Vybírám HT rám - vaše názory

55 nepřečtených
  • Jane

    Z materiálů vede Al, nebo? titan i karbon je pro mě moc drahý, z ocele si nevyberu, kombinace Al a karbonu je diskutabilní a u hořčíku jsou nejasné informace. Otázku pohodlí u rámu neřeším – už tak mám dost podmínek… Zde jsou hlavní požadavky: vel. nejlépe 16, popř. 15,5 nebo 16,5 (měřím asi 162 cm a moc malý rám se mi na XC/Marathon kolo nelíbí), cena do 15000 Kč, udávaná hmotnost výrobce včetně laku tak 1400 g, čepy na V-brake, návarky na kotouč, vedení lanek nejlépe po horní rámové trubce, výměnná patka přehazky. Mým největším kandidátem se nečekaně stal rám Orbea Lanza Black/yellow (10000 Kč, 1390 – 1453 g). Myslela jsem, že kola Orbea jsou v ČR k dostání asi tak jako značka Litespeed apod. Tento rám se mi líbí i po designové stránce, prostě kombinace černé a žluté nemá chybu a váhově si myslím bude vycházet lépe než cokoliv od RB nebo Duratecu. Jinak místo Orbey bych si ještě dokázala představit rám Cube Elite Laser Line (1380 g). Cenu neznám, ale set s rámem, nějakým Skarebem, IHS stojí asi 26000 Kč. Tak by mě zajímalo, co soudíte o kolech Orbea a jak se vám zamlouvá ten rám. Odkazy na rám Orbea Lanza (je na něm postaven model Engima): http://www.orbea.com http://www.orbea-usa.com http://www.ebikeshop.cz

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Uz je to tady. Dovolena v Jugoslavii, nasleduje prvni dite a pak uz sama pozitiva a socialni jistoty :))))

      0 0
    • Výběr z produktů
      Přejít do shopu (Komponenty)
    • Gumicuk  

      Jeste me napadl ram od Mongoose myslim ze se jmenuje Meteore Pro, proste je to ten oranzovej, cena je myslim 10 nebo 11 tis. vaha by mela bejt docela slusna. Me se libi…

      0 0
    • Aiax  

      Me se ta Orbea moc nelibi (az na zadni patky – to jediny se mi na hlinikovych ramech libi), ale na me zase az tak nezalezi. Kdybych si mel koupit Ht z hliniku, tak nevaham ani vterinu a beru CRX od RB, ale to bohuzel nevyhovuje tvym pozadavkum na vahu. A co treba ten teamovej Superior a zbytek pouzit jako zaklad pro nove prasatko na fulla :) ???? A co skandium? Holce na Salza Bandito nikdo neodola :))))

      0 0
      • Gumicuk  

        Nejak nevim, ale myslim ze skandiovej ram bude stat o trosku vic nez nejakej 10 tis… V Programcycle jsem vydel Rocky Mountain, byl krasne lehouckej :-)) a nejen to… :-))))

        0 0
        • Aiax  

          Pravda, tak to jsem zase vyjel z kriteria cena, takze zpet k ALU. Ja videl rm catastrophe ze skandia za 8500, ale byl to vyprodej a velikost tusim 18 palcu. Takze muj definitivni tip je letosni teamovy Superior.

          0 0
          • náčelník  

            To jsi mě nakopl – v Maniacbike v MB visí už delší dobu RM CPS 6.0 (Easton Alu Ultralight) v nějaké hodně malé velikosti.

            0 0
    • náčelník  

      Co třeba KHS ALITE 4000, 9.990,– Kč, velikost 15" nebo 17", katalogová váha 1,4 kg, skutečná 1,6 kg dle http://weightweenies.starbike.com/…mponents.php?…

      0 0
    • onegear  

      .. z ocele si nevyberu …

      tak nevybirej z hotoveho a nechej si udelat

      0 0
    • Jane  

      to Mongoose – uvádí ve vel. 16 asi 1400 g, takže to by bylo v pohodě, ale popravdě řečeno oranžová barva zrovna není moje představa – to ta Orbea by se mi líbila víc. to Superior – nejmenší vel. mají 17 a já chci rozhodně něco menšího, nejlépe 16. to KHS – hardtaily KHS se mi moc nelíbí… to scandium – problémem je cena, 20 tis. za rám nedám. A ocelový rám? Třebas od Sfinxe? O tom neuvažuju. Kvůli váze bych musela zvolit vyšší třídu trubek než Zona, a to by bylo dražší než 15 tis.

