Jsem 186/96 je pro mne vhodná 29?Dík.
Jsem 186/96 je pro mne vhodná 29?Dík.
To si musíš ujasnit sám, dle výšky a hmotnosti se vhodnost 26 nebo 29 bajku nedělí :)
projeď se na ni a odpověz si sám
jJá jsem ze staré školy a vysoká sedlovka mne děsí.Pruboval jsem to a 29 mi přijde lepší.Dík.
Výška sedlovky se nijak u 26 a 29 bajku neliší.
Možná myslel výšku vysunuté části, a proto to možná opticky vypadá vyšší.
Když Radim Kořínek říká že jednoznačně 29, tak to asi nebude jiná volba no…
Máte někdo zkušenost s MRX carbon 29" ?
Zrovna dnes na ty jeho porady narazil kolega v praci, tak jsem koukl a vcelku se bavil:))
to je ten co lepi plaste tou tatrankou? nebo to byl zas jiny :D
Jo, to je von.
sem na neho myslel jak mi dneska cakalo mliko z plaste a uvazoval jsem jak bych to tim obalem s tycinky vyresil :D
Zas ja s tim videem vcelku souhlasim, z kopce se citim fakt lepe prudke veci se mi vyjizdi lepe a pokud jedu pres nozsi koreny muzu na tom sedet jak pecka a kolo si s tim poradi, mam i vcelku kratkej ram, tak je to pro me celkove hrave, kazdopadne kdybych meril pod 185 tak bych do 29 asi stejne nesel.
29" ti sedne :-)
ale stejne tak 26"
Jestli ti to pomůže, tak já měřím 175 cm a mám 29(momentálně :D).
29 nebrat :-)
nevíš co meleš :DD
to nevíte oba ;)
:D:D přesně tak vořechu :D
… že si mě „roman 3D“ spletl s ovečkou (když jsem beránek) tak to ještě pochopím ale splést si beránka s pouličním psem to už musí člověk hodně špatně vidět
29 nebrat a basta…
proto máš ve jméně 29? :D
správně :-)
Bééé
když se ptáš tak je vhodná, ale stejně tak 26. Spíš si ujasni, který vlastnosti u kola upřednostníš. Obratnost 26 proti průchodnosti a pohodlí 29. S tou obratností je to ale tak že dobře navržená 29 na tom může být líp jak špatně navržená (no spíš jinak) 26.
no vím že ted zažehnu flame, ale ještě jsem nejel na 29 co by se obratností a živostí aspon blížila dobré 26. no a par 29 jsem už teda vyzkoušel, ht i fs;)
A můžeš uvést příklad 29, která ti přišla aspoň trochu obratná?
žádná, všechno to byly do jedné bud hodně lenivé mrchy nebo příšerně lenivé mrchy. ale jednu bych přesto vyzdvihnul. specialized stumpjumper. nevěřím že na tom někdo chce jezdit:-D průměrné trekingové kolo je obratnější než tato mrcha a toto myslím zcela vážně;)
A příklad obratné či skvěle obratné 26?
orbea alma, crr, trek 8500, anthem a ostatně i na supovi 930 co jsem si ted dostavěl jako druhy bajk se mi jezdí dost dobře.
ještě, že se neřídím názory z BF :-))
Tak treba ta 8500ka i sup nejsou zrovna kratky ramy, proto mi neni moc jasny, co je na nich obratneho, pripadne skvele obratneho.
ten rám je prostě živý, dobře bude možná mít sice větší poloměr otáčení než nějaká čínská katalogovky (viz staré amulety, mxr, authory atd) ale chovají se hravě (což hlavně dělá hlavový úhel a dílem i zadní šavle)
Já jo. A dokonce je obratnější. trek gary fischer vs. merida one twenty. Trek je 17,5, merida byla 20". Trek má tuším o 3mm (605/602) kratší efektivní horní rámovou, trek je delší, nevím přesně o kolik ale o chlup jo. A do utáhlých zatáček zatáček jde trek mnohem lépe. Meridu jsem musel přemlouvat, není to vůbec točivé kolo.
