Uvazuji na kot. brzdama vyplati se investovat do hydraulickych? nejsou narocnejsi na udrzbu ?
Uvazuji na kot. brzdama vyplati se investovat do hydraulickych? nejsou narocnejsi na udrzbu ?
Tak pokud bych se náhodou rozhodl pro kotouče, tak jedině hydra. S mechanikou zbytečně přicházíš o spoustu výhod, které právě kotouče poskytují.
mozna, ze ale mechanicky maji taky vyhody, ktere nezname, protoze jsme rovnou sli na hydry. Co vim, tak si muzes nechat paky od V braku, snadno se stelujou, nezavzdusnujou se, sam si vymenis lanko kdekoliv, na rozdil ode me, kdyz prijdu o brzdovou kapalinu (videl jsem o vetev utzeny privod ke trmenu). Mechanicke Avidy pry brzdi srovnatelne s hydrama. Tak ja s tema vyhodama a nevyhodama nevim.
utrzenejch hadicek sem se taky driv bal, ale musim rict, ze po roce a pul to povazuju za tak malo pravdepodobny, ze bych tohle riziko skoro vyloucil… chce to mit hadicky dobre upevneny na ramu, pak uz to musi bejt hodne velka nahoda, kdyz chytis nejakou pevne trcici vetev mezi hadicku a trmen, abys ji urval
a pomer cena-výkon. Vzladom na to, že su mechaniky ovela lacnejšie tak si ich asi dam.
A ked mechaniky tak ktore?
Mate niekto skusenosti?
Mechaniky bych bral Avid, alespoň já o nich uvažuji. Nejsou nejlevnější, ale z doslechu vím, že jsou funkční a bezproblémové.
lebo si chcem kupit cinder cone a tam je shimano 475.Tak fakt neviem.
O Avidech ti dá asi nejvíc informací Tink Tink, ale ten se tady nevyskytuje, jedině na starém bikeforu. On je taky prodává, ale i tak si myslím, že se mu dá věřit.
neboj…uz tu jsem :))
To jsem rád, očekávám že až se rozhoupu pro Avidy, bude sleva!!!
:o))))))
Avidy skutecne bez problemu… u Tinka i dobra cena
kde jsi přišel na to, že jsou machaniky lehčí ? To teda slyším poprvé.
lacnejse neznamena lehci :-)
jo, kde jsou ty doby, kdy se cech se slovakem domluvili bez problemu :-)))
Mechaniky bych rozhodně nekupoval. Možná ještě na přední kolo ale dozadu je to celkem nesmysl. Zastavíš se na půl cesty a lanka a bovdeny na zadní brzdě tě připraví o všechny výhody kotoučovek. Většina dnešních hydraulik už je natolik technicky vyspělá, že z nějakých poruch nemusíš mít strach a cena (např. SH deore) je velice slušná.
Hmm..podle me se pletes, ale to se stava…na puli cesty se nezastavi, protoze jedina vyhoda, kterou povazuji za podstatnou je to, ze to proste brzdi porad – o zadnych jinych nevim…mel jsem hydry…mel jsem mechaniky…mel jsem toho dost…a jediny, do ceho sem ochotnej trosku vic zainvestovat je mechanickej Avid… – vetsina..ale fakt nevim, proc se nemuzu domluvit napr.s Formula B4 Racing, ktera se mi tu vali a ma v haji uz po druhe paku…pak je ti cela brzda na prd…(a to ta Formula stala cca 3× vic nez 525…)
Me se to nestavá…a tak ti prozradím ječtě jednu podstatnou výhodu hydro-kotoučů: JAK BRZDÍ!!! Pravdou je, že dnešní véčka se svoji účiností blíží kotoučům, ale nikdy je nedoženou v dávkování síly, rychlosti reakce a nebo „odezvy do brzdové páky“. Zkus se rozjet na 40 a za pouziti brzdy jet chvíli po předním. Z kotoučovkama hračka. Nikde se totiž nerozathuje rám nebo vidlice, nikde se neprotahuje nebo nedrhne lanko a pod. Síla na páce je v daném okamžiku silou na kotouči. A to je to co myslím, koupí sice kotouče ale pořád má dlohý lahnko (bovden) dozadu. Část výhod je pryč. Nemám nic proti mech. kotoučům, boys z naší skupiny je taky vozí a nejsou o nic pomalejší (někteří jsou ******** rychlejší) ale pořád tvrdím, že pokud dnes kupuje nové kotouče, tak už se hydro. vyplatí. Jo, ještě k té poruchovosti. Ano, teoretická pravděpodobnost vážnější poruchy je vyšší ale to je i u odpružené vidlice a vsadím se, že nemáš pevnou. No, mýlit se je lidské a tak z toho nebuď neš?astný.:-)
Hmm…jaky tam u vas maj kotouce…? :o) …ma nekdo mechanicky Avidy?
