• apaccer

    Uvažuji o novém kole, konkrétně letošní model GHOST LECTOR viz. odkaz. Jelikož přecházím z 26, tak

    jsem teď na vážkách, jestli vzít 27,5 nebo 29? Byl jsem pevně rozhodnut pro 27,5, ale poslední dobou mě

    čím dál více známých z řad cyklistů přesvědčují, že 29 je podstatně lepší. Mám domluvené testovací jízdy

    tohoto modelu v obou velikostech, ale než se tak stane, tak jsem ještě chtěl znát názory odborníků tady na fóru!

    Moc díky za jakékoliv poznatky a rady z vlastních zkušeností z obou zmíněných velikostí. Jen pro informaci, vážím

    93 kg (žádný cvalík, všechno svaly) a měřím 178 cm.

    http://www.mojekolo.cz/…black-white/

    http://www.mojekolo.cz/…black-white/

    Anketa: Jakou zvolit velikost 27,5 nebo 29?

    11x
    18%
    29
    48x
    79%
    2x
    3%
    0 0
    • Ondraj  

      Mám dost podobně míry, taky jsem přecházel z 26 na 29 a neměnil bych. Snad jedině, pokud bys byl spíš technický typ, tak tam je 29 na tom trochu hůře v obratnosti.

      0 0
    • Mereck  

      Na XC hardtail bych určitě chtěl 29" Taky jsem před 3 lety přecházel z 26" na 29" a žádný problém. Jasně, první den si připadáš, že řídíš tank. Za 3 dny už ani nevíš, že jsi kdy jezdil na menších kolech. A navíc ti 29" lépe vyžehlí nerovnosti (je to tank) a na delší jízdy to prostě lépe valí.

      0 0
      • Ondraj  

        Souhlas. 26, rodla 58, změna na 29, rodla 74. První hodně rychlou zatáčku na silnici jsem málem nevybral, jak mě to vyneslo, jak měl člověk jiné návyky. Ale teď mám problém na té 26 jet, přijde mi jak dětské kolo. Občas ty rodla musí člověk dávat větší pozor, aby se v lese vešel mezi stromy. Na druhou stranu teď zpětně nechápu, jak jsem na 58 mohl spokojeně jezdit.

        0 0
    • theedge  

      Za mne jednoznacne 29.

      0 0
    • Singlespeed  

      27,5 je v segmentu hardtailů téměř mrtvý rozměr, potvrzují to minimální prodané počty. Jednoznačně jdi do 29-er.

      0 0
    • Markony  

      Jedině 29 .

      0 0
      • Atilla  

        Nebo něco kde jdou střídat 29'' s pluskama.

        0 0
        • Mereck  

          Já bych asi střídačky nechtěl (zrovna na ht!) Podle mě se po měsíci, dvou hraní stejně člověk ustálí na jednom rozměru (asi 29") a ten pak vozí de fakto pořád.

          0 0
    • lazza  

      29"

      0 0
    • mattew1  

      Rozdil to bude, budes si pripadat zezacatku jak na motorce :) ale poprvni projizdce se s tim zzijes a popresednuto zpatky si opravdu budes pripadat jak na detskym kole a rikat si jak si na tom moh jezdit. Takze se pridavam k ostatnim. Myslim, ze to je jednoznacny :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Nutribird  

      Mám 27,5 full, ale z reakcí okolí určitě 29 XC a to i XC full, ale trail už by byl na zvážení 27,5.

      0 0
    • maajkee  

      Rozhodně 27,5" protože 29" už má dneska skoro každej.

      0 0
    • vasilacer  

      Za mě na HT jedině 29,na full pokud to nebude epic nebo jina xc raketa tak sem za 27,5 …jezdím 29HT a 26 fulla a musím říct že hravost a ovladatelnost je jasná u menších kol,proto jsou trailovy kola většinou na 27,5

      0 0
    • šlapatko  

      Měřím 193cm. Dvakrát jsem se vrátil k menším kolům. Hardtail hliníkový rám + 100mm vidlice. 29ka mi nesedí. Pocitově nejede, akcelera je horší, tuhost je horší. Samozřejmě má i výhody, s dostatečnými převody vyjedu skoro vše. Xc šlupky bez gripu krásně drží i v bahně. Na 24ce v Byytřičce jsem na ostatní získával ve sjezdech. 29 držely 26 klouzaly.

