Proč lidi pomlovají rámy od Meridy a u třeba Scotta tvrdí že má špičkové rámy? V čem jsou ty rozdíly?
Proč lidi pomlovají rámy od Meridy a u třeba Scotta tvrdí že má špičkové rámy? V čem jsou ty rozdíly?
to že lidi pomlouvají rámy od Meridy ještě neznamená, že Merida nemá špičkové rámy :o)
Pomlouvaji Meridy proto, ze neumi jezdit na kole a praskaji pod nima, ja mam Meridu 2 roky a uplne bez problemu, navic sou ty ramy hezky. Beztak se u Scotta plati hlavne za znacku.
:-) zajimavy nazor…
Vtip roku? :)
LOL
:D
uz mi lezes na nervy čéče… zamysli se… :))
závist?
rozdíl je v tom, že scotty jsou špička a merida reklama :)
Scotty sou spicka tak mozna v cene:D
V tomhle jsou nej Treky
máš uplnou pravdu… váha rámů strašná, tuhost mizerná, do karbonu dělaj teprve 3 měsíce, v životě to žádnej team na TdF neměl, mistr světa v marathonu na tom taky nejezdí, hrůza :)
To znam, to je Merida. :)
Merida – kolo mých snů :-))
No neni to jen u Meridy ale třeba i u Authora…Jsou lidi který na tom neseděli a nadávaj na to kde můžou…Já bych si třeba nikdy nekoupil Rock Mashine (ani nevim jestli sem to napsal správně) a taky po tom všude neplivu.Zrovna tak bych si nekoupil třeba Spyder , Maxbike a podobný myslím že author dělá za ty peníze slušný rámy navíc pro mě s mnohem lepším vzhledem(aspoň pro mě nevipadá to tak levně…)abych to nějak shrnul : toť vše :-)
Spyder vážně „nevIpadá“
tak to uz bych si asi radsi koupil Spydera nez Authora…:))
jediny co ma Merida naprosto spickovy a dokonale zvladnuty, je marketing. jinak by si to asi nikdo nekoupil.
ps: mel sem dve :-)
Souhlas :-))
Mam na ziletce horcikovy ram od Meridy. Jenom ten kdo na horciku nikdy nejel to muze pomlouvat. Vlastnosti toho ramu jsou neuveritelny. Je to tuhy jako prase a pritom neuveritelne lehky a navic to jeste skvele tlumi vibrace. Predtim jsem jezdil na silnici italske ramy Pinarello a Campione coz jsou znacky na silnici takrka kultovni a muzu smele prohlasit, ze ramu Merida Magnesium 907 nesahaly ani po kotniky. Takze kdyz mi nekdo rekne, ze Merida je tuctovka, kterou ma kazdej tak to beru, ale tvrdit, ze vsechny jejich ramy jsou spatny je zhovadilost.
nikde sem nepsal ze vsechny jejich ramy sou spatny. jejich ramy sou naprosto tuctovy a nelisej se nijak zasadne od standardu v dany kategorii (nepocitam-li strasnej design, kterej se ale kupodivu dost lidem libi).
a jentak mimochodem, ja osobne nedokazu poznat rozdil mezi ramama na silnici. je mi jedno jestli to je Pinarelo, Merida s primesi horcice nebo karbonovej Look za 200K, pro me to je vsechno Favorit.
stejně tak jako bikový rámy se neliší ve své kategori a jsou jen běžnou tuctovkou…
samozrejme, ale jen u HT. U fula te zajima jak ten ram funguje a ty rozdily jsou veliky a pozna je snad kazdej.
mozno tuhy ram ale asi hodne krehky:D
Jen ti přeju ať vydrží – radši se ani neptej kolik se jich reklamovalo kvůli praskání – a proč myslíš že už nejsou ???
..a proc treba horcikovy MTB ramy vyprodavaji ja 4 kKc:)
Prave proto, ze kazdej slisel, ze Magnesiovy ramy praskaj ale v realu to skoro nikdo nevidel. Horcik je konstrukcni material budoucnosti, jeho vlastnosti jsou jednoduse skvely, ale Merida v touze byt prvni seriovy vyrobce to uspechala a prvni ramy z roku 2002 opravdu obcas praskaly, coz byl vzhledem k obrovske cene (silnicni ram stal 16000tis) skutecne problem. Takze v nasledujicim roce ramy vyrazne vylepsili a defektu vyrazne ubylo, ale 100% to rozhodne nebylo. V podstate se da rict, ze vychytany to meli az v roce 2004, ale to uz to melo tak posramocenou povest, ze to za ceny bylo tezko prodejny. Takze lze rict, ze to uspechali o dva roky vyvoje, ktery tomu meli venovat a tim v podstate vykopali horcikovym ramum hrob. Takze pokud se nekomu podari sehnat tyhle ramy (model 2004) za 4kk, tak je to rozhodne dobrej kauf.
Proboha jake horcikove ramy? To ze je na ramu napsano magnezium, neznamena ze je z horciku, ale ze ve slitine je vyssi procento horciku nez je obvykle…v mem okoli byly tyhle ramy 2, oba prasky u sedlovky a ani jeden kluk na nich neprasil. A rozhodne to nebyly prni kusy z 2002, ale urcite 2003 nebo 2004. Krome divne geometrie to melo i prumernou tuhost, zkousel jsem i vyrazne tuzsi ramy. Mozna ze za 4 je to dobrej kauf, protoze to za rok intenzivniho jezdeni praskne a dostanes novej na dalsi rok. Teda pokud to merida stale meni bez jakehokoliv zavahani.
