• o.dokoupil

    Zdravím,

    potřeboval bych vybrat nové pláště 28" na cross / trek kolo. Momentálně mám šířku cca 40–42 mm, což mi vyhovuje. Převážně jezdím po zpevněných cestách, ale mile rád občas zabrousím i na lesní nebo polní cestu, takže bych uvítal něco univerzálního, na asfaltu rychlé, ale aby držely v rychlosti v zatáčkách a i na nezpevněném povrchu. Ne moc drahé (do 500 za ks se vlezu?), pokud možno odolnější vůči defektu, na které mám celkem smůlu.

    Díky

    0 0
    • Alojs01  

      Tak bud chces dobre plaste, nebo do 500,– :-))

      Tufo Thundero v bezdusovem provedeni a o defekty se nemusis starat :-)

      Ale na toto tema je tu spoustu vlaken, tak hledej…:-)

      1 0
      • orm  

        Gravel plaste nejsou trekove a naopak. Je hloupost nekomu kdo chce odolny trekovy mu doporucovat gravel plast a jeste k tomu tufo. Dobry trekovy plast je napr od continentalu travel contact nebo marathony od schwalbe. Dobrej univerzal je od schwalbe gt 365.

        0 1
        • Alojs01  

          Je uplne jedno, na jake kole ten plast je, ale jak se vyuziva. Vetsina lidi na trekovem kole jezdi stejne trasy/povrch jako lidi na gravelech a obracene.

          Ohledne vydrze, mam na tufech 11tis km, jak jsou odolne proti defektu, kdybych jezdil s dusema, nevim, za tech 11tis km jsem zaznamenal jen 3 defekty.

          2 0
          • orm  

            Neni to jedno. Trekovy a gravelovy plast (pokud se nebavime o uplne nejlevnejsich, protoze tam ty kategorie splvaj) maji uplne jine vlastnosti a pozadavky, ktere od plaste chces. O odolnosti tufo plastu je tu hromada vlaken ;-). Tmel nenahradi kvalitni kaucukovou protidefektovou vrstvu, kterou maji napr. schwalbe marathon plaste. Trekovy plast ti da klidne 20kkm bez defektu. Jsou to jine plaste pro jine pouziti a nema smysl je srovnavat, ikdyz treba teren na kterem se jezdi je stejny.

            0 0
            • Alojs01  

              Ale ja nesrovnavam plaste, ale pouziti. Neni sebemensi duvod, pouzivat ultra odolne plaste, ktere jsou ale malo komfortni a treba pomalejsi, kdyz s tim clovek dalkove cesty na tezko nejezdi a misto nich by mohl mit na tech svych 50–80km vyletu sic drazsi, ale vyrazne lepsi plast.

              Pisu z vlastni zkusenosti, kdy jsem prostidal na urcitem kole vice krosovych/tre­kingovych a gravelovych plastu.

              Ale samo, at se majitel rozhodne jak chce a jezdi dle sveho presvedceni, ucelu, stavu penezenky, atd…:-)

              0 0
              • orm  

                Vyberes si vlastnosti co maji pro tebe smysl a podle toho si vyberes plast. Kazdopadne doporucovat nekomu tufo jako etalon odolneho plaste, to je za me fail :-). Podivej se do vlakna o gravel plastich. Chtit odolny plast nemusi byt jen o tom, ze chces jezdit dlouhe streky, ale treba i o tom, ze se o to proste nechces starat a chces mit jistotu, ze dojedes, protoze je to pracovni stroj.

                0 0
                • Alojs01  

                  Nikde jsem o etalonu odolneho plaste nepsal.

                  Ale zatim ma, ze vsech plastu, co jsem vyzkousel, nejvetsi najezd.

                  Pisu vlastni zkusenost, nevim, proc by to mel byt fail.

                  Mam to na kole, kterem jezdim do prace a nedojel jsem jen jednou a to vlastni blbosti.

                  Ty mas pravdopodobne s timto plastem jine, bohate osobni zkusenosti :-).

