Kvůli malý díře v ráfku jsem si musel pořídit duši s galuskovým ventilkem. Má se ten šroubovací nesmysl na konci ventilku úplně vyšroubovat a po nafouknutí zase úplně dotáhnout? (Když jsem to zkoušel tak mi při dotahování plno vzduchu uteklo). Dík
Kvůli malý díře v ráfku jsem si musel pořídit duši s galuskovým ventilkem. Má se ten šroubovací nesmysl na konci ventilku úplně vyšroubovat a po nafouknutí zase úplně dotáhnout? (Když jsem to zkoušel tak mi při dotahování plno vzduchu uteklo). Dík
Ano, uplne vysroubovat a po natlakovani dotahnout. Jeste se doporucuje pred prvnim stouchem pumpou na ventilek poklepnout. Obcas se stane, ze troska utece – asi jsi mel malo nafoukano, protoze tlak v dusi pusobi silou na ten ventilek smerem ven a zajistovaci matici jen aretujes.
no sejmeš čepičku a povolíš ten váleček, nejlíp skoro na dorza, nandaš pumpu a pumpuješ po nafouknutí zase váleček utáhneš, nandáš čepičku a jedeš
čepičky mi kamarád zahodil do lesa se slovy " Nač to tam máš vole? Zbytečný dva gramy " :))))
v podstate mal pravdu, len ich mohol zahodit radsej do kosa. Jediny problem moze byt mozno pri jazdeni v blate.
Předpokládal bych, že matičky ti vyhodil už někdy dřív, ty jsou těžší :-)
Matičky jsem vyhodil z jiného důvodu – když máš defekt při závodě, tak to zdržuje než to vyšroubuješ, navíc v tom stresu.
Ty matičky tam ale podle mě jsou docela důležitý když foukáš ruční pumpou – ten ventilek jinak tančí lambadu a místo zadkem vrtí spolem kov-guma…
SPOJEM…a když je jich víc, vrtí se spolem…
No já to tak vozím už nějakej čas a nemám s tím problém. Dokonce mám na silničku duše který ten závit vůbec nemaj. Při foukání to ze začátku podržím, a pak už to drží samo tlakem. Zatím se mi teda nestalo že by to v tom spoji nějak ruplo, tak a? to tam tancuje třeba pogo :)
A nejvetsi prca je urazit ventilek nad tou matickou…To potom ludra nejde stahnout a musi se 5Km domu tlacit pro kleste :-)
horší je že mu začíná vadit moje odpružená vidlice. :)))
No tak to by ti měl zahodit i vidlici, zbytečný kilo navíc…
Myslím, že vím kdo to byl:o))
jo po třech letech už tu hystorku zná každej. Dobrý vodpoledne :)
Přesně tak. Vyšroubovat-nafouknout-zašroubovat, ale při utahování nezamačknout, páč tim to vypouštíš.
Přidávám ještě jednu zkušenost, když jsem hustil galuskáč venku v divočině, tak se mě povedlo zlomit konec ventilku a duše byla k prdu :-) teď sebou vozím redukci za pouhých 18,– korun českých, výstup galuskový ventilek, vstup moto. Tahle věcička perfektně ochrání tu šroubovací čepičku s osičkou před zlomením. Takže, když človíček hustí a občas s tím zakvrdlá, tak se nic neděje.
taky tak, mám to hlavně proto, abych se nemusel dřít doma s pumpou a na benzince to v poho s tou redukcí nafoukám.
a neni lepsi mit rovnou autoventilek. ja osobne v nem vidim pouze klady a tak kdyz sem si ted nechal vyplest novy kola a rafky meli jen na galuskac, vzal sem vrtacku a normalne sem tu diru zvetsil, zacistil otrepy a je to. nafoukas to cimkoli (hlavne na benzince) a nemuzes nic ztratit (tech redukci sem driv zapomel a postracel asi 10)
Vy se máte – já na benzince nenafoukám. Nemají tam 110 PSI …
Taky tak, vozim sice pumpicku, ale zajimalo by me na kolik to jde nafouknout u benziny a jestli bych s tim pak se silnickou mohl dojet domu aniz bych se bal o poskozeni materialu? A jeste co se tyce moji zkusenosti s foukanim tak vetsina pump ma takove to gumove tesneni co se na to narazi, utahne a fouka se, ale driv jsem mel pumpu s hadickou a s redukci na galuskovy ventilek, ktera se tam sroubovala, a vetsinou tim zasroubovanim se pomalu zasroubovavala i ta hlavicka ventilku ktera ma zustat odsroubovana, toz to me obcas privadelo k silenstvi :)
Radši bych se spolehnul na tu pumpičku, než se rozčilovat u benzinky a pokud máš pumpu takovou tu dlouhou do rámu, tak tam těch 110 PSI taky narveš, ale doporučuju používat tu pojistnou matičku…
U pumpy se silnice nedá nafoukat. Většinou kompresor končí někde na 5 barech. To je tak na velmi hodně opatrný dojetí domů. Jednou sem tlačil kolo k pumpě, že ušetřim bombičku, neušetřil jsem nic.
