• dekan

    Jsem 186/96 je pro mne vhodná 29?Dík.

    0 0
    • maajkee  

      To si musíš ujasnit sám, dle výšky a hmotnosti se vhodnost 26 nebo 29 bajku nedělí :)

      0 0
    • Bafoon  

      projeď se na ni a odpověz si sám

      0 0
      • dekan  

        jJá jsem ze staré školy a vysoká sedlovka mne děsí.Pruboval jsem to a 29 mi přijde lepší.Dík.

        0 0
      • maajkee  

        Když Radim Kořínek říká že jednoznačně 29, tak to asi nebude jiná volba no…

        0 0
      • Vilém  

        Zrovna dnes na ty jeho porady narazil kolega v praci, tak jsem koukl a vcelku se bavil:))

        0 0
      • nox159  

        to je ten co lepi plaste tou tatrankou? nebo to byl zas jiny :D

        0 0
        • Vilém  

          Jo, to je von.

          0 0
          • nox159  

            sem na neho myslel jak mi dneska cakalo mliko z plaste a uvazoval jsem jak bych to tim obalem s tycinky vyresil :D

            0 0
      • hctr  

        Zas ja s tim videem vcelku souhlasim, z kopce se citim fakt lepe prudke veci se mi vyjizdi lepe a pokud jedu pres nozsi koreny muzu na tom sedet jak pecka a kolo si s tim poradi, mam i vcelku kratkej ram, tak je to pro me celkove hrave, kazdopadne kdybych meril pod 185 tak bych do 29 asi stejne nesel.

        0 0
    • kubad  

      29" ti sedne :-)

      ale stejne tak 26"

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Jestli ti to pomůže, tak já měřím 175 cm a mám 29(momentálně :D).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mirek_29  

      29 nebrat :-)

      0 0
    • delfyn  

      když se ptáš tak je vhodná, ale stejně tak 26. Spíš si ujasni, který vlastnosti u kola upřednostníš. Obratnost 26 proti průchodnosti a pohodlí 29. S tou obratností je to ale tak že dobře navržená 29 na tom může být líp jak špatně navržená (no spíš jinak) 26.

      0 0
      • Evilcleaner  

        no vím že ted zažehnu flame, ale ještě jsem nejel na 29 co by se obratností a živostí aspon blížila dobré 26. no a par 29 jsem už teda vyzkoušel, ht i fs;)

        0 0
        • bbrf  

          A můžeš uvést příklad 29, která ti přišla aspoň trochu obratná?

          0 0
          • Evilcleaner  

            žádná, všechno to byly do jedné bud hodně lenivé mrchy nebo příšerně lenivé mrchy. ale jednu bych přesto vyzdvihnul. specialized stumpjumper. nevěřím že na tom někdo chce jezdit:-D průměrné trekingové kolo je obratnější než tato mrcha a toto myslím zcela vážně;)

            0 0
            • bbrf  

              A příklad obratné či skvěle obratné 26?

              0 0
              • Evilcleaner  

                orbea alma, crr, trek 8500, anthem a ostatně i na supovi 930 co jsem si ted dostavěl jako druhy bajk se mi jezdí dost dobře.

                0 0
                • marYn  

                  ještě, že se neřídím názory z BF :-))

                  0 0
                • Vilém  

                  Tak treba ta 8500ka i sup nejsou zrovna kratky ramy, proto mi neni moc jasny, co je na nich obratneho, pripadne skvele obratneho.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    ten rám je prostě živý, dobře bude možná mít sice větší poloměr otáčení než nějaká čínská katalogovky (viz staré amulety, mxr, authory atd) ale chovají se hravě (což hlavně dělá hlavový úhel a dílem i zadní šavle)

                    0 0
        • Kamikaze 591  

          Já jo. A dokonce je obratnější. trek gary fischer vs. merida one twenty. Trek je 17,5, merida byla 20". Trek má tuším o 3mm (605/602) kratší efektivní horní rámovou, trek je delší, nevím přesně o kolik ale o chlup jo. A do utáhlých zatáček zatáček jde trek mnohem lépe. Meridu jsem musel přemlouvat, není to vůbec točivé kolo.