                  0 0
                  • orm  

                    Mrkni do toho vlakna o gravel plastich, kde od nich lidi kvuli castym defektum odchazeji. Ja je sice mel, ale nejezdil jsem je, tak moje jedina zkusenost je s borcem, kteremu jsem pomahal opravovat kolo s jeho tufama aby vubec dojel domu. Rikal, ze je to jeho zimu uz 5 defekt. Po tom jsem svoje kusy poslal dal :)).

                    0 0
            • jecnak  

              Schwalbe Marathon Plus mají kvalitní protidefektouvou vrstvu složenou z modré plastové pásky. Díky této vrstvě mají tyto pláště unikátní vlastnosti – nejednou a drncají při jakémkoli tlaku.

              0 0
              • Jakobo  

                Tak to te zklamu. Ta prurazova ochrana vrstva neni nejaky tvrdy plast, jako termoplast PE, PP, PET apod. Naopak, je to hodne mekka guma.

                0 0
                • jecnak  

                  Možná to výrobce změnil, už je to tak 10 let, co jsem je měl. Každopádně to byly fakt nejstrašnější pláště, co jsem jezdil. Je teda pravda, že defekt nehrozil.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    No jiste, jsou tezke a maji i dalsi negativa. Nicmene zaplat za jejich existenci, jsou to jedny z mala plastu s takovymi specifickymi vlastnostmi takrka za smesnou cenu. Ze je spousta lidi pouziva pro nevhodny ucel nebo nadava na valivy odpor a vlastnosti na mokrem je jen dusledek naprosteho nepochopeni smyslu techto plastu.

                    Mne naopak ty plaste usetri spoustu casu i pri ceste do prace, protoze se mohu spolehnout, ze za vsech okolnosti dojedu za konzistentni cas. Jestli maji ve vysledku o 10 W vyssi odpor me nezajima, protoze vim, ze i na dulezitou poradu prijedu na cas, mohu jet presne na cas a nepotrebuji vozit nahradni dusi, pumpu, montpaky, klic a dalsich 1000 kramu.

                    0 0
                    • Honzis  

                      smysl Marathon Plus je buď celoroční dojížďák / expedice / velmi těžký jezdec co nechce řešit defekty, ale mnohem víc je běžných cyklistů, kteří je neocení

                      0 0
                      • orm  

                        Vetsina lidi co jezdi na kole se o kolo nechce starat a neumej si vymenit ani dusi natoz aby resili nejake bezdusaky a tmel v nich. Takze si tam pridej cyklisty, kteri chtej sednout na kolo a jet. Maximalne jednou za rok dojedou na pumpu to nafoukat.

                        1 0
                        • Honzis  

                          Bezduše na krosech snad nejezdí nikdo , občas nafoukat je potřeba všechno. Ono je většinou fakt jedno co tam kdo dá na 13kg crosse s posedem paní radová na to, aby jel na pohodový výlet.

                          2 0
                          • Jakobo  

                            Ja jsem na tech nize zminenych CX Comp a takovem krosu/lehke 29' dojel na bednu v 80 km XC marathonu v jednom zavode v Norsku :-) Teda az druhe misto. I kdyz tehdy moje fyzicka… neco o tech vratech od chliva.

                            0 0
                          • rimuln  

                            Vidíš a já zrovna jo. Na Kellys Phanatic jsem dostal CX Comp. Pak tam sly Smartsamy a nakonec jsem skončil bezdusove na G One R 45mm a jsem spokojen. Dokonce jsem stíhal 30 až 35 km za silnickami v balíku. Sice už to nebylo pro mě pohodová ale ani na smrt.

                            0 0
              • orm  

                Schwalbe dela ruzne trekove plaste. Delaji i plaste se stredni ochranou, ktere jedou dobre. Ja na celorocni pouziti pouzivam schwalbe gt 365. Jezdil jsem s nima trasy i 150 – 200km. Jeste lepsi, ale nejsou celorocni, jsou od continentalu travel contact. Ten se dela i s kevlarovou patkou, tak neni tak tezky a ma dobrou odolnost. Ty jsi proste vybral extrem na kterem jsi chtel dokazat, ze jsou trekove plaste nahovno :-).

