stará přehazka XT začíná mít docela(hodně) vakl, tak řešim nástupce- buď znova starý XT, nebo X.9(případně si počkat na X.9 07)? zajímaly by mě zkušenosti s výdrží těhle přehazek(na 07 se neptám;).
stará přehazka XT začíná mít docela(hodně) vakl, tak řešim nástupce- buď znova starý XT, nebo X.9(případně si počkat na X.9 07)? zajímaly by mě zkušenosti s výdrží těhle přehazek(na 07 se neptám;).
Anketa: tak co bude hyzdit katastrofu příští rok?;)
Silnicni saltr.
tak k tomu uz silnicni kolo ne?:-)
mam(dokonce 2;o)))
A jak zvlada kratky raminko prehazky ten rozsah prevodu co mas na biku? Jsem si vzdycky myslel, ze to muze bejt na biku jen v kombinaci s dvouplackou.
V trojplacce problem neni. Jedine co je blby, horni kladka prehazovacky se nad 28z pastorky vcetne vozi po zubech zarazeneho pastorku. Max vzadu bude myslim 32z, ale zalezi na na delce patky.
Celkove velka spokojenost – po 3 letech provozu na MTB stale v pohode. Hlavni ale je, ze radi za kazdych podminek a vic napina retez – tuzsi pruzina jak u raminka tak v paralelogramu.
XTR 02 klasika, GS a můžeš na ultegru zapomenout :))
hm, takže silniční přehazka padá…
K těm silničním šaltrům – 3 roky vozím Dura Ace, sice s max. pastorkem 27 – Ultegra, ale dá se to utáhnout, jedině v Dolomitech to bylo na hraně. Jinak Dura má podstatně silnější pružinu než XTR, s XT řazením chodí naprosto perfektně, lanka a bovdeny, jsem 3 roky neměnil, taky podle toho vypadaly, ale nezbývá než tuto kombinaci doporučit. Navíc pro gramhoniče – šaltr Dura Ace 180 g, pastorek Ultegra 12–27 230 g.
spravne!
žiletko:-P
Proč na MTB silniční? To už rovnou taky kliky s dvojpřevodníky, né?
protože jecnak staví singlespeeda, SSman;-)
:) dobra rada nad zlato :) budes na sibiri? :) jinak k tomu 9.0 x XT je clanek tady www.bikebase.cz/article.php?…
a souboj X.0 x XTR tady www.mountainbike.cz/clanek.shtml?…
ja osobne bych do silnicniho nesel....... :) Mozna tak maximalne do retezu… se slysel, ze Campa ma dobrou vydrz :)
Můj tip XT03
Řeším stejnou situace a bude to (asi) stávající X.9. X.9 07 mne samozřejmě zajímá moc ale … píše se o ní, že má být víc podobná X.0 a to podle mne znamená výrazně vyšší cenu …
Já už se nemůžu dočkat X.9 2007. Hned jak se objeví, jdu do ní.
Už je na stránkách výrobce: sram.com/en/srammountain/components/x9/rearderailleur.php
ted tomu moc nerozumim – kdyz jsem namotal stareho Srama, normalne jsem si tuhle objednal – v kvetnu. Ale mozna,ze jsem si koupil „pouze“ letosni model a ten vypada stejne jako ta ocekavana 07 :-) ? A v cem se potom lisi? www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…
Model 2006
Model 2007
Do razeni SRAMu uz nikdy, ted ho bouzel vozim a porad naky problemy… X.7, X9 saltr vakl uz z vyroby, X.0 carbon je hracka na ukazovani, par kaminku do raminka a je v pr… Xgen presmyk taky meky – se promackl od stelovaciho sroubu. Retezy – spatna povrchova uprava – nema hladky „venecky“. Jedine 990 kazena je snad v pohode. B.
ty máš ale problemy se vsim :)) jinak souhlas, od sramu jedine kazetu, ovsem pokud je schovana ve smesi blata a oleje a koukaj z ni sotva ty zuby, tak muzes mit i sunrace a bute to fuk :)))
sem zaponmel, jedine kazetu, nebo XO (ale jedine s packama stejny rady)
No ja nevim. XO na novym kole mela vuli jak moje XTR za 4 roky :) Ja bych to nechtel. Ani kazetu.
