• sailor

    Svezli jste se někdy na tom? K čemu je to dobré, proč to vymysleli? Dojedete na tom tělese dál, rychleji, pohodlněji? Je to na silnici,trek či snad i do terénu?Jaké vybavení (silniční či MTB) to nosí? Používají ti lidi SPD pedály, klipsny či nic? Je to seriózní odvětví kolařství, nebo je to nějaký úlet?

    0 0
    • rasto  

      jeste jsem na tom nesedel. netusim, jestli nekdo, kdo chodi na bf na tom sedel :-/ nicmene pry (z rozhovoru s rodinkou lehocipedistu – britu v rak. alpach): +_je to pohodlnejsi nez „klasika“. min se Ti namahaj zada. do nohou udajne davas mensi silu – lip ji rozlozis. neni nutno abys vozil vlozku v katatech.

      • _do kopce se pry neslape moc dobre (pohodlne?). otaci se ve vetsim prumeru (mas vetsi rejd). je tam mensi vyhled nez na na „klasice“. narazy od zadniho kola jsou primo do celeho tela (pokavad nemas odpruzenou sedacku). musis vozit vlajecku, aby Te vubec bylo v kolone videt…

      v Brne delaj na nejakym ovalu kazdorocne zavody lehocipedistu. zaver: cyklista, ktery jede turistiku na lehocypedu by mel byt po 100 km min unaveny nez cyklista na klasice. v terenu patrne nepouzitelne.

      0 0
    •  

      Má¹ na mysli „lehocyped“ jako „cyp bez cypa“???

      0 0
    • trendl  

      určitě to je aerodynamičtější než klasické kolo. Mělo by to být tudíž i rychlejší.

      0 0
    • fousac  

      nekolikrat sem potkal nejakyho chlapka na tyhle masine, kodrcal se na tom, rozhodne nejel rychle a vypadal, ze kazdou chvili umre… fakt se netvaril nadsene…

      0 0
      • mara  

        jednou jsem sedel a jel na lehocypedovem trenazeru, je to prijemne nebojlej zada ale asi urcite jedes pomalej protoze pouzivas pouze silu nouhou ne vahu celyhou tela jak kdyz stojis na kole

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kubad  

          omyl :-)

          síla nohou je větší než váha těla

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak.

            Kdyby taky nebyla, tak by se dost blbě dělaly v posilovně dřepy se 150kg činkou :-)

            0 0
          • jecnak  

            Si to nekdy na tom lehokole zkus ;-) Ted jsem za vikend najezdil na lowraceru pres 200km a teda nekdy bych se do pedalu s radosti postavil. Rovinky a mirne z kopce uzasny, ale vse ostatni peklo.

            0 0
      • BiSon  

        Jeden ze spolubidlicich jednu ma. Zkousel jsem na tom jezdit, a jak bylo psany drive, po rovine a z kopce rychlejsi, do kopce se na tom slape hur. Pohodlny posed, ale neni videt dozadu. Urceni tak na asfaltove cesty, mozna na zpevnene polnacky, do terenu ani nahodou. Kdyz na tom clovek jede, tak je to pohoda, nikde se nijak neprirozene nekrouti, ale je trosku problem se rozjet (aspon poprvy). Mel to osazeny nejakou nizkou MTB sadou, paky stary SIS. a 2.5 retezu :-) A celkove ten stroj vypada dost silene :-)

