Chci se zeptat, kolik km vám vydrží brzdové destičky u kotoučovek. A zda máte větší opotřebení při dešti a marastu. Eventuelně, jak rychle se vám zníčí při špatném počas (když jezdíte za mokra).
Chci se zeptat, kolik km vám vydrží brzdové destičky u kotoučovek. A zda máte větší opotřebení při dešti a marastu. Eventuelně, jak rychle se vám zníčí při špatném počas (když jezdíte za mokra).
Mám hydro Deore 525, vloni jsem najel 1500km a myslel si že ještě vydrží, ale po Blanenským golemovi umřely totálně, včetně rozpěrných pružinek. /pro upřesnění, pršelo celý den a bylo strašný bláto/ Ale i tak jsem mohl v pohodě sjíždět a brzdit a smát se všem kteří měli klasický V. Nedám na kotouče dopustit!
Jo a až je budeš měnit, kup si kool stopy. Po trochu ostřejšim sjezdu přestávaj brzdit a když se podíváš na kotouč, bude uplně modrej :-). Zkoušeno na brzdách XTR 2004.
No, mě se povedlo totálně sjet zadní destičky už po 1000 km, proto se ptám. Před necelejma třema tejdnama byly ještě v pohodě, jenže jsem s něma každej den jezdil a shodou oklností mě skoro pokaždý chytnul déš?, k tomu bahno a teď jsou KO. Většinou jsem jezdil trailíky a tak. Doteďka jsem měl špalky a ty byly v poho. Takže mě to trochu překvapilo. Zajímá mě jestli na to má vliv mokro a prach s bahnem. No a další problém je že nemůžu sehnat náhradní XT 04.
Ze zkušenosti s kamarádem, který jezdí podobné terény jako já a zhruba stejné množství, tak špalky sjel daleko rychleji. Navíc asi zas tak moc nejde o ten litr za nové destičky ale o pocit , když zmáčkneš páčku , tak brzdíš :-). Vloni jsem jezdil original SH a letos Kool stop a nevidím extra rozdíl, prostě to chce 100–200km aby se zajely.
Tak to ja mam jine zkusenosti. Za beznych podminek vydrzi desticky o dost mene. Jinak jde opravdu o jistotu, ze s kotoucovkou skutecne zastavim behem kratsi vzdalenosti a i za shorsenych podminek. A zajeti desticek (C4) je behem 50-ti km.
jo fakt jdi do nich,ty modry kotouce za to stojej,ale neprezen to,jdou utavit a pak nedrzdej uz nikdy…(julie)
Ty jo, tak teď mě to trklo, ono to bylo deskama. Stejná zkušenost, ale s jinejma deskama se mi to ještě nestalo.
reakce na tři roky starej post? :))
já teda nevim, ale jako vlastník véček, mám když je bahno spíš problém s adhezí pláštů, když z 1,90 je najednou 3,00 slick…
To chce dazén „řídké špunty“, který nechytá bahno (Mosquito). Jediné co mě zahubilo, bylo bahno a tráva dohromady – to se nabaluje a současně cuckuje až je z toho takový bahnitý kompozit, který sám dolů nesleze ani ve vodě.
Tam uz asi jedine neco jako maxiss meduza, 1.6" nebot tak nejak. To uz se nedokaze nabalit tak, aby neprolezlo ramem.
Ono rámem jsem to protlačil, ale dolů z pláš?ů to nešlo. Medusa by dopadla asi stejně
to je jasný, ale na fakt brutální bláto nepomůže nic., to se ti nabalí i na kousky jako acris, RR a podobně, naštěstí takovejhle sajrajt bývá málo kdy…
ja mam trilobity a i na ty se bez problemu dokaze nabalit pekna bahenni vrstvicka…
Avid C4 na prednim kole mi vydrzel 4tkm.
a na zdaním?
Na zadnim mam (zatim) V. Jinak V spalky (Fibrax, Aztech) mi vydrzeli na predku i 7tkm, v zadu kolem 5tkm, tak si to zkus odvodit.
AvidCPS b3 na předním – desky šly pryč po 400km, zbývá jim tak 50% vrstvy…
Takže letos vepředu druhé desky v pr… Faststop – ujeto 1200km, možná by ještě 100–200km vydržely – zbývá tl.0,3mm. Mezitím jsem dojel i orig B3, vydržely 300km, šly pryč jako křída. Na kotouči (185mm) chybí 0,4mm vrstvy (po cca 1900km,m výškově asi 40km). Připadne mi, že ubývá stejně rychle jako ráfek při brždění V-čky.
