Reveletion - problémy s regulací zdvihu

59 nepřečtených
  • Stereo

    Tak mám přibližně týden novou vidlici RS Reveletion U-turn 426. Po odjetých cca 100 km a několikerém přenastavení zdvihu z nejčastěji ježděných 100 mm na 130 mm jsem dnes zjistil, že po maximálním vyšroubování vzroste zdvih podle rysky na noze vidlice maximálně na 115 mm, tj. k prostřední rysce. Při snížení na minimální hodnotu se dostávám silně pod 100 mm. Odhadem tak k 80 mm. Zkusil jsem dopumpovat tlaky v obou komorách až na 170/140 PSI a nijak to nepomohlo. Ani několikeré vyšroubování a zašroubování na to nemělo žádný vliv. Když za vidlici rukou zatáhnu, tak ji dokážu na maximálních 130 mm „vytáhnout“, ale ta se hned zase vrátí zpět. Co Vy na to? Máte s tímhle problémem nějaké zkušenosti? Dá se to nějak řešit nebo to mám považovat za vadu k reklamaci? Díky za odpovědi.

    0 0
    • hanz  

      bude asi problem v negativce…re­klamuj

      0 0
    • kesu  

      no ještě bych zkusil uplně vyfouknout negativku a pak se podivat jestli se část tlaku nezmizela sem.Ale každopádně je to na reklamačku,..

      0 0
    • lubos  

      jak pise kesu

      0 0
    • halcyon  

      Mam s Revelationem podobny problem, vidle opet vyjede na maximalni zdvih po vypusteni negativni komory. Jeste me zarazilo, ze kdyz zmacknu ventilek dole u negativky tak z ventilku tece olej. Kdyztak dej vedet jaxi to resil. Kde si Revelationa kupoval?

      0 0
      • lubos  

        to by nemelo vadit, ze tece olej. To je spis dobre, ze tece.

        0 0
      • Stereo  

        Kupoval jsem ho na Kupkolo. Poslal jsem jim ho na reklamaci. Vrátili mi ho teď zpět s tím, že jsem zřejmě neměl napumpovanou dostatečně negativku. No tak mám teď v obou komorách 150 PSI a jedu to na dva týdny vyzkoušet do Alp. Uvidíme…

        0 0
        • cabbage  

          tak to hodně štěstí…

          0 0
        • lubos  

          no a ted je to v poradku ?

          0 0
          • Stereo  

            Vizuálně ano, ale ještě jsem s tím nejel. Zítra už to vyzkouším.

            0 0
        • Vision  

          jen si dovolím podotknout, než jsme ji poslali zpět to mechanik měl komplet rozebraný, nenapadlo ho "" že jedna komora bude na beton druhá ""prázná… ;)

          0 0
          • Stereo  

            Této poznámce vůbec nerozumím.....

            0 0
          • Stereo  

            Jestli šlo o to, že jsem si po koupi vidlice nafoukal jenom pozitivku a negativku ne, tak to je nesmysl, což snad musel poznat i servisák, když tu vidlici dostal do ruky. Na vyjížďku nikdy nejezdím bez pumpy na tlumič a vidlici a s nastavením nové vidlice vč. obou tlaků jsem si hodně hrál vždy se snahou mít stejnou hodnotu tlaku v obou komorách.

            0 0
            • Vision  

              o to tu nešlo… ale když ti zodíl tlaků dostane vidli s u-turnem mimo rozsah vyznačený na nohách… no každopádně ta vydle byla rozhozená vevnitř je vše ok …

              0 0
    • filipes  

      to vypada na moc velky tlak v negativce. Sice mam uplne jinou vidli (Marz SL), ale dopumpovani je u dual-airu problematicke. Navic se pomery tlaku muzou hodne lisit se zmenou zdvihu.

      1. vsechno vypust
      2. nastav vidli na max zdvih a ztlac uplne nadoraz
      3. nafoukej pozitivku – zkontroluj ze dvih je fakt na max
      4. ? zkontroluj tlak v negativce, nemelo by tam byt nic
      5. nafoukej negativku – zdvih by se nemel snizit, jinak tam peres moc tlak.
      0 0
      • Stereo  

        Udělal jsem vše podle pokynů. Po nafoukání pozitivky se část tlaku dostane i do negativky. Postupným dofoukáváním negativky pak ještě – byť velice mírně – zdvih klesne.

        0 0
        • filipes  

          to ze dofukovani negativky nad urcitou mez vhledem k tlaku v + je podle me normalni, nekde tomu rikaji staticky sag. Ale ze pri nafoukani + je tlak i v -, to mi prijde divny, marz dual air to nedel. Za predpokladu ze ti + utika do -, by se dalo vysvetlit to postupne podklesavani vidle – za chodu se ti dal prepousti + do -, – pak je prilis natlakovana oproti + a zvetsuje se ten staticky sag a klesa zdvih.