Jezdím do práce na 3.0 a pro tyto účely plně vyhovuje.
ja jsem s Xgenem nad miru spokojen. oproti nemu jsou shimana jak z papiru
nojo, to sem se moh rovnou poptat lempla:-P
no nevím…na mojí X.0 jsem vakl neřešil, protože chodí tak krásně, že mě podobný věci nenapadají.....to řešej ti,co jezdí Shimano, který jim neřadí a pak hledaj příčiny. Mám X.0 rok a za celou dobu jsem nic nešteloval a to mám pořád stejný lanko a to jsem ani nemazal.....jooo když vzpomenu na dobu s XT. Samej problém!!
rok = kolik km?
Podepisuju totéž pro X.9. Stav po cca 11-ti měsících = cca 6 000 km.
6 roku bezproblemoveho uzivani X9 – az do namotani. Nyni opet X9.
?!
6 let? Tak dlouho se X7 ani nedela, ne?
Nejspis mysli 9.0
:)))
Mohu doporučit X.9 – přešel jsem na něj z Shimana a zatím jen samá pozitiva sociální jistoty. Vakl proti Shimanu LX, které jsem zkoušel minulý týden zhruba stejně jeté, je menší, až zanedbatelný. Jezdím na tom s řazením X.7 a nemám sebemenší problém s funkčností. Zatím pravda na tomhle kuse odjeto jen něco přes 700 km, protože jsme to pořizoval až teď uprostřed v létě, ale i tak s ní mám zatím míň problémů, než s jakýmkoliv Shimanem, co jsem měl kdy před tím. A to říkám jako někdo, kdo tuhle přehazku vyfasoval bez toho, aby si ji přál – byla na kole co se mi líbilo a kámoši mě nakonec přesvedčili, že SRAM je také fajn a abych se mu nebránil – měli pravdu ;-)
Rikat neco po 700km… … nekupuju saltr na tyden az 14 dni.
:0
Ne? :)
No vidis, ja posledni dobou jo:o(
Já taky přemýšlím o přehazce X.9 a řazení taktéž. Už jenom proto, že Rapid Firy má taťka, mamka i brácha, přehazky maj taky Shimano…aby bylo v rodině něco nového I:-) Tak bych byl docela zvědavý, jak funguje Sram Trigger. Jo a taky se mi zdá dobré vedení lanka k přehazovačce u SRAMu (není to tak zalomené jako u SH). Myslím, že Sram řazení s Sram přehazkou musí chodit nádherně. Zatím nejlevněji jsem viděl přehazovačku SRAM X.9 na bagbike.cz (1700). A to je dobrá, hodně dobrá cena. Nebo víte někdo ještě o nižší?
Řekl bych ti, že jsem s řazením trigger moc spokojen ve srovnání s čímkoliv předchozím (vše Shimano), ale tady se evidentně smějí hodnotit produkty nejlépe až po mnoha tisících km – a to už nejspíš u mě bude na světě nová generace. Zeptej se třeba ječňáka, ten tam sice má silniční šaltr, ale nejspíš ti něco poradí.
Jo a lanko je k přehazce čistě z mechanického hlediska přivedeno dobře, přímé vedení má IMHO malý odpor – nevýhodou je vyústění lanka v přehazce proti směru jízdy, což u mě znamená, že už jsem jednou za bovden někde při karambolu zachyt a vylomil ho z koncovky (koncovky na bovdenu, ne na přehazce) – domů jsem dojel, ale musel jsem pak měnit tu koncovku.
Jo, všiml jsem si. Něco se může hodnotit až po několika tisících km (třeba výdrž rámu, vidle, kol). Ale v tom, co jsi psal, s Tebou souhlasím. Třeba já zhodnotil tretry po 100 kilometrech. A za ty 4 měsíce se ukázalo, že jsem se trefil do zhodnocení skoro přesně. No jo, Ječňák je zas nejchytřejší, to se musí nechat.
Co vám slíbil?:)
hmmm, akorat ze nektery lidi zajima prave to jak dlouho jim prehazka vydrzi, podle me radej vsechny prehazovacky tak nejak na stejno, ale ne vsechny stejne vydrzej
jj chodí nadherně a už bych za Shimano neměnil.
X.9 na bikestore za 1.590,–. Ale já čekám na model 2007.
Jo, díky za upozornění na nižší (o stovku) cenu X.9 přehazovačky. Kdy mají být v prodeji Sram X.9 2007?
To bych taky rád věděl :)
hmmm…
To chci! Ale se středním ramínkem.
Nevis, jaky rozsah ma dlouhe X stredni raminko? Na strankach SRAMu to nejak nemuzu najit.