Ale musím dodat, že víc než polovičku vzdálenosti jsem po kopcích tahal vozík s dítětem, +30kg (tedy při brždění jako bych vážil 110kg).
Teď jsem tam dal orig.C4 – uvidíme.
Jak jste na tom ostatní do-centi s výdrží desek?
Mechanické Deore. Ty originál destičky brzdily mých 85 kg necelých 1500km. Vše po Čechách. Když jsem se na ně díval, tak mi přišlo, ža tam strkaj místo destiček lisovanou slámu:-(((
I s kolem kolem 105kg a origoš SH525 desky vydržely 2500km a ještě se daj použít jako nouzovka, je na nich od 0,5 do 0,8mm. Trasy převážně okolo brna něco beskydské kopce a Drtič. Jestli je to moc nebo málo nevím, byly to moje první :)
0,8mm ty sou JAK novy !!! to este muzes jezdit v klidu
No to jo ale byly sjety trochu vic ke středu a tam bylo těch 0,5 oškubaných jak od samice. Včil už je to jedno su tam nove. Začal se mi nepěkně vysouvat pistek na jedne straně a moc se mu nechtělo vracet tak sem to rozdělal a zjistil opotřebení. Teď se vrací o.k. s novýma deskama.
Originál od Avidu s novými brzdami: přední tam ještě mám najeto na ni asi 3600km. Zadní mě odešla po 1600km asi vinou nějakého svinstva a protože se mi tam dostala ta pružinka, která je sedřela až na kov. Teď mám na zadku Jagwire a spokojenost. Zatím na nich mám asi 1900km a řekl bych, že jsou stejně ostrý(možná i víc) jako originál Avid.
Vážím 74 kg, orig. Hope (mini) mě vydržely 4500 km, teď jsem tam dal nové (ale ne orig. – značku si nemohu vzpomenout). Uvidíme. Hopy chtěly na zajetí asi 150 km, kotouč pouze pěkně vyleštěn.
zkusenost ze servisu- zalezi na jezdci, nebot nekterym vydrzi desticky v pohode i 3000 km, zatimco uplne stejne vydrzi druhemu 500 km.Je to rukama, panove!
Rukama, rukama… Jen je mi divný, že :
Copak jezdím tak moc odlišně ?
Fastop desky opravdu moc nevydrzi – mesic je v norme.
Nejlepsi zkusenosti mam s avid c4.
Ty mám teď – už se těším, jak na brzdy půl sezóny nešáhnu ;-)
Jenom se položme na otázku, co je pro tebe půl sezóny:-)))
Tak asi 2.500 km. Letos to bude trochu slabší, s vozíkem toho tolik nenajezdím.
Dobrej vozik :) Po silnici nejezdis, s vozikem do terenu .. kolik to ma vpredu/vzadu :o))))
Vpředu/vzadu myslíš pláště ? Má to jen jednu nápravu, na ní jsou BMX 2.25 pláště. Vepředu to drží ojí na levé dolní šavli. Má jednu vlastnost – do kopce se nedá tlačit! Zvládne to terén např. v Javorníkách: od Papajského sedla přes Malý pod Velký Javorník, nebo ve Vsetínských vrších: hřeben od Třeštíku po Vsacký Cáb, na Šumavě třeba cesty přes Churáňov, apod.
Myslel jsem zdvih :o))
Zdvih :-) co dovolí BMX pláště (max 2cm)
Co takhle koupit levne tlumice, olej/pruzina … nejaky mcPherson a tak :o)
A ještě přídavný motorek… V tom případě se nechám synkem tahat pro změnu zase já :-)
:o))
Asi ano. Co se tyce razeni, tak pises, ze jezdis silove a ze sedla. Ja tocim lehkle prevody a HG73 mi vydrzi kolem 2300 km. Plaste – s vozikem jezdis vice po zpevnenych cestach, tak jde plast do kytek drive – vidim to na Meduse (nejdrive bez voziku a pak s vozikem). Brzdy – z kopce jezdis rychleji a o to mozna razantneji brzdis. A yase – s vozikem to ubyva rychleji. Nevim, mne zase vetsina komponentu vydrzi dele nez ostatnim…
Tak vozik se asi na destickach opravdu podepsal. Nevim, jak jinak si vysvetlit, ze prvni desticky C4 mi vydrzely 4000 km (jezdeno bez vozejku) a druhe (stejne), na kterych jsem jezdil mimo jine i 14 dni v Alpach + cca 600 km s vozikem, mi odchazeji po cca 1200 km. Asi predsi jen zkusim ty Fastopy, jestli brzi o polovinu hure, kdyz jsou o polovinu levnejsi :o)
Já mám Fastop na předním 180 mm kotouči od července a do konce roku mi už vydrží. Jinak si taky myslím, že je to asi rukama. Já jsem s těmito destičkami najezdil zatím asi 5000 km a ještě něco brzdné směsi tam je. Do konce roku to určitě vydrží. A když jezdím sjezdy, tak vetšinou moc nedrzdím, ale fičíííííím a jen přibržďuju.
