když dáte nový řetěz, tak to „lepidlo“, kterým je namazaný, ojezdíte, nebo umyjete a namažete něčím „normálním“ nelepivým? Na tohle se fakt chytá úplně všechno..
když dáte nový řetěz, tak to „lepidlo“, kterým je namazaný, ojezdíte, nebo umyjete a namažete něčím „normálním“ nelepivým? Na tohle se fakt chytá úplně všechno..
Anketa: Co s novým řetězem?
Nechápu, co je to za svinstvo. Můj postup je takový, že řeťez umyju WéDéčkem, nanýtuju a znovu namažu.
Kéž kdyby mi vydrželo tohle lepidlo po celou dobu životnosti řetězu :))
ja ojedu lepidlo a pak mazu, ale mazu necim podobnym, vyrabi to wurth. po namazani to otru hadrem a v clancich to zustane a dlouho to tam vydrzi. on ten wurth (ketten spray se to jmenuje) je tekuty a po kontaktu se vzduchem pekne ztuhne takze to stacim jeste otrit a pak to moc nelepi.
teď jsem tenhle spray dostal a koukal jsem že je to asi pěkný svinstvo podle etikety,maže to asppoň dobře?
prave ze jo, je to tekute a pak to ztuhne, naposled jsem mazal tak 3 tydny zpet a retez porad mlci, ja to taky dostal od kamose, ale nevim, kde se to da koupit.
tak to asi ještě dneska prubnu taky – nejdřív ho pěkně vyperu a nechám vykapat a pak premiérově zkusím ten Würth Ketten Spray!! Napíšu poznatky, zdarec bajkec …
a kde že se to teda dá sehnat? nejakej e:shop by nebyl? dost by se mi to hodilo
no právě, přes víkend pohledám, já ho dostal od tatíka – jezdí k němu dealer od Würthu a on od něj bere nějaký nářadí a tohle dostal jako bonus-moh si vybrat a myslel na mě, uvidíme jestli se osvědčí …
no dost ma zaujima co to je za spray:D tu som cosi nasiel mozno je to on.Ale pisu tam ze stoji cca 30 eur to je celkom pekna ciastka na blby olej:D www.kawasaki-ninja-forum.de/…nfett-1.html
na motorke im to vydrzi cca 3000km podla toho co som pochopil s mojou nemcinou
Otru retez nejakym rozpoustedlem jen z venku aby to nechytalo moc bordelu.
Stejne tak, ale jenom v lete. V zime (hlavne na snehu) jsem za to „lepidlo“ naopak rad.
To „lepidlo“ je podle mě nejlepší mazivo, jaké na řetěz existuje. Vydrží mi vždycky aspoň 200 km.
Ježe ve spojitosti s pískem je to nejlepší brusná směs, co znám. Já si dávám práci s tím, že po zhruba každých 50-ti km mažu a každých 100 km řetěz umyju v myčce a myju také kazetu a převodníky. O řeťězu pak ani nevím. Chdí potichu jak myška.
O řeťězu pak ani nevím.
Dvakrat denne mazes retaz a napises, o nom ani nevies! Dobry for. Jedine mi vychadza, ze ho mazes namesacny.
Ty budeš asi jeden z těch, kterým řetěz vrže jak prase, že?? Skutečně jde řetěz ošetřit a řazení seřídit tak, že to skoro neslyšíš. Zdravím začínajícího cyklistu:-)
Tak este raz, teraz sa to uz dufam podda:
O řeťězu pak ani nevím.
V sezone denne peries a mazes retaz, a ze to trva 5 minut rozpravaj mojej mame. Za 5 minut ti rozhodne retaz po prani dostatocne neuschne, aby bola mazaniaschopna. A ak mazes mokru, tak je skutocne potom UDZRBA jak svina. Napriek tomu tvrdis, ze o nom nevies. A ak sa ti niekto do tych slovnych hraciek obuje, tak ho zacnes urazat a vestit o nom ako jazdi a ako sa o bike stara. Je tu uz jeden taky Vestec1, ale na tvojom mieste by som sa nesnazil, aby si ta ludia zaskatulkovali k nemu.
