Cannondale F8OO alebo Specialized stumpjumper disc?

181 nepřečtených
  • defender

    Zdravim vsetkych bikerov

    Prave sa rozhodujem aky kupit novy bicykel. Mojimi favoritmi si Cannondale F800 a Specialized stumpjumper disc. Zaujimalo by ma v pripade cannondalu kvalita ramov, nakolko su zvarane rucne, ci mate s nimi osobne skusenosti. Dalej ohladne vidlice Lefty speed DLR2. Oplati sa, alebo je lepsia klasicka koncepcia?.Za pomoc dakujem.

    0 0
    • BikerM  

      S Cannondalem zkušenosti nemám, ale Specialized Stumjumper je skvělé kolo.Má skvělou akceleraci, brzdy jsou kvalitní, vidlice je bez kompromisů.Ze všech kol na kterých jsem zatim jezdil byl Stumjuper nejlepší.Stum­pjumper=super závoďák, ale může ti víc sedět Cannondale.Obě kola mají jinou geometrii…Je to těžké rozhodování co?

      0 0
    • defender  

      Je to fakt tazke rozhodovanie. Cannondale sa mi paci svojou invecnostou, ale zaroven je to aj zdroj obav. Predsa len, vidlica Lefty vyzera dost nestabilne. Specialized je v podstate taka rana na isto.

      0 0
    • MARIN  

      Rozhodoval bych se hodne dlouho. Lefty se mi libi ale nevim proc Spesl se mi odjakziva libil asi proto uz mam druheho, takze nakonec bych asi vzal Spesla

      0 0
    • cmelak  

      Rozhodně Spešl…

      0 0
    • Meesha  

      cannona

      0 0
    • mechanik  

      Už jsem se několikrát rozhodoval jestli Cannon, ale vždycky to vyhrálo něco jiného:-)))

      0 0
      • defender  

        Ako vidim z prispevkov, asi sa mi o moc lahsie rozhodovat nebude. Poprosil by som vas, aby ste mi to trosku ulahcili uviest aj nejake konkretne veci preco Cannon alebo Specialized. Je mi jasne, ze v zasade ide o mna, co mi lepsie sadne, ale predsa existuju aj nejake objektivne kriteria na zaklade ktorych by sa dali zhodnotit. Tak napr. neviete ako je to s vlastnostami ramu? A tiez ako sa chovaju tieto bajky vo vyjazde, v zjazde.No a samozrejme nieco o vidle Lefty, plusy, minusi. Dik.

        0 0
        • vratan  

          cannon nemam rad podobne ako inych vyrobcov, ktory pouzivaju nestandardne riesenia, ktore vsak nic zasadne neprinasaju. specialna vidla, specialny naboj, hrubsi krk, specialny predstavec, specialny uchyt na tacho. z toho vyplyva horsia dostupnost servisu, mensia prisposobitelnost posedu. preto by som bral specl. lefty je zaujimave inzinierske riesenie, ktore vsak nie je o tolko lepsie, aby som mu dal prednost pred klasikou…

          0 0
          • mawerick  

            krk je stadartní 1.5a jde na něj jakejkoliv onepointfive představec… (akorát by měl být 50mm vysokej abys to nemusel řezat nebo podložkovat…)

            0 0
          • lubos  

            Da sa cez redukciu na 1.5" krk dat normalna vidlica, jeden kamos to tak ma. A nevyzera to nijak blbo. Inak co si napisal, tak suhlas. Pokial ma clovek viac bajkov, plno penazi, casu a tak, tak je to jedno.

            0 0
        • mawerick  

          No + a – minusy lefty? to zas bude odpovedi;) ale strucne? +:hladkej a bezproblemovej krok, famozni torzni tuhost, design;)

          • :váha (starší kolem 2Kg, nové budou o něco lehčí), dražší servis (netroufl bych si jí dát do servisu kde ji nikdy neviděli), cestovaní ložiskových drah (což není nic hrozného a stane se to málo kdy a stačí je zase klepnout zpátky ale normální vidle to nedělají tak proto asi -:)) a mozna krapet tezsi jezdeni bez rukou:)
          0 0
          • vratan  

            mozme sa o leftine bavit kolko chceme. z inzinierskeho a uzivatelskeho hladiska je proste jednoduchsie riesenie pri zrovnatelnych uzitkovych vlastnostiach lepsie. lefty proste nema neporovnatelne vyssiu tuhost ako 32 mm vidla. takisto nema nejaky super chod oproti klasike. lefty vsak pridava nestabilitu pri rovnej jazde, co mne osobne pri nejakom narocnom vyjazde nepride ako dobra vlastnost. lefty je skratka zaujimavo riesena vidla ktora vsak neprinasa ziadne vyrazne pozitivum. teda ak neratam nechapave pohlady nic netusiacich civilov…

            0 0
            • VencaV1  

              To by me docela zajimalo odkud cerpas sve informace o lefty, protoze si ji evidentne ani nezkusil.

              0 0
              • vratan  

                mam svoje zdroje blizke vidlici lefty :-) takze netahaj sem skusanie.

                0 0
                • VencaV1  

                  Takze dalsi teoretik, co jenom placa nesmysly a vi o tom hovno. :)

                  0 0
                  • TheIF  

                    Kdyby byly lefty tak revoluční tak už je dělá každá druhá značka, ale pujde spíš o image Canndalu

                    0 0
                    • enjoy  

                      anebo jde treba o dobre podchyceny patentovy prava..

