Zdravim, chcel by som sa spytat, ci sa da z 29 kompletneho mtb kola udelat 27,5. Konkretne zanechat len puvodny ram a osadit ho 27,5 komponetmi (vidlica, kola…), sou tam kotoucove brzdy…diky za odpovede
Zdravim, chcel by som sa spytat, ci sa da z 29 kompletneho mtb kola udelat 27,5. Konkretne zanechat len puvodny ram a osadit ho 27,5 komponetmi (vidlica, kola…), sou tam kotoucove brzdy…diky za odpovede
No pravdepodobne šlo, ale proč dělat takovou píčovinu?
ono jde všechno, ale výsledek může být tristní
Jde to, vidli necháš a použiješ jenom záplety a počkáš na pláště, které výrobci připravují na příští sezonu pro tuto specifikaci. ;)
a bude chytat klikama o zem :D
Vyčkej času, to že nevíš co výrobci kol vymysleli, není problém tohoto setupu.
můžeš, ale diky menším kolům půjde rám víc k zemi a velmi pravděpodobně budeš klikama často mlátit o zem.
vidlice bude nižší a změní to geometrii
jezdit na tom asi pude, ale lepší to určitě nebude :(
Mám zkušenosti z montáží 26´ kol do 29-er rámu. Fungovalo to i s šestadvacítkovou vidlicí, ale člověk byl hodně nízko a dost často zachytával pedály o překážky. Při použití 29-er vidlice a malých kol to bylo lepší, kolo bylo velmi stabilní (nízko těžiště) a neobyčejně svižné (malá kola), ale opět byl dost nízko střed, i když jedit se už dalo. Záleží dost na typu vidlice, některé jsou při stejném zdvihu celkově nižší (Rockshocx), jiné vyšší (Suntour), samozřejmě je lepší použít tu vyšší. Kdysi jsem v nouzi pár dní vezl kombinaci vepředu 29-er výplet, vzadu malé kolo 26 palců, to nebyla vůbec špatná kombinace, jen vidlice byla položenější, takže kolo bylo do kopce a po rovině trošku hůře ovladatelné, zato z kopce to byla paráda.
a neobyčejně svižné (malá kola)
A to se jako smí psát v době 29er?? :-)
To byl jen subjektivní pocit, neboť jsem zrovna přesedlal z dvacetdevítky ;-).
Měl jsem to podobně a proto 29er prodal…
Stejný případ, pojebal se ořech a chtěl jsem pojezdit. Nasadil 26 kolo a nestačil se divit. Po týdnu bylo doma nové 26 kolo :-)
nechápu, proč od bajkerů pořád slyšim, že 29 je jenom masáž a 26 je prostě hbitější, a od výrobců, že 26 je mrtvý rozměr a budoucnost má jenom 29 :D Neměla by se nabídka řídit poptávkou? :)
Poptávku je třeba vyvolat mediální masáží.
Já třeba furt poptávám vidlici na V-čka a taky furt nic ;)
Asi máš nesmyslný požadavky, určitě chceš, aby byla na 26" kola, že? :D
Ne, ještě nesmyslnější, na 29 :D
Aha.. to se ale setkáváš s druhou masáží, a to, že V-čka nebrzdí! :D
lidi by se měli hlavně řídit rozumem a ne kecama někde na fóru / v reklamě…
nabídka se řídí poptávkou, poptávka se řídí reklamou a reklama se řídí nabídkou toho, co chceš prodat :)
Reklama se řídí potřebou výrobce prodat.
jsi reagoval dřív, než jsem to tam stihl dopsat :D
Jasan o tobě vím, už jsi to psal. Mě se to stalo tak, že jsem nějak jel s přítelkyní a musel ji něco na kole doladit, najdenou si říkám, sakra, vždyť to upaluje jako čert a znovu jsem oživil 26ku. Neříkám, že je 29er špatná, jen bych ji dnes postavil se vším všudy a jinak než před tím. Až dojezdím 26ku tak si postavím 27,5, ale jen z důvodu, že už moc dílů na malá kola nebude.
Není už doba 29er pryč, s příchodem 27,5er ?
To je jedno. Důležitý je se zamyslet, co dál. Proboha, co dál? Přece nebudeme víc jak dvě sezóny jezdit stejnej rozměr kol, no ni? :D
Co ti to udělá lze docela snadno dopočítat. Je pravděpodobné, že budeš muset použít vidli s větším zdvihem abys neměl nízko střed.