      0 0
      • Ondraj  

        By mě zajímalo, jaké 29 si měl, s čím srovnáváš. Přešel jsem ze stejného 26 HT hlína jako ty a určitě nemůžu říct, že by 29 chyběla rychlost a tuhost. Ostatně mi to i dokazuji časy na stejných tratích, co léta jezdím. Ale pravda je, že ukočírovat 29 je někde složitější, než to bylo na 26. A určitě neplatí, že na 29 není potřeba nic umět, to snad může platit pouze v případě, že se na tom jezdí jen po rovnějších pěšinách.

        0 0
    • scoty  

      Myslím že to celé je o citu pro jízdu na kole, o vnímání odezvy biku na řízení…udělám pár zatáček, výjezd, sjezd a zhruba vím co mi ten bike nabízí. Pak se rozhodnu, jestli je to pro mne to pravé. Nakonec ten kdo opravdu jezdí má 2–3 kola:)

      0 0
      • puka  

        Když mám jen jedno kolo, tak jezdím jen jako???

        0 0
      • vlk  

        U sebe to tak jednoduše nevidím, každý bike se dá částečně upravit, a tím změnit chování-délka představece, řidítka, výška vidlice-tím i sklon. A to už nemluvím vůbec o variantě, když si kola většinou skládám. Teď zvažuji, zda přecijen nepřejít z 26 fulla na 27,5. Jenže všichni okolo mají 29 tak ani nemám kde 27,5 zkusit. Je to až takový rozdíl v terénu 26 vs 27,5? Pořád si říkám, vždyť to v poloměru kola jsou necelé 2cm, když si ale vezmu, jak každý centimetr v rámci třeba geometrie dělá rozdílnost chování kola. Osobně jsem se přesvědčil, že prostě některé úzké vrstevnicové kořenité traily na 29 nedám(tak jsem zůstal u 26)-a to jezdím od malička a techniku jízdy si dovolím tvrdit, že mám na dost vysoké úrovni(to není chlubení-to jen, kdyby si chtěl někdo rejpnout).

        0 0
        • Mart7  

          Já jsem skončil po 4 letech měnění kol co sezónu u 27,5". Podle mě je jedno, jestli 2cm nerovnost žvejkne 26" nebo 29" kolo a když to je velký rigol, tak si musíš dát pozor vždy. U menších kol musíš stále udržovat rychlost, větší mají lepší setrvačnost. 27,5" jsou stále ještě svižná, dají se sehnat širší ráfky a přijdu si na kole jistější. Značný rozdíl mezi 26" a 29" pozoruji na kluzkém povrchu, větší gyroskopické momenty a setrvačnost jsou znát. Volbu správné pneu a tlaku huštění teďka neřešme. Nebudu to zde sáhodlouze vysvětlovat, ale zkuste si bloknout přední kolo nebo přehnat náklon na mokré žulové dlažbě.

          0 0
          • MlokCZ  

            Co jsi jezdil za konkrétní kola na 26", 27,5" a 29", že tak vyzdvihuješ setrvačnost a gyroskopický efekt?

            Při slušných kolech a pláštích je rozdíl minimální, dovolím si tvrdit, že by to většina ani nepoznala ve slepém testu.

            A konkrétně třeba u XC plášťů a kol (beru teď katelogové hmotnosti, reálné se mohou lišit, ale to platí pro všechny rozměry stejně):

            • 29×2,25" RaR 630g
            • 27,5"x2,25" RaR 595g
            • 26"x2,25" RaR 560g

            Kola Mavic crossmax Pro

            29" 1595g

            27,5" 1535g

            26" už vůbec nejsou, ale dle rozdílů u starších Maviců by to bylo cca 1490g

            Takže to máme proti 26" (a to za kola započítám celý rozdíl i když není celý na obvodu kola, takže reálný vliv bude ještě o něco menší):

