Máte někdo zkušenost s loňskýma čtyřpískovýma XTéčkama? Škrtá to, hřeje se to, nebrzdí to, nedá se to seřídit, zavzdušňuje se to … ???
Máte někdo zkušenost s loňskýma čtyřpískovýma XTéčkama? Škrtá to, hřeje se to, nebrzdí to, nedá se to seřídit, zavzdušňuje se to … ???
Hm, asi na tom nikdo nejezdí :o)
Podle meho nazoru, jedny z nejlepsich hyder. Jsou to kopie Grimeca 8, upravene Shimanem na mineralni olej. S 200 mm kotoucem se dost pouzivaji i na DH na XC staci bohate 160 mm. Vyhody: vaha, brzdna sila, davkovani, vzhled. Nevyhody: spatne se montuji (maji IS uchyceni, tzn. centrovani pomoci setinovych podlozek=opruz), mineralni olej jako napl (original Shimano je strasne drahy a jiny se da hur sehnat. DOT se da koupit vsude a je levna), cena, cena, cena. Verdikt? Pokud mas sanci na dobrou cenu brat vsemi deseti.
loňskej model jsou BL-M756, mám je na kole od loňskýho září, nebo října – neškrtá to, hřeje se to normálně, brzdí to dobře, seřizuje se to taky normálně a nezavzdušňuje se to. Tolik k položeným dotazům. Subjektivně jsou to dobré brzdy, jen trošku dražší…
Jen dotazek, mam je ted novy a prijou mi ze oproti Maguram Juliim co jsem zatim moc nebrzdi. Jak dlouho se zajizdely do plne ucinnosti?
Jen dotazek, mam je ted novy a prijou mi, ze oproti Maguram Juliim, co jsem mel pretim, zatim moc nebrzdi. Jak dlouho se zajizdely do plne ucinnosti?
Kdyz mas Maguru Julii, skrtaly ti – popripade vyvadeli jine nepristojnosti? A co jsi mel za rok vyroby?
predni obcas jo, ale jen velmi lehce,pak si to sedlo (asi 500km) a bylo ticho. Az na ostry zatacky. Tam si obcas skrtla.Holt vidla se trochu krouti kotouc ma uz vetsi prumer…
jo jeste rok vyroby 2002
cca 200 km, ted uz je to naprosta pohoda
diky, tak to si jeste pockam. V praci je toho na po***** takze kolo vidim jen na fotce
Ahoj, mám možnoust koupit starší 4 pístkový XTčka, v parádním stavu, má cenu do nich ještě dneska jít? co náhradní díly, desky atd? Anebo koupit za podobnou cenu radši XT 07? Rozhoduju se mezi těmahle dvěma, ty čtyřpístky sou nádherný designově a o jejich vlastnostech jsem čet samý pěkný věci.. Co byste volili vy? Díky moc.
Nové XT
Šel bych do starejch – desky jsou stále k sehnání(ikdyž bych se možná preventivně předzásobil;), páky jsou alá deore, nevim jestli ještě půjde sehnat těsnění do třmenů, ale pochybuju, že bys je někdy potřeboval.
Jestli se ti líběj víc než současný(souhlas, jsou hezčí) tak neni co řešit.
Díky za názory. Ještě to promyslim a uvidim. Čim to je, že jich je tak málo- snad že tenkrát ještě nebyly kotoučovky v čr tak rozšířený?
Je to KULTOVKA. Vyniká nízkou váhou, vzhledem a výhodami Shimana (citlivost atd.). Ale cena je většinou poměrně vysoká, navíc se, jak bylo řečeno, špatně montují.
Brzdný účinek se na 160mm neliší od dvoupístků. Aspoň tedy subjektivně. Páky jsou takové subtilnější než ostatní Shimana, takže bych si být tebou ověřil, zda nemají vakl, aby sis pak nemyslel, že je to dual-control :-)
Zkoušel jsem je i na 160mm Deore kotoučích na 6 děr a to se zahřívaly VELMI, řekl bych dokonce, že jim to vadilo víc než BR-M555… S jinými kotouči je to ale OK. Jinak využívají brzdnou plochu kotouče – dotýkají se jenom malé vnější částí těch 160mm (XT 2003 6 děrové kotouče jsou také viditelně tenčí než ostatní).
Fazit: Ber, pokud je cena tak kolem 5000, páky nemají vakl, popřípadě není moc „ožrané“ těsnění na páce. Pokud k tomu dostaneš i stříbrné „zmijované“ hadičky, tak můžeš lehce nad, bude to ultracool :-)
Chci říct: zas taková bomba to není, ale je to krásné…