Chtěl bych si pořídit kotoučovku dozadu. V předu mám mechaniku a nábu na kotouč se šroubama. Teď jsem se dozvěděl že existuje i uchycení center lock? Máte někdo zkušenosti? Co je lepší, šrouby, nebo center lock?? Díky
Chtěl bych si pořídit kotoučovku dozadu. V předu mám mechaniku a nábu na kotouč se šroubama. Teď jsem se dozvěděl že existuje i uchycení center lock? Máte někdo zkušenosti? Co je lepší, šrouby, nebo center lock?? Díky
Ja centr locku neverim. Nekoupil bych si to, navic ty kotouce na centr lock se mi nezdaj tak dobre delany jak na srouby (na centr lock dela myslim jenom shitano), shimano nema nejaky extra gut kotouce. To je muj nazor
šrouby
Mně se víc zamlouvá Center lock. Nestrhneš šroub. Když strhneš šroub, máš v Prrr… nábu. A když dáš Center lock a na to redukci, tak tam můžeš zrovna tak dát kotouč na 6 děr a pri nejhorším zmrvíš tu redukci. Zrivna tak se mi z téhož důvodu líbí víc IS než Post mount (systém uchyceni třmene na manitou vidlice)
šrouby
šrouby
dva dny zpatky sem delal kolo na centerlock a musim rict ze se s tim super pracuje, sam mam sest sroubu a byla by to pekelna investice menit…
navic mi pride padly na hlavu davat dopredu jinej system nez dozadu-akorat komplikace…
Srouby
CenterLock má Shimano. Já budu stavět na centerlock (důvpd-cena). Jinak bych šel do Avidu Juicy-šrouby.
Jestli to pozitivum ceny ti vydrží i v momentu, kdy budeš to muset za-servisovat ;-)
U center locku se lip dava dolu kotouc :)
Srouby.
Srandicky? Ano je to vyhoda centerlocku. Umoznuje aby boli obe priruby naboja rovnake a nizke. A lahsie sa menia spice pri prasknuti.
Takze kombinacia center lock + adapter na 6srob ma svoje caro a vyhody.
Ale ja aj tak mam naboje SRAM, tie uz davno podobny system pouzivali (nasuvanie adapteru na 6srobovy kotuc na naboj), len sa to nervolala centerlock :)
shrouby
šrouby
Co je spatneho na Center Locku? Me se ten system libi tak by me zajimalo proc vsichni doporucuji srouby.
Taky se mi víc líbí centerlock, ale kvůli opravě je lepší s sebou vozit Torx25 než klíč na centerlock. To je asi jediný :-)
Nejen to taky ne oblíbené rovnání kotoučů Nebo, že člověk má větší výběr náborů a kotoučů, tady se vracíme zase k opravě, šance sehnat náhradní neoriginální díl skladem je velká. Centerlock bude 75% na obědnávku.
zkusenosti s obojim a jednoznacne centrlock. Lehci, lepe se kolo cisti, naprosto spolehlive.
malej offtopic. co je zac ten imbus na 6sroubu, u hayesu? kde tuhle velikost sezenu? a co je to vlastne za velikost?
Jestli jsou vnitrky sroubu ve tvaru „hvezdicky“, je to Torx T25. Muzes tam mit taky normalni imbus 3.
malej offtopic. co je zac ten imbus na 6sroubu, u hayesu? kde tuhle velikost sezenu? a co je to vlastne za velikost?
malej offtopic. co je zac ten imbus na 6sroubu, u hayesu? kde tuhle velikost sezenu? a co je to vlastne za velikost?
To je torx. Standard v USA, nebo na autech. Hvezdicovy imbus. Zkus treba Baumax, nebo neco takoveho (ale myslim, ze to maji i nektere sady klicu na bajka). Ale radeji seriozni material. Sice drazsi, ale …
no prave ja tam torxe nemam (torxe mam jen na pace, kdyz lezes do „nadrzky“) je to impusova dira. ale nestandardni rozmer. sem to prave nikde v obi nenasel ani nevedeli kde to sehnat.
mozna jsem to spatne napsal. mam na mysli srouby ktere drzej kotouc. stoprocentne je to HEX ne torx drive/driveplus. proste klasickej 6ti hranej impus. akorat ze nikde ho nemuzu sehnat. :( tak asi tak
hmm, nezda se mi to. Ukaz foto :)
tak jsem dosel domu z prace (20 minut) vyfotil sroub (5 minut) a zjistil jsem ze sel uplne blbej. uplne. ja tam cpu imbus a ani jsem si to poradne nikdy neprohlidnul. vsem kdo radili koupit torxe se omlouvam, ze jsem neveril.
