Zdarec, budu si kupovat svou první silničku (do té doby sem měl jen takovýho shita Amulet) a rozhodl sem sem se pro Šírer Alfa s Campou Xenon. Máte někdo zkušenosti s koly Šírer?
Zdarec, budu si kupovat svou první silničku (do té doby sem měl jen takovýho shita Amulet) a rozhodl sem sem se pro Šírer Alfa s Campou Xenon. Máte někdo zkušenosti s koly Šírer?
Čus, před rokem jsem si taky koupil svou první silničku Šírer Alfa Xenon. Zkušenosti veskrze dobrý, čekal jsem větší kostitřas. Řazení taky perfektní, ani jednou jsem na to nemusel šáhnout. Bohužel před týdnem jsem objevil prasklinu na rámu na hlavový trubce pod dolní rámovou trubkou v místě nalisovaný misky, a ještě jeden problém s ním byl: asi třikrát za ten rok se mi při šlapání do kopce na těžkej převod protočily kliky. V pátek jsem ho tedy byl reklamovat a musím říci, že servis mají vynikající (Beroun) – teď myslím přístup k věci. Prodavač byl velmi ochotnej, řekl, že rám hned vyměněj a že si to kolo nechá tejden na otestování a preventivně vymění ořech (po diskuzi zde na BF jsem měl podezření právě na ořech). Tak jsem zvědav, jak to dopadne, v pátek si pro něj jedu. Jinak nevidím důvod, proč by sis tohle kolo neměl koupit. V týhle cenový kategorii je to podle mě (aspoň výbavou) jedno z nejlepších kol.
Čus otec měl šírera na camp. nevim co to bylo přesně za sadu ale jezdil na ní 2 roky a byl max spokojenej.
Oproti konkurenci má Šírer trošku těžší rámy, ale na druhou stranu by měly víc vydržet… Xenon je podstatně lepší než Sora (můj názor), ale každopádně má větší životnost. Za ty prachy dobrá volba;
Xenon je podle mě skoro na stejné úrovni jako Tiagra.
Abych nezakládal nové vlákno přifařím se sem. Uvažuji o nové silničce do 30tis. A vychází mi z toho zatím jen Šírer 701 Carbon na Veloce. Má zadní carbon stavbu, carbon vidlici s alu sloupkem, carbon sedlovku atd. www.sirer.cz/?… Je tam karbonu neznámého původu až mě to děsí. Nemáte někdo zkušenosti s karbonovými komponenty, které Šírer používá? Co ta vidlice? Pozná se to hodně, že není celokarbonová?
ahoj, vlastnim 701 od srpna 2006. najezdil jsem cca 10k km. 1 reklamace, povolen 1 drat. doporucuji.
udělám tu antireklamu: Šírer znamená dobrý road,co něco vydrží+bezproblémové reklamace,říká burnout
burnoute burnoute, už jsi byl i vtipnější.
Zkus se zamyslet
Pravda je že když si přečtete několik posledních příspěvků, tak „každý druhý“ řeší „nějakou reklamaci“ tak nevím, nevím.:-)
To je pravda,ale přeci jen jsou spolehlivější značky než jiné.Šírer mezi ně,myslím,zrovna patří
Mám Šírer 501 DYNAMIC 2007 Veloce a naprostá spokojenost. Od Srpna 3200 km a ještě jsem na něj kromně obvyklé údržby a seřizování nesáhl. Seřídit kolo během záběhu musí každý! Pravidelnou údržbu provádět také. Jen diletanti to řeší reklamací.
