• chodec

    V návaznosti na to, co jsem se tu nedávno ptal ohledně kol a náb, tak stále lovím informace a ňěkolikrát jsem narazil na takové ty náby vo mají tlustou osu. Bohužel neznám pořádně terminologii, tak se mi o tom blbě hledají informace, tak se omlovám, pokud řeším již řešené, ale řekne mi někdo:

    co to je, kde se používá, výhody, zda jde použít na každém kole, nebo na to musí být nějaká spešl vydle,

    mám dojem že je to případ MAVICů CMax XL disk versus SL Disk – pokud se nepletu, tak kromě barvy je rozdíl jen v tom že jedny mají tyhle tlustoosé náby a druhé normální.

    Někde mi přišlo, že u XL píšou i nějaké tlustší dráty (2,3 oproti 1,8/2,0 na SL), ale to je možná jen překlep, protože na fotce vypadají dráty stejně tlustě – ví někdo kdo je jezdí jak tlusté mají dráty ty SL a ty XL – díky

    0 0
    • enjoy  

      za prve jsi opravdu celkem mimo a za dalsi,vim ze to nechces slyset,ale pri tvym povedomi o vecech se o tyhle vyplety vubec nezajimej,zatim.

      oboje dvoje kola se delaji na normalni osu,XL i na pevnou(tlustou­ osu).

      0 0
      • scret  

        asi tak:)

        0 0
      • ydaho  

        prej já sem přísnej :)

        0 0
      • chodec  

        Právě proto že mám mizerné povědomí o stávající technice, tak se ptám.

        Mizerné povědomí mám mj. proto, že jsem přes 10 let jezdil na pevném Wheeleru, na který jsme nemusel šáhnout a neměl jsme zkrátka po tu dobu potřebu sledovat vývoj jen tak z plezíru.

        Teď však tyhle informace potřebuji, tak jsem se dovolil zeptat. Pokud máš pocit že tvá odpověď k věci by byla házení perel sviním, tak tě nikdo nenutí odpovídat.

        To že o tom vím prd jsem férově přiznal ale nevím, proč by mě to mělo diskvalifikovat od toho, jezdit na slušných kolech, která mi mezi jinými alternativami několik lidí doporučilo v jiném threadu vzhledem k tomu, na jaké účely je potřebuji a jaké jsme popsal. Jen jsem se potřeboval zorientovat v různých alternativách co shopy nabízejí.

        0 0
        • Meesha  

          von enjoy urcite nechce abys mel stejny! :-P

          SLka maj oproti XL plochy draty, odfrezovany rafky a celkove sou asi o 170g lehci. Pak takovy ty hovadiny jako reflexni napisy z obou stran atd… Cena je o cca 4 tisice vyssi

          0 0
        • scret  

          Nezlob se,bohuzel si myslim ze ma enjoy v tom co napsal alespon castecne pravdu… Napada me otazka,jestli ma cenu davat do toho tolik penez (XL nebo SL) kdyz nejspis nepoznas rozdil mezi CMaxama a kolama treba za osmicku…Neber to jako urazku…

          0 0
        • enjoy  

          bral jsem to podle sebe.. ja kdyz se o biky zacal trochu vic zajimat,tak jsem zjistil ze jsem uplne mimo a jak jsem pozdeji zjistil,ikdyz uz jsem si myslel ze jsem uz konecne v obraze,tak jsem byl porad jeste daleko.a ani ted to neni slavny,okdyz si myslim,ze uz docela vim. opravdu to neber zle,ale kdyz se neznalek zajima o top vyplety na bika,takhle to proste nefunguje.samoz­rejme si je muzes poridit,jezdit je atd.. ale stejne si neodpovis na to,proc sis radsi za pul penez kola neslozil.

          0 0
          • scret  

            presne tak..

            0 0
          • enjoy  

            ps:ja si kola za pulku slozil,ale pak jsem zjistil,ze 32 dratu neni dost kuul:-))).to je muj duvod pro koupi Cmaxu:-))

            0 0
            • ota  

              takže,proč si je tedy nepořídit rovnou?nevyjde ho to(tak jako tebe)nakonec dráž,když dá kolo do kupy a za rok zjistí ,že chce lepší kola?to musí zažít nejdřív pocit,že by to chtělo něco lepšího,aby si pak užil ten rozdíl? Vždy přeci,pokud na to mám,vyberu to nejlepší

              0 0
              • enjoy  

                jenze ono se neda moc rict,ze je to funkcne lepsi..