Z horciku sice nejni, ale je z horcikove slitiny, kde je dominantni prvek horcik. Stejne tak Alu ramy jsou z Al slitiny, kde prevazuje hlinik.(v mnoha pripadech s urcitym procentem horciku)
Jaky mas zdroj? Ja uz bohuzel nevim kde jsem to cetl, bylo to porovnani slozeni magnesiovych merid s beznymi slitami Al. Horciku tam bylo nekolikasobne vic nez je bezne, ale stale to bylo v jednotkach procent… ale uz si nevzpomenu, takze se nechci hadat.
To sa mi nezda. Cisty horcik je horlavina. Spolu s hlinikom a tusim s medou sa pouziva na vyrobu duralu, z ktoreho sa vyrabaju aj „hlinikove“ ramy na bicykle. Ale dominantnym prvkom duralu ostava hlinik. cs.wikipedia.org/wiki/Dural
Chcelo by to najst na webe nejaky seriozny zdroj o horcikovych ramoch, hlavne o zlozeni.
Vzhledem k tomu, ze ty ramy jsou zhruba o tretinu lehci pri stejne tloustce steny nez Alu ram, tak myslim, ze tam horciku bude docela podstatne procento. Jinak horcikove sllitiny se ve strojarine bezne pouzivaji pri vyrobe presnych a lehkych odlitku. Napriklad notebooky vyssi tridy maji kvuli hmotnosti horcikove chassis.
Tady je odkaz na stranky Meridy ohledne magnesiovych ramu: www.merida.com/…_control.php?…&
Toto je asi jediný fungující „magnéziový“ rám Zkuste tam to složení najít :-)
v realu sem videl magnezky praskly 4ks, coz mi staci abych si o tom udelal usudek…
My se tady bavime o kolech, ne o nastrojich sebevrahu ;-)
Od tebe to sedi. :)
to je ve stylu jedna paní povídala a je to navíc moderní a hlavně
typicky české něco a někoho pomlouvat .
Pro běžného hobíka je naprosto jedno pod jakým rámem jede max geometrie
aby mu seděla to ostatní už nevnímá a hlavně nepozná a neocení .
Jde a jen o disajn – někomu se líbí to a někomu ono .. a vo tom to je
… a kdo říká opak kecá sám sobě …
neni to jen o designu. je to hlavne o marketingu. podivej treba na kola kellys. prodavaj se dobre i kdyz vetsina lidi ti rekne ze sou naprosto hnusny, ale dobrej marketing proda vsechno.
Ona každá kategorie má své favority na kvalitu . Něco je lepší a něco horší . Kdyby něco tak razantně převyšovalo konkurenci tak to přeci profi měli fšichni stejné a není to tak … Spíše jsou to drobné niance co odlišují jedny od druhých . Stačí se někdy projít po závodním depu a pečlivě sledovat .
nezapomínej, že profi jezdci v týmech jezdí to, co jim dá sponzor… viz problem Sosenky a dlouhejch klik atd.
ale ty jako amatér se k profi matrošu nedostaneš (nechci tě podceňovat) a pokud ano asi těžko oceníš to či ono a pro hobíka je to vcelku stejné .. Přestaňme si tu hrát na nějaké super experty co fšemu rozumí …
Podle sebe soudim tebe? Mozna kdybys uz neco malo komponent vystridal, tak bys rozdily taky poznal.
nic ve zlém ale mnohé technické příspěvky jsou na úrovni „dikobrazu“ asi se zde přestanu vyjadřovat a jen pro pobavení si občas počtu …
Tos chytnul od milana ostnáči? ;) Se hned necerti. A nechapu jak souvisi tvoje reakce s mym prispevkem.
víš co vlez mi na hrb…
Jako by se stalo.
huraaaaaaaa ..
mnohe tvoje prispevky jsou na teze urovni, takze by byla skoda kdybys prestal. i my se chcem bavit.
mnohe tvoje prispevky jsou na teze urovni, takze by byla skoda kdybys prestal. i my se chcem bavit.
to si nikdo nehraje… reagoval jsou pouze na tvoje tvrzení, že kdyby byl nějakej rám extréně lepší než jiné, tak ho jezdí každej profík…
takže repete, tvrdim, že nejezdí, protože je vázanej smlouvou se svym týmem a ten se sponzorem (dodavatelem rámu). tečka :)
No obcas jsou k videni takovy kulisarny jako ramy de Rosa s nalepkou TIME…
nebo přelepený logo u dlouhejch klik pro Sosenku… De Rosa jsou špička, zatim mám dres :)
Asi nejsem beznej hobik, pac poznam pri jizde rozdily mezi ramy nejen v geometrii. A myslim, ze i ty bys poznal rozdil mezi dobre udelanym ocelakem a spatne navrzenym hlinakem.