U X.O dlouhé 11–34, střední 11–32. Dá se předpokládat, že u X.9 to bude stejné. Pramen: www.kolokram.cz/index.php?…
trigger funguje bezvadně, další plus je, že si můžeš dát brzdovou páčku před i za řazení- to u shimana nejde. jediný mínus je že si ve sjezdu škrtunu o páčku a podřadim si(jako mnohaletý uživatel gripshiftu něco takového prostě neznám)…
mam uplne stejny problem ? a nezkousel si X.9 gripy ? .. mel sem 8 let stare X.7 a byly dokonale, otec si poridil X.7 2003 a maji jakysi mikroindex a to je des
zkoušel sem gripy „Rocket V“ což jsou v podstatě X.9 pro shimano, mikroindex je imho super věc.
nějaké nové poznatky?
Pripojim se s dotazem: Vozi nekdo SRAM packy a hydry shimano? Jak to mate nastaveny? Ja mam X.7 a LX paky a radsi bych mel objimku brzd vice k predstavci nez razeni, ale nejde to:(
trigger + juicy to jde, ale nevim, jak u shim. brzd…
Mám X9 a Juicy 7 a s nastavením to není zrovna ideální. Potřeboval bych dát brzdové páčky o něco málo ke středu řídítek, ale zase když je prohodím až za řadící páčky, tak je to moc daleko. Ideálně by bylo pro mě, aby ty objímky byly v jednom místě, to ale samozřejmě nejde.
jde, u novýho(07) řazení jsou na jedný objimce..
a není to jenom u těch Juicy Ultimate?
tak asi ne, mohlo by to jít na všechny brzdy s dvoudílnou objímkou www.sram.com/…tchmaker.gif
Tak podle toho obrázku to vypadá, že by to mohlo být přesně akorát, kolik bych to potřeboval posunout.
trochu off-topic, ale maila nečteš, takže: ty máš Polar CS100, dozvěděl jsem se, že když se vzdálíš od kola a on ztratí signál od hrudního pásu, tak už spojení znovu nenaváže. Je to tak?
Maily čtu, ale když nejsem v práci (a to teď nejsem, viz thread poprvé mě zašívali), tak je nečtu každých 10 minut (neběží mi tu nonstop zapnutý Outlook).
Ne, tak to rozhodně není, můžeš od kola chodit jak chceš a měří pořád dobře. Akorát, že když se vzdálíš na dlouho (pořád ještě nevím, jak je ten interval dlouhý, ale asi celá hodina, vyzkoušeno že je to víc než 30 minut), tak se záznam ukončí a musíš pak znovu spustit a pak to nemáš jako jeden záznam. Což nijak nevadí, jen když jdem na delší oběd, tak si beru přijímač do kapsy, aby se to nestoplo.
A odpověď je už tady, tak do mailu už znova psát nebudu.
tak děkuju, takže když jdu na chvilku do knihovny/obchodu, tak přijdu a normálně to poběží dál a když se rozjedu, tak se spustí i čas a záznam rychlosti? Musí se něco mačkat?
Sorry všem za „znečišťování“ vlákna :-)
Jo přesně tak, pokud si to tak nastavíš (je možný si nastavit také i jen na ruční start/stop), tak nic mačkat nemusíš a pokračuje vše v původním záznamu.
nedělá to jen stovka, dělaj to myslim všechny polary, po pulhodine necinnosti se automaticky ukonci zaznam. je jedno jestli si u stojiciho kola nebo pric, je to abys to nezapomel vypnout…
Tak to ale CS100 nedělá, pokud má signál z pásu, tak se sama neukončí – mnohokrát ověřeno. Jsem si totiž na obědy bral přijímač vždy sebou (a to každou chvíli na celodenním výletě sedíme i 2 hodiny) a nikdy se mi to nestoplo a bylo mi divný, že mi kamarád řikal, že jemu se to stopne (pak se vysvětlil ten rozdíl, že on nechával přijímač mimo dosah pásu).
huš! ;)
ještě teda dotaz, ono to počítá zvlášť čas tepů(v různých zónách) a zvlášť čas jízdy, nebo jeden čas dohromady a časy v zónách se počítají pouze za jízdy?
Časy to počítá 2. Ride time a exe time, ale průměrný tep a podobný věci počítá pouze pro ride time. Zóny nepoužívam, tak tam přesně nevim, ale myslim, že budou taky pouze pro ride time (mám to hlavně pro hlídání se kolem ANP, neprovozuju cílený trénink – pro ten je stejně lepší nějaký vyšší Polar, který umí celý záznam uložit do počítače pro vyhodnocení a ne jen celkové hodnoty do inet aplikace).
tak to je paráda, takže zjistim, že jsem venku 3 hodiny a z toho 2 a 3/4 na kole, zbytek čekání na semaforech :-D Ještě jednou díky!