                0 0
                • jecnak  

                  No nevim, me zatim zadny normalne zapleten kola co se tyce tuhosti v zaberu nepresvedcily. Mimimalne v tomhle je to lepsi.

                  0 0
          • chodec  

            No to máš tak – v minulém threadu jsem se s určitým záměrem ptal na to, jaké kolo, zda postavené či zapletené, by mohlo potenciálně nejlépe splnit to co potřebuji – vůbec mi nešlo o technické extrašpeky, chtěl jsem jen velkou robusnost, spolehlivost a do míry jaké to jde bezúdržbovost. Jedna z varianto toho co mi tady lidi dioporučili byly Crossmaxy. Tak jsem je začal obhlížet a zjistil že jsou v různých variantách – inu říkám si zeptám se o co jde.

            Nejsem typ co by musel utratit 20 litrů za něco co neví co je, ale pokud budu nová kola brzy potřebovat (což je pravděpodobné), tak se potřebuji fofrem zorientovat právě abych neudělal hovadinu. A pokud mám tyhle kola z nějakého důvodu vyloučit, tak potřebuji vědět, proč nejsou pro mě.

            Jak jsem psal, můj zásadní problém je kombinace mé váhy (100kg při cca 194 cm) a toho co jezdím (terén, kde si rád skočím, či sjedu, kde to jde) a nejsem typ, co by se chtěl v kole moc vrtat – nemám problém si připlatit víc peněz, pokud to bude za to, že si koupím něco spolehlivého, dost robusního a bez nutnosti se v tom co měsíc vrtat, doštělovávat nebo propírat ;-)

            0 0
            • scret  

              Tak v tom pripade bych urcite zapomnel na CMax SL,jsou delany na setreni hmostnosti… Tak to bych mozna sel bejt tebou do CMaxu Enduro…Jsou levnejsi a budou nejspis i pevnejsi…

              0 0
              • Meesha  

                levnejsi jo, pevnejsi ne

                0 0
                • scret  

                  nejaky zkusenosti? Ja myslel ze jsou pevnejsi,kdyz je tam to „enduro“… Nekde to tusim psali ze by meli bejt pevnejsi,ze se daj pouzit i na lehci FR…

                  0 0
                  • Meesha  

                    jeden prasklej rafek po jednich normalne a ciste projetejch schodech. Je pravda, ze to kolo bylo min nafoukly, ale ne vylozene mekky. A i podle vzhledu vypadaj XL daleko robustnejs a kvalitnejs. Myslim, ze tady nazev „enduro“ neznamena zarazeni do nejaky kategorie pouziti.

                    0 0
                  • kubad  

                    Kamoš ma na kole Endura, já mám SL – není to tak, prostě Endura jsou levnější kola a je to na nich poznat. Doporučil bych XL – ty jsou na hrubší zacházení. Mavid dělá DeeMaxi – ty jsou na sjezd a asi hodně vydrží. Jinak se 100kg bych si hlavu nedělal XL budou sloužit i při té váze.

                    0 0
                    • chodec  

                      Aaaaaaa DeeMax – to je také zajímavá kapitola

                      Dejme tomu, že bych strávil barvu. Jsou opravdu o tolik pevnější?? Protože i když jsem říkal že mi na váze nezáleží tak rozdíl jen proti CMax XL je na páru pře 3/4 kila – to je malinko dramatické číslo i na mě když nevím, do čeho kromě 4 drátů navíc to investovali ;-))

                      0 0
                      • Meesha  

                        Deemaxy sou sjezdovy kola a rek bych, ze na jizdu po rovine nepouzitelny… Ja bejt tebou, tak vezmu XL…

                        0 0
                        • scret  

                          Ted jsem koukal na cenu XLek a daj se sehnat za 16 v discovy verzi,to uz jde,ale kdyby staly tak 10,tak do nich jdu taky:)

                          0 0
                          • kubad  

                            Chce to vydržet, Mavic pro příští sezonu kompletně předělal řadu CrossMaxů, ty letošní se budou po sezoně vyprodávat za dobré ceny :-)

                            0 0
                            • scret  

                              hmm,to zni dobre Nesledoval jsem novinky u Mavicu cca rok,ale jaky zmeny udelal??

