Používáte někdo k čištění Vašeho kola Cyklostar? Pokud ano, co tím čistíte (řetěz, přehazovačka, … nebo pouze nemastnou špínu?) a jak jste s tím prostředkem spokojeni? Cena mně přijde zajímavá.
Používáte někdo k čištění Vašeho kola Cyklostar? Pokud ano, co tím čistíte (řetěz, přehazovačka, … nebo pouze nemastnou špínu?) a jak jste s tím prostředkem spokojeni? Cena mně přijde zajímavá.
Ja ho pouzivam a za ty prachy je to parada. Cistim s tim skoro fsechno. Ram, kazetu, obcas retez…
Ja ho zatim pouzival pouze na retez a krome toho, ze strasne peni je OK. Chtel bych se ale zeptat, cim pak osetrite ram po odmasteni cyklostarem. Dikes …
Já používám tohle: http://www.kupkolo.cz/…ml_6002.html
Taky ho používám a je super.
Yo. Kazetu, řetěz…vanu…ruce Spokojenost.
Co se tyka mastnoty, tak Cyklostar pokulhava za tech. benzinem. Takze C.Star pouzivam jen na nejake mechanicke docistovani sundanych rozebranych soucastek, dostatecne vzdalenych od kola- trebas kazetu (nelze ji takto vycistit dokonale, leda za pomoci nejakeho kartace), kulicky, konusy, sroubky, matky. Ale benzin je jistota, Cyklostar je fakt jen takovy trochu silnejsi prostredek na nadobi, ktery se šmírem tezce prohrava. TAkze Cyklostar jen na velmi lehkou mastnou spinu. Ale kolo s nim nešprycuju v zadnem pripade, aby nezalezl do cepu a lozisek, to da rozum.
Co se tyka mastnoty, tak Cyklostar pokulhava za tech. benzinem.,,,,Cyklostar je fakt jen takovy trochu silnejsi prostredek na nadobi – to bych si dovolil nesuhlasit a tvrdit pravy opak. nicmenej odkedy som sa pred par rokmi na cele cistenie vykaslal jelikoz je to zbytocna strata casu nakolko jak funkcnost tak zivotnost je pri cisteni a necisteni identicka (navyse fakt neviem naco je dobre nieco co ma byt mastne odmastovat) je mi to viac menej jedno. ale ak uz musi tak si dovolim tvrdit ze cyklostar je jedna z najlepsich aplikacii a pomer cena/vykon je proti konkurencii vyrazne lepsi.
Jeden konkrétní důvod:
Když nečistíš, dostane se ti do maziva prach a písek. Ve spojení s mazivem se z něj stává docela účinná brusná pasta. Pokud nevyčistíš a jen namažeš, brusná pasta zůstává. Pro účinné mazání je třeba nejdřív vyčistit = odmastit a potom namazat čistým mazivem.
Stejně tohle pečování o řetěz mu moc na životnosti nepřidá (jestli vůbec), ale zabere mraky času, takže já se o řetěz vůbec nestarám (kromě namazání když začne vrzat), protože mi to připadá zbytečné.
skor ako kvoli retazi by som to robil kvoli prevodnikom a kazete…to uz su ine sumy a vsehovsudy ak mi to prida na zivotnosti tychto komponentov aj ked len 2000km, aj to je cosi
takze sa snazim cistit vzdy, ked mam pocit, ze je to moc zas*ate
Jenže mě vrtání v kole baví a mam to rád čisté a nablýskané :-D
Životnost řetězu mě zase až tolik netrápí s mým nájezdem kilometrů. Víc mi vadí, když je šaltr, řetěz a pastorky obaleno ve šmíru, od kterýho mam pak zasviněný všecko. Nejezdim vždycky jen ve dresu a kolo skladuju v bytě.
prach a piesok sa ti tam dostane aj tak a to priblizne v rovnakom mnozstve, mozno ze minimalne menej. este furt je lepsie ked je to namazane jak ked je to suche kedze suche to vytvara daleko ucinnejsiu brusnu pastu jak mastne.
skus zobrat smirgel a smirglovat a namocit ho do oleja a smirglovat. kedy to brusi lepsie?
spíš jde o to, že na mastný řetěz se chytá líp bordel než na suchý.Vo tom to je.