                      0 0
                      • TheIF  

                        Taky možnost, ale kdyby to bylo tak revoluční tak si firmy zakoupí práva (jako u zadního tlumení) a osadí stím aspoň TOP modely na kterých lícou profíci

                        0 0
                        • enjoy  

                          to by cannondalu nestalo za jakykoliv penize myslim si.pokud to tak je,nedivil bych se.ale to uz jsou moc velky teorie:-)

                          0 0
                          • TheIF  

                            Dobře ale někdo by to stejně okopíroval, přece jen si nemůžou patentovat JEDNU NOHU, to by si už dávno někdo patentoval pružení dvou :-)

                            0 0
                            • enjoy  

                              rozumim.. nevim jak to je:-)

                              0 0
                            • mawerick  

                              no ač je to asi nelogický tak můžou a udělali to;) To je holt amerika;) tam je možný všechno…:/

                              0 0
                              • JSt  

                                mam pocit, ze si patentujes „vynalez“ v konkretnim state, tzn. jinde se to muze klidne vyrabet a prodavat. a asi to s tim patentem leve nohy nebude az tak zhavy, pac treba use dela taky jednonohou vidlu… sice na jinym principu pruzeni, ale jen jednu nohu to ma ;))

                                0 0
                                • mawerick  

                                  no nevím teda jak to přesně je, ale existujou patenty v rámci státu i celého ssvěta:) navíc záleží i na tom co přesně máš patentovaný:) A use jsme přesně myslel:) ale tam jde právě o ten jinej systém:) Use funguje jinak než normální vidle:) leftyna ne:)

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    ta use je takovej hybrid paralelogramove vidle a lefty tzn. s normalni vidli to nema absolutne nic spolecneho :))

                                    0 0
                                    • mawerick  

                                      no právě proto nekoliduje s tím C patentem:) protože je takovej paralelogramo­vej cosi:)

                                      0 0
                                      • náčelník  

                                        To „cosi“ má zabraňovat ponořování vidlice při brždění – tzv. anti diving system. Tenhle problém se hodně řeší u motorek, u kol už tak ne.

                                        0 0
                                        • mawerick  

                                          já vím:) ale neřešil jsem proč to tam je. Spíš mi šlo o to že právě kvůli tomuhle systémui to není kolize s C patentem na Leftynu:) A popravdě Leftyna je teda hezčí než Use…

                                          0 0
                      • lubos  

                        canondale neni jedina znacka, ktera dela vidlu invalida.

                        0 0
                  • vratan  

                    ukludni sa a vaz slova. tvoja argumentacia a sposob vyjadrovania svedci o tom ze si truhlik :-)

                    0 0
                    • VencaV1  

                      O cem svedci tve teorie jsem ti uz napsal. Nejakou vtipnou urazku na tebe bych asi taky vymyslel, ale nestoji mi to za namahu.

                      0 0
                      • vratan  

                        toto je prave tvoj problem – neschopnost rozumnej argumentacie. pokial niekto pouzije tvoj slovnik, tak sa zablokujes. zapracuj na sebe. nerobis cannondalistom najlepsiu povest…

                        0 0
                        • poiko  

                          Už se perou?

                          0 0
                          • vratan  

                            ja si stale myslim ze to je priatelske „skadleni“

                            0 0
                            • Ascalabrus  

                              Zajímalo by mě, kde bereš svou suverénnost a hodnotíš vidlici, kterou jsi nejel. Lefty, potažmo Cannondale, jsou značky, které určité typy provokují: je mi absolutně jedno proč tomu tak je, ale obecně nebudu hodnotit věc, o níž nic nevím, jen proto, že k ní mám subjektivní vztah: pozitivní či negativní.

                              Přečti si jakýkoli zahraniční časopis, kde je hodnocena Lefty, a zkus se zbavit předjatosti. Řeči typu „mám svý zdroje“ si nech někam k výslechu, ale ne na fórum, kde si s nima trhneš nanejvýš ostudu. Není málo lidí, co Lefty jeli, a ti vědí, jaká je.

                              Biky Cannondale a Lefty se přetřásaly v několika threadech a všem rejpalům časem věcná argumentace došla.

                              0 0
                              • enjoy  

                                ale nee:-),vzdyt on cannondale uznava:-).teda neni to poznat:-D

                                0 0
                              • fousek  

                                Nedosla:-)

                                0 0
                              • vratan  

                                skus si este raz precitat co pisem vyssie. porovnavam riesenia jednotlivych vyrobcov. na to nemusim jazdit kazdu vidlicu na svete. par testov leftyny som precital – niektore neboli velmi pozitivne. ale to len tak na okraj. skor ma bavia podrazdene reakcie majitelov cannondalov. na slusnu diskusiu s vecnymi argumentami vacsina vytasia okridlenu vetu hovno do toho vydis pretoze si to nejazdil. takze na zaver sa pytam ja, kde beries tu istotu ze lefty je najlepsia, najtuhsia, najcitlivejsia a najlahsia vidla na trhu? skusal si vsetky ostatne vidlice? nie. vsetko je otazka pohladu a nic nie je ciernobiele. jediny kto tu dokazal s candakov rozumne argumentovat je dole mike7. to sa ceni…

                                0 0
                                • Ascalabrus  

                                  A mě/nás nebaví reakce nemajitelů Leftyn, co plácají nesmysly: v tom to bude.

                                  Mimochodem, jak jistě zaregistruješ, na příspěvky např. Fouska už vůbec nereaguju, tak zbytečně promrhávat čas nehodlám, chystám se totiž zpříjemnit si odpoledne jízdou na – podle expetů, kteří jsou schopni odhadnout chování vidlice podle fotky – špatném kole.

                                  www.golefty.com (srovnání, čísla, data, informace)

                                  Proč bych měl JÁ argumentovat: nejsem dealer Cannondale, mně s výběrem biku nikdo neradil, této diskuse jsem se výše neúčastnil. Cannondale vs. Specialized jsem nehodnotil. Stumpjumpera bych si v karbonu přerdtavit uměl, tohle kolo mě oslovuje.

