• lubos

    Kto ma, nebo planuje Meridu s LRS, a ma/mel/bude mit problem s praskanim praveho oka na spodnim hlavnim kloube, tak potesuji zprava je, ze Merida zacala delat zesilenou verzi. Zla sprava ale je, ze i letosni modely muzou mit starsi, nezesilenou stavbu. Praskani ale neni (alespon co ja vim) tak kriticke, neprijemne je spis mozna doba reklamace. Jestli to pripadne nekoho zajima, jak vypadaji rozdily, pripadne jak vypada prasklinka, muzu dodat fotky. Fotky nove zadni stavby dodam az pristi tyden, jelikoz je jeste v servisu (nemel jsem fotak).

    0 0
    • jakub  

      ses jedinej, kdo ma s tim problemy? nebo se to stalo vice krat?? jo a ty fotky mne budou urcite zajimat kuba@viridium.cz diik

      0 0
      • lubos  

        Nejsem jediny, vim minimalne (krome mne) o asi dalsich 2 pripadech plus nekolik (potvrzenych) reklamaci. Mne se to stalo nevim kdy, nevim kde, a mozna to ma souvis s tim, ze odpadla hlava sroubu co drzi to oko. Tohle je prasklinka http://warfare.wz.cz/…rs_crack.jpg A tohle je navlek, ktery pouzivam http://warfare.wz.cz/…lek_down.jpg, ponevaz voda, blato , prach a jinej sajrart nedela dobre lozisku. Mel jsem v ruce jedno z lozisek ( horni stavby) a reknu ti, bez navleku ani na krok :( … mirne drelo, primo jsem v ruce citil ten humus. I kdyz je ale zas pravda, ze to lozisko se moc netoci, tudiz to zas tak moc nevadi. Tohle je puvodni navlek co jsem vozil warfare.wz.cz/bi­ke/lrs_navlek_up_ol­d.jpg to nekryty lozisko je myslim to, co jsem drzel v ruce.

        0 0
        • kovar  

          ajajaj tos me nepotesil

          0 0
          • lubos  

            Neboj, neni to tak spatny jak to vypada. S tou prasklinkou jsem najezdil pres 200km urcite. Jenom kdyz jsem ji odhalil, a odjel dalsich asi 50km, vypadal, ze se pomalounku rozsiruje. Tak jsem to dal na reklamaci, jelikoz byl zacatek roku a tolik jsem nejezdil. Nova verze ma v te casti vic materialu, neni tam takova velka dira, tudiz by to melo drzet.

            0 0
            • jakub  

              a co ti s tim udelaj daj novej ram nebo zavari??

              0 0
              • lubos  

                Ne, jenom spodni cast, ty dve ramena s okem. To vis, Merida je chuda :)

                0 0
                • jakub  

                  jojo to chapu, znamymu taky prdnul ram, tak ho rekalmoval s tim, ze mu ho vymenej – za novejsi typ, a ejhle prisel mu zavarenej, byl nasr…anej pekne (he heh hheh heh ) tak ho dal do mrazaku v lete a pak na nem hned jezdil co to da aby mu prdnul znovu a konecne mu ho vymenili, jenze ejhle von to vydrzel a drzi do ted ((((((((-:

                  0 0
          • jakub  

            i mne

            0 0
    • Palo TT  

      Nebol si nahodou v piatok podvecer v Sportservise v Podunajskych? Videl som tam typka, co reklamoval zadnu stavbu Meridy :o

      0 0
    • lubos  

      Fotka nove zadni stavby: http://warfare.wz.cz/…avba_new.jpg pro kutily otevreny tlumic German-A http://warfare.wz.cz/…n_opened.jpg

      0 0
      • lubos  

        Co nechapu je, proc to nemohli delat od zacatku takhle, stejne jako jakykoliv jiny vyrobce. Mohli si usetrit zbytecne reklamace :(

        0 0
        • kovar  

          ja myslim, ze to take praskne:-). Jsem zvedav, jestli na tom TransMissionu je to uz zesilene

          0 0
          • lubos  

            Jasne, prasknout lze vsechno :). Ale tohle konecne vypada tak jak ma. Dle toho co jsem ocumoval oka jinych fullu. A vcera jsem se dival do staryho pelotonu, nebo Velo to bylo ? Asi Velo … jeste model 2001. Tak ten mel jeste vetsi diru. To muselo praskat snad porad. Co se tyce TransMission … nevim, videl jsem model 2004, vzadu novy GermanA vepredu Manitou Black, Vcka, freeridove riditka, takova divna zadni stavba nahore, pry dural obaleny plastem, a ten mel starou zadni stavbu. Doufam ale, ze je to vyjimka.

            0 0
            • lendl  

              Ta fotka s prasklinou mi pomohla. Dik. Vcera som si checkol moj ram a dnes ho uz davam reklamovat. A co tlmic, sluzi?