v cem,v geometrii?:-)
Dobre vzdavam to… Je vas na me moc:-)
Kdysi jsem jezdil oceláka Rock machine, vcelku spokojenost, v té době nebyl ani takový výběr jako dnes. (cca 8 let nazpět). Pak jsem měl havárii na jednom sjezdu, zapletl jsem se do rámu, který naneštěstí nepraskl, takže mi popraskala žebra (komplikace, léčení, rehabilitace – štěstí je že mám díky kdysi provozovanému hokeji špičkové fyzioterapeuty po ruce). Teď jsem začal znovu jezdit, pořídil jsem si po dlouhém vybírání Meridu Matts 500, zatím najeto 1000 km (minulý týden jsem slavil) a jsem spokojen. Měl jsem možnost pár kol před koupí otestovat, asi nejvíc designově se mi líbil Apache (Diablo), ale ze všech kol mi pocitově při jízdě nejvíce sedla právě tahle Merida. Je to asi dané i geometrií rámu, kolo je takové neposedné, ale skvěle ovladatelná a jak znovu opakuji: subjektivně se mi na něm jelo nejlépe. Chápu, že každému se líbí něco jiného a každý si dneska nakonec v nabídce vybere a kdo ne: může si nechat kolo postavit na míru.
No, upřímě si myslím, že vzhledem k tomu kde a z čeho se to většinou vyrábí, je jediný rozdíl opravdu geometrie. Hádat se jestli je lepší Taiwan za 4000,– nebo Taiwan 4500,– je Imho hloupost. Merida je prostě krátká, někomu to přijde hravý, mě to přijde neurotický.
Krátká? Já na ni mám 130 mm představec a přijde mi akorát :-D
To je subjektivní, měl jsem půjčenou kámošovu Meridu HFS ( on je stejně velkej) a nemoh jsem se na tom srovnat. Bylo to takový vratký. On sám říkal, že to není nejklidnější. Mu zas moje kolo(Jamis) připadá dlouhý. Forbec máme ,myslím, stejnej. Ostatně to nic nevypovídá o kvalitě rámu. Mám trochu pocit, že dát 10 a víc k za hlínu je trochu nerozumu a dost frajeřiny, ale někdo má zase slabost pro luxusní hodinky, rychlý auta, nebo šperky, ručně šité boty a anglické obleky. Proti gustu.....:-)))
No já nevim, znám taky někoho, kdo přešel ze 24" Meridy na 21,5" Treka (a i na tom Treku, který je delší má 13cm představec) a konečně si nestěžuje, že to kolo je krátký.
Já mám to kolo 22" a 130 představec, je to akorát. Ale pravda, že v nějakém těžkém, prudkém, kamenitém sjezdu to chce hodně moudře vybírat stopu a docela si s tím najíždět :-)
proc pomlouvaji meridu nevim, ja ji mam osm let a je uplne v pohode. spis naopak, zatim drzi dele a jezdi lip nez jina kola kamaradu (ktera uz vetsinou vymenili za novejsi modely). a to se o ni nijak zvlast peclive nestaram, spis jen bezna udrzba. tak ze ja na meridu nedam dopustit.
Prisadim si, Materialy jsou stejny, vetsinu ramu vari stejne automatizovane linky na Taiwanu. Mam takovy pocit ze v roce 2004 Merida svoje ramy docela prodlouzila. Ja mam meridu HFS ze slitiny 7005. Jezdim dost razantne na svych 92kg davam kolu docela zabrat a nemam problem (coz se neda rict o komponentech) Ano, kolo je zivejsi, to je ten rozdil v geometrii, co komu padne a co ne. Stejne jako bych nikdy nesel do Authora a libi se mi RB CRX, je to asi hlavne otazka designu a geometrie.
Jen malý postřeh: můj masér, kterému je 62 let je vášnivým cyklistou, tedy silničkářem. Denně jezdí 80 km, o víkendu každý den 130 – 160 km, na dovolenou jezdí zásadně na kole a obtěžkán vaky. Oba jeho synové jezdí taky, narozdíl od otce MTB maratony. No a pointa: ptám se ho jaké má kolo a komponenty apod a odpověď: "jo já mám favorita, starýho, asi za 3 tisíce, většina komponentů je stará poctivá… ježdění není o kole, ale o nohou a o hlavě…
Borec!
no na mojom prvom maratone som tiez zistil ze to neni o bajku ale o hlave:d v kategorii nad 39 rokov startoval chlap na asi desatrocnom kellyse- kazdy to pozna, ten taky strieborny vylesteny kellys na ktorom jazdilo mrrrrte ludi:D navyse s pevnou vidlou, a to tie zjazdy teda boli brutal(aspon pre mna) no a vyhral teda dost presvedcivo asi o 5 minut pred druhym. Jo a ten panko ani nebol nejaka vychrtlina.Ale to co nemal na bajku mal v nohach…za nim dosli tipci ktori mali radovo tak 10× az 20× drahsi stroj jak on, ale stratu v case mali obrovsku:D
Slavny mechanik Dlouhan v Cykloservise pred niekolkymi rokmi na otazku o podstatnosti vybavenia povedal, ze boli na nejakom svetaku v Chorvatsku (mozno Slovincku). A videli tam miestneho borca, ktory jazdil na rame z doby prvych pokusov s hlinikom, vybavenie hrdzave STX, skripajuce, vrzgajuce a piskajuce na setky strany. Ale v pohode si tento borec isiel to svoje 10. miesto a nenechal sa rusit XTR-kami, ktore predbiehal.