Tvůj příkld se šmirglem je trochu k jinému tématu.
Zkus si třeba nastříkat jednu ruku olejem na řetěz a druhou nech suchou.potom sáhni na prašnou cestu a podívej se, která na které ruce je víc bordelu. :-)
tak zalezi cim mazes… pokud mas treba suchy teflon spray tak se na to nelepi vubec nic, ale je taky pekne mastny (rozumej drahy). Bohuzel sem ho uz dlouho nevidel.
Pak jsou teflony jake pouzivma treba ja (Finish Line) ktere jsou rekl bych polosuche.
Nekdo maze WDckem a to jeste jde, nekdo olejem na motorky a pod a to se za…re za chvilku a je po legraci.
Zvnutra ten bordel stejne nedostanes ani kefkou ani prackou na retaz (jedine ze by si roznitoval a vycistil kazdy clanok :-) ). A vrstva bordelu zmiesana s olejom na povrchu retaze prave tvori ochrannu vrstvu aby sa dovnutra nedostaval dalsi bordel. Takze pokial to neni fakt humus, alebo sa nezhorsuje radenie, tak je to lepsie nechat tak.
Bydlím v oblasti, kde je všude písek kterej ti do kola zaleze všude. Naše zkušenosti jsou takové, že neumývaný řetěz vydrží minimálně 2× tolik, ale proč, to nechápu :-) Dříve pěkně kartáček a nějaký sajrajt, zabralo to pokaždý tak půl hodiny, výdrž řetězu tak 600–800km. Teď to jenom projedu hadrem, nastříknu WDčko když spěchám nebo to máznu, projedu znovu hadrem a řetěz dá minimálně 1500km.
Tak pokud je olej dost hustý a řetěz neumýváš, tak ten černý hnus, co se na řetězu mimo třecí plochy vytvoří, dost dobře drží tvar a brání tak průniku bordelu dovnitř. Navenek to vypadá hnusně, ale je to v podstatě velmi účinné těsnění. Nevýhoda je vzhled a nepatrně horší funkce řazení. Druhá šetrná možnost je používat nelepivé mazivo, třeba GT85. Řetěz je sice pořád čistý a nelepivý, ale nevýhodou je, že se musí mazat často. Já dávám přednost čistému řetězu a mažu GT85. GT85 navíc výborně funguje v mrazech. Pak je samostatná kategorie mazačů a vařičú řetězů, kdy tito tragédové používají nejroztodivnější maziva a technologické metody čistění a mazání a jimž řetěz vydrží méně času, než co mu věnují údržbou.
Často mažeme narychlo, takže řetěz dostává dost GTčka (pardon předtim jsem se sekla s WDčkem, ten dostává jen občas), takže černý humus tam je, ale není to tak hrozný ;-)
moja rec, do puntiku.
To GTcko som si kupil na zaklade tychto diskusii – ale nevydrzi to skoro nic, nechavam ho aj zaschnut aj tak mi to vacsinou nevydrzi ani 1 vyjazd. Tak som sa zas vratil k osvedcenemu motorovemu oleju – je prakticky zadarmo, a vydrzi prijatelne dlho, retaz je sice cernejsia, ale mazat kazdych 30km sa mi nechce.