Záleží na geometrii rámu, u kterého to chceš udělat, zejména na výšce středu.
Dekuji za info a rady, takze najlepsie bude tu 29 strelit a zoskladat komplet 27,5 vcetne ramu… a jeste jda vec, nejake tipy, odkazy na nejake „funkcne“ 27,5 vidlice kolem 5000kc ak by ste vedeli (snad se v tejto neco najde), dekuji
Necháváš se příliš vláčet módními trendy. Předpokládám, že jsi měl nejdříve běžného bajka s 26 koly, pak sis koupil módní 29-er a teď, když výrobci rozhodli, že nejlepší je 27,5 zase divočíš a měníš. Je to blbost, zbytečně vyhozené peníze. Důležitější než neustále měnit kola je jezdit.
Jo, pokud neměníš typ kola, tak je to jedno. Což asi neměníš, pokud jsi uvažoval o původním rámu.
V podstate si sa trafil :)… Este nedavno som mal klasiku 26 (bezny jazdec), pak mi ju ukradli a dostal jsem 29 jako darek, hodne ma kolo chytlo vlastne, a za dobu co ho mam (2 mesiace) som uz ujel cca 1300 km – silnice, stezky, les… da se rict ze popri praci travim cas na kole… Ale stym ze sa to stal hodne silny konicek, som zacal spoznavat aj komponenty a podobne a zjitl som ze ta 29 je hodne predrazena sracka z obchodaku (hervis)… napriklad presmykac je tam shimano altus v cene kola 20 000… hodne sa cudujem ze pri style jak jazdim a kolik jazdim se kolo jeste nerozpadlo, sice dve srevisky uz museli byt :), dobry je zrovna ten ram… tak a ted kdyz se horske kolo stalo konickom chci neco zlozit v rade XT a na miru :), chci jit do 27,5 :) klidne ma opravte, poradte, nebo jinak nasmerujte, predsa sem v tom len amater so silnym zapalem a rad si necham poradit :)dekuji
XT řada je už celkem dost vysoko a s celym kolem se nedostanes ani nahodou na cenu okolo 20 tis jako to puvodni. Myslim, ze by ti klidne stacilo nove Deore.
ano viem :) a pocitam s tym
Změř si výšku středu od země. Většina 29er má střed 31+cm od země. Když porovnám třeba Trek X-Caliber tak ten má od 17,5" rámu výšku středu 31,6cm v porovnání s bývalou řadou 8500 26" tam je výška 29,7cm rozdíl je 19mm. Pokud použiješ kola 27,5" ty mají 584mm průměr ráfku oproti 622 u 29" tak rozdíl na průměru je 38mm, jelikož tě zajímá pouze rozdíl v poloměru tak zjistíš, že to dělá 19mm. Závěr je takový, že u určitých rámů 29er se s koly 27,5" dostaneš s těžištěm níž a kliky budou stejně vysoko jako na 26" rámech. Co se týká škrtání o zem, budeš na tom +/- stejně jako u 26" trochu negativně se zde projeví delší rozvor, který je o cca 5% větší než mívaly 26", ale můžeš to zase kompenzovat zvýšením zdvihu vidle o 20mm, ale to také záleží na geometrii tvého rámu atd..
a menil by si len kola ci aj vidlu na 27,5?
Jen kola, jinak si rozhodíš geometrii.
Ne nutně. Záleží jaké bude mít nová vidle axle-crown.
Do vidle dát restriktor/spacer, aby nedošlo ke kontaktu s pláštěm 27,5" při zanoření na doraz.
Blbě, to by bylo při 26" vidlici a přechodu na 27,5".
Jak ti píšou ostatní, vidli nemusíš měnit a pokud by jsi chtěl, tak se drž stavební výšky té současné, dalo by se říci (orientačně), že 80mm 29er vidli bude odpovídat 100mm 27,5", 100mm 29er zase 120mm 27,5".
Ještě doplním, že při 27,5"kolech můžeš použít třeba Contíky X-king RS 2,4" ty budou mít tělo tak 58–60mm podle šíře ráfku a střed ti zvednou o cca 5mm.
ted jsem to nejak zmeril a sucastnosti to vychazi 15cm kliky/podlaha… kliky su 175mm a je tam rozmer plastu 2.0… takze ak by som kliky vymenil za 170 co aj chci menit jak som rikal vse za XT, a pozil plaste 2.25 strata by az tak moc rapidna nebila… tvuj nazor?