No jestli to nebude skutečně u toho Treku tím offsetem korunky vidlice s geo G2 také pokukuji po TREKu. No nějak se těm prodejcům nechce jít na –15 % při koupi za hotové zatím jsem se setkal s –10% na vystavený kus. No oni kolem prázdnin povolí a dosáhnu snad svého. Chtělo by to poznat nějakého zaměstnance, který to kolo vezme na sebe za nějaké to všimné ti mají údajně až –30% na nové kolo 1× ročně.
Nebude. Offset vidlice se u G2 u 29tek liší jen o 4mm a moc velký rozdíl to neudělá. U 26tek ten rozdíl offsetu je větší a v praxi výraznější.
Za mě tedy 29tkové Treky nijak extra točivé nejsou. Není to špatné, ale třeba ten zmíněný Stump je o třídu točivější, můj Scott Scale při použití nižší vidlice než v originále to samé.
Čili žebříček dle tvé zkušenosti je takovýto?
?????????????????????????????????????????????
Ta točivost je daná zadní stavbou (kratší) šikovně zúhlovanou (podkopnutou) vidlicí?
no 29 dost trpí na dlouhou zadní šavli, klidně až 450mm. přičemž podle mě 440 je max únosné, taky si zaslouží mnohem ostřejší hlavový úhel (70+ stupnu) a ne vždy jej dostanou. oboje dost ovlivnuje výsledný rozvor který dost určuje povahu kola.
Muj Cube 29 má 438mm zadní stavbu a hlavovej uhel přesně 70° (při použití 100mm vidlice), je to dost živé kolo oproti GT Avalachu Expert.
ten tvůj cube má ten samí problém jako pells mezi zadním kolem a sedlovkou není žádný prostor.zadní stavba u norca je 453mm(měřeno od středu šlapek po střed osy).
A k čemu je tam potřeba více místa při direct mount přesmykači a vedení bowdenu k přesmyku tak jak je tam vedený?
Pro nej je to velky problem, kvuli tomu vymenil Pells. I kdyz to taky moc nechapu, tak pro nekoho je to zasadni problem.
Já to nechápu vůbec. Pokud jde o bahno, tak tam vzniká problém daleko dříve na jiných místech i u staveb o pár mm delších (u vzpěr).
Problém u sedlové trubky bývá pouze s přesmykačem, což je ale tady vyřešeno direct mountem a vedením bowdenu až k přesmyku.
jediné místo kde se hromadilo bahno bylo na smyku. a ano pro to jsem pellse prodal.teď tam mám 3,5cm a tento problém už není.
A byl tam direct mount přesmyk?
nevím co tam bylo ale na mm to bylo 3,5mm po odříznutí packy tam bylo asi 11mm ale stejně to bylo málo
Tak proč píšeš, že ten Cube má ten stejný problém, když ani nevíš jaký jsi tam měl přesmykač?
Ten Cube stejný problém samozřejmě nemá, direct mount přesmykem se získá více místa než udělá 1cm zadní stavby navíc a místa tam je dost.
Úplně nejlepší varianta by tedy bylo kombinované řešení jako mám na Scalu 29 (prohnutá sedlová trubka) + direct mount přesmyk. To by získalo místa nejvíce a vyšlo by to krásně i pro extra krátké (na 29tku) zadní stavby typu 435mm.
To, že to neumí vyřešit u Pellsu neznamená, že to neumí jiní. Třeba Radon to má řešené stejně jako u Cubu, také direct mount přesmyk, to samé Canyon.
Do 3 si můžeš doplnit spousty různých 29tek na trhu.
Vliv na točivost má více vlastností:
Pokud je hlavový úhel výrazně větší (což točivosti hodně pomůže), tak je třeba pak hlídat hodně délku představec (použít znatelně kratší, jinak jsou řídítka příliš nad přední kolem).
Mně se třeba G2 u 29tek nikdy nelíbila. Používají tam mírně větší offset (to by bylo ok), k tomu ale dost malý hlavový úhel. A ve výsledku ten větší hlavový úhel + ještě mírně větší offset opravdu nechutně natahuje rozvor. K tomu 29tkové Treky nemají zrovna nejkratší zadní stavbu (i když pořád to není 450mm jako mají některé jiné rámy).