No prave ze to neni o rukach, ale o podminkach. Bez voziku a jezdene v CR 4000km, 14 dni Alpy + vozik 1200 km. Teda pokud jsem nezacal vice brzdit :o)
Vítej do klubu :-) Faststopy jsem si koupil poprvé z nouze, podruhé je mám jako rezervní. Jsou to docela tvrdé desky. Oproti C4 se rychleji zajíždí (stačilo cca 20km kolem Brna). Avidům účinek stoupal až k 200km, odkdy začaly být špičkové. Faststopy zůstávají tak o 20% slabší, vpodstatě po zajetí se už nelepší. Taky mám dojem, že víc berou kotouč (jsou tvrdé).
Kotouč mi braly Aligatory. To jsou asi nejhorší brzdové destičky, na jakých jsem jezdil. V žádném případě nekupovat. Nejenže nebrzdily, ale nevíc mi sjely i orig. kotouč. Dál jsem jezdil Fibrax. Jsou to drahé destičky, cena kolem 700, a brzdí tak o 40% míň než Fastop. Taky jsem měl BBB, ty byly slušné, nebrzdí o moc hůř než B3 a brzdí o něco málo lépe než Fastop. Na ty Fastopy mám páky Avid SD5, možnost štelování chodu. Mám je na měkko a brzdí jak sviňa. C4 jsem nezkoušel. Kde se dají sehnat a za jakou cenu?
C4 – orig.AVid, stojí 760,– (?) a jsou k mání občas u prodejců AVIDů.
mne origos na Giant MPH3 zatim drzej snad 4.5, mozna 5kkm … ale ja moc nebrzdim urcite to je o rukach, jak tu negdo pise… brzdis vic, castejc pribrzdujes, ono se to nascita(a odecte z desticek)
me posledni vydrzeli asi 1500km (origoš šamano), pred tim 3500km (tusim A2Z )
Já na těch samých točím přes 11000km a to převážně na těžko.
Nové Shimano XTR-zadné doštičky sa rozpadli po cca 1000km.Po výmene za nové/originálne/ začala zadná brzda píska? pri intenzívnejšom brzdením.Charakter a intenzita zvuku ako pri brzdiacom mestskom autobuse.Pri následnom rozobraní brzdy som zistil,že aj nové/pískajúce/ doštičky sa už začínajú od kraja rozpada?-po cca 300km!
Hayes HFX – 700 km v Alpách totál Magura Marta – 1100 km (900 v Alpách) taky na kov Promax XC 1.0 (jako staré Hayes) – cca 1 200 km (z toho 100 v Alpách a min. 200 ve sněhu a ledu) zbytek převážně silnice a pořád použitelné
Kdybys prodaval ty Promaxy nebo o nejakych vedel (klidne i nove, ale za rozumny penize), dej mi vedet. Dik.
Mé desky vydržej vždy celou a začátek příští sezóny. Letos jsem objel Šelu, Krále Šumavy, Znovín, B52 a spoustu kiláků pro zábavu. Nemám tachometr, tak nevím, vydrží opravdu dost
Jak ti muzou vydrzet vzdy celou a zacatek pristi sezony? Nemuzou ti vydrzet CELOU, kdyz zacatek jezdis na starych. Proste sis je koupil na jare :) A uz vubec ti nemohly vydrzet zacatek PRISTI sezony, kdyz ta teprve bude :) Se nudim no :) Ale urcite ne vic nez ty.
Mam destičky Avid a zatím jsem s nimi najezdil 8680 km, chvilku ještě určitě vydrží. Vážím 70 kg a z kopce moc nebrzdím.
Ty kilometry se jednotlivym destickam nescitaji! Jeste ze nemas M4 na obou kolech, bych nechtel videt ty cisla :))) Bikersky vtip :)
jako chtěl jsi říct, že vůbec nebrzdíš?