To jo, ale predstav si kdyby mel srovnatelne kolo s ostatnima, tak by rozhodne nebyl desatej, ale asi nekde mnohem vis. V podstate se da jezdit na cemkoliv, ale proc si neudelat radost a nekoupit si neco peknyho, co funguje a dava ti radost z jizdy. Teda pokud na to mas.
Pes je zakopán ve tvé poslední větě:-))) Jo, dělejme si radost krásnejma bikama, titanovejma hodinkama, nebo třeba jenom kytkama. Otázku jestli to potřebujeme nebo ne si každý stejně odpoví sám:-))) Já bych třeba na Rocky Mountainu za 150 bych asi jezdil pomaleji a spíš do někam kde bych si s ním mohl honit triko:-)))))))) Myslím, že by mé kondici tenhle bajk asi moc neprospěl a to bych ho chtěl moc a kvalita to asi bude suprová, co?
myslim, ze by Ti naopak bylo trapny na takovym kole jezdit pomalu, aby te nepredjizdeli borci na kolech od Bedy Travnicka, takze by to urcite na tvou kondici melo blahodarny vliv :-)
K biku za 150 by sy musel vozit aj strelnu zbran. Takze zas gramy navyse. :)))
…sy… au fuj
v okamziku kdy bys mel na kolo za 150, tak bys to taky vnimal trochu jinak. znam cloveka kterej ma kolo tak za cca 200 a kdyz si jednou zapomnel brejle pred „svihem“ tak se po ceste zastavil v kramu a koupil si novy Rudy project za 3 litry, aby nejel bez brejli. XTR ma jen proto, protoze se mu desne libi ta barva a tak kdyz si sel jednou koupi novou dusi, tak odesel s komplet XTR. proste ma na to uplne jinej pohled a myslim ze se o kolo boji min nez nejakej klucina na authoru za 10.
Poznam cloveka, co zivot skutocne berie tymto sposobom.
Ale poznam aj cloveka, co zaraba snad 10 tisic, zenu s malym dietatom ma na materskej a rok alebo kolko splaca bike za 50 tisic. To sa mi uz zda trocha egoisticke k rodine.
Treba s nima zase travi hodne casu. Neni egoisticke byt 5 dni ze sedmi pryc od rodiny?
ne.to je na hovno.
proc? pet dnu si odpocines v praci a pak prezijes dva dny doma… :-P
zda sa, ze mojej zene a detom to celkom vyhovuje, ked zostanem doma dlhsie, zacina sa to vyhrocovat :-)
věřím :-D
Se nedivím .. děti na tebe asi nejsou zvyklý :-)
50 tisic je takova hranice na porizeni trochu lepsiho kola. pokud je ten clovek zapalenej a chce/potrebuje nebo touzi po takovym kole, tak budiz. kolo za 200 je zbytecny a oproti kolu za treba 100 ti nenabidne velkej rozdil, maximalne tak znackovejsi komponenty, coz se ale vubec nemusi odrazit na funkci.
ja taky chci kolo takovy a makovy a sem schopen a ochoten kvuli tomu skoro rok nezrat a neprijde mi to divny. je fakt ze rodinu bych kvuli tomu omezovat nechtel, ale to uz zalezi na kazdym cloveku jak si to prebere.
jj,tak to ma byt..
Nemyslím, že by to bylo o ceně kola, ale spíš o příjmech.
ale ono to spolu kupodivu dost souvisi :-)
Jo jo… Tohle muzu potvrdit :-)
Můj postřeh je zase takový, že nejdůležitějším na kole budou točivé elementy. U ložisek dochází k největším ztrátám takže když bude masér jezdit na 30 let starém favoritu a bude v něm mít nová zapouzdřená průmyslová ložiska které mění jednou za rok tak je to asi trošku něco jiného než když by měl jezdit s rozsekaným věnečkem a na vyjetech kónusech kde ložiska sotva běhaj a mají buď vakl nebo sou stažený na fest a netočí se. A že se ložiska sjedou je fakt a at si píše kdo chce co chce at mi vykládá jak má starý kolo je mi to jedno ložiska v něm mají omezenou životnost.
Pri normalnom jazdeni po ceste je najdolezitejsia aerodynamika. A ta je na cestaku jednoducho lepsia. Na asfalte to rovnaky jazdec natrie na tridsatrocnej Eske s baranmi niekomu na MTB s vysokou vidlou a XTR.
Pravda, pravda. Pri 40km/h to snad dela uz 98% vsech odporu. Kam se na to hrabou loziska nebo plaste.