              0 0
              • martt  

                este, ze si ma presviedcal aky by to bol dobry bike pre Alenku :-)

                0 0
                • lubos  

                  To si pis, ze je dobry. Ked je dobry pre Gun Ritu Dahle & spol. …

                  0 0
            • kovar  

              TAk ten TransMission uz to ma spevnenne, pred chvili jsem to nazivo videl. A pridavam se k lendlovi, co tlumic? A mohl by jsi nacrtnout postup rozborky?

              0 0
              • K2  

                Kdy do TransMissiona půjdeš? Vidli necháš 100 nebo budeš dávat vyšší zdvih? PS: pozor na neočekávaně vysoký nárůst komfortu při turistice:)

                0 0
                • kovar  

                  Ram Transmissiona uz skoro mam,lezi v obchode asi tak 100m ode me, se na neho chodim divat:-) zbyva uz jen doplatit zbytek penez a odvezt, cas na to budu mit az na konci tydne. S tim zdvihem nevim, jestli tech 100mm nebude moc malo, kdyz tak budu muset jit do MX Comp 120 ETA. ETA – ACH jo, proc to nedela i bez ETY?. MArcoki zacina parchantet cim dal tim vic.

                  0 0
                  • K2  

                    Eta jde vyhodit (měla by jít) Mám ECC a jsem spokojený, používám pouze občas, když potřebuju vystoupat nějaký brutální kopec. Jaký jsi zvolil tlumič? máš tam SPV, vyměnili ti ho, nebo si sehnal nižší verzi rámu. Přeju spokojené vyjížďky s minimálním servisem a žádné reklamace.

                    0 0
                    • kovar  

                      Diky, lepsi prani pro cyklistu uz nemuze byt :-) Eta by sla vyhodit, ale co misto ni, sehnat samostane plunzr, to pochybuju. Jinak tlumic tam mam GermanA s pruzinou, ManitouSPV jsem nechal vymenit. NEbot na SPV se natrasat nechci, mi jde hlavne o pohodli, i o ty drobne nerovnosti,ne jen o velke a rychle razy.
                      MAm tu vyssi verzi ramu (TransMissionElite – nizzi nesla sehnat) a vyssi je pouze tom, ze nema navarky na Vcka, takze dalsi investice do kotoucovek.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Hele…a proc vlastne nevemes Dirt Jumpera? Cena nizsi…zdvih bud 130 nebo 110 – II nebo III – cena bude porad nizsi nez u te 120mm ety… – neni to lepsi napad?

                        0 0
                        • kovar  

                          levnejsi to nebude, nebot je tam nutna kotoucovka a to jsou dalsi penize. A krome toho V-brzdy mam rad vzhledem jejich dostatecnosti a setrnosti:-) To radeji pudu do te ETY

                          0 0
                          • RomanH  

                            Neprotirecis si ? Vyse jsi odpovedel, ze budes mit vyssi verzi TransMissiona bez navarek na V a ze budes muset investovat do kotoucu, a DirtJumpra nechces, ze nema navarky na V a ze by jsi si musel koupit kotouce :o))

                            0 0
                            • kovar  

                              no jo, preklep, mel jsem napsat jednotne cislo. no ona jedna kotoucovka je ponekud drazsi nez dve.A krome toho se mi dost huste nelibi korunky u DJ. To je stejna posetilost jako reversarch u Manitou

                              0 0
                              • RomanH  

                                Jeste me napadlo (pokud chces novou vidli se zvihem okolo 125) – FOX Vanilla R nebo (a to uz je drazsi kousek) ROND PHAON

                                0 0
                      • K2  

                        Kolik byla sleva vůči SPV? S kotoučovkami to není jednoduché, buď jsou drahé, nebo těžké, nebo tečou či se zavdušňujou, nebo je to mechanický Avid:) Taky jsem si pohrával s myšlenkou update rámu, hodně se mi líbí Giant VT. Vzhledem k ceně a ke kilometrům, které stíhám najezdit jsem se rozhod, že se budu dále houpat na své jednočepové K2-Proflex konstrukci. Problémem je, že se kolo nedá půjčit na otestování a v prodejně toho člověk moc nevyzkouší

                        0 0
              • lubos  

                Upnes siroukou trubku a odtocis hlavu → normalni zavit. Zpatky je potreba zavit necim utesnit. Dve trubky jsou spojene pres pojku se zavitem, je tudiz potreba upnout oba trubky. Zavit nevim jaky je jestli normalni nebo opacny. Ovsem, povoli jenom jedna strana, takze dat dolu spojku znamena pak jeste upnout spojku … jak to nevim, nechal jsem to delat servis. V te spojce je gufero a da se k tomu dostat pres odsroubovani (asi) nejake krytky nebo co to je (na obrazku je to vidno, ma takove dve dirky, vypada to jako na starym systemu kazet (SIS)) Oska ma na konci nasroubovane kolecko s O-krouzkem. Jde to lehce odsroubovat. Jeste nekde v pulce je take sroubovana, takze ji lze jeste rozpulit. Dolni trubka ma naspod takovy krouzek s nejakym tesnenim, nebo to je spis na stabilizaci .. nevim. Uvnitr jsem zahlidl sponu a tesneni. Jek je to cele udelane to uz nevim :(. Nejaka dokumentace je na strance German-A ale nic moc.