            27,5" proti 26": +115g

            29" proti 26": +245g

            29" proti 27,5": +130g

            A zejména tedy 27,5" vs 29" hovořit o nějaké opravdu znatelně větší setrvačnosti při rozdílu 130g je podle mě úplně mimo realitu. O nějakém udržování rychlosti při rozdílu 130g už nemůže být vůbec žádná řeč. Pro udržování rychlosti je rozdhojící hmotnost celé soustavy a i kdybych bral nejhorší situaci (tedy kdy se bude zrychlovat) a rotační hmotnost bude mít 2× větší vliv než nerotační, tak stejně těch 130g (započtených 2×) bude v celkové hmotnosti zcela zanedbatelných. Bude to třeba kolem 0,2–0,3% rozdílu.

            To jen když dáš na 27,5" mírně terénější pláště, tak bude rozdíl hmotností daleko větší (to by pak kdo vozí třeba 1kg+ pláště na tom snad ani nemol jezdit ani na 27,5" jak to bude dle tebe velkou setrvačnost…). Nebo i stejný rozdíl udělá jen třeba doplnění tmelu (2× 60–70ml když už tam žádný nebyl a máš stejný rozdíl pro stejný typ kol).

            PS: Mnoho let jsem jezdil současně na 26" a 29" a nic co popisuješ se opravdu nekonná.

            A pro přejezd překážek je to také úplně naopak. Tam je rozdíl obrovský. Tam to je dokonce tak daleko, že pro malé překážky je třeba co se týká pohodlí lepší 29" celopevňák než 26" full.

            O přejezdu velkých překážek v souvislých opravdu teréních pasážích ani nemluvě, tam jsou větší kola (29") úplně někde jinde.

            0 0
            • Mart7  

              Rotační moment má větší vliv než 2×, kdybys řekl aspoň 4× tak budu souhlasit. Jezdím radši light duše než mlíko, nic není zapatlané a 150g duše není takové závaží. Krom větší hmotnost jsi zapomněl, že je na větším poloměru. Mavic Crossmax Pro asi nikdy jezdit nebudu, navíc na kupkolo udávají hmotnost 1715 g u 29"…

              0 0
              • Ondraj  

                Na 29 jsou lepší kola fakt základ. U mě výměna za lepší udělala rozdíl od nejede to po jede to výborně.

                Na karbon Epicu jsem vyměnil obyč. Roval za DT 240 + 361 s plochými dráty CX Sapim Ray a rozdíl byl obrovský. A zajímal by mě rozdíl na nějaká karbonová kola. Duše používám light, tlaky cca 2–2,2.

                0 0
                • Mart7  

                  Ano, takhle to myslím, úměrně kolům, které má Lector.

                  Zde je popis ráfku z Lectora s hmotností 620 g, což rozhodně 29" kolo hodně ovlivní.

                  Jak Mlok psal o Mavicu s 1595g zapletenými koly, zde jen ráfky mají 1240 g. Ikdybych bral lehkých 64 drátů, tam je to na stejné hmotnosti a co náboje, niple. Zcela souhlasím s Ondrajem, že kola jsou základ.

                  Nevím proč mě má někdo nutnou potřebu školit. Prej to je přesně dvakrát atd., tak jsem nadhodil nějaké reálnější číslo. Počítají se momenty setrvačnosti jednotlivých součástí, Steinerovou větou se to převádí na osu otáčení, ku příkladu veškeré vzdálenosti jsou ve Steinerově větě na druhou. Doopravdy není možná tvrdit, že odlehčení o 100 g na náboji má stejný vliv jako na ráfku.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nemám potřebu nikoho školit, jen musím pořád dokola vyvracet nesmyslná tvrzení o vlivu rotační hmotnosti i když už to tu bylo správně vyřešené mnohokrát. Stejně se ale vždy najde někdo, kdo bude tvrdit nesmysly a ještě se o tom dohadovat.

                    Takže jsi to zase celé nespočítal (stačilo se podívat do těch odkazů) a udělal nesmyslný závěr z nějaké náhodně vytažené části výpočtu. Stejně jako je u momentu setrvačnosti poloměr v druhé mocnině, tak se v další části výpočtu kinetické energie zase objeví v druhé mocnině ve jmenovateli a nakonec se zcela vykrátí a zůstane pouze závislost na hmotnosti (pro obvod kola). Ale to bys už dávno věděl, kdybys prošel ty odkazy.

