Planujem kupit do zadu prehadzovacku shimano XT len neviem aky je rozdiel medzi prehadzovackou s dlhym a super dlhym ramienkom. Teda aspon tak to pisu na www.paul-lange-oslany.sk Aku vybrat?
Planujem kupit do zadu prehadzovacku shimano XT len neviem aky je rozdiel medzi prehadzovackou s dlhym a super dlhym ramienkom. Teda aspon tak to pisu na www.paul-lange-oslany.sk Aku vybrat?
Oznaceni je GS a SGS (delsi). Myslim, ze zalezi, jakou mas kazetu. Na 34 zubu myslim ze GS stacit nebude…
bude
Tak je problem v necem jinym. Kdyz sem na jare zlomil svoji a hned to vez do Programcyclu, tak mi o tom neco Doktor rikal, ale uz si to nepamatuju… Myslel sem, ze to bylo kvuli ty 34 kazete…
delsi varianta je vetsinou pro MTB, protoze nekdo radi prasacke prevody jako na nejvetsi placku jedes nejvetsi pastorky na kazete. Na kratsim raminku tohle udelat nemuzes, protoze by jsi prehazku zrusil.
Takze vol dle tohodle. Nekteri lidi na biku vozi kratsi raminko, nekdo vozi i silnicni prehazky.
Moc by me zajimalo, proc tu silnou pruzinu ze silnicni prehazky neda Shimano i na bikove :o(
Tipnul bych ze pruzina je stejna…
tipujes spatne – u silnicnich prehazek je pruzina silnejsi
Pamatujete si ještě proč začalo Šitmáno zeslabovat pružiny v šaltrech? Se divím že v tom pokračuje, když už to Sramáckejm šiftům neva.
Nepamatuju, osvětli
A proc bys nemoh dat spanela? Dyt zalezi jen na dylce retezu..
SGS je standard pouziva se u vetsiny kol a myslim si ze pro vetsinu lidi je zbytecne uvazovat nad pouzitim s kratkym raminkem. GS se hodi spis pro DH a podobna kola s jednim prevodnikem, nebo XC stroje s dvojprevodnikem.
ne ne.tak tomu neni.
Jsou to jednoduche pocty. Kapacita GS je 33z, SGS 43z. S SGS vyuzijes 100% prevodu pri pouziti nejbeznejsi kombinace klik 44–32–22 a kazety 11–32. Aby to takhle byla schopna obslouzit prehazka GS musel by si mit nejvetsi pastorek na kazete 22z. Nebo mit prave dvojprevodnik. Nechci tim rict ze GS nebude fungovat kdyz bude clovek rozumne radit, ale podle me je v tomto pripade zbytecne o ni vubec uvazovat.
ne ne.tak tomu neni.
Preco mam silny pocit, ze Daf ma pravdu.....??
asi proto, ze to ma VYZKOUSENO, jako ja? :-)
Ja vim ze to funguje. Ale porad nechapu jakou velkou vyhodu ma GS oproti SGS aby vubec stalo za to nad ni uvazovat. Z parametru lze vycit pouze to co jsem napsal v predchozim prispevku tak me pouc.
o vyhodach a nevyhodach jsi prece nemluvil a ja jsem tudiz ani na ne nereagoval. Jen jsem tim „ne, ne“ chtel rict, ze GS je dost dobre pouzitelna a ta kapacita je nejspis nejaky katalogovy udaj, skutecnost je jina, JAsne ze i hodne zalezi na tom, jestli uzivatel uziva prasackych prevodu, ale nevim, zkusenosti s krizenyma prevodama nemam.
V podstate jsi mi potvrdil co jsem si myslel. GSkem usetris par gramu a tim ze je prehazka vys nad zemi se snizi i moznost poskozeni prehazky, lepe vypada ale je take drazsi. Na druhou stranu ztratis i kdyz v tvem pripade jen teoreticky moznost vyuziti vsech prevodu. Ja ted jen uvazuju o tom ze ta hmotnost je naprosto zanedbatelna a treba me se prehazku s hlouhym raminkem poskodit nepovedlo. Prijde mi proto zbytecne radit nekonu at si poridi GS kdyz vim ze SGS bude fungovat stejne a navic si muzes doprat i krizeni retezu :)
no budu doma muset vyzkoset, jestli GS pobere i 44–32, dam zitra vedet. Ale mam dojem, ze pobere.