          0 0
    • Bebe  

      Ahoj, před chvílijsem si tuhle vidlu objednal na kupkolo a až teď jsem si všimnul tohoto threadu, je to ojedinělý případ nebo se tenhle problém týká více majitelů Revelationa s dula air a jak to vůbec dopadlo? Díky

      0 0
      • Egon  

        Mě se zdvih sníží zhruba o 1 cm při tlaku + 120PSI a – 140PSI. Pokud mám stejně +a- 120PSI tak zdvih je celých 130 (podle ukazatele na noze) tož tak…ale zase mi tam něco klepe…by se z toho člověk… :o(

        0 0
    • Egon  

      Taky bych se rád zeptal ohledně Revelationa 426 cca týden starý z kupkolo. Všechno šlape naprosto perfektně až na jednu „drobnost“. Při jakémkoliv nastavení U-turnu mezi 100 a 130 se na začátku zdvihu ozve cvaknutí, nebo spíš klepnutí, lupnutí (jakoby asi cca 2–3mm šla úplně naprázdno) při mezních hodnotách (max vyšroubovaná, max. zašroubovaná) to nedělá… Tlak v obou komorách na to vliv nemá, zkoušel jsem všechny možné kombinace. Na chod vidlice to taky vliv nemá. Napadlo mě jestli to po zajetí nezmizí? Setkal jste se stím už někdo ? Díky.

      0 0
      • vratan  

        mne to nerobi…

        0 0
        • Egon  

          Hmm kámošovi právě taky ne. Ještě to chvíly asi nechám bejt a pak zkusím vyrazit na garanční prohlídku, jak píšou v manuálu :o) Sem zvědavej kolik mě to bude stát… Doufám že se tam zatim něco nepo…

          0 0
      • pos3k  

        delaly to i starsi u-turny..myslim ze to dela „buzirka“ navinuta na pruzine..casto se nejak shrne nebo taak, vlk by rekl vic, me to dela taky, po servisu je to vzdy ok, pak s tim zacnu hejbat a po case je to zpet…jinak na fci vidle to nema vliv (dle servisaka vse ve vidli OK)

        0 0
    • marapara  

      Přesně tomu samému jsem se také divil. Pak jsem vypustil komory, nafoukal na stejné tlaky a mám full 130 mm a 100 mm. Zkus vyfouknout a znovu nafouknout komory na stejné tlaky.

      0 0
      • Bebe  

        Díky za příspěvky, takže by se dalo říct že jsem neudělal chybu, když jsem si tuhle vidlu za 9990,– objednal… Zítra ji mám doma a hned ji chci dát na kolo, dneska asi nebudu dobře spát :-))

        0 0
    • Stereo  

      Já s ní jezdím už pár měsíců a maximální zdvih ať už 100 nebo 130 tam při nafoukání stejných tlaků do pozitivní i negativní nikdy nemám. Chybí mi tam cca půl centimetru. Maximálního zdvihu dosáhnu, když v pozitivní komoře mám větší tlak než v negativní. Momentálně + 130 v. – 100.

      0 0
      • marapara  

        Taky to mám přesně tak o půl cm méně, ale vidlice chodí dobře a ten půl centrimetr už mě nespasí. Neřeším to a radši jezdím. Je vidět číslo 130 mm a není vidět ryska.

        0 0
        • Stereo  

          Přesně tak. Vidlice šlape v pohodě, takže to považuju spíš za „psychologickou­“ vadu.

          0 0
          • marapara  

            … jakože tě odrbali o půl centimetru zdvihu … šmejdi jedni ;) :D

            0 0
            • Bebe  

              Mám ji teď velde sebe v kancu a co si budu namlouvat, moc jsem toho dneska neudělal. Ještě že pošťák přijel až v 11hodin…

              0 0
              • marapara  

                Ta je co? To jsou šavle :)

                0 0
                • Bebe  

                  JJ :) jdu ji dát na kolo :)))

                  0 0
                • Bebe  

                  Už je tam a čeká!!! :-))

                  0 0
                  • pos3k  

                    mnam

                    0 0
                  • cabbage  

                    pěkný, ale co ty ráfky?!;)

                    0 0
                    • Bebe  

                      Mám v plánu jiný kola, DT Swiss 240 + ráfky Sun Rims DS XC 1 (aspoň myslím…). Ale zatím nejsou kačáky :-(

                      0 0
                    • Bebe  

                      Tak jsem o víkendu najel pár km a jsem maximálně spokojen, vidlice má opravdu skvělou tuhost. Předtím jsem měl MX Comp Eta a takový rozdíl jsem nečekal. Ještě si musím vyhrát s nastavením, protože má opravdu spoustu ovládacích prvků!!! :))