                    Doopravdy není možná tvrdit, že odlehčení o 100 g na náboji má stejný vliv jako na ráfku.

                    Tohle jsi napsal ty, o tom nepadlo ani slovo. Já psal o tom, že vliv hmotnosti na obvodu kola je dvojnásobná oproti nerotační hmotnosti. U hmotnosti blíže k ose otáčení bude vliv od dvojnásobnku na obvodu až po jednonásobek přímo v ose otáčení.

                    Ve srovnání hmotností jsem vzal pak lehce přehnanou situaci, kdy je celý rozdíl hmotnosti na obvodu (což nebude část rozdílu je blíže k ose otáčení než na obvodu, i když se to tomu bude poměrně blížit, přidaná hmotnost i u kol je blízko u obvodu kola). Tedy reálný rozdíl nebude ani celý dvojnásobek.

                    A když jsi vzal těžký ráfek pro 29", tak ho také srovnej s tím stejným ráfkem pro menší rozměr. U těhle extralevných superlowend ráfků bude rozdíl o trošku větší, nicméně to bude těžítko i v menším rozměru.

                    Ve 27,5" má konkrétně 550g.

                    Stačí připlatit pár korun a máš ráfek i pro 29" lehčí než je ten Rodi ve 27,5".

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A zkusím postrčit ještě o trochu více.

                      Větší kola mají pro stejnou dopřednou rychlost kola menší úhlovou rychlost zase právě díky většímu poloměru. A úhlová rychlost je daná v/r (kde v je stejná rychlost pro menší i větší kola, to je rychlost, kterou jedu). A úhlová rychlost je ve výpočtu také ve druhé mocnině.

                      0 0
              • MlokCZ  

                Tak to zkus nejdříve zopakovat základy fyziky (a můžeš jen hledat v historii, je to tu i s komplet výpočtem). Souhlasit se mnou nemusíš, ale nic to nezmění na faktu, že to tak je (tedy, že rotační hmotnost má vliv přesně dvojnásobný a to ještě pouze ve chvíli kdy zrychluješ).

                Na poloměru samozřejmě vůbec nezáleží (rychlost bodu na obvodu kola je vždy stejná jako dopředná rychlost kola ať máš kola jakákoliv), ale na to také třeba přijdeš až si tu fyziku budeš opakovat.

                A vzal jsem prostě jednu verzi Maviců pro různé rozměry. Nemá smysl hledat jinde na webu hmotnost pro jen jeden rozměr když je to pro zase trochu jinou verzi.

                Ten rozdíl hmotností tak prostě je u slušných kol, stačí vždy jen správně porovnávat stejnou verzi pro všechny rozměry.

                U jiných modelů to může být o pár gramů jinak, ale je to pořád podobné. Tak třeba jiné Mavic kola

                https://shop.mavic.com/…-rv1012.html#…

                rozdíl 27,5" a 29" je 75g (místo 60g u jiného modelu).

                A ani u levnější kol to není o moc víc:

                https://shop.mavic.com/…-rv1022.html#…

                to jsou nejlevnější Mavic kola, tedy opravdu už low end a rozdíl pořád jen 1930g vs 1850g, tedy 80g.

                Tedy vůbec ten poměrně malý rozdíl není záležitostí jen drahých kol.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak znovu pro ty co neumí počítat:

                  https://www.bike-forum.cz/…-hmota-rafku

                  Je neuvěřitelné jak se to tu opakuje pořád dokola už snad od roku 2008 a přesto stále dokola to tolik lidí nechápe a hází násobky typu 4× a větší.

                  I v tom odkazu to jako vždy začalo tím, že tam někdo píše o tom nesmysly, ale je to tam následně správně uvedeno ve více příspěvkách počínajem příspěvkem Zdyna:

                  https://www.bike-forum.cz/…-hmota-rafku#…

                  A je tam také znovu můj odkaz, kdy se to tu už řešilo v roce 2008 s uvedením jak to správně je.

