poratte mi jak vytunit Suntour XCP 75 LO jak zvedout zdvich , nastavit tuhost vidlice atd. díky
poratte mi jak vytunit Suntour XCP 75 LO jak zvedout zdvich , nastavit tuhost vidlice atd. díky
Zdvih zvednes mozna tak vyndanim toho gumovyho dorazu, ale to bych nedoporucoval, pokud jezdis agresivneji v terenu.Ma tam svuj ucel. Mam na tyhle vidli najeto asi 4 tisice a docela sem si s ni uzil, ale ted chodi dobre. Nejvetsi problem jsou ty vodici nohy a stiraci krouzky. Vysycha to a vidle se zadira, pak jde dolu ten magnesiovej povrch. Ja ho tam uz skoro nemam a myslim, ze je to jen dobre. Je tam vice mista a chodi to hladceji. Je potreba ji max po 500km rozebrat, ocistit od spinavy vazeliny a namazat. Asi 5× sem to mazal obycejnym mazacim tukem na jizdni kola. Takova zluta vazelina v tube. Vcera sem koupil Yarow Racing Suspension Grease, vycistil ji benzinem a namazal. Je citliva i v sede..mam 70kg i s Camelbackem:-). Tuhost nastavis predpetim pruziny v levy noze tim ze budes otacet ve smeru +. Jedina rada, jak s ni byt spokojen je proste mazat,mazat,mazat…
Myslim, ze jakekoli tuneni tehle vidle je ztrata casu. Jedine co pro ni muzes udelat je opravdu mazat a cistit a mazat. Jedine tak ji muzes trochu prodlouzit zivotnost. Vim o cem mluvim, protoze jsem ji drive jezdil a po cca 800km se zacala pekne pridirat, takze z ni byla spis pevna nez odpruzena vidle. Ty vidle jsou strasne osizeny na pouzitejch materialech a povrchove uprave vnitrnich nohou, ktera se loupe a je duvodem pridirani a to muzes odstranit jedine vymenou vnitrnich nohou, coz je asi nesmysl :-(
no da se upravit uplne v pohode. Rozebrat, vevnitr vycistit od vazeliny, dolu pod srouby dat gumovy O-krouzky , nalejt do kazdy nohy trochu oleje a nakonec odmontovat hmatnik na lockout a protocit patronu smerem proti lockoutu – pak sice nepujde zamknout,ale bude chodit trochu lip. A to mazani olejem dela taky divy. Je z toho zase trochu jina vidle..!
www.bike-forum.cz/…big/2079.jpg Takhle kdysi vypadaly Suntoury řady MG-91 až XCP-E, tvrdochrom na vnitřních nohách co je jako nový i po 20000km a kovová pouzdra co mi vydržela baj oko 15000km a jezdil bych na nich dál kdybych neměl možnost levně repasovat nohama MG-91. Vidle XCP-75 a podobné (MG-71, trekové varianty) jsou spíš omyl co se dává i na jinak celkem dobrá kola s osazením Deore a i vyšším.
Ten hmatnik vytahnes a uriznes na nem zarazku. Ale osobne v poloze napul/naplno otevreny moc rozdil necitim.To olejovy budu delat.Neteklo ti to vrchem,kdyz to kolo natocis?
myslim ze to neteklo, i kdyz sem to moc nezkoumal.ale upraveny duro taky prosakuje zatkama takze tohle asi taky..
Mam to doma poveseny za zadni. No tak zkusim a uvidim.
zahodit a koupit jinou jediný možný tuning :o))))))))
jj.sem ji taky vytunil.Vyměnil sem za Marzoschi
Zdravím, no jako myslím si, že se ta vidlice nějak upravit dá. Zkus se domluvit s Milanem. Jinak Davide psal jsem ti mail.
Podle potreby urezat nebo vytahnout elastomer. Zkusit olejovy mazani(taky to budu zkouset). Upravil sem – nechal sem si vysoustruzit poupravenou osku misto te puvodni plastove. Nakonec by se dalo jeste pohrat s delkou negativky. Milan1 nejak dostava z tech noh pry ten lak, ale ten se casem udre sam, nevim, jakej na to ma zpusob.
