Ma podle vasich zkusenosti hodnota TPI nejaky prokazatelny vliv na kvalitu plastu? treba odolnost proti pichnuti (nemyslim pruraz), vyrrdz, snadne nazouvani…
Ma podle vasich zkusenosti hodnota TPI nejaky prokazatelny vliv na kvalitu plastu? treba odolnost proti pichnuti (nemyslim pruraz), vyrrdz, snadne nazouvani…
Čím vyšší TPI tím kvalitnější pláš? (neplatí pro sjezdový gumy). Poté co jsem píchl modrou Rubenu o dřevěný klacík tomu fakt věřím :o) Ale vážně, dražší a lepší gumy maj vyšší TPI, vlákna jsou prý jemnější a vlastnosti pláště jsou prý lepší. Viděl jsem Kendu TPI asi 30 prodřenou o ráfek, slyšel názory že se na takových víc píchá a zě TPI má na valivej odpor větší vliv než dezén, ale znáte to, lidi toho napovídaj. Jaký máte zkušenosti vy ostatní? Já teď vyměnil Pythony Gold za Air light a nepozoruju změnu. Maj asi poloviční TPI.
no prej se jedná o vyšší hustotu vláken. To by znamenalo vyšší odolnost proti píchnutí. Proti procvaknutí o ráfek asi ne. Stejně tak na sjíždění gumy to vliv mít nebude.Čím vyšší hustota, tím by měla bejt i vyšší váha :-). Každopádně mi sqěle sloužej Kendy za 150,– Kč po celou sezónu, a to jak při maratonech, tak trénincích :-), a to jak hladký, tak i hrubý.
Brouku Pytlíku, vlákna jsou tam hustější, to je pravda, ale taky jemnější a proto takovej pláš? nebude těžší. S výjimkou sjezdovejch, ty maj vysoký TPI, ale hrubý nitě, tam jde o odolnost.
ciste logicky(to vis,moje logika:-)) se mi zda ze ma pytlik pravdu.kdyz si vezmes vetsi kulaty vlakna tak maji mezi sebou vetsi mezery nez ty kde jich bude vic a mensich.
Tak nám nezbyde než vážit pláště a nebo vzít lupu + nůžky a rozstříhat je :o)
Matematicky, nie tvojou logikou (nic v zlom :-) nezalezi na tom, ci (ak sa bavime o reze plasta) je tam viac tenkych alebo menej hrubych vlaken. Mnozstvo materialu rovnake. Nie je tazke si to nakreslit a dokazat.
Podla toho, co som kdesi kedysi davno vycital, by vyssie TPI malo zapricinit lahsie odvalovanie a lepsiu prilnavost plasta. Naopak plaste s nizsim TPI by mali byt odolnejsie na prerezanie.
ÁÁÁÁÁNO! Konečně rozumný názor! Souhlasím s tebou.
mas samotrejme pravdu:-)
jeste me tak napadlo ze kdyz foukam na max tak lepsi prilnavost asi taky nehraje roli.a lepsi odvalovani se priznam mi taky neni jasny.
když se na to podíváš jako na pláš? pro auto tak je to asi tkhle. každý pláš? má tři základní hodnoty: maximální zatížení maximální tlak maximální rychlost tyto hodnoty jsou na sobě vzájemně závislé, takže nemůžeš požadovat po plášti maximální rychlost, když není nahuštěn na maximální tlak nebo nemůžeš požadovat po plášti maximální nosnost, když není nahuštěn na maximální tlak. = max. hodnoty (nosnost / rychlost) se úměrně snižují s tlakem v pneumatice. Takže by se měl každý zamyslet nad tím kolik váží a jakou rychlostí pádí z kopce a tomu uzpůsobit tlak v pneumatice. Podhuštěnou pneumatiku rychle zničíš a její výkon asi taky nebude nic moc.
kenda za 150? si se o 0sekl ne??, sem mel neco takovyho a od doby co sem to za jednu vyjizdku picnul 3× na to nemam nervi… sem to nafouk na doporucenej tlak a na boku se udelaly boule… to tioga a jeji fat66 jede na 125psi a pohoda mam2.125 tlakuju to tejden ale je to neco na co se mohu spolehnout…
dá se to když nejsi lepml :-) ale ted vážně, taky jsem jezdil levný kendy 150–300 kč občas i maratonek, když nejsou prachy tak co se dá dělat. Kenda u spousty svých pláštů kopíruje vzorky dražších firem, takže když ti nejde o prestiž… Neřekl bych, že defektí o moc víc než pláště jiných výrobců v relaci 300–500kč. Dražší nejezdim…
Cauky, tak nevím jak s těmi „eerlajty“ budeš spokojený. Jsem zarytý pythonysta a při změně z goldů na air light musím ač nerad přiznat, že jsem začal defektit.S goldama jsem řešil tak 2defekty za rok a to při absolvování beskyd touru,sudet nebo drásala a jiných maratonů je docela málo. O air lightech se tohle říct nedá. Jsou sice lehké, ale hodně náchylné na proříznutí i propíchnutí. Před týdnem jem pořídil Crossmaxy XL a dal jsem tam opět pythony, ale tubeless. Sice se mi snažili vnutit tubelessy air light, ale po mé neblahé zkušenosti jsem odmítnul.