                  0 0
              • MlokCZ  

                A to třeba rozdíl duše vs bezduše je v reálu daleko větší než těch pár gramů rozdílu mezi 27,5" a 29". A i když bezduše se nevozí z důvodu hmotnosti (ale gripu, pohodlí, valivého odporu a defektům), tak oproti 150g duši se dá při ježdění varianty méně tmelu (60ml latex tmelu bohatě stačí) ušetřit už celý ten rozdíl o kolik jsou těžší pláště a kola u 29".

                0 0
              • MichaelSimek  

                uz jsem to na bf daval, dam znovu http://pardo.net/…7/index.html

                0 0
            • Mart7  

              Jinak chápu, že když jezdíš sady kol za 25 tisíc, že celé kolo bude jiná liga. Jinak lector má super ráfky rodi blackrock… kdyby měl ty Mavici, tak bude o kopec jinde zajisté.

              0 0
        • novas752  

          Testovaci akce nebo pujcovny u trailcenter. Vlastni zkusenost nejlepsi zkusenost.

          Rozdil 26 a 27,5 neni moc velky, ale hodne velky rozdily jsou v geometrii novych vs starych kol. Delsi ram kratsi predstavce, polozenejsi vidlice…

          0 0
        • scoty  

          Nic o tobě nevím, tak se mohu jen dohadovat co by bylo pro tebe ideal. Já třeba jako ty rád jezdím technické traily v lese na mém starším Lv 27,5 a 26 vzadu. Jsem na to zvyklý a vyhovuje mi to.

          Kdybych dnes stavěl nové univerzální kolo, tak bych šel do nějakého moderního 29er ful rámu tipu Stump, Jeffsy, Kona HeiHei, Scott Spark atd. s BBdropem kolem 30mm, kde už je zajištěna potřebná obratnost.

          0 0
        • MlokCZ  

          Upravení a výběr vhodného biku pro daného jezdce je vždy základ a to považuju za samozřejmost a až pak následně je možné srovnávat chování velikost kol.

          A jezdil jsi 29" dlouhodobě na poladěném kole na sebe? Pokud jsi jen krátce testoval nějakou půjčenou 29", tak to je o ničem a žádné závěry bych se z toho vůbec neodvažoval dělat.

          0 0
        • MlokCZ  

          Jinak co se týká terénu, tak jsem v reálu ještě u nikoho nic takového neviděl. Vždy vidím přesný opak u jezdců, kteří jezdí 29" dlouhodobě.

          Každý v mojem okolí (kdo už přešel na 29", což už aktuální téměř všichni) se na větších kolech v opravdu terénu zlepšil (tedy jezdec se třeba ani nezlepšil, prostě kolo umožnilo více), zejména u HTček je rozdíl dost velký. Vyjímkou mohou v některých případech být velmi ostré točky, ale to záleží na tom jakou kdo má konkrétně 29" (někteří v okolí mají ještě mírně méně obratnější geo u 29").

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • vlk  

            Měl jsem na vyjížďku půjčené 29HT-kamarád stejná postava-takže prakticky odladěno na mě ale vždy jsem se rád vrátil ke svému 26 fullu140/120mm­.Jak to bylo hodně o technice, rovnováze a kličkování, tak jsem to na 29 nedával-obvzvlášť ve vrstevnici u nějakého prudšího kopce-to pak pracovala i psychika :) Proto zvažuji o 27,5 ale proti 26 když si to vezmu to je v poloměru kola (584–559)/2=12,5mm navíc, tak to asi není takový rozdíl-to je hodně hodně zjednodušeně jako kdyby byly u 26 všechny překážky cca o 12,5mm větší.-Je o tázka jak moc to hraje roli, těžko říct.

            29 byla taková pro mne dost neobratná měl jsem za to, že jakoby neposlouchala a že prostě vše dlouho trvalo. Ale ano souhlasím ohledně pohodlí- 29HT s měkčími pneumatikami byla relativně pohodlnější než bývaly 26ht asi jako dřív xc-čkové tvrdé 60–80mm fully. Budu si muset 27,5 někde půjčit na delší dobu s nějakými vyššími zdvihy.

