Jaké máte zkušenosti s hliníkovými niply? Jakou mají životnost oproti klasice? Jaké mají nevýhody?? Dík za info
Jaké máte zkušenosti s hliníkovými niply? Jakou mají životnost oproti klasice? Jaké mají nevýhody?? Dík za info
Ja myslim, ze jediny problem co muze nastat je vytrzeni zavitu.
Toho se právě obávám. Jestli potom ta váhová úspora srojí za to…
Drát musí vždy procházet celým niplem, pak by neměl být s vytrháváním problém, pozor ovšem zase na příliš velkou délku drátu
Myslim,ze s tim nebude az tak velky problem, ponevaz je to bezna vec u drazsich zapletenych kol. A drzi to. Ale ted nevim kolik vlastne je ta uspora, snad 20g ? Zajimava je ale tim, ze jde o kriticke misto – obvodova hmotnost. No ale fundovanejsi odpoved ti asi bude muset podat nekdo jiny.
Zkusenosti jen dobry, zivotnost taky pekna -za 2,5roku (30 000km)mi ulit jen jeden-proste se rozpad. Nevyhody neznam nebo snad vyssi cena? :-)
Al niple jsou vcelku bezproblemove. Podle me vydrzi stejne jako klasicke. Mam pocit ze jsou i mene nachylne na omackani centrovacim klicem nez klasika. Problem muze nastat az tehdy, kdy jsou na kole ponicene rafky a vyplet je misty dost prepnuty aby rafek drzel tvar. To totiz ty niple praskaj (trhaji se zhruba v polovine DT)
S tim omackanim je to podle me presne obracene – to je, myslim, prave nejvetsi slabina Al.
jak to vychazi cenove??
celkem zanedbatelne mosazne niple jsou tak za 1 – 4 ,–Kc al 2,20 – 6,–Kc
zalezi na prumeru,delce a barevnem provedeni. Mosazne jsem videl taky s nejakou upravou proti povolovani (pry patent DT), ten stal snad 6,–
Teď jsem dokončila stavbu předního kola – dráty DT Revolution 1 ks/14 Kč, Al niple 1 Ks/1,6 Kč.
Ale to nejspis nebyly od DT, co? Protoze ty snad stojej vic nebo koukam na spatny kramy:-(
No, dráty jsem objednávala přes maloobchod, kde nevěděli cenu Al niplů. Po telefonátu jim dodavatel sdělil cenu 1,6 Kč, což se jim zdálo přeci jenom málo, nicméně tolik to skutečně je. Já jsem tedy počítala s cenou DT Al niplů tak 2,9 Kč, takže mě to taky příjemně překvapilo. Jinak v jiném obchodě mi nabídli niple DT za pomalu 7 Kč – to byly zřejmě s nějakým eloxem.
Využijem vlákno: je nejaká objektívna príčina, kvôli ktorej by som nemal nahodiť namiesto 14mm Al niplov 12mm Al? Som ľahký (67kg), jazdím ako mierne prasa. Detaily ohľadom kolies v mojich bikoch. Vďaka.
délka niplů se volí i podle délky drátů, takže si dej bacha aby ti to vyšlo pokud to někdo zaplétal a počítal na 14mm
S tým som zrozumený. Len som bol zvedavý, či má nejaký význam používať dlhšie niple s vyššou hmotnosťou (aj keď je otázne, aký bude rozdiel, keďže musia byť o niečo dlhšie špice…). Tak ich tam teda prásknem.
2mm Al niplu asi bude lehčí než 2mm dratu.
Nevim jestli ti ty 2g ktere usetris za to prepleteni stoji. Ale je to tvuj boj.
Funkcne je fuk jestli 12 nebo 14mm niple samo s spravnou delkou dratů.
OK, to som chcel počuť. Ono musím prepliesť aspoň niektoré, lebo sú zakusnuté. A rovno tam hodím čierne, takže pôjdu do preč všetky.
Mně karbonový ráfek zaplétali 14mm s tím, že byly hlouběji v ráfku a 12mm se jim už špatně zaplítaly
Klidně dej krátké.Jezdil jsem to a míval 95kg.Nic zlého se nedělo:-D
Před lety jsem je vozil na Marinu.Poměrně vzorně praskaly,tedy přesněji ruply vždy v půlce.Vozil jsem sebou náhradní a někdy jsem je měnil i po trase.Třeba v hospodě.
Ale to už je dávno.Vůbec by mě už nenapadlo dát je na MTB.
Něco bylo špatně.Možná přetažený výplet.
Špatně bylo Al.Ve sjezdech z Brd to dostalo čočku a dole u Berounky jsem občas opravoval.
Al niple nebrat!:-)
Je to jak s rámy.Ty ocelový nepraskaly.Tedy mě ne,na rozdíl od Al.Ty měním pořád.Teď třeba STEREO.
Ale zase je co dva roky nový rám…
To bude spíš rukama jsou jen dvě věci co se s alu niplem může stát a to buď ho dotáhneš nebo ti sroste a pak ho dojebeš při další manipulaci ale že by jentak praskaly sami od sebe je *********…
tak
nebožka babička by řekla takový zdravý chlap :) = (statný), také jde asi o to kolik váží jezdec a co s tím kolem vyvádí
Jak pise slapatko, asi to bylo pretazeny. problemy s al niplema nastavaji vetsinou v okamziku, kdy po delsi dobe pouzivani chce clovek treba docentrovat kolo. Pak se muze stat, ze je nipl srostly s dratem. I tomu se vsak da zabranit pouzitim treba Loctitu 243.
Hliníkové niple zarůstaj s ocelovými dráty, rozhodně nebrat, jsou dobrý leda tak na levný výplety, který člověk musí furt centrovat.Pokavad má člověk kvaliní ráfek a dráty tak nemusí téměř centrovat a pak to zarůstá. O soli která je rozežíra ani nemluvě. Proto raději váhu šetřit na ráfku ne na niplech.
Je zajimavy ze za 3 sezony ALU DT niple na DT revolution dratech, neprasknul ani jeden. stacilo 1× dotahnout vyplet, nemusel jsem centrovat a rozplest to slo taky… takze je to vpohode, pokud se alu niple serou je to spatnou montazi nebo technikou jizdy :-)
jsou dobrý leda tak na levný výplety – proc to podle tebe vsichni delaji naopak?
a proc si budu vyplety za desitky tisic nicit v soli kdyz na to je zimak taky nechapu ;-)
Taky jsem teď nedávno dal místo Al niplů klasické mosazné, protože jsem jemně bouchnul zadní ráfek (urval jsem jeden nipl, vyměnil i s drátem) a pak už niple praskaly jako na běžícím pásu. Tak jsem vyměnil ráfek a pro jistotu si tam rovnou nechal dát mosazné niple. Těch pár gramů navíc mě nezabije a při moji hmotnosti to snad budou větší držáky :)
Při deformaci ráfku můžeš urvat i mosazný nipl. Cose pak týká možného zarůstání vlivem alk. článku má naprostou pravdu VILÉM. Problémy je vždy třeba řešit vhodnými technologiemi . Eloxované niple na povrchu právě elox chrání , vnitřní vlhkosti a možné oxidaci v závitě, kde eloxovaná vrstva je šroubem setřena, pak zabrání Loctite , případně lněný olej.