Mám to posané na svých stránkách. Je to už mnohokrát opakované a přesto se tu objevují stále nové a nové zaručené postupy. Podstata je opět, jako vždy v tlumiči. Jeho úprava je v běžných podmínkách neuskutečnitelná. Představte si cosi jako plynovou vzpěru pátých dveří u auta, je to nerozebíratelné, naplněné olejem a natlakované. Tlumič postrádá jakékoliv stopy pro rozebrání, je to na obou koncích prostě zapertlované. Tohle je to nejdůležitější.Teprve po zásasdní úpravě uvnitř a úspěšném složení i s natlakováním je možné postoupit k dalšímu. Kdo se bude soustředit na mazání, stíráky a podobně, tak musí dojít k závěru že to je neupravitelné. To ale mluví jenom za sebe a své pokusy. Všechny popsané postupy včetně odstranění laku samozřejmě dělám ale jsou to doplňkové práce k té nejzákladnější. prostě nedělám jenom jednoduchou i když zásadní úpravu. Na každé vidlici, kterou dělám provádím vždy soubor úprav, které jdou do nejmenších detailů a které jsou navíc individuální podle stavu každé vidlice. Kdo chce používat zjednodušené postupy jako lepší mazání, případně jiné stíráky ať si vybere obyčejnou XCP 75 bez LO, tady ty postupy budou jistě fungovat a mohou získat solidní elastomerku ale nic víc. Stejný postup je ale zbytečný uplatňovat u verzí s LO.
Stranky cely neprocitam a pisu sem to, co sem si vyzkousel. To jak si to prebere dotazovany, je jeho vec. Vim, ze Hlavni problem je tlumic, ale jak sam rikas, v beznych podminkach se s tim neda nic delat. Pokud si koupi, jako ja pred lety, vidlici a predem o nich nic nevi a zacne se v tom vrtat ted, tak ma smulu a musi pracovat s Lockoutovou verzi. Nekdo si koupi na radu zdejsich vidlici lepsi, protoze na to ma. Nekdo ti ji posle, protoze nema cas nebo chut se ji osobne zabyvat. No a nekdo se o to pokusi vice ci mene uspesne sam, protoze ho to bavi a pak se muze casem objevit treba uceleny zaver, co je u te vidlice dobre provest. Nesouhlasim s tebou v tom, ze ve verzi s Lockoutem je zbytecna jakakoliv uprava, pokud nezacnu tlumicem. I mala zmena k lepsimu chodu majitele potesi.
Má informace je upřesnění, všechny zde popsané postupy včetně snímání laku fungují daleko lépe na vidlici, která nemá LO. Tyhle postupy jsou ovšem téměř univerzální a fungují na většině levných vidlic. Kromě té verze, která je zde probírána a to je právě verze s LO. Kdo se chce zabývat jednoduchými úpravami musí volit jednodušší verzi a dosáhne lepších výsledků. Není tohle dobrá informace pro někoho, kdo se rozhoduje? Co myslíš, pomohla by ti tahle informace v době, kdy ses rozhodoval? No vidíš a někdo takový to může číst i dneska.
Dobre, upozornujes spravne pro ty, kteri o tomto typu uvazuji. Uvazuji dale o tom, ze ji budou dal v budoucnu upravovat a nekupuji ji jen pro prechodne obdobi, po kterem ji vymeni za lepsi, ze rozumna volba bude v tomto pripade XCP75. Ja sem na tohle nemyslel a odpovidal sem Burddovi, ktery uz ji ma a chce s ni neco zkusit. Samozrejme bychom mohli zakoncit thread u prvni odpovedi Lisaka, www.tuning-test.cz, ale treba patri Burdda prave do te treti skupiny, ktera ma vlastni hlavu a trochu te chuti a zvedavosti, jak to vlastne funguje a uprava u neho nekonci poslanim slozenky a vidlice na nejakou adresu, tim nezmensuju tvoje kvality. Respektuju, ze tvoje napady nemusis predavat dalsim, proto si tu muzeme mezi sebou predavat rady ve znameni Receptare, co by mohlo pomoct. Na druhou stranu je pravda, ze ty odpovedi muzou byt matouci, protoze se malokomu chce cely postup popisovat i s obrazovou dokumentaci atd. Ono nazivo je to neco jineho…Chce to zkouset a zkouset a mistni rady brat jako takove navrhy, podle kterych si kazdy svuj postup doutvari sam.