            0 0
            • Ondraj  

              Tak jestli si očekával, že během vyjížďky si zvykneš na 29 z 26, tak to bude ten hlavní problém.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • MlokCZ  

              Bohužel to je málo na otestování. Nevím o nikom, kdo by si aspoň několik vyjížděk na 29" nezvykal. I 29" s obratnou geometrií s krátkou zadní stavbou se chovají trochu jinak než 26".

              A psychika určitě také dost přidá jak píšeš, na kolo musíš být zvyklý a věřit mu.

              Jinak jen výška postavy neznamená nic, v partě mám několik stejně vysokých a na jejich kolech bych jezdit nemohl vůbec (mám vše nastavené úplně jinak a to jak kvůli jiným proporocím typu délka rukou, tak i jiným preferencím). Tím ale samořejmě nevylučuju, že ti to kolo sedělo ok.

              V pomalých rychlostech mi to přijde asi snažší na 29", jak se blížíš k momentu kdy stojíš, tak to je na 29" lehčí. Na pěkném povrchu postojím na místě libovolně dlouho na čemkoliv, v náročném terénu už je to ale o dost horší a na 29" mi to jde o něco lépe.

              Kromě potřeby dobré geometrie u 29" tam vždy zůstane mírný vliv většího kola. Delší kontaktní plocha s povrchem dělá v terénu pohnutí řídítky mírně náročnější (mohou kompenzovat širší řídtka a kratší představec, ale to má svoje limity a ne každému sedí přejít na širší pokud už i na menších kolech vozil ne zrovna superúzká).

              Když jsem mnoho let (5+) pravidelně střídal 29" HT a 26" full, tak tam okamžitě po přesednutí ten pocit u 29" trochu vždy byl, ale hned zmizel. Oproti tomu přechod na menší kola byl vždy první pocit mnohem horší, to jsem nikdy neměl rád. Po chvíli jízdy jsem si vždy zvyknul a šlo to.

              Ale teď jsem opravdu spokojený až když už mám pár let ve 29" i fulla. A to jsem se u fullu hodně dlouho bránil větším kolům.

              27,5" oproti 26" je rozdíl hodně malý. Stále si dovolím tvrdit, že by většina jezdců ve slepém testu více rozdílných modelů kol nebyla schopna určit, která jsou 26" a která 27.5" jak se ten vliv ztratí ve větších jiných rozdílech (geo, tlumič, zadní stavba, atd.).

              U 29" býval problém u fullu s geo, ale tam už je v nabídce poměrně dost fullu s hravou geometrií. Nicméně ani tady to není dogma, že to je lepší pro každého, někomu klidně může sedět i ta méně obratná více tanková geometrie s delší zadní stavbou, kterou to vše začalo a u některých značek je pořád.

              A ten příměr s překážkou o 12,5mm vyšší nefunguje. To bude platit pouze pro překážku vysokou jako poloměr do které bys stejně jen naboural.

              Pro menší překážky bude stejný nájezdový úhel pro o něco menší rozdíl než je rozdíl poloměrů (a bude se i ten rozdíl s velikostí překážky měnit).

              0 0
              • vili  

                Zajimavej prispevek. Zvazuju novy kolo pro zenu a vychazi mi to na lehkou trailovou 29 na cca 120 zdvihu. Moc jich zas neni a kdyz uz to ma mit v M do 14 kg, tak je to za ranec. Pak se vzdycky kouknu sem:

                https://www.canyon.com/…-al-5-0.html

                A reknu si ze je to fakt hezky kolo za fakt hezky prachy :-). Vcil babo rad. Schvalne Jaky sou dle tebe 29 fully s dobrou geo? Diky

                0 0
                • MlokCZ  

                  Obecně nic jako dobrá geometrie není, vždy je to o požadavcích jezdce a co na tom chce jezdit. Na technické ježdění to chce kratší zadní stavbu, pak je to jak obratnější, tak to jde lépe na zadní. Nicméně na turistiku téměř bez technického ježdění klidně může být zadní stavba o něco delší, méně se to zase staví na zadní v prudkém výjezdu.

                  A pak věci jako hlavový úhel, tak tam rozhoduje co a jak se na tom bude jezdit. A také v kombinaci jak široká řídítka a jak dlouhý představec na to přijdou.

                  Délka rámu pak hlavně dle proporcí jezdce.

