• mdk

    Stale rozmyslam ale nejak mi to neide dohlavy..Ide o to preco asi vecsina bikerov dava vecsi kotuc dopredu oproti zadnemu..Ja si myslim aj to us bolo vo foru ze cim vecsi kotuc tim vecsi brzdiaci ucinok(ale nie as taky velky)..Tak preco davaju dopredu, ja brzdim vescinou zadnou aj ked ties prednu pouzivam dost ale urcite nie na rychle pribrzdenie alebo na strmy sjazdik.

    0 0
    • Manas  

      To je jen o zvyku a o citu v ruce. Predni brzdou brzdim vic nez v 70% pripadu nejvic.

      0 0
    • Lister  

      no tak to v tom případě brzdíš úplně blbě :o))))

      0 0
      • mdk  

        Us asi lutujem ze som zalozil tenhle tread…Zase tu bude plno pitomosti jak to tu byva zvykem…Najlepsie bude ridit se vlastnym usudkem a kaslat na supidne fora..I kdyz niekdedy je tu docela sranda

        0 0
        • Lister  

          no ale já to myslel smrtelně vážně, nebo proč si třeba myslíš že pokud koupíš levnější auto, které nemá kotouče všude, tak jsou bubny vzadu?????

          0 0
          • sportovni_biker  

            No tak třeba menší auta to tak mají téměř vždy, protože ty kotouče nepotřebují, ale jejich ceny jsou někdy dost vysoké (motor, výbava…).

            0 0
          • Lance  

            protoze v aute bys teoreticky nemel prelet pres riditka?

            0 0
        • Luwa  

          To jo pěkný forum bylo jak ten týpek cucal tý holce nohy jmenovalo se snad překvapení v lese či co

          0 0
      • hmi  

        To bych nerek;) V nekterej pripadech jedine zadni!

        0 0
      • yetti  

        Nerekl bych, ze brzdi blbe, ale zadni brzdou toho opravdu moc neubrzdi. Ja neverim tomu, ze nekdo nechape, ze se mu pri brzdeni presouva vaha na pradni kolo a tudiz predni kolo je schopne vyvinout mnohem vetsi brzdny moment nez zadni a tudiz jedine pouzivanim obou brzd ve spravnem pomeru kolo opravdu intenzivne brzdi. A vetsi kotouc ve predu alaspon trochu kompenzuje nevyvyzenost mezi brzdnym vykonem predniho a zadniho kola. Jako extremni priklad lze uvest silnicni masiny, ktere maji obvykle ve predu dva 320mm kotouce se ctyrmi nebo sesti pistkama a v zadu pouze jeden cca 250mm kotouc s jednim, nebo dvema pistkama, protoze pri intenzivnim brzdeni je zadni kolo tak nadlehcene, ze prez nej nepreneses ani brzdny vykon motoru.

        0 0
    • SoLaX  

      Brzdis hlavne zadni???? To je divny ne? To se Ti kolo musi hned dostat do smyku a ubrzdis uplny ho… Ja brzdim asi obema na jednou, ale mnohem vyssi brzdnej ucinek ma predni – vzdyt si to vsimni i u aut, ze v predu maj kotouce a vzadu „jen“ bubny. To samy motorky – tam se zadni skoro nepouziva..

      0 0
      • mdk  

        Ako takto ja skoro ties pouzivam prednu brzdu spolu zo zadnou ale ze bi som prednu pouzival samostatne ako raz za cas zadnu to ma nenapadne( a us vobec prednou nebrzdim dole „prutkym“ strmakom alebo po strku) vlastna skusenost

        0 0
        • pepek  

          Opravdu prutký strmák zadní brzdou neubrzdíš, leda že bys vážil 30 kilo.

          0 0
      • Lister  

        tak s těma bubnama si byl rychlejší o minutu :o)))

        0 0
      • enjoy  

        to si kazdej musi uvedomit sam,jak vlastne brzdi.. takhle z kresla si treba mdk mysli ze brzdi hlavne zadni:-).ale vlastne je to uplna blbost,protoze by byl furt ve smyku a to by asi vedel:-). myslim ze jezdi uplne normalne:-)

        0 0
      • Hnoj  

        To o nepoužívání zadní brzdy na motorce je pěkná blbost…

        0 0
        • enjoy  

          no jestli mas na mysli MX tak o tom se asi nikdo hadat nebude:-)