Jo je mi jasný, že když vyletíš z lesa na tý tvý houpačce nohama napřed, kdy se ti kolo dokejve až když z něj doma slezeš, tak ten na esce na tom bude líp. Ale to sem ani tak moc neporovnával. Jen sem v tom chtěl podchitit že by asi jeho masér byl za chvíli pěkně naprdlej kdyby každej den jezdil na vyžvelkejch komponentech nehledě na jeho rám. Takž má ty komponenty novější a rám mu může vyhovovat. V tu chvíli je rozdíl mezi 30-ti letou eskou a 30-ti letou eskou.
by si sa cudoval ake som mal ja naboje na galuskaci Favorit F1 pred tridsiatimi rokmi. Jedny boli favorit s tvrdochromovanym povrchom a na druhych kolesach Renak z DDR. Neboli sice nijak utesnene, po kazdom dazdi nasledovala vymena vazeliny, ale tocili sa lahucko a hladko.
muj ram je lepsi, protoze je cernej :P
He, to by mě taky zajímalo… Já jezdím Meridu a klidně ji budu jezdit dál. Je mi fuk, že to kolo má v Brně každej druhej. A nevím, co tady furt máte s krátkostí Meridy – se podívejte na geometrii RB, a to se nikomu nezdá krátké. Pozoruhodné. Když srovnám HTE u Duratecu Sonix a Meridy Carbon, tak Duratec ve vel. 18,1' má HTE 591 mm a Merida 590 mm… A to Duratec patří mezi kola s delším posedem… No a v neposlední řadě je to i o ceně rámu. Já prostě za „obyč.“ alu rám nedám víc jak 10 litrů, takže si raději koupím Meridu HFS za osmičku (a méně), než Duratec Sonix za dvojnásobek. Asi tak. Jo kdyby člověk vydělával třeba 30 litrů, tak si klidně koupím třeba Salsu, ale jinak jsou to pro mě vyhozené peníze a raději si za pět let koupím novej rám za desítku. Takže tak.
no tak vidis jak ma merida zmrsenou geometrii:-)).horni trubka dlouha a pritom je to kratky:-))
Oni jsou ty Meridy teď už o něco delší, ale krátký jsou stále ty největší velikosti, hlavně 24".
Další chytrák, pardon chytračka co nikdy neseděl na Sonixu od Durateku a chce to srovnávat se žvýkačkou od Meridy. To prostě nejde Duratec Sonix A Merida je jiný svět. Pokud srovnáš spodek nabídky , pak možná nebudu protestovat, ale tohle je moc.Sonix je v zahraničí velmi dobře hodnocený rám a taky cena je ještě mnohem výš než u nás. :-))
jj:-),pac je to jinde jeste drazsi,tak je to vporadku:-)).
Ne protože cena odpovídá zájmu trhu a poptávce. A asi někdo ocení kvalitu ruční práce a provedení rámu. Nechci tady vychvalovat Duratec, ani pomlouvat Meridu, na to s ní mám moc málo zkušeností. Ale konkrétně Sonix od Duratecu je prostě o něčem jiném, než sériovka z Taiwanu. ( o ceně se nedudu bavit to je jiný problém) www.duratec.cz/index.php?… Vyděls někdy tenhle konkrétní rám a jel na něm?
Jo jo… nekteri tu uz dokonce tvrdili, ze Cannondela dela hazke a perfektni fully :o)
sakra… Zase tolik preklepu: … Cannondale … hezke …
na tom se neshodnem, mě se Cannon nelíbí, To jek funguje je věc jiná :-))
A nekteri je videli akorat na fotce a dokolecka omilaji jak jsou spatne a sami pritom jezdej na neskutecny hajtre. :)
A nekteri nedokazou pochopit, ze je ti nekteri nevideli jenom na obrazku :-)
Ty jsi sedel mozna tak na nejakym predpotopnim. :)
:o) Nebudem se uz o tom bavit.. Stejne jsou osklive jak noc :o)
A ja myslel, ze mi tu vypises kolik Prophetů, ci Rushů uz jsi vyzkousel. :) A stejne jsou Norca osklivejsi. :)
Jednoho :-D, ale to nic nemeni na tom, ze se mi nelibi… Ta hnusna trubka a Leftyna k tomu… No fuj. :o) Ale verim se se ti treba libi. Jsou i taci lide. Mne se zase treba libi ty Norca, a kdyz pujdu do fullu, tak to bude rozhodne FSR nebo VPP ;o)
a kdyz pujdu do… jo:-),„do“ pujdes:-)).pac kde bys na to vzal?:-))
No pockej… Za chvili (snad) mi konci studentska leta, a pak socka je ted celkem velka, tak muzu setrit… :-D Jinak treba Norca (FSR) jsou myslim v dobre vybave za dobrou cenu
jo socka,to je tvoje spasa:-)).vsak oni te nenechaj moc dlouho se flakat:-) radsi si najdi praci a rodicum tvrd,ze je mas hrozne rad,ze se ti u nich krasne zije a ze ti taky dobre(zdarma:-)) varej:-))
Jo jo. Tohle je taky vyborne reseni ;-)
Ale klidne si toho Authora FSR kup, kdyz te tak zmasirovala mistni FSR/VPP lobby. :) Kdyz se podivam na tvoje kolo a vidlici, tak jsem fakt rad ze se mi libi neco jineho nez tobe. :)
Az si sundas ty ruzove brejle, a podivas se na to svoje kolo, tak zjistis jak osklive vlastne je :-) Na Cannondalech nevidim (kromne Leftyny), zadny prevratny system, pro ktery by ho meli vsichni zboznovat. Proste je to jedna USA znacka, ze ktere se muzou jisti dotycni po*rat, a ktera ma neskutecne osklive ramy :-) P.S.: ber to z rezervou, je to mysleno v nadsazce ;o)
btw: proti Authorum pevnakum nic nemam a nejspis bych zkousnul i nejakeho pevneho Kanona (ikdyz se mi nelibi zabrousovane svary), ale jedine bez Leftyny ;-)
Radsi si ty brejle necham, no snad se z toho nepo*ru. :) Ale je fakt, ze uz mi jeden clovek rekl, ze se mu moje kolo nelibi. :)
mas kratkou pamet. ja si pamatuju ze to bylo vic nez jeden :-)
Myslim do oci. :)
Mě se moje taky nelíbí :-))
To je mi lito, doufam ze te aspon trochu bavi na nem jezdit. :)
hele a bude tenhle ram v necem lepsi nez treba blbej author egoist?kdyz je selskym rozumem porovnam,tak jsou to proste svareny trubky.nesmis to brat zas tak moc vazne,nejsou to fully abysme se mohli hadat co lip funguje a jede.