Je potřeba ale také počítat s tím, že v obratnosti není točivost jediný faktor.
Některé 29tky jako Stump nebo ten Scale s nižší vidlicí jsou velmi dobře točivé. Přesto i tak nejsou tak obratné jako obratná 26tka. A není už problémem točivost ale prostě ta větší kola, která jsou větší a hůře se vejdou. Pod hůře se vejdou myslím i to, že styčná plocha je větší a snáze se zachytávají při točení v rozbitějším terénu.
Já třeba na svojem Scalu 29 jsem točivější o třídu než na svojich 26 fullech (to je logické, ty fully mají poměrně nízký hlavový úhel a celkově už mají i znatelně větší rozvor než 29tka celopevňák s nižší vidlicí).
Takže na pěkném nerozbitém povrchu se otočím s tou 29tkou na menším poloměru.
Jak ale přijde rozbitější terénnější pasáž, tak najedou obratnost a manévrování se na té 29tce zhorší.
Není to nic tragického, ale najednou ty fully mají navrch i přesto, že na pěkném povrchu hůře točí.
A to teď neřeším nějaké vlivy odpružení, ale manévrování v malých rychlostech. Naopak celopevňák který je navíc o dost lehčí je v tomhle lepší než full, takže chybějící odpružení není v tomto nevýhodou.
tak je dobrý si říct, co chci jezdit, universální kolo neexistuje:-), nicméně 29er je určitě dobrá volba např. na maraton typu sudety a ten je technickej a točivej dost:-).
každýmu sedí něco jinýho a hlavně je to o jezdeckým umu:-/.
pokud vyladíš geo, posed a řízení, tak jsi v poho i na 29er.
Hlavně si to každý musí vyzkoušet co mu sedne více. Ono ani dle toho co se bude jezdit to není tak jasné a bude to dost individuální.
Já si nestěžuju ani na jeden rozměr a dále zůstávám u ježdění obou rozměrů současně a nechystám se to jen tak měnit.
nicméně 29er je určitě dobrá volba např. na maraton typu sudety a ten je technickej a točivej dost:-). nebude 26" chrti ful lepsi? ;-)
s 26er jsem to jel pouze na HT a ve srovnání s 29er tragedie, ale pro člověka 195cm výšky je problém najít v 26eru optimální geo.
mam 194 a s 26 fully nemam problem :) ani sedlovka neni vytazena nejak moc vysoko ze by to vypadalo blbe
29 full bude ideal ;-)
pokud na to mas 100k tak ok pokud ne, bude to tezke jako prase o tom zadna :D typl bych si tak za 40–50k 15kg ful… – strilim jen tak od pasu… a resim seriodvku
Ja na to nemam nic, jenom fabuluju O:-) S tou hmotnosti kazdopadne prehanis, do tech 50 se da urcite udelat neco do 13–13,5 kg si myslim.
klidne neco nahod realne na vaze… :)
Staci se podivat tady na BF viz napr. tohle RB mi utkvelo v palici.
Na webu RB je napr. http://www.rb-bike.cz/…8/iq-29-race#… a ses kolem 50 tis.
ja sem mluvil o fulu ne o pitomem neprepakovanem jednocepu :D ale to neresme to je na flame
a 13kg full na zavody o kterech se tady mluvilo je fakt dost… tedka vozim 11kg fula a snesl bych na zavody jiste lehci…
+1 za neprepakovany jednocep co neni full :D
tak je jasne ze se da jezdit na vsem a budes za to kolo rad, ale vetsuina lidi chce co nejlepsi hmotnost v pomeru k cene, nekteri i za jakoukoliv cenu
Vsak ja nepisu nic jinyho nez ze za tech 50 tis. sezenes fulla kolem 13kg, ne kolem 15kg jak psal Nox.
Přehnaná posedlost za co nejnižší hmotností. Samozřejmě ale každého věc, ať si každý obětuje hmotnosti co uzná za vhodné.
Ono je to zhruba tak, že za podobné peníze a s podobnou hmotností se dá koupit 120mm 29" full nebo 150mm 26" full. Tedy u 26tky se v takovém srovnání dá získat něco zdvihu navíc.