          0 0
          • marco  

            No jestli to nebude skutečně u toho Treku tím offsetem korunky vidlice s geo G2 také pokukuji po TREKu. No nějak se těm prodejcům nechce jít na –15 % při koupi za hotové zatím jsem se setkal s –10% na vystavený kus. No oni kolem prázdnin povolí a dosáhnu snad svého. Chtělo by to poznat nějakého zaměstnance, který to kolo vezme na sebe za nějaké to všimné ti mají údajně až –30% na nové kolo 1× ročně.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nebude. Offset vidlice se u G2 u 29tek liší jen o 4mm a moc velký rozdíl to neudělá. U 26tek ten rozdíl offsetu je větší a v praxi výraznější.

              Za mě tedy 29tkové Treky nijak extra točivé nejsou. Není to špatné, ale třeba ten zmíněný Stump je o třídu točivější, můj Scott Scale při použití nižší vidlice než v originále to samé.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • bbrf  

                Čili žebříček dle tvé zkušenosti je takovýto?

                1. slušně točivé: Stump a Scott s nižší vidlicí
                2. průměrně točivé: Gary G2
                3. hůře točivé: xxx

                ?????????????­????????????????????????­????????

                Ta točivost je daná zadní stavbou (kratší) šikovně zúhlovanou (podkopnutou) vidlicí?

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no 29 dost trpí na dlouhou zadní šavli, klidně až 450mm. přičemž podle mě 440 je max únosné, taky si zaslouží mnohem ostřejší hlavový úhel (70+ stupnu) a ne vždy jej dostanou. oboje dost ovlivnuje výsledný rozvor který dost určuje povahu kola.

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Muj Cube 29 má 438mm zadní stavbu a hlavovej uhel přesně 70° (při použití 100mm vidlice), je to dost živé kolo oproti GT Avalachu Expert.

                    0 0
                    • Mirek_29  

                      ten tvůj cube má ten samí problém jako pells mezi zadním kolem a sedlovkou není žádný prostor.zadní stavba u norca je 453mm(měřeno od středu šlapek po střed osy).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A k čemu je tam potřeba více místa při direct mount přesmykači a vedení bowdenu k přesmyku tak jak je tam vedený?

                        0 0
                        • Vilém  

                          Pro nej je to velky problem, kvuli tomu vymenil Pells. I kdyz to taky moc nechapu, tak pro nekoho je to zasadni problem.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já to nechápu vůbec. Pokud jde o bahno, tak tam vzniká problém daleko dříve na jiných místech i u staveb o pár mm delších (u vzpěr).

                            Problém u sedlové trubky bývá pouze s přesmykačem, což je ale tady vyřešeno direct mountem a vedením bowdenu až k přesmyku.

                            0 0
                            • Mirek_29  

                              jediné místo kde se hromadilo bahno bylo na smyku. a ano pro to jsem pellse prodal.teď tam mám 3,5cm a tento problém už není.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A byl tam direct mount přesmyk?

                                0 0
                                • Mirek_29  

                                  nevím co tam bylo ale na mm to bylo 3,5mm po odříznutí packy tam bylo asi 11mm ale stejně to bylo málo

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak proč píšeš, že ten Cube má ten stejný problém, když ani nevíš jaký jsi tam měl přesmykač?

                                    Ten Cube stejný problém samozřejmě nemá, direct mount přesmykem se získá více místa než udělá 1cm zadní stavby navíc a místa tam je dost.

                                    Úplně nejlepší varianta by tedy bylo kombinované řešení jako mám na Scalu 29 (prohnutá sedlová trubka) + direct mount přesmyk. To by získalo místa nejvíce a vyšlo by to krásně i pro extra krátké (na 29tku) zadní stavby typu 435mm.

                                    To, že to neumí vyřešit u Pellsu neznamená, že to neumí jiní. Třeba Radon to má řešené stejně jako u Cubu, také direct mount přesmyk, to samé Canyon.

                                    0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                • MlokCZ  

                  Do 3 si můžeš doplnit spousty různých 29tek na trhu.

