• ondra01

    Zdravím chtěl bych se zeptat jak by se projevil jízdní projev při změně převodníku nyní mám 1×11 (11,46) a prevodnik 32z. Jde mi hlavně o šlapání ve vyšších rychlostech po rovinách atd. Prostě aby to víc jelo. Do kopců si nyní vystačím tak s nejméně 5 pastorkem tak jaký by byl vhodnější převodník 34 nebo 36 ?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubad  

      pane Lorenc uvezu to?

      0 0
      • ondra01  

        Vtipný kdybych si s tím věděl rady tak se takhle blbě neptám ale tyhle chytré připomínky nejsou snad za potřebí. Stačí mi co bude lepší jestli těch 34 nebo 36 samozřejmě že těch 36 bude rychlejší ale aby to zase nebyla dřina do kopce. Je tedy těch 34z lepší univerzál nebo ne ?

        0 0
        • Vilém  

          A co cekas za jinou odpoved? Myslis, ze tu maji vsichni kristalovou kouli?

          0 0
          • ondra01  

            Zkušenost ? Třebo to někdo také měnil.

            0 0
            • Vilém  

              Tak si to spocitej. Nebo zkus nejake matematicke forum, tam by te mohli navest jak na to.

              0 0
            • nikeid  

              a ti, kteří to měnili, měli k dispozici tvoje nohy a tvoji fyzičku, aby ti dokázali dát nějakou smysluplnou radu?

              0 0
        • Patar  

          Dvojpřevodník!

          0 0
        • Barak  

          Zřejmě ti chtěl naznačit, že těžko lze v tomhle někomu na dálku takhle radit. Každému vyhovuje něco jiného a převod, který je pro jednoho optimální nebude pro druhého použitelný, protože ho neutáhne nebo bude naopak příliš lehký.

          0 0
    • Lanzinho  

      dvoj převodník nebo to zkrátka vyzkoušet co ti sedne víc, každej má jinou fyzičku, jinou sílu v nohách.. nejde ti na to asi odpovědět

      0 0
    • rs.bike.samuel  

      dej tam 34 to je ideální na 11–46, 36 už je moc.

      0 0
    • vt  

      dej tam 36 to je ideální na 11–46, 34 už je moc.

      0 0
    • MlokCZ  

      Nech tam 32z, to je ideální, 34 a 36 je už moc.

      Kdybych musel jezdit 1×11 s 11/46 kazetou, tak bych na svojí 29" dal klidně i 30z převodník. Akorát tedy nevím k čemu bude taková informace tobě.

      Jak už bylo napsáno, každý jezdí jiné kadence, jiný terén a rada někoho jiného je naprosto o ničem. Ta je pouze o tom, co by tam dal někdo jiný, což tobě nemusí ani trochu vyhovovat. Kromě toho ani nepíšeš na jak velká kola to je (to to zase posune o ±2 zuby).

      0 0
      • ondra01  

        Je to na 27,5"

        0 0
        • Radovan84  

          Na 650b sem vozil 34z a kazetu 11–42.V terénu sem problém neměl a po asfaltce se dalo ještě rozumně jet cca 35km/h.Měl sem tam ale lehká kola a výkonnost bude taky rozdílná. Nevím zda ti tyto informace k něčemu vůbec budou.Jak píšou ostatní. Buď spočítat na kalkulače převodů nebo zkusit štěstí. Začal bych 34z.Ta kazeta má už dost velký rozsah aby si v kopcich stačil.

          0 0
        • ufoncz  

          Na 650B vozím ke kazetě 11–42z převodník 36z (ovál od AB) a je to pro mě na zdejší terén (u řek 200–250 m.n.m., kopce 400–600 m.n.m.) přesně akorát. Snad na těch nejdelších a celou dobu prudkých kopcích bych si rád chvílama trochu víc „orazil“ ještě jedním lehčím převodem. Do rychla mi nechybí nic – asfalty a široké šotoliny ale používám jen na přesuny mezi „terénnějšíma“ cestama. Kdybych jel někam do Beskyd, tak se se sháním buď po 32z převodníku, nebo té kazetě 11–46z aspoň.

          0 0
    • RUSH  

      Odpovím Ti jinak. Mám 2×10 (38/24). Zkusil jsem cvičně s 34 převodníkem (1 x10) a vcelku rychle jsem se vrátil zpět na dvojpřevodník.A to jsem vlastně zkoušel jen převody do rychla (nechal jsem tam kazetu 11–34). Zjistil jsem, že mi to o kousek nesedí. Pomůže jen vyšší kadence, já jezdím obvykle kadenci kolem 80 otáček, s převodníkem 34 jsem měl najednou přes 85 otáček ( průměrné otáčky na cca 50 km trase).