                0 0
    • lubos  

      Co se tyce tlumice .. hazim to sem, kvuli prilisnemu zachazeni prispevku do praveho rohu :) Tlumic … tedy ten starsi typ, ne nova verze (anodizovana a jinak prikraslovana) je delany na kolene. Ale cena tomu zodpovida, alespon pokud mi nelhali pred rokem, mel stat kolem 4000–5000,–Sk. Ta nova verze je podstatne drazsi. Proc delany na kolene ? Proste nekdo vzal dva duralove trubky, nafrezoval, k tomu nafrezoval hlavu, nejake spojky, nahodil ocelovou tycku (ale je vcelku kvalitna co se povrchu tyce) , gufero,t esneni a je to. Kupodivu ale tlumic funguje fajn. Ale !!!!! problemy jsou tyhle:

      1. nektere nove tlumice tekli, pravdepodobne spatne tesneni.gufero.
      2. nektere nove tlumice nedrzeli vzduch, pravdepodobne spatny ventil
      3. nektere tlumice meli problem 1) nebo 2) relativne kratko po zakoupeni – mesic/dva.
      4. pravdepodobne kazdy z nich ma tentyz problem … malinkate hlinikove pliny uvnitr. Myslim, ze je velice dobre nechat zajet tlumic, rekneme tech 100km a pak nechat vycistit a vymenit olej. Take je dobre zjistit jestli od vyroby neni moc husty olej, pak dat neco redciho.
      5. Pravdepodobne kazdy tlumic (porad mluvim o starym typu) ma problem s guferem. Budto je spatne obecne, nebo se pomaly likviduje temi pilinami. Vysledkem je cucani oleje z olejove komory a klepani tlumice.

      Taky je ale mozne, ze je to dane ani ne tak guferem jako podtlakem v kvazi-negativni komore. Takze rekl bych, ze pozor na prefouknuti tlumice. Dale mne se stalo, ze mi vypadla takova zarazka na dolni strane tlumice, ale nebyl problem ji naklepnout zpatky. Velice doporucuju nosit na tlumic navlek, blato, prach a jine neradstva zpusobi casem, nebo i rychleji takovy neprijemny drhnuti na zacatku chodu. Je to ale citit jenom pri jizde na asfaltu. Tlumic rozebrat jde, jsou to jenom takove trubky se zavitem, ale neni to trivialni vec. Je potreba trubky upnout … mne se doba povedlo odsroubovat jenom horni hlavu, stacilo to na vyliti oleje a naliti novyho, ale dost lamerska prace to je :( Pokud ma jezdec pres 80kg (mozna i min), tak bych nedoporucoval jezdit bez pruziny (cena kolem 2000,–Sk, vaha 154g). Tlak potrebny na tuhle vahu uz prekracuje bezpecne hodnoty pro tenhle tlumic. Nova verze ale dle informaci co jsem nasel ma dvoji tesneni vzduchove komory, nevim jak je to tam. Puvodne jsem uvazoval, ze koupim ten novy tlumic, ale nakonec , kdyz jsem nasel tu prasklinu, a jak jsem studoval nove ramy, tak jsem nenasel takovy co by se mi libil, ale hlavne jsem mel informaci, ze i modely 2004 maji stejnou stavbu, tak jsem sel a hodil ram na reklamaci, pridal par penez a koupil jsem stejny ram do zasoby. Nemel jsem s nim zadny vazny problem, a i presto, ze vypada jako delany na kolene, tak fungoval.

      Jeste bych k tem ramum dodal, (nevim jak ty nove, HFS), maji takovy nesvar, vydavaji praskotave zvuky v dolne casti hlavove trubky, pravdepodobne nalisovana miska IHS. Az budu mit na to chut a cas, tak se tomu podivam na zoubek. Zjistit to jde nejlepe tak, ze se zabrzdi predni brzda a myka kolem dopredu a dozadu. Bezne to dela pri brzdeni. Nevadi mi to az tak, pri jezdeni to neni slyset.

      Zatim je to vsechno co me napadlo takhle v rychlosti. Jinak co se tyce jizdnych vlastnosti, ja osobne neumim srovnat je s jinymi fully, jelikoz jsem je nejezdil, jenom s HT :). Ale srovnani s HT je takove, ze pokud jezdim na 60mm zdvihu se sagem kolem 1.5cm (meri se pres tu gumicku na nohe tlumice), jediny rozdil co poznam oproti HT je, ze nedostavam rany do tela, a rychleji sjizdim sjezdy :). Pevnost konstrukce vynikajici, citlivost take, houpani zadne, ktere by nejak ovlivnovalo me jezdeni, zadne tahani retezu. Doufam, ze mi to vydrzi :-)))) Jo a jeste informace, minule jsem vazil ten ram komplet, 20" ram s tlumicem, hlavovym a vsemi temi dalsimi soucastky vazi kolem 3100g.

