nechal sem docentrovat zadni kolo a vratili mi ho s tim ze jim pri tom praskl nipl,nechtel sem se s nima hadat a resit jak se to stalo.Nicmene bych se chtel zeptat zdali se s tim da neco delat nebo jestli je ten rafek na odpis?diky moc
nechal sem docentrovat zadni kolo a vratili mi ho s tim ze jim pri tom praskl nipl,nechtel sem se s nima hadat a resit jak se to stalo.Nicmene bych se chtel zeptat zdali se s tim da neco delat nebo jestli je ten rafek na odpis?diky moc
vydel bych to tak ze vysroubovat zbytek niplu a dat novej…
no jo ale jak ho vysroubovat kdyz ho neni za co „chytit“?
když se sundá plášť a ta krycí páska, tak tam zhora na niplu není drážka jako na všech ostatních???
tam neni žádná páska..
to je úplně jedno… tak je tam zezhora na niplu drážka jako na ostatních niplech, nebo ne?
nebo ne, ze shora totiž u bezdušáků není nic, niple se tam strkaj ze starny od drátu
tohle nejsou „ostatni“ tohle je CrossMax :))))
Nevim jak to maji presne udelane, ale ja bych prestipnul drat a vymenil ho is niplem
problem je ze ten nipl je zvenku nasorubovanej do rafku,takze ho musim nejdriv dostat ven..
Zvlastni konstrukce. To jsem netusil. Pak jedine kleste nebo odvrtat.
Ten nipl bude nejspis zazranej do rafku. Bohuzel se to u Mavicu stava. Proto ho taky strhli. Uz jsem to resil. Neni to prijemna prace. Pokud je kolo dobre vycentrovane neresil bych to, protoze pravdepodobnost poskozeni rafku je velika. Me se to povedlo odvrtat. Ale i tak jsem poskodil zavit. Nastesti ho tam zbylo dost aby v nem drzel novej drat. Jinak bych nez pouzijes vrtacku nejdriv zkusil do toho zbytku vypilovat drazku na sroubovak ale jestli je zarostlej tak to nepomuze :(
Jestli nipl opravdu nejde vyndat, pak zbyva jedine odvrtani zavitu, z vnitrni strany udelat do rafku diru a tudy dat dovnitr ocelovou (nerezovou) vlozku se zavitem. Je ale potreba trochu upravit i drat – vyndat plastove vlozky mezi niplem a dratem, obrousit hlavicku co drzi v nabe (aby se trochu prodlouzila delka dratu). Tu vlozku po nasroubovani dratu a lehkem docentrovani vyrovnat v rafku a zalit epoxidem na kov. Ja pouzil jen silikon a vysledek je, ze po roce rafek prasknul, protoze pri centrovani se ta vlozka vytacela do stran a ruzne namahala rafek.
Kazdopadne je to ale spis nouzove reseni a vysledek neni uplne zaruceny, takze pokud je v tuhle chvili kolo vycentrovane, tak bych to nechal zit.
Na centrovani v prodejne se vykasli (z 90% jsou schopny to zprasit jako tobe, nebo nedokazou centrovat na desetiny), kup si kovovy centrklic a centruj doma. Jen je potreba vsechny niple pred tim prostriknout WDckem, Konkorem nebo necim podobnym.
Foto bohuzel nemam, ale vysledek je z venci neznatelny, a opravovany zavit/nipl je temer k nerozeznani od ostatnich.
Sory…osobně v prodejně pokud je kvalitní ráfek centruju na boky na setiny a průměr desetiny:-) Vyzkoušeno „hodinkami“ obyčejnej Panther boky 3stovky, průměr 7stovek.
Nerikam, ze nekde ne, ale vetsinou to proste neumej – pretazeny nektery draty, mirny desetinkovy hazeni atd je proste klasika…
V jednom Eshopu vyplétají tak, že je střed klidně i o 5 mm mimo osu :o)
Zajímavé rady od lidí kteří to v životě neviděly. Takže pokud je kolo vycentrované nechal bych to tak. Pokud ne – nipl je součástí drátu nejdřív sehnat nový. Pak uříznot drát, do niplu udělat drážku a zkusit vyšroubovat,před povolením kápnout brzdovou kapalinu do závitu. Poslední možnost je odvrtání, nipl je hliníkový jde to dobře, ale pozor na závit
spis bych to udelal takhle: nejdirv nechat den dva pusobit brzdovku ci WD, po uriznuiti dratu (tesne nad niplem) jeho zbytek protlacit do rafku – nipl pak pujde lip vzit klestema (slisuje se do placky) pripadne pri tom jeste nahrat (asi fenem) na proriznuti drazky tam dle foto uz neni matros a stejne bys ji hned strhnul (kdyz se strhly ty od vyrobce :)) pokud vse selze, tak splaclou cast zas odriznout a odvrtat (ta dira po dratu ti presne navede vrtak do stredu, takze bych se nebal poskozeni rafku, pokud zvolis spravnej prumer vrtaku, tak to, co tam zbyde uz v poho slisujes a vyndas a pritom zavitu se vrtak ani nedotkne, samo to chce neajkou mensi vrtacku – modelarskou, nebo vyndat sousedni draty)
Moc ti nerozumim. Z niplu tam krome zavitu nezbylo nic, takze tam nic splacnout nepujde. A i kdyby jo tak to hned prasne. Je to docela krehkej material. Zastrcit ten drat do rafku taky moc nejde. Ta bambulka na konci dratu je moc blizko vnitrni steny rafku. Odvrtava se to pak velmi blbe. Hlavne protoze ten material je z opravdu tvrde slitiny :( Nejdriv jsem tedy odvrtal mensim prumerem zbytek dratu a pak jsem zkusil zasroubovat do toho hliniku nejakej ocelovej sroubek. Protoze na niplu je opacnej zavit tak jsem to zkousel sroubkem vytocit. Bohuzel to neslo, ale za pokus to stalo. Pak prisel na radu vetsi vrtak…
jo aha, sem na to kouk jen rychle, mi prislo, ze to co neni cerny je oholenej nipl a on je to drat :)) ale presto sem pro zastrceni – aspon co to pujde – o to min bude muset odvrtavat, s tim sroubem je to super napad, ale asi by to predtim chtelo do toho niplu riznout zavit, aby to slo
Ocelovy sroubek si tam vyrizl zavit sam ;)
a taky si ho sam strhl, ne? precijen rozdil mezi zavitem od sroubku (i samoreznyho) a od poradnyho zavitniku je velkej …a to hlavne v tom, jak moc ho muzes zatizit, nez ho strhnes
Nestrh. I kdyz nakonec vlastne jo :( Ale to uz bylo ze zoufalstvi. Totiz bejcil jsem vší silou a navic slusnou pakou. Nipl se nehnul ani o milimetr :( Pote mi bylo jasne ze to je marny boj a vytahl jsem vrtacku :)
A výsledek?
Jak jsem jiz psal vys. Precijen trochu jsem ten zavit poskodil. Ale novy drat v nem drzi dobre.