drazkovany rafek x spalky, problem

22 nepřečtených
  • Nikdo

    Mam novyho byka GT Avalanche 2, na nem jsou drazkovane rafky (na brzdne plose (boku) rafku je vyfrezovano nekolik drazek, ktere vedou paralelne s obvodem kola). 1) K cemu to ma slouzit ? 2) Jel jsem zrovna do mesta koupit blatnik a pri brzdeni se zacalo ozyvat drhnuti, zjistil jsem, ze to dela brzdovy spalek (takze jsem hnedle koupil naradi a zacal ho sebou vozit, coz byla klika, protoze podruhe se mi to stalo uprostred sumavskeho hvozdu), vyndal jsem ho a byla do nej hluboko zapecena hruka hliniku (zrejmne z rafku), kdyz jsem ji vyloup tak je ve spalku docela hluboka dira. Jak se to mohlo stat a jak se proti tomu branit ?

    0 0
    • blue  

      predpokladam, ze ty drazky slouzi k indikaci obrzdenyho rafku, tzn. ze kdyz zmizi drazka, mel bys rafek vymenit, aby ti neprasknul…

      0 0
      • Pip  

        Cau, tak to by bylo dost smutne. Treba u me zmizely drazky na novem rafku (Alex) po cca 400 km (teren, takze vic brzdeni a mam 95 kg). Spalky to byly nejake obyc. Promax. Jestli je opravdu nutne menit rafky po zmizeni drazek, tak na to kaslu a bezim si koupit kotoucovky, protoze bych se za rafky nedoplatil. Snad tomu tak neni. Rafek je porad ve velmi slusnem stavu, i kdyz po drazkach neni ani stopy.

        0 0
        • Nikdo  

          Uff to si je odrel rychle, nevozim cyklocomp, ale minimalne 300 mam najeto a drazky jsou OK, krome strany kde se mi stala vyse popisovana zavada. Jeste jsem zapomnel dodat, ze se to stalo 2× na stejne strane stejneho rafku – to mozna nebude nahoda.

          0 0
        • Fido Mrlasek  

          Vono to měnění ráfku ani tolik nezáleží na tvým rozhodnutí. Jak to bude postupovat, tak budeš častěji centrovat jak se bude ráfek vlnit. Taky to poznáš, že ti bude škrtat o špalky při jízdě ve stoje. Když to necháš, tak se ti jednoho krásnýho dne vyvalí do strany. Na ráfkách je lepší nešetřit. Mám ráfek DT a páč byl mastnej, tak od něj čekám hodně.

          0 0
        • kovar  

          no raději změř tlouš?ku stěny ráfku, aby jsi se nedožil nepříjemného překvapení – kus ráfku zapíchnutý v lýtku nebo tak něco. Ty špalky Promax asi jsou hodně nešetrné k ráfku, zkus jiné.

          0 0
    • MartinXC  

      Oborbené plochy bokju ráfků nejsou neobvyklé, pomáhá to při sednutí si špalků. Na druhou stranu to může s tvrdými špalky pouštět špony, jak jsi zjistil. Až ráfek obrzdíš, špony přestanou zlobit. Podle mě, indikace obrždění ráfku je schovaná pod brzdnou plochou ráfku. Pokud ji máš, objeví se (barevně), až se k ní probrzdíš.

      0 0
      • blue  

        indikace obrzdenych rafku je ruzna u ruznych vyrobcu… treba ted sem na nejakym kleinu videl rafek, kde jako indikace byla jen jedna dirka (samozrejme nebyla skrz naskrz :-)) o prumeru zhruba 2 mm

        0 0
      • Nikdo  

        Nemel bych si tam dat nejake mekci spalky (jake jsou meke ?) ? Protoze kdyz to chytne tu sponu zacne se to pekne rychle nabalovat a odirat rafek. Mozna by to i konecne zaclo lip brzdit ? ted je to bida – brzdove paky slouzi spis jako posilovaci pristroj na prsty.

        0 0
        • Pip  

          Urcite to zkus. Na zadku jsem puvodni promaxy vymenil za trojbarevne Baradine (cetl jsem o nich na diskuzich) a zadek brzdi lepe. Vpredu se na vymenu chystam. Take se snazim casteji cistit a odmastovat rafek a samozrejme kontrolovat spalky, aby tam nebyly zadrenne spony a bordel.

          0 0
          • Volf  

            K těm Baradine. Taky jsem je koupil / ty žlutý / a úplná paráda. Kolo nikdy tak nebrzdilo, žádný broušení ráfku / remerx do svazků /, ale po 350 km začaly řvát jak protržený a a? jsem dělal co jsem dělal nepřestaly. Dal jsem je na kolo ženě / ráfky Ritchey / a je klid ani nevrznou. Kámoš si kupoval červený tak jsem je jen tak cvičně nasadil a mám na nich už 500 km a jsou zticha. Přitom mi v tý firmě co je dodávaj tvrdili, že směs na špalcích je u všech barev stejná. Tak a teď nevím co si o tom myslet.

            0 0
            • MartinXC  

              Mám vzadu trojbarevné Barradine, brzdí velice dobře, k ráfku jsou velice šetrné. Kamínky nebo špony jsem ještě s nimi nezažil. Bohužel byly zticha 300km, ted začaly strašně kvičet až rozvibrují zadní stavbu. Když je opucuju od prachu, tak jsou OK, stačí ale pár desítek km v prachu nebo trochu vody a kvičí to jako podsvinče. Předchozí Avidy mi to nedělaly, ale brzdily maličko hůř a brousily víc ráfek. Tož je používám místo zvonku a brzdím jen vepředu :-)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      třeba 221 mavic má taky tyhle drážky, ale po chvíli se to sjede do hladka, dost tomu pomůže trochu bahna :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.