                              0 0
                              • kubad  

                                Nezůstal kamen na kameni, www.singletrackworld.com/article.php?… doufám , že to zkousněš v angličtině

                                0 0
                                • scret  

                                  hmm,diky. Tak ty SLRka jsou fakt mazec!!!Ale jestli si nekdy udelam radost tak max. XLka:) Jak je to jeste prosimte s pouzitim neUST gum?Da se vubec?Prej jo,ale spis me zajima,jestli s tim nejsou nejaky komplikace…

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Vozím to tak, no problém. Trochu víc práce při montáži, ale to zvládněš

                                    0 0
                                • St1c  

                                  doprdele tie crossmaxy SL 2007 su kraaaaasneeee.len keby som si vedel ****** tolko penazi:D

                                  0 0
                          • enjoy  

                            za 14 tisic…

                            0 0
                          • Vrci  

                            a co 12600 plus poštovný

                            0 0
                • kesu  

                  nic proti ale co se tyka rafku tak ty ma mavic v pripade ust technologie vsechny stejny,klasicky tusim 3,1 ust na 32drátu,Xmaxy xl a crossroky maji uplne stejny rafky.proto predpokladam ze sl budou stejny.Jediny ze xl maji Al draty tak budou mozna tuzsi nez endura

                  0 0
                  • enjoy  

                    ja ti moc nerozumim:-),jakoze rafky XL a SL jsou stejny(krome barvy)?:-).tak to nejsou.

                    0 0
                  • jecnak  

                    Kdyz uz jsi ty kola nikdy nevidel, tak radsi nesir bludy.

                    0 0
                    • kesu  

                      crossroky a xl mám a az na pocet der jsou ty ráfky uplne stejny..

                      0 0
                      • jecnak  

                        SL ma jiny rafky a ani XL ani SL nema 32 dratu – pokud sem teda tvuj prispevek pochopil. Vetna skladba je tam dost zahadna.

                        0 0
                        • kesu  

                          tak sem to nemyslel,XL,SL a endura(a predchudci crossroky) maji 24 dratu,(sl plochy AL,xl 3mm tlusty al a endura klasicky 2mm) a ty ostatni 32.Ale technologie spracovaní,tvar,sir­ka,zpusob uchyceni kalisku na niple mi prijde u vsech uplne stejnej,aspon u diskovejch verzi.

                          0 0
                          • jecnak  

                            XL a SL (cca od r 2003) zadny kalisky na niple nemaj.

                            0 0
                            • kesu  

                              no tak takovej ten sroubovanej bazmek do kteryho se sroubujou draty…

                              0 0
                              • kubad  

                                Dráty se do žádného bazmeku, nešroubují. Naopak ty bazmeky se šroubují do ráfku, ale máš pravdu koncepčně je to u SL,XL, a Endur stejné. Ale každý ráfek je jiný, Jen vypadají podobně.

                                0 0
                                • kesu  

                                  fakt jo a čim se teda třeba ty endura a xl lišej?vypadaj uplně stejně…

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    V nálepkách :-)) jinak jsou s XL shodné

                                    0 0
                                    • kesu  

                                      no tak hurá

                                      0 0
                                    • ota  

                                      Meesha psal nahoře,že se liší(takový divný důkaz),já bych tan rozdíl taky rád viděl.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        Ze stránek Mavic cz – Kastar Crossmax Enduro Již třetí sezonu zůstávají díky spolehlivosti v programu Mavic MTB. Jsou zlatou střední cestou v poměru kvalita / cena. Ráfky jsou shodné se supermodely Crossmax SL a XL, jen paprsky a osy jsou ocelové . Kola jsou velice pevná, poměrně lehká a hlavně bezúdržbová. Ráfky: materiál Maxtal (o 30% lehčí a o 40% pevnější než dural) Spoj: svařený SUP a opracované boky UB Control. Profil: FORE UST top technologie. Paprsky: novinka ocelové paprsky s Alu M7 bezpečnostními niply. Výplet: př.18 radiální, zad. 20 paprsků 2× křížené. Ložiska : QRM osy ocelové s expanzivními konusy proti povolování. Těleso: FTSL (stejný jako u všech top modelů). Použití: kola jsou na UST i ETRTO (klasické pláště). Dopňky: Alu rychloupínače, centrklíč.