      0 0
      • BB  

        Ježiši Kriste, děkuji ti, že jsem si nekoupil Meridu a že jsem o tom docela vážně uvažoval.

        0 0
        • lubos  

          Proc ? Co te odradilo ?

          0 0
          • Palo TT  

            Mozno aj preto, ze tu niekto pod tvojim menom uverejnil prispevky, ktore nerobia zrovna Meride reklamu. Do zasoby si kupil naozaj cely ram ;), alebo len tlmic?

            0 0
            • lubos  

              Cely ram s tlmicom. Prispevky su take-ake su, su ale moje, nezalezi na tom, akym jazykom pisem. Su odrazom reality, ktoru som zazil ja, a keby som sa znovu rozhodoval o tom aky full, opat by som zvolil Meridu. Ono to totiz zalezi na tom ako to napisem. Mohol by som to iste popisat tak, ze by si sa na nu vrhol. A rovnako by som to mohol napisat tak, ze by ju uz nechcel ani Kovar. Snazil som sa to napisat vecne … popisat problemy, riesenia. Nic nie je bez vady, nic nie je bez problemov. Kupil by si si napriklad ram Sugar ? Ktory stoji asi 3× tolko a praska este viac. A na reklamaciu cakas n-krat dlhsie. Aj u Scotta praskala zadna stavba. Ale verim, ze Padlistovi by tato Merida nevydrzala ani 5 minut :)

              0 0
              • lendl  

                To porovnanie s inymi znackami je vystizne. O svojom Fueli by som vedel tiez povedat svoje a to stal 2 krat tolko. Takze kto jazdi a nechce mat mesacne pauzy kvoli reklamaciam, musi mat ramy 2. U mna padla volba na Meridu LRS a stale to povazujem za dobru volbu (aj ked za 6 mesiacov bol 2 krat reklamovany tlmic a raz ram). Teraz cakam, ze treti krat praskne Fuel a bude moznost cancelovat kupu (vid reklamacny poriadok). Potom uvazujem ziskane prachy investovat do dalsieho LRS alebo sa necham uniest novym Stumpjumperom?

                0 0
                • kovar  

                  presne tak, take si myslim, k fullovi je nutne spoluvlastnit dalsi kolo, pokud jezdec nechce mit vynucene prestavky.

                  0 0
                • lubos  

                  Stumpjumper je asi dobra volba. Mal by vydrzet. Ten Fuel, nad nim som kedysi tiez uvazoval. Ale odradila ma vtedy hlavne cena.

                  0 0
                  • kovar  

                    A neni nahodou Specialized prevlecena Merida? :-)

                    0 0
                    • RomanH  

                      Jen ten cep ma Spesl o patro nize hned je 20tisic za ram navrch :o))

                      0 0
                    • lubos  

                      Asi ani ne .. ale urcite spolupracuji, minimalne co vim je, ze Merida vlastni 30% akci Specialized firmy. Nebo neco takoveho, presne si nepamatuju. Ale Epic ram je moc pekna vecicka, a tlumic taky .. kdyby slo dat ten Brain pryc, aby byl plny full … ale i tak … vzdyt je to asi 4× drazsi :)

                      0 0
                      • kovar  

                        mi se zda, ze jsem nekde cetl, ze Spesl si ramy nechava varit prave u Meridy, kde taky jinde, kdyz je spoluvlastnik, jak rikas. Ale nevim to jiste.

                        0 0
                        • blue  

                          no celkem provarena je i historka o zpevnujicich platech u hlavovky s logem Meridy nejakym omylem navarenych na Spesly :-)

                          0 0
                          • kovar  

                            no a je to venku, takze jak rika Roman H, tech 20 tisic navic, co se zaplati za Spesl oproti Mrdide je za licenci na horstlinka :-)

                            0 0
                            • náčelník  

                              Fotky zpevňujících plátů s logem Specialized na kolech Ravo byly kdysi k vidění na kolo.cz.

                              0 0
              • Palo TT  

                Ja som tu poznamku o prispevkoch pod tvojim menom myslel ironicky. Tie prispevky podla mna Meride na mene urcite nepridaju – aspon co sa tyka rozhodovania ludi, co chcu kupit fulla. Sam sa chystam nejakeho kupit, celkom sa mi pozdavaju Giant NRS (3,2) alebo Kona Kikapu, ktore maju tiez celkom slusnu cenu. Inak nic proti Meride.

                0 0
                • lubos  

                  Jasne … je to dost pravdepodobne, ze mozu odradit. Lenze som prakticky nic nenapisal o jazdnych vlastnostiach. Resp. jeden riadok. Lenze ten riadok je bodovany stupnicou 1000bodov za riadok, kdezto tie siahodlhe popisy su bodovane 1 bod za riadok :)

                  Este by som to zhodnotil takto :

                  1. cena – imho vyborna, pomer jazdne vlastnosti/cena asi bezkonkurencna.
                  2. vaha, myslim ze celkom dobra
                  3. kvalita ramu – nic extra, normalny, HFS su imho o dost lepsie, co sa designu a spevnenia tyka. 20" ram je na tom o nieco horsie ako 18" pretoze tie platky hore zo sedlovej trubky na hornu ramovu trubku imho nie su dostatocne, a naviac ma info, ze casom sa mierne (tak do 0.1mm asi) ohne sedlova trubka. Riesenie je asi sedlovku mat tak aby bola viac v rame. Co default sedlovka je (35cm), takze nedavat kratsiu povedal by som.

                  Hlavove zlozenie tiez by znieslo lepsie spracovanie, misky zvyknu vydavat zvuky, raz sa mi mierne vysunula miska. Zapuzdrenie proti spine priemer. Riesenie asi vybrat misku (servis) premazat, nasadit navlek na hlavove. Ale to sa tyka ludi, co zvyknu jazdit v kazdom pocasi. Upevnenie zadnej stavby na sedlovku sa mi moc nepaci, ale vyzera ze s tym problem nie je, a nevidel som to pri vyrobe ako to robia. Zadna stavba je nadherna, imho. Prva verzia ale praskali (vraj) v dolnom ramene, potom ich zosilnili, a su ok. Az teda na tie oka, ale teda posilnili aj tie. Loziska su priemyselne, takze tuhost stavby je super. Ale prispievaju k vacsej vahe, myslim ze pomerne dost. A utesnenie imho nic moc, riesenie je navlek na ne. I ked zase to nie je taka kriticka vec, snad, pretoze sa moc netocia. Ale ktovie … kadopadne pre dlhu zivotnost treba vzdy taketo veci navlekovat. Co sa tyka konstrukcie zadnej stavby ako takej, je podla mna to iste ako Epic, akurat ten ma jeden cap dole a nie hore pri zadnej oske. Cize zadna stavba sa pohybuje na hlavnom cape, medzicape pri kolese a trojcape na tlmic. Moznost zmeny zdvihu je fajn, da sa to spravit za dve minuty. Akurat ze casom sa deformuje jedna z tych dier, a ide to potom strasne tazko vybrat ten sroub.

                  1. tlmic, ak funguje je to super, ak sa spravne oservisuje, mal by vydrzat. Za tu cenu je prijatelny. Problemom moze byt prave ten servis. Holt, nie je to Marzocchi, co si moze clovek lahko spravit pomaly aj na kolene :(. Ale inac pre velmi sikovnych kutilom som zistil, ze by mozno slo spravit nahradu tlmica tak, ze by sa urezala jedna noha z nejakej starsej nizkozdvihovej Marzocchi :) Len by sa tam muselo co-to poupravovat.
                  2. jazdne vlastnosti – nehupe, velmi citlive, netaha retaz, vynikajuco tuhe do stran, akurat ze je obmedzeny zdvih na tych 6 alebo 8cm. Cize asi nic pre narocnejsich :). Skvele na zjazd, jazda po rovine v terene, vyborne jazdenie do kopca v terene.

                  Chcelo by to zlepsit kvalitu ramu a spevnit zadnu stavbu. Stalo sa , viz. nove HFS ramy. Zrejme je dobre aby boli dlhsie tie ramy, zda sa ze aj to Merida uskutocnila. Chcelo by to zlepsit tlmic, resp. dat aj alternativu, aj to sa stalo viz. novy tlmic German a Manitou SPV. Chcelo by to zlepsit servis a pristup k zakaznikovy od dodavatela Meridy na Slovensku … toho sa asi nedockam. Chcelo by to v buducnosti asi odlahcit ram, aby bol uplne bombovy … takto si clovek prida asi 1.3kg naviac oproti HT. No ale co by clovek pre zdravie neurobil, vsak :) To bol pre mna hlavny dovod na fulla. Neviem ako teraz, ale minimalne do modelu 2003 vratane by som povedal, ze to nie je ram pre tazkych ludi. Tam potom asi toho Stumpjumpera, alebo nieco podobne. Mozno je to teraz ale o nieco lepsie. Kazdopadne toto ma velmi netrapi, nepatrim medzi tazkych ludi, nastastie. Osobne by som tento ram ale doporucoval zenam, napokon, aj povodne bol jazdeny hlavne zenami v Meride. Co sa tyka LRS od Meridy vseobecne, podotykam, ze na nich jazdili/jadia zeny z Meridy, a vyhravaju svetove sutaze. Pravdepodobne by ich sice vyhrali aj bez tychto ramov, ale ide skor o to, ze su pouzitelne :)

                  Ja osobne, ked som sa rozhodoval o fulle som vedel o problemoch tohto tlmica, vedel som o praskani zadnych stavieb, akurat, ze to boli tie z roku 2002. Povodne som v podstate z dovodu nedostatku moznosti ziskat informacie, alebo dovoz roznych ramov bol mal troch kandidatov Meridu LRS, Giant NRS Team XTC alebo ako sa to vola, a Epic. Vyhrala Merida z dovodu dostupnosti, a ceny, pricom nic z toho nebolo na ukor jadnych vlastnosti alebo prilisnej vahy.

                  Btw, nemam rad slovenske zastupenie Meridy a Meridu beriem ako masovku.

                  0 0
                  • fotis  

                    za tie prachy co si dal do biku si mohol mat epic.

                    0 0
                    • lubos  

                      Hmm, zrejme si to nepochopil. 2× ram Merida stoji asi 39tisic. Epic stoji asi 65tisic jeden ram. Ak mi praskne Epic , tak si mozem vies co. Epic okrem toho ma tlmic ktory mi nevyhovuje.

                      0 0
                  • jakub  

                    gdyz sidam vyssi zdvyh a necham tlumic trosku mekci tak se logicky bude ta zedni stavba min namahat ne??? (zatez) tim padem mi ta stavbe snad nepraskne… jakej jezdite zdvih vi vyssi nebo ten nizsi???

                    0 0
                    • lubos  

                      Jezdival jsem 60mm, kdyz jsem vedel, ze pujdu itezsi teren, prehodil jsem to na 80mm. Jde to lehce … i v lese. Ale ted porad jezdim 80mm, jak to tak vypada casem mi to mozna bude malo :). Ale tady nemame zadnej tezkej teren. Na nektere maratony ale zvyknu davat 60mm. Jinak ja jezdil myslim 80mm kdyz to zacalo. Myslim ze tohle nesouvisi s tim, kolik mas a jak mas natlakovany tlumic. Co by mozna umel rict Radek, ten spotreboval styri zadne stavby za asi rok a pul :) Jenomze nevim, jestli sem chodi.

                      0 0
                      • Gatier  

                        Ktory Radek? Tero? Ten sem nastastie nechodi…

                        0 0
                        • lubos  

                          Nie, nie, to je niekto uplne iny :) Sa bojim, ze by Tero jazdil na Meride :)

                          0 0
          • kovar  

            me to naopak povzbudilo. Ale to humanisti nepochopi :-)

            0 0
      • lubos  

        K tomu praskotani jeste. Nevim proc, ale nevadi mi to. Praskotave zvuky z predchozi Meridackeho ramu (ne miska, nekde uvnitr) mi vadili. Praskotavy zvuk z pedalu a kliky me privadel do silenstvi. Tenhle ne, a pravdepodobne to souvis s tim, ze neni pravidelny, a pri jezdeni se nevyskytuje.

        0 0
        • Gatier  

          Jak sa ja vzdycky tesim s tychto vasich problemov :-) Moj zlaty HT… Nechapem to. Merida je sa mi zda jedna z najväcsich firiem na svete (bic) a stale mam pocit, ze sa len uci robit bicykle. Jej vyrobky sa mi pacia, ale nekupil by som si ich koli poruchovosti. Pocitam tak za 3–5 rokov to bude dobre. Niekto tu vravel, ze mu praskol Fuel uz 3×??? To asi nespravne pouzivas. Totiz je urceny na XC. Este som nepocul o prasknutom Fueli. Nedavno som videl prasknuty Spesl pri sedlovke. Asi ju mal dotycny moc vysunutu. No budem si musiet zaznacit ten Trek do pamäte :-)

          0 0
          • lubos  

            Ako ktore asi. S HT som problem nemal, okrem toho fenomenu s navarenym platkom v rame, co praskotal ( ale dalo sa tomu pomoct nastriekanim oleja :) BigAir co som zaregistroval zvykol dost praskat. LRS vieme … Magneziove HT tiez nejak divno. Lacnejsie ramy mavaju problemy so stredom, neviem ci konstrukcne, od vyroby alebo zlym servisom, ale niekedy sa musia prerezat nove zavity na stred :) Je to zvlastne, pretoze v jej tovarni sa robia ramy aj inych znaciek. Ale dolezite je, ze na ram je 3 roky zaruka. Ak by bola 6 mesiacov … :) Inac, co je ale XC :), aj Merida LRS je na XC :). Vsetko skoro je na XC :)

            0 0
            • Gatier  

              Ja som trochu zaostaly. XC: Hardtail, v predu aj v zadu pevny, max. v predu 6cm zdvih… S tym prerezavanim zavitu to je beznejsie. Vela cestnych ramov prasklo (horcik, karbon), kamarat kupil hlinikovy ram vyssej triedy a po nasadeni kolesa bolo nakrivo v rame. Myslim ze pilnik pomohol.

              0 0
              • lubos  

                Ale nie si :) To len svet sa ruti kamsi … ved uz mas aj XC kotuce :) Ja jazdim cross-country, cize krizom cez krajinu :). Proste turistika.

                0 0
                • Gatier  

                  Este nie! Ale budu. Aj to len na zimaka, lebo ma vytacaju Vcka…

                  0 0
                  • lubos  

                    Ak chces lahke tak pozri magneziove formuly. 288+310g myslim, komplet s hadicami, packami a kotucom.

                    0 0
                    • Gatier  

                      Zas musim brat co je v ponuke lacno. Vies idem kupovat vidlu a zas az tak bohaty nie som. Mam na ruke minulorocne Luisy a na zimu je vaha skoro jedno. Mimochodom Formuly dost kritizovali, al len B4? Co stoja nove (jazdene)?

                      0 0
                      • lubos  

                        Hej, to je tazke s kotucmi :( A ziadne som nejazdil takze ani len netusim ako mam vsetky tie informacie spracovat (myslim teraz koeficient beta :) Ale nove tieto kotuce stoja asi jedna 12tisic, alebo tak nejak. Plus-minus autobus.

                        0 0
                        • Pavlos  

                          to je trochu drsne jeden kotouc za 12tis.

                          0 0
                          • lubos  

                            Magura Marta SL je este drsnejsia, 15tisic za jednu :) (Sk)

                            0 0
                            • Pavlos  

                              sem dal za shimano 525 6tisic i s montazi

                              0 0
                              • lubos  

                                Hej, ale M525 je 2× taka tazka :)

                                0 0
                                • Pavlos  

                                  jo ja vim ze je to uplne jina trida ale brzdi dobre a mi staci(musi na vic nemam)

                                  0 0
                                • kovar  

                                  ale treba zase bude 2× lepe chladit a ve sjezdu prestane brzdit nebo se zakousne o polovicni cas pozdeji:-)

                                  0 0
                                  • lubos  

                                    Kdyby … ale nejsem si jist. Mam dojem, ze tu vahu navic dela nejake bazmekovitej adapter, ktery u tech vyssich modelu neni, nebo neco takovycho. Kdosi mi neco takoveho vysvetloval, ale jelikoz jsem to nikdy v ruce nemel, moc jsem to nepochopil.

                                    0 0
          • kovar  

            kdybych chtel mit kolo, ktere nepraska, tak nemam zadne, o prasklych fuelech (sedlova trubka na dva kusy) jsem slysel vice nez o prasklych mrdidach.

            0 0
            • K2  

              K2 – Nevím o žádné prasklé K2 dovezené do ČR, přičemž cca 33% majitelů ji amatersky používá k závodním účelům:)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Tim chces rict, ze jsou ty kola tri? Dva jsou jeste ve skladu nebo na krame a tech priblizne 33% vozis ty po amaterskych zavodech. :)

                0 0
                • K2  

                  Vím o třech, teď už o dvou – kamarádovi ho ukradli. Jedno jezdil jeden biker z Prahy-toho jsem vídával na závodech, jedno kamarád (než mu ho ukradli) a jedno já. Nevylučuju další kousky:) Osobně se závodům vyhýbám až na akce typu Kopřivnický drtič, Plešivecká Držka a pod.:)

                  0 0
    • andre  

      …rozmyslam o upgrade HT ramu za Full, z tychto prispevkov mi prichadza do uvahy prave LRS. Kde sa vsak da zohnat iba ram osadeny originalnym tlmicom? V kamenakoch panukaju koplet cele biky, mna zaujima iba ram. Mozno aj jazdeny, viete o niecom? (som si vedomy ze toto nieje bazar)

      0 0
      • kovar  

        jedine objednat u prodejcu Meridy – bud MissionElite, nebo TransMissionElite.

        0 0
      • zirecek  

        samotne ramy LRS prodavaji na: http://www.cykloshop.cz Tezko se to tam hleda, ale jde to. Kdyztak jim i rovnou napis.

        0 0
      • lubos  

        No napriklad u nas mas v ponuke v kaktuse minulorocne ramy tak,ze ti ho zhodia z minulorocneho bajku. Cena za ten ram je celkom dobra. V niektorych obchodoch sa obcas da dohodnut, ze dovezu cely bajk, tebe predaju ram a zbytok si oni rozpredaju. Ale je to individualne a asi nie vsade to su ochotni spravit.

        0 0
      • lubos  

        Alebo samozrejme objednat cely ram v obchode u Meridy. Tusim ze tohorocne modely stoja asi 25000,– tisic s German-A a nejakych 38tisic s manitou SPV.

        0 0
        • Gatier  

          2K2: Nebol ten 3. nahodou zltej farby so Smart Shockom a karbonovou vidlou vpredu aj vzadu. Aj ked som pocul, ze ho daval dotycny prelakovat. Ale uz si nepametam, mozno aj povodne tam bola zlta farba.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jakub  

      ma nekdo tabulku jak se ma hustit zadni tlumic lrs – ten nemeckej bez pruziny

      0 0
      • lubos  

        Dvihni si tu gumicku na tlmici. Nasadni a odmeraj sag. Merida udava 1cm pre zavodne nasadenie, 2cm pre normalnu turistiku.

        0 0
        • lubos  

          Ak vazis ale viac ako nejakych 80kg a chces zavodne nafukat tlmic, tak to asi nepojde. Uz by to bolo prilis velky tlak.

          0 0
    • KUPS  

      Čau, můžu dnes sehnat tlumič na tento systém.Starý model nebo jestli je současný.Jak špatně na tom bude starý tlumič na takovém kole, kdyby, nebylo ničeno a bylo o něj staráno.Chtěl jsem si pod stromeček sehnat obyčejný mtb se zadkem.Narazil jsem na meridu s german answer(oč jde vím,je tady spoustu threadů) a kolo je to samozřejmě staré, 2005.Že to nebude nejlepší mi bylo jasný hned, ale je to jen do lesíka, nebo myslíte, že to bude totálně totožné s hypermarketovým celopérem.

      0 0
    • KUPS  

      Čau, můžu dnes sehnat tlumič na tento systém.Starý model nebo jestli je současný.Jak špatně na tom bude starý tlumič na takovém kole, kdyby, nebylo ničeno a bylo o něj staráno.Chtěl jsem si pod stromeček sehnat obyčejný mtb se zadkem.Narazil jsem na meridu s german answer(oč jde vím,je tady spoustu threadů) a kolo je to samozřejmě staré, 2005.Že to nebude nejlepší mi bylo jasný hned, ale je to jen do lesíka, nebo myslíte, že to bude totálně totožné s hypermarketovým celopérem.

      0 0
      • jakub  

        ahoj na to kole jsem jezdil, je to dobrý systm, at si o tom myslí kdo chce co chce, jinak ty tlumiče se občas objeví v bazarech za tašku hrušek… nevím, jak je to s novýma… hodně záleží co má to kolo za sebou 2005 je už hodně starý…

        0 0
        • KUPS  

          Právě starý je dost, ale myslím že prasknout může i hliník starej jen dva roky (ikdyž se mi zdá štíhlá zadní stavba u meridy :-( a viděl sem ji v galerii prasklin).Je to tahle http://www.sbazar.cz/…pruzene-kolo .Snad za sebou nemá težkej život, vypadá načančaně, ale může to být záměrně.Trochu mě klamaly fotky, jakoby byla naražená vidle.Hlavně se mi jedná, zda to není zvlášť nevýhodný(HT ačkoli lepší kupovat nebudu a ani doplácet k drahýmu fullu), peníze jsem si vytěsnil na tohle či podobné kousky, jen se tak nevyznám.

          0 0
          • Kolonožka David  

            Ahoj, mám doma Meridu XC mission 2004, to je model se starším rámem- bez HFS ( hydro forming system ) a ty opravdu praskají, konkrétně zadní stavba. Napiš mi kdyžtak mejl, pošlu ti foto, kdy to prasklo. No ale tyhle ročníky 2005+ mají tu zadní stavbu trošku jinak a ta už nepraská (alespoň né v takovém množství). K tomu kolu- za tu cenu je to podle mě dost dobrá koupě. Systém odpružení funguje dobře. Pokud se v tlumiči nikdo nehrabal, tak bude bez problému fungovat klidně dalších 7 let. ;) V emailu ti klidně rád poradím, nebo si to někde najdeš, jak namazat vzduchovou komoru. (práce tak na 10 min. i se sundáním tlumiče z kola). Šel bych do něj.

            0 0
          • Mamut  

            Jazdil som par rokov na Meride XC Comp este o rok starsej, nez je v inzerate. Ziaden problem ani s ramom ani s tlmicom (GA) a to som mal vtedy cca 100kg. Ram este mam, tlmic mi slohli a uz som dalsi za rozumnu cenu nezohnal, tak som kupil Cube s beznym tlmicom.

            0 0
          • KUPS  

            Tak dík za reakce, přehoupli ste mě přes hranici brát/nebrát.Mám tady spoustu přečteno, tudíž rozdíly 04–05 jsou mi známy.Křupnuout může i mladší rám, protože hliník myslím celkem stárne (proto neřeším jestli HT 09 nebo full 05).Důležitej byl pro mě tlumič, jeho funkčnost po letech či možnost uvedení do původního stavu, aby fungoval stejně jako tehdy (ač už by dnes jiné fungovaly lépe), nebo koupě nového.Jinak se kdyžtak ozvu s tim meilem, ale sám bych to asi nekutil.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.