Na predni se nepostavim v rychlosti…to uz me davno preslo (neumim tak dobre davkovat teziste…ale to je blba vada tela :o))) )…
Hmm…no ja nevim – sice dlouhy lanko, ale vozim spesl bovdeny…dobry lanka…a naky roztahovani tam neni moc poznat…
Hydro kotouce nebrzi vic nez dobry mechanicky – rikam dobry…jaky tam v ty vasi skupine maj kotouce? (njn…ale rychlost nezavisi mnohdy na brzdach…ze jo :o))) )
Nikdy jsem netvrdil, že hydro obecně brzdí líp, ale tvrdím, že zbavit se lanek a bovdenů je věci ku prospěchu. Co se týče kotoučů je tady zastoupeno kde co. Z těch mechanik: Tektro (přesné označení neznám) dle mého názoru – k ničemu, Hayes mechan. (označení si taky nepamatuju) nic moc, od H. bych čekal víc, Shim. 515 (tuším) celkem jdou. Jezdí tu i ty Avidy, ale ty jsem nesedlal, tak nemůžu hodnotit. Abych úplně nevyděsil potencionální kupce mechanik, mé hodnocení vychází z jedné nebo dvou zkušebních jízd a nekonečných diskusí u piva v hospodě. Navíc nejsem tak úplně nestraný, já vozím hydry.:-) O XT bych mohl hovořit zasvěceněji. Ještě bych měl dodat, že tu také jezdí jedny starší hydro-hayesy a ty brzdí tak na úrovní toho mech-tektra, tak pak si vyber. K té rychlosti po předním. Jak o tom teď přemýšlím, možná to 40km/h nebude ale o vikendu to změřím a pokud přežiju, tak zveřejním:-)
Ja myslel, ze jsi timto prohlasenim "JAK BRZDÍ!!! " myslel to,ze hydry proste brzdi lip – myslim, ze nejsem jedinej, kterej to tak pochopil…no…
Tektro – myslim ze za par stovek jeta Novela odvede presne tu praci, na kterou je stavena… Mech Hayes – jo…ty proste nebrzdi :o)))) 515 – nevim…snad casem zjistim…
XT – ma kamarad…pred tim mel Avidy…nezda se mi, ze by tvrdil, ze to brzdi nak vyraznej lip :o))) – spis si myslim chce oduvodnit tu bezduvodne drahou investici :o))))))…no…ale to nevadi…pac na nich ma stejne prd najeto…ma koleno v haji…tak cekam :o)… 40 km/h…no sou i taci, kteri daj 60, ale v brzde to fakt nebude :o)))
Avid – zkus…ale musi tam fakt bejt dobrej bovden a dobra paka…
nekteri daj i 60 mil/hod.kdyz jsem to videl tak to uz na me bylo vazne moc.navic jeste 70mil/hod. po zadnim:-)
Jo…ve kterym videu to je? Vim, ze v nakym uz starsim :o)))
je to tušim v new world disorder, dost dlouhá pasáž na silnici za normálního provozu a s rozmáčknutou „dead bee“ na skle kamery :-)))
ja to videl na extreme sports na kabelu.nepamatuju si co je to za video,ale odpovida to presne tomu co napsal blue:-)
ja sem tam spis nepochopil ten jeden manevr, kdyz vjel na tu travu vedle silnice, kdyz jel mam pocit dokonce po prednim a pak hodil na zem zadni kolo a cely ho to na chvili rozhodilo, jak to v ty rychlosti ustal…
nekdy mam pri tehletech videich pocit, ze ani na tom kole jezdit poradne neumim :-)))))
za dobu co na tyhle videa na tom kabelu koukam,tak jsem zjistil ze na kole neumim a nejaky to poskakovani pres obrubniky a koreny atd. nic neni a mel bych se za to spis stydet:-)co me dostava nejvic je kdyz davaj videa kde si to typci davaj po meste na trialovych kolech,tak z toho mi hlava vis co:-)sice me zajima XC ale tohle je neco. ja hlavne vubec nepochopil jak se na takovou rychlost s takovyma plastema dostal,tak maximalne za pomoci tech dvaceti kilo co to kolo melo,ale jinak nevim,ani ten kopec mi neprisel takovej.
Hmm…ve chvili, kdy zacnete trosku vic skakat…aspon tak ten metr a pul na placku kdyz date…tak zjistite, ze to je sice pekny…ze tam ten adrenalin taky je…ale ze uz to taky treba neni o tom, o cem chcete aby to bylo…ja povazuji metr a pul za max, ktery davam bezne a ktery nejak nechci prekracovat…to si radsi zajedu na XC nekam na okruh…mozna to zni divne, ale v tehle videich je ukazany uplne jiny svet MTB, takze nejaky stydeni se nema moc smysl…
myslim ze neni moc lidi co by si to davali ve 40km/h po prednim.ja to zkousel,spis zkousim docela casto,ale pri mensi rychlosti.i pri tech ctyriceti jsem to zkousel a byl to takovej adrenalin ze jsem to pak chvili rozdychaval.mam takovy pocit ze v tu chvili je jedno cim brzdis,protoze v takovy rychlosti na to vubec nemyslim a jenom se snazim zvladnout teziste.mam XT paky a LX vecka.zkousel jsem i 525ky a prislo mi ze kdyz jsem se stavel na predni ze maji takovej divnej chod,proste jsem nebyl moc jistej.
Mno,vy se tu furt bavite o kotoucich,tak mi to neda.Dneska mi privezli novej bajk s mech. avidama a po vytuneni (neb avid ma mnoho moznosti nastaveni) slapou jako swin,jedinej defekt je,ze se pri preprave ohnul predni kotouc,nevite nekdo,jestli se to da nejak zachranit?
Jestli je ohnutý moc, tj. neproleze třmenem, tak jej vyhoď. Jestli jen zvlněný, dá se docela dobře srovnat třeba dřevěnou tyčkou zaháknutou mezi vnitřní obrubu kotouče a věnec a mírně ohýbat. A průběžně kontrolovat podle desek.
Ocel se da narovnat , ale pokud je to vykrivene moc, tak mozna praskne pri rovnani. Teda jestli kali tu ocel. Neivm.
hmmm,tak to zkusim,trmenem to proleze,jen to mirne drhne.