T25 jak vysitej;-)
torxe, který doporučuju určitě koupit kvalitní v nějakém profi obchodě, hlavně nekupuj stříbrný. Baumax a spol. jsou měkký, normálně to zkroutíš. Existují i hexový klasick¨ý imbusy v palcovejch anglickejch mírách. Třeba víčko k IHS od Cane Creeku je zrovna palcový.Pokud nemůžeš dostat jeden a menší má vakl, pak zbývá palcocej. Poznáš to podle toho, že označení je třeba 8/64 nebo 1/32 apodobný divnosti. Nejlevnější v tomto případě je pořízení násadkový sady, co jsou třeba k AKU šroubovákům.
To mě inspirovalo k otázce: Nevíte někdo, jestli šrouby na kufry Crankbrothers jsou imbusový nebo torxový? Nějak mi nešly tim imbusem ořádně utáhnout…
chces rict, ze to zrakem nerozeznas????
No montoval jsem je asi před rokem a vypadalo to jako něco mezi imbusem a torxem, teď je nemám u sebe, takže nevím…
a jezdil si rok s uvolnenymi kufry? :-) podle mne nic mezi imbusem a torxem neni. ale mozna se mylim… uz to nekdo tady resil, ze nemuze dotahnout kotouc, ze je to nejaky divny imbus, pak se lepe podival a mel tam torxy…
Normalni imbus. Ale asi to mas znicene, proto ti to neslo.
On je pak jeste jinej rozmer imbusu – Witworth (pouzivanej hlavne v UK) – ty jsou o trosku jiny. Koupis to snad vsude, kde normalni imbusy.
To je pravda, mam takove, a oznaneni je v nejakych divnych zlomcich.
mozna v palcich ;)
Royal with cheese;-)
Tak tohle jsem zrovna napsal výš. Jen kdybych četl dál…
nooo, mozno mas, len je to tak ozvejkany torx, ze uz vyzera ako imbus … aj to uz som videl:-) … inac vo vacsine zeleziarstiev by torx mali mat … cena od 40 do 100, mozno aj viac … ja mam za pade a pohoda
zajdi do zelezarstvi, kup nerezovy sroubky stejny velikosti s hlavickou na imbus kterej mas… vyhoda je, ze nemuzis investovat do Hexe/torxe ci co to je a navic je to takovy jednodussi, kdyz cely kolo (skoro) oservisujes malou sadou imbusu co vozis pravidelne ssebou…ne?
to mam v planu. jenze ja to nemam cim povolit. mych 6 imbusu ve velikostech 2,3,3,5,4,5 atd nepasuji do toho. sem z toho nestastnej. nemely by ty srouby byt naky odolnejsi?
hod to k nekomu do servisu, tam ti to povolej… kdybys byl z prahe, mohli jsme ti torxe pujcit… nema ho nekdo z pardubek z fora? … zajedte na pivko, pujci ti torxe, povolis pred zelezarstvim, koupis stejny jen na imbus a vymenis na miste…
Na ty je Torx prece je, ne? www.parktool.com/…s/detail.asp?… Staci mit to spravne naradi ;)
Torx je ale lepsi… i kdyz momentalne mam kazdy kolo jiny a jsem linej to prehazet;-)
Disc Screws – T25 Torx Head – M5 X 0.8mm Thread – 10 mm length .
… takze hladaj Torx 25 …
Srouby, centerlock je pro decka;-)
jako system se mi zda lepsi a praktictejsi centerlock, ale u klasickejch 6ti der mas moznost vyberu z neprebernyho mnozstvi kotoucu a muzes kombinovat ruzny vyrobce brzd a kotoucu. na centerlock musis dat pouze shimano kotouc a to je podle me velka nevyhoda – nevyhoda je ta nemoznost vyberu ne kvalita kotoucu.
S tim docela souhlasim – CL je asi diky nizsi hmotnosti lepsi (nutnost vozit s sebou klic je nesmysl, protoze jestli nekdo vozi s sebou torx a nahradni kotouc a meni ho behem vyjizdky, tak je to magor;-) Malej pocet nab a kotoucu na trhu a znacny mnozstvi 6 derovejch kotoucu a nab doma mluvi pro diry.