                                  Ovšem ano, reaguju už podrážděně na nepodložené výkřiky pseudoodborníků. Zvažuje-li Defender Cannondale třeba právě pro Lefty, nemůžu při té snůšce nesmyslů mlčet.

                                  0 0
                                  • mawerick  

                                    ale že by ses vozval o víkendu na nějaký ježdění to ne co?;) potvoro jedna chromá jednonohá;)

                                    0 0
                                    • Ascalabrus  

                                      :-) Polepším se. (Ne s tou jednou nohou, druhou si pořizovat neplánuju).

                                      0 0
                                  • kovar  

                                    mě by zajímala docela jedna technická: O kolik uhne v místě pneu přední kolo při statickém stlačení nějaké lefty nějakou významnou silou silou – dejme tomu tíhou jezdce (600 – 1000 N). Neber to jako útok, jen mě to opravdu zajímá, díky.

                                    0 0
                                    • enjoy  

                                      aani o metr!:-))

                                      0 0
                                    • Ascalabrus  

                                      O kolik uhne kam? Statické stlačení v ose Lefty, tzn. přes řídítka?

                                      0 0
                                      • kovar  

                                        ano, přes řidítka

                                        0 0
                                        • Ascalabrus  

                                          A kolo má uhnout kam? Nerozumím, kam míříš.

                                          0 0
                                          • kovar  

                                            No o kolik se vychýlí (přiblíží) nahoře k noze vidlice?

                                            0 0
                                            • enjoy  

                                              to neni skareb!:-))

                                              0 0
                                              • fousek  

                                                no u skareba to asi nikam uhnout nemuze, u lefty naopak musi, akorat je to otazka sili ktera je k tomu potreba

                                                0 0
                                                • kovar  

                                                  ale může, a uhýbá, a dost

                                                  0 0
                                                  • Daan  

                                                    Hele tak toho jsem si teda fakt nevsimnul. A to ji (Lefty) rozhodne nesetrim a mam pres 100kg. Samozrejme to nejaky pruzeni musi mit, ale rekl bych zanedbatelne, pokud si nekde videl priklon kola k noze vidlice hlavni vinu bych svadel na mekky rafek a vyplet.

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    myslím tím Skareba, Lefty nevím, proto se ptám. Zda je to někdo ochoten změřit, mě fakt nezajímají subjektivní pocity a absolutní víra v nekonečnou tuhost. Přírodní zákony platí i pro lefty, ale koukám, že neplatí pro některé její majitele:-)

                                                    0 0
                                                  • fousek  

                                                    jak se skareb muze takhle kroutit? to ma v jedny noze pruzeni a v druhy tlumeni a je z masla?

                                                    0 0
                                                  • Daan  

                                                    Nejak jsem si nevsimnul kde tvrdim nekonecnou tuhost. Naopak, prirodni zakony jsou me znamy, takze se rozhodne musi v cepu hybat. A to ze je srovnavana s vidlicemi s pevnou osou neni pro nic za nic. Ale s exaktnim merenim ti bohuzel nepomuzu. Mam tu „absolutni viru“, coz se o predchozi RS Pilot rict nedalo

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    v žádném případě se nechci pouštět do debaty, co je tužší, mě pořád zajímá to jedno. A jelikož se mi nechce odpovídat ve dvou , třech, liniích zárověň, tak to co jsem napsal o přírodních zákonech v rekci na tebe, platí V NADSÁZCE i nebo hlavně pro další zůčastněné debatéty vlastnících lefty.

                                                    0 0
                                                  • MartinXC  

                                                    Přece lefty je proto tak drahá, že cena zahrnuje i licenci na výjimku z přírodních zákonů :-)

                                                    0 0
                                                  • Daan  

                                                    Ano, bohuzel krome zakonu o zachovani hmoty, libilo by se mi sezrat cokoliv kdykoliv aby se to nijak neprojevilo :-)

                                                    0 0
                                                  • Toams  

                                                    System „co sezeru, to vyse.u“ to isti:-)

                                                    0 0
                                            • Ascalabrus  

                                              DO STRANY?! Přední kolo K NOZE?!

                                              Vždyť je to Lefty!!! Žádný vychylování nepozoruju!!!

                                              (mám 92 kg)

                                              0 0
                                              • mawerick  

                                                to ale nutně neznamená že když je ot lefty že se to nemůže hýbat:) I když se to samozřejmě nehejbe… To by teda byl bordel kjdyb jo:)

                                                0 0
                                              • lubos  

                                                tady nejde o vidlici jako takovou, ale o osku, protoze jedna strana nic nedrzi

                                                0 0
                                                • mawerick  

                                                  Proto je tam ten titanovej výkovek a 20mm dutá osa… A věř mi že se to fakt nehne:)

                                                  0 0
                                                  • kovar  

                                                    dotaz nešel na subjektivní dojmy nebo víru, ale o kolik ?

                                                    0 0
                                                  • mawerick  

                                                    No právě že o nic… Zamysli se nad tím… Kdyby to fakt bylo tak jak říkáš tak by to znamelo nepevnost materialu osy a toho „ukotvení“ osy do vidlice… A to je blbost… By ti pořád škrtal kotouč a celý by se to kroutilo a bylo neovladatelný… A to není. Je pravda že to kolo nemá na druhé straně co držet ale proto je to udělaný tak jak to je. Aby se to nehýbalo…

                                                    0 0
                                                  • MartinXC  

                                                    Které ložisko v přední nábě u lefty umře dřív ? A pročpak ?