Ještě vysvětlím. Podle mého názoru je doba záběhu pro životnost komponentů naprosto zásadní. V záběhu opravdu poctivě kontroluji, čistím a seřizuji komponenty po každé vyjížďce. Skutečně se to vyplatí!
mam 701 s mirage zatim 14 mesicu. po prvnich 500 km bylo v servise na bezplatne garancce, ale zadne zavady nebyly. pred tydnem jsem na nem v pohode vyslapal par alpskych prusmyku. campa maka bez problemu. zatim spokojenost. v.
mam 701 s mirage zatim 14 mesicu. po prvnich 500 km bylo v servise na bezplatne garancce, ale zadne zavady nebyly. pred tydnem jsem na nem v pohode vyslapal par alpskych prusmyku. campa maka bez problemu. zatim spokojenost. v.
zdravím, uvažuji o koupi kola šíre a chci se zeptet jestli jsi je zapotřebí v předu troj tác?
Tohle nemá obecnou odpověď. Záleží to na tom jak rychle jezdíš, jak frekvenčně jezdíš, jaké kopce budeš jezdit.
Já jsem Šírera také měl (než jsem se silničkou definitivně skončil) a to Šírera carbon (předchůdce 701čky) na Veloce. A jsem typický příklad pomalého (nevýkoného) jezdce jezdící hodně frekvečně, tzn. potřebuju oproti ostatním o dost lehčí převody. A vystačil jsem s dvojplackou. Ale měl jsem tam compakty 50/34 a k tomu hodně lehkou kazetu 13/29. Hodně lidem by nestačil nejtěžší převod 50/13.
Asi bych na tvém místě vzal compakty 50/34 a k tomu podle potřeby odpovídajcí kazetu. U kompaktů máš tu výhodu, že to můžeš stále poladit do těžkých převodů kazetou 11/23 nebo 11/25 a nebo do extrémně lehkých jako jsem to měl já. Cestou trojplacky bych osobně nešel, i když je to také řešení.
Jj kompakty jsou prý dobrý, říkal to aji Bakalář (asi 154×)
Ten to říkal určitě mnohem víckrát :-) Já u nich vidím jedinou zásadní výhodu a to právě možnost s nimi poskládat převody to těžkých i do lehkých (a samotná změna kazety není tak hrozná), když se předem neví, jak to přesně bude potřeba. Když dá někdo klasiku 53/39 a pak zjistí, že i s extra lehkými pastorky to je málo, tak je to problém a předělání přijde sakra draho.
Já nevím, silničku nemám, ale když vidím ty pily, tak je mně jasný, že bych se bez trojtácu neobešel. (Na biku využívám pilně a rád aji 22/34)
trotac vyuzijes pouze v alpach. zde, v nasich kopcich, jsem jeste nemel nahozenou nejvetsi kolecko.
ja si spíš myslim že ten trojtac využiješ víc u nás než v alpách z vlastních zkušeností z alp vim že tam sou tahly stoupaní ale ne tak prudky jako u nás (mam dvojtac a taky sem s nim vyjel vše)
Záleží na výkonnosti a frekvenci šlapání. Sice jsem neměl trojtác, ale 34/29 je hodně lehký převod a větši lidí s trojtácem má podobný (často se vozí 30/25 nejlehčí převod s trojtácem) a 34/29 převod jsem opravdu jezdil. Takže opravdu jak kdo. Na druhou stranu jsou tu tací, co jim stačí 39/23–25 převod.
S lehkými převody jsem na tom úplně stejně, taky často jezdím 22/34. Ale 34/29 převod mi na siničce stačil. Přeci jen jsem na níc nikdy nejezdil takové stojky jako na biku a hlavně na silničce není problém jít častěji ze sedla na těžší převody (ale nesmí to být zase moc), takže stačí o něco těžší převody.
jak napsali vsichni. a) zalezi kde planujes jezdit. b) zalezi jak jsi zvyklej jezdit. obecne ti da trojtac vetsi moznost, muzes si do kopce ulevit. rozdil v cene i hmotnosti je nepatrnej. klidne bych do toho sel, o kdyz sam ho nemam a mozna bych do nej dneska sel. nicmene s kombinaci 34 – 28 jsem uz tech par prusmyku taky vyfunel. jsou sice dlouhy, ale sklonove jich evtsina nepresahuje 10 – 14 procent. a to se da. v.
