Cusa borci, obcas nekde ctu, ze rafek je excentricky, mohl by mi nekdo vysvetlit, co to znamena? Ja vim jenom co je to excentricita u elipsy…:/
Cusa borci, obcas nekde ctu, ze rafek je excentricky, mohl by mi nekdo vysvetlit, co to znamena? Ja vim jenom co je to excentricita u elipsy…:/
pozri si to na www.ritcheylogic.com je to výrobca tohto typu ráfkov.
pokud je to od vyroby tak to znamena, že nyple nejsou uprostřed, ale bliže k jedné straně rafku, nebo dodatečně a to už má něco(tvar) společnýho s elypsou.
Nevim, jestli je to ono, ale teprve nedavno sem si na svejch Rolfech vsimnul, ze jedna strana je o dost vic zkosena nez ta druha…
co vim tak Ritchey to pouziva u zadniho rafku, aby se zamezilo rozdilnymu napeti dratu u kazety (vetsi napeti) a na druhe strane. sice to na kole nevozim, ale zda se mi to jako celkem rozumna vec.
ja to vozim a ze by som si vsimol nejakej zmeny v tuhosti… to asi nie = chytry obchodny tah vyrobcu, lebo tie 3mm co su spice excenticke ti asi velmi nepomozu.
Videl som to uz aj v predu na kotucoch. A aj vzadu naopak napletene :-)
No samozrejmne ,ze to v tuhosti nepoznas,ale kazdopadne je lepsi pro kolo,kdyz je vyplet symetrickej a tudiz obe strany jsou stejne napnute.
Dělá to u Ritchey u některých zadních ráfků. Orvory na niple jsou vrtány k jedné straně a celý ráfek je zkosený na tutéž stranu. Údajně pro stejné napětí výpletu zadního kola. Já si osobně myslím, že praktický význam se rovná nule.
Spíš se říká „asymetrický“ než excentricky. Od doby, co ho mám, mi přestaly praskat dráty pod kazetou.
Mne naopak prestaly, kdyz jsem ho vymenil za M517. Ale abych byl objektivni, treba to bylo dratama, fakt nevim.
Vesmes sem si to myslel, ale diky vsem…