                                                    0 0
                                                  • mawerick  

                                                    hmmm:) zajímavá otázka:) ale mě zatím žádné neumřelo;) ovšem to že umře dřív vnitřní je logické…

                                                    0 0
                                                • mawerick  

                                                  i když uznávám že už mě taky párkrát napadlo co by se stalo kdyby…:)

                                                  0 0
                                              • kovar  

                                                1, 2, 3, ..... uff no k noze samozřejmě – jako že se rovina řezu kola změní trochu úhel

                                                0 0
                                                • lubos  

                                                  ono se to ale asi fakt nehne, kdyz kotouce neskrta, nebo mozna je kotouc nastaven tak, ze kdyz kolo nejde tak skrta (tedy skrtalo by kdyby se roztocilo bez zateze), a kdyz se zatizi, tak kotouc je pak ve spravne rovine ?

                                                  0 0
                                                  • mawerick  

                                                    neni… kotouče seřizuješ uplně stejně jako na normální vidli…

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    hnout se to musí, mě zajímá o kolik (jako skareb to asi fakt určitě nebude:-), že kotouč neškrká, neznamená, že se celek nehne, neprohne atd, holt jelikož je třmem blízko náboje, hne se zároveň s ním a neškrká.

                                                    0 0
                                                  • mawerick  

                                                    ale to bez laboratorního měření asi nemáš jak zjistit protože ten pohyb není znatelnej ani okem ani pocitově… Takže asi jeině prohledat net jestli to někdo netestoval…

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    no u MAnitou taky okem ten pohyb znatelný moc není, ale začne být je znatelný, když mrkneš na předtím vycentrované špalky, jak najednou se jeden téměř dotýká ráfku a druhý je strašně daleko. Tak zkus přidělat k lefty véčka a třeba něco poznat půjde :-))

                                                    0 0
                                                  • mawerick  

                                                    hmmm no nevim nevim teda;) to by asi neprošlo;) ale až se ti to povede tak si to nech patentovat;)

                                                    0 0
                                                  • MartinXC  

                                                    U SIDa běžný jev, špalky se centrují pod jezdcem.

                                                    0 0
                                                  • Daan  

                                                    Lefty s veckama, to je napad! Taky si to nevykladej jako utok, ale o cem bude vypovidat hodnota ohybu mikrometr/N, resp. jakou vypovidaci hodnotu to pro Tebe ma?

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    jen mě to tak zajímá.

                                                    0 0
                                                  • mawerick  

                                                    a máš to s čím porovnat? Protže to by mě teda zajímalo taky…

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    samozřejmě že mám

                                                    0 0
                        • VencaV1  

                          U tebe jsem bohuzel zadne argumenty take nezaznamenal. Mozna by jsi mohl trochu rozvinout teorii o nestabilite pri rovne jizde, nebo treba tu o tuhosti a chodu, zrejme ji mas podlozenou nejakymi padnymi argumenty. Samozrejme, ze vyhoda jakou je nizsi hmotnost oproti srovnatelnym vidlicim te vubec nenapadla. Ale ty proste jenom nemas rad firmu Cannondale aby jsi byl na bike-foru in.

                          0 0
                          • mawerick  

                            Já si teda jako „cannondalista“ (přestože mi tohle selektování taky krapet vadí no ale už to tak holt je) myslím že to prostě někdy zbytečšně ženeš do krve… uplně zbytečně;)

                            0 0
                            • VencaV1  

                              Ja vim. Navic jsem ted zjistil ze nemam zadny akcie ani kanondejlu ani jeho dovozce, tak uz se na to asi vykaslu. :)

                              0 0
                          • vratan  

                            pockaj venco. vkladas mi nieco do ust co nie je pravda. ja mam cannondale nahodou rad. technicke spracovanie ramov sa mi tiez velmi paci (prevedenie zvarov atd.) firmu obdivujem aj pre premakany marketing. cannondale sa leftynou potreboval odlisit. to sa podarilo. skoda vsak ze nepostupuje takto progresivne aj pri zadnom pruzeni. nejako to vpp by bodlo…

                            0 0
                  • fousek  

                    :-), u nekterych veci je zrejme na prvni pohled jak budou fungovat, treba kdyz kruh nahradis mnohohranem je jasne ze kruh se bude odvalovat vzdy lepe nez jakykoliv mnohohran, to je proste zrejme na prvni pohled a to je ten samy pripad s lefty

                    0 0
          • defender  

            Pravdu povedat, k firme cannondale ma to nejako tiahne. Je to asi jedna z tych firiem, ktore clovek bud miluje, alebo nenavidi. A navyse ten zdvih Leftyny 110 mm je viac ako sympaticky…

            0 0
            • Excel  

              tak tak, něco jako Kelly´s ;-)

              0 0
              • TheIF  

                Kelly´s má jen hnusnej design – barev, jinak uplně standartní kola, žádna změť zkřivených trubek jako cannon

                0 0
    • ZuzicK  

      No samozřejmě že cannonek.. :P

      0 0
      • defender  

        Zaujimala by ma geometria ramov, a hlavne kvalita. Fakt, ze cannon dava na svoje dozivotnu zaruku, je sice dost presvedcivy argument, ale aj tak.

        0 0
        • mechanik  

          Doživotní záruka je blbost a navíc už jí Cannon nedává…

          0 0
        • ZuzicK  

          Ono i od cannondalu je každý kolo (jakože typ) jiný svou geometrií, aspoň co se týče fullů, u pevných rámů nevim.. mě sednul, takže si to asi chce nejdřív opravdu někde vyzkoušet.. A kvalitu si asi jako každá ,lepší' značka hlídají a co vim já tak je dobrá.

