Jelikos je obdobi slev uvazoval jsem nad vymenou rafku. Premyslim nad bezdusovkama ale namam snima zadny zkusenosti. Ocekaval bych od nich vetsi konfort. Je to opravdu znatelny rozdil?
Jelikos je obdobi slev uvazoval jsem nad vymenou rafku. Premyslim nad bezdusovkama ale namam snima zadny zkusenosti. Ocekaval bych od nich vetsi konfort. Je to opravdu znatelny rozdil?
bezdusovky vozim asi rok, takze si myslim, ze par zkusenosti mam: (1) foukaji se na 30–40 PSI, coz vyrazne zvysuje jizdni komfort a je to znat zejmena na HT (2) v pripade pneu Schwalbe, ktere mam nyni, jsem vyrazne omezil pocet defektu. Pozor, to neplati pausalne, kdyz jsem mel Hutchinson Python, tak co jizda, to defekt, vadily jim ostny, kterych je hodne tam, kde jezdim (3) na Pythonech jsem defekt nenasel bez umyvadla a navic na nem nedrzely zaplaty. Na Schwalbe plati opak, defekt se dobre hleda a zaplaty drzi (4) doporucuji UST rafek od Mavicu, protoze se mnohem lepe na nej nasazuji plaste, protoze na rozdil od jinych systemu ma uprostred zlabek. Jine systemy tam maji tesnici pasku. (5) prestoze jsem zpocatku nadaval, nyni bych se jiz nevratil (6) doufam, ze je zrejme, ze spokojenost zavisi jednak na pouzitem plasti a jednak na pouzitem rafku. Neni bezdusovka jako bezdusovka. Moje draze vykoupena zkusenost zni – rafek Mavic UST, plast Schwalbe Jimmy lite
Taky sem o nich uvazoval, asi na ne casem prejdu
bezdusovky jsou fajn, urcite bych presel.
kde jsi to vyhrabal nevim, ale koukej na datum
jj já vím :D docela jsem čuměl že už tak dávno se řešily bezdušovky, jsem ani netušil že to je tak stará záležitost… to nešlo nevytáhnout :D
2001 jsem je měl na kole :D to se to začalo prosazovat
ráfek Mavix 3,1 pak ho přejmenovali na 819
od 2002 začal masivnější nástup s příchodem Crossmaxů s UST ráfkem
hustokrutopeklo:-D vidím že si odjakživa vozil jen samé fajnovky;)
asi je jasné jaké hodnocení by to dostalo v našich bajcích:-D a odpudivý je pořád dost lichotka:-D
Sakra, ty Cannony ale bejvaly hnusný kola :D. Přitom ten Scalpel už vypadá celkem slušně, až na ty gumy… A Scalpel už měl dvojplacku?
jo 44/29 a 11–34 kazeta, to ale Canondale hrnul už pár let dřív i na Octalink klikách Coda
Koukám byli na ty inovace v minulosti ještě víc, než dneska… Už budu muset taky konečně nějakýho pořešit :).
hnusny? tywa, v ty dobe po tomhle slintal snad kazdej a pral by si nem jen se projet, natoz ho vlastnit…
Ale to se nevylučuje s tím, že je hnusný :). V dnešní době je takový ekvivalent třeba Mojo – taky hnusné a každý druhý ho chce.
Mojo ti prijde hnusne? me to naopak prijde jak kolo budoucnosti:)
Souhlasím s Jirim, mě taky přijde hnusný.
To jim ten Cannon přišel tehdá taky :D… Rozdíl bych viděl spíš v tom, že byl ve svý době drahej, jak prase… Dneska je mojo lowcost karbec full.
Tak ono kdyz postavis Mojo, tak to taky nebude par korun, ale je pravda, ze tehdy byly Canony drahy jak prase, to dneska jsou pomalu lowcost kola… stejne jako napriklad Spesly:)
I dneska Mojo je za 50, Scalpel rámovka s vidlí za nějakejch 90…
Vem si ofiko ceny a zjistis ze cenove nebudes tak rozdilne – kdyz k Moju das odpovidajici vidli…
tak tak, a cannon má rámovky za cenu celého kola :-(
Jo, tak po tomhle jsem slintal, to ještě Cannondale dělal zajímavá kola – minimálně designem.
jak to bylo tenkrát s mlíkem? Dřív se jezdily jen UST gumy bez mlika? Kamoš měl Rolfy a furt mu někama utikal tlak.
mlíko nebylo, vozili se UST pláště, vcelku to drželo.
mlíko tuším 2005 sem dal do UST a pak i do klasických pneu
Je vidět, že ti mlíko ještě teče po bradě :-)
To byly ještě poctivé UST verze, pláště byly těžké, ale odolné o tmelech ještě nikdo neslyšel. Velké díky za to, že to Francouzská klika Mavic/Hutchinson tou dobou tak moc tlačila.