                  Vliv na točivost má více vlastností:

                  • délka zadní stavby, aby to mohlo být opravdu slušně točivé, tak bychviděl limit někde na 440mm
                  • hlavový úhel
                  • offset vidlice
                  • rozvor – ten je daný jednak těmi předchozími vlastnostmi a navíctaké délkou rámu, dost 29tek je hodně dlouhých, což ještě ten rozvornatáhne)

                  Pokud je hlavový úhel výrazně větší (což točivosti hodně pomůže), tak je třeba pak hlídat hodně délku představec (použít znatelně kratší, jinak jsou řídítka příliš nad přední kolem).

                  Mně se třeba G2 u 29tek nikdy nelíbila. Používají tam mírně větší offset (to by bylo ok), k tomu ale dost malý hlavový úhel. A ve výsledku ten větší hlavový úhel + ještě mírně větší offset opravdu nechutně natahuje rozvor. K tomu 29tkové Treky nemají zrovna nejkratší zadní stavbu (i když pořád to není 450mm jako mají některé jiné rámy).

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Je potřeba ale také počítat s tím, že v obratnosti není točivost jediný faktor.

                  Některé 29tky jako Stump nebo ten Scale s nižší vidlicí jsou velmi dobře točivé. Přesto i tak nejsou tak obratné jako obratná 26tka. A není už problémem točivost ale prostě ta větší kola, která jsou větší a hůře se vejdou. Pod hůře se vejdou myslím i to, že styčná plocha je větší a snáze se zachytávají při točení v rozbitějším terénu.

                  Já třeba na svojem Scalu 29 jsem točivější o třídu než na svojich 26 fullech (to je logické, ty fully mají poměrně nízký hlavový úhel a celkově už mají i znatelně větší rozvor než 29tka celopevňák s nižší vidlicí).

                  Takže na pěkném nerozbitém povrchu se otočím s tou 29tkou na menším poloměru.

                  Jak ale přijde rozbitější terénnější pasáž, tak najedou obratnost a manévrování se na té 29tce zhorší.

                  Není to nic tragického, ale najednou ty fully mají navrch i přesto, že na pěkném povrchu hůře točí.

                  A to teď neřeším nějaké vlivy odpružení, ale manévrování v malých rychlostech. Naopak celopevňák který je navíc o dost lehčí je v tomhle lepší než full, takže chybějící odpružení není v tomto nevýhodou.

                  0 0
                  • jeffino  

                    tak je dobrý si říct, co chci jezdit, universální kolo neexistuje:-), nicméně 29er je určitě dobrá volba např. na maraton typu sudety a ten je technickej a točivej dost:-).

                    každýmu sedí něco jinýho a hlavně je to o jezdeckým umu:-/.

                    pokud vyladíš geo, posed a řízení, tak jsi v poho i na 29er.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Hlavně si to každý musí vyzkoušet co mu sedne více. Ono ani dle toho co se bude jezdit to není tak jasné a bude to dost individuální.

                      Já si nestěžuju ani na jeden rozměr a dále zůstávám u ježdění obou rozměrů současně a nechystám se to jen tak měnit.

                      0 0
                    • nox159  

                      nicméně 29er je určitě dobrá volba např. na maraton typu sudety a ten je technickej a točivej dost:-). nebude 26" chrti ful lepsi? ;-)

                      0 0
                      • jeffino  

                        s 26er jsem to jel pouze na HT a ve srovnání s 29er tragedie, ale pro člověka 195cm výšky je problém najít v 26eru optimální geo.

                        0 0
                        • Rubi  

                          mam 194 a s 26 fully nemam problem :) ani sedlovka neni vytazena nejak moc vysoko ze by to vypadalo blbe

                          0 0
                      • Polka  

                        29 full bude ideal ;-)

                        0 0
                        • nox159  

                          pokud na to mas 100k tak ok pokud ne, bude to tezke jako prase o tom zadna :D typl bych si tak za 40–50k 15kg ful… – strilim jen tak od pasu… a resim seriodvku

                          0 0
                          • Polka  

                            Ja na to nemam nic, jenom fabuluju O:-) S tou hmotnosti kazdopadne prehanis, do tech 50 se da urcite udelat neco do 13–13,5 kg si myslim.