                                        0 0
                                        • kesu  

                                          no konečně někdo,DIKY

                                          0 0
                                        • ota  

                                          jasněže. mě už tu taky někdo přesvědčoval, že ráfky jsou jiné a že se jsou jinak uchycené špice.přesně tenhleten rozdíl v nich je.akorát u endur disc má přední kolo 24 drátů a křížený výplet-mám je tu vedle monitoru v kanclu.

                                          0 0
                              • jecnak  

                                NO je to takovy jako tamto, vis co se podoba tamtomu co jsem mel tam na tom, no vsak vis.

                                Hlavne ze si pokecame :-D

                                0 0
                                • kesu  

                                  ty mi dáváš zabrat,zatracený kola..jen tak btw mám nechat asi tak po dvou letech nechat vyčistit i ložiska v přední nábě nebo se na to mužu vykašlat?zadní sem čistit nechal několikrát..

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Co ja vim jak na tom jezdis… Jesli se ti zda, ze maj blbej chod nebo drhnou…

                                    0 0
            • enjoy  

              je tezky odhadnout kolik toho vis.. fakt z tebe nechci delat vola:-).bylo by dobry,kdybysis vybral naboj,rafek a draty a pak se ptal jestli je to dobry nebo ne. vybrat si rovnou zapleteny kola je pohodlny,ale co az se ti s nima neco stane.

              0 0
              • scret  

                z tohodle duvodu jsem taky volil radsi klasiku…

                0 0
              • chodec  

                No vola ze mě netřeba dělat ;-) Upřínmně přiznávám, že právě nedostatek informací mě žene do tenat téhle diskuse. Kdybych jednotlivé komponenty znal, tak bych i rád přistoupil na tvůj návrh, ale problém je právě ten, že nevím, v čem je která věc dobrá. Můžu se orientovat jen dle náznaků v téhle diskusi a jinde – objektivní srovnání není a nebude. Pomohly by preference:

                Náboj:

                • Normální osa
                • průmyslová ložiska
                • velmi kvalitní – nejlépe až paranoidně dobré těsnění
                • ideálně úchyt na 6 děr kotouč, abych nemusel měnit kotouč nebo si hrát s adaptérem na center-lock – nevěřím adaptérům
                • čím míň drátů, tím líp, pokud mě to unese, aby to vypadalo k světu

                Dráty:

                • jednoduché čím tlustší tím lepší – líp vypadají a budu jim věřit – pár gramů co na nich ušetřím mě netrápí;

                Ráfky:

                • Co nejpevnější
                • dobře vypadající (to je fakt problém – nemám rád moc nápisů a jak zjišťuji, tak čím lepší ráfek, tím strakatější
                • stejný počet děr jako náboj – další omezení při sestavování
                • opět důraz na pevnost před hmotností

                Poradíš teď

                Líbí se mi třeba Hope a DT 340 náboje ohledem na jejich pověst, ale vím já jak jsou třeba těsněné?, nebo jaké dráty do nich půjdou a jaké všechny ráfky s nimi zkombinuji když budu vymýšlet nějaké vlastní sestavení ? Tož tak

                0 0
                • enjoy  

                  no vidis jak si nakonec vzdelanej!:-). staci ti DT cerit disc,nebo onyx,popripade 340,jak pises.draty 2,0mm taky staci.kdyz se budes bat,tak 2,3mm. okolo tesneni naboje bych takovej humbuk nedelal,na tyhle urovni bych byl uz bez starosti:-).pisu to dost zjednodusene no:-).proste bud v klidu.

                  jakej rafek na 100 kilo,to ti nejak nevim,ja jezdil lehky zavodni rafky,ale i presto drzely bezvadne. jinak je videt,ze tak ztracenej vubec nejsi:-)

                  0 0
                  • chodec  

                    No tak fajn – když jsme u těch DT – že je 240 lehčená TOP verze, kterou si nechávaj zaplatit chápu, ale jaké jsou krom hmotnosti rozdíly mezi Cerity, Onyxy a 340 – děr mají sejně, ložisek také – cena je jiná, ale nevím pořádně proč.

                    všechny mají pokud se dívám správně 32 děr – 28 by bylo lepší, ale dejme tomu. Ceryty občas vidím, ale ty 340 – kde je koupím a za kolik.