Zalezi jak mas dlouhej retez kdyz to pobere tak bude problem u opacneho extremu 22z. na klikach a mensi pastorky na kazete. Ale uznavam ze to se moc nejezdi :) Ale zjisti to docela me to zajima.
No jo. Je smutne, ze uz vic jak rok jezdim s GS a nevim to :-)
Kdyz uz resite dylku ramena, nevite jak bude/nebude pracovat ultegra na bajkovi? Kamos prisel o saltr STXRC na 7mi kolu a me se doma vali jedna zanovni ultegra. Tak bych to rad vyzkousel.
neni duvod proc by nemela. mam na sjezdaku shimanzo 105 a no problemo.
Urval jsem STXRC a vymenil za Ultegru a chodi to dobre. Velmi dobre. Ale mam jen jednu pilu vpredu.
podle ofiko stranek 105 papa jen kazety do 28z a ultegra ma stejnej popis (taky by se mi libila cerna 105 ale na kazetu 34–36 bych to asi nenarval)
jinak by asi pasovat mela, kdyz se ti vali doma tak to muzes zkusit za to nic nedas
Takze XT GS prehazovacka spanela (44–32) zvlada – kladky jsou skoro vodorovne ale jeste maji moznost dalsiho pohybu do vodorovnejsi polohy – retez je porad kladkama napinan – na kladkach ma porad esovitou drahu, takze rezerva tam jeste porad je. Pri 22–11 je retez tak akorat nenaply – prehazka dava retezu prave nulove predpeti, ale pri tom retez neni extremne provesen a na tomto prevodu se da take teoreticky jet. Ale tyto debilni vyse zminene prevody vedome nepouzivam, nevedomky mozna nekdy jo, nebot zarazeni spanela bylo stejne snadne jako zarazeni jinych prevodu.
Dik za info. Cekal jsem ze retez bude pri male placce uz dost volnej na tech ctyrec nejmensich pastorcich. Takhle je to docela v pohode na 22–11 stejne kolo akorat parkuju.
nemusíš zkoušet, podívej na stránky výrobce.
update:
nevím, jak v roce 2004, ale letos je GS levnější než SGS.
Např v XT cca o 200 až 400kč podle krámu.
Což mi přijde za několik cm plechu dost.
Ked som znamemu steloval prevody 44/32/22 a kazeta 11–34, tak ak bolo mozne zaradit 44–34, tak pri 22–11 retaz uz nebola napinana, dolna kladka prehadzky bola vyssie ako horna( neviem, ci som to dost jasne opisal). Takze ani pri dlhom ramienku sa nedaju radit vsetky prevody. Tak co potom s kratkym… Ja pouzivam kazetu 11–28, a moznost zaradit vsetky prevody je naknap.
a křížení převodů ti nic neříká?Stejně bys je neměl řadit všechny, pokud teda chceš aby ti to něco vydrželo.
Pokud mas vse dobre sestelovane musi jit zaradit vsechny kombinace prevodu. Ja retez krizim docela casto a myslim ze to je jedna z poslednich veci co se nejak podepise na opotrebeni prevodu.
No, silovejsi jezdeni na 44–34 asi moc zubu nepokrivenych na hlinikove pile nenecha. Rekl bych. A prevodnik tez rovnej moc nezustane.
No za zavod tam spanela parkrat zaradim ale nejsem pako abych tak jezdil bezne. Zuby se neohybaj a prevodnik mam rovnej momentalne novej. Starej mi vydrzel 35000km
taky XT?
LX
Jasne, jsou situace, kdy je mnohem lepsi spanel, nez preradit. Ja myslel, ze takhle jezdis porad :-)))
Samo, ze mi to nieco hovori. Ale tu bola rec o tom, aky je rozdiel medzi GS a SGS prehadzovackou. Ja to vidim tak, ze ta s kratkym je:
Mozno sa mylim, ale sak ma tu poucia.
Kdyby se ty raménka daly koupit za nějaký slušný peníz zvláš? tak bych to taky zkusil.A pokud by mi to nevyhovovalo, tak bych vyměnil jen raménko.Jinak mamoš kdysi jezdil na 22–32–42 a vzadu 11–28 silniční přehazku a všechny převody byly v pohodě.I ty křížené.