          0 0
      • admxx  

        Co by se dival na auta:-)))…vsak at zkusi dejme tomu ze 40km/h zabrzdit nejdriv jenom predni, pak jenom zadni a pak obema…a porovna vysledek… a zjisti ze zalozil zbytecne tema;-)))

        0 0
    • St1c  

      predna brzda predstavuje asi 70% brzdneho ucinku oboch brzd.to ze brzdis iba zadnou to robis s prepacenim riadnu kravinu pretoze tak hovno ubrzdis, zadne koleso sa dostane rychlo do smyku a len deres plaste.Vzdy brzdi oboma naraz – ak je to nebezpecny zjazd tak s prednou jemnejsie ale urcite:D to je aj dovod preco napriklad brzdy na ziletkach su v predu dvojcapove(alebo ako to nazvat) excentricke a vzadu iba jednoduche .

      0 0
      • Krys  

        Presne tak. Predna brzda je ucinnejsie a menej nachylna na smyk. Odporuca sa na bezne brzdenie pouzivat prednu, aby to clovek dostal do ruky. Ked potom potrebujes neocakavane a prudko zastavit, tak nepreletis ponad predne koleso.

        0 0
    • ivaneck  

      Už jsem o tom přemýšlel a vysvětluju si to částečně takto: Když brzdíš, má kolo snahu se překulit přes přední (pokud jedeš dopředu), tzn. nadlehčí se zadní. Když brzdíš přední brzdou, tak ti to nevadí.

      0 0
      • fluider  

        Konecne trochu normalne zdovodnenie. Predsa pohybujuca sa teleso ma istu zotrvacnu silu ( hybnost = rychlost x hmotnost ), ktoru treba UBRZDIT nejakou inou silou. A kedze zotrvacna sila posobi v smere pohybu, hmotnost biku a jazdca sa presuva DOPREDU !!! Preto az 70% celkovej hmotnosti bike+biker musi ubrzdit predna brzda, to znamena ze bud bude ucinnejsia alebo bude zatazena o 20% viac ako zadna! (a tvrdenie ze predna brzda je o 70% ucinnejsia je uplne zcesty). Takze ak mas predny aj zadny kotuc rovnake, rovnake brzd. platnicky , tak predny kotuc sa ovela skor zohreje, prudko klesne brzdiaci ucinok a zacne piskat. Preto treba pri prudkych zjazdoch vysunut zadok co najviac ZA sedlo (aby si odlahcil predok). Pri dlhych zjazdoch plynulo striedam prednu a zadnu brzdu, ale nikdy ani jednu nevypustim. Vseobecne: najprv zacinas brzdit zadnou a ked trochu zabere, pridas prednu a kontrolujes.

        0 0
        • Manas  

          Tak to brzdim uplne jinak. Hlavne sem jeste nikdy neprehral brzdy tak aby ztratily ucinek. Brzdim opravdu ze 70% pripadu pouze predni.

          0 0
          • khooca  

            Tak to nechápu. Mě se teď nedávno stalo, že jsem se vracel ze svihu bez zadní brzdy a řikal si, že prece přední má 60–70% účinnost oproti zadní a jel tak nějak naplno.

            Noa po pár metrech se vysekal. Nevím proč, ale to kolo bylo při brždění jen přední dost neklidné. Nejspíš vlivem změny těžiště…

            0 0
            • kubad  

              Nesváděj to na neklidné kolo :))

              0 0
              • khooca  

                Ale jo, samo že to bylo bylo ručičkama, ale to ego je hrozná sviňa :)

                0 0
            • Komi  

              Hmm a já zas sjel destičky na přední brzdě (neptejte se jak :-D) a jezdil 200 km bez ní. Bylo mokro a vlese se nedalo pořádně zabrzdit …

              0 0
              • goofy  

                Ja taky prednedavnem jezdil delsi dobu bez predni brzdy, a je to pochopitelne o hubu. Kdo rika ze ne, pak na kole nejezdi z kopce :-)

                0 0
                • -b-n-x-  

                  anebo jezdi po zadnim :-)

                  0 0
                  • goofy  

                    A hele… Tebe jsem tu uz dlouho nevidel :o)

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      no to vis. Ja ted porad delam. Letos jsem byl na kole trikrat

                      0 0
                      • goofy  

                        No ja toho taky nemam najezdeno o moc vic… nejdriv brigada, takze makacka desitky az dvanastky, pak problemy s brzdama, a ted se mi este podelala vidle. Kdyz se dari… :-)

                        0 0
        • goofy  

          Taky zacinam brzdit predni… To je zbytecna prodleva zmacknout nejdrive zadni a pak predni. Brzdny vykon je treba hned, a ten mi zadni neposkytne. Zadni dalo by se rict pouzivam jenom na brzdeni smykem, a nejake pribrzdovani pri hlavnim brzdeni predni brzdou…

          0 0
        • Mamut  

          Preto az 70% celkovej hmotnosti bike+biker musi ubrzdit predna brzda, to znamena ze bud bude ucinnejsia alebo bude zatazena o 20% viac ako zadna!