                            0 0
                            • nox159  

                              klidne neco nahod realne na vaze… :)

                              0 0
                              • Polka  

                                Staci se podivat tady na BF viz napr. tohle RB mi utkvelo v palici.

                                0 0
                              • Polka  

                                Na webu RB je napr. http://www.rb-bike.cz/…8/iq-29-race#… a ses kolem 50 tis.

                                0 0
                                • nox159  

                                  ja sem mluvil o fulu ne o pitomem neprepakovanem jednocepu :D ale to neresme to je na flame

                                  a 13kg full na zavody o kterech se tady mluvilo je fakt dost… tedka vozim 11kg fula a snesl bych na zavody jiste lehci…

                                  0 0
                                  • Rubi  

                                    +1 za neprepakovany jednocep co neni full :D

                                    0 0
                                  • Polka  
                                    • v jednotlivych systemech se nevyznam, ale je to full? Je.
                                    • vahu uz vztahujes vylozene na sve potreby. Sudety ti klidne nekdo vobjede nadaleko tezsi mrse, kdyz na to prijde.
                                    0 0
                                    • Rubi  

                                      tak je jasne ze se da jezdit na vsem a budes za to kolo rad, ale vetsuina lidi chce co nejlepsi hmotnost v pomeru k cene, nekteri i za jakoukoliv cenu

                                      0 0
                                      • Polka  

                                        Vsak ja nepisu nic jinyho nez ze za tech 50 tis. sezenes fulla kolem 13kg, ne kolem 15kg jak psal Nox.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Přehnaná posedlost za co nejnižší hmotností. Samozřejmě ale každého věc, ať si každý obětuje hmotnosti co uzná za vhodné.

                                        Ono je to zhruba tak, že za podobné peníze a s podobnou hmotností se dá koupit 120mm 29" full nebo 150mm 26" full. Tedy u 26tky se v takovém srovnání dá získat něco zdvihu navíc.

                                        Pak záleží na tom co komu sedí a co preferuje. Co se týká pohodlí, tak někde bude 29" 120mm full pohodlnější než 26" 150mm full, v některých případech (typicky dopady ze skoků) to bude naopak.

                                        U fulla bych řešil především jak bude komu sedět daná geometrie a jak se bude na dané velikosti kol cítit v terénu. Mně i přesto, že celopevňák perfektně sedí 29tkový a 26tkový už nikdy, tak u vyššího zdvihu u fullu mi 29tky nesedí.

                                        U chrtího 100mm fulla, tam už bych váhal s velikostí kol. Jelikož ale o 100mm zdvihu nemám zájem vůbec, tak tohle nemusím řešit.

                                        Tohle je ale přesně o individuálních preferencích.

                                        0 0
                                    • nox159  

                                      ja myslel ze na zavody se jezdi zavodit ne? ;-)

                                      0 0
                                      • Polka  

                                        Bud se bav normalne nebo vubec. Slovickarit s tebou fakt nehodlam.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          bavili jsme se o kole na zavody konkretne sudety… ja rikam ze 29" ful bude tezky jako prase potom jsme se shodni na tom ze je tezky jako mensi prase tzn 13–13,5kg coz rikam ze je na zavody porad strasne moc, ty rikas ze se to na tom kole da objet a ja rikam objet by se to na tom dalo ale na zavody se jezdi zavodit a zavodi se o co nejelspi vysledek ne?

                                          v cem nemam pravdu? kde slovickarim ?

                                          0 0
                                          • Mirek_29  

                                            16,2kg full je mamut :-) ??

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              ne, jen cistokrevny sjezdak :)

                                              0 0
                                            • Vilém  

                                              To je peklo.

                                              0 0
                                            • newbie  

                                              už jsem se chtěl zaradovat, že má někdo ještě o kus těžší obludu než já… :-) ale v bajkoprofilu máš chrtích 15,3?

                                              0 0
                                              • Mirek_29  

                                                jo to platí 15,3kg bytelný poctiví kolo :-) na obr kolech prostě můj mazlík :-)

                                                0 0
                                                • newbie  

                                                  v pořádku… :-) tady se s tou váhou prostě moc nadělá

                                                  0 0
                                                  • Mirek_29  

                                                    dělá myslím si že to všichni moc řeší pocitově je shinobi asi nejlepší kolo co jsem kdy měl.

