Tak jsem na miláčkovi už něco nahrkal a tady je to vše od začátku: giant vt2 velikost 18,5 minulé kolo merida lrs 2003 velikosti 20 měřím 184cm a vážím 75kg
ihned po koupi jsem s tama vyhodil kazetu, řazení lx-9, řetěz, inverzní přehazku xt, sedlovku 350mm, sedlo,představec 120mm a gripy. Nahradil jsem to xtr kazeta-8, xt řazení 8, xt přehazka 2003, sedlovka 400mm pells, představec ritchey 80mm, gripy tioga(hodně široké a tenké)a sedlo gobi.
První vyjíždky byly docela porod než jsem si nastavil spv, ale dnes už myslím že mám kolo nastavené ve všech směrech k mé spokojenosti.
- rám: funguje super, při mém nastavení se trošku pohupuje když do toho začnu honě dupat, při normal šlapání se stavba hýbe víc do stran než hore a dole(asfalt). V terénu to žehlí bez problémů, kliky race face řadí schopně a tuhost taky v poho. Brzdy hfx9 jsou všem dobře známé takže zase to samé-brzdí super ale škrtaj
- vidlice: minute 1– takže – absolutně nežehlila i při min. povoleným tlaku spv, do nějakýho pořádnýho provozu se dostala až v opravdu velkých jamách.Mám rád docela komfortní vidle, ale nechal jsem ji ještě s tím že se asi zajede. Asi po cca 300km jsem se vrátil z 60-ti km maratonu(rampušák) s absolutně vymlácenýma zápěstíma a řekl jsem dost. Rozborka a sborka. Zjistil jsem že je v tlumiči cca o 10 mm víc oleje než udává max. hodnotu manuál ubral jsem na manualovou hodnotu, dále jsem zjistil že uvnitř jsou dvě pružiny v sobě(vnější zelená-měkká a vnitřní žlutá-tvrdá) Na dotaz v komersce jak to změkčit mi řekli abych vyhodil ten booster(vnitřní pružina). Udělal jsem to. Mimo to jsem vyměnil olej v evil genius.
Vidla začla chodit super, jen jsem musel vzduchovou kompresi zatočit tak asi do 2/3 aby nechodila na doraz při nějakym harcoru. Asi po 10km přestala tlumit-kouknu do tlumiče a směje se na mně pěna-tak jsem zase srovnal hladinu oleje na manual+10mm. Od té chvíle můžu říct že jsem s ní spokojenej, ale rozhodně si nedovedu představit že bych tam měl mít obě ty pružiny(možná je to tím že nejsem chrt).
Jízdní vlastnosti- kolo je super obratné ale při tom do zatáček nepadá, posed je víc enduro než na LRSu,do bunny hopu jde krásně, sjezdy super(přeci jen to má zdvihy) výjezdy mě mile aj nemile překvapily-se sedlem zabořeným do zadku se dá vyškrábat víc než jsem čekal ale nesmí to být moc rozbyté, protože jakmile se vidlice moc odlehčí stává se zní pevná a nereaguje na nerovnosti-tudíš oskakuje od povrchu a špatně se drží stopa.
Celkově jsem z kola nadšenej-naprosto naplnilo to co jsem od něj očekával, jen jsem mírně rozladěnej z tý minute-tak jí bedlivě sleduju a pohrávám si s myšlenkou jestli do ní nebude pasovat normal tlumič třeba z blacka.