          Ak teda predna brzda brzdi 70% hmotnosti a zaroven o 20% viac ako zadna, tak potom zadna brzdi 50%. Takze dokopy brzdia na 120%! Tak take brzdy by som teda nechcel.

          0 0
          • hanz  

            ale já jo..už po nich dlouho pátrám

            0 0
            • Mamut  

              Nooooo, brzdy, ktore maju ucinok 120% vlastneho ucinku su slabe brzdy. Pretoze jedine riesenie tejto rovnice je 0. Takze ja radsej ostanem pri svojich LX-kach.

              0 0
    • pos3k  

      vetsinou brdim predni, casteji kombinace predni + s citem zadni, zadni jen na mokrem asfalte a pri pribvrzdeni prujezdu zatackou v terenu..

      0 0
      • pos3k  

        safra to je cestinarskych sotku :-/

        0 0
      • pos3k  

        btw: mysleno u vecek, vetsi kotouc vepredu znamena lepsi odvod tepelne energie vznikajici pri brdzdeni (vice v historii), nevyhodou je snad jen vetsi namahani vidlice ( ±) :-)

        0 0
      • kubad  

        Tak,tak. většina váhy při brždění je na předním kole- a tím pádem je brždění přední brzdou účinější. Protože se snažím brzdit co nejpozději a nejúčiněji brzdím současně oběma brzdama na doraz, na hranici smyku. Zadni se občas lehce kousne,ale to je otázky citu. A čím větší kotouč dáš tím stoupá účinnost brzdy. Ale jen do okamžiku než se blokne kolo, nedá se říct , že to víc brzdí. Prostě s větším kotoučem potřebuješ menší sílu na páku a je tím pádem i odolnější proti přehřátí. Jinak 180mm proti 160mm kotouči podle výrobců brzd znamená cca 15% nárůst brzdného účinku.

        0 0
    • khooca  

      Nechápu. Fakt nechápu. Tohle se učí už na základní škole :(

      0 0
      • mdk  

        Ok Tak Vam dakujem za rady…Ale predsa je nevyhoda brzdenia prednou brzdou…Ked sa dostanete do smyku zo zadnym to je uplna pohodicka ustat to…Ale ked s prednym (nestava sa to casto, tak raz za 1000km) dostanete smyk predsa je to tazsi smyk zvladnutelny ako zadny..

        Asi tak to vyriesim ze dam 180/180 a mam pokoj a budem brzdit tak ako som brzdil doteras (a to som tento rok dostal len jeden smyk na kamienkoch po zime..a druhy krat som sa skoro prekotil ale neprekotil tak si myslim ze moje brzdenie je Ok..I ked omnoho viackrat sa mi stalo ..ze len tak tak..Ale prave preto jazdim xc a uzviam si perfektne zjazdiky

        0 0
        • Lance  

          mas to uplne jedno, pokud zabrzdis a zastavis jak chces a nespadnes pri tom, tak si brzdi jak chces a vykasli se na to, ze 70% jde pres predek, ja brzdim obema a do smyku nejdu,proste tak at zastavis jak jsem psal. Vedu bych v tom nehledal

          0 0
        • maxtor  

          Při brždění používám stejnou techniku, jako ty, a taky brzdím přední až když to zadní nedává. Bez přední brzdy bych se ale samozřejmě neobešel. Brždění zadní je i šetrnější k vidlici, protože zadní brzdou nenamáháš níc, ale ten šok, tterý dostane vidlice při brždění kotoučem, je dost velký. Výhoda větších kotoučů je taky v tom, že se tak rychle nepřehřejí, jako ty menší.

          0 0
        • vlk  

          já poslední dobou když dobržduji, tam mám zadní ve vzduchu-prostě když potřebuji co nejzychleji zastavit, tak brzdím po přední.Chce to trochu cviku a smyku není třeba se přehnaně bát, je to o zvyku.