      0 0
      • K2  

        A co třeba Apache Totem, velikost je 16,5, přesnou váhu neznám – patří však mezi UL, cenově je na tom velmi dobře a jezdí na něm mistři světa:) Dá se sehnat ve více barvách. Ohledně toho Superiora, ten palec rodíl chce posopudit při pocitu kola. Výrobci někdy udávají velikost až po konec sedlové trubky a závisí pak ne přesahu od horní části hlavové trubky. Osobně mě zajímá na rámu délka horní rámové trubky.

        0 0
      • Aiax  

        No jo, kdyz ty toho o tech ramech vis vic nez ja, tak jak ti muzu poradit :) Skoro se to bojim napsat, ale co Author Introvert/Egoist¨?

        0 0
    • Daf  

      No ja myslim ze je toho docela dost na vyber. Ja bych mrknul jeste na Giant, GT, Meridu a nebo i Authory. Ty uvadene hmotnosti jsou stejne osidne a u tech top ramu se stejne budou pohybovat mezi 1.5–1.8kg. Stejne tak ty velikosti to chce vycist z geometrie ramu a ne z toho co je v katalogu protoze kazdej to meri jinak.

      0 0
      • Volf  

        No nechci zpochybnit význam váhy rámu, myslím si, že důležitější je potom váha rotujících součástí než váha samotného rámu / ne že se do mne pustí nějaký extrémista z rámem co váží 3 kila /.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Spravne, cim bytelnejsi ram, tim lip. Setrit na vaze se da u jinych komponentu (treba necpat tolik vzduchu do pneumatik), kratsi predstavec, sundat rohy, tachometr, tepak, naslapy, kosiky a lahve, zkratit sedlovku, sundat dve pily a presmykac, razeni na presmykac taky atd.

          0 0
          • Pekáček  

            Ještě jsi zapoměl na úplně zbytečnej lak, vyhodit šest pastorků z devíti, dát kratší kliky, mít pokud možno probržděný a tím lehčí fáfky, sundat zadní brzu, hlavně proto, že má delší lanovod… :oD

            0 0
          • lubos  

            min se oblikat, lehci tretry, zadna prilba (dost vazi)

            0 0
          • Volf  

            Hele divochu co to plácáš. Já si myslím, že rozhodně je lepší mít kola o 20 deka lehčí než rám o dvacet deka lehčí. Nebo alespoň tu váhovou úsporu na kolech poznáš víc než na rámu. Tak a teď se do mne pus?.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No vzdyt jo. A jeste jsem k tomu prihodil, kde jsem usetril vahu ja. Docela se to vyplati. Dostal jsem se s pevnakem na uctyhodnych 17kg.

              0 0
              • Pekáček  

                To jako myslíš hmotnost stroje i s pilotem, že jó?

                0 0
                • Honza-HK  

                  Konečně to tady padlo ! Gramařina má smysl pro bikery, kteří už nemůžou kilogramařit na své tělesné schránce. Myslím, že je lepší oželet 300 g na rámu navíc, pokud je pevný a míň teoretizovat a víc jezdit a součet váhy kola a bikera jde rapidně dolů.

                  0 0
                  • Air  

                    jo, ale myslim, ze taky neni 300 g na kole jako 300 g v tukovych polstrcich okolo pasu :) Vite, co me zarazi??? Kdyz si nekdo koupi 7 kg silnicku a pak tam narve dva kosiky a do kazdyho 0.7 l vody… s flaskama a kosikama to mame takovy 1.7 kg… a pritom za ty gramy tak tezce platil… se divim, ze si ti silnicari nevozi camelbak. je i malicky, ten 1.5 litrovy ani neuciti na zadech kdyz si trosku zvykne… To samy nechapu u bajkeru co honi kazdy gram… Muzete mi to vysvetlit? Frezovat si brzdovy paky a pak tam vrazit na ram flasku… a jeste to zmeni jizdni vlastnosti treba i drahyho a spickovyho ramu…

                    0 0
                    • Aiax  

                      Tak to by me taky zajimalo, protoze s 3l camelem na zadech se mi jede a skace lip nez s dvema 0,7 flaskama v ramu.

                      0 0
                    • wroum  

                      honeni gramu je zvlastni typ uchylky.

                      0 0
                    • Volf  

                      Je to daný tím jak už jsem psal, že stejnej nárůst hmotnosti na rámu se projeví mnohem míň než na kolech. Jinak k tomu hrbu. Závoďáci to nepotřebujou, ty maj nosiče a hobíci jsou svázaný nějakejma dogmatama / na silnišku jen bílý ponožky, oholený nohy, 18 mm pláště, žádnej hrb, nejlíp bez helmy, na silničce dvojtalíř / a stereotypy se špatně mění. Já osobně když vidím žiletkáře s trojtalířem a hrbem tak taky váhám.