Jenze unava je nekdy previt…
To je prave ono. Kazeta 34z uz je 2z pres tu kapacitu. Ja mam klasickou 32z a je to tak ze pri prevodu 22–11 je raminko skoro rovnobezne se zemi a tak furt jeste retez napina a spanela tam pritom dostanu v pohode.
když to tady tak čtu, tak zjiš?uju že nejsem zase takové prase jak jsem si myslel. Řekněte mi na co potřebutete převod 22–11, asi na h…, já osobně ani malou placku nejezdím, protože takový kopec, který jedeš na malou a nějaké velké kolečko vzadu stejně nemá cenu šlapat, to radši slezu a jsem na kopci ještě rychlej.
Takže jdu do GS, navíc jste opoměli jednu podstatnou věc, a tou je že pokud je v GS i SGS stejná pružina (jako že asi jo) tak ti SG víc napíná řetěz a ten ti potom neplandá jako s SGS
Asi jsi v zivote moc zavodu nejel kdyz si myslis ze pesky vyjdes kopec rychleji nez na kasparka. Zvlast kdyz mas v nohach treba 80km na maratonu. Jinak to ze GS napina retez vic musi byt pravda, ale me to prijde jako vec naprosto nepodstatna. Jdi do GS ja ti to rozmlouvat nebudu :)
Tak to ze GS napina vic retez je vec dost podstatna!! Kdyz uz si jel par zavodu zamysli se nad tim :-)
Jiank s tim kopcem souhlasim :-)) (hlavne s tim co pak nasleduje..)
au :-)
jo jo – lejtka.. :-)
celkem s nima nemám problém
tak buď rád, ale asi je to tím, že to tak nedrtíš (nic ve zlým)
asi nedrtím, ale uvažuju o dvojpřevodníku 44–29 namísto klasického 44–32–22.
Zkus se někdy podívat na závodě na prvních 10 v nějakém pořádném kopci a pak mi řekneš kolik jich jelo na kole?
Skus sa pozriet na prvych 10 na poriadnom zavode a povies mi kolko ich islo pesi? Inac neviem ako vy, ale ja jazdim Velku pilu so 4.pastorkom (max.3.) od vrchu. Strednu pilu davam uz aj s najlahsim. Ked vidim ako sa to na velkej pile krizi pri vecsich pastorkoch, tak na tom asi nebude nieco v poriadku.
Taky záleží jak dlouhou máš osu, třeba na 2×9 je krátší a dá se tak v pohodě jet i „podšpaněl“.
No mozna na XC zavodech. Tam se kopce opravdu casto behaj ale jsou prudky a hodne kratky. Takze dvojprevodnik na XC asi jo. Na maratonech ty kopce nebyvaj tak prudky a technicky. Jsou hlavne dlouhy a s pribyvahicimy kilometry jak boli nohy tak prichazeji na radu lehci a lehci prevody. Pri sesednuti a tlaceni nohy bolej jeste vic a jak ddd napsal ke krecim neni daleko.
jo jo, pokud máš prudký a navíc technický kopec je lepší běžet
beh s kolem? nejaka nova disciplina?
cyklokros. Tam se UCI uz pravidlama snazi, aby se moc nejezdilo. Spatny brzdy, uzky plaste, pokrouceny riditka, zakaz skakani prekazek.....
Zakaz skakani prekazek ? Fakt ? Jsou normalni ?
Ja myslim, ze to nakonec neproslo a jenom je zvysili. (ale jako vtip dobry ne? Skoro jako nase zakonodarstvi :)
to Cipan, bohužel nevim jak jezdí špička, ale tam kde jezdim já (50–100 jak kdy, nekdy i líp, ale to překvapim sám sebe)) se jede co se dá. Samozřejmě když má maratonek 100km a převýšení víc jak 2000m, tak taky šlapu, ale spíš preventivně. Jinak pěšky jdeš tak cca 4–5km/h (dlouhodoběji do kopce, počítám i unavu) a na kole i na vyproš?ovák jedeš 6 a víc když to flákáš, nemluvim o tom, že malá pila a třetí z vrchu už dá na pohodu rychlosti přes 12km/h a to už rozdíl je… ještě poznámka, bys koukal co všechno se dá vyjet, chce to jen trénovat uphill skill :-)
To ses lepsi podstatne nez ja. Pesky tak spis tech 3km/h Na vyprostovak tak 4max, 5km/h tedy ke konci :o) Ale jinak preventivni pesky je dobra vec – tedy ne pro ty silence co maji na 120km s prevysenim 3500km prumer 20km/h a vic. Uphill skill jsem si letos zvetsil lockoutem :o))
Převod 22×11 používám nejvíc, protože s ním kolo tráví nejvíc času, času kdy nejede a odpočívá :o)
Podle mě bohatě stačí 32–11, než se ti vytahá pružina tak je šaltr stejně hin.