btw nedostava se pisek do ramu a neskripe na stredech a sedlovce? me se to ted deje a je to tragedie, budu to muse cely rozebrat. nechapu proc v ramech jsou diry…
Diery su tam kvoli vode,aby mala kam odtekat a samozrejme niekde su aj technologickou nutnostou…
čoveče ani ne
No nevím jak na kole, ale na motorce tech. benzín je smrt řetězu a jiných gumových částí…
Ahoj,
mě doporučili, když jsem si cyklo star v bikeshopu kupoval, že tím můžu čistit vše a mj.klouby čepy zadního odpružení atd…jak to tedy je? Jaký problém může CS způsobit v ložiscích atd? díky
Celkem spokojenost. Při čištění řetězu v pračce dost pění, takže to chce potom vojet nekolikrát vodou.
cyklostar by mel byt ekologicky odbouratelnej… to je myslim dost podstatny plus… v panelaku sem casto nevedel, co s pouzitym benzinem, u tohodle nemusis resit vyliti treba do vany…
benzin je pohoda ten rychle vyprcha horsi je nafta – ale na sidlisti venujes mene prizpusobivym spoluobcanum a oni si s nim uz nejak poradi:-)))))))) jo cyklostar nepouzivam – nevidim duvod porad nejak kolo lestit a retez peru jen obcas radsi v nafte nebo vyjetym oleji z vidle:-)
taky necistim porad, ale obcas je dobry nektery veci rozebrat a vycistit
používam na komponenty + re?az spokojnos? je dobré ,že je eko.
Pouzivam a jsem nim spokojen. Koupil jsem si dalsi baleni.
Cyklostar používám už nějáký rok. Dost dobře odmaš?uje a čistí, používám ho na celé kolo. Dobré je kuopit náhradní litrové balení a použít starší rozprašovač.
Cyklostar jsem pouzival a uz nebudu.
Kazetu i retez lepe ocistim hadrem a steteckem – na to je stejne Cyklostar slaby. Navic po ocisteni Cyklostarem, oplachuti a namazani se retez chova podivne – vse OK a najednou (treba po 50-ti Km) zacne piskat. A zjistil jsem, ze taky pekne lepta – mel jsem doma 2 roky stary originalni rozprasovac s cyklostarem a najednou mi jej misty rozleptal a cyklostar zasral celou policku. Perfekne ale cisti rafky – po aplikaci na spalky a rafky a naslednem oplachnuti brzdy brzily jak vztekly.
Ja sem koupil v prodejne s motorovyma pilama cistic, je to uplne stejny jako cyklostar, ale koncentrovanejsi a za polovicni cenu:) A prodavac mi rek, ze si to mam prelit do nakyho skla, ze plastovou lahev to brzy rozlepta. Jinak obcas cyklostar uspesne pouzivam na sundanou kazetu
Cyklo Star udejne obsahuje jen detergenty (asi krapet ostrejsi), zadny lih/benzin. Obsahuje take inhibitory koroze.
Cim si pak mazal retez? Ja vyprasil kazetu, kazde kolecko zvlast, pekne to slezlo dolu.
Neni to silna ziravina: neni tak znaceny, namocil sem do toho ruce a az na dokonale odmasteni kuze ani nezbledla. Mozna pouzivaji spatny plast. Chemikalie nechavas stat na policce? :) Chemikalie mas skladovat v odolnem kontejneru, dokonce i ty domaci (staci maly box). Zvlast kdybys mel doma deti. Pak je dobry mit na boxu jeste zamek :))
(coz delam od te doby, co mi kyselina fosforecna prozrala krabici a lino v kychyni, aniz by opustila lahev (ta vypada neporusene, asi nejak pronika primo lahvi, jde o nejaky plast)
ukázkově čisté kolo :)
Pozor. Doporucuji to neprehanet, podarilo se mi prilisnou peclivosti vymyt veskery tuk z orechu. Skutecne silny prostredek, na retez do mycky dobry.
Měl bych takový dotaz, neexistuje náhodou víc Cyklostarů od více výrobců? Potřebuju koupit nový a narazil sem na to, že na každém eshopu je jiný obrázek a popis více méně stejný.