Já taky.
Motoventil je ideální. Jen se blbě shání menší šířky duší. Já zase v ráfku díry na ventilek zvětšuju kulatým pilníkem, kterým v tý díře točím dokola. Vrtákem můžěš udělat šestihranný díry.
Sesthranne diery ? Prevrtal som dost rafkov, ale to sa mi este nepodarilo. Ale pouzivam klasicky ostry 8mm vrtak a pilnikom iba zacistim okraje.
Ty ,, šestihranný díry ,, to dělá ve chvíli, kdy je malej rozdíl mezi původní dírou a novým průměrem. Vrták začne skákat a díra není kulatá.
ty si delas srandu, ze?Pouziti autoventilku ma nekolik nevyhod, napr.vyssi hmotnost a take nevim jak by se takovy ventilek vyjimal treba v rafku typu „V“,nafoukat také autoventil klasickou ramovkou muze byt horor.Pouziti autoventilu je zakodovano v jeho nazvu,je vhodny na auto a ne na kola-tedy jizdni.Foukani galuskovych ventilku ma nekolik zasad. napr. doma pouzivej velkou tzv, nozni pumpu s manometrem(nozni od toho , ze ji drzis nohou), na kole voz tzv. ramovku, davej bacha aby pri foukani ramovkou byla tato pumpa nasazena rovne a hlavne nezapomen oprit palec o plast, tim udrzujes pumpu na ventilku v rovine, pokud s tim kvedlas, ventilek ohnes a je vymalovano.Pokud to neumis drzet rovne, pouzivej nastavce gal.ventilku.A pred foukanim vzdy nezapomen odpustit vzduch stlacenim ventilku, ten se tim odlepi, ale to uz tu bylo…
Jinymi slovy jedina vyhoda galuskoveho ventilku je jeho hmotnost. Tzn. pro gramhonice. Ten kdo vyznava spis pohodli a spolehlivost bude volit autoventilek.
vyhoda v hmotnosti? proc? to ze je ten ventilek tenci neznamena ze musi byt lehci (navic u autoventilku je vetsi dira v rafku – tzn o asi 1–2 g mensi hmotnost rafku:-). podle me nema ANI JEDNU VYHODU. autoventilek je skoro neznicitelnej, kdekoliv a cimkoliv foukatelnej…a kdyz ti odejde vnitrek ventilku (gumicka) neni problem ji vysroubovat z jakehokoliv auta v okoli… :-)
ja jazdim galuskáče jen proto že na něj mám ráfek(1) a maj výhodu snažšího pumpování, foukám starou pumpou, takovou tou co byla na favoritech a tak v rámu, jinak mam vepředu AV, ted teda klasickej dunlop :) kamos mi kupoval dusi…
ja sem si ted taky nechal zaplist kola kde byly diry na galuskac. vzal sem vrtacku, 8 mm vrtak a za 2 minuty sem nafukoval kompresorem…
Sem nejak nepochopil se snazsim pumpovanim. Autoventilek ma snad vetsi odpor? Akorat u galuskace je horsi manipulace a vicero sroubovani.
taky si myslim ,ze autoventil ma vetsi odpor pri foukani.Jeste bych pridal esteticke hledisko, predstavte si kolo udelany na vahu, neco s XTR a mavic crossmax ci neco podobneho a k tomu autoventilek.Ja osobne bych autoventil na kole nesnesl
no tak tohle vubec neřešim :))
Já na kole nesnesu sedlo, víte kolik váží!?!?!?! Když lehký kolo, tak jedině bez sedla, ventilky bez čepiček a hlavně sjetý pláště, jsou totiž výrazně lehčí, než nový. Taky pomůže odstranit sem tam nějaký ten paprsek a řidítka. Taky vidlice je dost těžká, pryč s ní.....