Mamute, jdi do háje!! Já samozřejmě vím, že to s péčí o řetaz pro někoho přeháním (to jsem tu i napsal) a že většina na řetěz kašle. O tom, že čistý a namazaný řetěz má lepší chod než zaprasený, se snad hádat nechceš. Příjmu kritiku od kohokoliv kromě těch, kteří si zakládají na tom, že na údržbu kola kašlou a vozí se po těch, kteří o kolo pečují. Taky bych si mohl ťukat na čelo, když tu někdo napíše, že řetěz maže po 500 km a připadá mu to v poho. Každý z nás napsal svůj názor, jen ty ses začal do mě navážet, tak se uklidni.
Taky jsem kdysi pral retez pokazdy kdyz byl spinavej,prostrikoval WDckem a pak teprve mazal. Pak jsem zjistil ze kdyz retez otru hadrem a namazu vydrzi uplne stejne jak kdyz kolem nej skacu, a za usetreny prachy za ruzny mazaci pripravky koupim o retez vic :-)
No hej, maxtor1.
Je důležité aby byl řetěz úplně čistý – vyleštím a pověsím v garáži na háček, občas máznu a přeleštím, už několik let je krásný a čistý, bez jakéhokoli opotřebení, Jsem zvědavý kolik let ještě vydrží. :-))
Taky jsem kdysi myl řetěz dost často, než jsem přišel na to, že mu tím vůbec nepomůžu, co se životnosti týče. Teď jen otírám hadrem a mažu podle počasí. Do sucha motorkářský Castrol Chain Sprey a do vlhka Yarrow Racing Wax. Obojí vydrží cca 80–100 km.
Na životnosti mu jistě nepřidáš. Na životnosti převodníků a pastorků se to ale projeví. To mi věř.
Nevěřím, protože to mám za 10 let na biku ověřené. Kazeta mi vydrží 4–5 řetězů a je to jedno, jestli s mytým nebo jen pravidelně otřeným a namazaným řetězem. U převodníků už bych to vůbec neřešil, tam spíš záleží na jejich kvalitě. Nedovedu si představit, že bych myl teď v sezoně 3–5× týdně řetěz. To ten čas radši využiju nějak smysluplněji :-)
Prohnání řeťězu myčkou + namazání = 5 minut.
uplne zbytecnejch.
uplne zbytecnejch.
imho mycka retezu skodi! Prave v nej sa dostane bordel aj dvnutra do valcekov. Ja oskrabem suche blato drotenou kefou a namazem iba valceky striekackou s nasadenou ihlou. Spotreba oleja na retaz je okolo 1 az 1.5 ml, teda skoro nic.
správně olej se dostane jen tam kam má a na řetěz se nelepí tolik bordelu.
a na přípravu na ten heroický pětiminutový výkon + uklid po něm potřebuješ kolik času?
No pokud je pro tebe čištění řetězu heroický výkon, na který je potřeba připàava, měl bys jít asi trochu do sebe… Ještě že tu nemáš fotky svých kol (teda jestli vůbec nějaké máš).
kola už nemám, nechtělo se mi pořád dokola prát a mazat řetěz
Nechci Ti brat iluze. Drive mi na LX kazete retez (HG73) vydrel v prumeru 2300km. Od lonska, kdy mam XT kazetu, je to jiz jen 1500km. O retez se staram stale stejne (hadr + TF2), vazim stejne a jezdim stejne. Zkusil jsem pro porovnani 1 retez prat v redidle, ale vydrz byla stale stejna. Na ketu najedu cca 13tkm. Na LX prevodniky jsem najel 22tkm, ale u novych XT to vypada, ze prostredni pujde do kose po 6tkm.