Konkrétně http://www.kupkolo.cz/…ar_2426.html
a http://www.bikesport.cz/…iginal,_1387
Doma mám v neoriginálním rozprašovači, co mi kdysi odlil kámoš, takže nevím jak původní vypadal. Díky
Používám, a jsem spokojen.
Cyklostar používám ke spokojenosti už hodně let. Většinou tedy s kombinací s wapkou. Nastříkám pastorky, převodníky, řetěz a než dojedu 2.5 km v wapce, všechna stará mastota a bordel krásně povolí. Pak stačí opláchnout a sjede to dolů jak nic.
Pokud chceš silnější ******, tak Arva je hodně silný odmašťovač, bohužel taky ne moc ekologický. I když tuším se dělá i ArvaK a ta by měla být šetrnější. Pokud ale jedu na wapku, což je skoro vždycky, tak Cyklostar stačí bohatě.
Cyklostar používám a jsem spokojenej. Sežere skoro každou špínu. Řetěz v něm peru taky. Když ho nevyčistí napoprvé, tak napodruhé určitě.
A malá poznámka pro ty, kteří si stěžují na pěnivost: Existuje i verze se sníženou pěnivostí. Právě třeba do praček.
PS: doporučuju na mytí motoru. Funguje sqěle ;-)
To jako odděláš sedlovku a nastříkáš to do toho motoru ze shora nebo ho vyndaváš? :)
:D
Ne, normálně to chlastám :o)))
no vida, to me nenapadlo, dobrej tip. tam by ty inhibitory koroze mohly najit nejakou praci :)
Používám na všechno na kole. Výhoda, že nesmrdí a dá se lejt do odpadu. Čistím pravidelně, takže šmír nedostane šanci se usadit. Řetěz v pračce a kazetu pomocí kartáče. Neberu si servítky ani s kotoučema a třmenama. Nastříkat, spláchnout a jiné odmašťování nikdy nebylo třeba.
Je dobrý tak před opravou třeba výměnou pastorků kazety do umejt. Ale na naprostý veleštění neni. K tomu používám Power clean od motorexu, sice dražší ale 100% jistota :-)
Vytáhnu tohle téma,mám takový dotaz:Až do teď sem měl kolo na véčkách a kazetu a řetěz sem čistil,tak že sem je namatlal štětcem Arvou a nechal působit a potom takovou lahví s dírama spláchnul a docela to cákalo.
No a teď mám kolo s kotoučema,tak se chci zeptat jestli se nemůže stát že se mi tímto způsobem dostane na zadní kotouč mastnota.
Jezdil jsem MucOff a Motorex. Od chvíle, co jsem poznal Cyklostar, tak jedině jeho. Účinnost i cena obvzlášť u 5L kanďáku super!! Můžu jenom doporučit.
jen ta nejlepsi :)
Cyklostar jsem používal a stále používám. Jen jsem změnil názor, na co patří a na co ne.
Pokud například vrže sedlovka, vy vše rozděláte a vyčistíte za pomoci Cyklostaru a pak znovu namažete tam, kde to uznáte za vhodné, nemusíte být úspěšní. Cyklostar totiž pronikne skoro všude a styčné plochy mohou začít vydávat zvuky zase jinde. Na sedlovku se mi svědčil např. petrolej – vyčistí a lehouce zanechá mastné – zvuky končí.
Cyklostar použiju např. na skrvny na rámu,dále lehce nastříkám na hadřík a otřu jím řetěz, pokud čistím kazetu (mimo kolo)-rozložím a štětcem namočeným v Cyklostaru vyčistím.
Zásadne ale nestříkám v co největších dávkých na kolo při mytí, protože to si pak zadělám na problém se zvuky ani nevím odkud.
Pro zajímavost, jen porovnání s alternativou od FORCE mnohem účinější než Force, takže se ho spotřebuje znatelně méně. Force jde, ale proti Cyklostar (EverStar) nic moc.