          0 0
    • PaLO  

      Myslím,že zásadní volba by měla padnout poté co zjistíš jak pracuje a nepracuje zadní odpružení a ne předek který chodí nahoru a dolu Moje volba byla Stumpjumper a nemohu si vynachválit jak při správné volbe vidlice,kolo jako celek chodí(mam Manitou Minnute3 05)Ale jinak poti Canonum vubec nic nemam jsou to moc moc krasavci

      0 0
      • vratan  

        hmm. pise sa tu o hardtailoch. tam to odpruzenie vzadu bude asi podobne :-)

        0 0
        • PaLO  

          Velmi se omlouvam VŠEM zůčastněným této debaty,ja jen,že hardtail myšlenky mám už nějaký čas pro sebe vyřešeny,tak ještě jednou pardon

          0 0
    • MartinXC  

      Ber Cannona, 1.5 hlava je přece jen výhoda v jízdních vlastnostech. Pocitově bych řekl, že je i lehčí.

      0 0
      • defender  

        Teraz som na threade cital, ze Specialized davaju na svoje bicykle komponenty roznej kvality. Rovnako niekto huboval na vidlice znacky Fox. A este k vidlici Lefty, moze mi niekto na zaklade vlastnej skusenosti povedat, ci je nestabilna vo vyjazdoch?

        0 0
        • MartinXC  

          Spešl si objednává u Foxe OEM komponenty, přijde mi to že v rámci obchodního jména jsou ošizené (např. tlumiče DHXair). Jako by je ani Fox nedělal…

          0 0
          • Veeteck  

            Ale zase na druhou stranu vidlice F90 je podle me super, takovy rozumny kompromis na XC bika.

            0 0
            • enjoy  

              F co??

              0 0
            • MartinXC  

              To je taky sprasek – RL. Když už tak aspoň RLT na ht bika. A těch 90mm … je to stejné jako 100, jen to má podložku 1cm navíc v levé noze. Podobně Float 120 a i další by se našli.

              Pro našince jen potenciální zdroj problémů. Jednu takovou vidli zrovna pouštím do světa.

              0 0
              • emkaa  

                Mozna se zeptam blbe ale ve Foxech se nevyznam, takze jakej je rozdil mezi RL a RLT? Na strankach foxu jsem nasel akorat F80RLT a F100RLT, takze F90RL na letosnich Stumpjumperech je vlastne co?

                0 0
      • TinkTink  

        V cem tkvi ty vyhody?

        0 0
        • vratan  

          tak to zaujima aj mna…

          0 0
        • MartinXC  

          Když se pustíš z kopce, je řízení mnohem jistější. Srovnání F600 (headshock) a Klein (F100).

          0 0
    • Miky  

      Vyzkoušej a uvidíš, Canóny i Spešly jsou srdcovou záležitostí. Tedy spíše byli když tady nic nebylo krom Olpranů s Mikem Klugem v sedle (10 let zpátky).

      Když ji miluješ, tak není co řešit… :-))

      Myslím, že rozhřešení Ti nikdo nedá, akorát bych zauvažoval o Leftynách. Servis téhle lahůdky je někdy pěkný průvan v peněžence. A asi její největší výhoda jsou pohledy kolemjdoucích turistů co čůmí jak puci…

      0 0
    • miki7  

      Cau, mam osobne niekolkorocne skusenosti s lefty DLR2 (aj inymi lefty) a inymi vydlami s klasickou konstrukciou. Mozem ti zodpovedne povedat, ze lefty je podstatne tuhsia ako klasicka konstrukcia (pteto sa vlastne vyraba). Mam dva biki – jden s lefty a druhy s fox talas a pri presadnuti z lefty si uvedomis hlavne to, ze lefty nepodliaha ziadnym deformaciam pri jazde – je uplne pevna/tuha. Chod ma plynuly, zrovnatelny s pruzinovymi vidlami a podstatne lepsi ako vacsina vzduchovych vidiel. Vo vyjazdoch ma moj Jekyll s lefty lepsiu smerovu stabilitu ako ten druhy s talasom ( i ked talas znizim na 90mm zdvihu). Je to vynikajuca vidla, nemal som s nou (a prerdtym s lefty ELO) ziadne servisne problemy. Absolutne doporucujem! Jediny moment, ktory moze niekomu vadit je, ze pri zhadzovani predneho kolesa musis uvolnovat predne brzd. prasa. A ten druhy (psychicky), ze ked niekde na horach vojdes s lefty do krcmy, padaju miestnym smadnym tvaram ohorky do piva a hned startuju s otazkami co to je a kde si stratil tu druhu polovicu a ze teda si snimi musis za jeden dat. :-)

      0 0
      • vratan  

        hmm. vykreslil si leftynu v ruzovych farbach. skutocnost podla mna nie je az taka farebna. prve modely leftyn boli zname hupacky – stara slabost cannondalu – tlmenie. potom to cannondale riesil tlmenim od manitou. to zase leftyne sposobilo znamu necitlivost spv. takisto ma nepresvedcis ze v technickych vyjazdoch je lefty stabilna. takisto mi nejde uplne dohromady absolutna tuhost s citlivostou vidlice. v kazdom pripade je lefty velky pokrok od headshoku- to bola hodne nepouzitelna zalezitost.

        0 0
        • enjoy  

          ty agitatore:-D.myslim ze nikdo nepotrebuje presvedcovat zrovna tebe:-),zda se ze zadnymu argumentu neuveris.. tak pekne pokracuj,nenech se rusit:-)

          0 0
        • VencaV1  

          Uz jsi nekdy slysel o lefty s TPC? Mozna bych se i vsadil ze Lefty je jak ve vyjezdu tak ve sjezdu je stabilnejsi nez ta tvoje nejspis zazracna vidlice.