        0 0
    • Glum  

      Jel jsem na tom asi 25 km kolem Kolina nad Rynem (rovina, asfaltovy cyklostezky). Je to zajimavy, ale ze bych to musel mit dvakrat… Plusy: 1) na rovine to docela jede, mozna rychleji nez bike, 2) clovek ma akcni pocit jezdce F1. Minusy: 1) nedovedu si predstavit jizdu v terenu, 2) vyjezd do kopce znamena jet skoro hlavou dolu, 3) za tech 25 km jsem si docela odrel zada, 4) mel jsem problemy se podivat za sebe dozadu, 5) dest vam pada na bricho a objlicej. Je jasny, ze zkusenej lehocipedista zvlada 1–4 a 5 mu nevadi. Nezda se mi, ze by se clovek min nadrel, kdyz vjedete do diry, narazy na pater jsou dost velky. Rano cestou do prace potkavam pravidelne velocipedistu na stezce Vysehrad – Branik, jezdi docela suverene. Asi je to dobra alternativa na holandsky nebo nemecky cyklostezky mezi mesty, pouziti je asi omezeny jen na dost slusny a rovny cesty.

      0 0
      • fousac  

        neni to takovej starsi fousatej chlapek asi ±50let??? na modrym lehocipedu… toho zase vidam ja mezi zbraslavi a mokropsama…

        0 0
      • Dolomitenman  

        Všichni tady polemizujete o něčem, co nikdo z vás nemá nebo se na tom maximálně jednou svezl. Dovolte mi pár názorů „druhé strany“ :-) Já sám sem si v letech 94 – 95 lehociped postavil, neměl sem ale dost zkušeností se stavbou kol a tak sem si koupil „HPV“ od p.Nakládala z Brna (firma NSM). Je to člověk, od kterého se učil i dnešní majitel Azubu. Myslím, že jízda na lehocipedu vyžaduje zvyk a tréning jiných svalů, než na klasickém kole viz. jízda do kopce. Samozřejmostí by mělo být kvalitní odpružení zadního kola – potom se o nějakých nárazech do páteře není třeba zmiňovat. Pohled dozadu se po nějaké době dá taky naučit nebo vyřešit zrcátkem…atd, atd. Prostě většina popisovaných negativ ve skutečnosti vůbec neexistuje… To ale není důvod, proč tohle píšu – jsem prostě rád, že existují i jiné alternativy než jen klasické kolo a že nemusíme všichni jezdit na Ukrajině nebo na Favoritu… co říkáte?

        0 0
    •  

      Jednou sem na tom jel nebylo to spatny, ale bike je bike :)

      0 0
    • Thompson  

      Ahoj. Na bikeforu se o tom jak se zda nic nedozvis. Jestli te to zajima tak www.nakole.cz . Je tam docela dobre forum a hlavne kolem nakolackeho fora je cela spolecnost Lehocipedistu. Sam jsem o koupi uvazoval a stale uvazuju. Nekolik kamaradu to ma. Jizda vyzaduje cvik. Rika se ze 1000km je hranice nez zesily potrebne svaly. Proto se zda ze jizda do kopce je tezka. Je to neco noveho, tak jako bolely nohy kdyz si clovek koupil prvni kolo tak boli nohy kdyz si koupi lehokolo. Znam cloveka kterej takhle jezdi po evrope a treba kdyz jsou roviny tak jezdi kolem 250km za den. Je to neco jako harlej mezi motorkama. Neni to tolik hrave. Jsou lidi co na tom jezdi i opravdu teren. ale chce to cvik. Podle me je to urceny hlavne na cestovani. Vsechny rychlostni rekordy na kole uz vic jak 40let drzi kola na kterejch se tak ci onak lezi. Vyhoda taky je ze te z tohohle neboli za krkem, netlaci to na prostatu. No a najednou z jizdy krajinou vidis vic nez asfalt pod kolama :-) Jinak cesky vyrobce www.azub.cz v uherskem brode to dela. Jelikoz v tom nejdou takove obraty tak ta cena je nepatrne vyssi, ale jestli cestujes tak je to dobra volba. Taky prodlem byva jak to dat na auto na nosic a tak. Taky se da vypocitat ze na normalnim kole nikdy nemuzes vyvinout takovou silu do pedalu. Na normalnim kole muzes tlacit maximalne 1,3 – 1,5 nasobkem svoji hmotnosti. Na Lehaci se panev opre o sedadlo a jsi omezeny jenom silou svalu. A ja dam na legpressu kolem 180kg takze mas velky zrychleni. Je treba davat pozor a neprehanet akceleraci – clovek ma sanci si tak i ublizit......