Mě se originál z HFX9 po 2000km rozsypal na krajích, přesně tam, co má kotouč Hayes nepřerušený kruh materiálu. Takže brzdily jen prostředkem, co má kotouč díry. ale utavený nebyly, kotouč je z tohohle pohledu OK. Tak jsem přišel s teorií, že to chce všude přerušený kruh kotouče. Jenže v servisu kontrovali teorií, že tam Hayes dává nejlevnější desky a chce to lepší, kovový. tak jsem ten novej do vlnovky nekoupil a mám tam zase ten kruhovej a ty lepší desky. Kotouč jsem musel dát novej, protože jsem ten starej na prostředku probrzdil 0,3mm z každý strany víc než na krajích. Teď uvidím. Ale asi ne dost včas na to, že budu stát znovu před stejným problémem, protože zadní už se začíná tvářit stejně. Máte už tuhle zkušenost s oběma druhy kotoučů? poraďte!
no taky si myslím, že je velmi záhodno vyvarovat se kotouče, který má někde nepřerušené brzdné mezikruží, kam dosedají desky.
pockej, zako ze si kotouc zbrousil na 1,4mm? to bych chtel docela videt cim si brzdil i ten kotouc:)
Brzdim, když jsem měl PROMAXy, tak mi vydržely asi 3500 a tyhle prostě neubejvaj.
Tak můžu doplnit, že jsem destičky vyměnil po 11 586 km. Doufám, že nové vydrží taky tolik.
Když to tady čtu … zůstanu u véček :o)))
Taktiez sa pamatam, ako pred 4 rokmi, ked zacinali kotuce mi nejaky predajca tvrdil, ze dosticky su sice drahsie (ako gumicky na V-cka), ale vydrzia nasobne viac. Mam obyc. gumicky (100 za par) na LX-ach brzdach a su tam uz asi 8000km. Dokopy su to dost dobre brzdy. Vedel by som si predstavit lepsie, ale rozhodne to nie je okamzite nutne.
Na dvojbarevných Kool-stopech jsem nalítal víc jak 8000 km a pořád v pohodě. Čelisti mám Avid Arch Rival, spokojenost. Když bych šel do kotoučů, byly by to mechanický Avidy. Ale nehrnu se do nich, véčka mi stačej.
ja vim ze uz jsem tu s tim nudnej, panove, ale mohli byste mi napsat kolik vazite? ja to totiz kuwa nechapu, jak to nekomu muze stacit. ale v brne to bylo na srazu b-f samej vychrtlej, takze jestli to s vama souhlasi, tak to se pak nedivim :) ale chtel bych brzdy s kteryma postavim kolo na predek i s 95 kilovym jezdcem. hydry od shimana nebo mechanicky avid s dobrou pakou a vedenim to snad zvladnou lip nez my vecka
Vážím 83 + – autobus, kolo má asi 13 kilo a na předek to postavím hlavně když to nechci :-)))
přesně tak, jedna z hlavních nevýhod vecek.
65 + 13kg kolo. Shimano 525 hydraulika, 160mm kotouč, polymer destičky – cca 2800Kč. Do 25Km/h se nedokážu zapřít za sedlem tak, aby se zadní kolo nezvedlo. Při 60km/h to na přední nepostavím ani náhodou, na to už je ta brzda díkybohu slabá. Začne se to stavět na přední až zas kolem 30Km/h.
Momentalne asi 87. Na jar (po pol roku sedenia za pocitacom a pisania projektu) 93. Bike 14,5. Postavit na predne nie je problem.
diky vsem za odpovedi. ja to postavim s deore veckama, baradine spalkama a 95 kg jen nekdy, musi bejt fakt cistej rafek a spalky a pak to brzdi skvele. ale bohuzel to vydrzi jen chvili. drive ci pozdeji zase ta jedovatost ustoupi. nevim cim to je… mozna by stacily i Avid SD7 vecka, ale kdyz jsem je pozoroval, tak nevidim na nich nic, co by me presvedcilo ze ta konstrukce je fakt nebe a dudy proti Deorkam.
75Kg±, bike 11.5 Kg. LX V, spalky Fibrax – na predku kolem 8000km, vzadu kolem 4000km. desticky Avid CPS C4 – (pouze na predku) – poprve 4000km, podruhe 1500km (na podruhe v tom bylo 14dni v Alpach a cca 600km s vozikem)
Tak je na čase obnovit tenhle thread abych nezakládal zbytečně novej. Takže prosim o radu, na mých Avidech Juicy už odchází desky a je čas na změnu, do čeho jít?
