zdravím, chtěl bych si udělat pořádek v druzích bovdenů a lanek, vím, že sou různé na řazení a brzdy, ale to je tak asi vše. Mohli byste někdo osvětlit, jaké se na co používají a proč? Díky…
zdravím, chtěl bych si udělat pořádek v druzích bovdenů a lanek, vím, že sou různé na řazení a brzdy, ale to je tak asi vše. Mohli byste někdo osvětlit, jaké se na co používají a proč? Díky…
Brzdový bowden je vinutý a řadicí je splétaný. Poznáš to když se podíváš na konec bowdenu, eventuelně když kousek bowdenu podélně rozřízneš. Co se lanek týče, řadicí je tenčí a má jinou (menší) hlavičku než brzdový
a význam těchto rozdílů?
Kovová vlákna v řadícím bowdenu jsou vedena bowdenem podélně, což vede k tomu, že bowden zachovává stále stejnou délku, i když se různě kroutí (jinak by byl problém se řazením). V brzdovém jsou namotána, čímž je dosažena vyšší odolnost proti kompresi při prždění, ale nevadí u něj ta malá změna délky např. při pohybu řídítek. Je to něco za něco. Řadící není odolný proti kompresi, proto se nemá používat jako brzdový.
jenom nechápu tu kompresi při brždění…
Proste kdyz vezmes za brzdy tak se preci bovden smrsti..
:) I brzdove jsou spletane :) Brzdovy je tlustci pac lanko na brzdu je taky tlustci. Vinute bowdeny na brzdu pouzivat je nanic. Moc pruzi.
Ale ty byvaji jeste opletene kevlarem, nebo necim takovym, aby nemohl podelne prasknout ;)
no to ano :)
tak jak to je? o moc chytřejší nejsu…
Radici bovden musi bejt spletanej, aby nepruzil. A u brzd je to celkem jedno.
no vidím, že každý říká úplně něco jiného, pak si mám vybrat… :-)
doporučení je jedna věc a jak si to uděláš je druhá, jinak tak jak psali víše to platí, ale stejně mi to nezabránilo v tom používat na řazení vynutý bovden :o)
a ta síla lanek je různá proč? kvůli ovládací síle?
přesně :o)
vInutý! :o) Ja si zas naopak myslim, ze je lepsi podelny i na brzdu.
no opčas se zadařý :o)
Všechny bowdeny maj jen jedinou funkci, lapání bahna a zadírání se a jsou tudíž úplně na hovno…
A proč jsou černý? A když jsou černý, tak jsou lepčí, než stříbrný ? A můžou být i bílý?
Jasně, já namísto bowdenu používám vodovodní trubku zatěsněnou guferem.
No a pak jsou taky treba bovdeny od NOKONu a ty nemaj zadny vinuti, ani splejtani a na rozdil od vsech „tuhych“ bovdenu (Jagwire atd. – cimz nerikam ze jsou spatny) fakt nepruzej… :-)
a třeba Aligátor dělá myslím i vinutý vystužený splétáním, aby se to nepletlo :o)
pche, koralky…
jojo, jen to navlikani.. :-)
hodně přínosná diskuze, jj, jak typická pro toto „forum“…
no občas to je o hovně, ale tohodle se to zrovna netýká – slušnejch odpovědí tady máš dost… neni něco jasný?
co jako chces slyset ? proste je to jenom bowden a nikdy to nebude nic jinyho… delaj se tenky urceny pro razeni a tlustsi pro brzdu, na vyrobci a barve nezalezi, potazmo i na cene… neco jinyho je nokon
Tak jsem nandal Alligator Ilink, podobny system jako Nokon, ktery jsem mel doted. Musim ale rict, ze Ilink je jeste o neco tuzsi a chod je hladsi. Mozna je to i teflonovyma lankama, nevim. Ty prachy za to stoji :)
asi bude zalezet na ty buzirce,nez na tom jestli je to nokon nebo alligatro ne?:-).ja teda mam nokon a nic jinyho nechci!:-))
jo a na druhym kole mam na druhou stranu ty nejlevnejsi bowdeny co se daj koupit a taky to radi..
Dal jsem je i na brzdy, pral bych to ted vyzkouset vsem odpurcum vecek :) Malem jsem se zabil…
ja je zkousel na avidech a zadnej zazrak ala konkurence hydram se nekonal:-)
přestali brzdit??? :o)
Nemel si byt zrovna na leceni listeriozy? :D
on je jenom bacilonosic:-)
:-)
:-P
jj. Spatne davkovani je Veckum vlastni.