Chystám se pořídit novou silničku jako nástupce za starého Šírera. Vyhlédnuté mám toto http://www.wilier.cz/…nto/d-71249/ , jde mně o to jakou velikost. Toho Šírera mám M, je to model s karbonovou vidlicí a karbonovými zadními vzpěrami – asi 701? Ale nemůžu už nikde na netu najít tabulku s jeho geometrií, abych to mohl porovnat. Nevíte kde tu tabulku ještě vyštrachat, nemáte ji někdo? A váš názor – bude M-ko od Wiliera velikostně srovnatelné s M-kem od Šírera? Potřebuji hlavně porovnat délku – delší rám nechci.
Popř. ještě další tipy, cenově srovnatelné, s kampou.
Díky za názory.
No jestli máš doma toho Šírera, tak jej prostě poměř, ne? Geometrie na wilier.cz je a na wilier.it je navíc i size guide – to jsem použil já. Mám tedy XL, abych upřesnil – podle nohou bych potřeboval L, podle těla XL. Sedlo mám holt dole, ale nevadí mi to. Jinak rám je to vcelku krátký. Dojmy viz cyclingweekly.co.uk.
Co se týče téhle cenové kategorie s Campagnolo, je to těžké hledání :-(
Tady provozuje Campagnolo AZ Cyklo, třeba něco složí – ženě jsem koupil old school alu rám s Mirage/Xenon za 15k. Ani nevím, jak dlouho jim to tam leželo, každý chce ty slovutné značky :-D
Nejlevnější je asi http://www.davincionline.de, ale žádnou zkušenost s nimi nemám.
Děkuji za reakci. Poměřit jsem to zkoušel, ale bez nějakých přípravků a hlavně bez zkušeností, a svinovacím metrem proměřit dva centimetry není žádný problém. Tak jsem dohledal geometrii toho ŚÍRERA (zde https://web.archive.org/…i/carbon.htm ), ale bohužel je to zas bez obrázku a ne všemu rozumím. Pomůže někdo rozklíčovat co jednotlivá písmena a rozměry znamenají?
Velikost rámu A 1A Y X B C D E F K I
S 465 503,5 74° 72°30 542 405 68 43 979 16 127
M 505 545,5 73°45 73°15 565 405 68 43 994 16 159
L 545 585,5 73° 73°30 583 405 68 43 1001,5 16 196
Po přeměření mně vyšlo asi toto:
A – výška sedlové trubky od osy šlapacího středu po vrch objímky
1A – výška sedlové trubky (virtuálně, bez slopingu, po horizontální rovinu se štanglí u hlavy)
Y, X – úhly, co je sedlová trubka a co hlava? ale rozdíl je malý, asi nemá cenu řešit
B – při měření mně to vycházelo jako délka horní rámové trubky pokud by vedla vodorovně, čili střed hlavy – virtuální konec sedlové trubky ???
C – osa střed – zadní osa
D – snížení středu pod rovinu os kol
E ,K – tak malý rozměr nevím kde na kole hledat, E by mohla být šířka zadní vidlice někde v místech kde prochází plášť ???
F – vzdálenost os kol – rozvor
I – výška hlavy
Teď to hlavní – když to srovnám s rozměry Wilíka (viz rozměry na obrázku nebo tady http://www.wilier.cz/…nto/d-71249/ ), tak mně to vychází tak, že M-ko bude mít o 2,5 cm kratší štangli, ale vzpřímenější sedlovou trubku, takže pokud by se mně to náhodou zdálo krátké, dalo by se něco dohnat posunem sedla dozadu (momentálně ho mám úplně vpředu, ale jak už jsem psal, delší nechcu a spíš asi snesu kratší + poloha kolene nad pedálem – stejně asi bude muset jít sedlo kousek dozadu). O 1,5 cm nižší hlava – pokud bude dost podložek a dost dlouhý krk, neměl by být problém.