                                                    0 0
                                          • Polka  

                                            Slovickaris s tim zavodenim, pod tim si kazdy predstavi neco uplne jinyho. Je to proste zcela subjektivni. Nekdo zavodi treba sam se sebou. Pokud jsi mel na mysli zavodeni na bednu, nebo profizavodeni tak jsi to mel napsat, ale napsal jsi to proste jen hodne obecne.

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              jak tady uz na BFku nekolikrat zaznelo zavodi se v prvnich 5% zbytek jede jen na vylet ve vyssim tempu… ( ja osobne bych tech 5% rozsiril na 10% abych si mohl zazavodit i ja :D )

                                              jinak jiste nejsem zavodnik to bych tu nemoh jen kecat ale musel bych i trochu jezdit :)

                                              0 0
                                              • Polka  

                                                I tech 10% je hodne prisnych, to by asi hodne bikeru urazilo a neprislo by jim, ze nezavodili, ale jeli vejlet :)

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  loni jestli se nepletu tak sem se dostal i do prvnich 3% na jednom nebo dvou zavodech… a to jezdim hovno takze tech 10% nebude tak prisných… do 50ky z 500 si myslim ze neni takovy problem… samozrejme ne na vsech zavodech, KPŽ treba nejezdim vubec a nikdy jsem nejel tak nevim jak to tam vypada… ale zajizdim cim dal tim hur bo trenuju cim dal tim min tak se už jen tak vozim na tech zavodech…

                                                  0 0
                                              • kralovek  

                                                blbost … zavodit se da i u prostred „pelotonu“ nebo klidne i na konci i tam se daj formulovat meritka uspechu/neuspechu.

                                                napr:

                                                • umisteni (v %) (20% super, 30% dobry 50% normal, pod 50% bida)
                                                • ztrata na viteze (v %)
                                                • predjel jsem nelepsi zenckou nebo ne?
                                                • bez defektu, bez zraneni, hrabnul jsem si na dno, nebo jsem se flakal.

                                                Kriterii je spousta.

                                                0 0
                                          • kralovek  

                                            Ono je to vsechno dost relativni.

                                            Kdyz to v zavode nandas na praseti nekomu na chrtovi … to je moc pekne hrejivej pocit. … (a naopak)

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              pokud je to v tech 5% startovniho pole tak souhlasim ale kdyz je to nekde v pulce tak tam jedou i lidi na ten vylet a to je pak nevypovidajici… treba dotycny jel jen tak :)

                                              0 0
                                              • kralovek  

                                                Vsechno je individualni.

                                                i v tech 10% jsou takovy co jedou jen tak

                                                0 0
                                  • MlokCZ  

                                    http://www.cube.eu/…ams-29-race/

                                    Těsně přes 50tis. se dal koupit a reálná váha kolem 13kg. A sériovka to je.

                                    A určitě se najdou i další. Tedy to psal Polka tak opravdu je, do 13–13,5kg není problém.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      oki beru dal sjem 40–50 a vyberete tu horni hranici a jeste rpes ale ok… za 50k se da sehnat ful co ma 13–13,5kg coz mi prije dobre na AM/EN kolo ne na zavodaka…

                                      ale uznavam tech 15kg jsem asi trochu prestrelil… ;-)

                                      0 0
                                      • Polka  

                                        Ty ses voe jak vybirava holka co se bude furt na neco vymlouvat :)

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          ja ti nevim…

                                          treba ty resis fuly a pritom jezdis celopevnaky… realnou zkusenost nejakou mas kdyz rikas co se na cem da objet?

                                          0 0
                                          • Polka  

                                            Ja jsem poresil jen tu tvou mylnou predstavu, ze za 50 tis. sezenes full za 15kg. A realnou zkusenost ma snad kazdy z nas, pokud jezdis na zavody tak urcite ses svedkem ruznych pripadu kdy clovek zasne na cem a jak se da jezdit.