se nediv, v době kdy je kubad jezdil tak mě bylo 11 :D to jsem o nějaký bike technice neměl tušení, jezdil jsem na kole po ségře, ale moc dlouho ne, páč jsem ho zrušil při pokusu skočit skokánek co měli na hřišti skejťáci, já na sračky, kolo na sračky, na další jsem si pak musel dlouho počkat :D
:))
to byly roky… Jedna guma 2,0 mela poctivych 800g…
nepřeháněj vozil sem Ralphy UST a ty do 770g vlezly
njn, to taky byly uz pokrocilejsi doby…:) a byl to tehdy snad nejlehci plast vseobecne na trhu (nepocitam ty sra..ky od maxissu), takze i UST byla „lehci“ nez treba Hutchinsony UST ne?
Uplne to vidim, stary CMaxy a na tom UST Hutchinson Python v MRC barvach…:)
no já měl origo na cannonu Hutchinson Mosquito 1,85"
ty zase tak moc těžké nebyly, ty ale letěli hned do kouta a nasadil sem Pythony 1190kč na pultě jeden fuuuuj
váhu už si nepamatuju
jj, i ceny byly tehdy docela ulet… zas byla to novinka… a nikdy bych si jako zaprisahly odpurce bezdusi tehdy nepomyslel, ze prohlasim, ze bych se na duse uz nevratil..:)
Vždyť litr je za plnotučné UST gumy standard i teď :-(
A k váze – bylo to těžký, ale zase k tomu nebylo nic navíc – žádný tmel apod. Takže to proti klasice nevycházelo tak zle. Aktuálně jsou pláště sice lehčí, ale zase prakticky každý výrobce i u UST pláště asi počítám s použitím tmelu.
Tak ono dneska litr je menší litr, než v tý době :).
:) zas nastesti pulitr je porad stejny:D
zalezi jak kde, samozrejme ofiko ceny jsou porad asi stejny, ale diky eshopum sla cena dolu…
Bezne jsem kupovat UST Contiky od 700–800Kč/ks…
UST Schwalbe jsou přes litr, klidně i 1100kč.
to i normální schwalbe gumy, když natrefíš na obchod co to prodává za doporučené ceny :)
docela by mě zajímalo, proč autor vlákna bloknul můj příspěvek. Nevíte, zda by se dal někde vydolovat původní obsah ? Docela by mě zajímalo, jakou havadinu jsem tam napsal.
včera to ještě bloklé nebylo :D
BB || || 26.11.2003 12:25:24 || || 193.179.126.xxx
normalni rafky vs. UST (úroveň 2)
bezdusovky vozim asi rok, takze si myslim, ze par zkusenosti mam: (1) foukaji se na 30–40 PSI, coz vyrazne zvysuje jizdni komfort a je to znat zejmena na HT (2) v pripade pneu Schwalbe, ktere mam nyni, jsem vyrazne omezil pocet defektu. Pozor, to neplati pausalne, kdyz jsem mel Hutchinson Python, tak co jizda, to defekt, vadily jim ostny, kterych je hodne tam, kde jezdim (3) na Pythonech jsem defekt nenasel bez umyvadla a navic na nem nedrzely zaplaty. Na Schwalbe plati opak, defekt se dobre hleda a zaplaty drzi (4) doporucuji UST rafek od Mavicu, protoze se mnohem lepe na nej nasazuji plaste, protoze na rozdil od jinych systemu ma uprostred zlabek. Jine systemy tam maji tesnici pasku. (5) prestoze jsem zpocatku nadaval, nyni bych se jiz nevratil (6) doufam, ze je zrejme, ze spokojenost zavisi jednak na pouzitem plasti a jednak na pouzitem rafku. Neni bezdusovka jako bezdusovka. Moje draze vykoupena zkusenost zni – rafek Mavic UST, plast Schwalbe Jimmy lite
napisu to pod tebe, ale je to reakce na BB:)
u UST vozit 30–40PSI? kolik vazis? metrak?
Co kdyz vezmu UST od Fulcrumu? co ted, bude to fungovat?:D
Jo v té době ještě Mlok nedělal osvětu, tak se vozily vysoké tlaky a Fulcrum snad ještě ani neexistoval :)
sypu si popel na hlavu, kua ty datumy, ty datumy:)
Nebe bylo modřejší, tráva zelenější, tlaky větší…
a sníh bejval bělejší
…ššňup…:D
ono to asi bylo jiny v 2003 ze :) nebo taky vozis Schwalbe Jimmy lite?