                  Jestli nebude jezdit opravdu více náročného technického terénu, tak třeba klidně Neuron. Sice má zadní stavbu 445mm, ale na převážně výletění bych se tomu nebránil. Neuron 7.0 bude lehčí než ten Spectral (za stejnou cenu), i když ten rozdíl hmotností nepovažuju za nijak zásadní.

                  Ale fakt záleží co přesně na tom bude jezdit, pokud více pořádného terénu, tak ten Spectral bude vhodnější.

                  Geometrie těch kol a tak i jejich zaměření je dost odlišná.

                  0 0
                  • vili  

                    Snazime se jezdit vice technicke veci. Neuron se mi prave nezda vubec vhodny. Spectral velmi, ale zase sem zatim spis pro 29 kola, no.

                    Navic me trosku strasi to praskani spectrali

                    0 0
                    •  

                      Na canyon se ******, novej je nepovedené kopie Jeffsy a starej „no comment“

                      Jukni na tohle, na bike openning Tady byli a bike vypadá dobře.

                      https://www.propain-bikes.com/ConfigTyeeCF?…

                      A hlavně je to virtuál.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nerozumím tomu, že hlavně je to virtuál. Virtuál není obecně žádná výhoda, prostě se to chová jinak a někomu to sedne více a někomu třeba vůbec. Tenhle konkrétní neznám, takže konkrétně o něm nebudu psát nic.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to pak Neuron určitě ne. A Spectralu v hliníku bych se osobně určitě vyhnul.

                      0 0
                • Fran-tic  

                  tak vem ghost kato x4.9 a nebo 6.9 podle ceny :) ajo, teďka koukam, že chceš fulla :)

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • petrun  

      Mnoho let jsem už na ničem jiném než na 29er nejel. Nedávno jsem vytáhl na švih veterána Apache Shaman 26er kterého jsem tunil pro ženu. Prvních pár kilometrů mi přišel jak splašený kůň. Příšerně nestabilní a vratký. Na šutrech to byl i přes pružinového Manitou Blacka příšerný kostitřas. Přijel jsem vyklepaný jak kdybych držel v ruce zbíječku a o něco víc unavený než obvykle. Utvrdilo mně to v tom, že už nic jiného než 29er nikdy jezdit nebudu.

      0 0
    • 3bike  

      jsem pro 27,5" protože pro mě je důležitější hravost…29" je takový tank…co sice přejede všechno, ale mě to nebaví…je potřeba mít pevné osy a dobré záplety…protože se delší dráty víc kroutí..stejně tak vidlice je delší…

      0 0
    • Dazz  

      Pokud se jedná o HT zvolil bych 29"

      0 0
    • apaccer  

      Tak už čtrnáct dní jezdím na 29 a jsem maximálně spokojen. Děkuji za všechny reakce!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Rowdy  

      Šmankote. Jsem z toho úplně vedle. Koupil jsem si 29" HT jako moje vůbec první MTB. A jsem s tím úplně spokojenej. Mám to jako doplněk k silničce, která stejnak zůstane první. Ale přesto jsem s tou 29" úplně spokojenej. A teď se tady dozvídám, že to je špatně a že jsem měl chtít 27.5" nebo dokonce 26". Co já jen s tím budu dělat? Já z toho snad nebudu ani spát, že jsem koupil špatně.

      Já nevím, ale už Lance říkal, že to není v kole. Ne fakt není. Kdokoli si myslí, že na jiným palci bude šťastnější, je pitomec. Nebude. Bude jen za většího vola. Jakékoli kolo přináší tolik spokojenosti, kolik si uživatel zaslouží. Jestli je uživatel pitomec, pak si nezaslouží nic než neštěstí. Tak zdar vy všicí, co nad tím dumáte.

      0 0
      • Tobigun  

        A teď si představ, ze já mám 29” a navíc nedovařenej Kellys. To už jsem úplně out :-)

        0 0
        • Rowdy  

          Taky mám pocit, že bych neměl vylézat na slunce boží.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Co, to máš alespoň jemné ušlechtilé tvarování profilů a módní rozměr kol. Ale co já, s lešenářskými trubkami a 27,5" … naprostý looser.