                                            0 0
                                      • PatrikL  

                                        http://www.roseversand.de/…9/aid:524233

                                        Pred mesiacom boli dostupné všetky veľkosti :)

                                        alebo trochu lacnejší

                                        http://www.poison-bikes.de/…b-072012.htm

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          vaha je realna?

                                          0 0
                                          • PatrikL  

                                            Môžeš skúsiť zistiť :)

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              ja ne protoze ja to netvrdim ;-)

                                              0 0
                                              • PatrikL  

                                                ja ich radím do kategórie pod 13,5kg, kam na 100% patria (aj keď ten poison neviem v akej veľkosti), konkrétne čísla si už zisti :)

                                                Inak máš extrémne zlý odhad a prehľad ak si strelil že by v tej cene mal mať 29" full (s nízkym zdvihom) až 15kg :D

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  tedka jsem vazil HTcko merida big nine light 1200d za 43 a vaha cca 12,3kg kdyz nechas osazeni a vymenis jen ram dostanes se na cca 13,3kg ale aby ses dostal niz z cenou musis dat neco horsi takze + cca 700g takze ano 15kg je dost mohl jsem dat 14 a bylo by to ok…

                                                  0 0
                      • Rubi  

                        ja si stejne myslim ze 26 full je v terenu lepsi nez 29ht, jel jsem s kamaradem brdy a jak jsou v druhe pulce takove rozbite psaze a uz sme byli vic unaveni, tak ja to projizdel jak maslo a on „drncal“ a slo videt ze asi nic moc a to mel jeste o neco nizsi tlak v pneu

                        0 0
                        • Polka  

                          V takovym terenu je urcite full lepsi, to je bez debat.

                          0 0
              • Kamikaze 591  

                Já srovnával one twenty a treka. Věřím, že ten spešl je na tom lépe. Ale jelikož já mám kolo vždy na chvilku, nějak mě to netankuje.

                0 0
        • Dejv94  

          Nesouhlasím! Mám doma GT Avalanche Experta 2008 a Cube LTD SL 29 2012 a musím konstatovat, že Cube je hravější a živější. Nevím čím to je, nejspíš geometrii rámu a položením hlavové trubky, ale obě jsou to dobrá kola.

          0 0
    • Mark-H14  

      Musíš si to rozlousknout sám a asi bude fakt nejlepší půjčit si na víken 29" pořádně jí provětrat cestou i necestou.

      Já jsem to risknul bez půjčení a hodně mě vě výběru právě ovlivnil MlokCZ. Měřím 173cm a to jsem si do nedávna myslel, že mám 175, ale prý jsem se už ve 40 o 2cm změnšil. Nakonec jsem vzal právě Stumpa v 17,5" a jsem nadmíru spokojený, protože jsem dopředu věděl, že těžký, náročný terén není můj kamarád i kdybych měl 26".

      Teď po 1800km mi to konečně už začíná i trochu jet, ale to už není průměrem kol.

      0 0
    • kralovek  

      Maly srovnani: 2 casovky na stejne trase na 2 ruznych kolech.Silnice – dost strma. (na silnicce na to nemam prevody). Hmotnost cloveka ± stejna.

      Cube ams 125 (13.5kg), plaste NN 2.25/Hutchinson (nevim) 2.1:

      http://connect.garmin.com/…ty/124243581

      Konec lonske sezony (20/10/2011) – muj nejlepsi cas sezony. Vyzdimal jsem co se dalo.

      Cas: 1:07:41

      Prumerny tep 170.

      Scalpel 29 (pod 12kg), plaste RaR 2.25:

      http://connect.garmin.com/…ty/183928305

      Vcera (30/05/2012)

      Chtel jsem vyzdimat maximum, ale neslo to, nohy byly tuhy.

      Cas: 1:04:47

      Prumerny tep jen 165.

      Rozdil 3 minuty pro 29 – a lepsi kondici to rozhodne nebude. :o)

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Docela maso RESPEKT

        0 0
      • MlokCZ  

        AMS 125tka tedy opravdu není kolo na časovky do kopce po asfaltu.

        To ten Scalpel je typem kola (teď neřeším velikost kol) na to o hodně vhodnější.

        K tomu 1,5kg nižší hmotnost a ještě rychlejší pláště.