Změř střed osy klik k podlaze, z tohle není poznat odkud kam jsi měřil + relativní chyby. A jakou máš velikost rámu?
pardon.. spatne jsem to napsal… meral som pedal/podlaha (15cm)cca… os klik/podlaha je kolem 32cm teda ak sa chapame . presmejsie je to 32cm podlaha/stredova oska
Tak když dáš 27,5" kola v 2,25" šíři, tak kliky nech normálně 175mm a bude to v pohodě. A jakou máš velikost toho rámu?, kolik má vidlice zdvih? a kolik měříš? Jinak jak jsi se ptal jakou vidli v 27,5" tak Epicon. Stojí cca 5750,–kč.
ram je 17(43cm), merim 172cm a zdvih ma 100mm… Trochu ti tu upresnim… kolo mi donesli jako darek na moju vysku kupili 17ram… vysolili za to 20000 sice je to z obchodaku takze predrazeni tam bude ale dle meho nazoru su tie prachy spis v tom rame, pac ostatok su fakt sracky komponenty, proto bych si ram docela zanechal a libi sa mi :). Ale ak mi to ma prines zapory tak sa na to vybodnu a zoskladam 27,5 od zakladu… spis potrebujem odbornejsi nazor, co bych se stalo kdyz to takhle udelam ci to bude moc na hovno, nadruhu stranu by som ustril prachy za ram… a vidlu teda ak budu menit a rikate ze mam nechat 29 tak pak pozadam o tip 29 vidli :)
Co se týče vidle, tak Epicon pro 29er. :)
17" rám nebude mít až tak velký rozvor, tak tam bych se nebál, že při případné záměně kol za 27,5" by jsi měl problém se světlostí. Co se týká celé přestavby, tak požádej strýčka Googla a on ti už najde 27.5 wheels on 29er frame zmíněné přestavby. Až to proštuduješ, tak budeš moudřejší, já na to momentálně nemám čas.
i tak moc dik
Já bych šel cestou jinou, koupil radši vidlici pro 27,5er a nastavil ji na 120 mm zdvihu.
Když bych to já předělával, tak bych vzal verzi Epicona 27,5" co má zdvih 120+ mm abych měl fóra.
muzu i tak udelat… este som neobjednaval:)
A s pevnou osou 15mm. Ráfky s vnitřní šířkou 23mm, gumy jsem ti už psal. ;) Ale pro začátek můžeš začít třeba s něčím jako je toto
Ještě jsi nenapsal, jaké máš momentálně uchycení kol? jestli RU, nebo pevné osy.
rychloupinaky
Fujtajbl, to tu cenu pěkně osolili v porovnání s 26" verzí.
To už bych ji vzal radši rovnou tady potuněnou. Je to verze s 15 mm osou, takže musíš koupit přední kolo s nábojem na 15 mm osu a ověřit si, jestli máš hlavouvou trubku pro 1 1/8" Ahead nebo 1 1/8"-1,5" Tapered vidlici.
Tahle má max 120mm, pak je verze TR a ta má max 140mm s tím, že jde snížit na 130mm, ale technicky by jí neměl být problém snížit i na 120mm (pokud používají stále stejnou koncepci vzduchové části).
ok takze vezmu tuto vidlu… a teda pri kupovani kol mam davat pozor aby naboj bol 15mm pevnu os? a jak je to s upnutim do ramu… je tam moznost ze by nepasovala do mojho ramu? ted uz som mimo :)
Nejlepší variantou by bylo vzít tu vidli z odkazu co dal AleZ80, rovnou ti jí upraví a nastaví na tvoji váhu. Pokud bude vidle s pevnou osou, musí být přední náboj také na pevnou osu, vzadu máš klasický RU jak píšeš (klasika je náboj šíře 135mm).
Opravdu nechapu tve pocinani.
At tam das vidlici jakou chces, tak to furt bude tezkej kockopes.
Kdyz uz tedy do toho chces investovat, tak vymen ram, vidlici, kola a zbytek prehazej ze staryho.
Nebo tu 29 proste prodej a kup 27,5, kdyz po ni tak touzis.
