Mam cerstve vjemy z jezdeni na Vckach a Disc (hydry)(kola (TREK 9.8 Vcka, Stevens M9 Disc) vybaveny komplet sadami XTR 2004).
- nasazovani kol s Disc je dle mne znacne slozitejsi nez s Vcky
- Vcka zabiraji ihned staci pohnout par mm pakou a uz je citi silny zatah. Rychle se kousou
- Disc draha paky je skoro nutna 1.5× delsi pro stejny ucinek. Na pakach je ca 2–3mm hluche misto (a to pokud jsou dobre serizeny brzdy)
- S obema typy brzd lze dosahnout stejneho brzd. ucinku. Namaha – 1–2 prsty, pro Disc nutny delsi pohyb.
- Vcka se oproti Disc spatne davkuji. Hned se kousou.
6)Po projeti par bahnitych kaluzi Vcka ztraceji silne na ucinnosti (ca70%),po ca 100–200 metrech na suchu se opet probudi. 7)Disc se pri sjezdu prakticky neprobrzduje – tzn. pri konstantnim sklonu svahu neni nutno zvsovat tlak na paku tak jako u Vcek.
- Disc jsou slyset(uchyceni na nabojich XTR, extremne lehke utahovaky – ne XTR) po brzdeni. Holt princip plovoucich trmenu. (U aut a motorek to neni jine! Akorat to neslysite a doba nutna pro opetovne nastaveni/vymezeni vule je kratsi, protoze potrebnou drahu urazite rychleji)
Resume: Disc jsou tezsi, drazsi, narocnejsi na manipulaci i udzbu (pri znecisteni kotouce ci desticek). Disc se nastavi jednou za x tisic km a neni potreba je prenastavovat jako spaliky na Vckach. Vcka jsou jednodussi a vyzaduji vetsinou i mene pece (staci voda :-)), nevyzaduji zajizdeni.
Kdy jsou Disc nenahraditelne – snih, bahno na rafku, vychyleny rafek. (Pokud se Disc zamasti pri vyjizdce vetsinou je nutne vzit klic a oddelat trmen a doma vycisti kotouc a desticky).
Kdo je spokojen s Vcky at u nich zustane. Kdo by chtel Disc, at si to nejdrive vyzkousi. Kdo jezdi v blate, snehu at jde do Discu.