Cau, muze nekdo prosim objasnit rozdily mezi naslapama Shimano 505 a 520 a zda se vyplati si nejakou tu stovku prihodit na ty 520ky? Hledal jsem ve starsich diskusich a krome chvaleni stranove vule jsem nic nenasel…
Cau, muze nekdo prosim objasnit rozdily mezi naslapama Shimano 505 a 520 a zda se vyplati si nejakou tu stovku prihodit na ty 520ky? Hledal jsem ve starsich diskusich a krome chvaleni stranove vule jsem nic nenasel…
Mno moc se mi nechce ale z tohohle to pochopis:) http://www.velotrade.cz/index.php?… Konec stranky a ty 505 jsou na druhe strance:)
A z toho mam pochopit co? Ze krome ceny v tom zadny rozdil neni? :))
505 jsou masivnější, težší, maj vetší vakl, a celkove jsou pro socky 520 je rozumná cenová volba, okopcený XTR mechanismus, netreba jit do lepsich, pokud nejde o váhu
nevidis obrazky??
Obrazky vidim, ale z tech nic zasadniho nepoznam…
No 520 ma uprostred diru takze to blato a bordel co mas na noze propadne na druhou stranu a nevadi tam jak je tomu u 505
no ono to zas tak ružový nebude, protože když jedem na švih tak já socka a majitel 505 mám stejné problémy jako ostatní, co mají pedály s dírou uprostřed. Pokud je řídké bahno, nic se neřeší, pokud je hodně tuhé bahno, nenašlápně v pohodě nikdo. Takže to k té magické díře uprostřed. Problém totiž překvapivě nevzniká nejčastějí na pedálu, ale mezi tretrou a kufrem, kde se do podrážky vlepí bahno a vytvoří hladkou rovinu do které je „zalepen kufr“. Tady právě pomohou šlehače, protože jejich tenký drát tuhle vrstvu naruší a jakoby odřízne…což klasická špička pedálu nedokáže.
Amen:)
ale je to tak ruzove. Ty jako majitel 505 to nemuzes dost dobre posoudit. Co se tyka naslapovani v marastu,rozdil mezi otevrenym a uzavrenym SPD tam proste je ve prospech 520. Ale v bahne nejlepsi jsou pry slehace, ale maji sve jine mouchy.
no zároven jako majitel authoru comp02 to posoudit můžu, tu barevnost jsem zminoval v souvislosti se zanášení bahnem, ne v souvislosti s funkci :-) Nevim jak moc jezdis v bahne ty, ale mě osobně otevrený systém klasických SPD nepřijde o tolik lepší než uzavřený, když tedy volíme tuto zavádějící terminologii. V tuhém bahně jdou do kytek oba systémy…
tez jsem porovnaval tyto typy v souvislosti s bahnem.
Ja jakozto uzivatel vsech trech typu, to uz umim docela dobre srovnat, a proto souhlasim.
no pokud jsi prisleply…:-) a moje odpoved ti nestaci?jestli ty 505 tak moc chces tak si je teda kup,my ti branit nebudem:-)
rozdil je dost zasadni. 520 maji „otevreny“ bahnovzdorny system, 505 „uzavreny“, bahnu neodolny. 505 urcite nekupuj.
505 má plech-uzavřený spodek.V případě že se projdeš po bordelu, dostanou se kamínky mezi kufr a zámek na poměrně velké plošce a docela nepříjemně to skřípe, a navíc mám takouvou zkušenost že se hůř vypíná bota.Jelikož 520 tam takovou plošku nemají, problém je menší. Nyní mám VP (s ploškou, v podstatě shodné s 505, občas jezdím na kamošově biku s 520)
v pátek jsem vyměnil staré 535 za 520 a ten rozdíl skutečně je poznat. Není tak astronomický, ale je.
505 mam od unora 2002 za 1500 (to jeste asi nebyly pro socky – ted sou tedy pro socky 520) S bahnem jsem nikdy problemy nemel a kdyz uz tak staci jednou kopnout kufrem o pedal a je to. S vystupovanim taky ne. Fakt je, ze to nekdy skripe mezi pedalem a kufrem, to resim postrikanim olejem a vydrzi to dlouho. Jo a jsou hezci nez 520!
V takovem blate bych chtel jezdit, kde staci jenom kopnout.
v takovým kde to nestačí sem pro změnu zůstal zalepenej a v té chvíli mě funkčnost pedálů vůbec nezajímala.:)) Pro změnu teďka v sobotu bylo bláto tak řídký, že se v něm dalo krásně jezdit. Holt není bláto jako bláto.