými finančnými nákladmi :)

                            Inými slovami, mám tam Specialites TA Chinook so 4 packami s klasickou roztečou 104mm. Jediné čo treba spraviť je malým pilníčkom vypilovať dieru o 1mm, aby sadly diery na rozteč 102mm ;)

                            0 0
                            • ELx  

                              No přesně nad tímto postupem jsem taky uvažoval, ale měl jsem pochybnosti, jestli tam ta vzniklá vůle nebude dělat neplechu. Takže máš vyzkoušené, že je to v pohodě? A musela jsi dávat nějaké distanční podložky mezi převodníky?

                              0 0
                              • Tina  

                                žiadne podložky. iba Alu skrutky a matky. držia úplne bez problémov. Vôľa nevznikla žiadna pretože matky sú natesno v dierach paciek kľúk a prevodník tam sedí fakt veľmi presne :)

                                0 0
                                • ELx  

                                  No tak to je výborná zpráva. Hned objednávám a žhavím pilník :-)

                                  0 0
                                  • ELx  

                                    Akorát máš teda chaos na stránkách :-(

                                    0 0
                                    • Tina  

                                      Skús si vymazať historiu alebo cookies a reloadni stránku. Mne sa e-shop zobrazuje normálne.

                                      0 0
                    • nox159  

                      muzu dotaz, proc RR vepredu ? zatim neni nic lepsiho?

                      0 0
                      • Tina  

                        Mne RaR vyhovuje. Jazdila som ho predtým aj na 26". Navyše aj hmotnosť je veľmi príjemná a zatiaľ som nemala tú smolu, že by som ho v EVO verzii sekla alebo prerezala.

                        Keď bude dostupný nový RoR 650b tak ho asi budem používať do mokrých podmienok. Avšak nový RoR má mať nižší dezén takže možno nakoniec bude dobrý aj na suché a tvrdé povrchy. Uvidíme po Eurobike :)

                        0 0
            • zdenekhubner  

              Takže jsem se ještě jednou vrátil, abych to oměřil zcela přesně. V nejužším místě jsem od vrcholu pláště naměřil přesně 15 mm, takže můj odhad dle 1 cm podložky kterou jsem tam předtím vsunul, protože jsem neměl u sebe metr, byl špatný. Měřením od osy zadního kola jsem se dostal na rovných 350 mm. Problém Giantu a systému Maestro bohužel bude, že mají v onom místě frézovaný blok pro uchycení zadní stavby na spodní vahadlo.

              0 0
              • Tina  

                hm, 350mm to je tak cca 3mm pri použití RaR. Plus bolo by dobré zistiť koľko máš šírku vo vzdialenosti 339mm od osy kola. To je miesto kadiaľ prechádza vzorka plášťa široká cca 55mm.

                0 0
                • zdenekhubner  

                  A to se bavíme o RaR 2.1? Problém se šířkou nebude žádný, nejblíže bude vrchol pláště. Jedna věc je měření a druhá věc praktický test. Potřeboval bych někoho sehnat, kdo by mi půjčil zadní kolo na vyzkoušení. Ale i tak, 3 mm je na mě dost málo, mám psychologickou hranici min. 10 mm a těžko bych se s 3 mm smiřoval.

                  0 0
                  • Tina  

                    RaR 27,5" sa robí iba v rozmere 2,25". Ak si naplánuješ cestu do Brna tak ti zadné 650b kolo na otestovanie v miestnom lesoparku Klajdovka požičiam :)

                    0 0
                    • zdenekhubner  

                      To jsi hodná, díky za nabídku! Bohužel jsem z Prahy a reálná šance, že se vyskytnu s kolem Brně se rovná téměř nule, pokud bych si neudělal extra cestu jen za tímto účelem.