Jsou mé závěry správné nebo jsem v něčem mimo?
Tabulka vyšla špatně, vkládám ještě jednou.
Přiznám se, že se v tom těžko vyznat. Ty rozdíly v rozměrech jsou kapku zavádějící, může to být trochu jiný sloping, jiný drop a je to. Obecně Wilier nedělá kola „čistě na pohodu“, takže geometrii mají celkem krátkou, dlouhé tělo jezdce dohání třeba představcem (jako u mě). Sedlo mám osobně hodně vepředu, ale možná to ještě budu ladit. S těmi podložkami u krku bych moc nepočítal – já mám jednu shora a jednu zdola a pokud dávají ty vidlice taky různé, bude to stejné a nepůjde s tím hnout. Mě osobně ta geometrie vyhovuje a na naše cesty je to kolo přiměřeně pohodlné :-)
Podle mne je ideální udělat si výlet a někde to v krámě zkusit. Nebo sehnat někoho, kdo to Mko má – v sobotu jsem potkal na Wilierech asi 5 silničářů, a to jsme „chudá severní Morava“.
Když jsem si našel foto toho Šírera, přišlo mi to geometrií hodně podobné (Šírer 701)
Tak už je Wilík doma, jezdím na tom druhý týden. Posed jsem nastavil přesně podle starého kola – výška sedla, poloha sedla nad středem, výška řídítek a vyšla mně vzdálenost střed sedla – řídítka o 2 cm míň. Asi by se to dalo dohnat delším představcem nebo šoupnout sedlo kousek dozadu, ale zatím mně to nějak nevadí, rozdíl v podstatě nepozoruji. Po nastavení to padlo do ruky a pod zadek dobře. Ještě uvidím co to udělá až dám hrazdu na řídítka. Pod představcem mm 3 cm podložky, tam to možná půjde ještě o kousek dolů.
První pocity – super. Kolo tak jak jsem ho dovezl vážilo 8,– kg, uváděná váha byla 7,8. Překvapilo mně, že poměrně dobře žehlí drobné nerovnosti – zámkovou dlažbu, panelku, hrubý asfalt. Kdysi jsem se svezl na Madoně a na tak tvrdém kole jsem v životě neseděl – ta vracela vše dvojnásobně a ve sjezdu na kostkách se to nedalo udržet v ruce. Přitom ten Wilík ve srovnání se šírerem jede o poznání lépe co se týká vynaloženého úsilí – okamžitě reaguje na přišlápnutí a zvýšení rychlosti a její udržování mně nestojí tolik úsilí jak dřív (samozřejmě asi pocitově). Další příjemné překvapení – naprosté ticho při jízdě – žádné vrzání, drnčení apod. Ale to se bohužel změnilo jakmile jsem na to navěšel různá přídavná zařízení jako tachometr, košík, pumpičku, brašničku, … a už tam zas něco drnčí.
Tak to gratuluji, pocity jsem měl a mám stejné. Drobné nerovnosti to žehlí moc pěkně, je to pohodlné a přitom to dobře reaguje na přišlápnutí. Nevím jak Athena, ale ten Centaur se chová jako hodinky a řadit je potěšení, jenom kazeta je Miche a semtam tiše zarachotí. Škoda že z těchto verzi sad odstranili ten Ultra shift – i to „blbé“ Avanti, co jsem měl na půjčeném kole předtím, to mělo. Takhle musím při přehození na menší převodník párkrát „přecvakat“, ten rozdíl 50–34 je dost velký. Naštěstí jezdím skoro pořád na velkou :-D
Ještě jsem zapoměl zmínit, že ten Wilier má velmi měkkou koncovku rámu, asi kvůli tomu karbonu. Nicméně je velmi lehké ji ohnout, skoro to jde opřením o zeď. V lepším případě jde jenom o dorovnání a/nebo doladění přehazovačky, v horším vleze přehazovačka do drátů a je z toho *******. Takže nepodceňovat zbytek rodiny a v případě podezření si zkusit přehodit opatrně na největší pastorek, co to bude dělat. I když jsme celkem cyklisticky poučená rodina, občas se divím, čeho jsou ostatní schopni :-o
Jak jsi řešil košík na bidon na sedlové trubce – ty díry jsou moc nízko a bidon mně narazí na spodní rámovou trubku a nezajede do košíku naplno, bojím se, že bude vypadávat. Někde už tu někdo řešil košík s dírama co nejníž, to bude asi stejný problém.