Děkuji, děkuji, děkuji :-)
To je krása.
mám x9 a Xgen rok a chodí hladučko.neměnil bych
kolik km?
Jo sry, napsal sem to blbě, bral sem když nemáš na sobě pás, takže sem vůl:) jo když si u něj s pásem nevypne se.
a eště to blbě zařadim…konec
asi začnu podporovat moderovanou diskuzi:-/ :-D
ty zrovna a mohl by to moderovat Kibic co :)
Cesta do pekel je dlazdeba dobrymy umysly :-)
A hrubkami :-/
a vodkou s tabascem :)
a *****! :-)
Jsem rad ze prijedes az v sobotu :-)
no a dokonce ve super slušivejch dresech, čupr kluci budem. plán je jasnej ráno se nezabít autem (pilotáž Lempl) přes den se nezabít na závodech (maping by Blacky) odpoledne si nezlomit nohu pádem z bedny (hopefully oba dva) večer… ***** kdo ví ráno – najít sebe, kolo, věci, auto a dorazit domu
Pilotaz by Lempl … no uz jsem slysel :-))))
Smutna jsou rana opilcova … jen abych zase neprisel o papiry.
já doufám že Lempl se tak nerozmoštuje jako já. protože já bych musel jet asi až v pondělí rovnou do haku…
No jo, ty mas ridice … kua! To sem v riti :-/
hele na 90% pojede i Simonka tak bych vám lempla půjčil.. nějak to do Prahy doklepem neboj…
No … nabidka to je hodnotna. Ale to radsi budu ridit sam ;-)
jak mi nedůvěřuje:-D
tak furt nevim:-/
Pockal bych na XT 07.
a nebo na X.9 07, případně super nabídku na X.0…
sorry, ale cemu rikate vakl?
vůle
no prece vaklu!!!!
Původně bych řek xt inverzní +avid kolečko.Ale tento tejden sem viděl x.9 2007 naživo a asi už bych šel do ní.
Protože vozím sram 9.0 od roku 2003 tak bych šel do x-9 2007.Má najeto spolu s řazením(gs) něco mezi 20–25tkm.Šaltr má vakl,podobný už tam byl od novoty.Ale jen v hlavním čepu ne v paraleogramu.Hodně to má sice najeto na silnici ale nějaký závod o pády to taky přežilo.Chod to má pořád super.akorát kladky jsou pomalu zralé na výměnu.
tak to vydržely hodně, já XT kladky odepsal za 4000km
Můj názor je ten, že pokud vakl nemá vliv na řazení, tak novou nekupovat. Mám xt z roku 2000 a zatím drží, jen se mi zdá, že je už měká ta pružina, prostě přehazka dost nenapíná řetěz, ale zatím v pohodě. Co tak zjišťuju, tak ty komponenty, čím novější, tím míň vydrží, takže bych to tam nechal. Když budu kupovat novou, tak to bude asi zase Sh XT, aspoň nebudu muset hned měnit i páčky.
Hele to je to co se mi zdá hodně divný. Protože ať si říká každý co chce, ale přehazovačka pracuje na pružině. Každý mechanický díl se jednou vytahá. Když sem porovnával starou přehazku cca rok a novou tak mi ta nová málem vyrazila zuby :). Takže vakl je jedna věc a pružina je druhá. A sory ale netvrďte mi tu že máš přehazku víc jak dva roky a ta pružina je úplně ready „když jezdíš“ a nemáš ročně 500 a zbytek roční doby doma schozenou na nejmenší pastorek.
hop nahoru..:)
copak, namotal jsi?
mmntálně bych jí moh urval leda tak holí…;-)
Cez víkend som mal možnost vyskušat prehadzku a radenie X9-'07. Síce nie v zábere ale iba v pokoji a musím uznat, že ma dost nadchli. Presný a lahký chod radiacich pák bez oneskorenia a prepružovania lanka (moje XT ide trochu ztuha a nejako „gumovo“-musím vyčistiť a namazať). Radenie a odradovanie len palcom. Prehadzovačka s vodiacou drážkou na lanko, tuhá pružina (moja má už niečo odjazdené-zrelá na výmenu). Dizajnovo velmi čisté tvary, také technoidné. A zaujímavé je, že od modelu '07 vypustili ukazovatele prevodu. Sorry ked opakujem už raz napísané, nečital som celý thread :-)