Pak záleží na tom co komu sedí a co preferuje. Co se týká pohodlí, tak někde bude 29" 120mm full pohodlnější než 26" 150mm full, v některých případech (typicky dopady ze skoků) to bude naopak.
U fulla bych řešil především jak bude komu sedět daná geometrie a jak se bude na dané velikosti kol cítit v terénu. Mně i přesto, že celopevňák perfektně sedí 29tkový a 26tkový už nikdy, tak u vyššího zdvihu u fullu mi 29tky nesedí.
U chrtího 100mm fulla, tam už bych váhal s velikostí kol. Jelikož ale o 100mm zdvihu nemám zájem vůbec, tak tohle nemusím řešit.
Tohle je ale přesně o individuálních preferencích.
ja myslel ze na zavody se jezdi zavodit ne? ;-)
Bud se bav normalne nebo vubec. Slovickarit s tebou fakt nehodlam.
bavili jsme se o kole na zavody konkretne sudety… ja rikam ze 29" ful bude tezky jako prase potom jsme se shodni na tom ze je tezky jako mensi prase tzn 13–13,5kg coz rikam ze je na zavody porad strasne moc, ty rikas ze se to na tom kole da objet a ja rikam objet by se to na tom dalo ale na zavody se jezdi zavodit a zavodi se o co nejelspi vysledek ne?
v cem nemam pravdu? kde slovickarim ?
16,2kg full je mamut :-) ??
ne, jen cistokrevny sjezdak :)
To je peklo.
už jsem se chtěl zaradovat, že má někdo ještě o kus těžší obludu než já… :-) ale v bajkoprofilu máš chrtích 15,3?
jo to platí 15,3kg bytelný poctiví kolo :-) na obr kolech prostě můj mazlík :-)
v pořádku… :-) tady se s tou váhou prostě moc nadělá
dělá myslím si že to všichni moc řeší pocitově je shinobi asi nejlepší kolo co jsem kdy měl.
Slovickaris s tim zavodenim, pod tim si kazdy predstavi neco uplne jinyho. Je to proste zcela subjektivni. Nekdo zavodi treba sam se sebou. Pokud jsi mel na mysli zavodeni na bednu, nebo profizavodeni tak jsi to mel napsat, ale napsal jsi to proste jen hodne obecne.
jak tady uz na BFku nekolikrat zaznelo zavodi se v prvnich 5% zbytek jede jen na vylet ve vyssim tempu… ( ja osobne bych tech 5% rozsiril na 10% abych si mohl zazavodit i ja :D )
jinak jiste nejsem zavodnik to bych tu nemoh jen kecat ale musel bych i trochu jezdit :)
I tech 10% je hodne prisnych, to by asi hodne bikeru urazilo a neprislo by jim, ze nezavodili, ale jeli vejlet :)
loni jestli se nepletu tak sem se dostal i do prvnich 3% na jednom nebo dvou zavodech… a to jezdim hovno takze tech 10% nebude tak prisných… do 50ky z 500 si myslim ze neni takovy problem… samozrejme ne na vsech zavodech, KPŽ treba nejezdim vubec a nikdy jsem nejel tak nevim jak to tam vypada… ale zajizdim cim dal tim hur bo trenuju cim dal tim min tak se už jen tak vozim na tech zavodech…
blbost … zavodit se da i u prostred „pelotonu“ nebo klidne i na konci i tam se daj formulovat meritka uspechu/neuspechu.
napr:
Kriterii je spousta.
Ono je to vsechno dost relativni.
Kdyz to v zavode nandas na praseti nekomu na chrtovi … to je moc pekne hrejivej pocit. … (a naopak)
pokud je to v tech 5% startovniho pole tak souhlasim ale kdyz je to nekde v pulce tak tam jedou i lidi na ten vylet a to je pak nevypovidajici… treba dotycny jel jen tak :)
Vsechno je individualni.
i v tech 10% jsou takovy co jedou jen tak
http://www.cube.eu/…ams-29-race/
Těsně přes 50tis. se dal koupit a reálná váha kolem 13kg. A sériovka to je.