Taky patrim spise mezi lestice, ktery je nervozni z kazdyho nepatricnyho zvuku, ale tohle retezu ci kazete zivotnost fakt neprodlouzi. Jak pise Wroum ci Daf, staci postrikat ridkym olejem a strrhnout to hadrou.
S tím nesouhlasím. Na starém kole kazeta vydržela 25.000 km (osmičková XT kazeta 98 rok výroby), protočil jsem na ní 5 řetězů a ještě nebyla úplně na odpis. Řetěz pouze čistěn hadrem a mazán (a mažu co nejmíň, aby řetěz nevydával divné zvuky). Nejezdil jsem teda až tak moc v extrémních podmínkách, ale stejně.
Podle toho co pises si pripadam jako pekny prase, ale na biku mazu retez tak zhruba po 500km a umeju ho poradne akorat, kdyz je novej, abych z nej dostal to lepidlo a pak ho jenom mazu a obcas, kdyz kolo hodne zaseru, tak vezmu hadici i ten retez. No a na silnici to neresim vubec. tam dam retez tak jak ho vybalim z krabicky a jezdim na nem dokud se nevytaha a akorat, kdyz opravdu hodne zmoknu tak ho namazu.
Taky jsem to dřív takhle řešil jen s tím rozdílem, že jsem žeťěz neměnil. Moje první kolo – Eska Premier – má od roku 1994 pořád stejný řetěz, který má naběhaných tak 15 000. Tu vůli, co má na převodnících, si nedovedeš představit, ale na ježdění na nákupy stačí.
hadrem namocenym v necem (treba olej do vidle) umeju to „svinstvo“ z povrchu retezu, aby to chytalo co nejmin prachu. jinak to lepidlo je asi nejlepsi vec co ten retez za svou kratkou zivotnost potka :-) – nejlepsi mazivo.
Koupil jsem nedavno HG-53 v papirove krabicce a kupodivu na nem nebyla vazelina, ale spis olej. Predtim jsem nekolikrat koupil HG-53 baleny jen v igelitovem sacku a ten na sobe skutecne mel „lepidlo“.
Mám podobnou zkušenost. Je to tím asi tím, že ty řetazy dělá pro Shimano více výrobců (např. KMC)
V sáčcích jsou nejspíš OEM řetězy a proto jsou důkladněji chráněné.
To „lepidlo“ je nejtrvanlivější mazání co znám. Vydrží přes 300km i ve sračkách a řetěz stačí každý druhý švih otřít hadrem namočeným v běžném mazacím oleji. Na léto je ok, v zimě je to trochu tuhé.
Dřív jsem to prával dolů, a dával mazivo podle sebe, ale nikdy nevydrželo ani zpoloviny tolik co originál. Pomalu se přikláním k názoru, že ve chvíli, kdy se začíná domazávat, je čas měnit řetěz ;-)
Souhlas se vším :). Jinak dost podobný mazivo je Chainstar-ale nedostane se nikdy dovnitr :(, takze pak radsi mazu TF2-ta se tam dostane.
No zrovna Chainstar se prave dovnitr dostane, protoze to mazivo je rozpusteny v nejakym rozpoustedle s abnormalni vzlinavosti
Já umyju v pračce cyklostarem a pak mažu. Je to jakési svinstvo, asi nějaký konzervant.
Včera jsem dávala novej řetěz a ten sajrajt na tom nechávám. Možná to otřu až zítra po vyjížďce – záleží, kolik najedu a vzhledem k tomu, že pršelo, tak to bude asi potřeba… Tož dřív jsem čistila řetěz zubním kartáčkem v podstatě po každé vyjížďce, pak mě to přestalo bavit, tak jsem místo toho řetěz sundávala a protřepávala ho ve sklenici s vodou a to už mě taky dávno nebaví. V současné době na to z vysoka kašlu, řetěz otírám pouze hadrou asi tak po dvou vyjížďkách a mažu (nyní Motorex Dry Lube). Na kazetu točím tři řetězy. Každej řetěz plánuju jezdit tak 300 km a točit. Hm – hned první se mi podařilo přetáhnout na 600 kiláků… Po sundání ho hodím do sklenice s vodou, protřepu – on se z toho vyplaví nějakej menší bordel atd. Beztak mi ten řetěz nevydrží víc než 1500 km. Jo a taky z většího otírám kazetu a převodníky. Pro úplnost jezdím kombinaci Connex804, Sram PG-850 a TA Specialites a rozhodně nic nevrže…:-)
Proč zrovna voda? Pochopil bych aceton, toluen, technický benzín, ale myslím, že voda spíše ublíží.