není pravda moje stx vydržela déle než se vytahala pružina.teď už tam mám 2 pružinu.
na starém kole mám taky STX a opravdu vydrží hodně, ale s pružinou zatím problém nemám, po cca 8 letech se mi zdá normální a to ani moc neřeším co tam nechám za převod. Na starám kole jezdím celý rok, a v zimě po posolené silnici. Přehazku jsem neměl rozdělanou ještě vůbec, a pořád drží…:))))
jaké máš na to STX-o řazení? taky STX nebo něco jiného?
řazení mám stx.Přehazka má už vakl ale stále řadí skoro jako bráchovo deore.Měnil jsem na ní pružinu a v u toho prvního klobu u kostry jsem dal podložku.Tm to bylo trochu vyviklané ,tak teď je to ok.Drobná položka pod tu zajiš?ovací.Ještě jsem na ní měnil kolečka asi 3×.U toho řazení jsem ho zatím 1× propláchl v petroleji a znovu promazal.Jezdím s tím stx už 8 let a stále funguje bezvadne a to i v bahně.Přesmyk mám LX 02.Jinak přehazku jsem nikdy nemazal.Uvažuji už ale o koupi nové.I když přehazuje.Za nějaký slušný peníz lx 05 by bylo ok. Jinak do přehazky nemám veden bovden ale mám tam od kostry kousek bovdenu a pak tu kovovou trubičku jak je u v breake brzd.Docela to pomáhá proti zanášení a má to menší tření při řazení.
Me se ale lamala u prehazky. Ted jsem tam dal ohebnou a zatim OK.
Co stála zta ohebná.Jinak jak se ta ohebná vlastně správně nazývá, a? ví v obchodě co po nich chci.
30Kc. Nevim ja sem ukazal prstem pres sklo pultu :)
je to vodítko „V“ brzdy.obcas si to nekdo dava i k prehazovacce,ale zase tak velke vyhoda to neni. Doporucuji menit 1× za rok bewdeny a lanka, to je vubec nejlepsi reseni.
ty nectes vsechno, vid? :)
no nectu, ale ten nazev na ktery se dotazovali je „voditko brzdy V“.To jsem se nikde v diskuzi nedocetl. Tak proto
Menit bovdeny 1× za rok? No ale asi zalezi jak casto jezdis..
uircite ano,beru rocni objem cca 3 az 5 tis.km a u horaka, u silnice to tak netrpi.Je to i zaroven prevence proti prasknuti lanka a vubec nefukcnost razeni je z 90% zpusobena prave znecistenim bowdenu a lanek.Da se to sice mazat, ale lepsi je udelat vymenu. To je ma zkusenost
Ja to myslel presne opacne ;-) ja menim lanka s bovdenama na biku MIN. 2× za rok…
Ja s bowdeny problem nemam. Jedin co se obcas zasvini je ten konec u packy a pak vodici trubicka u Vcek. Ale na druhou stranu, bowden je vcelku. Zadne mezi-diry.
5kkm je docela dost. Ja menim tak po 2.5kkm presne z duvodu, jak pises. Hodne zalezi, jak moc jezdim v bahne.
tak tu trobičku jsem ještě na šaltru neviděl, ale je to možná dobrý nápad. Máš ju originál od véček (90°), nebo sis ju přihnul?
mám od véček ale je už od začátku více zohlá než 90 měli ji na zadní brzdu.
existuji i pruzne voditka , ty jsou pro dany ucel asi lepsi.
Takze si u LX05 chces zvykat na inverzni pruzinu ? To ja radeji XT03.
Bych radsi nejetou STX-RC.
dá se ještě někde sehnat?
