• Hanyzek

    Zdravím, potřeboval bych radu od zkušených :) Po dlouhé době vození mého pozadí v autě si chci co nejrychleji s přicházejícím létem koupit kolo na ježdění do práce a rekreační projížďky.

    Mám vybrané kolo od 4ever (http://4ever.cz/…ross/gallant ) . Chci se zeptat, zda na mou výšku a váhu bude postačovat ?

    Jde opravdu o ježdění do práce a z práce (cca 3 km v jednu stranu) a rekreační popojížďky, cena max. 13k. 4ever je podmínkou z důvodu výrazné slevy, kterou můžu využít.

    Děkuji za každou radu.

    0 0
    • Pac029  

      Pokud musis mit toto, tak standard nosnost dospeleho kola byva 120kg, takze OK, velikost tech 21 k tve vysce, a cim si koupis drazsi, tim budes spokojenejsi a snad i bezstarostnejsi (lepsi fce a vyssi zivotnost dilu).

      Na druhou stranu, nevim slevu, ale za tyto prachy se vyplati si to nechat customizova on nejakyho garazovyho stavitele, jak se tu doctes i v mnoha vlaknech o kroskach a low-cost kolech. Vyjmenovavat uz je nema ani cenu…

      0 0
    • bbrf  

      ZA 15 TIS. postavíš kolo se vzduchovou vidlicí a kotouč. brzdami.

      0 0
    • Hanyzek  

      ok, díky moc za rady, pozitivní je, že 21 ram stačí, tam je výběr větší, rozmýšlím tedy mezi :

      http://4ever.cz/…cross/energy

      a

      http://4ever.cz/…ross/gallant

      To druhé má hydrauliku. Unesou mě tedy obě ? :)

      0 0
    • Vlastííík  

      Dobrý den,

      s dovolením připojím do tohoto vlákna svůj dotaz podobného charakteru, ať nezakládám zbytečně další. Pomalu mě odchází po 14 letech horské kolo (Author Solution) a hledám nástupce v ceně do 20000 Kč, pokud možno s nepříliš složitou údržbou. Ročně najedu přibližně 2500 km, 85% asfalt, zbytek lesní a polní stezky. Váhám mezi krosem a MTB 29, zvláště kvůli delším vyjížďkám po asfaltu. Nejezdím sice nic extrémního, ale netuším, o kolik je kross horší např. na hlíně nebo na cestě sypané hrubým kamením – dá se to vyřešit širším pláštěm + jiným vzorkem? Další problém jsou běžně nabízené vidlice u krosů (suntour NEX, NCX) při mé váze 95kg je otázka, zda to ty vidle alespoň v lehčím terénu vydrží? V tomto mě připadá MTB 29 vhodně obutá jako lepší řešení, alternativně na krose dát nějakou kvalitnější – NRX vzduchová by stačila? Ještě jeden dotaz, možná vám připadne trochu blbý, ale lze na dnešní MTB připevnit nosič na brašny? Děkuji za případné postřehy a komentáře

      0 0
      • Luk02  

        U krosových kol Vám často na širší plášť nezbyde místo, pokud ano tak se to dán řešit tak jak píšete. Další variantou je 29" s možností využití užších plášťu a jemnějšího vzorku. Do 20tis se u 29 vejdete do poměrně slušného osazení. Pokud máte email rád Vám pošlu konkrétní nabídku.

        0 0
        • Himbajs  

          Dobrý den, před nedávnem mi ukradli kolo, měl jsem 4ever, vel. 29, L-19

          Zaujalo mne, že v podobné cenové kategorii nabízíte poslat nabídku.

          Určitě bych také potřeboval ukotvit dětskou sedačku.

          díky za ochotu.

          H.

          0 0
      • Pac029  

        Jo, jak pise Luk, z 29er se kros dela lepe jak naopak. Na nosic/brasny to vetsinou ale neni primo staveny, zas pres objimky to neni problem. Do nekterejch krosu se ale vleze i 2.0 plast (mam dojem Agang, MRX, Scalar tu to mel kdysi v profiklu nebo mozna i jeste ma), zas u 29er se da cekat celkove vetsi odolnost. Na zminovane vyuziti mi prijde v poho pevna karbonka, ale to uz je vec volby..

        0 0
      • Neunzikger  

        Za ta léta jsi pár desítek tisíc najezdil, tak zkušeností máš dost, jen je utřídit. Např. když jsi v terénu na limitu – jestli jsi na limitu mentálně (že Tě to tam neláká, byť tam otisky od kol jsou), nebo je-li na limitu materiál: nedostatečné zpřevodování, chabá vidle, tenké pláště – že se třeba i na rovině utopíš v naplaveném písku, povadlé brzdy…

        Na asfaltu rozdíl v jízdním odporu mezi 29er a krosem dělá zejména dezén zadního kola a další, také nastavitelné drobnosti. Krosy (konfekční) mívají těžší převody dané velikostí převodníků. 29er má nejtěžší převod 44, nebo 42×11 – s tím se dá jezdit 45km/h.

        29er už se snad nedělá s ráfkovýmí brzdami, ale jen na kotoučích. Kotoučové hydry jsou méně náročné na údržbu.

        Podívej se na rozdíly v geometrii rámů.

        Zajdi do obchodu a nech si na vedle sebe postavených kolech vysvětlit rozdíly 29er x kros.

        0 0
        • Pac029  

          …na rady prodejcu na krame, bych teda radsi moc nespolehal…, minimalne si je pak jeste nejakou dobu kdyztak nechal projit hlavou, kavka je kavka.

          0 0
      • Vlastííík  

        Nakonec mé dva favorizované crosy neuspěly – širší gumy by tam byly fakt natěsno. Prošel jsem pár nabídek na MTB 29, bohužel oproti 26' je k dostání za stejné peníze horší kvalita. Hodil jsem pár základních ukazatelů do tabulky v excelu – odkaz dole, byl bych rád za pár názorů – které kola jsou alespoň obstojná a která jsou úplně mimo (vzhledem k tomu, že si kolo před koupí potřebuju „osahat“, tak bohužel vypadli Canyon nebo Radon).

        Předem díky.

        http://skydrive.live.com/redir…

        0 0
    • Hanyzek  

      Prosím o radu – které z těchto vybrat :

      http://4ever.cz/…cross/shadow

      http://4ever.cz/…ross/gallant

      http://4ever.cz/…cross/energy

      Děkuji.

      0 0
      • Chlebovnik  

        To nejdražší samozřejmě.

        0 0
      • Vilém  

        Kdyz musis fakt jen toto, tak bych vzal to nejdrazsi.

        Pocitej vsak s tim, ze ta vidle s tvoji vahou bude pravdepodobne furt po dorazech, to uz bych tam radsi dal pevnou.

        0 0
    • dancing dog  

      uplně klidně bych šel do crosse se vzduchovou vidlici a nasadil author rolling stone 42mm, ty projedou všim a na asfaltu na svou šíři zas tak moc nebrzdí..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.