…ale proste srouby;-)
torx a nahradni kotouc asi ne, ale torxovej klic se obcas uz hodil, kdyz se povolil kotouc
Na to podle me staci obcas mrknout doma. Navic kdyz tam das locktite, tak je povoleni dost nepravdepodobny.
a mozna taky je dobry uvazovat co mas a co se ti vyplati… ja bych do centrlocku nesla, bo: nemam chut kvuli tomu kupovat novy naboje… centrockovy na prumyslech uf, kolikpak sojej radsi ani nepomyslet.. a neozvejka se to nejak? Ta cast na naboji? … kdyz ti rupne sroubek, odvrtas das jinej (kamosovi takhle ruply 2 najednou…ale on ma 120kg :) ), co s vyzvejkanym centrlockem? Jsem v tomhle teda lajk, ale tot muj nazor – no, spis otazky nez nazor :)
Slečna je konstruktér? Podle mě to velice dobrej technickej postřeh.
takze zbejva uz jen vyresit otazku, jestli ma centerlock vubec sanci se za beznyho provozu vyzvejkat… nekdo by mohl udelat anketu :-)
Ma uz jen z podstaty, zavit který je u centerlocku mu brání sesazení, nikoliv protcení na náboji. To mu je bráněno osazením. Vnitřek rotoru je slitina duralu, naboj je taky dural takže omačkání „nic nebrání“. Jak to při intezivním používání dopadne lze odhadnout podle toho jak jsou omačkané přízuby náboje od drátů.
Jinak je tu hledistko, které se unás nebere v potataz. A to, že ten díl Shimano dělá z plánovanou životností, teda počítá stím, že to někdo až to morálně zastará tak bude vyměněn. Ne z jako unás, že se to bude používat jeste za 10let.
… a Luko, co s vyžvejkaným Center Lockem na kazetě??? To je cosi, co jsem ještě neviděl a je to v podstatě totéž jak ten Center Lock na brzdách. Center má tak velkej průměr a ten spoj závitovej má takovou " kontaktní plochu" a zátěž je přenášena na tisícihran takže ta matice má spíš pojidœtnou funkci, že se to v podstatě vyžvejkat nemůže. Což je bych řekl – výhoda… Na klasický 6-ti šrouby se ti přenáší síla brzdícího momentu.
Jako nejslabší místo sytému Center locky bych viděl ten nýtovaný spoj na disku paprsky(pavouk)-vlastní kotouč. A to ani ne tak, že by to prasklo, ale že to může časem chytit nějakej „kvrdlací“ vakl. Ale s nýtovanými spoji si cekem dobře umíme poradit, takže bych v tom neviděl problém. Pořád lepší odvrtávat kotouč než nábu…
Problem s nytovanym spojem uz nekdo resil. Asi na bikemagazin.sk Ja bych to resil nandanim sroubu misto nitu. Jinak Shimano nechapu, proc to vsude rve misto sroubu. Treba presmykac. Kdysi stacilo odsroubovat sroubek a sundat presmykac. Ted jestli neni retez s rychlospojkou tak je nutny roznytovat retez. Bych je za to bil.
Kdyz se chytne vakl do nytu, tak to nicemu nevadi. Aspon mas z toho plovouci kotouc. :o) Ten hlinik na tom tisichranu se taky muze vyzvejkat. Proste je nemam rad za tyhle ptakoviny a novoty. Clovek aby porad menil a investoval, a to by se jim libilo…
… samo, že by se jim to líbilo. Tyhle lidi co vymějšlejí svět v PowerPointu, přec vědí nejlím co je pro nás dobré. :o)
Hmm, cinkajici a plouvouci kotouc muze byt docela zajimavy.
Abych pravdu rekl, tak mne by to ani nevadilo… :o) Ted mi kotouc dela takovy kraval, ze semnou nikdo nechce jezdit, ale ja ho za jizdy nejak neslysim. ;o) Jinak treba Gustavy maji plovouci prase a skrkaji permanentne. P.S.: ja bych si centra fakt nekoupil ;o)
Jako Gustavy skrtaji permanentne, ale zvuky jsem z nich neslysel. Jediny zvuky vydava majitel „kua, zastavte me nekdo!“ :)
slysel jsem ze centrlock se muze pretahovat a potom v tom muze vznikat vule.osobne bych sel do sroubu. ale nevim nemam zkusenosti-to vite Veckar:oD
ja mam vpředu centerlock oversize a vzadu šrouby …a je mi to jedno.
ja bych dal šrouby ale vyměnil bych torxy za imbusy mám hayesy a 2× jsem je serval tak jsem je musel odvrtavat ale v pohodě kotouč aji naba ,jinak vetšina kotoučů se dělá na šroby myslím tím když budeš kupovat náhradní tak máš vetší výber
šrouby
zvol klasiku-šššroubek
center lock je to proste lepsi
hmmm plácnutí vody.
A v čem je tedy lepší ;-)
ne protoze ho mam pred tim jsem mel sroub.u center locku se nemusis bat jestli kotouc povolis.nejlepsi je ze na center lock nadavaji lidi co ho nemaji.
Já tedy na kole nemám žádný šrouby, který by se samovolně povolovaly a to ani na kotoučích.
CL jsem rok jezdil na druhém kole a žádný problém jsem s ním neměl, ovšem nemá jedinou výhodu oproti šroubům, pouze samý nevýhody, přesně jak píše níže vlk.
