Nech? píše jen ten kdo ji má a může popsat jak fachá ! !
Nech? píše jen ten kdo ji má a může popsat jak fachá ! !
Mám ji pouze krátkou dobu, takže jen první dojmy po cca 100km: Bezproblémů kopíruje terén, chod citlivý Lockout na noze se ovládá taky v pohodě, páčka je docela velká, Zavřená se pohne maximálně o 0,5 cm.
Hurá !!! nešel se někdo kdo ji má ! jen pro zjmavost kolik vážíš ? a má 80 nebo 100mm ? a netušíš kolik váží ? Díka moc !
Vážím ± 90kg. 100mm Schválně jsem ji vážil a oproti katalogové hmotnosti (1,6kg) jsem navážil 1.98kg. s nezkrácenám sloupkem. (Možná že, udávaná váha je bez sloupku.)
Ok dik , tak to mě štve jestli má skoro dvě kyla ja si ju už objednal ,,, ale snad aspoň něco bydrží :-) , ale co bych chtěl zy ta prachy žejo .....
Tou vahou si nenech zkazit radost. Většina výrobců (třeba RS) udává nepravdivé (nižší) váhy.
Je tak. Pro zajímavost jsem zvážil původní vidlu RockShox Judy C (2002, elastomer-pružina) = 2,15kg. Popravdě jsem čekal větší rozdíl než cca 17dkg ve prospěch Axonu.
Tak jí mám doma vypadá dobře váží skoro 2 kg s neuřízlým krkem, Judy SL má 1750g (stála ale taky skoro 10 000 když jsem jik upoval za tuhle jsem dal 4000,– , nedá se někde na netu sehnat „obrázek“ toho jak to je uvnitř ? Docela bych ji překuchal na 80mm
Taky jsem shanel obrázek nebo navod, ale jediný co jsem nasel, tak je na http://www.srsuntour-cycling.com/ Neco jako navod, ale je asi universalni pro vsechny vidle Suntour, protoze kdyz se podivas na jinej typ, tak je tam nemlich to samy. Exploded view je u vsech ostatnich,jen u Axonu ne. Je tam i tabulka tlaku, ale je jina nez v tom universalnim navodu, tak nevim ktera plati. Jestli nekdo neco najdete, tak dejte vedet.
No a co se týče toho překuchání na 80mm, tak jsem vyčetl na
http://www.extremebike.sk/modules.php?…
(dole) že se zdvih dá regulovat množstvim oleje. Je to teda navod na SF-XC-PRO-S. Nevim jestli se to da aplikovat i na Axon. vidlice se zdvihem 80mm – 100 ml vidlice se zdvihem 100mm – 110 ml
?
nečetl jsem to, ale mnozstvim oleje? Zdvih jde jednoduse regulovat podlozkou pod negativni pruzinu.
No schvalne se na to mrkni.
No takze je to tak jak sem si myslel. Pro nazornost: Myslis si ze do RS Sid s 63mm zdvihu nalejes stejne jako do Marzocchi Super Monster? :) Proste tohle neni vubec o zdvihu a o doporucenem mnozstvi oleje pro jednotlive varianty.
zapomel jsem jedno ALE:), takze: ALE o doporucenem…
Takže jsem to asi špatně pochopil nebo ten člověk tam kecá.
Tam podle me neni nic o tom, ze tim menis zdvih. Tam je jen napsano, ze kdyz mas zdvih 100mm musis dat 110ml oleje (nebo kolik) a kdyz mas 80mm zdvih musis dat 100ml. Nic vic, nic min.
Jo, jo, tak to asi bude.
Axon se dela v obouch zdvizich 80 i 100mm tak to asi bylo mineny pro dany zdvich.
Uz jsi tu vidlu kuchal? Nebo sehnal jsi aspon servisni manual?
a jak se AXON lisi od XC-PRO-E-RL ?
Hlavni rozdil je ten ,ze Axon ma dany zdvih 80mm nebo 100mm a Xc-pro ho maj plynule menitelnej tusim 80–120mm,nebo dokonce 60–120mm.A par mensich ,jako ruzna tvrdost anodizace vn.nohou i systemy Xc-pro muze byt vzduch/vzduch;vzduch/olej;pruzina/olej-ale vsechny se nedovazej.
Jo ten AXON vypadá dobře, teď ho testovaly ve VELU a moc ho tam nechválily, konkrétně sílu potřebnou k odtržení z klidu – 15kg. Takže nevím, jestli se tomu dá říkat citlivost, škoda jsem si myslel, že se už polepšily, ale pokud bude zkušennost jiná, tak mě to zajímá.
To máš sice pravdu ( s tou hodnotou 150N), ovšem pak Marzocchi MX Comp je zcela nepoužitelná, když se dá do pohybu až při zatížení 250N – tahle čísla hovoří jen o tom, jak velká žehlička nebo nežehlička ta která vidle je. A protože to jsou vzduchovky, lze očekávat, že budou lehce netečné k menším nerovnostem a navíc hladina zatížení, kdy se dají do pohybu je právě tím vzduchem štelovatelná…
Jo svatá pravda. Ale já osobně mám raději takovou, která žehlí i malé nerovnosti a šetří mi zápěstí a ramena. Pro běžnou horskou turistiku je to asi hlavní práce vidlice.
tak jezdi po silnici ((((-: ne to bylo hnusny sorry
To doufám… Já mám furt zato, že bikeři jsou jedna parta nadšenců.
Vozil jsem MXC , coz je taky vzduch bez negativni komory, a i kdyz potrebuje vetsi silu na odtrzeni neni to tak hrozny. Spis mi to vyhovovalo, alepson se nehoupala :) Konekoncu .. po 5letech jezdeni s pevnou vidlou toz bylo pozehnani :) Jelikoz jsem nikdy nevozil pruzinu, tak neumim posoudit rozdil, hlavne tedy rozdil pro mne, ale myslim si, ze tim ze jde o odpruzeni se vibrace strati ve vidlici, i kdyz potrebuje vetsi odtrh, a toz je to nejhorsi pro zapesti. A ta sila na odtrzeni zacina byt dostatecna pri vetsich rychlostech, kde staci i mensi nerovnost, kterou rekneme normalne moc nezehli, tak pri takovych 30km/h uz zehlit bude urcite. nedavno jsem cetl o jakesi vidle, ze je celkom solidni, zehli a tak, ale pri vyssich rychlostech zacina tvrdnout. Tak takovou si nekupuj, jestli chces zapesti v poradku :)
A co takle pružinová Suntourka 04.?
Nevim, nikdy jsem ji nemel v ruce.