                0 0
    • scalar  

      Třeba Schwalbe Hurricane Race Guard

      1 0
    • Cen da H  

      Ja mam velmi dobrou zkusenost se Schwalbe CX Comp 40–622, maji ochrannou membranu proti defektu a ta docela dobre funguje, ani ostre posypove kaminky si s ni casto neporadi, ja jednu sadu mel na kole 3 roky, behoun byl sjety do hladka a na jednom miste byl probrzden a drzely. Pichl jsem je jen z boku kdy jsem pro mne neuveritelne na silnici nabral zarvtny sroub do sadrokartonu.

      A na koloshopu jsou trvale za par supu okolo 300 kc, je i verze s reflexnim pruhem

      https://www.koloshop.cz/…0-622/122362?…

      0 0
      • Jakobo  

        Ano, take mohu doporucit. Kdysi jsem je vozival. S tou ochranou popravde netusim, vyrobce to sice uvadi, ale mam vazne pochybnosti vzhledem k tomu, jake jsou to slupky.

        Hodne podobne jsou Ritchey Speedmax a taky Maxxis Wormdrive. Vsechny tyto podobne, ty CX jsou asi o neco lepsi, Maxxis nejhorsi (nicme e na bezne jezdenie po prevazne zpevnenem povrchu je to fakt jedno).

        Dale vybrat nejake Conti G one, nejake mohou byt okolo 500 ve sleve. Mely by mit mensi odpory.

        0 0
    • Honzis  

      Defekty je třeba taky vypozorovat – pokud cvaknes duši a díra je „uvnitř“ či něco ostrého durch běhoun a díra je „vně“. Je třeba si uvědomit že třeba s metrakem váhy na 40mm plášti trochu v terénu je to o defekt furt.

      Ad odolnost – většina běžných plášťů vydrží tisíce km a není třeba brát 900g neprurazne pláště co vydrží 15000, ale jsou tvrdé a zabit zrychlení váhou.

      Na měkkém nepodrží skoro nic , ale nepředpokládám jízdu bahnem. Komfort se vyřeší max šířkou a menším tlakem, ale to si s duší a vyšší váhou jezdce nelze dovolit.

      Zmíněné schwalbe Hurricane pěkně jedou po asfaltu a tvrdém povrchu, jsou příjemně lehké. Ta pětistovka je spodní hranice ceny za slušný plašť pokud to není vyloženě výprodej. Na zkoušku lze od někoho zkusit něco „na dojetí“ a udělat si obrázek.

      0 0
    • MiraTrail  

      Ahoj, měl bych dotaz, který by se snad mohl hodit do tohoto vlákna:)

      chci pořídit pláště na krosové kolo, které by byly vhodnější i do (lehčího) terénu (tak 50/40/10 silnice/polňač­ky/horší polňacky:) ), ale které by zároveň trochu slušně jely i na asfaltu a nebyly moc těžké (určitě ne přes 700g), použití ovšem jen s dušemi. Výběr je dost omezený, z krosových plášťů jsem v podstatě jako vhodné našel jen od Schwalbe Marathony Mondial, Smart Samy a možná Hurricany (dost hladké už) a asi nejlepší varianta Marathon Almotiony za ca 1000Kč.

      Zde ale můj dotaz: vybral bych klidně i z gravel plášťů (mnohem větší výběr), pokud se ale podívám na bicyclerollin­gresistance, tak Marathon Almotiony s duší mají valivý odpor na úrovni nejlepších gravel plášťů (opět s duší, ale často i jako bez duše). Váhově Almotiony podobné (asi 500g, ty gravely nejsou už o moc lehčí), ale Almotiony jakožto krosové pláště nabízejí dost zásadně lepší odolnost proti defektům a delší životnost. Dotaz tedy: uniká mi nějaká výhoda gravel plášťů? Nebo jsou (hlavně při použití s dušemi) všechny gravel pláště v kontextu těch Almotionů vlastně prakticky nesmyslné? (nejsou rychlejší a jsou podstatně méně odolné). Díky za případné reakce, zkušenosti…

      0 0
      • kandik psi zub  

        ty Almotiony maji brutalni vahu teda…

        Jezdim dlouhodobe G-one allround, G-one bite vzadu pripadne, pak Pirelly Cinturato H ( ty ale na cemkoliv trochu mokromazlavym totalne neschopny) a ted Conti Terra Hardpack. Na bicyclerolling resistance zkoumani jsem se vyprd, jsou lehky, na mliku za nekolik sezon, tj. 10tkm souhrnne – defekty mozna dva? a vzdycky jsem na to mliko domu dojel. Moc nevim co na tom resit.