Takže hláška center lock je prostě lepší je opravdu plácnutí do vody.
psal jsem tam neco o samovolne povolvanem kotouci? asi ne takze psssssss.jo obcas si odvrtas sroub na knaboji jinak je to v pohode.je narozdil od tebe center lock mam takze na rozdil od tebe muzu posuzovat,takze nemluv o tom o cem nic ale vubec nic nev…
Tak to už je moc, napíšu, že jsem ho rok jezdil na kole a ty napíšeš nemluv o čem vůbec nic nevíš a že na rozdíl ode mě můžeš posuzovat.
Takže ještě jednou, rok jsem center lock jezdil na HT a to kolo stále mám doma.
K tomu samovolnému povolování, z „nemusis bat jestli kotouc povolis“ jsem to tak pochopil, ta věta není jednoznačná, takže zde se omlouvám.
Nech ho být je to nějaký provokatér.Kdoví zda měl on vůbec někdy klasiku -tedy zda může vůbec porovnávat.Já se přiznám, já centerlock nikdy neměl.Ale u mne tzáleží i na ceně daných věcí a na výběru-což jasně hovoří pro klasiku.
myslel jsem ze je problem nekdy ty srouby povolit.ty promin ja jsem nedocetl ten tvuj konec ze jsi cl jezdil taky.je fakt ze na cl neni moc naboju a kotouce jsou drazsi,ale podle mne po konstrukcni strance cl nema problem
Ty jsi nam tady chybel :o)
nemluv kdyz nejsi tazan
Muzu si mluvit kdy chci…
no to mě podrž.Žádný problém jsi s CL neměl. Jak je to možné, když trpí vlčíma nevýhodama?
Jo jenže ty nevýhody nesouviseli s provozem, ale s kupováním nových kotoučům, kotouče tam mám ještě původní, proto jsem tento problém těžko mohl mít. Dále psal, že nevěří nýtkům, ty se mi taky moc nezdají, ale jestli budou problémové nebo ne se opět ukáže až za několik let.
A nevýhoda a problém není to samé.
no toto, to by se mělo napsat černou křídou do komína.
Rovnako ako Mike2. Vpredu CL, vzadu skrutky. Dovod preco CL je, ze trciace hlavy skrutky sa nezmestili do vidly. Teraz by som volil CL vsade.
Myslím že můj výběr by dopadl remízou, je mi to celkem jedno. Ani jeden systém není špatný :))
Já bych bral šrouby.Je větší výběr kotoučů, kotouče jsou levnější.U centrlock nevěřím těm nýtkům.Když bych náhodou protočil nějaký šroubek dá se odvrtat, popřípadě u mých nábojů prodáhnout nový durch a na druhé straně zajistit matkou.U centrlock se to může také vyglajdat a teoreticky by to mohlo být další místo, kde my mohlo něco při brždění vrzat apod.Klasika je klasika.A vyjde to levněji.
Jsem taky pro šrouby, větší výběr nábojů , kotoučů , atd. Jinak je to co se kvality týče asi jedno oba systémy jsou ´ bez problémů funkční.
jinak je mi to uplne jedno nekdo ma center lock a nekdo sroub.at ma kazdy co chce
nějaké aktuálnější zkušenosti s CenterLock nebo pořád všichni doporučujete klasiku(šrouby)? :-)
Nemůžu nic říct k šesti šroubům (neměl jsem je), ale s CL zatím nemám žádnou potíž. Zvlášť jsem si je vybral, protože se mi ten systém líbil víc, i když na kole už pak kromě těch kotoučů od Shimana nemám vůbec nic.
Tak 6 šroubů jsem měl asi 3 roky a žádnej problém s tím není ,když je dobře dotáhneš tak se to nehne ale ted mám už centrlock./žena má moje původní kola na šrouby/Podle mě je to jen vývojem ale šrouby jsou spolehlivé.
S Centerlock zadny problem. Oba dva (srouby a CL) normalni funkcni systemy. S Centerlock se lip pracuje (sundat, vratit).
IMHO, kdyz mas brzdy Shimano, tak klidne brat Centerlock. Kdyz jine brzdy – tak srouby.
Osobne mam zapleteny kola na nabach DT 340 s uchycenim CL, druhe kola jsou Crossmax Enduro na sroubach. Jediny problem, ktery jsem mel – sehnat 180mm Shimano kotouc na 6 sroubu. V republice nebyl, tak jsem objednal ho ze zahranici.
taky nevim co na pristi rok, jestli naplext neco na DT nabach nebo crosmaxi…mam doma 4 kusy XTR kotoucu na CT takze asi to bude neco na CT…
vyhoda 6 sroubu je ze pri ohnuti kotouce muzes lehce podlozit par sroubku a je to…takhle jsem to mel chvilku udelany a v poho…