          0 0
      • mirabike  

        tvl. myslitel.. chytrej.. :D každej pitomec tak chce vypadat :DDD

        0 0
        • Rowdy  

          No jasně, si představ, že napíšeš příspěvek na forum, a nebudeš chytrej. Dyk bys byl za ouplnýho ******. Se zamysli trochu.

          0 0
    • 3bike  

      u HT asi spíš 29" ale pak mít pevné osy a kvalitní ráfky při váze 93 kg

      u celopéra bych volil 27,5" záleží co jezdíš… za trasy a terény…

      0 0
      • puka  

        Prvně si to musí vyzkoušet, zvykat si na to pár dní a potom si udělat vlastní závěr. Záleží pak ještě na vzrůstu, zdvihách a již zmiňované váze, trase a terénu.

        0 0
    • hlinikAmatér  

      téma 27.5 nebo 29 váhal jsem ale teď už ubec nevím :D ze všech komentářů mi příjde že každej má svoje sto lidi sto chutí a nikdo se neschodne jestli je lepší to a to každej si tu obhajuje své. co jsem tak pochopil jestli si chceš s kolem hrát skákat bejt obratnej tak 27.5 jasná volna pokut neměříš 190 cm pak bys vypadal jak vosa na bonbonu i když si to užívá… 29 je lepší na rovinky až se rozjede lépe hltá kilometry ale zase když se dostaneš do lesa tolik ti nedovolí pokut na ní nejsi v lese furt chápu to dobře? takže když mám pouhých 173 cm a chci si občas s kolem skočit či přeskočit obrubník nebo retarder je 27.5 jasná volba?

      0 0
      • Venda  

        Taky v tom plavu, ale myslim, ze takhle uz to davno neni.

        0 0
      • Singlespeed  

        27,5 mtb jsou ve stavu klinické smrti de facto od svého počátku. Nechytly se, nemají budoucnost, výrobci je postupně vyřazují ze sortimentu. Takže volba je dnes úplně jasná. bez ohledu na velikost postavy.

        0 0
      • theedge  

        Jakože s 29 nejde jezdit v lese a nejde přeskočit obrubník ? :-) To je blbost.

        Výrobci 27,5 kola přestávají vyrábět a nabízet a všude masově nastupuje 29. O XC se ani nebavím, ale i v Trail a Enduro kategorii dnes všude vládne 29. A není to proto že na tom nejde jezdit :-)

        Mám 175 a na 29 nemám problém. Geometrie 29 kol udělaly velikej pokrok a dnešní kola nejdou srovnávat s koly před 5ti lety.

        Jde o to si vybrat vhodné kolo na svůj způsob použití a vhodnou geometrii.

        Je rok 2020 viděl bych to tak → 27,5 jen pokud přesně víš proč to chceš, jinak vhodnou 29.

        Doporučuji vyzkoušet a uvidíš sám.

        0 0
      • Mereck  

        Popsal jsi to přesně výrokem „sto lidí, sto chutí“ Opravdu ani jedno není správně, nebo špatně. Jen bych si z hlavy vymazal argument výšky postavy. O tom to fakt není.

        Asi je potřeba být k sobě fakt upřímnej a říct si, co opravdu jezdím. Já bych si nikdy nekoupil XC HT na 27,5", protože na takovém kole se do hodně technického terénu dostanu tak v 5% své obvyklé vyjížďky. Zato ale z 95% využiju to, jak 29" jede.

        Ale to je MOJE filosofie. Myslím, že bude fungovat i obecněji, ale asi to fakt chce trochu ruku na srdce a přiznat si, jakou geometrii kola opravdu hledám a jak velký jsem střelec. 100 lidí, 100 chutí.

        0 0
      • Mereck  

        Do hlavy ti nevidím, ale mám prostě pocit, že hledáš kolo na vyjížďky. Pravděpodobně tedy skončíš u XC HT a když říkáš „občas si poskočit“, mám pocit, že to bude tak 10% případů. Osobní poznatek. Proto ty kecy o upřímnosti. Proto si myslím, že 29 je tvoje cesta.

        Jestli stavíš enduro HT do trail parku, pak je to jiná.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.