Záleží na tom jakou směs zvolíš, kde jezdíš a v jakym počasí jezdíš! Na xc ti vydržej dlouho, ale třebas na DH ti vydržej chvilku! Když je bahno a mokro tak se vydíraj ještě rychleji! Mě vydrželi standardně ve francii 2 dny :-D
no to je trochu drahá sranda :) Ale vidim samý BBB a Koolstopy a nevim co si o tom myslet. Jezdim převážně traily a dešti se snažim vyhejbat..
zkuste prosim tak psat jestli mate sintrovane nebo nesintrovane desticky. Celkem by mne zajimal ten rozdil ve vydrzi/ kvalita brzdeni. Sam jezdim mechaniky Avid a pouzivam originalni desticky (sintrovane). Rekl bych, ze min. 1500 km na ne davam. Ale na novou sezonu uz budu menit i kotouce a tak se rozhoduji, jestli pouzivat sintrovane nebo ne.
mam hayes hfx 9 203 kotouc. v bikeranchi mely jenom njaky pochybny organicky, na zadnim kole brzdej lehce min nez originalni /na mejch 70kg s baglem to staci/ a kazdopadne se ty organicky sjizdej tak 2× rychlejc – ubejvaj pred ocima. pokud bych jel ty organicky v njakym bahnitym terenu nebo v hodne treba i suchejch sjezdech /hodne na brzdy/ tak jim davam nekolik stovek km zivotnost. kazdopadne mi ta organika vubec nepiskala.
Technická… Když měníte nebo kontrolujete destičky, dáváte kolo vzhůru „nohama“ nebo ho máte třeba ve stojanu a tudíž v klasické poloze?
No, neviem aký postup ordinuje Avid, ale Shimano má v postupe, že po výmene brzd. doštičiek treba otvoriť expanz. nádržku, odtlačiť od seba brzd. doštičky aby sa piesty zasunuli (vtedy tam rýchlo strčím podpivník aby sa nestlačili znovu) a zavrieť expanzku. Myslím, že tento postup je obecný aj u iných typov. Toto všetko by sa ale nedalo urobiť, ak by bol baike hore nohami :-).
Vzhůru kolama, zatím žádnej problém.
Vždy mám kolo obrácené,dělám to běžně na brzdách Shimano i Hayes. To co píše fluider slyším poprvé(i když to tak může být)a je to přinejmenším zbytečné. Staré desky vyndám,třeba šroubovákem rozdáhnu písty,v klidu dám nové desky:), pokud je to málo ještě je opatrněji roztáhnu ,otočím bike a jedu.
Mám Avid Juicy 7 a najeto na nich cca. 5000 a destičky zatím OK. Jezdím i v marastu.
Přes sto kilo živé váhy ubrzdit znamená, že mi je dnes vyměnili na zadním kole po cca. 1800km, byl na nich už vidět kov :-(
Trošku to tu vykopu, je možný, že se míň zahřátý desky (s chladičem a popř. Ice tech kotoučem) a kotouče sjížděj míň, než kdyby byly nechlazený a proto permanentně víc zahřátý? Až takovym způsobem, aby se vyplatilo do chlazenejch komponentů investovat jenom z důvodu míň častý výměny?
Ideálně bych ocenil osobní zkušenosti s výdrží u chlazenýho/nechlazenýho systému. Bavíme se o sintrech.
Přechlazené sintry budou hůře brzdit, jak je to s výdrží netuším. Myslím, že investice do chladiče u sintrů, pokud sintry během vyjížďky pořádně nezahřeješ, nemá cenu.
Kdybych je pořádně nezahřál, tak to neřešim, že jo. Potřebuju to do parků, kde neni problém standardní sintry od superstaru sfouknout za 14 dní a holka dokáže zadní spálit tak, že to smrdí jak spálená spojka u auta, na druhou stranu to může bejt tim, že to sou superstary:)
Že by to chlazení bylo tak účinný, že by měly furt pokojovou teplotu, nepředpokládám, potřebuju se akorát zbavit toho extrémního přehřátí, a zajímá mě ten teoretickej vliv na výdrž.
Ani u organik jsem nepozoroval ani náznak větší výdrže varianty s chladičem (jezdil jsem oboje), tedy nečekám, že by to mohlo pomoct u sintrů. U sintrů jsem pak už o chladiči ani neuvažoval.