                      0 0
                    • Honza-HK  

                      No, myslím, že znám odpověď na příčny gramařiny. Je to o tom, předvést se – „heč já mám lehčí kolo a vy čumte, jakej jsem borec“. Vždycky jen čumím a nechápu, když potkám strejdu vážícího dost přes metrák jak si to funí na Cannondale za 150 a více tisíc.

                      0 0
                      • blue  

                        takze strejdove pres metrak si nemuzou doprat kolo za 150 a vic tisic? nevim, co je na tom nepochopitelnyho, proste na to asi ma penize, tak si to koupi a treba ho ani nezajima, ze je borec, protoze ma lehci kolo

                        0 0
              • lubos  

                Jinak sundani presmykacu a veci co s nim souvisi, plus pily, je tak asi pulkila. A vubec. Dozadu 34kolecko, sjezdy pomaleji a muzu maraton jet na jedne pile. Hmm, no to ale bude chtit jeste potrenovat :)

                0 0
            • Lišák  

              No-já myslím, že Pádlista jenom dával návod, jak udělat z trapně XCčkovýho vehiklu kolo, na němž se dá lítat :-))

              0 0
    • RapMan  

      a co Spyder? – Alu 7005 3X zeslabovaný Easton Ultralite, 1390g, s integr.hl slozenim asi za 6000Kc, z zbyly prachy muzes setrit na hmotnosti jinde :) a design si muzes vybrat…

      0 0
      • McBlacky  

        mě by docela zajimalo kolik má v 19 s lakem, ale odhadem to bude tak 1850gr.. jestli někdo máte zváženo tak to sem hodte…

        0 0
    • vlk  

      s tou váhou je to ošidné např RB CRX- má vážit 1400 a má 1950, rockmachine místo 1500 je taky 1960 atd.By mě zajímalo co váží rb 1300 ve zkutečnosti.Já bych na tu váhu zas až tak nehleděl.Mě se líbí rockmachine, RB, Schwinn.Ale 1400 i s lakem to nevím jestli od těchto firem něco bude.Navíc by to bylo pro mne asi na jedno použití takový rám.Ale jinak scandium rámy od rockmachinu nejsou ani moc drahý.Jinak pokud tě zajímají váhy reálné mrkni na weightweenies­.starbike.com/lis­tings.php až tak jak ty bych to s tou váhou nehnal.A karbon drahý moc není.Mě nabízeli kostry na nichž jezdí velamos klub něco okolo 6 tis.

      0 0
      • Daf  

        Kamos ma silnicku RB1300 a vazi asi 1800g :)

        0 0
        • p.b.s.  

          mozna ze je to tim ze vsichni uvadej vahu ramu v nejmensi velikosti bez laku........

          0 0
      • Jenda  

        cec ale muj letosni superior 930 ma fakt po 1800g v 19 velikosti (i s lakem:-) mimochodem nevite nekdo neco blizsiho k tomu jejich novymu fullu? by to treba mohl bejt solidni full za rozumny penize?

        0 0
        • cabbage  

          ja mam dojem ze ho uz nevyrabej, ale nevim..... recenzi ani test sem na nej nikde nikdy necet.

          0 0
          • Jenda  

            to jo toho puvodniho prestali delat ale na pristi rok by meli vybehnout s necim novym ve spolupraci se sporkou. Dve zminky byly na MTBS prvni uz nekdy pred pul rokem kdy byly rozhovory s nominovanejma na olympiadu tak Korinek neco zminil a ted jak psal Honza Nemec o tom jak ho prohanely kravy na MS v maratonu tak je tam ze nafotil aspon novyho fulla od superioru, takze jsem nazhavenej:-)

            0 0
        • Karaya  

          Muj letosni Superior XP910 ma 1890 v 21,5 i s p­atkou a IHS.. a lakem samozrejme :-)

          0 0
          • Pekáček  

            A můj full/softajl MAX 1 má 2,58kg i s tlumičem. 22". A i s matičkama co dostal po tý „události“.

            0 0
            • fousac  

              a moje predpredlonska merida ma asi 2,5 kila bez tlumice a taky jezdi… :)

              0 0
              • Pekáček  

                Však jo, já proti Meridě nic nemám, jen mi připadá na mě moc krátká. Vyhovuje mi dlouhej Duratec.

                0 0
                • fousac  

                  :) ´01 je dlouha jak tejden pred vejplatou.. a ted uz cekam jenom na kontejner z taiwanu a uvidim, jakej rocnik vyhraju novej ram…

                  P.S. meridu uz si priste nekoupim…

                  0 0
              • TinkTink  

                PCHE, moje Merida XC Mission Speed 2003 ma 3481g ve 20"…v hmotnosti je teda objimka sedlovky, hlava, tlumic, pruzina na tlumic a presmyk XT 03 :))

                0 0
                • Pekáček  

                  Týýý brďo! A kolik má celý kolo?