        Co pak taky čekat od takového srovnání jiného než že ta 29tka bude o něco rychlejší.

        Kdybys srovnával stejný typ kola jen jedno 26tkové verzi a druhé ve 29tkové verzi na stejném typu plášťů, tak by takové srovnání dopadlo úplně jinak.

        Já mám taky do kopce po asfaltu 29tku rychlejší než AMS 150tku a to ještě s výrazně větším rozdílem a to mám menší rozdíl v pláštích (29 snake skin RaR/RaR x 26 RoR/RaR UST, ty 26tkové získávají za 127tpi a jsou tak možná i přes RoR o chlup rychlejší).

        Ale mám samozřejmě ještě ujetější typ kol pro srovnání, když to je AMS 150×29 celopevňák (a hmotnost se mi liší ještě o něco více, cca o 2,5kg ve prospěch 29tky).

        0 0
        • kralovek  

          Jasne, vsak taky netvrdim ze to jde vsechno na vrub ty 29.

          Proto jsem taky v ramci objektivity uved i ty ostatni udaje.

          Ale ten rozdil me i prez to vsechno prekvapil.

          Pri jizde cas na displeji nemam (schvalne) … jen tepak, tak jsem docela koukal jako puk, kdyz jsem videl vysledek.

          0 0
      • Mr.Dawe  

        Docela by mě zajímalo jaký měla na výsledek vliv hmotnost biku. Píšeš rozdíl 1,5 kg, což si myslím, že je opravdu hodně. Test by to chtělo provédst na biku, který bude ve stejné specifikaci a se stejným systémem odpružení pouze s rozdílem průměru kol.

        0 0
        • MlokCZ  

          V kopci jen těch 1,5kg samotných udělá zhruba 1–2 minuty na hodině stoupání.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • nox159  

        pobavils… a tak vznikaji ty ruzne famy… :)

        0 0
        • kralovek  

          Famy vznikaj tak ze reknes „vymenil jsem kola za vetsi a razem to jelo o xx rychlejc“ … a zapomenes dodat ze predtim si tahnul vozejk s basou piva.

          Myslim ze to neni tenhle pripad … info jsem dal komplet – a zrovna by me zajimaly nazory ostatnich na kolik se v tom projevi ta zmena 26–29.

          Ale klidne se bav dal a treba si i nakou famu vytvor.

          0 0
          • MlokCZ  

            Psal jsem tu v historii vícekrát srovnání celopevňáka 26" x 29". Hmotnost obou ± stejná, na 29tkovém o 100g kola ale zase o pár gramů lehčí pláště (lehčí proto, že jsem přešel z UST verzí na 26tce na snake skin u 29tky – vše RaR 2,25 foukany na ± stejné tlaky). Osazení téměř totožná, pád detailů jinak, ale ± srovnatelných.

            Posed ± stejný (tedy aerodynamika srovnatelná).

            Rozdíl na asfaltu nula (tím co mám k dispozici neměřitelný, s watmetrem by se třeba došlo k tomu, že jedno z těch kol jede o 0,2% rychleji, ale tak malé rozdíly už nedokážu rozlišit).

            0 0
            • kralovek  

              uvidim jak se vyvine sezona … treba budu moc pozdejc podat objektivnejsi info :o).

              Zatim mi prijde ze ta 29 jede „vic rovne“ … pri malych rychlostech do hodne prudkyho kopce v terenu mam vic problemu ovladat tu 26tku – zataci vic ona se mnou nez ja ni.

              Na druhou stranu diky talasu (tj moznosti snizeni zdvihu na 100) se mi zda ze s tou 26tkou porad jeste vyjedu vic.

              Pak taky u 29 (porad ve stoupani) mi o neco vic prokluzuje zadni kolo na kamenech/korenech – to me prekvapilo, cekal jsem opak. A to uz je ten zadni plast u 26 poradne sjetej.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ve stoupání jdou proti sobě dvě vlastnosti:

                • o chlup lepší grip větší kol (u RaR 2012 kde je mírně řidšívzorek pro 29tkovou verzi to platí obzvlášť)
                • menší zatížení zadního kola v některých situacích díky delšízadní stavbě

                Já pociťuju i těch 440mm na Scalu 29, oproti 26tkovému celopevňáku si zejména ze sedla, kdy je těžiště ještě trošku posunuté dopředu, hrábnu ve výjezdu častěji než na 26tkové.