A určitě se najdou i další. Tedy to psal Polka tak opravdu je, do 13–13,5kg není problém.
oki beru dal sjem 40–50 a vyberete tu horni hranici a jeste rpes ale ok… za 50k se da sehnat ful co ma 13–13,5kg coz mi prije dobre na AM/EN kolo ne na zavodaka…
ale uznavam tech 15kg jsem asi trochu prestrelil… ;-)
Ty ses voe jak vybirava holka co se bude furt na neco vymlouvat :)
ja ti nevim…
treba ty resis fuly a pritom jezdis celopevnaky… realnou zkusenost nejakou mas kdyz rikas co se na cem da objet?
Ja jsem poresil jen tu tvou mylnou predstavu, ze za 50 tis. sezenes full za 15kg. A realnou zkusenost ma snad kazdy z nas, pokud jezdis na zavody tak urcite ses svedkem ruznych pripadu kdy clovek zasne na cem a jak se da jezdit.
http://www.roseversand.de/…9/aid:524233
Pred mesiacom boli dostupné všetky veľkosti :)
alebo trochu lacnejší
vaha je realna?
Môžeš skúsiť zistiť :)
ja ne protoze ja to netvrdim ;-)
ja ich radím do kategórie pod 13,5kg, kam na 100% patria (aj keď ten poison neviem v akej veľkosti), konkrétne čísla si už zisti :)
Inak máš extrémne zlý odhad a prehľad ak si strelil že by v tej cene mal mať 29" full (s nízkym zdvihom) až 15kg :D
tedka jsem vazil HTcko merida big nine light 1200d za 43 a vaha cca 12,3kg kdyz nechas osazeni a vymenis jen ram dostanes se na cca 13,3kg ale aby ses dostal niz z cenou musis dat neco horsi takze + cca 700g takze ano 15kg je dost mohl jsem dat 14 a bylo by to ok…
ja si stejne myslim ze 26 full je v terenu lepsi nez 29ht, jel jsem s kamaradem brdy a jak jsou v druhe pulce takove rozbite psaze a uz sme byli vic unaveni, tak ja to projizdel jak maslo a on „drncal“ a slo videt ze asi nic moc a to mel jeste o neco nizsi tlak v pneu
V takovym terenu je urcite full lepsi, to je bez debat.
Já srovnával one twenty a treka. Věřím, že ten spešl je na tom lépe. Ale jelikož já mám kolo vždy na chvilku, nějak mě to netankuje.
Nesouhlasím! Mám doma GT Avalanche Experta 2008 a Cube LTD SL 29 2012 a musím konstatovat, že Cube je hravější a živější. Nevím čím to je, nejspíš geometrii rámu a položením hlavové trubky, ale obě jsou to dobrá kola.
Musíš si to rozlousknout sám a asi bude fakt nejlepší půjčit si na víken 29" pořádně jí provětrat cestou i necestou.
Já jsem to risknul bez půjčení a hodně mě vě výběru právě ovlivnil MlokCZ. Měřím 173cm a to jsem si do nedávna myslel, že mám 175, ale prý jsem se už ve 40 o 2cm změnšil. Nakonec jsem vzal právě Stumpa v 17,5" a jsem nadmíru spokojený, protože jsem dopředu věděl, že těžký, náročný terén není můj kamarád i kdybych měl 26".
Teď po 1800km mi to konečně už začíná i trochu jet, ale to už není průměrem kol.
Maly srovnani: 2 casovky na stejne trase na 2 ruznych kolech.Silnice – dost strma. (na silnicce na to nemam prevody). Hmotnost cloveka ± stejna.
Cube ams 125 (13.5kg), plaste NN 2.25/Hutchinson (nevim) 2.1:
http://connect.garmin.com/…ty/124243581
Konec lonske sezony (20/10/2011) – muj nejlepsi cas sezony. Vyzdimal jsem co se dalo.
Cas: 1:07:41
Prumerny tep 170.
Scalpel 29 (pod 12kg), plaste RaR 2.25:
http://connect.garmin.com/…ty/183928305
Vcera (30/05/2012)
Chtel jsem vyzdimat maximum, ale neslo to, nohy byly tuhy.