                      0 0
    • zdenekhubner  

      Giant will not have any 650b bikes in 2013, but according to Andrew Juskaitis, Giant’s global product marketing manager, 2014 is another story. (Citace: http://bicycling.com/…rt/tag/650b/)

      0 0
    • bluma  

      Rám On One 456, plášť Maxxis Crossmark 2,1, nejmenší mezera cca 35mm – dolní stavba a od přesmykače. Čistě teoreticky, vleze tam 650b s něčím podobným jako je RR 2,25 a s jakou mezerou?

      0 0
      • Tina  

        On One carbon 456? Krásne s pomerne veľkou rezervou. Nemôžem teraz narýchlo nájsť foto čo som videla. Skúsim ešte pohľadať.

        0 0
        • Tina  

          On One 456 s kolami 650b. Slušná rezerva :)

          0 0
          • bluma  

            Pěkně! Právě jak jsem ho teď skládal s 26", tak jsem si říkal, že je tam hodně prostoru. To je docela levná a zajímavá alternativa…

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zdenekhubner  

      Tak po dnešku je jasné, že na Giant Trance X zadní kolo 650b nedostanu. Co si myslíte o záměru vozit 650b pouze na předním? Rovnou říkám, že změnu geometrie – menší úhel vidlice – bych jedině a jedině vítal.

      0 0
    • Tina  

      Kenda Nevegal 27,5×2,1" na štandardej 26" vidlici Fox

      0 0
      • Bafoon  

        takhle mi vycházel Nobby Nic SS 29×2,25 v rebe rlt ti a je to pěkně na prd musím říct – stačilo trochu bláta a pěkně to drhlo, stejně tak není vůbec použitelný blatníček MN – revelation je v tomhle odhledu o třídu jinde

        btw: není tohle spíš Karma?

        0 0
        • Tina  

          áno, máš pravdu. Je to KARMA.

          Myslím však, že na Nobby Nic 2,25" sa vďaka hlbokému dezénu nalepí viac blata ako na XC model 2,1"

          0 0
          • Bafoon  

            pak nevegal s vyššíma figurama bude vidli takovej bližší :-)

            schwalbáckých 2,25 nutno dodat a jinak bych řekl,že když už se to lepí, lepí všechno – na suché xc proč ne

            0 0
        • Tina  

          napr. C-Dale Fatty vidla s originál 26" kolami nemá viac miesta. Ja osobne som s ňou nikdy nemala v blate problém, že by sa upchávala.

          0 0
    • Tina  

      Van Nicholas Tuareg na kolách 27,5" (foto z webu).

      Rámy Van Nicholas Tuareg a Zion sú na stránkach výrobcu označené ako „650b ready“. Oba modely zvládnu 650b kola s plášťami RaR 27,5×2,25".

      0 0
    • waters  

      Ahoj, má smysl nechávat v kole 27,5? Nevím, zda má zadní stavba dost místa, aby se mi kolo při nějakém sjezdu neseklo o rám nebo nebrzdilo bláto.

      Zaskar Carbon 2011

      Díky za názory

      https://www.flickr.com/…48393639667/

      0 0
      • waters  

        foto

        0 0
        • roman 3D  

          tohle je celkem cajk

          0 0
          • waters  

            v nejužším místě je u zadní stavby 5–7mm

            0 0
            • kubad  

              ta guma se ještě trochu roztáhne cca 1–2mm , ale tohle by asi šlo

              0 0
              • waters  

                ještě 2mm?! na těch krajích zůstanou tak 3–4..

                0 0
                • scalar  

                  V klidu, dělají se mobilní wapky, hodíš to na záda místo Camelu a po průjezdu bahnem to propláchneš :-)

                  0 0
                  • waters  

                    :) dík za tip

                    pro srovnání, takhle je s 26 / 2,1 / crossmark /rozdíl není velký, ale místa je zkrátka víc.

                    kola jsem si pujčil z krámu, tak je nemůžu testovat..

                    teoreticky: hrozí nějaký defekt po takovém upgrade?

                    jestli máte poznatky z praxe ještě lépe:)

                    0 0
            • scalar  

              Ta druhá fotka moc optimisticky nevypadá, až se kolo trochu obalí bahnem, tak bude dřít.

