• aliexpressmobile

    přišlo mi kolo ze servisu a nastal problém. Mám 2×10 ale když tam na obou přehazkach nejtěžší kolečko tak to drhne a chrasti.

    Nevíte co s tím ? Cimto? V pondělí jdu do servisu znova, sice už jednou ten problém byl a tvrdili že je to normální ale zdá se mi to jako Blbost. Partnerka má 3×9 a problém nikdy nemela v tomhle případě.

    0 0
    • aliexpressmobile  

      Na levý prehazce je druhá placka ( těžký převod ) a na pravý to začne blbnout, tak 2–3 převody před koncem nabídky – taky těžší převod.

      Dík a čau

      0 0
    • couffy  

      asi slušnej servis,viděl bych jako jednu z možností špatně seřízený přesmyk(levá hazka:)) )

      0 0
    • aliexpressmobile  

      Chlapi,kolo už mám doma a bylo mi řečeno, že po výměně velkého kotouče vepředu( byl jiný pro závodníky ) je nyní presmykac na hranici svých možnost. Tak že mám mazat vyjetym olejem a případně zkusíme vyměnit presmykac.

      Co myslíte? Kolo,horský, mám rok a hned na začátku jsem právě měnil přední kotouč, chrasteni nebylo-vždycky až po čase trochu,ale teď prostě jakmile dám 1×zhruba od poloviny na zadní prehazce níž,tak začnu chrastit. Když se to upraví přes lanka tak zase chrasti 2×od poloviny výš převody.

      Nedělalo to, na tom jsem si trval. Servisak mi řekl to co píšu výš, a že hluk omezím olejem.

      Jsem z toho docela na prášky, se silnickou nemám problém.

      0 0
      • VIP3R  

        Pokud ti servis doporučil „mazat vyjetým olejem“, tak bych se hned otočil a utíkal pryč někam, kde tomu rozumí. :-)

        0 0
        • milan.v  

          To bude asi i důvod, proč to i po servisu stále „chrastí“… V létě kola, v zimě lyže a přezkáče k tomu…

          0 0
          • shauriq  

            jinak pozor… koukal jsem original manual ke klikam sram 1400 a je to tam taky: pokud citite vuli nebo hluk.. pridejte vic vazeliny..

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kotouč na brzdě nebo ozubený převodník?

        Vyjetým olejem určitě ne. Řetěz vyprat, namazat něčím s bílou vazelínou (ta to trochu slepí a utlumí) a nechat vyschnout, potom utřít. Zkontrolovat rovinnost převodníku, vytažení řetězu, polohu a směrování přesmykače, stav kladek a seřízení přehazovačky. Jak moc je sjetý převodník?

        Někdy se vyplatí trochu opravit tvar klece přesmykače kleštěmi.

        0 0
      • Mereck  

        Já bych řekl, že je to prostě blbě seřízený. Chrastí, protože se někomu nechce s tím p**at a setřídit to řádně. Na nějaký alchymie s olejem by přistoupil leda Rudolf II. Nechal bych si naladit řazení, případně šel někam, kde to naladit umí (i bez doplňků stravy jako voleje apod.). Sám mám 2×10 a chrastí mně leda zuby nad sjezdem (strachy) :-)))

        0 0
      • Pessinger  

        Asi drhne řetěz o klec přesmykače :-/ vyzkoušej na levém šaltru otočit asi pětkrát k sobě/sedlu tím štelovacím plastem

        0 0
    • kyl  

      Tak se podívej kde se ti řetěz o něco otírá.

      0 0
    • aliexpressmobile  

      Servisak si stojí za svým, není to jen někdo, jde o kámoše, kterej i jezdil víc net rekreant:)) Navíc tohle,chrastani, mi dělá pokazdy když vyměníme řetěz-teď mám tvrdší…pak to přestane. Jak říkám doteď jsme jezdil silnicku a problém.nebyl. s tímhle horakem je pořád,přitom nejde snad o smecko –70 tisíc,tak na začátek slušnější oddíl,mi přijde.

      V našem městě máme 3 servisy a k nim nikdy víc rozjebaly mi silnickuu pak jsem narazil na rohodle typka a solidní. Nemám úmysl jezdit 40 km tam a pět do jiného města za servisem.

