Nemáte někdo zkušenost s přepravou kol na Slovensku, nebo přímo s přepravou kol z ČR do SR? Díky…
Nemáte někdo zkušenost s přepravou kol na Slovensku, nebo přímo s přepravou kol z ČR do SR? Díky…
Na zeleznici bez problemov.
Můžu jim to svěřit a vyzvednout ho až v cílové stanici? Nedojde mi to až za několik dní a poškozené?
Skusenosti s tym ziadne nemam ale uz sa to niekde na fore preberalo ale neviem ci by som im nechal bajk len tak bezdozoru… inak minule som videl ako v takom vagone kde sa prepravuju bajky bola daky zamestnanec zeleznic a este tam posedavaly na zemi daky ludia vacsinou mladez zrejme majitelia bajkov lebo v tej stanici pomahali nalozit dalsie a vylozit. Ten bajk co nakladali mal len nejaku visacku.
Rasto.
Nie je problem (skusenosti v ramci SR), funguje aj tzv. zjednodusena preprava bicyklov, bicykel si naklada sam cestujuci. Najlepsie je ist vlakom, co ma sluzobny vozen (takmer kazdy R, aj niektore Os), plati sa vo vlaku (20,– Sk) – myslim ze v kazdom vlaku, pozor na pocet prestupovani. Prepravne podmienky su na kazdej stanici, myslim ze nieco podobne funguje aj v CR.
Aspoň čo ja viem, tak na SK platia rovnaké pravidlá v železničnej
sieti ako v CZ. Je to dané tým že železničná sie? bola dlhé roky
riadená jedným podnikom a doteraz majú obaja národní prepravcovia Zmluvy
o porozumení a koordinácii postupov v rámci železničnej siete. Je to
kvoli obchodu. Je pravda, že v CZ sa zrejme nachádza viac špeciálnych
vlakov usposobených pre turistov (teda aj s hákmi na zavesenie bikov – sú
na niektorých tratiach aj u nás), ale nie je to celoplošné a začína sa to
rozširova? v turisticky atraktívnych oblastiach aj u nás. Inak platí
zaužívané – treba sa opýta? sprievodcu – buď do batožinového vozňa
alebo do prvého resp. posledného vagóna osobne. Stojí to minimum, služby sa
v poslednej dobe hodne zlepšili a železničiari ti radi pomožu. (Ozaj a nie
som zamestnancom ŽSR, ani ničoho podobného, proste mám len dobrú
skúsenos?). Čo sa týka hraníc, je to bez problémov, do vagónu vbehne
colník a maximálne vás okukne. Keď máš bike ako batožinu tak tú
nekontrolujú (dúfam že sa nebojíš aby ti neskontrolovali výrobné číslo
:-) )
Nedávno ma šokoval jeden Čech, ktorý písal že išiel do Tatier a bol
šokovaný že prečo si so sebou bral tašku potravín a Eurá, keď tam sú
všade reštaurácie a platí v sa v korunách, pričom keď im ukázal Kč
tak mu ich všetci akceptovali.
Není to tak růžové jak píšete, protože podle informací z brněnského ČD centra není možno zajistit přepravu kol ani jakýchkoli jiných zavazadel do SR, kvůli chybějícím službám na straně ŽSR. Naše dráhy ti věci přepraví na hranice a i když je to přímý vlak, tak od hranic je to prý na tobě a dohodě se slovenským průvodčím. – který ti může prý klidně kolo z vlaku vyhodit. Podle stránek slovakrail se ovšem kola přepravují zhruba obdobně jako u nás, takže následuje další kolo vyjednávání, tentokrát se ZSR. Proč se obě strany nejsou schopny dohodnout??!
no to je jednoduche, preco sa nemozu dohodnut. lebo na podobne prkotiny nemaju cas. ved za tie 4 roky, co trva funkcne obdobie do dalsich volieb musia zabezpecit seba a celu svoju rodinu aby uz do smrti nemuseli pracovat. vies si vobec predstavit, ake je to namahave???
teda bez srandy-myslim, ze ste na tom v CZ podobne :-(((.
znami vozia bicykle medzi Prahou (skola+internaty) a Bratislavou (domov). Problemy nespominali.
To je zvlastne, to by potom platilo že nikto si so sebou nemoze vziat ani len cestovnu tasku. Zeby tie batozinové vozne chodili prazdne??? :-))
Batozinove vozne nechodia prazdne. Podla mojich skusenosti batozinove vozne nechodia vobec. Tie skusenosti su naposledy z leta 2001 ale boli coraz horsie. Ako student som si obcas vozil bicykel medzi Krivanom (stanica pri Zvolene) a Bratislavou. Zo zaciatku (okolo r 1998) to bolo v pohode, zaplatil si dvacku, dali ti visacku a v cielovej stanici ti bicykel vylozili. Ziadny problem. Potom to zacinalo byt zlozitejsie. Raz kamaratovi bicykel vylozili vo Zvolene a v Krivani sme cumeli ako truhlici, kde je. Odpoved: Dalej nesiel batozinovy vozen a bicykel pride do stanice dalsim vlakom (prestavka cca 3 hod). Neskor uz jazdil posledny vlak s batozinovym voznom z Bratislavy do Zvolena v piatok o 13:30 (konecna faza bol piatok 11:00). A vrchol bol v auguste 2001, ked som cestoval v strede tyzdna. Osobne som si zistil, ci ide rano 6:30 batozinovy vozen. Potom som sa rano na stanici len tak medzi recou dozvedel, ze batozinovy vozen v tom vlaku nejde (vraj mi ho poslu dalsim vlakom naobed :o|). Tak som uz nastvany isiel za prednostom stanice zistit, kedy vlastne pojde ten batozinovy vozen. A on mi to nevedel povedat, vraj ich teraz maju v oprave. Debili!!! Ale uz mi je to jedno. Teraz uz mam auto.
Uff. trochu som sa rozpisal…