                      0 0
                      • marapara  

                        No já jsem také nečekal takový rozdíl v tuhosti. Předtím jsem vozil Duke XC. Když jsem poskakoval po předním kole a dělal různé ostočky a pi*ovinky, tak se kroutila, bylo to cítit. Ale Relevation se ani nehne. Prostě to nemá chybu. Mám na ní tak 1000 km najeto, spokojenost. Zamykání z řídítek je super věc. Docela jsem to užil teď na Karpatském bikemaratonu. Určitě mi to přidalo na dobrém čase. Musím vyfotit svého bajka a dát se fotku, jak vypadá :)

                        0 0
                        • vlk  

                          Já takové věci co ty s dukem nedělal, ale cos čekal vždyť to je vidle pevnostně na úrovni mx comp. 32mm nohy co jsou u nových RS dělaj svoje.Sem zvědav kdy bude i na xc 36mm.Ale jinak co sem si zkusil vidlu s pevnou osou tak to byl ještě další a mnohem větší skok v pevnosti než jen 32 nohy.

                          0 0
                          • cabbage  

                            imho už fox pár vidlic na xc s 36 nohama dělá a příští rok se přidá(s 35mm) i RS a Specák;)

                            0 0
                            • vlk  

                              Jo to jsem už viděl.Ale až budou i na xc s těmito nohami…

                              0 0
    • Alesh  

      Mam Revelationa od jara a sdilim stejny „problem“ – pricitam jej ovsem nafouknute negativce. Pri jejm vypusteni je k dispozici maximalni zdvih. Ale radeji ten centak obetuji ve prospech luxusniho zacatku kroku. Presne jak pises, pouze psychologicka vada :-)

      0 0
    • JJ  

      Jestli se nemylim, tak RS uvadel drive zdvih vcetne „negativniho“. Mel sem RS Jett s uvadenym zdvihem 70mm, ale v manualu bylo napsano: 63mm + 7 mm negative travel.

      0 0
    • Bebe  

      TAk jsem si včera pohrával s nastavením a mám pocit že si stím budu moct hrát pořád…

      Ale důvod proč teď píšu je ten, že když jsem poněkolikáte zkoušel vypouštět vzduch z „-“ komory, vyteklo přitom trochu oleje „cca náprstek“. Hodně mě to vyděsilo, protože při předchozích pokusech se tohle nestalo a navíc mi připadá, že místo toho aby ztvrdla, tak naopak změkla…

      0 0
      • marapara  

        Mi taky vyteklo trochu oleje z negativní komory, když jsem ji pumpoval. Ale dočetl jsem se v diskuzi, že je to v pořádku. Vidlice mi chodí dobře, tak to neřeším. Asi to byl olej co je ve vidlici na mazání a chce to kolo otočit hore kolama, když pumpuješ – komoru.

        0 0
        • Stereo  

          Souhlas. Taky při každé kontrole tlaku v negativce se ventilek orosí olejem. Na funkci vidlice ani rostlináře to ovšem dle subjektivního dojmu zatím vliv nemá, takže zůstávám v klidu.

          0 0
          • Bebe  

            Vypadá to že se nic nezmněnilo, ale mě se ventilek neorosil ale opravdu vyteklo více než malé množství oleje, tak jsem z toho byl trochu mimo…

            0 0
            • black.horse  

              Tě překvapil výron (oleje), to se prej stává hodně bikerům:-D

              0 0
            • Bebe  

              Tak vám všem děkuju za postřehy. Pokud se najde někdo se zkušenostma s Revelationem a chutí odpovědět na asi hloupé otázky, budu rád. Momentálně jsem zjistil, že když našroubuju pumpičku na ventilek – komory, klesá v ní tlak, že by vzduch unikal ven není slyšet, spíš jako by se přepouštěl do + nebo fakt nevím :-(

              0 0
        • marapara  

          A tady je ten krasavec :)

          0 0
    • Gtiker  

      To snad není možné, RS už má zase závadu a už po 100km? Ještě že mám Marzošku, která tak podprůměrná vidle s naprosto zastaralým mechanizmem, nic proti tobě, taky by mě štavala nefunkční nová vidle, ale ať si tady něktěří bikeři všimnou tak báječných RS a zatracovaných Marzocchek.M je prostě M :-)))

      0 0
      • marapara  

        Chtělo by si to přečíst příspěvky až do konce a zbytečně neprudit :)

        0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, potřeboval bych rychlou radu od majitelů vidle Relevation. Nemohl by mi někdo změřit její výšku sešroubovanou na 100 mm? Blbý připomínky o historii a webu RS si prosím odpuste, díky.

      0 0
      • Zdyn  

        480mm

        0 0
        • Peslezedirou  

          Paráda, děkuji moc!

          0 0
          • Tomcat_1  

            Na co to prijde? Ja RVL planuju na GF HKEK, ale mam trosku obavu aby tech 115mm udavanyho zdvihu nebylo vic nez snesu. Bohuzel nemam moznost srovnavat. Nevedel bys kolik ma Tora na 100mm?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.