                    Dráty – pokud existují a půjdou do toho (půjdou?) tak 2,3 mm – ale třeba v nabídce DT je nevidím :-(

                    Ráfky – no a jsme tam – pokud bych se rozhodl pro ty DT náby, tak jaký pak ráfek k disku s dráty 2,3 a 32 děrami, aby byl dost pevný – kdo to ví? otázka za 100 b.

                    0 0
                    • Thidney  

                      sel bych do 340 dobre utesneny, robustnejsi, vcetne lozisek, jukni se na www.dtswiss.com je tam vic info a i jejich zapletena kola .-) 340 s 5,1 dt rafky s dt draty asi 2–1,8 jsem videl okolo 350 eur

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Osobne jsem mel az do vcerejska na bajku presne tady toto, krome toho, ze ty naby byly 440tky a bylo to super :)…ted uz je nemam :o))))..

                        0 0
                        • Thidney  

                          A jak dlouho jsi je vozil? copak jsi jim provedl? .-))

                          0 0
                          • TinkTink  

                            5km jsem je vozil a prodal jsem je…na novym bajku mam uplne jiny osy… :)

                            0 0
                            • Thidney  

                              5km nebo 5tkm?

                              0 0
                              • TinkTink  

                                5000m.

                                0 0
                                • Thidney  

                                  na delce nezalezi…hlavne ze to bylo super .-)))

                                  0 0
                                  • TinkTink  

                                    Poprvy po mesici…zitra jdu na kontrolu a zkusim doktora ukecat, ze to sesroubovany zapesti je uz dobry a aspon po asfaltu bych uz na 140/140 jezdit mohl :oo)))…5km po mesici byla bomba… :)

                                    0 0
                    • mechanik  

                      Cerity a Onyxy mají klasické západky(praporky) v ořechu 240, 340, 440 čelní ozubení podstatně větší spolehlivost,trvan­livost,fantas­tická jednoduchost a nádherný zvuk:-))

                      0 0
                      • chodec  

                        čelní ozubení ? – to je ten „Hügy systém“ nebo jak tomu říkají a co vyslovují s téměř nábožným výrazem v očích ??? ;-))

                        jinak víš jistě, že 340 má stejný systém v ořechu jako 240 – na stránkách DT jsem našel maintenance kity s těmihle díly – jeden pro 240, 440 a druhý s praporky na Onyx a Cerit – 340 jim z vžčtu jaksi vypadla – tak si nejsem jist kam patří.

                        Kdybych zúžil výběr jen na DTčka náby s čelním ozubením – vysvětlí mi někdo pro mě nepochopitelné věci jako:

                        1. Proč je 440 podle stránek DT lehčí než 340, i když opticky je 440 mnohem mohutnější a podle určení je dělaná na freeride, tedy teoredicky drastičtější zacházení???
                        2. Je kromě váhy (dané tvarem) nějaký konstrukční rozdíl (v materiálu, ložiscích, uchycení ořechu a tak, mezi 240,340 a 440)

                        díky

                        Dík

                        0 0
                • zirecek  

                  To CHODEC: Z tvých kompletně a jasně popsaných požadavků vol klasické výplety. Nejlépe zaplést klasicky 32 špic komplet DT. Ráfky a náboje jsou řešeny výše. Špice můžeš volit i středně ztenčované. Jestli se přímo zajímáš o problematiku DT, chceš již vybírat a máš nejasnosti, napiš si dotaz na uvedený odkaz dovozce DT. Poměrně rychle odpovídají na maily i diskuzi („otázky, odpovědi“). Mailem ti odpoví na tvůj požadavek, napíší cenu výpletu, váhu, variace, atd.. PS.: Nedělám reklamu. www.bottico.cz/

                  0 0
    • jecnak  

      coto je – pevna osa kde se to pouziva – FR, sjezdaci atd. vyhody – tuzsi soustava kolo + vidle = lip to drzi smer, pevnejsi atd potrebujes samozrejme vidli na pevnou osu

      Slka tusim maj jen na normalni osku, XLka maj moznost pouzivat pevnou ci normalni osu.