Myslím, že doma nic jiného nemáme…:-) Do tý vody přidávám aspoň trochu jaru – jo taky se stane, že to třeba zapomenu vytáhnout, takže se ten řetěz ve vodě máčí o něco delší dobu a taky v poho. Zase nemusí být jako nový…
Ještě mu dej do vody kačenku nebo lodičku, ať mu není smutno :-)
hodím do petky kde mám nalitou Arvu, protřepu, vytáhnu nechám okapat a mažu jak normálně :o) Ono to původní kdo ví co to je, vydrží dlouho, ale lepí ato nemám rád, co mám řetez se spojkou tak už mi nedlělá potíže ho jednou za cca 300–400km sundat a protřepat v té Petce, je to hned a funguje to skvěle a řetez je hezky čistej, pěkně skáče a hlavně nedělá takový hluk jak obalenej v bordelu.
já řetěz vyperu v pračce s Arvou a mažu převodovým olejem (co mi zbyl z auta) a pořádně otřu
Taky nový řetěz vyperu, už delší dobu vozim jen Connex a nemám dobrou zkušenost s tím nechat bez umytí, lepí to, chytá se bordel,hodně se zanáší. Ale je fakt že vydrží dost dlouho.
ty jo, tu petku si nechej patentovat – to je teda nápad – rozhodně ekonomičtější, než kupovat myčku – né to ne,ale občas ji nemáš hned po ruce a je to … FAKT DOBRÝ
to není můj nápad to už tu bylo aspoň 100×. Taky jsem používal pračku, ale když má teď tu spojku, tak mi to přijde takhle jednoduší. Jo a ještě je dobrý provlíct posledním článkem nějaký provázek, než to tam hodíš a ten nechat čouhat ven – jinak to totiž nevytáhneš a musíš tu flašku rozřezat – a to taky není můj nápad, to jsem se taky dozvěděl tady :o)
no a ještě doplním, že Arvu používám zelenou, protože ta se nemusí oplachovat, samo to vyprchá. V té flašce ji mám na několik použítí, no vlaste teď už asi rok :o)
Hm, díky – vyzkouším to … A já tady přidávám foto toho spraye od Würtha – koukal jsem se na jejich webovky a asi e-shop nemají – všechny své záákazníky zásobují sami, mají hodně „jezdících dealerů“ … Spray je zatím O.K. je bezbarvý, a řetez nelepí.
Hm, díky – vyzkouším to … A já tady přidávám foto toho spraye od Würtha – koukal jsem se na jejich webovky a asi e-shop nemají – všechny své záákazníky zásobují sami, mají hodně „jezdících dealerů“ … Spray je zatím O.K. je bezbarvý, a řetez nelepí.
Již jsem ten dotaz dával, ale bez odpovědi: zkusil si někdy po umytí v PETce a nasazení na kolo použít pračku? Zajímalo by mne, zda pračka z toho řetězu ještě dostane nějaké nečistoty nebo je řetěz opravdu čistý i vevnitř. Zkusil bych sám, ale z čepů C10 po roznýtování se odstřihne malé kolečko a řetěz by už nedržel.
hmn, taky jsem zvědavej – můj tip: něco malinko tram ještě bude – přeci jen ty štětiny v myčce něco vyškrábnou ???
666er for ever!