      Asi by to řešil 10 pastorek (ale nemám SRAM ořech) nebo 36 převodník, s tím bych ovšem měl problém v prudkých kopcích. Pokud se tedy budeme bavit třeba o rychlejší jízde po šotoline nebo závody typu KPŽ, pak dle mého jsou jen jen dvě možnosti – buď 2(3) x 10 (nebo 11) anebo Eagle asi 34×12.

      Samozřejmě je to jen můj osobní pohled.

      A mám HT29.

      0 0
    • krabica  

      Na blbou otázku, blbé odpovědi. :-) Nikdo nemá tvoje nohy, tvou kondičku, takže ti nikdo nemůže poradit. Musíš obětovat pár kaček a zkoušet…

      0 0
    • Al Stra  

      34 bude znamenat těžší převod o dva zuby, 36 o čtyři-)

      0 0
    •  

      s 34 budeš z kopce a po svižnější jízdě po rovině nešťastnej, zlatej dvoutác

      0 0
    • luke99  

      Já sem si na 27,5" zbastlil 32*10–46 a ten jeden zub dělá hodně.

      0 0
    • popokatepetl  

      jezdím trojtác 3×10. Už dochází pohon tak to přes zimu předělám na 1×11 (11–46). cvičně jsem si to hodil do excelu a nejlehčí na převodníku 34z vychází obdobně jako 24×32 na což se dá vyjet slušná stojka s prošitýma nohama.

      nejtěžší vychází cca jako 42×13–15. To je tak na svižnou jízdu po rovném asfaltu, z kopce to bude slabší ale v terénu téměř nepotřebný převod kromě šotolinových sjezdů. No ještě to vyzkouším reálně na půjčeném kole, ale mile mě to překvapilo.

      0 0
      • MlokCZ  

        A ty máš největší pastorek u desítky 32? Taková kazeta existuje (třeba XT), ale ještě jsem neviděl nikoho, kdo by ji na biku na desítce vozil.

        Skoro všihchni na desítce vozí kazetu s největším pastorkem 36z, případně sem tam je k vidění 34z.

        0 0
    • Chlebovnik  

      Do kopců si nyní vystačím tak s nejméně 5 pastorkem tak jaký by byl vhodnější převodník 34 nebo 36?

      Fakt nechápu, co řešíš. Narvi tam to největší co seženeš a běž vyhrávat KPŽka. Nenapsal jsi přesně, jakou máš kazetu, ale jestli ti do brdskejch stojek stačí převod někde na úrovni 32/24–27, tak není co řešit.

      0 0
      • Carloss  

        ano, vychází mu jako ideální 78z převodník

        0 0
      • Pain  

        Taky jsem si rikal ze musi byt fyzicka ok.Ja tady u nas na zspade nektery stojky dupu na 32/40 a jsem hotovej :-)) ale kazdej jsme na tom jinak.

        0 0
    • jecnak  

      Pri zmene prevodniku za vetsi se jizdni projev zmeni tak, ze na stejnem pastorku klesne kadence.

      0 0
    • Tehu  

      mozna se opakuji, ale počítej ;-)

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      Podle me tam dej 34z ktery mi prijdou ke kazete 11–46 idealni.

      Mam ted 32 k 11–42 a pujdu pres zimu presne na to co ti doporucuju, zlehcim a zaroven zrychlim, i kdyz o to lehci mi tak nejde. Jested byl vpoho i za stavajiciho prevodu, Kouty bych potreboval rychlejsi. Na brouzdani Vysocinou a po horach si myslim ze 34(11–46) topovka. K 2× uz bych se nikdy nevratil.

      PS: kdyby jsi nahodou prechazel na 2×, koupim ty 1× kliky :-D tak si me napis do denicku.

      0 0
    • plzakj  

      kup si trojprevodnik

      0 0
    • Rockodendronus  

      32, 34, 36?! Jestli ti jde o šlapání ve vyšších rychlostech po rovině, jak píšeš, tak jedině dekádami prověřenou kombinace 53/36 11–25!

      0 0
    • michomin  

      Já být na tvém místě, tak bych si spočítal nejlehčí převodový poměr, který používáš v kopcích, tzn. 32 zubů vpředu děleno největší kolečko vzadu, které používáš.

      Pak bych spočítal převodové poměry s tím, že vpředu dosadíš do výpočtu postupně 34 a 36 zubů s tím, že vzadu do výpočtu dosadíš vždy 46 zubů. Co se bude víc blížit původnímu výpočtu, to je správně.

      Získáš rychlost, nejlehčí zůstane.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • snas89  

      Dneska se mi stala docela zajimava vec:)

      Byl jsem vyzvednout kolo ze servisu s nove nasazenym eaglem. Podle kalkulacky byl 34 shodny az na promile s predeslym 2×10 38/24×11–36.

      Na zkousku jsem dostal 32 a uz si ho necham.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.