          0 0
          • v3d  

            Přesně tak. Sžít se s tím, že vidle jde trochu do podřepu a zadní si může trochu povyskočit. Je ale fakt, že nejezdim žádný brutální sjezdy

            2 mdk: Větší kotouč = větší páka = větší brzdná síla, takže to chce trochu víc citlivosti. Bral bych větší jen pokud máš vác jak 95 kg.

            0 0
        • BoB  

          Ono když to začneš zkoušet, tak zjistíš že tu přední do smyku hned tak nedostaneš. Pro všechny nevěřící tomáše mám jednoduchý test o účinnosti brzd, kterým jsem přesvědčil i bandu puberťáků. Stojím vedle kola, zmáčknu zadní brzdu, začnu tlačit kolo a jde to. Zmáčknu přední kolo a ať tlačim jak tlačim, kolo se ani nehne. čim víc tlačim, tim menší je pravděpodobnost smyku. Samozřejmě předpokládám, že jako slušní bikeři brzdíte před zatáčkou/obtížným úsekem.

          0 0
        • admxx  

          No tak to musis trenovat. Kdyz to vychytas tak se da jet par metru ve smyku predniho kola a pak zapojis tzv. ceskou(v tvem pripade slovenskou) ABS…cili prerusovane brzdeni:-))

          0 0
        • chodec  

          Hele koukni třeba na motorky – v předu gigantické kotouče nejlépe z obou stran kola a každá z nich alespoň čtyřpístek, vzadu jeden malej dvoupístkovej kotouček spíš do počtu.

          Zdůvodnšní úplně jednoduchý – zadní kolo zablokuješ jakoukliv brzdou a ve chvíli kdy je zablokované už víc nebrzdí i kdybys tam měl sebelepší brzdu takže větší kotouč je ti na zadku – no úplně nanic.

          Přední kolo, na které nalehne při brždění veškerá váha bajku a jezdce (navíc obvykle znásobeno tím, že jedeš zrovna z kopce) má v tu chvíli nesrovnatelně (několikanásobně) větší adhezi než zadek a má tedy šanci ubrzdit daleko víc a pokud nejsi na kluzkém povrchu, tak ho omylem rozhodně nezablokuješ ve smylu smyku. Při správné technice brždění tak brzdíš (podle povrchu) hlavně přední a zadkem si jen tak pomáháš, případně někde využiješ řízeného smyku.

          Já mám třeba kvůli tomuhle i přehozené brzdy – pravou na předek (stejně jako na motorce), protože v pravé mám lepší cit i větší sílu (a hlavně se mi to neplete ;-) Má to ještě jednu výhodu – kdokoliv to slyší, tak ho přejde chuť zkoušet mi jezdit na kole ;-)

          0 0
          • enjoy  

            ty potrebujes k brzdeni silu v rukou?:-) ja jenom aby nam tady nevykladal moudra majitel cantiku:-D ps:to se spravnou technikou brzdeni,to je dobry.ted se bude kazdej v terenu hrozne rakvit pac bude zkouset jak mu to jde s predni brzdou:-)).me to jde asi dobre kdyz jezdim furt po prednim a jeste jsem neprelit:-)).

            0 0
            • goofy  

              Tak to si dobra… ja onehdy zajizdel nove brzdy, a hned jsem sel na zada :-D

              Btw: chyba byla ve mne a zvyku na jine davkovani predchozi brzdy ;o)

              0 0
              • enjoy  

                no tak to musim rict,ze zadni brzdy mivaj kolikrat docela problemy pri brzdeni proti prepadnuti na zada.ja to teda tak casto nezkousim:-)

                0 0
                • goofy  

                  No ja sel sice na zada, ale nejdriv jsem letel prez riditka… :o) Timto musim podekovat memu pateraku ;o)

                  0 0
            • chodec  

              Hele i kdybych byl majitelem cantiku jak pises, tak pokud ti to moudro přijde smysluplne, tak bys ho měl vzít v úvahu.

              Jinak pokud jde o tu sílu tak tu využiješ ne proto, abys zabrzdil, ale proto abys dokázal přesněji dávkovat – pokud musíš za něco tahat silou ztrácíš cit – pokud taháš jen tak na 1/4 maxima, máš možnost daleko citlivěji reagovat když cítíš, že ti odchází adheze nebo když krátka potřebuješ rychle a přesně zareagovat.

              Pro info jezdím na hydrách a na motorce jsem jezdil dřív než na kole (táta nám s bráchou postavil takovou minimotorku s motorkem ze Stadionu, když nám bylo s bráchou 6) – tak si troufnu říct, že v tomhle případě vím o čem mluvím ;-).