Cas: 1:04:47
Prumerny tep jen 165.
Rozdil 3 minuty pro 29 – a lepsi kondici to rozhodne nebude. :o)
Docela maso RESPEKT
AMS 125tka tedy opravdu není kolo na časovky do kopce po asfaltu.
To ten Scalpel je typem kola (teď neřeším velikost kol) na to o hodně vhodnější.
K tomu 1,5kg nižší hmotnost a ještě rychlejší pláště.
Co pak taky čekat od takového srovnání jiného než že ta 29tka bude o něco rychlejší.
Kdybys srovnával stejný typ kola jen jedno 26tkové verzi a druhé ve 29tkové verzi na stejném typu plášťů, tak by takové srovnání dopadlo úplně jinak.
Já mám taky do kopce po asfaltu 29tku rychlejší než AMS 150tku a to ještě s výrazně větším rozdílem a to mám menší rozdíl v pláštích (29 snake skin RaR/RaR x 26 RoR/RaR UST, ty 26tkové získávají za 127tpi a jsou tak možná i přes RoR o chlup rychlejší).
Ale mám samozřejmě ještě ujetější typ kol pro srovnání, když to je AMS 150×29 celopevňák (a hmotnost se mi liší ještě o něco více, cca o 2,5kg ve prospěch 29tky).
Jasne, vsak taky netvrdim ze to jde vsechno na vrub ty 29.
Proto jsem taky v ramci objektivity uved i ty ostatni udaje.
Ale ten rozdil me i prez to vsechno prekvapil.
Pri jizde cas na displeji nemam (schvalne) … jen tepak, tak jsem docela koukal jako puk, kdyz jsem videl vysledek.
Docela by mě zajímalo jaký měla na výsledek vliv hmotnost biku. Píšeš rozdíl 1,5 kg, což si myslím, že je opravdu hodně. Test by to chtělo provédst na biku, který bude ve stejné specifikaci a se stejným systémem odpružení pouze s rozdílem průměru kol.
V kopci jen těch 1,5kg samotných udělá zhruba 1–2 minuty na hodině stoupání.
pobavils… a tak vznikaji ty ruzne famy… :)
Famy vznikaj tak ze reknes „vymenil jsem kola za vetsi a razem to jelo o xx rychlejc“ … a zapomenes dodat ze predtim si tahnul vozejk s basou piva.
Myslim ze to neni tenhle pripad … info jsem dal komplet – a zrovna by me zajimaly nazory ostatnich na kolik se v tom projevi ta zmena 26–29.
Ale klidne se bav dal a treba si i nakou famu vytvor.
Psal jsem tu v historii vícekrát srovnání celopevňáka 26" x 29". Hmotnost obou ± stejná, na 29tkovém o 100g kola ale zase o pár gramů lehčí pláště (lehčí proto, že jsem přešel z UST verzí na 26tce na snake skin u 29tky – vše RaR 2,25 foukany na ± stejné tlaky). Osazení téměř totožná, pád detailů jinak, ale ± srovnatelných.
Posed ± stejný (tedy aerodynamika srovnatelná).
Rozdíl na asfaltu nula (tím co mám k dispozici neměřitelný, s watmetrem by se třeba došlo k tomu, že jedno z těch kol jede o 0,2% rychleji, ale tak malé rozdíly už nedokážu rozlišit).
uvidim jak se vyvine sezona … treba budu moc pozdejc podat objektivnejsi info :o).
Zatim mi prijde ze ta 29 jede „vic rovne“ … pri malych rychlostech do hodne prudkyho kopce v terenu mam vic problemu ovladat tu 26tku – zataci vic ona se mnou nez ja ni.
Na druhou stranu diky talasu (tj moznosti snizeni zdvihu na 100) se mi zda ze s tou 26tkou porad jeste vyjedu vic.
Pak taky u 29 (porad ve stoupani) mi o neco vic prokluzuje zadni kolo na kamenech/korenech – to me prekvapilo, cekal jsem opak. A to uz je ten zadni plast u 26 poradne sjetej.