Zdarec bambec a přeju hodně km bez defektů.
Více vláken = větší tlak v gumách.
to nehraje roli,zeptej se fousace:-) proste kdyz se neco stane az kdyz to petinasobne prefouknes tak si myslim ze to nehraje roli.
Fousac se stydi:)
jak ho znam tak by ti klidne rekl ze plaste o pulku prefoukne:-)
jak kdy se povede… nekdy 4bary, nekdy 6… ja to zas tolik neresim.. jo jednou sem wormdrivy nafoukal na 7baru, ale to uz bylo dost.. :) obecne foukam „na beton“ a co ted jezdime stejny trasy (i plaste) tak ja zatim tuk tuk tuk bez defektu… :)))
každopádně má prokazatelně vliv na cenu :-)
Vyssi TPI ma jen vyhodu v tom ze je plast lehci a ma lepsi jizdni vlastnosti. Odolnost proti defektu ma spis horsi protoze je plast tenci.
ptam se hlavne proto, ze pri pouzivani plastu Conti Explorer[P] a Doublefighter[Z] mam jaksi vice defektu, tj. pischnuti o trny ci drobne ostre kaminky, nez jsem byl zvykly.. plaste to jsou celkem obyc. pocitam TPI tak 33 max. 60 predtim jsem jezdil Ritchey Z.E.D., Vertical [nula defektu s ultralight dusema], maxxis Larsen atd. hledam pricinu, jinak mi plaste vyhovuji…
Mam Explorery 1000km a nic… Vcera a v Sobotu sem si vyjel na Cukrak a predni sel o trn a zdani sem prorazil. :-)
Zrovna u exploreru me to docela prekvapuje. Ty lepsi verze Pro, Protection i Supersonic maji tusim 3 vrstvy tkaniny pod behounem takze by mely byt docela odolne. Ta zakladni verze to takhle mit asi nebude.
Nejodolnejsi by mely byt Protection. Normalni s dratem je ale asi o 200g tezsi nez Supersonic a asi by nemela bejt tak nachylna na defekty. Supersonicy planuju na zavody, protoze zatim mam fakt sqely zkusenosti (kdyz opomenu ten vikend)
Vysoke TPI=maly odpor,nizka vaha,lepsi prilnavost,vetsi komfort Nizke TPI=pravy opak predchoziho
ja sem faktr asi blbej ale porad nechapu jak hustota vlaken muze mit vliv na maly valivy odpor, lepsi prilnavost a vetsi komfort? Beru ze muze muze bejt lehci, no mozna jeste prilnavost – bude kazdopadne pruznejsi ale ze by to melo nejaky zasadni vliv na prilnavost? kazdopadne to jde poresit tlakem. A ted ten valivy odpor – poucte me ale vzdycky jsem si myslel ze prilnavost a valivy odpor jdou tak trochu proti sobe? tak jsem z toho cely zmateny:-)
Koukni sem http://www.vittoria.com/index3.asp?…
pak dej Tech info a TPI
no to ji sice pekny ale porad mi z toho neni jasny proc by mel byt nizsi valivy odpor. Ten zavisi mimo jine na stycny plose a pokud teda ma pri stejny gume ten plast lip drzet tak musi mit vetsi stycnou plochu ale pak se preci bude hur odvalovat? mozna mam nekde ale desnej myslenkovej zkrat?:-) no a navic tohle krasne plati na silnici ale na biku – tam bych videl vyhodu akorat v moznosti udelat ten plast lehci.
Ja mam pocit ze ten valivej odpor nesouvisi tolik se stycnou plochou jako spis v te vlne kterou plast vali pred sebou kdyz se otaci. Myslim si ze v pripade vyssiho TPI jsou tyto ztraty mensi. Je mezi vlakny mensi treni a tim bude ta vlna mensi. Jestli kecam tak me opravte :)
Si taky myslim, ze to bude tak nejak (a ted teda fakt placam), ze ten plast je pruznejsi a je mensi ten vnitrni odpor (nebo tak neco:) To jediny by mi to vysvetlovalo.
no mozny to je takhle jsem nad tim neuvazoval ale stejne mi z toho vyplyva ze na bika maximalne usetrim hmotnost a tim to konci (i o ty mensi defektivosti by se totiz dalo pochybovat:-)
To můžu potvrdit – pláště nešetřím, jezdím na lehce podhuštěných Hutchinsonech AirLight z kopce docela ostře (kameny, kořeny) a vloni nejčastější defekt bylo ustřižení ventilku na předním kole (2×). Nedávno jsem nasadil neprůstřelné Kleiny a málem jsem je neuvezl – rozdíl 175g rotační hmoty na jednom kole.
Zajímavý je, že na Kontíkách Vertical 2,3 palce nedochází k protáčení pláště, přitom je stejně tlustej jak Python. Ale těžší, je to fakt znát!
myslim, ze prehodnotim priority… zatim byla na poslednim miste hmotnost.. ale od ted to bude TPI… :)
Ja to mam porad stejne prvni cena:)