To ať si probere každý sám, Ale to jak je tenhle Duratec zpracovaný -zabroušené sváry,vnitřní vedení lanek v rámu profilace zadní stavby. Tuhost a pevnost,při relativním konfortu a pohlcování vybrací – slušná váha. možnost geometrie na míru, barevné provedení jaké chceš. a je toho ještě víc. Můj názor je , že to stojí za to – Merida, nebo Author to umí taky?
mna by zaujimalo, ci medzi tymi ramami je naozaj poznatelny rozdiel napr. v pretekoch XC. Serepeticky ako „zabroušené sváry, vnitřní vedení lanek v rámu, profilace zadní stavby, barevné provedení jaké chceš“ nejazdia.
Zaujimave je „slušná váha, možnost geometrie na míru“.
Nazor „Tuhost a pevnost, při relativním konfortu a pohlcování vybrací“ je podla mna velmi subjektivny pokial porovnavame napr. dva ramy na zavodny XC.
Moj synator za posledne tri roky jazdil ramy Ravo racing XC 2004, potom Vision 2004 a teraz jazdi TREK 8500 2004 a tvrdi, ze sa mu na nic jazdi rovnako.
V podstate si myslim to, co naznacil enjoy
Tímto výčtem jsem chtěl zkusit vysvětlit proč je ten rám o těch pár tisíc dražší. a nepřijde mi cca 16 tis. moc. Jinak Sonix je opravdu trdý a tuhý jak šutr, mám lehce přes 90kg.jezdím hodně silově a těžké převody. Pokud se podemnou rám a vidle kroutí jak žvýkačka, nemám tu jistotu a potřebný klid pro jízdu a poznám to. Ale pokud má někdo 70 kg asi to nemusí řešit. Byla to má reakce na špatné zvolené srovnání Seriovky od Meridy a závodního rámu od Duratecu, který je sice o polovinu dražší, ale jsou tu jiní rámy které stojí mnohokrát víc.Jinak Duratec dělá rámy od cca 10 tis.kč
„Pokud se podemnou rám a vidle kroutí jak žvýkačka, nemám tu jistotu a potřebný klid pro jízdu a poznám to.“
Sem slyšel, že RS SID není zrovna torzně extratuhá vidle. To ti nevadí?
blbě jsi se zeptal, za podobnej názor mě tady o pár řádek vejš rozcupovali – tady holt každej fše pozná…
umi vsechno z toho co rikas,krome barvy.zabrouseny svary,vnitrni vedeni lanek-to je finesa vyrobce,ale k cemu proboha?? a tu barvu,tu si za usetrenej peniz nechas kdyztak udelat jakou doopravdy chces a ne jak ty rikas,protoze to u duratecu neni tak docela pravda.mit na vyber neznamena,ze si muzes zvolit co chces. ale to mas jedno:-),ja se dal na stranu RB a artura mam doma taky:-).myslim ze se nedohodnem:-D
Pokud by se někdo takhle obul do RB taky ho budu hájit. Jsem na straně malých výrobců kteří jdou svou cestou proti Taieanské konkurenci a funguje jim to. Jinak ty lanka v rámu jsou dobrá věc. nikde nic není vidět, vše je schované – nezanáší se to bordelem a funguje to :-)) Jinak za RB dáš taky 10 ani nemrkneš
u RB das 10,ale to je maximum.jinak ty lanka,no,nerikam na to nic spatnyho.ale nokony urcite fungujou dost dobre,abych po tomhle netouzil. jinak,je u nas par vyrobcu co na sobe pracujou,na designu a na svy povesti.je to dost jiny oproti ostatnim,kteri na sva kola davaji pouze svuj design.. co me v posledni dobe zajima,co je pravdy na tom,ze se u RB moc neparou se svarama.je pravda ze je na nich barvy,jako kdyby byly zabrusovany:-))
No a už jsme u toho 10+ hlaváč + Nokony cca 13 jen to hvízdne – proč tolik když za Meridu dáš polovinu :-)))
A proč Nokony které jsou 3× dražší než obyč bowdeny – odpovím si sám – fungujou líp. A tak nějak to bude i u těch rámů.
dej pokoj s meridou,tu nikdy mit nebudu:-)) ps:cca 12:-))
Asi trochu dráždím kobru bosou nohou, ale neměl jsi náhodou tuhle nějaké problémy s geomerií toho RB ve srovnání s tím Arturem? Jako, že ten Vision ti jel líp??