ja taky ne, ani nahodou
Jo,autoventilek ma vetsi odpor.Je to zpusobeny tim ze musis pri foukani pretlacovat to pero co ho drzi zavrenej.Galuskovej to pero nema tak se musi zasroubovat tou kuzelkou.Na druhou stranu galuskovej ventilek v pohode vozim bez cepicky pac je stejne zacpanej tou kuzelkou.U autoventilku bych se bal ze se mi dovnitr dostane nejake svinstvo.Takze v podstate je toho sroubovani u obou ventilku stejne,jen ten galuskovej se lip fouka (u pumpy nefoukam,nez bych vypusteny kolo vlacel nekolik kilometru k pumpe,to ho radsi nafoukam rucni pumpou).
ja ti nevim, ale u pumpicky i u kompresoru tam mam takovej curacek a ten pri nasazeni pumpicky nebo koncovky kompresoru zmackne prostredek ventilku (tu pruzinku) a s nicim se nepretlacujes protoze je to otevreny…
s normalnou velkou pumpou doma to funguje dobre. S malymi pumpami mam ale s autoventilom casto neskutocne problemy a nepodari sa mi ich nafukat.
ja mel malou pumpu vela duopist, nejakou crankbrothers a ted mam nejakou BBB asi za 300 a ani s jednou sem nemel problem. jo vlastne mel, asi trikrat sem ulomil u galuskovyho ventilku ten pojistnej srac kdyz sem to sundaval z pumpicky.
ja mam SKS air alpine, galuskovy fuka bez problemov, autovy ani az boha. Mal som aj Vella Duopist, ta mala iba vyvod na galuskovy ventil. Na autovy sa musel nasroubovat medzikus v ktorom sa pokazil spatny ventil a autoventil s nim nesiel nafukat vobec.
ja mam ted tuhle a nemam problem a i s duopistem to slo v pohode…asi delate neco blbe.
…nevklada to PNG
U duopistu se pri zmene galuskovy – autoventil musi preskladat „vnitrnosti“, nic se nepridava. Kazdopadne galuskac se s ni pumpuje lip.
ten moj bol asi starsi model (snad 1994???)
Nic nemusíš přeskládávat, to jsou staré ruské byliny, co tady šíříte. Máš redukci, která dovoluje výkyv pumpy bez unikání tlaku a foukání je tak sehr einfach.
No ja jsem teda parkrat pumpoval autoventilek rucni pumpickou a slo to dost blbe.Asi mam spatnej curacek :-)
no hlavní problém je to vom, že duše s autoventilkem se nedělaj extra super special LIGHT :) takže tak. Jinak kámoš taky zvětšoval v nějakým mavicovi díru vrtačkou a v poho jezdí takže je to podle chuti každého soudruha…
aha, to me nenapadlo, ja pouzivam duse s napisem „HEAVY DUTY“ – od te doby sem neprocvak
Udělal sem to podebně,jen sem použil pilník a je to Ok :-)
tiez som toho nazoru ze je z vyssie uvedenych dovodov a ze galiskovy ventilok je jedna velka cipovina ale co uz ked na ust iny neni…
K těm galuskovým ventilkům. Když vyšroubuješ ten váleček na konci ventilku, tak nejprve zatlač na ventilek a trošku vzduchu odfoukni, a? se ventilek „odlepí“, jinak se může stát, že duši nenafoukáš – ventilek se tlakem vzduchu neodlepí. Umělohmotná čepička je na ventilku proto, abys někde neulomil ten vršek ventilku – pak musíš vložku ventilku vyměnit (u nekterých ventilků to jde) a nebo můžeš duši vyhodit.
Pořiďte si velkou pumpu. Je to dost rychlý, má to manometr a problém benzinky odpadá.