                  0 0
                  • TinkTink  

                    No tedka moc…v nedeli z nej sundam kotouce a ty tezky kola..uvidi se potom – prave si zahravam s myslenkou, nechat tam Verticala na doziti…tzn. tak 1000km… :)…ale je moc velkej na tedle ram… :-/…dole mam u zadni stavby na kazdy strane 2mm…

                    0 0
      • mastihuba  

        bych měl takovej blbej dotaz. Nevyrábí se ty trubky ze kterých to potom dělají v jedné nebo ve dvou fabrikách? Lak váží taky pořád stejně atd.
        Kde se teda berou ty rozdíly?

        0 0
    • MartinXC  

      Parametr – udávaná hmotnost výrobce – je k ničemu. Buď si nech vybrané rámy zvážit, nebo na udávanou hmotnost zapomeň, výrobci zvážili jeden prototyp a ten údaj pak aplikují na celou konstrukční řadu. Ono to o 100g lítá nejen podle velikosti, ale i podle objemu svarů a míry jejich začištění. Obdobně i lak – lehoučké laky kolem 100g mají slabý základ a nic nevydrží. Rám s vahou 1400g nebo 1600g za jízdy nepoznáš (při dlouhém nošení trochu ano), zato rám o palec menší nebo větší než by měl být je za jízdy sakra cítit a doladění představcem a sedlovkou je nouzovka. Těch 200g se dá nahonit na kolech, brzdách, sedle. Rám na kterém jsem se neprojel, pak neměl pořádně v ruce (a nezvážil) bych vůbec neuvažoval ke koupi. Ani odkaz na weightweenies nejsou úplně přesné – týkají se vždy jednoho konkrétního váženéhu kousku. Osobně jsem vážil 3 Kleinovské rámy ve stejné velikosti (M) a rozptyl byl od 1420 do 1515g.

      0 0
    • Aiax  

      A co Trek 8500? www.trekbikes.com/…ain/8500.jsp vikendu jsem videl tolikrat napis Trek, ze jsem si uvedomil, ze tenhle ram byl jednim z hlavnich kandidatu, kdyz jsem kupoval loni ram. Delaji je i v 15,5, stoji tusim presne tech 15 kkc a podle weightweenies vazi v 17,5 1583g.

      0 0
      • Jane  

        Uznávám, že by bylo fajn si vybraný rám prohlédnout. To by u rámu Orbea šlo stěží, nebo? kola Orbea jsem po Brně ještě neviděla. Za to kola od Cubu maj min. u Kočaře – set rám Cube Elite, Skareb Super, IHS, představec, sedlovka Thomson stojí 26999 Kč. Bez tý vidle by to bylo tak 16000 Kč a ještě by tedy šlo odečíst i tu sedlovku a představec, ale samozřejmě ne za plný ceny, že se to samostatně blbě prodává. Představec k rámu kupovat zatím nechci a sedlovku chcu karbonovou hokejku (Woodman) a pochybuju, že ten Thomson je z karbonu… Tak by ten rám mohl vyjít snad na 13 tis. Jinak Cube nabízí rámy Laserline a Teamline. Jedná se o shodné rámy vyrobené v USA – jen ten Laserline je o pár gramů lehčí, což je zřejmě ušetřené na laku, takže by bylo asi lepší dát přednost týmovému modelu… Solidní obrázek Cubu je na http://www.mountainbike-magazin.de/…s/detail.php?…. Co se týká té geometrie, tak Duratec doporučuje na výšku 160–165 cm vel. 16,5. Podle výšky rozkroku mě to vychází spíš na tu 16, takže tu budu preferovat. Rám od Treku ze Zr nemusí být špatnej, ale domnívám se, že jeho geometrie bude o něco delší i ve vel. 15,5 než u Cubu o vel. 16. A vzhledem k tomu, že patřím mezi něžné pohlaví, které prý má kratší tělo a paže než muži, tak bych přeci jenom upřednostnila kratší kolo.

        0 0
        • Aiax  

          No ten Kuba rozhodne nevypada zle. Pokud se ti libi asi neni nad cim vahat. Jenom za skareb super ti asi nikdo neda 16000,–Kc. Ja jsem posledni ram kupoval na netu, ale bylo to uz moje treti HT a taky jsem mel detailni geometrii, takze to nebyl problem. A detaily se daji uspesne doladit treba zahnutou sedlovkou, posunutim sedla nebo delkou predstavce. Ale prece jen geometrie je jedna vec a moznost si ram v realu osahat je uplne neco jineho. No kazdopadne napis, co jsi nakonec vybrala!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.