Taky by pak byla vhodnejsi na naslednou prestavbu na 26, az za par let zase bude jako velka novinka.
však brzo bude.. nedávno sem vyděl nějakej reklamní spot, akorád tomu říkali rozměr 559 :)
Ano to je náboj pro 15mm osu. Teď záleží kolik do toho chceš nainvestovat.
no chci jit do tych xt rad.. jelikoz zachovam ten ram tak max 30 000
To na tom budeš mít i zlaté kličky :)
Tak náboje bych zrovna zvolil jiné DT350 přední 15mm osu, zadní 10mm RWS (to je taková skoro pevná osa). Myslím si, že bude pro začátek lepší si udělat takový seznam co a jak, než se do toho pustíš.
samozrejme uz si delam zalozky co budu objednavat … zatim som jistej v tej vidli akurat nevim v tom vybere sloupku ahedset vs tapered… tak googlim co je co a co je do mojho ramu, nbo jak to je :D
Dej sem fotky toho kola.
ok nafotim mmnt
zrovna jsem menil plaste … je od blata po rannom vylete
shit
Já bych udělal čistou stavbu a tohle poslal do světa.
dobre… tak to urim cistu stavbu a ted jeste posledna vec… a pak sa ti podakujem :) kolik za to si mozem dovolit pytat? aspon na vidlicu bude? :D
Atilla to myslím vystihl, je to dvojnásobek výšky v metrech toho kopce co máš napsaný na spodní rámové trubce. ;)
12tKc stoji novy. Takze tak 7–8tKc?
realná cena tohohle kola je tak sotva 12tis.
30???? Za 33 tis koupiš giant trance 650b s epiconem- prostě komplet celopéro na dobrým rámu za 33 tis. Tohle o čem přemýšlíš je dle mě úplná *********
vim ze koupim :)toje jasne spis si chci neco poskladat a brat to jako dalsiu skusenost do zivota :)
Šetři zkušenosti i peníze na ježdění a upgrady, které budou dávat smysl. Díval jsem se třeba na RB s Epiconem na SLX, verze CRR 275 Team stojí 30.899, tapered hlava, pevná přední i pevná zadní osa, za mírný příplatek lepší kola.
XT je sice příjemné, ale ne nutné, to si pak dokupuj, až ojedeš SLX, čehož se také nemusíš dočkat.
Pod 30 se dá koupit Author Vision 27, podobná výbava, bez pevné zadní osy. A spousta podobných kol.
Drahá a špatná zkušenost, taky zkušenost.
velikost ramu 17
Nechceš kúpiť náhodou 26tku s 27,5" kolesami? Tú z profilu mám na predaj :)
Být tebou, tak si ty kola nechám na to Superfly, modním trendům se nevyhneš. ;)
:D silný nápad. Asi to celé prekopem
ne diky… naopak chci se to naucit a zoskladat neco :)
Ještě mi tady chybí vlákno jak z 27.5 udělat 29. Koho to napadne jako prvního? :-)
Blbých lidí je dostatek, ale dělat z něčeho 29er mi přijde už moc, takže takové vlákno tu asi nebude.
Tak nedavno tu chtel jeden delat 29 z 26, takze tato verze mi prijde jeste jako pohoda.
Dělat 29er z čehokoliv je nebetyčná hovadina. Zrovna tak, jako si koupit 29er už hotový.
půjde to, ale ještě bych to vylepšil. Rám nechat 29", dozadu dát 26" kolo, dopředu dát 26" vidlici a narvat do ní 27,5" kolo. Do obou kol bych pak dal 24" duše. K tomu bych ještě dal 190mm kliky, bude to dobrá pojistka v zatáčkách, když ti ujede kolo, tak se můžeš opřít o pedál a nespadneš. Pak to myslím bude super kolo které bude kombinovat výhody všech rozměrů.
Nazdar, jestli chceš kolo jen oživit, dej dozadu 27,5 kolo, 2,25 plášť. Jinak nejspíš prodat.
Nechce se mi to číst, ale musím se ptát: proč to?
uz vyriesene :) chcel som zachovat ram a poskladat 27,5 …ale prdim na to a zlozim cistu stavbu :)
:-))
Asi bys měl každýmu poslat bonboniéru. Myslím, že ti ušetřili nějaký prachy a možná ještě víc starostí..;-)
Nech si to složit, vyjde to levněji. Pokud se nepodaří opravdu šílený výprodej (což u 27,5" dílů asi nepodaří), tak bude domácí stavba zbytečně drahá, odhaduji tak +25%.