Pořiďte si starý kompresor z ledničky, v bazaru nějaký manometr, kus tlakové hadičky a pohodlně s tím nafouknete kolo třeba na 8 MPa.
a to je pak mega punk kdyz narvem 8MPa do duse :D
Až si budete pořizovat nožní pumpu s manometrem, koukněte se z čeho je vyrobená – plastová AUTHOR (už nevím typ) mi praskla na dvě půlky při běžném foukání…
Nečet sem to celý, ale pokud to tu ještě nebylo, tak např. u ráfků ZAC se daj použít pouze autoventilky SCHWALBE, protože nejsou ze 3/4 zalitý v gumě jako ty ostatní výrobky. BTW: ráfek se dá vrtačkou upravit ke tvé potřebě.
jj,nikdy nevis jaky ma kdo potreby..
jaxto myslel ? :-o
Obnovím téma, mám pumpičku (v modrém,průhledném provedení) , ale vzduch pořád proudí druhým otvorem pro autoventilek. Už jsem bezradný :D
Rozeber profoukni kompresorem, je tam taková klapka, nejspíš zasraná bordelem :-)
kopresor bohužel nemám
rozebrat, namazat
zkusím,díky :)
a co nejdřív zahodit, a koupit normální, s těmahle mám strašnou zkušenost
:-D
tak žádná změna, ani to tam nejde zarazit
tak pokud rozebrání-vyčištění a namazání nepomůže, tak si najdi nejbližšího psa, po kterém ten krám švihneš:-)
ale v něm chyba není, spíše jestli to není tou pumpičkou..
:-D
tak on je součástí pásky pro bezdušák na obyč ráfku a nešel nafouknout ani bombičkou kdysi v terénu. Tak jsem domů dotlačil a dal tam jiný plášt a duši,jelikož jsem ted na zimu stejně už chtěl.Ale ted řeším vyfouklý předek a tam ještě dušák dávat nechci :p
Tak dneska z rána to začalo z ničeho nic fungovat :-))
:-Dno ale na vyjížďky nebo dokonce závody bych ji teda nevozil:-)
Mám tu stejnou a fouká dobře,ať palcem zacpu kterou dírku chcu,vždy tlačí vzduch do té zacpané.Máš asi vadnou.
Zneužiju téma.
Asi sem debil já, ale radši se zeptám.
Chtěl sem si přifouknout na vyjížďce kolo.
Mám pumpicku se šlahounem z Lidlu a galuskovej ventilek.
Povolil sem na ventilku matičku, našrouboval šlahoun, nafoukal, úplně pohodově. Ale problém přišel při sundávání. Vyšrouboval sem si celý vnitřnosti ventilku a byl sem v prdeli.
Sem to nafoukal jeste 3× s tím, že se to musím naučit, když bych pichnul. Ale nic. Tak sem to foukl velkou „narazeci“ pumpou.
Je chyba v rukách, pumpě, nebo ventilku?
Může být všude. :) Mohl si mít ventilek trochu povolený, závit v pumpě může být příliš těsný, takže dřív povolí závit ve ventilku nebo si to tam našrouboval moc velkou silou a příliš to zarval, takže opět dřív povolil závit ve ventilku.
Jako ze jsi vysrouboval ten vnitrek pri sundvami slahounu?
Rekl bych ze jsi jen moc utahnul ten slahoun. Musis opatrne. Oba zavity maji stejnej smer, takze se povolujou ob najednou.
Jj, vyšrouboval sem ten vnitřek.
Ok, pánové, děkuji, dám tomu ještě šanci. Je fakt, že jsem se bál dotáhnout ten ventilek, většinou všechno urvu :D
Takže zkusím co půjde, pumpička se mi vyhazovat nechce, na to kolik stála, suprově fouká
Koukám, že redukci na autoventilek budu vozit v lepení asi dál. Radši pár gramů navíc než se pořád strachovat o tu titěrnost galuskovou co se zmrví jen se na ní člověk křivě podívá.
Zdar jak sviňa, hele chalani mam nově taky ten galuskovej ventilok jen by mě zajímalo, tu matičku na něm utahujete rukou nebo nějakýma kleštičkama či jiným udělátkem? Po posledním dofukování mi trochu utiká kolo ale nemusí to být ventilkem jen se ptám pro jistotu než to začnu sundavat :)
Rukou. Nebo sebou stále vozíš kleštičky, abys to mohl někde v terénu v případě nouze povolit? :-)
Klidně je vozit budu pokud by to bylo potřeba jen by moc nedávala smysl ta ušetřená hmotnost :D Díky za odpověď, asi to teda budu muset hodit vody :)