no to mas tak,ze kazdy chrti kolo jede lip nez endurko s 685mm vlastovkama:-)). ted uz vim,ze to RB je pro me to pravy a musim na sobe vic maknout,aby mi to jelo:-)
No jo, a ono, marmá sláva, je to RB moc pěkný:-)))
www.merida.com/…_control.php?… co je to DURATEC?nemam rad meridu,ale aspon ma vysledky
A myslis, ze kdyby jezdili na Duratecu, tak by nebyly tak dobry?
nerikam ze ne ,ale ta merida asi tak spatna nebude.meridu nemam a ani ji neplanuji.jde jen o to ze ty kola zas nejsou takove sunky jak tu kazdy pise.
ono to je hlavne tak, za kdyz nekdo zkusi treba full od meridy a pak nejaky poradny, od jine znacky(lepsi) tak pak nepochvali ani pevny meridacky ram, ktery je mnohem jednodussi udelat a neni az tak hrozny a je lepe srovnatelny s ostatnima…
No je to možný, ale spíš si myslím, že kdysi tady někdo „uznávaný“ napsal hroznou kritiku na tohle kolo, pak se k němu přidal další no a od té chvíle se akorát ostatní slepě přidávali, jenom, aby zapadli do této „party“. Já kola nepomlouvám, protože jsem téměř žádná nezkoušel, tak si ani netroufám. I když někdo má zlomený kolo, tak nezačnu hnedka pomlouvat určitou značku. Nikdy nevím co ten dotyčný s kolem dělal nebo jak na něm jezdil. Např. na Pražských Schodech kdosi zlomil Sfinx a taky neříkám o tom, že to kolo je špatný a v životě bych ho nekoupil…
jojo, to mas pravdu. ale ja sem mel meridu rok(spouste lidi stihla i drive prasknout, mne ne)a za tu dobu sem poznal, ze to kolo ma zasadni konstrukcni chyby a skoro nepouzitelny tlumic, ktery ta znacka montovala nekolik roku po sobe i pres problemy, ktere delal.Diky tomu si myslim svoje o vyvoji u tehle znacky a napriklad zasadne nesouhlasim s tim, ze nekdo tady tvrdi, ze jsou to skoro stejne kola jako specialized, protoze se mozna delaji ve stejne tovarne a nebo maji spolecneho majitele(nebo kapital, ci co…) Pevny ram je mnohem jednodussi udelat a rozdily tam pak nejsou takove, jako u fulla, mozna je to treba min tuzsi pri zaberu, nekdo pozna malicke rozdily v pohodli atd… At se na mne nezlobi, ale kdyz udelaji „all mountain“ kolo, ktere se pri kazdem problemu pri jizde prevraci na bok, protoze ma moc strmy hlav. uhel, pri praci zadni stavby(kdyz zrovna aspon trochu funguje tlumic) se cely zadek krouti tak, ze dre plast o ram protoze je tlumic na leve strane ramu a prave strane skoro nic nebrani v tom, aby se dostala vys do zdvihu tak je nebudu chvalit a i pevny ram si radsi koupim od nekoho, kdo se vic snazi premyslet nad tim, jak ma kolo fungovat.
Tak s těmi fully je to určitě jiné, tam bez diskuzíí. Asi proto model 2007 už má tlumič jinak usazený a celý se to zřejmě proměnilo. Já mám teda od Meridy HT TFS, vlastně ten jejich nejlevnější co dělají. Zatím pomlouvat nemůžu, protože žádný problém s ním nenastal. Jsem si vědom toho, že rám od Specialized by byl úplně někde jinde vahou i geometríí, ale když člověk vybírá kolo v hodnotě do 13 000 a povinně s kotoučema kvůli vidlici, tak se moc rozhodovat nemůže. A obzvlášť na ty Spešly to chce přeci jenom ten kapitál trochu jinde :-)
jo, jasne, kdybych vybiral pevny ram, tak mi to je celkem jedno, pro mne jsou ty rozdily minimalni… spis mi slo o par lidi, kteri to tady tak nejak zvelicuji(uz ani nevim kdo, az tak pozorne nectu a nesleduju…) howg
He, jsem zmiňovala jenom geometrii, protože se má za to, že Duratecy maj obecně delší posed. Takže tak… Vážně jen geometrie, nic víc, nic míň. Právě by mě zajímal ten rozdíl – vzít Duratec Sonix a pak klidně o pol. levnější Meridu HFS. Stejný jezdec, stejný osazení (Sid, Hugi…) a pořádně ty kola projet. Prostě by mi šlo o celkovej projev kola. Schválně jak by ve střetu s obyč. rámem Merida HFS uspěl karbonovej Spešl – rám za padesát litrů? Byl by to opravdu tak velkej rozdíl?? To je to, oč tu běží…
Ok tak to jo – mě prostě srovnání s Merida Duratec Sonix trochu podráždilo.A ten rozdíl v ceně mě připadá opodstatněný. Ale Merida dělá taky karbonový rám za cca 30 tis. Jake by bylo srovnání? Jinak pokud seženeš Meridu, já mám Sonixe-L klidně se můžem na testu domluvit v Brně su stejně pořád.