      Slka maj proti XL jiny rafky, ztencovany draty – aero prurez (prurez bude v realu asi stejny, takze i pevnost dratu). Jak jsou ty draty tlusty netusim, nemeril jsem to, ale cca 3–3.5mm (stejne tam jiny nez original nedas).

      0 0
      • jecnak  

        Jen dodam, ze pokud bych sel do pevne osy, tak asi novou vidli – Pike + XLka. Pike ma pevnou „rychloupinaci“ osu a hlavne rozumnou vahu.

        Mozna trochu extremni nazor, ale pevnou osu bych bral i na normalni jezdeni (pokud bych neresil hmotnost). Narust tuhosti je v ovladatelnosti biku dost znat.

        0 0
        • TinkTink  

          Pike je super XC vidle…muzu jednoznacne doporucit…ale vozil jsem v nem DT FR 440 s DT EX 5.1 na DT 2.0 :)…vypadalo to taky dobre :)

          0 0
    • martt  

      a toto je aka oska?

      www.bike-forum.cz/…big/1531.jpg

      V zivote som to v reale nevidel a toboz nerozoberal ale z toho obrazku to na mna posobi, ze rychloupinak ma priemer ako normalna pevna oska a pasuje to do normalneho ramu a nie do toho „motorkoveho“.

      0 0
      • enjoy  

        to je nejaky vymysl novatecu?:-)

        0 0
        • martt  

          pekacek to niekde vyhrabala tusim na tom jazdi. Ja to nepoznam ale vzbudilo to moju zvedavost.

          0 0
          • enjoy  

            tusim se to setkalo docela s uspechem,nikdo to moc nesepsul:-).

            0 0
      • jecnak  

        Pasuje to do ramu s klasikyma patkama. Figl je v tom, ze upinak ma vlastne tloustku klasicke osky. Na nej je nasunuta opravdova osa naboje. Ritchey vyrabel nebo „vyrabi“ podobny naboj dopredu a rika tomu nejak Skraxle.

        0 0
    • scret  

      Mam dotaz,jsou nejaky rozdily v modelovejch radach CMaxu XL????

      0 0
      • jecnak  

        Co mas na mysli?

        0 0
        • scret  

          no treba jestli jsou nejaky rozdily mezi 02 a 05 modelama…lo­ziska,zpracova­ni…

          0 0
          • jecnak  

            predchozi XLka maj akorat plochy draty, jinak jsou stejny a ty co byli predtim jsou zas uplne jinaci – normalni draty, jina naba, jinaci rafky, vzadu 2× krizeny vyplet na obou stranach. Zapatrej na netu, daj se sehnat foto. Rocniky jednotlivych zmen netusim.

            0 0
            • scret  

              tak tohle jsem presne potreboval vedet.Dik.

              0 0
            • kubad  

              Nemáš pravdu – XL jsou pořád stejné černé kulaté zicralové dráty dělají se od roku 2004 a stejně tak SL – stříbrné zicralové ploché dráty.Jestli dělaly nějaké změny mezi rokama nevím ale určitě nic převratného. Pro rok 2007 je u Mavicu vše jinak s novým značením. Předtím to bylo Označení jen Crossmax 2002–2003 – ty byly černé s plochýma zicralovíma drátama. Před rokem 2002 byly Crossmaxi s obyčejnýma drátama mám je v profillu na Duratecu

              0 0
              • jecnak  

                Aha, super. Nekde na e-bay totiz Crossmaxe 2002–3 prodavali jako XLka.

                0 0
              • Daf  

                Ja mam XL 03 ;) Ty co byly pred tim s plochyma to byly jen Crossmax. A ty se tutove delali i v roce 2001.

                0 0
                • kubad  

                  Možná na konci sezony, ale jsou to modely 2002

                  0 0
                • scret  

                  Diky za poznatky,prave ze mam nabidku na CMaxy s plochyma dratama a maj najeto prej jenom 1500km

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.