      A buďte v klidu,zkusím jsem seridit levou prehazku,než jsem za ním znova jel,rozjebalo se to celý komplet předek šel do kopru,on mi to vrátil zas do solidního stavu, kdy chrasti, když jedu,jen, 1× od poloviny niz a popravdě.....kluci, mazu jen vyjetakem cokoli jinýho chrastilo a musel jsem pomalu obden řetěz řešit. Dělám to tak na silnice a pohoda,akorát tam mám jinac převody tak ze presmyk řešit nemusím 

      0 0
      • milan.v  

        :-o

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Navíc tohle,chrastani, mi dělá pokazdy když vyměníme řetěz – sjetý převodník?

          0 0
          • aliexpressmobile  

            Sjetej nebude, jeden je menenem hned při koupi a druhý je o.k

            Ať presmyk na házce utahnu/povolil,tak to buď chrasti na prvním nebo druhem kotouči.

            Jsem z toho jelen, mi to dál do kupy, že to teď dělá , jen , při 1kotouci a lehcich převodech.

            Fakt nevím, co byste mi doporučili za přesným chlapi?

            Kámoš mi jen zmínil at zmerim průměr trubky což je nějakých 31.6 nebo 8 teď nevím a že nemám kombinovat např.sram když mám vše od shimana. S tím že nechci nic nad litr nebo spíš ani pětikilo chci to na zkoušku,zda to pomůže nebo ne a pak případně koupím lepší. Jak říkám bika mám chvíli, roky jezdím na silnicce a tu ni dál dokupy narozdíl od zdejších profi servisu......

            Mám osazení komplet XT deore tak jsem.kolo koupil.po chhlapkovi co ho měl dva roky na závodech, původně to bylo celý hatla matla z obchodu od slx,xt…

            Vcera jsem byl už nasranej,jak říkám kolo mám neceej rok a nepřišlo mi ze by to někdy chrastilo.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Takže pěkně popořádku: typ, ročník a velikost rámu, typ (číslo) a uchycení přesmykače, typ klik (číslo), počet podložek na osách (kvůli řetězové lince), velikost, stav a typ převodníků (opravdu se tomu neříká kotouče, ty jsou v brzdách), správná délka a šířka řetězu, počet pastorků na zadní kazetě, typ přehazovačky a délka ramínka … všechno nejlépe doplnit fotkami.

              Stačí, aby byl přesmykač o dva milimetry jinak vysoko a v limitních případech Ti chrastí řetěz o prolisy na jeho kleci. Nebo je šejderem řetězová linka. Nebo oběhané zuby na převodníku, nedělej si iluze, XT hliníkové převodníky (zejm. velký) vůbec nic nevydrží. Nebo špatný typ přesmykače.

              Převodníky máš oboje hliníkové, vyjetý olej obsahuje ocelové piliny. Co je tvrdší: ocel nebo hliník? Vyjetý olej je vyjetý proto (krom jiného), že obsahuje částice kovu, které se obrousily z mazaných dílů. Ty fungují jako brusná pasta, takže sice mažeš, ale je to obdobné, jako bys do toho nasypal prach a písek. Očekával bych, že když máš na kolo za 70, máš také na normální mazivo. A také na spotřební díly, jako je převodník na MTB.

              0 0
              • aliexpressmobile  

                Tak že, co vím, kolo nemám u sebe…

                kellys mystery rok 2014.velikost S. Komplet osazení xt deore. Víc ti neřeknu. Víc nevím.Jezdím hlavně silnici. A co jsem se dival na presmykaci není přesně typ jen xt deore a na objimce Shimano.

                Bylo komplet typkem predelani, původně jde i o 3×10.

                Jak říkám mám ho od lonskyho léta a problém nebyl, přes zimu jsem j zdil doma a venku až do teď a v pohodě,vyměnil se řetěz a přišlo tohle. Furt si myslím,že nikdy to nechrastilo,pří­telkyně tvrdí jako kámoš,že vždycky od začátku,hned po výměně řetězu

                Víc vážně nevím,kolo jsem kupoval z bazosu jako predelavku pro zavoniho jezdce za dobrou cenu, a hlavně na zkoušku. Nebyl s ním nikdy problém,sedlo jak prdel na hrnek a problém nebyl-ani s řetězem, kterej od začátku mazu vyjetakem. Měl jsem i naživo z obchodu a výsledek? Vrzani a chrasteni,jakmile jsem umyl a dal to co dál problém zmizel.

                Nějaký fotky mám,ale spíš nic neřeknou,než řeknou. Jsem teď pryč,pracovně,a mám jen sebou gianta. .Zrovna teď zas na bazosu je pár nabídek na tenhle model,kdybyste měl někdo zájem :))))))) Ne,vážně,sere to,chci tichý kolo .......Ale víc hlav víc ví,a neslysim jen jeden názor ze vyjetak je dobrej.. Nechám si klidně poradit,ale mám blbý zkušenosti s obchodníka :)) mazivama.

                Díky za názory ale jak říkám: vše je tam od začátku moji koupě i ten nový převodník a vše šlo bez problémů celou loňskou sezonu až do teď,do výměny řetězu až teď to začalo chrastit přitom je to po komplet servise a komponenty jsou,prozatím, dobrý a jako dám ruku do ohně za kámoše ze není flink a nebo zmrdicek,kterej by se na to vysral-vždycky poradil a pomohl a bylo po problému

                I přítelce pomohl od brnění rukou,kdy měla začínající karpaly a neměly být ji ruce,tak upravil posedět a je to ok

                Nevím,no,asi zůstanu jen u silnicky nemam nějak chuť to teď řešit,ale finančně,proto hledám prozatím smyk z bazace

                0 0
                • Mereck  

                  Hele já bych vážně znovu prověřil toto:

                  1. nemáš volnou kazetu a/nebo střed. misky (=ty stříbrné „matice“ za převodníkem)?
                  2. vážně je řesmyk i hazka správně seřízená?

                  Podle mě to bude jedno z výše uvedených.

                  0 0
                • Mereck  

                  Za poslední – ale nechci tě děsit – by to mohl být prasklý rám. Mně se to stalo před rokem a půl. Jakoby nešlo vycentrovat zadní kolo. V servise to 3× centrovali a všichni jsme na to koukali jak vejři, než mechanik našel prasklou vzpěru. Lom byl schovaný pod neoprénem : -(

                  0 0
                • pepek  

                  ty zuby na placce by potřebovaly zapilovat tu hranku

                  0 0
                • Pessinger  

                  Fandím ti ať to dáš co nejdřív do kupy a přestaneš mazat tím vyjetým olejem, ta kazeta vypadá dost brutálně.

                  0 0
              • aliexpressmobile  

                Zasílám fotku od přítelkyně,prej to líp nešlo. Jestli vidím dobře tak je tam fd m786 ???

                Jinac osazení bylo při mé.koupí jak nové,všecko krom velkého převodníku sice nebyla nutná výměna až tak moc,ale udělal ji.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  OK, číslo přesmykače je na fotce FD-786. Ještě zkus převrátit řetěz, jestli se chrastění zhorší – je to směrová sada, mělo by.

                  Zrovna tyhle převodníky vydrží fakt málo.

                  0 0
      • couffy  

        70 tyček a něco ti někde drhne?vyměň servis, tohle bylo v poho i u mý přestavby z 3×9 na 2×10 s původním smykem,

        0 0
      • Mereck  

        Nemáš povolenou kazetu?

        0 0
        • couffy  

          Nebo v háji ořech,ale to by snad servisák kámoš,víc než rekreant.poznal.

          0 0
      • jIrI___  

        Zcela evidentně děláš ty nebo servisák něco špatně. Doporučuju zkusit jiný servis.

        0 0
    • petyn  

      Přivez to. Mrknu na to a něco s tím uděláme. Mám 3×10 a na 2 pile ve předu jezdím bez chrastění 1/2 kazety.

      0 0
      • Vilém  

        Proc jen pul?

        0 0
        • petyn  

          Samozrejmne radim celou kazetu ale mam 11–42 a na ty nejvetsi si ve predu prehodim na malou pilu.