      0 0
      • pepino  

        Světové rekordy lehocipedů

        * 200 m, září 1992, Chris Huber na Cheetah 110,61 km/h
        * 500 m, září 1993, Mike Prime na Z Prime 97,28 km/h
        * 1 km, září 1993, Fred Markham na Gold Rush 97,14 km/h
        * 1 míle, září 1993, Paul Buttemer na Varna 95,34 km/h
        * 1 hodina, červenec 1996, Lars Teutenberg na Tomahawku II 78,039 km
        * 100 km, září 1997, Bram Moens na M5 Carbon 71,638 km/h
        * 24 hodin, květen 1995, Axel Fellau na M5 Carbon 1021,359 km

        Světový rekord na vzpřímeném kole

        * 1 hodina, září 1996, Chris Boardman na speciálu z Merckxovy dílny 56,376 km

        0 0
        • pos3k  

          nejak se mi nelibi ta hodinovka klasicky (UCI).. podle toho ze Sosenka tento rekord prekonal v roce 2005, vylepsil rekord z 49 441 na 49 700 metru

          0 0
          • Jirik123  

            ten rekord z roku 1996 byl dosazeny na kole, ktere neodpovida dnesnim predpisum UCI. jinak ani ty rekordy lehokol uz neplati , chvili jsem hledal na netu a nasel jsem aktualni rekordy:-)

            en.wikipedia.or­g/wiki/Sam_Whit­tingham

            Sam Whittingham is a Canadian cyclist who has held several world records on recumbent bicycles.

            As of 2004, he holds the following records under the sanction of the International Human Powered Vehicle Association:

            • The 200 m flying start: 130.36 km/h on 2002–10–05.
            • The 500 m flying start : 100.32 km/h on 1999–07–30. (Note: this record was surely broken during Whittingham and other riders' attempts on the 1000 m record.)
            • The 1000 m flying start: 128.40 km/h on 2001–10–06.
            • The 1 mile flying start : 126.55 km/h on 2001–10–06.
            • The hour record: 84.215 km (52.33 mi) on 2004–07–31.

            a jel na tomhle lehokole (ke klasickym lehokolum to uz ma taky dost daleko): www.varnahandcycles.com/…y_diablo.htm

            docela rad bych se v tom taky nekdy projel:-)

            0 0
            • pos3k  

              no prave ze Bordman mel i ten rekord na schvalenem kole, Sosenka ho pak dal.. takhle to vypada ze jel Bordman na neschvalenem i schvalenem kole..chudak :)

              0 0
            • pepino  

              Vypadá to, jak když někdo jede na lehokole ve spacáku:) Zrovna nadšeně se vevnitř netváří:)