Právě je problém s tou velikostí. Potřebuju max. 16-ti palcovej rám. Jinak Duratec se mi hodně líbí a Sonix by mě docela lákal – no možná někdy…:-) Na druhé straně je pro mě důležitý, aby byl bike vyvážený – to máme kvalitní rám + Sid + Hugi… a cenově se kolo dostává trochu někam jinam. S tuhostí rámu problémy nemám, zatím v poho, ale podotýkám, že mi chybí právě to srovnání s čímkoli jiným. Opomíjím tedy rám z kola cca za 10000 Kč (Merida Kalahari) – to je rozdíl nebetyčnej… Taky si myslím, že by takové srovnání rámů mohli provést v Pelotonu či ve Velu. Jeden tester, stejný komponenty, stejná trať, ale toho se člověk asi těžko dočká…
Bože, vy s toho děláte kovbojku. Nic proti Duratecu, dokonce se mi docela líbí, ale co takhle: než hlínu za 20, to rasši ocel za 25, to radši carbon za 30, to radši titan za 40. „Duratec sonix je špičkově tuhej závodní a pohodlnej superstroj“ no,že tady každej jezdí na bednu, co:-)))))))))) a se sedlovkou skoro 31 to bude asi pohodlný jako Full ne?A z nějakýho no name matroše. Je to dobrej rám, je to takovej 1/2 custom, ale na světě jsou, věřte nebo ne, i opravdový kultovky a třeba i ze značkovejch trubek a úplně custom a dražší a vůbec:-))))))). Ale ono je to vážně jako s drahejma hodinkama, rychlejc nejdou:-)))))))
no ja bych rekl,ze drahy hodinky chodi bohuzel dokonce pomaleji nez ty moje:-(
Zdar. No srovnat se dá cokoli. Já jsem se svým duratecem taky spokojen, ale kdyby neměl třeba IHS tak bych byl raději. No a co se týká geometrie tak mi celkem vadí tendence zvedat se tzv. „na zadní“ v prudkých výjezdech. Na tom jsem se zhodnul s pár lidma co duratecy jezdí – i sonixe. Třeba takový kelys se v takových situacích (zkoušel jsem „blejda“) chová lépe. No zabroušené svary a provedení je fajn, ale já jsem si musel třeba sedlovou trubku nechat vystružit, protože to nebylo doděláno. No doufám, že Duratec už pochopil, že za ty peníze co zákazník za jejich rámy zaplatí by neměl dodávat polotovar. :o)) Zdar.
Duratec nevím, ale s tím Spešlem by úspěch byl … ten prostě designově jede mnohem rychleji :-) (jinak teda Jezdím Meridu a nemůžu si stěžovat)
Tohle fakt nejde porovnávat.....i můj 55-ti letí otec který najezdí 1000 za rok pozná rozdíl mezi RB-čkem a jeho tuctovkou od wheelera.
To máte rozdílný pouze rámy??
no až na jeho vyžvejkaný trekový výšku nastavující představec s kterým si připadnu jak když řídím starou 120 s vůlí v řízení na 1/2 volantu, jiný kola, pláště, řazení a brzdy MUSÍM ŘÍCI ŽE MÁME. Máme stejnou kapsičku pod sedlem a gripy. Než sem je vyměnil tak sme měli stejný lanka.
Tak zkus cvičně přeskládat komponenty z jednoho na druhý a testni to :-)
Mám k rámům jeden dotaz: napadlo mě, že bych si nechal udělat kolo na míru, resp. podle jednoho současného rámu bych nechal nařezat trubky a svařit nový rám. Uvažuji o Cr/Mo oceli, trubky bud od Vitus, Reynolds, nebo Columbus. Myslíte, že to má cenu a že rám bude dobrý na zimní ježdění? Na co dát pozor?
…dobrý kydy. Jezděte radši pořádně na kole. :)
jj, v takovým horku…:-) Dnes půjdu až tak po 17. hodině…
radsi si s nama taky trochu povidej,ta te lip pozname:-))
A jak jsou na tom rámy mongoose? Taky praskaj? Mám LEX a začínám se bát po tom co tady čtu…vážím 80–85kg a moc ho nešetřím…(ale už třetí sezónu drží)
Neboj, tady na B-F praskaj jen Meridy a jeden Sfinx (ale ten za to nemoh) :-D
Dík. Uklidnil jsi mě. Zase začínám jumpovat :-)
teda to jsou problemy. Osobne si myslim, ze jediny dulezity je geometrie a
pak samozrejme tuhost (kdyz mam srovnat favorita F1 a nejakej novej dural…).
Jinak dva kamosi si koupily asi pred trema rokama Apache Totema a jednomu uz
prasknul dvakrat a druhymu doknce trikrat.
Ja sam tedka setrim na RB s Pace vidli. Muze tam bejt treba Manitou a Merida,
Trek anebo Author. Ale proc si neudelat radost?
Já mám Meridu a jsem spokojená- je jasné, že každý preferuje svoji značku a ty ostatní poplive. Mně se třeba nelíbí Author, ale respektuji to, že ho někdo může mít a může se mu líbit, proč ne. Mé peníze to nejsou !
hezky pekne .. :)