          0 0
          • fousek  

            Bych rek ze na stabilitu jizdy nema vliv vidlice jako uhel rizeni

            0 0
        • miki7  

          Ja si netypujem, nevsadzam a nemudrujem z toho co som „niekde pocul“, ale z toho co som zazil na vlastnej kozi (a nie „jeden“ krat). Ani nie som haklivy na znacku (napr. prave jazdim SC Blur LT a po prvom zvezeni som mal vseliake pocity). Ja som dve sezony jazdil paralelne dva Jekylli – jeden s lefty a druhy s Fox Talas RLC, a popisal som moje subjektivne porovnanie z praxe nakolko sa autor otazky pytal na „skusenosti s lefty“ a nie na „reci, dohady a fantasmagoricke spekulacie o lefty“. Okrem toho som stravil dve sezony na Fku s lefty ELO, a mal som Fko a aj Jekyll s headshockom. Nepisem sem a nekomentujem ak moja skusennost spociva iba na tom, ze „niekde som to zapocul…“. Moja rada znie – lefty DLR2 je ok, je tuhsia ako bezne jednokorunkove vidlice a charakter pruzenia Lefty DLR2 (na ktoru sa autor otazky pytal) sa da prirovnat k pruzinovym vidliciam, (aj s ich pozit. a negat. vlastostami). Ak by niekto mal pocit, ze hupa, ok – to je dnes velmi relativny pojem – o to je citlivejsia, ide plynule do celej vysky/hlbky zdvihu a zamyka sa na vrchu leftyny – hned vlavo od predstavca, takze, ziadne sa zohynanie a hladanie nejakej malej packy, to keby niekomu „hupala“. Ale toto su uz zbytocne detaily pre tuto temu.

          0 0
          • Ivan  

            A jak se ti teda jevi ten Santa Cruz Blur LT? O tomhle ramu nejakej cas uvazuju, asi 5 let jezdim (krome ruznejch HT) Specialized Stumpjumper FSR XC comp s vylepsenym zdvihem a 105 mm Marzochou, ale cejtim, ze bude cas prezbrojit a predstavoval bych si neco porad jeste relativne lehkyho, ale s vyssim zdvihem a ve sjezdech stabilnejsiho. Muj styl je tak neco mezi XC a trail. O SC se pise, ze je fenomenalne vyvazenej.

            0 0
            • miki7  

              Moje uvahy boli ako tvoje, preto som ho zobral. Mam vpredu/vzadu 135. Je to vyborny system, vobec to nehupe hore a ide do celeho zdvihu bez nizsej citlivosti. Mna akurat bolieva chrbat, co este hladam kde a co musim zmenit (predstavec/se­dlovka, rajdy…). Inac doporucujem a slovensky predajca ma vyborne ceny!

              0 0
        • Ascalabrus  

          Proč sem tahás „prvé modely Leftyn“? Baví se tu někdo o kole z druhé ruky?

          www.golefty.com – já jsem abys nebyl tolik mimo mísu.

          0 0
    • JMT  

      canon

      0 0
      • defender  

        Zda sa, ze debata sa celkom rozprudila, co ma skutocne tesi. Najma som rad, ze som pocul nazor od cloveka, ktory ma z Leftynami naozaj skusenosti. Mozme sice prist na vselico v rovine teoretickej, ale overit to musi prax.

        0 0
        • defender  

          Rad by som sa sa dozvedel nasledujuce :

          1. Vyhody Lefty oproti ostatnym vidliciam, neratajuc hmotnost a image
          2. Mechanicku vydrz, resp. spolahlivost
          3. Dovody preco je Lefty skonstruovana tak netradicne. Samozrejme okrem imidzu.

          Bol by som rad, aby sa zapajali ludia, ktory sa v tom trochu vyznaju, a najlepsie maju priame skusenosti.

          Dik!

          0 0
          • enjoy  

            staci umet cist.. 1.pry tuhost.pak to ostatni:-) 2.repase stoji cca 2500,– to neni tak zly. 3.zeptej se vyrobce.

            0 0
            • defender  

              Tuhost znamena, ze vidlica drzi, ked slapem do kopca? A ta repase znamena co? Som v tychto technickych veciach dost lama, takze sa snazim rozsirit si obzor. Bohuzial zo dna na den sa to neda.

              0 0
              • enjoy  

                tuhost znamena ze se nekrouti do vrtule:-) a drzi i v predozadnim smeru. s tou repasi jsem reagoval na spolehlivost.

                0 0
          • Ascalabrus  
            1. Tuhost, přesnost, zdvih/hmotnost, snadnost výměny píchnutého pláště/duše bez vyndavání předního kola, jednoduchá oprava démonizovaného problému s migrací jehliček ložiska.
            2. Koukni se na pár videí, co všechno se na Lefty jezdí. Spolehlivost plyne i z 1.)
            3. Protože se při jejím vývoji ukázalo, že má takovou tuhost, že je zbytečné dávat nohy dvě.
            0 0
            • defender  

              Diky Ascalabrus! Konecne mam v tom trochu jasnejsie. Je sice pekne, ze firma cannondale ti poskytne tucet dovodov, preco je ich konstrukcia lepsia, ale je dobre vediet aj preco. Inak v com tkvie pricina, ze koncepciu Lefty nevyuziva takmer ziadna z ostatnych firiem? Cim dalej tym viac sa miska vah prechyluje na stranu cannona.

              0 0
              • Ascalabrus  

                Jednostrannou vidlici ma jeste USE. www.use1.com

                0 0
              • enjoy  

                protoze vetsina ostatnich znacek nedela vidle za 50–70 tisic.ostatni proste jenom sekaj primitivni vidle za desitku..