Dá sa Cyklostar použiť aj na rámy s anodizovaným povrchom ako má napr. Cube? Nepoškodzuje to povrch rámu? Pýtal som sa na to výrobcu, ale nevedeli mi dať 100 % odpoveď.
A rafky ti nekdy sezral, nebo poskodil?
Predtým som ho používal na bike s klasickým lakom a na všetky časti bicykla, všetko bez problémov.
No vidis, tak co resis?
…no a vetsina komponentu na biku je eloxovanych.
Takze bych z toho strach nemel.
on má rám anodizovaný. . . .
Kdesi jsem tu tuším viděl fotku, jak někomu se po použití cyklostaru někomu udělaly na řidítkách mapy.
Dá se v klidu použít,rám mě to doposud nesežralo,ale myl jsem ho za rok 2×.
:-)
Ředíte cyklostar vodou nebo nalejete rovnou neředěný do odstřikovače a mejete?
Ja cyklostar nepouzivam jako sprej, ale z litroveho baleni vzdy trochu naleju do kyblu s teplou vodou a cele kolo ocistim takovym tim kartacem s rukojeti co se pouziva na myti nadobi.. timhle se dostanu temer vsude a vycistim i kazetu a zaschle vetsi mnozstvi blata. Pote vse sjedu jeste cistou vodou a mam hotovo..
Ja cyklostar nepouzivam jako sprej, ale z litroveho baleni vzdy trochu naleju do kyblu s teplou vodou a cele kolo ocistim takovym tim kartacem s rukojeti co se pouziva na myti nadobi.. timhle se dostanu temer vsude a vycistim i kazetu a zaschle vetsi mnozstvi blata. Pote vse sjedu jeste cistou vodou a mam hotovo..
je možný cyklostar na karbonový rám … doposavaď sem tím klasický rám čistil ale teď sem pořídil karbon …
Jo bezproblému.
Servisak mi u karbonu doporučil opláchnout tak do 2minut, jinak může zanechávat mapy.
Když mluvíte o cyklostaru, máte na mysli tohle:
nebo tohle?
https://www.muziker.cz/…-star-500-ml
A má někdo případně zkušenosti s oběma? Liší se to nějak?
Zelený jsem měl předtím, ten černý (carbon) mám teď. Rozdíl vidím hlavně v tom zelený bohatě pění, ten černý skoro vůbec, jinak čistící schopnosti jsou podobné.
Potrebuje ten jejich origo rozprasovac, s nim to dela krasnou penu.
To je možný, jsem černý nalil do rozprašovače, co zbyl po tom zeleným.
Ahoj, včera jsem prvně umyl celé kolo cyklostarem ( nástřik rozprašovačem , po té opláchnutí hadicí) dnes jsem si všimnul že nohy vidlice jsou komplet flekaté jakoby vyžraná barva. Neměl někdo podobný problém? Popřípadě nějaký nápad čím zkusit rozleštit? Zajímavé je že tam kde dříve byla samolepka , tam je lak naprosto v pořádku.
Díky všem.
Nohy vnitrni nebo vnejsi? Kazdopadne s cyklostarem (pouzivam Carbon) nemam problem, kolo od bahna se umyje mnohem snaz nez jenom vodou.
Vnější, no právě že všude jsem četl že to ničemu nevadí a teď čumím jak puk. Jinak rám a všechno ostatní bez vady.
Taky mám verzi carbon.
Nemas foto? S cyklostarem se mi neco takoveho nikdy nestalo..
Máš na vidlici matný nebo lesklý lak? Na matném jsem měl stejný problém, nezáleželo jestli jsem kolo umyl cyklostarem nebo vodou s jarem…
Lak je matný, teď už ultra flekatě matný.
Cyklostar ten obyčejný to u matných laků dělá. Používám od výrobce doporučený Muc-Off. Druhému lakovanému kolu cyklostar carbon nevadí.