        0 0
        • MiraTrail  

          Díky! Právě mně přijde ten bicyclerollin­gresistance jako skvělý projekt, aspoň si člověk nemusí vybírat pláště jenom podle značky, marketingu, vzhledu vzorku, ceny (dražší je lepší). Na zkoušku jsem podle nich vyměnil pláště na jiném kole (Marathon Racer – Continental Contact Urban) – podobné pláště určením, rozměrem (40–622), cenou, hmotností, “dobrá značka”, velmi výrazně odlišné jízdní vlastnosti. To mě teda docela přesvědčilo, že to testování má smysl. Ale samozřejmě laboratorní test není reálný svět, proto se zkouším ptát i tady.

          0 0
      • orm  

        Tvoje pozadavky splnuji gravelove plaste. Muzes vybrat nejake se zvysenou ochranou. Kazdej vyrobce to ma pojmenovane jinak. U levnych plastu se stira rozdil mezi gravel a trekovym plastem. U drazsich plastu jsou rozdily vyraznejsi, coz vychazi z urceni a toho co od plaste chces. Trekove plaste jsou vetsinou tezsi, odolnejsi, maji vetsi vydrz (v radu desitek tisic km). Gravelove plaste jsou zase lehci, pripravene na bezduse a maji lepe drzici smes, coz ale zase vede k rychlejsimu opotrebeni. Musis si sam rozhodnout ktere vlastnosti jsou pro tebe dulezite.

        Co se tyka plastu, tak drive bych ti poradil trekove plaste od continentalu – napr. travel contact s kevlarovou patkou. Rychlej, odolnej, na polnackach neni problem. Bohuzel Continental svoji radu trekovych plastu dost orezal a drive oblibene modely uz nedela. Pokud bys chtel trekove plaste, tak asi nic lepsiho nez schwalbe nesezenes. Ja mam treba dobre zkusenosti s GT 365.

        0 0
        • MiraTrail  

          Ty trekové Continentaly jsou teda asi super, ale Conti už dnes v podstatě všechny vyrábí spíš do “silnična” mně přijde, do terénu moc ne.

          • Říkal jsem si, že zkusím najít pláště, které pojedou podobně jako ty Continentaly Contact Urban, ale budou mít lepší vzorek do terénu (a budou teda klidně i dražší). Ale právě podle bicycleRR jsem našel jediné trekové, které to jakž takž splňují – ty Almotiony – ve verzi pro bezduše mají 40–622 650g, to už je fakt moc, ale ve verzi pro duše jen 500g, což mi přijde ok, gravelové pláště v šířce 40–45 mají většinou taky někde mezi 400–500g. A říkal jsem si, že určitě v tom množství gravel plášťů najdu něco lepšího – jenže když opomenu, že opět podle BRR v podstatě neexistuje gravelový plášť, který by se odolností aspoň blížil průměrnému trekovému plášti (jako ten Almotion), tak v použití s duší v podstatě ani nenajdu plášť, který by líp jel (možná Tufo a pár dalších lehce, ale odolnost třetinová), tzn. to co nechápu – nejede to, není to odolné, je to drahé, kde je teda zakopaný pes? Je výhoda jen v možnosti hustit na nižší tlaky a větší pohodlí a přilnavost v terénu… ? :D Pokud bych používal gravel pláště bez duše, tak už vycházejí z toho srovnání o něco líp, to jo. Ty Almotiony teda taky nějak ultra terénně nevypadají, ale je to tak to nejlepší. Takže se mně zdá, že na trhu je jediný plášť, který dobře jede, je relativně odolný, lehký (do 500g) a trochu do terénu a je pro použití s duší. Vyrobit to tedy lze, ale nikdo to nějak nedělá…
          0 0
          • orm  