                0 0
                • Ascalabrus  

                  Tady zase zítra bude TOLIK názorů odborníků/ana­lytiků/znalců na téma „marketingové využití-zneužití Lefty“, „předražená vidlice“, „to já bych si za ty prachy“, „na Taiwanu by to stálo“, … :-D :-D :-D

                  0 0
                  • enjoy  

                    no ja myslim ze kdyz jsem to napsal ja,tak to necha vetsinu lidi chladny:-))

                    0 0
                  • defender  

                    Niektori ludia firmu cannondale nemaju radi, pretoze vraj musia byt vo vsetkom iny, ide iba o imidzi, atd. Ale prave to mam na tejto firme rad, nie snahu odlisit sa za kazdu cenu, ale ist dalej, hladat ine cesty ako sa dostat k tomu istemu cielu, navyse u nich sa to nepodriaduje cene, ktora je mantrou pre vacsinu ostatnych.

                    0 0
                    • enjoy  

                      na druhou stranu se ale rika,ze za vysokou cenu dostanes reseni treba davno prkonany(u ramu)..

                      0 0
                      • defender  

                        Bohatstvo, uz som bol takmer rozhodnuty pre cannona a naraz tato iformacia od enjoya. Nieco pravdy na tom bude, ved cannon pokial som z ich propagacneho videa zistil nepouziva ziadny hydroforming, ale klasicke zvaranie hlinikovych vyliskov, alebo ako to nazvat.

                        0 0
                        • igor  

                          Ked Ti Canon padol do oka, tak si ho kup. Ide hlavne o to, aby si mal z toho radost. Chybu rozhodne neurobis.

                          0 0
                        • Andrzej  

                          beres moc vazne vsechny „technicke“ vymozenosti, maji vic marketingovy nez technicky vyznam…

                          0 0
                          • Ascalabrus  

                            Kolik vidlic jsi jel a kolik km z toho bylo na Lefty?

                            0 0
                          • Ascalabrus  

                            A vystudovals co? Co je podle tebe „marketing“?

                            0 0
                            • Andrzej  

                              lefty chodi nadherne (rozhodne ne hur nez muj nixon, zkousel jsem nejakou se 120mm zdvihem), ale tolik penez bych za to nedal a nelibi se mi, ale to jen tak mimo. slo mi spis o jine veci, jako treba ten hydroforming, mel sem na meride takhle tvarovane trubky a to kolo bylo stejne o nicem, protoze , melo prisernou geometrii. ted na nicolaiovi se mi jezdi skvele a zase to neni proto, ze tam jsou uplne blbosti, ktere se snazi zatraktivnit znacku(frezovane dily hrube svary apod.) taky o system pruzeni, protoze uz sem jel na 1cepu, ktery byl mnohem citlivejsi nez 4cep co mam ted… ale uz musim do prace :-/

                              0 0
                              • defender  

                                Ohladom tych technickych vymozenosti. Zrovna rano som sa nad tym zamyslal, Merida propaguje svoje HFS ramy, Karbony a uchvatny system LRS, ale vacsina tvrdi, ze je to sunt. To je asi ako s puskou AK – 47, jednoducha, ucinna aj po viac ako pol storoci, aj ked to mozno nie je az take dobre prirovnanie, hoci pri jednom aj pri druhom ti moze ist o zivot.

                                0 0
                                • defender  

                                  Tu su este podrobnosti o obidvoch bikoch, aby si ich niekto neplietol s fullami.

                                  Cannondale F800 Frame Furio Mountain, aluminum Fork Lefty Speed DLR2 Headset HeadShok Si Rims/Wheels Mavic XM-117 Disc Hubs Fire Disc Spokes DT Champion Tires IRC Serac, 26 × 2.1 Crankset TruVativ Firex SL Chainwheel 44/32/22 Bottom Bracket TruVativ ISIS GigaPipe SL Front Derailleur Shimano Deore LX Rear Derailleur Shimano Deore XT Rear Cogs SRAM PG-970, 9-speed: 11–34 Shifters Shimano Deore LX Dual-Control Handlebars FSA XC-280, 25mm-rise Stem HeadShok Brake Levers Shimano LX Dual Control Brakes Shimano LX Pedals Shimano PD-M521, clipless Saddle Fizik Plateau Seat Post FSA FR-270 Specialized Stumpjumper disc Frame M4 manipulated-aluminum w/O.R.E. Technology Fork Fox F80 RL, 80mm-travel Headset Sealed Rims/Wheels Mavic X317 Hubs Front: Specialized Stout Disc; Rear: Shimano Disc Spokes DT 15-gauge stainless-steel Tires FasTrack Pro, 26 × 2.0 (folding) Crankset Shimano Deore XT Chainwheel 44/32/22 Bottom Bracket Shimano Octalink Front Derailleur Shimano Deore LX Rear Derailleur Shimano Deore XT Rear Cogs Shimano Deore LX, 9-speed: 11–34 Shifters Shimano Deore LX Handlebars XC aluminum Tape/Grips MTB Dual-density Kraton Stem 3D forged-aluminum Brake Levers Avid FR-5 Brakes Avid BB-7 mechanical discs, 6-inch rotors Pedals Shimano 520 SPD Saddle Body Geometry dual-density, tubular-chromoly rails Seat Post 2014 butted-aluminum

                                  0 0
                                  • emkaa  

                                    To jsou lonsky modely? Ja ted mam v hledacku letosni Stumpjumper HT s veckama (www.specialized.cz/new/kolo.php?…). Libi semi, ze je tam ram asi stejnej (az na navarky v brzd) jako na top modelu Marathon, takze dobrej zaklad na pripadnej tuning. U toho Cannona mas ram Furio, ale lepsi modely maj Optimo, kdovi jakej je v tom rozdil. Me to teda spis tahne ke Specialized, aspon nemusim resit dilema s Leftynou jako ty:-)

                                    0 0
                                • lubos  

                                  Aj Giant robi HFS. Epic ma tiez rovnaky system ako Merida LRS, akurat je 4cap. A LRS vlastne vobec nie je od Meridy :)

                                  0 0
                                  • defender  

                                    Zabudol som dodat, ze v pripade tychto bikov ide o minulorocne modely, je na ne totiz 300 dolarov zlava. No nekupte to, kdyz je to tak levny.