Mne to udelalo jednou. Kolo bylo na slunku a cyklostar tam byl dlouho. Kdyz to delam rychle, tak nikdy nebyl problem.
Proč cyklostar na celé kolo? To bylo celé kolo mastné?
I když výrobce píše, že je to i na rámy, tak by mě nenapadlo to na rám cíleně dávat.
Moc často celé kolo nemyji, tak jsem chtěl udělat větší očistu. Několikrát jsem četl názory lidí že tím jednou za čas umyjí celé kolo a ničemu to nevadí. Bohužel, znova bych to neudělal.
Uz jsem ti to psal vyš, jak dlouho nechals ten cyklostar pusobit? Nebyl tam zbytecne dlouho? Myt cele kolo cyklostarem je normalni. Delam to tak uz spoustu let a zatim byl problem jen jednou.
No právě že nastříkal a do 5 minut začal oplachovat , jinak bych to asi taky přisoudil tomu.
Aha to ja nastrikam. Hned posmrdlam stetkou a pak hned oplachnu. Kolo delam na 2× az na 3×, podle toho jak je spinave. A na ramu je asi tak kolem 2 min vic asi ne.
Otázkou je, co je a není normální. Cyklostar především rozkládá mastnotu. A že bych ji měl na celém kole, jsem si zatím nikdy nevšiml.
Tak pomaha myt cele kolo, nejenom mastnotu. K velke pokojenosti pouzivam na cele kolo. Ale myju teda pokazda spinave ne ciste.
Mimo mastnoty je cyklostar rovněž skvělý na zaschlé slimáky :)
Dobré vědět. Až budu mít na kole v některém z příštích životů zaschlého slimáka, tak vím, čím ho sundám. :-)
Potvrzuji.
I na psí exkrementy, zbytky hmyzu po přepravě kola na střeše…
Taky tím beru celá kola, matný, lesklý rámy… Žádný stopy nezanechává
Já taky ale zeleným Cyklostarem. Teď jsem poprvé kupoval ten černý Carbon ten je teda taky v pohodě jo?
A zkoušel jsi ty fleky znova umýt?
Normálně myju celé kolo cyklostarem a občas tam fleky jsou, kde jsem to špatně opláchl…
Zkoušel řádně a je furt stejné.
Foto díla.
Co to takhle prejet mastnym hadrem a pak vytrit do sucha? Asi jedine co me napada.. Ale aby to lak jeste vic neodnesl. :/
Také mě napadlo, ale to je až moc krátkodobé řešení. Zkusím jemnou lešťenku a černým pigmentem, jestli by to nešlo nějak rozleštit. Pak už asi jenom nechat přelakovat.
To vypada fakt hnusne. :(
Kamarádovi to udělalo na matném rámu. Vylestil jsem to bikeworkx cyklo shine starem.
Podobně dopadla po umytí cyklostarem na slunci RockShox 30, co má na kole přítelkyně – na spodních nohou se objevily mapy od stékajícího cyklostaru. Po zaleštění silikonovým olejem jsou méně viditelné, ale to nepovažuji za řešení.
Mně to vyžralo korunku na Fox 32 (je taková zvláštně hrubá oproti původnímu stavu) a kolegovi korunku i matně černé spodní nohy na Fox 34, jsou skoro až světle šedé.
Za mě Cyklostar už nikdy víc.
Měl, na staré RockShox Dart 2 mi to taky udělalo matnou šedivou. Od té doby cyklostar nepoužívám. Třeba MucOff to nedělá.
Můžeš to opticky opravit nějakou leštěnkou/silikonovym sprejem, ale vydrží to do prvního mytí.
Tak který přesně je ten problémový na matných površích?
A pak podpoř české výrobce… :o/
Použit Cyklostar Carbon
Používám zelený a pohoda. Teď jsem kupoval ten Carbon protože měli jen ten na KupKole.
Klasickej zelenej