Ten odkaz, který dal Lišák je na tyhle informace, které jsem tady dal. Tys to nečetl ale je to u mě pod tlačítkem nabídka. To je to vysvětlení, které je nahoře řečeno jednoduchým odkazem. To, že žádné alternativní postupy neexistují a vedou spíše ke zklamání je celé pokračování tohoto thredu. Já nezavrhuju tyhle postupy ale uvádím, kde budou jedině úspěšné a kde to je zbytečné úsilí a proč.
Ten odkaz je tu vseobecne znamy a mohl by to vyresit jednoduseji banner na strankach fora nebo stale na prvnim miste uzamceny thread s nazvem napriklad „Uprava vidlic – www.tuning-test.cz“. To, ze se i pres caste opakovani teto odpovedi stale nekdo pta, svedci i o tom, ze ne kazdy to chce resit prave zaslanim sve vidlice odbornikovi, ale chce to zkusit sam. Nemyslis, ze prave tahle cenova kategorie je nejlepsim „nacinim“ pro nas, „bastlire“? Pokud stoji celkova uprava polovinu ceny vidlice samotne, je to dle me scestne(odhaduju podle toho, ze ohlasy tu rikaji neco o 1000Kc). Na tvych strankach se bohuzel o konkretnejsim postupu navstevnik nic nedovi, pouze dostane v bodech ucelenou podobu uprav, ktere provedes ty. Dotazujici ma moznost vyberu, a tak ocekavam, ze pokud se pta zde a ne na tvych strankach, ktere tu vetsina alespon par tydnu zaregistrovanych, velmi dobre zna, ocekava konkretni a presny postup/navrh/radu a ne povrchni odkaz na tve stranky, ktere jsou, podle tve vyse uvedene odpovedi, tou jedinou spravnou volbou.
Myslím, že píšu naprosto jasně která kategorie je pro bastlíře to pravé a která je pro ně naprosto nevhodná. Právě bastlíř může po téhle informaci opravdu ušetřit. A jestli ti napíšu že úskalí a proveditelnost v domácích podmínkách je nulová, tak mi věř.
Tlumic je pro amatera nedostupny, uz vys s tim souhlasim. Pokud sem tedy amater a uz vlastnim vidlici s LO, nebudu premyslet, kdy co pro me bylo lepsi, ale udelam veskere upravy, ktere zvladnu sam(tedy prostuduji PDFko od Suntouru, prectu si nejake amaterske rady, popripade se na nejake zeptam) a podle spokojenosti s vysledkem se rozhodnu, jestli ji poslu tobe, abych mel „ETu“ nebo mi to postaci bez ni. V kazdem z tech pripadu budu rad, ze se mi povedlo chod trochu vylepsit. Nechejme tedy amatery delat amaterske upravy a v pripade zajmu tezsi veci nechat odbornikum. Ja osobne sem s dosavadnimi vlastnimi upravami spokojen a zadne zklamani tedy nepocituji. Naopak me uspech motivuje k dalsim krokum…
Muzes s tou vidli delat co chces, ale ze je levna proto, ze je osizena na pouzitejch materialech a s tim souvisi jeji mizerna zivotnost, s tim nic neudelas. Kdyz je ta vidle nova tak chodi docela slusne, ale kdyz se po kratke dobe zacne pridirat, tak muzes tunit tlumic jak chces, ale zpatky s toho vidli neudelas. A nez platit tuning neceho co je odflakle z vyroby a pak to jeste porad rozebirat a cistia a mazat. To uz snad vyjde levneji koupit v bazaru nejakou levnou VIDLI
Už Ti to psal Milan Dej na něj.Já mu ji poslal loni nahlásil jsem mu váhu požadavek na zdvih a za týden jsem měl doma vidli, která se vedle té původní nedá ani postavit, funguje na 100 procent,plně využívá svůj zdvih-který je mimochodem 95 mm místo 75 mm a jako bonbónek teď funguje lockout jako ETA.Prostě zavřeš sjede dolů,zůstane dole na spodním dorazu a po opětovném otevření zase vyjede nahoru.Nedej na „dobré rady“ a věř zkušenosti.Nechci vypadat jako Milanova reklamní agentura, ale já Ti radím jdi do toho a domluv se s Milanem.