              0 0
          • scalar  

            Otázkou je, jestli se jízdní vlastnosti kola zhorší nebo zlepší…

            0 0
            • waters  

              to nezjistím, pokud nebudu jezdit 27,5 déle.. nová kola mě stejně neminou, tak rozhoduji velikost..

              0 0
              • Japhy  

                Tak si udělej chopper, vepředu 27,5 a vzadu 26. :-)

                0 0
                • waters  

                  kolo máš pěkný, nápady blbý :) něco konstruktivněj­šího..

                  0 0
                  • Japhy  

                    Nojo, blbý nápady, to ze mě padá furt. :-) Z těch seriosních mě napadá jedině mírnit se s šířkou plášťů. Ale toho choppera jsem ale fakt při stavbě toho současnýho kola zkoušel – vzadu 26, vepředu 29. Jízdní vlastnosti nic moc.

                    0 0
                    • waters  

                      nahodil jsem 2.25, nechci dělat kompromis, i když je to 26:) 27.5 za každou cenu na 2.1 (nemá smysl).

                      0 0
                    • scalar  

                      Trek dělal sériově 29" vepředu a 26" vzadu, také to uměl skvěle markentingově odůvodnit, blbý nápad to byl :-)

                      0 0
    • Mr.Dan  

      Do galerie svého bajku jsem vložil i fotky detailu zadní stavby vs. RaR 27,5×2,25. Sem to vložit neumím, nemám to na disku… Takže pro rám Socialized S-W SJ HT 26 Carbon 2012 a tento plášť vycházejí mezery asi 12 a 14 mm mezi vrchem pláště a vzpěrou zadní stavby, resp. sedlovkou a asi 7–8mm do boku pláště. Dle mého tak akorát:

      http://www.bike-forum.cz/…dsc0557m.jpg

      http://www.bike-forum.cz/…dsc0556m.jpg

      0 0
      • Vilém  

        Ta objimka smyku pred zavitovy nyt je dobra prasarna.

        0 0
        • Mr.Dan  

          To je nouzový řešení, protože nepasoval vybranej XT navářkovej smyk (pobere jen 40z max.) a Hnojovi jsem musel dát výslovný svolení, aby to tam takhle dal. ;) Už se sháním po nějakym X0 nebo XX smyku, ale je tolik variant, že sehnat ten správnej a ještě za normální prachy je docela oříšek…

          0 0
          • waters  

            o tvém biku vím a popravdě mě také trochu inspiroval:) do téhle pevné vidle půjdu asi také.

            nemáš tedy žádný problém?

            když zatlačím z boku na plášť v místě spodní stavby, tak se samozřejmě plášť rámu dotkne, ale zas v tomhle místě není žádný tah, i když se jede po čemkoli…takže si neva

            0 0
            • Mr.Dan  

              Díky za inspiraci, což je pro mě ale humorný – je to můj první bajk ever, takže máš určitě mnohem víc zkušeností než já, natož jako stavitel.

              Jinak s pevnou vidlí byl problém jen při stavbě samotný – musela se upravovat dosedací plocha pro hlávko, bylo to tam moc široký a nevešla se spodní miska. Co se jízdního projevu, tak pod mou vahou moc nepracuje, ale pod někym normálním nejspíš bude. Já musel vyměnit tuhý rodla za dobře pracující, takže už tam nejsou Eastony, ale Syntace s titanovou výstuhou v oblasti upnutí do představce a i když jsou o 5,5 cm užší, tak rozdíl je značnej.