                Záleží hodně na povrchu a také na sklonu. V sedle zase ta delší stavba při hodně prudké pasáži umožní méně pracovat s těžištěm a déle je možné sedět bez posunu na sedle.

                Na Scalpelu 29 je zadní stavba ještě výrazně delší než mám já na Scalu 29, takže její vliv bude znát více.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Teď koukám, že zase o tolik delší není. 44,4cm to je na 29 fulla hodně dobré, asi nejkratší zadní stavba co jsem viděl u 29 fullu.

                  0 0
                  • PatrikL  

                    spark 29 má uvádzanú dåžku 440mm, možno bude ešte niečo kratšie :)

                    0 0
                  • kralovek  

                    jeste dalsi fakt je ze scalpel ma nejlehci prevod 26/36,

                    cube ma nove rohloffa (necitim rozdil oproti predchozimu 22/32).

                    Takze celkove tezsi prevod pro scalpela ⇒ takze ze lip drzi stopu muze byt taky tim, ze na nem proste musim jet rychlejc abych nespad :o)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já mám na 29 celopevňáku taky o trošku těžší převod. Tedy převody mám totožné, na obou 24/36, rozdíl tedy o poměr obvodů/poloměrů kol (tedy cca o 10%).

                      Zhruba o těch 10% udržím na tom celopevňáku při stejném výkonu motoru (stejné tepy) vyšší rychlost.

                      Stejně jak jezdím na celopevňáku mnohem více ze sedla, tak si hrábnu ve výsledku o dost častěji ve výjezdech s trošku klouzavějším povrchem.

                      Ty máš ten rozdíl převodů ještě mírně větší (i samotný převod 26/36 je o chlup těžší než 22/32).

                      0 0
                      • kralovek  

                        tak,

                        mam s tim za sebou prvni zavod na 29. Ze zacatku jsem se smal sam sobe jak jsem vsude zjistoval jeslti muzu vymenit placku 26 za 24 (bohuzel nemuzu) – pac jsem s tim vyjel vsechno.

                        No a ke konci kdyz uz jsem byl sakra utavenej … mi ty 2 zuby fakt chybely – teda spis prebejvaly :o/

                        0 0
    • jimac  

      Já mám 193cm a mám teď objednané RB CRR 29" rám XXL (22") a při zkoušení jestli 26 nebo 29 mi 29 přišla na mojí výšku lepší. Cítil jsem se na ní líp :)

      0 0
    • roman 3D  

      teď budeš kupovat 29 se všemi jeho nevýhodami když se očekává nástup 27,5 se všemi výhodami? :-)

      0 0
      • jimac  

        No jo očekává, ale za jak dlouho? Teď mám Treka s rámem 19" a to je mi hodně malý. Takže čekat na 27,5" se mi fakt nechce :) PS: ani nějak nevím že bude 27.5". Nejsem zatím nějak moc znalý :D

        0 0
        • DominikGT  

          Fakt bude 27,5? Jak je na tom Gt Karakoram 29 s jízdnímy vlastnosti v porovnání třeba specialized 29 a další?

          0 0
          • roman 3D  

            Duratec již 27,5 nabízí (jak kola tak samotný rám), RB jak to tak vypadá tak se dá snad brzo očekávat taky a ostatní značky většinou mají taky akorát je otázkou času kdy místní dovozci zareagují či nezareagují na případnou poptávku

            http://www.duratec.cz/…-5/designer/

            0 0
            • DominikGT  

              To bude asi dobrý kompromis. :) To asi počkám rok,dva jak se to vyvine a pak si něco koupím.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • metr-x  

        1+

        0 0
      • Peslezedirou  

        27,5 podrtí 29er bajky v kategorii chrtích fullů 100/100 a možná i 26er bajky, toť moje předpověď pro příští dny.

        0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Sidonius  

      no doufám, že už brzy bude možné koupit kola 27,5" na 29" jsem jak vosa na bonbonu :-(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.