                                    0 0
                                    • defender  

                                      Len tak mimochodom, otazka na majitelov vidlic Lefty. Kde si nechavate robit servis tychto unikatov?

                                      0 0
                                      • enjoy  

                                        v praze bych vedel..,jeden shop kam bych ji dal a jeden kam bych ji nedal. dal bych ji s klidem do programu a nedal ke sterbovi.

                                        0 0
                                      • mawerick  

                                        Co já vím tka to dělá štěrba a programcycle. Ale zatím ho mám dost krátce takže jsem to ještě moc neřešil:)

                                        0 0
            • fousek  

              za 2. vrele doporucuji, tam je zretelne videt kde vsude se lefty pouziva a kde ne, zajimave je ze na nekterych zaberech je na bozskem canonu vidle o polovinu levnejsi, nez je bajecna a bezchybna lefty, fakt netusim proc:-) 3.spis bych rek ze nakyho chytraka napadlo ze musej mit neco jinyho nez ostatni a tomu se podridil vyvoj a aby to fungovalo musely na to pouzit takovy technologie ze cena tohoto reseni se vysplhala na takovou uroven ze je az neuveritelny ze se to da prodat, timto gratuluji vsem majitelum lefty za velmi vyhodny nakup:-)

              0 0
              • mawerick  

                2. Já jsem to video sice neviděl, ale odhaduju že tam lefty bude na XC nebo nějakej hodně lehkej FR a jiný vidle na opravdovej FR a DH… což je celkem logické vzhledem ke konstrukci lefty… Ani titanovej výkovek a pevná osa nejsou všemocný:) 3. Zčásti samozřejmě ano. Ovšem zároveň nemůžeš popřít že má letfy pár řešení který by pomohly i normálním vidlim. (např. ložiska)

                0 0
                • fousek  

                  loziska no mely by mit mensi treni nez futra, ale jsou slozitejsi na vyrobu a tezsi. No a proc davat do vidlice vec ktera o malilinko zmensi treni, ale naklady na vyrobu budou 10× vetsi?

                  0 0
                  • mawerick  

                    náklady se ti ale zmenšují s počtem vyrobených kusů;) Ale to je zbytečný řešit:) Je to věc názoru, pohledu na věc a tak:) Já jen říkám že je to dobrej nápad a vážně to zlepšuje chování vidle… Navíc i ty ložiska zvyšujou tuhost…

                    0 0
    • Ascalabrus  

      Na tenhle thread jsem si vzpomněl, když jsem včera uviděl tyhle fotky:

      www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      Čili asi tolik k tuhosti Lefty. :-)

      0 0
      • kovar  

        jako tato havárie se stala díky malé tuhosti ? :-)

        0 0
      • fousek  

        takovouhle 8 sem vyrobil i na favoritu a ram sem nezvohybal, takze pro me tohle nema zadnou vypovidajici hodnotu, to bych spis rek ze neco o tuhosti vidle vypovida tohle www.bike-forum.cz/…m/331082.jpg

        0 0
      • mawerick  

        Tohle ale není z pádu nebo něčeho takovýho… Do toho kola muselo něco pořádně praštit… a to že tam je vidle v klidu ještě neznamená že funguje;)

        0 0
        • defender  

          Aby som uviedol veci na pravu mieru a vyvratil tak predsudky o cannondaloch ako o butikovych bicykloch, uvadzam jeho cenu : Cannondale F800 – 1300 dolarov, minulorocny model v zlave, tohtorocny stoji 1600 dolarov. Specialized Stumpjumer vide rovnako. Nie je chybou cannonu, ze tu sa tak predrazene, napr. F800 – 65 OOO Kc, u speslu je to o nieco lepsie 52 000 Kc.

          0 0
          • mawerick  

            Na to je jednoduchá odpověď… Vokolek… Jakožto dovozce pro ČR je to VOKOLEK Import kdo určuje ceny… a že je nasadil o 25 – 50% výš než v americe a zbytku světa je smutný ale je to tak…:( a nedá se stím holt nic moc dělat…

            0 0
            • defender  

              To je mozne, len chcet trochu ocistit cannondale od jeho snobskeho imidzu, aj ked viem, ze je to boj proti veternym mlynom. Ta cena je rozhodne velmi priazniva, ked porovname, co sa tu da za to kupit. Ak bude niekto namietat ohladom postovneho, je to 117 dolarov letecky, dorucene do 4 – 10 dni, za polovicnu cenu, teda nejakych 60 dolarov to trva asi 4 az 5 tyzdnov.

              0 0
              • mawerick  

                Já se taky nehádám:) jen se to sanžím vysvětlit proč se z toho taková snobárna stala… To bych si možná i připlatil:)

                0 0
                • defender  

                  Ja ta samozrejme neobvinujem, ale chcem poukazat, ze vysoka cena cannondalov nie je chybou vyrobcu. Potom uz aj ta Lefty nie je taka predrazena, samozrejme v ramci bicykla. Sama o sebe predrazena urcite je. Bohuzial, je pravda, ze mnoho ludi si tu kupi cannon kvoli snobizmu, ale snobizmus sa netyka bicyklov, tyka sa ludi a to si treba uvedomit.

                  0 0
                  • mawerick  

                    přesně tak… konečně někdo kdo to pochopil a chápe a s klidnou hlavu to dokáže říct…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.