              Co se pláště týče, tlačit z boku jsem na něj nezkoušel a tak měkkej ho zase nevozim, aby se tímhle stylem žvejkal, navíc jak říkáš v tomhle místě už vůbec. Doporučuju proto i širší ráfky než třeba 17 nebo 19mm… Kdybys měl jakýkoliv otázky, tak piš sem nebo na mail. A samozřejmě můžu bajk i zapůjčit, třeba oproti tvý CX apod. ;)

              0 0
              • waters  

                hod mail:)

                0 0
                • Mr.Dan  

                  daniel.panchartek (utopenec) gmail.com (jsem myslel, že se mi standartně zobrazuje v profilu, soráč…)

                  0 0
              • Mr.Duck  

                Ono to ze ti bude plast brousit ram neni tolik o tlaku v plasti, jako o tuhosti vypletu a zadni stavby. Pri agresivnejsim jezdeni to se 7mm za chvili uriznes :)

                0 0
      • raf007  

        Ještě, že doba kdy bylo zapotřebí ( z důvodu nedostupnosti 27,5" rámů )tvořit tahle nefunkční řešení již minula. Sám jsem si tím prošel a s odstupem musím uznat, že je to k ničemu.

        0 0
        • waters  

          promin, jestli už si to tady někde zmiňoval, ale proč myslíš, že je řešení nefunkční?

          0 0
          • raf007  

            Protože je tam prostě málo místa na gumu :-), přijde bahno, nebo šutr do vzorku a drhneš karbon. Za ideálních podmínek to ale jezdí pěkně.

            0 0
            • waters  

              větší bahno je riziko, ale na druhou stranu, bahno drhne i v 26, když je ho hodně :) šutr se do vzorku, těžko dostane, aby se otočil až k mezeře v rámu? spíš se mi jedná o tuhost, případně o podhuštěné kolo, aby se nežvejklo o rám, nevím jaký pohyb dělá guma u spodní stavby při agresivní jízdě…

              souhlasím, že ideal to neni.. ale rámu se za pár korun vzdávat nechci nebo mohu jít opět do kol 26…

              0 0
              • raf007  

                V pohodě, jde to. Ale to si asi musí každý zkusit sám :-). Guma ti tam normálně nic nedělá, ale párkrát se mi stalo: plášť trochu házel (problém) nebo rupla špice ( megaproblém)

                0 0
                • Mr.Dan  

                  Takový problémy, jaký popisuješ, jsem zatím neměl, ale je pravdou, že bajk jezdí od května a bahnitý období teprve přijde, tak se třeba uvidí.. :) Ale tady je místa opravdu docela dost, na fotkách to vypadá hůř než ve skutečnosti.

                  0 0
                • waters  

                  zrovna RaR co jsem tam nahodil tak hází /klasika/ no špice bude snad držet :)

                  0 0
          • scoty  

            Tak někomu může trochu vrtat hlavou, jestli ten rám konstruovaný na rozměr 26 nemá třeba ideální vlastnosti s koly 26…

            0 0
            • Mr.Dan  

              Vřele doporučuju přečíst si úvodní příspěvek zakladatelky tématu… ;)

              0 0
            • joudys  

              tak rám je dělaný na zdvih 90mm a má celkem dlouhou zadní stavbu 430mm takže bych se toho vůbec nebál.

              0 0
              • JakeF  

                26" SJ HT má 430mm zadní stavbu? To se mi nějak nezdá, hele…

                0 0
                • joudys  

                  424mm, blbě jsem si to zapamatoval, nicméně na 26 je to spíš delší než obvyklé

                  0 0
                  • Mr.Dan  

                    Ano, přesně tak. A navíc má větší BB drop (-36mm), než je obvyklý (-30mm), což je tak na půl cesty k origoš 650b rámům (mívají kolem –45mm). A zadní stavba pak u nich bejvá skutečně kolem 425mm. Pro jiný rámy to ale může bejt naprosto opačně aneb můžou bejt pro zástavbu 650b kol zcela nevhodný – záleží zkrátka na konkrétní geometrii.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.