              0 0
    • jihra  

      První lehokolo jsem si postavil cca před rokem (už ani přesně nevím). Teď mám druhé – předělaná stará skládačka Eska. Odkaz na moje stránky tu už někdo uváděl – jihrab.google­pages.com/home­.. Jezdil jsem na silničce, treku, horáku, jak po silnicí tak i v terénu – a lehokolo je zase něco jiného. Za mých mladých let o tom nikdo nevěděl, tak je to třeba vyzkoušet. Má své výhody i nevýhody. Z lehokola nebolí zadek, ruce, za krkem, ze začátku ale více bolí nohy – než si zvyknou patřičné svaly (chce to těch cca 1000 km, jak už se někdo zmínil). Hůř se na tom zpočátku šlape do kopce (řek bych přímo, že začátky jsou kruté, člověk je zklamaný), ale chce to prostě cvik. Ale teď už se dá říci, že co vyjedu na „stojatém“ kole tak to vyjedu i na lehokole. Každopádně to chce alespoň zadní odpruženou vidlici (teď budu stavět celoodpružený stroj), na pevné vidlici to není v terénu to pravé ořechové. Na druhou stranu s kvalitním strojem se dá i do drsnějšího terénu – byl jsem nedávno na besedě s lidmi, kteří na lehokolech projeli hory v Albánii, Kosovu atd. a to s plnou bagáží a s přívěsným vozíkem. Videa o lehokolech (i v terénu) se dají zhlédnout na www.youtube.com/ (dejte vyhledat „recumbent“). Já osobně jsem si leháč velice oblíbil, na „stojatém“ kole jsem už nejel minimálně půl roku. Leháč to je pohodička a vegáč. Nekdo to pojmenoval „gaučové kolo“. Jinak já jsem z Ostravy-Výškovic, tak když budete chtít, přijďte o lehokolech pokecat. V Ostravě nás není moc, tak rozšiřte naše řady. Mrkněte se i na pokryti.wz.cz/#ma­pa

      0 0
    • jihra  

      A co říkáte na tohohle krasavce? img75.imageshac­k.us/img75/7241/u­sakarbonrk2.jpg

      0 0
    • Otelo  

      tu je cosi aktualne o trochu extremnych ‚lehocypedoch‘ www.wired.com/…erecord_0330

      0 0
    • M_ishak  

      Zdravím. Koukám, že se tu rozjela diskuze na téma lehokola. Vetšina lidí jen spekuluje, tudíž si dovolím odkázat na diskuze na nakole.cz, kde je samostatná sekce LEHOKOLA. Myslím, že je to snad největší množství informací o lehokolech na českém internetu na jednom místě. Anglicky zde.

       

      Na webu Azubu najdete hromadu dalších informací.

      Lehokola nejsou nic nového, stačí prohledat web.

      0 0
      • MlokCZ  

        On ten thread je také už poněkud staršího data :-)

        0 0
        • M_ishak  

          Oj…takže to vyjde nastejno, jako bych trpěl samomluvou :O) Dík za upozornění, nevšiml jsem si, že je to 5 let stará věc

          0 0
        • AV  

          Tož jsme poklábosili u sousedů …

          0 0
    • vladaza  

      mám leho Azub 5 třetí sezonu a k plné spokojenosti ho využívám místo silničního kola, prioritně jsem ho pořizoval kvůli pohodlí a zde se moje představy splnily. že jede do kopce pomaleji než silnička je logické – cca dvojnásobná hmotnost je znát, na rovince zdatně konkuruji trekingovým kolům, většinu majitelů MTB, pak míjím. občas / vyjímečně/ poškádlím i majitele silničního kola, ale do prvního / i velmi mírného stoupání/ mi zmizí – a pochopitelně to nebývají nabušení mlaďoši, těm nestačím ani náhodou. uvažoval jsem i o lehu s výrazně redukovanou hmotností / není problém se dostat k 10 kg/, které by nebyl problém v Evropě koupit, ale tyto silniční speciály nejsou odpružené, což by při stavu našich cest velmi redukovalo možnosti smysluplného použití. ještě dodám, že když jsem lehokolo poprvé viděl, tak jsem si myslel něco o naprostém úletu. teprve o hodně později jsem měl příležitost si od Azubu kolo vypůjčit a můj pohled na věc se zásadně změnil / za ptákovinu jsem ostatně  donedávna považoval i MTB 29" a teď mám jedno doma – či-li, kdo má možnost vyzkoušet,ať zkouší, protože to je jediná cesta, jak něco  posoudit/