              0 0
        • lubos  

          Ja viem, ako to myslis s brzdenim zadnou a suhlasim s tebou, robim to presne tak. A pokial ta netrapi par gramov na viac, tak dozadu daj tiez 180. Ja totiz mam len 160 a citim, ze sa to prehrieva a chcelo by to vacsi kotuc.

          0 0
    • Otelo  

      no fakt zbytocna tema. nebrzdit prednou aby ta neprehodilo je rozpravka pre 6 rocne deti co sa ucia udrzat rovnovahu. bez prednej nic neubrzdis. co sa prehadzovania tyka, este v zivote som cez riaditka nepreletel kvoli brzdeniu a to sa bezne stane ze ide predok do smyku.

      0 0
    • mosquito  

      z praxe – kdyz teda umis brzdit – jedes 25km/h

      1. zmackni fest zadni 1,5m flok, zmackni slabeji 3m
      2. zmackni skoro fest predni 1m bez vyboceni z drahy a odrbanyho plaste

      . rychlost a vzdalenosti tipuju, ale pomer by mohl odpovidat

      0 0
      • Radek Broz  

        Z 25kmh imho na metru fakt nezastavis.

        0 0
        • Karlos009  

          Jedině, že by ten metr končil zdí. :-)

          0 0
        • j-c  

          Nedavno jsem videl dokument, kde americkej tank M1 Abrams pri nouzovem brzdeni dokazal zabrzdit z 48km/h na 0 na cca 4 metrech. Treba ma na bajku neco podobneho.:))

          0 0
          • goofy  

            To jo, ale ten Abrams ma imho vetsi brzdnou plochu :-)

            0 0
          • enjoy  

            ps:a ty lidi vevnitr,ty to dokazou taky?:-))

            0 0
            • goofy  

              Dokazou, ale kona se tam rychly presun k ridicovi ;o)

              0 0
          • pz-km  

            abrams stejne jako jine pasove vozidla brzdi skoro na fleku – videl sem borce jak to zkousely s t-72m a vysledkem po max pritahu riksapak bylo, ze je z tanku vytahovali a vezli do nemocnice – prece jen tam nejsou pasy a bezpecnostni sedacky, a ikdyz ta ruska usanka utlumi hodne, moc jim to nepomohlo… navic borci dostali nasledne krim, protoze nemeli blbci zajistene lauf a poskodili mechanizmus nameru hlavne (hold jsou tam trosku vetsi setrvacne sily)… jinak nebyl sem u toho, ale udajne nekdo na bahnech zkousel s vyrazenym tankem tzv. system rychleho okopu, tj. ze v bahnitem nebo piscitem terenu, nejlepe v miste kde tece potok, se taky rychle zabrzdi a tank udela prirozene val – borci pry taky supali do nemocnice a navic jim ta obrovska setrvacna sila vyhodila vez z pojezdu, takze meli vic stesti jak rozumu, protoze kdyby ta vez vyjela cela z osazeni, tak by je rozdrtila…

            0 0
      • goofy  

        Co mas za plaste? Z 25 kdybych zastavil na 3 metrech zadni brzdou, tak si piskam… A na metru predni?

        0 0
    • gobike  

      Nevim jak ty, ale ja pouzivam zadni brzdu jen k pribrzdivani. v 80% pouzivam predni brzdu.

      0 0
    • pz-km  

      puvodne jsem nechtel reagovat, ale kdyz tady vetsina lidi ma jako „primarni“ brzdu zadni, tak by meli vratit z duvodu neznalosti fyziky skolne skolnikovi… mi ridici motorek a aut vime svoje a stejne to plati pochopitelne i na kole, fyzikalni zakony nejen na teto planete jsou jedny…

      0 0
    • peky  

      Nejsem moc kovanej fyzikář ale takle nějak si to představuju s rozložením sil při brždění. Když tak mě opravte. rád bych porovnal svou představu s realitou pokud je odlišná. :)

      0 0
      • peky  

        nechápu přoč se mi nenačetl obrázek… ještě jednou

        0 0
        • peky  

          aha já to tam cpal v bit mapě :(… z toho mě osobně vyplývá že výsledná síla působí přes přední kolo kde dochází taky k přítlaku předního kola k zemi. Proto bude potřeba v předu brzdný moment větší než v zadu.

          0 0
      • pepek  

        Fakt pěkný, tak bych si to představoval asi taky (když jsem měl asi 10 let :-)

        0 0
        • peky  

          pěkná malůvka ne?

          0 0
          • wroum  

            pekna, ale abys byl dobrej jak Lance, tak se musis hodne ucit, hooodne ucit…

            0 0
            • peky  

              Chápu že Lenceho sedlovky jsou jiná liga. Je to jako s rámem, ruční výroba se cení více než strojová.

              0 0
              • Lance  

                sem to prekreslil,at se v tom vyznate

                0 0
                • kubad  

                  Jů, jé pěkné. jen máš moc šišaté kola :-))

                  0 0
                • Jenda  

                  tohle uz mi nedelej se tu valim pred monitorem jak debil a ostatni nechapou cemu se tak chlamu :-)

                  0 0
                • elbi  

                  Díky, já se v tom prvním nějak nevyznal, má to moc rovný a špatně se v tom orientuje. :))

                  0 0
                • wroum  

                  vid, ze si to smim dat na tricko? :-D

                  0 0
                  • Lance  

                    ty muzes, protoze vim, ze se ti to moc libi a ze vis, ze umim dost dooobre kreslit. jinak mas skvely napad, mohl by to byt namet na nove BF tricko

                    0 0
                    • Peslezedirou  

                      Hele to není špatnej nápad. V životě bych si na sebe neoblík debilní triko s logem B-F. Ale pokud by jsi ho nakreslil ty, tak si ho na stopro koupím a budu ho i nosit, hrdě! :o)

                      0 0
                      • Lance  

                        patris do skupiny jednech z mala na B-F, kteri mi dokazali vehnat slzy do oci....... a kterych si fakt vazim......

                        0 0
                • pos3k  

                  muhehe, bys mel neco nakreslit a udelat vernisaz :-)

                  0 0
    • soc  

      Takže na závěr pro doplnění proč je přední brzda efektivnější. Síly F jsou zatížení při brždění, R jsou reakce v místech kontaktu s povrchem. Součet všech sil musí být roven nule. Síla Fy se rozloží mezi přední a zadní kolo v poměru vzdáleností p a z. Síla Fx vyvolá na rameni h moment M. Ten se rozloží do reakcí dvojicí sil. No a z obrázku je zřejmé, že na zadním kole se tyto síly odečítají, zatímco na předním sčítají. No a nakonec to nejlepší. Reakční síly Rxp a Rxz (které vlastně představují to vlastní brždění) jsou dány výslednou silou Ry v daném bodě a součinitelem tření. Čím větší síla Ry, tím větší síla Rx. Tudíž je zřejmé, že přední kolo jde do smyku později. To je vše přátelé, tádydádydá…

      0 0
      • Pavlos  

        nech to lance prekresli bo to nemozu pobrat kdyz je to takove rovne vsecko:D

        0 0
        • soc  

          Kdyz ve Wordu se blbe kresli krive cary, ale jsem pro, at to ziska umelecky smrnc…

          0 0
    • baboon  

      Nemuzu si pomoct,ale ze zvyko z motorky mam proste zadni brzdu jen k okrase..Vpredu mam kotouc vzadu „jen“ vecka..A bohate to staci..Jak uz psal soc,vzadu nepotrebuju kotouc,protoze zadni se do smyku dostane i pouhyma veckama..Predkem se da pri spravnem citu brzdit pohodlne napr. na sotoline z kopce nebo pri spravnem obuti i na mokre trave,kdezto muzete mit vzadu drapak jako hrom a po zabrzdeni si to uz valite jak ten magor v tom uchylnym filmu tokyo drift..A neni pomoci…Jeste jednou prirovnam k motorce – tam se pouziva zadni brzda jen pri prvnich metrech brzdeni a to k tomu,aby se vaha co nejvice prenesla na predni,to krasne prilnulo a nehrozil jeho smyk..Protoze smyk predniho oproti smyku zadniho je dost vrazednej.:))))

      0 0
      • -b-n-x-  

        pockej pockej! to s tim zadnim na motorce jsem nejako nepochopil :-) pouzit zadni k tomu aby se vaha prenesla na predni? zadam vysvetleni

        0 0
    • poiko  

      ty jo, vy jste jako Pat a Mat. Prostě ve stylu: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

      0 0
    • -b-n-x-  

      ja myslim ze mdk si z vas robi srandu

      0 0
    • chupas  

      v predu je VELKEJ kotouc lepe videt. tak proto

      0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse