Zdravim, poradte prosim jaky prevody zvolit. Jezdim vetsinou rovinky, kopec (malej :-D) vyjimecne. Vzdycky jsem mela 3×9, vetsinou jezdim na stredni placku. Ted budu vozit sedacku nebo croozer, bude stacit 2×9? Dekuju!
Zdravim, poradte prosim jaky prevody zvolit. Jezdim vetsinou rovinky, kopec (malej :-D) vyjimecne. Vzdycky jsem mela 3×9, vetsinou jezdim na stredni placku. Ted budu vozit sedacku nebo croozer, bude stacit 2×9? Dekuju!
Pane Lorenc, uvezu to? :-)
1×11 ;-) :-D
festku
Nebude
3×12
To zalezi na tom kolik zubu budou mit prevodniky a kazeta. S nakladem budes jezdit trochu pomaleji, takze tezsi prevody asi chybet nebudou. Otazkou jsou tedy ty lehke do nejakeho kopecka. A to ti asi moc nikdo neporadi, nekomu by to stacilo, nekomu ne…
Kdyz si naklikas starou a uvazovanou kombinaci do gears.mtbcrosscountry.com, vyplivne ti to minimalni a maximalni rychlost kterou na danych prevodech dosahnes (v zavislosti na otackach klik za minutu, pro normalni pohodovou jizdu uvazuj 60–90rpm).
.. souhlas…a to vozim obcas jenom maleho psa..tzn. 7kg vozik + 7.5 kg pes…treti převodník jen na silnici – cyklomagistrale.. takže ja jdu do 2× 9.. a to i na normální trasy.. v lese v pohode pokryje..a silničky už předjíždět dal nechci..
3×9, lepší rozsah a menší skoky na převodnících.
Nech si 3 × 9, budeš mít klid a bez starostí ;-) Spousta z nás na tom jezdila spokojeně dlouhé roky a někteří jezdí určitě i teď.
Přesně tak
3×9 bude akorát.
3×9 bude akorát.
Pokud bys chtela mít co nikdo nemá tak 3×11 Di2 ×D. Ne zůstal bych u 3×9 jelikož jak bylo řečeno, protože má největší rozsah a odstupňování. Pokud bys chtěla být in, tak je stejně jediná volba 1×12 (s XD ořechem), všechny ostatní převody jsou totiž již za zenitem a u módní policie s nima neuspěješ.
3×9 s tím, že pro Croozer ten největší převodník nebudeš potřebovat :)
3×9 poskytne víc převodů. Jenže, pokud někdo jezdí nejvíc na prostřední placku, něco je asi špatně. Moc velký velký převodník, který se využije jen z kopce nebo za silného větru. A naopak, je otázka, jestli mít na kole stále převodník, kam člověk nikdy neřadí. Takže já bych asi trojpřevodník sundal a pořídil dvojpřevodník, s menším velkým převodníkem. Např. místo 50–39–30 tam mít 46–34. A přizpůsobil i kazetu, často je velký rozsah na převodnících a vzadu u kazety málo.
Velký převodník by měl být na rovinu a menší nebo kratší kopečky, malý do velkých kopců. Převody musí volit každý dle sebe, dle výkonnosti, profilu trasy co jezdí. To je věc zkušenosti, co komu sedne. Dvojpřevodník má dále výhodu, že na velkou jde jet celá kazeta, podobně jak když je jen jeden převodník. U trojplacky by bylo moc velké křížení. Silniční cyklistika užívá dvoupřevodník, je to záležitost letitých zkušeností, že toto je nejlepší volba.
Trojpřevodník bych měl schovaný někam do Apl, Dolomitů ap.