Ve stoupání jdou proti sobě dvě vlastnosti:
Já pociťuju i těch 440mm na Scalu 29, oproti 26tkovému celopevňáku si zejména ze sedla, kdy je těžiště ještě trošku posunuté dopředu, hrábnu ve výjezdu častěji než na 26tkové.
Záleží hodně na povrchu a také na sklonu. V sedle zase ta delší stavba při hodně prudké pasáži umožní méně pracovat s těžištěm a déle je možné sedět bez posunu na sedle.
Na Scalpelu 29 je zadní stavba ještě výrazně delší než mám já na Scalu 29, takže její vliv bude znát více.
Teď koukám, že zase o tolik delší není. 44,4cm to je na 29 fulla hodně dobré, asi nejkratší zadní stavba co jsem viděl u 29 fullu.
spark 29 má uvádzanú dåžku 440mm, možno bude ešte niečo kratšie :)
jeste dalsi fakt je ze scalpel ma nejlehci prevod 26/36,
cube ma nove rohloffa (necitim rozdil oproti predchozimu 22/32).
Takze celkove tezsi prevod pro scalpela ⇒ takze ze lip drzi stopu muze byt taky tim, ze na nem proste musim jet rychlejc abych nespad :o)
Já mám na 29 celopevňáku taky o trošku těžší převod. Tedy převody mám totožné, na obou 24/36, rozdíl tedy o poměr obvodů/poloměrů kol (tedy cca o 10%).
Zhruba o těch 10% udržím na tom celopevňáku při stejném výkonu motoru (stejné tepy) vyšší rychlost.
Stejně jak jezdím na celopevňáku mnohem více ze sedla, tak si hrábnu ve výsledku o dost častěji ve výjezdech s trošku klouzavějším povrchem.
Ty máš ten rozdíl převodů ještě mírně větší (i samotný převod 26/36 je o chlup těžší než 22/32).
tak,
mam s tim za sebou prvni zavod na 29. Ze zacatku jsem se smal sam sobe jak jsem vsude zjistoval jeslti muzu vymenit placku 26 za 24 (bohuzel nemuzu) – pac jsem s tim vyjel vsechno.
No a ke konci kdyz uz jsem byl sakra utavenej … mi ty 2 zuby fakt chybely – teda spis prebejvaly :o/
Já mám 193cm a mám teď objednané RB CRR 29" rám XXL (22") a při zkoušení jestli 26 nebo 29 mi 29 přišla na mojí výšku lepší. Cítil jsem se na ní líp :)
teď budeš kupovat 29 se všemi jeho nevýhodami když se očekává nástup 27,5 se všemi výhodami? :-)
No jo očekává, ale za jak dlouho? Teď mám Treka s rámem 19" a to je mi hodně malý. Takže čekat na 27,5" se mi fakt nechce :) PS: ani nějak nevím že bude 27.5". Nejsem zatím nějak moc znalý :D
Fakt bude 27,5? Jak je na tom Gt Karakoram 29 s jízdnímy vlastnosti v porovnání třeba specialized 29 a další?
Duratec již 27,5 nabízí (jak kola tak samotný rám), RB jak to tak vypadá tak se dá snad brzo očekávat taky a ostatní značky většinou mají taky akorát je otázkou času kdy místní dovozci zareagují či nezareagují na případnou poptávku
To bude asi dobrý kompromis. :) To asi počkám rok,dva jak se to vyvine a pak si něco koupím.
1+
27,5 podrtí 29er bajky v kategorii chrtích fullů 100/100 a možná i 26er bajky, toť moje předpověď pro příští dny.
Už se těším na kola 2012. :) Hlavně by GT mohlo přejít zpět na 3.10 převody u zaskarů. :)
myslel jsem 2013. :D
29 NEBRAT!
konecne
no doufám, že už brzy bude možné koupit kola 27,5" na 29" jsem jak vosa na bonbonu :-(
co myslíte toto?
nebrat
Asi musíš být hodně ovlivněný BF, že 27,5 je božská velikost, rozměr rozměrů, když uvažuješ o TOMHLE za 26 000!