            Na trekove kolo podle me nepotrebujes nejake ultra terenni plaste, protoze te v terenu budou limitovat dalsi veci – sirka plaste, kolo jako takove. Jde ti spise o to, aby ten plast mel alespon nejaky vzorek, ktery te trochu podrzi a nebyl to slick. Schwalbe almotion vypada moc a pro tvoje pouziti bude v pohode. Plast do blata to neni, za sucha nebude problem. Limitovat te stejne bude tech 40mm sirky. Zvas i ten plast co nize postoval scota – Pirelli Cinturato, ten vypada moc pekne. Za me bych sel spise do toho Pirelli nez Almotion.

            Co se tyka continentalu, tak je to tak, oni uz delaji jen city plaste, bez vzorku, kulaty profil. Muj oblibeny travel contact se jeste obcas najit da.

            0 0
          • scota  

            Ale dělá Pirelli Cinturato Gravel M:

            https://www.koloshop.cz/…kevlar/77095?…

            0 0
      • Jason Voorhees  

        https://www.koloshop.cz/…ngove-plaste?…

        Koukni na Conti, docela výběr. Jezdím v zimě na silničce a za 1.

        0 0
        • orm  

          Tvuj odkaz jen potvrzuje co jsem psal. Nabidka plastu od continentalu se hodne zuzila, alespon v segmentu trekovych plastu.

          0 0
    • Jason Voorhees  

      .

      0 0
      • Markony  

        Mi to spíš připadá dáme tam název Gravel a cenu napálíme o 300%.

        0 1
        • orm  

          Kvalitni trekovy plast to peti kilo take stoji, zvlast kdyz ma kevlarovou patku a takovych trekovych plastu moc neni. Cena mne prijde ok.

          0 0
        • t29  

          Sedm stovek je u takového pláště normální cena. Si myslíš, že bez nápisu Gravel by byl za dvě stě?

          0 0
    • MiraTrail  

      Díky za reakce a doporučení konkrétních plášťů! Ty Pirelli vypadají dobře, hlavně Cinturato Gravel H/M (spíš ta H verze s více silničním vzorkem), ale odrazují mě zmiňované velmi špatné vlastnosti na mokru. Schwalbe G-One Allround jsou za dobrou cenu, ale v testech na BRR moc dobře nedopadly. Ty Travel Contacty už bohužel asi nikde nemají (40mm). Na trekové kolo to bude jinak s “terénností” oproti mtb vždycky kompromis, ale s tím počítám… výhody jsou pro mě jinde (aspoň u těch lepších trekových kol).

      Měl bych tedy ještě konkrétní dotaz, do užšího výběru jsem dal dva pláště: Schwalbe Marathon Almotion a Continental Terra Speed Protection. Oba ve stejném rozměru (40–622), podobné hmotnosti (Schwalbe 490g, Conti 465g). Oba by měly být podle BRR při 30/45 psi v podstatě stejně rychlé.

      Rozdíl je v odolnosti: Schwalbe (opět podle BRR) skóre běhoun/bok 81/12 (větší je lepší), Continental 46/22 (to je u gravelu určitě nadprůměrné).

      Schwalbe je trekový plášť, Conti gravelový. Je při těchto parametrech, které jsou až na odolnost prakticky stejné, něco, co by bylo u gravelového pláště lepší než u trekového? (je tam výhoda bezdušového použití, ale to neřeším, používal bych s duší, trochu rozdílnou cenu teď taky neberu jako podstatnou).

      0 0
      • TK75  

        U Pirelek jestli máš obavy z mokra, tak jsem to jezdil vzadu H (aby to jelo) a vepredu M (aby to drzelo)

        Akorát bacha…to M ma agresivnější vzorek než kdejakej xc plášť.Na spis silnici je to zbytecne moc

        0 0
      • Jezevec70  

        Jenže Almotiony ti vydrží několikanásobek toho co Terra. Mám na nich najeto cca 10kkm a ještě nejmíň tolik dají. Zatím všechno bez defektu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.