          0 0
    • Espen  

      Podle mě bude špatně provlíklej řetěz hazkou :-D

      0 0
      • milan.v  

        :-D

        0 0
      • MatS  

        Nebo to dělá ta neorigo spodní kladka ramínka přehazovačky. Asi je sjetá a chrastí. Ani bych se nedivil. Ty neorigo jsou jen na okrasu.

        0 0
    • Mr.Dan  

      Z fotek výše mi přijde, že jsi dostal větší převodník z trekové 3×9/3×10 sady (44 nebo dokonce 48 zubů ?) a na to není přesmykač stavěn, u 2×10 je přesmyk do 42 zzbů. Odhaduji i podle zmínky, co píšeš výše, něco ve smyslu „dostal jsem jiný převodník, ten předtím byl závodní“ nebo co to…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Když to na fotce přepočítáš, tak má nejspíš právě 42 zubů.

        0 0
        • Mr.Dan  

          Tak pak jinak: jde o převodník na XT 3×10 sadu a smyk je u 2×10 do 40 zubů (Shitmano dělalo a dělá v XT sadě jen varianty 40/28 a 38/26, jest tak?). Řešením by tudíž mohla bejt výměna za XTR smyk, kterej umí 40 až 44 zubů na velký pile (XTR 2×10 bylo 44/30 nebo 42/30 nebo nějak tak, ne?)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Smyk FD786 má uvedeno max. 44/38 zubů a kapacitu 14 zubů. Takže jestli má ke 42 velkému cokoliv menšího, než 28 zubů, tak to chodit nebude. Ještě mi přijde, že má převodník nízko nad zuby. Podíval bych se také na řetězovou linku. I mě trochu zaráží ten velký převodník se stříbrným páskem, co je vlastně zač.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Aha, takže by to chodit mělo a co jsem psal výše, platí jen pro varianty na navářku, takže se omlouvám za mylné informace. Menší placku bude mít snad 28 zubů, leda že by tam měl předtím kombo 38/26.

              Jinak stříbrná páska mě právě taky práskla do očí a myslim, že je typická pro Deore převodníky nebo trekové verze, ale to už spíš tipuju podle toho, co jsem kde kdy věděl.

              0 0
              • Mereck  

                Takovou stříbrnou linku jsem měl na 3placce Shimano Deore FC-M612 40/30/22

                0 0
                • aliexpressmobile  

                  Tak nepomohlo to,moc. Zkoušel jsem si a tím pohrát, pomocí matic u radicich pácek…A výsledek je ten,že buď kdy mám nejlehčí převody tak to chrasti a teď to chrasti,občas,i kdyz mam vlevo těžší a vpravo to samé první nejtěžší a druhý nejtěžší převod. Ale jen když jedu,když točim klikama a kolo se nehýbe tak je to v cajku,ale jen skrz těžký převod. Na lehký,na obou hazkach,chrasti řetěz o smyk. Když naopak povolim/utahnu aby šly lehký převody tak chrasti těžký.

                  Ať s tím pohnu jak chci buď blbne uplně jedno,lehký,nebo druhý,těžký,převod ....... Nechal jsem to na lehkým,kterej beztak používám minimalne. Ale už mě to s..e,po výměně řetězu jsem nikdy takovej problém neměl,až teď. Už jsem docela zoufalej, jakmile nasetrim chci to dát smdo jinýho servisu.

                  Je to ku.va divný komponenty mám od začátku stejný řetěz je menenej asi už po 4 a problém nebyl......

                  0 0
                  • Dados  

                    Pročetl jsem to celý a musím ti říct jediný. Chápu, že tvůj servisák je kámoš, ale tenhle problém je prostě potřeba řešit s někým jiným. Takhle na b-f tu můžeme fabulovat a tipovat různý příčiny. Sám vlastně nevím, co přesně znamená, že „to chrastí“. Fakt zajeď někam do ověřenýho servisu a tam ti to dají do pořádku. Když napíšeš odkud jsi (nebo si správně vyplníš profil), tak ti určitě někdo dá tip na dobrej servis v okolí. Přeju hodně zdaru v řešení.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.