Já myslím, že jo.Lidé teď blbnou po nejnovějších modelech od shimana, většinou především kvůli módě.Tak by něco mohlo v prodejnách zůstat.Navíc sem tam vyjde i speciální edice(omezená série) těch STX.Ale myslím, že za poslední 2–3 roky spec edice nevyšla.Před pár měsíci jsem ještě viděl stx-rc v jednom kamenným obchodě v Olomouci OnRoad.Ale už ji myslím nemaj.
STR RC se ještě sehnat dá, ale blbě, před rokem jsem kupoval řazení na smyk, šaltr si doma jeden škudlim preventivně, design se mi nelíbí, ale funkce stále super a bez vaklu, to byla sada :-)
Zkoušel jsem inverzní XTR na Kořínkově kole a bylo to dost dobré.Docela mě překvapilo,že to řadilo i nahoru pří dost tvrdém záběru do kopce.Nevidím problém, ale dualy teda nemohu a to jsou prý lx a xt ještě oproti xtr tlačí hranami na ruce.Na těch nových přehazkách xt 04 a lx 05 se mi líbí to, že alespon některé čepy jsou tzv naopak.Měla by tam být větší vzdálenost a tedy snad by se to nemělo tak rychle vyglajdat.Na x7 nebo x9 od sram bych toho musel na kole vyměnit více.nejvíc se mi líbí X.O. ale na tu opravdu nemám.
jezdíte někdo XTR 04 a XT 04, je vnich opravdu takový rozdíl? a vyplatí se zaplatit 2× tolik za XTR?
Pripada mi , ze jenom je rozdil v hmotnosti. Mozna o trosku lepe radi XTR presmykac v tahu. Prehazky jak XT04 tak XTR03/04 radi na lehci prakticky i v max zaberu ze stoje, kdy jsou otacky blizke nule. Neznam lepsi prehazky – razeni na lehci o jeden stupen, razeni na tezsi pri jednom namacknuti packy az o 3 stupne. Presmykace v max tahu (ve stoje s maximalni silou na pedal) nepreradi
Gripshiftem preradis obema smermi i na vic ;-)
A nekdy, aniz bys chtel ;-))
Neco jako autmaticka prehazka ? :)
Ještě bych dodal, že ta přehazka v pohodě ustála větev do špic.Patka přehazky, výplet a potažmo ráfek ale už ne.
a hlavne KRATKY RAMINKO je lepsi v sjezdech. Tolik neskace retez…
kvuli raminku nebo kratsimu retezu ?
kvuli obojimi. kdyz se secte vyhoda kratkyho raminka a vyhoda kraatkyho retezu tak dostanes VELKOU vyhodu…
No, ale jak kratsi raminko sousivis se skakanim ? Kdyz pominu tu kratis retez. Nemyslim ted vyhodu, ze ji neutopim v blatu a tak.
pac na kracim raminku ma retez mensi paku a tudis i mensi silu. takze s raminkem min clouma a min to mlati…
Hmm, ale ta pruzina co to napina je silnejsi nez rete, kdyz skace. Ne ?
nebo to řekněme jinak ale přitom stejně – kratší ramínko při stejné pružině (jako u delšího) působí na řetěz větší silou – tudíž je více napínán.
diky Kovari
Spis mensi, ale retez ma mensi paku, tudiz je to tak . Dik, je to napsane fajn. Ale ja jsem chtel rict, ze se mi jevi pruzina , ktera napina raminko dost silna na to, aby jim nejaka retez cloumala jenom tak. Ale asi mas prakticke zkusenosti s prechodu. Ja kazdopadne pokud budu kupovat prehazku novou, tak s kratsim raminkem, protoze se mi hrozne moc nelibi, jak nizko je. Kvuli tomu vlastne retez zabahnim v kazde druhe kaluzi :(
konečně někdo uvedl podstatnou nevýhodu SGSky, zvlášť v bahně a v zimě na sněhu
Jesi řadíš velká/velká či malá/malá nebo máš kazetu či kliky s hodně zubama vem delší…jesi řadíš normálně a máš „normální“ počty zubů :D vem klidně kratší…
Hehe, třeba už to za těch 7 let vyřešil ;-)
zase :D sakja pjáce :D Jakej vocas zas vytáh takový starý vlákno?… :D
Seknul si se s radou o 7 roku…;-)
Pozde…
Ty si se zase seknul o 2 minutky :D
+1 :-D