Zdravím Vás! Chtěl bych se zeptat na Váš názor k této silničce( http://www.cyklobazar.cz/…i-kolo-sirer ). Jezdím jen na MTB a patřím mezi rekreační jezdce, cca tak 2500 km/rok (80% terén, 20% asfalt), ale chtěl bych se občas i projet na silničním kole. Budu tedy v silinici začátečník a rozhodně nebudu v sedle denně, teda zase jen rekreační využití. Má výška je 187 cm, váha 81 kg, výška od země k rozkroku 88 cm). Dle majitele jde o model z roku 2006, najeto 3 tis. km (měl to jako druhou silinici, nyní už nepoužívaná). Co si tedy o ní myslíte? Co cena? Za případné odpovědi a rady děkuji!
Cena nevím, Camp. Veloce je snad nejlevnější řada, cena mi nízká nepřijde. Koukal jsem, jsou tam kliky 53/39, což jsou kliky pro závodníky, kteří mají fakt natrénováno. Asi i kazeta bude v odpovídající velikosti, takže u tohoto kola pak můžou chybět do kopce lehčí převody. I na rovině ty převody jsou pro závodníka, pro rekreačního jezdce moc těžké. Takže pak počítat s novými klikami, buď kompakt 50–34 a nebo trojpřevodníkové 50–39–30. V levnější verzi Shimano tedy investice 1500–2000Kč, případně malinko víc.
Veloce byla treti rada od spodu a je velice slusna.
Ale jinak je to uz vcelku historie, zkusil bych ho natuknout na nejakou slevu, 10 bych za to asi nedal.
Tak ono se říká, že nižší řady Campagnolo jsou výš než nižší řady u Shimano. Cena – mě to přijde poněkud dost, ale inzeráty zde mi přijdou s cenama dost vysoko. Když občas jedu v tramvaji kolem bazaru, kde venku vystavují kola, tak tam jsou dosti nízké ceny. Zas je otázka, odkud ta kola jsou, jestli kradená. Slušné ceny bývají někdy i v komisních prodejích v cykloprodejnách.
Děkuji moc za názory a za Váš čas. Tak trochu jsem si myslel, po pročítání různých informací, že ty kliky budou pro rekreační jízdu asi problém. Mějte se se fajn!
Pro méně výkonné jezdce by možná dobře vyhovovaly cyklokrosové kliky, které bývají třeba 46–34 nebo 46–36. Pak by šlo v pohodě i se silniční kazetou, která má mnohdy největší pastorek poměrně malý, třeba 23z.
Jinak ve srovnání s MTB, pokud bychom srovnávali s koly 26'', tak i při stejném převodovém poměru to bude pomalejší. Prostě menší kola, jedna otáčka pak znamená obvod menšího kola. Na silnici obvykle stačí převody o něco těžší než v terénu, ale silniční převody jsou dost těžké pro většinu lidí.
Díky moc za radu. Půjdu tedy tímto směrem.
Děkuji moc za názory a za Váš čas. Tak trochu jsem si myslel, po pročítání různých informací, že ty kliky budou pro rekreační jízdu asi problém. Mějte se se fajn!
Děkuji moc za názory a za Váš čas. Tak trochu jsem si myslel, po pročítání různých informací, že ty kliky budou pro rekreační jízdu asi problém. Mějte se se fajn!