      0 0
    • jihra  

      Tady můžete vidět, že na lehokole se dá vyrazit i do terénu:

      http://www.youtube.com/watch?…

      http://www.youtube.com/watch?…

      http://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • vladaza  

        proč ne, podmínkou je podle mého soudu velké přední kolo / tedy 26", jako na Maxovi/, vyspělost jezdce, víceméně svažující se terén, který není extrémní. i přesto se však domnívám, že do terénu je ideální MTB a výhody lehokola vyniknou jinde. na druhou stranu, kdo je zarytý fanda leha a chce mít univerzální stroj, pak je pro něho MAX dobrou / a de facto jedinou volbou/

        0 0
        • Martis  

          S tím velkým předním kolem do terénu bych si dovolil oponovat. Jezdil jsem Azub Cé, Azub 4 a Azub Max. Azub Cé má pidikolečko vpředu, takže tam je to jasné – v terénu nic moc. Přesto jsem na něm cca. dva roky jezdil po kamenitých a rozbitých polňačkách lesem cca. 30 km na chatu. To se rozumí, že jsem si zrovna nepohověl, ale dalo se to. Pak jsem tu samou trasu začal jezdit na Azub 4 s 20´ kolem předu, přední odpruženou vidlí a tlumičem vzadu ( Azub Cé nemá odpuž. vidli a vzadu jen elastomer) + pěkná polstrovaná sedačka a naprostá pohoda. Jezdím s tím lesem i po velmi špatných cestách a jede to jako divé. Nyní k Azub Max: Tohle kolo má vpředu pravda 26´kolo, ale zkusil sis na tvém Azub 5 vyjet na lehký převod skutečně příkrý kopec v terénu??? Já na 4 jezdím takto a pokouším, kam až sahá hranice lehokola a i přes " traktorovou" kombinaci kol a nohy se středem a šlapkami vpředu dost nízko na Azub 4 se mi kolo v takovém případu obrací na záda a při skutečně prudkém stoupání se mi tak nadzvihává přední kolo, že mám skoro pocit, že " hodím záda". To s tím velkým kolem na Maxovi a ještě výše položenýma nohama se tohle riziko musí ještě daleko více zvyšovat, soudím....., protže jsem to ještě nezkoušel…

          0 0
          • vladaza  

            jsem v obraze, leho mám třetí sezonu a než jsem ho koupil, tak jsem se o věc dost zajímal. výhoda velkých kol je jednoznačná – lepší prostupnost terénem, i proto se třeba dostávají do popředí zájmu 29" kola pro MTB. výjezd do kopce na lehu je jiná kapitola a tady s Tebou samozřejmě souhlasím, vysoké šlapání nemůže být přínosné. já si vybírám kolo podle toho kam se chystám, když se jedná o náročnější terén beru MTB, protože právě zde vyniknou jeho výhody. na pevné cesty nasadím azubáčka a jsem max. spokojený, nějakou tu lesní cestu či polňačku zvládnu taky, ale je mi jasné, že na MTB bych byl v daném úseku rychlejší, prudké výjezdy /co dám na kole v pohodě/ bych musel tlačit.

            0 0
      • Běžec  

        Mno, tak úplně mně to nepřesvědčilo, mimo silnicu se určitě dá, ale Sudety bych na tom jet nechtěl :-) Hlavně si vůbec neumím představit točivé trailíky a technické výjezdy…ale vzhledem k tomu, že jsem na tom nejel, tak už nadále budu radši držet ústa a nezapojovat se, stejně jako do diskuzí o singlespeedech…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zbyshek  

      Nevite nekdo, jestli se v Brne neda tak na 2–3 tydny lehokolo pujcit? Po nedani prednosti autem jsem mu prelitl pres kapotu a mam nastiplou lopatku, takze na normalni kolo mam zakaz navic to docela boli…

      0 0
      • jecnak  

        Nevim jestli je lehokolo, kde jsi opreny zadama o „sedlo“ a velkou cast narazu taky do zad schytas nejlepsi napad, ale da se pujcit lehokolo od http://cyklopujcovna.cz/…

        Mel jsem toho Lowracera, kdyz jsem mel zapesti v sadre a byla to zajimava prijemna zkusenost.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse