Posledni dobou mam pocit, ze uz hodne lidi omrzel horak a koupili si ziletku. Pred casem nebyly skoro vubec videt a posledni dobou jich jezdi cim dal tim vic. Ja jsem si ji vcera koupil taky. Jak jste na tom vy?
Posledni dobou mam pocit, ze uz hodne lidi omrzel horak a koupili si ziletku. Pred casem nebyly skoro vubec videt a posledni dobou jich jezdi cim dal tim vic. Ja jsem si ji vcera koupil taky. Jak jste na tom vy?
Bohužel zatím říše snů. Ale až našetřím napíšu Šírerovi a nechám si něco postavit. Už se mi po úzkých gumách hodně stýská.
Az mi da neko par desitek tisic tak si taky koupim nakou kvalitni silnicku. Neco tak pod 7kg…
Tak drsně bych do toho nešel. Stačil by mi klidně nějaký základní rám na Xenonu.
Jo přesně tak. Já na silnici přešel už pře 4 roky.
Taky by se zesla (mista v garazi je dost:) ale nejsou prasulky
No ja to vidim podobne. Spousta bikeru prechazi na silnicky aspon teda co vidim u nas v luzickejch, treba bohemaky vidim jenom na silnici. Ale podle me je to jenom takova armstrong moda bud je to prejde nebo je vystrilej auta ;] takze se to zase vrati do normalu.
Zní to jako bys tvrdil, že jezdit na silnici není normální. Nemyslím, že to je nějaká móda. Já mám horské kolo rád, ale občas mám chu? vyrazit na silnici a užít si trochu rychlosti. Když se sejde parta tak to skvěle frčí.
Ne to netvrdim. Taky sem chvili jezdil [pujcil sem si silnicku], kdyz sem povinne abstinoval od bika. Ale abych pravdu rek, tak me to zaclo za nejakej cas nudit. Ale jak se rika proti gustu zadny disputat. ;] Aspon ubyde bikeru v lesich a nebudu muset zpomalovat na jednomuznych stezkach. ;]
Bikerů neubyde. Jenom se pořádně nabouchají na těch silničkách a pak tě na té jednomužné stezce převálcují :-)
Nevěř tomu, že je to móda. Všechno co dneska existuje / Pádlista promine / vyšlo ze silnišní cyklistiky a je to spíš návrat ke kořenům. Já mám za sebou silničářskou minulost a spíš mne už přestávají bavit tlustý gumy a postupně se v obchodě nejdřív podívám na silničky. Původní idea MTB byla, že se dostaneš tam kam ne na jiným kole. To však nemůže stačit na věčný časy a nejrůznější zákazy to ječtě umocňují. No a silniční kolo ti umožní mnohem větší rádius a tím i víc vidět, protože jsme běřně jezdili na silničkách 150, 180 km. Jse i o peníze, protože investice do silničního kola je na delší období. Je to jedno z druhým.
Sem taky zacinal na silnicce, abych ji prodal a nedavno znovu koupil. Pak je to taky zrejme nejlepsi treninkovy nastroj pro vsechny (skoro, nevim jak trial:) ostatni discipliny. Jen nechapu, ze ma takovou popularitu v podstate treninkova cinnost slouzici jen a pouze k zlepseni vykonu podavanych v hlavnim zavode. A ze se na silnickach dokonce zavodi to uz mi neni jasny vubec. To je jak, kdyby maliri soutezili v rozmichavani barvy nebo prani stetcu :)
To myslis vazne, nebo si delas srandu? :)
Bohužel myslím, že to myslí vážně. U mě to bylo tak že jsem si s kámošema vždycky řekli, že se půjdem projed na silničku, dobře pokecáme a budem mít dobrý pocit, že sedíme na kole a ne v hospodě. Já jsem kolo nikdy nebral jako trénink nebo závodní věc. Pro mě to je hlavně relax a věc, která výrazně prodlužuje můj rádius pokud se chci někam dostat.
Jedině silnice, bajk je číslo 2. Na silnici roste fyzička podstatně líp, vytrvalost, síla, frekvence šlapání atd. Jezdim po silnicích kde nejezděj skoro žádný auta, takže se to dá. Mam ale takovej divnej pocit, nebo zjištění – když mam na hlavě škopek, tak se ke mě řidiči chovaj ohleduplnějš, než když jsem jezdil bez něho. Je to možný nebo se mi to jen zdá?
nemůžu posoudi,jezdim jenom se škopkem..ale sou i hovada který mě nedavno skoro při předjíždění škrtaly zrdcádkem:(
„vytrvalost, síla, frekvence šlapání atd.“ naberes jak na bajku tak na silnicce – porad je to jenom bicykel :). Silnicka ma svoje vyhody, ale pro hobika staci mit bajk, pokud neplanuje jezdit dlouhe vylety po silnici.
Na bajku to taky naberes, ale musel bys jezdit nekolikrat tolik.
lubos, brouk pytlik ma s tou fyzickou pravdu. Ja som po viac ako roku vytiahol cestak a je to uplne o inom. Zhyckany mojim fullom som mal co robit, aby som sa niekde nezabil.
Nevěř tomu. Podívej se někdy jak šlape žiletkář a jak biker. My jsme tomu ještě kdysi když jsem závodil říkali, že to vypadá, že šlape zelí. Objemy musíš / no nemusíš, ale dělá se to / najezdit na silničce, šlapání, frekvence, sprinty všechno jde na silničce líp. Já to vidím na sobě. silnička šla pryč a s ní i ty věci co jsem tady popsal.
Jde to v pohode i na biku, ale musis jezdit po silnici :)
A nestacilo by len na biku jazdit po ceste? (pripadne nahodit tenke kolesa). Vsak cesta sa da v pohode aj na biku, akurat mas priemernu rychlost o par km nizsiu. Ja osobne cestak nechcem. Aj na ceste mam rad stabilitu 2" kolies.
to si napisal velmi dobre. mam tie iste skusenosti.
teoretici by si to mali najprv vyskusat a potom hodnotit rozdiel medzi cestakom a bikom.
Pokud nejsi ty teoretik tak musíš uznat, že mezi silničkou a bikem na tenkejch gumách bude rozdíl. Jo a abych předešel nějakejm invektivám tak dopředu upozorňuji, že taky měním kola na biku a na silnici jezdím na tenkejch lpáštích.
Bikovi ty uzky gumy moc nepomuzou. Jede to zkratka pomaleji. Podle me je to hlavne jinym posedem. Pokud ale trenujes s bikem na silnici nemyslim si ze by trening nejak stradal. Akorat se clovek musi smirit s tim ze prumer kolem 34km/h na bikovi jen tak neudela :)
nie som teoretik a jazdim jedno aj druhe. rozdiel nie je len v posede a tenkych gumach, ale aj vo vahe, velkosti rafikov a prevodoch. Mozes mat na biku obute aj tenke slicky, ale na cestak by si aj tak nemal ani po rovine. Nemyslim to osobne. :-)))
Ja by som to trosku hlbsie zanalyzoval (asi mam na to nejaku naladu alebo co)
Co ty na to ?
lubos, ked uz mas tu naladu na analyzy…:-)))
najcitelnejsi rozdiel je asi v prevodoch, velkosti kolies a obutych plastoch. myslim, ze tieto veci rozhoduju o tom, ze ziletku na biku asi neurobis (pri porovnatelnych jazdcoch, samozrejme). a dalsia vec je, ako to uz niekto napisal, ze na biku podvedome volis lahsie prevody do kopca, pretoze tam este mas co dat. na ziletke tie lahke prevody velmi rychlo vycerpas.
Na silnicce dela hodne ten posed a moznost radit jemneji odstupnovane prevody. Na bikovi mas sedlo skoro v urovni riditek, kdezto na silnicce mas riditka vyrazne pod sedlem a jeste mas moznost se chytit dole za berany. Dale ma kolo niz teziste a vlastne i niz sedis ruce mas bliz u sebe aerodynamika posedu dela hodne. Na bikovi je jeste neprijemne strme odstupnovani prevodu treba i po trech zubech na silnicce to mas skoro po zubu. Ve vysledku to je tak ze tezkej prevod na bikovi nevydrzis dlouho tahnout a lehkej te zas donuti zpomalit. Pri jizde z kopce se bike tak rychle neda rozjet, protoze 44/11 prilis lehkej prevod. Pri jizde do kopce dela hodne to ze mas pevnou vidli a kolo je lehke. Kdyz jezdim s kamaradama co maji silncky a ja bika je to tak ze kdyz se jede do 35km/h je to na biku celkem v pohode ale kdyz uz se jede treba 36–42km/h clovek uz nevi jak se na bika poskladat proste to nejede a to presto i kdyz jsem na tom s silove lepe.
presně to jsou věci který mi na gumování asfaltu na biku vadí. Odstupňované převody jsou moc hrubé a hlavně přes 38km/h je to křeč, prostě by to chtělo pily 32/42/52… ale prohazovat před jízdou kola a ještě kliky to fakt nejde.
Ale kdyz mas kotouce tak si muzes dovolit na silnici velky rafky (silnicni) na kotoucovou nabu a tim aspon trochu neco nadezenes, navic pokud das zadni velky (a jsem presvedcen ze se do ramu vejde) a predni maly tak se ti asi i zlepsi posed:-)
…ale vzdy to bude neuplny hybrid, rovnako, ako je hybridom cross atd.
ale pořád je to dost o těch převodech, ted v pá a v ne jsem fakt trpěl, když to z kopečka prostě musíš jen nechat pomalu rozjíždět – tím pádem si nerozjedeš následující rovinku nebo kopec, fakt pruda a hlavně to řazení, použitelný jsou jen tři pastorky, pak už jde rychlost strašně dolu…
mna by zaujimalo, co by spravili barany na biku – (tusim) john tomac to kedysi v prehistorickych dobach vozil, vyzeralo to zversky :-)) a prave moznosti ziletkarskeho uchopu mi chybaju na biku :-)
no dá se držet úzký uchop za brzdy, ale uchop přes páky prostě bike nenabízí, ale rohy jsou dost podobný. Já mám rozdíl mezi sedlem a řidítky tak 12 cm, takže berany už by byly asi moc dolu
Ja kuprikladu uz na bajku po rovine jezdim tak, ze i presto ze mam lastovicky asi 640, drzim riditka jako berany asi tak na sirce 25cm. A moznost se sklonit na uchop beranu by se mi leckdy hodil. Uz jenom kvuli zmene posedu a odlehceni zadnice. V terenu a ve sjezdu pak chytam riditka uz normalne. Kdybych nekde videl karbonove rohy s delenou objimkou tak to asi vyzkousim co to udela :o)
nemusis zhanat karbonove rohy. kup si ziletku a mas to vyriesene :-)))
A co krátký triatlonový nástavec? :-)) http://www.subito.cz/…ort_bars.jpg
Jj, neco takovyho jsem myslel, ale nemohl bych to vozit porad. Ty rohy by se dali asi porad.
Ja jsem jeden cas zkousel jezdit na silnicnich MTB plastich 1.2" a co se rychlosti tyce tak zadnej vyraznejsi rozdil jsem nepocitil. Jen to jelo krasne potichu a kolo se lepe naklapelo do zatacek, ale taky to hur brzdilo strasne to drncalo a nedalo se s tim jezdit v terenu :) Ja si myslim ze i kdyz tam das silnicni kola tak to nejak vyrazneji nepomuze.
ba naopak. silnicni kola sou na biku znat HODNE !!
Opravdu to nejelo lip? Prece, kdyz srovnas plast plast kolem 2 palcu s 1.0–1.4 se stejnym vzorkem, tak ten uzsi je i nizsi a min pruzi, mel by tudiz jet rychleji, ale hlavni rozdil by mel byt v tom, ze max. tlak v tlustych byva 65psi a v tenkych 80 – 100psi, coz by mel byt hlavni rozdil.
Hmm mel bych si to po sobe obcas precist:)
No ono to pocitove jede lip, ale na prumeru to udela strasne malo. Rozhodne nebudes jezdit prumery o 2km/h rychleji nez na siroke gume, ale spis o 0.5km/h Kvuli tak nepatnemu zrychleni nema cenu neustale prohazovat plaste. Navic musis dost zmenit navyky z brzdeni na sirokem plasti jinak je to o hubu. Jinak k tem tlakum. Bikovej plast nahustenej na 4bary je jak kamen. Kdybych timto tlakem nafoukal silnicku tak si koleduju o defekt. Aby byl stejne tvrdej musi ho nafoukat tak na 8baru.
U silnicky by sis koledoval o procvaknuti, ale stejne mi neleze do hlavy, ze by tlustej plast 4bary mel byt stejne tvrdej jak tenci nafoukanej na dvojnasobnej tlak, mas pro to nejaky logicky vysvetleni?-)
No ja nevim. Nejspis tam hraje roli to, ze tlak jako takovy je pomer sily a plochy na kterou pusobi.
No, je pravda, ze jsem kdesi videl nejaky clanek, kde vedecky dokazovali, ze pri stejnem tlaku se vali sirsi plast lip nez uzsi – odvozovali to od tvaru jaky ma stycna plocha plast/podklad, uzsi plast ma delsi elipsu protahlou ve smeru jizdy, zatimco sirsi plast kratsi, tuhle „nevyhodu“ uzsich plastu by mel ale odstranovat vyssi tlak, ktery by zmensoval tu stycnou plochu.
Pozri si, na kolko sa fukaju autobusy a kamiony a skus, ake maju tvrde plaste. Je to tak 4.5 baru.
No to auto se fouka i na 2 bary, ale to jsou snad uplne nesrovnatelny pneumatiky s kolem
Je to tak ze sirsi plast se odvaluje po vetsi plose, takze ta sila k deformaci toho plaste se rozdeli na vetsi plochu. Silnicni plast se odvaluje po mensi plose, proto aby se zdeformoval stejne potrebujes vyssi tlak. Proto cim mas uzsi plast tim vyc musis hustit.
To bude to stejny co jsem napsal vys, jeste na to ma zrejme vliv tvar te odvalujici se casti.
Ja ho nejak prehlid ale s tim souhlasim.
Mám změřeno, že na tlustejch gumách jedu o 2 km/h pomaleji než na 1,2" (po silnici). To o tom brždění je svatá pravda :) – to jsem se poprvé válel po silnici a ještě rád.
Pokud to jsou gumy s hrubsim vzorkem tak tomu bych veril. U semislicku to takovej rozdil neni.
Leep a Leep nemusi byt to stejny…jedna vec je rychlost, druha vec jsou zniceny zada :)))
A co by pak meli rikat ti „chudaci“ na uplne silnicnich plastich:)
Připadá mi to jako: „Koupil jsem si mercedes, ale zjistil jsem, že se s ním nedá orat“. Nebylo by lepší používat věci na to, na co byly vymyšleny, tzn. silničku na silnici a bika hlavně do lesa? Jestli někomu stojí za to dávat jiný kola nebo dokonce měnit kazetu a kliky s převodníkama (viz níže), není jednodušší a možná i levnější teď s podzimníma slevama pořídit za pár Kč nějakou obyč silničku pro turisty?
Nez abych jezdil na silnicce za 5000kc (šit) tak sem raci poridili s tatou este jedny kola. (deore naby 1100kc par, remerx storm rafky 850par, , naky „obyc“ draty, kenda plaste 600kc par, doma sem mel navic kotouce a este kazetu) takze nas to vyslo asi na 3200kc !! 30 000 na dobrou silnici nemam a jezdit na „obyc“ silnici nemam za potreby !!! Vystacim si se svym BIKEm
No jak myslíš. Za rok si řeknem, jak moc tě to bavilo na biku po silnici, i když s jinejma kolama. Jo a mimochodem, můj zimák silnička určitě nemá o moc větší hodnotu než těch 5 papouchů, ale i tak je na něm imho lepší svezení než při bikování po asfaltu.
zimak je zimak. do nej se moc investovat nevyplati. preci jen sul udela svoje.
a s tema 28" je dost znat.na vidli mam LO, takze se to nehoupe, ale silnicka to neni
levnejsi reseni.. maxxis wormdrive 580Kc/par.. :-D
a otazka: jel si nekdy na silnicce vic nez 500 metru??
no vidis a to je prave ta chybejici technika slapani na biku, nerikam ze nejsem trosicku extrem, ale pro me je 38 km/h na 39/13 naprosto komfortni jizda.
Zrovna 38km/h na bikovi je to tak ze se to jedu bud na 44/14 nebo 44/12. Me tam chybi kolecko mezi, protoze 44/14 je hodne lehkej a na 44/12 je to velkej skok. Takze ve vysledku clovek radeji zpomali, protoze pokud neni vitr do zad tak 44/12 nevydrzim jet dlouho.
To docela obdivuji. Na rovinate ceste (z 90% asfalt) castecne kryte v lesich dokazi najet cca 120 km (Brno-Letovice-Brno podel Svitavy) na biku prumernou rychlosti okolo 28km/h. Je sice pravda, ze nemam hladke gumy a mam pruzinovou vidlici, ale stejne. Jak dlouho tu rzchlost nad cca 35 km/h utahnes a v jakem profilu ?
ve dvou se dá na rovince s mini kopečky i víc jak hodinku :-)
No ja tak 90% toho co najezdim odjezdim jeste s brachou takze ve dvou. Kdyz nefouka blbej vitr tak na na zvlnene trati 120km padne prumer i pres 32km/h. Takze kolem tech 35km/h jedes skoro furt. Ja uz plaste neprehazuju jezdim to na Pythonech a ty docela jedou.
NJN, leta praxe a tezkyho odrikani :o)
Pokud vezmu v úvahu převodový poměr který uvádíš a vezmu průměrnou délku 26 palcového kola 2030 mm tak se dostávám k frekvenci šlapání 104 ot/ min. Což jak si můžeš tady přečíst je velmi neefektivní plýtvání, protože frekvence šlapání by neměla přesáhnout 90 ot. / min. A co k tomu L.A:
TRÉNINK www.triatlet.cz w 24.3. 2002 – Hledání optimálního posedu a frekvence šlapání stály u zrodu cesty Lance Armstronga na vrchol světové cyklistiky. Můžou být tyto veličiny alfou a omegou i Vašeho výkonu? Nechte se inspirovat trochou alchymie ze zákulisí cyklistických výzkumných laboratoří. Armsrongův dlouholétý kouč Chris Carmichael je perfekcionista každým coulem. Již od počátku Lanceho kariéry skládá dohromady mozaiku často i drobných inovací a detailů ze kterých se později stávají trendy jež ovlivňují celý svět cyklistiky . I díky tomu je Američan stále o krok před soupeři. Již po prvním titulu profesionálního mistra světa v Oslu se rozhodli radikálně změnit posed a frekvenci šlapání. Od toho kroku si slibovali především zlepšení v časovkách, což mělo být i odrazovým můstkem k Lanceho úspěchům v etapových závodech. Výsledek jejich snažení – několik vítězství v řadě na Tourde France mluví sám za sebe. Jak řešení tohoto problému vypadalo v praxi? Testy probíhaly ve sportovním centru v Colorado Springs.Lancovým ůkolem bylo upravit svůj anaerobní práh a maximální spotřebu kyslíku. Dalším cílem bylo zjistit optimální kadenci šlapání na hranici anaerobního prahu.Výsledky fyziologického vyšetření (podobné funkční vyšetření lze absolvovat i na speciálních pracovištích v České republice) byly následující – V02 max 80,1 ml / kg za jednu minutu při výkonu 500wattů. Američanův laktátový práh (ANP) byl 380 wattů při TF 180 /min. Zkušenosti výzkumných pracovníků potvrzují že výborný časovkář musí při závodě udržet výkon odpovídající 400wattům konstantně. ANP Armstronga se držel na 76% jeho kyslíkového maxima. Úkolem do budoucna tedy bylo zvýšit laktátový práh a být tak schopen závodit na vyšší procentuální úrovni svého kyslíkového maxima. Když už jsme u čísel, jak vypadaly hodnoty např. fenomenálního Induraina? V02max 88ml/kg/min, klidová TF 28, během modelového zatížení se zvýšila na 150, ale již po 30 s klesla okamžitě na 60 tepů/min. Kapacitu plic měl neuvěřitelných 7,8 l a během testu dokázalo jeho srdce přečerpat za minutu 50 l krve. Druhá část výzkůmu se zaměřila na hospodárnost Američanovi jízdy. Ekonomika šlapání je jedním z nejpodstatnějších aspektů úspěchu v elitní cyklistické společnosti. Rozdíly ve funkčních ukazatelích mezi špičkovými profesionáli jsou až na vyjímky typu Induraina minimální a přesto jejich výsledky v závodech mohou být diametrálně odlišné. Když si odmyslíme momentální stav daný vyladěním, o konečném úspěchu rozhoduje ekonomika jízdy. A tak i když má někdo nižší hodnoty Vo2max, přesto dokáže porážet lépe disponované soupeře, protože je schopen jet stejně rychle, ale na méně procentech svého maxima. Významnou úlohu zde hraje i podíl a stavba tzv. pomalých svalových vláken. Armstrongovy svaly jsou více než z 60% tvořeny právě těmito vlákny. Posledním fyziologickým testem bylo pět minutových intervalů na úrovni ANP při frekvenci šlapání od 70 do 100 otáček. Jako nejoptimálnější z hlediska přenosu síly a zároveň nejhospodárnější z fyziologického hlediska se ukázala být kadence 70 až 85 ot/min, která by pro časovku měla být Armstrongovým ideálem. V technice šlapání se studie zaměřila právě na zlepšení přenosu síly, ke kterému vede cesta přes důraz na”tah zpět,” kdy se zapojují větší měrou zadní partie steheních svalů. U posedu došlo k návratu k Armstrongovým triatlonovým začátkům a při testování dvou kol s různým posedem zvítězil jednoznačně ten více položený směrem dopředu, kdy se záda dostávají níže, kyčle jsou posunuty více dosměru jízdy a lokty jsou blíže u sebe. Měření na velodromu zaznamenala při stejné TF vyšší rychlost a o 40 vynaložených wattů méně. Jak hodnotil výsledky sám Armstrong? “Vracím se ke svým triatlonovým kořenům, v praxi to znamená na časovkách změnu posedu a naučit se pracovat při nižší kadenci 80 – 85 otáček. S tím souvisí i nutný rozvoj síly, který je k této technice potřeba. Doufám že dosáhnu cílů, které jsem si vytyčil”.
No me prijde 80 docela malo. Asi se opravdu pri casovce vyplati jet vic silove tu hodinu se to da vydrzet. Nejsem si ale jistej jestli to plati u slapani obecne. Me prijde tech 90 skoro idealni a rekl bych ze profici normalne tocej jeste vic.
Trenink kadence se dela prave tim, ze se jezdi vyssi frekvence. Dale, lepe se tak trenuje, kdyz je vyssi. Dale, je to individualni. Nekomu vyhovuje 80, nekomu 90, nekomu 100. Nemuzes srovnavat s Armstrongem. Mne treba vyhovuje po silnici a rovine asi 97, nekdy o neco min, a nekdy o neco vic. Zalezi tez na rychlosti a vykone. V kopcich pak asi kolem 80 mam nejvetsi vykon.
No nechci se do toho nějak zamotávat, ale frekvence 100 a víc je dobrá tak pro Večerníčka. Jinak je to skoro 1,7 ot/s no a to se mi zdá už dost.
Proc ? Kdyz spurteri jezdi 200 …
Dobře, ale to je extrem úplně stejnej jako když řeknu, že klauni v cirkuse na jednokolce taky. Ono je nutný nebrat okamžitou frekvenci, ale průměr. A pokud někdo tvrdí, že točí třeba hodinu, dvě frekvenci nad 100 tak tomu moc nevěřím.
No, na biku nemam problem jet kadenci 100, resp. 97 treba 4 hodiny v AP po rovine. 110 momentalne asi moc dobre nebudu tocit, delsi dobu bez treninku se projevi, ale treba mesic zpatky nebyl problem jet treba dve hodiny do max. AnP na kadenci 110–120 po rovine. Vsechno na fulle, podotykam. Tak proto si nemyslim, ze jet nad 100 je nejak moc.
Holt seš dobrej. To já bych fakt nedokázal.
To je jenom pravidelny trenink. Nic to neni. Rok zpatky jsem mel problem jet 90. Dva mesice zpatky byl problem 110. Mesic zpatky jsem jel 120 a ani mi to moc neprislo :) Nejvetsi posun jsem zaznamenal, asi tak 10 otacek, kdyz jsem posunul kufre smere ke spicce. Zcista jasna jsem zacal tocit asi o deset vic. Spravny posed (kde sedis, jak vysoko sedis), zadni odpruzeni ne moc makke, tlumeni spis malinko utlumene. Kadenci nesilit, jenom pravidelne jezdit a tocit lehke prevody. Prijde to postupne samo. A jezdit po asfaltu, nebo proste neco co je rovina a hladka. Dokopce vysokou kadenci si zada vic – vykon. Tam kde jsem loni dokopce jezdil s bidou 70, spis 60–65 dnes ve stejnem,nebo mozna nizsim tepu tocim 90–100. Samozrejme, na 80 pojedu s vetsim vykonem ,tak mam dokopce asi optimum momentalne.
teda rád bych tě někdy potkal abych viděl jak to takhle točíš…
Vcera jsem byl na vyjizdke, ale reknu ti, absence pravidelneho treninku na asfaltu v tomto rezimu, vic nez 3, mozna 4tydny se projevila :((.
Jinak ti muzu rict, ze tedy tech 3–4 tydny nazpatek jsem umel tocit asi 150 dele alepson 10–15sekund, a max. jsem tocil 180. Pokud tedy HAC4 kadence kit nelze, ale myslim ze ne. Ale to neni tim, ze bych byl dobrej :), podle mne to neni nic tezkyho.
jde o individuální preference, to je jasný. Já nemám měření kadence, ale stejně jezdím spíše nižší, mě by spíše zajímalo, jestli kadence nad 100 je efektivní, neboli jestli nedochází opět k poklesu výkonu (+frekvence=+TF=+spotřeba kyslíku…) je to blbý srovnávat to třeba s výkonem motoru, ale tam ti taky při vysokých ot klesá výkon…
Zjistit to zjistit lehce i tak. Mas obvod kola, rychlost, pocet zubu vpredu/vzadu , prepocitas a mas kadenci :o)) Pripadne privazat kalkulator na riditka,hehe :o)) Co se tyce efektivity, no muzu ti akurat rict, ze max. vykon do kopce mam pri kadenci asi kolem 80. Niz nez 70 uz asi nejezdim, v podstate ale jsem to nemeril ani pod 80, asi. Kazdopadne, 90 uz jedu vyssi tep a 100 ve srovnani s 80 je asi 10tepu navic, se mi zda. Je to kopec 1.9km/190m prevyseni, asfalt. Ma i rovinku, male klesani, na tech usecich, kde se stoupa byva stoupani mam dojem asi hodne pres 12%. Pravdepodobne ten tep je vyssi i na rovine, ale rozdil bude mensi, nicmene nevim … ono to jde tak nejak samo, tech (dlouho jsem jezdil 97presne). Ted je to nejake divne. Na zavode ale jezdim samozrejme mensi otacky. Ono trenink ve vyssi kadenci je imho lepsi, trenuje se dobre srdce, plice a hlavne mensi sila vyvijena svalmi nezpusobuje tolik poskozeni svalu. Lepsi regenerace je pak.
ktory kopec to spominas? okolo blavy?
Snezienka → Koliba :)
Koliba po asfalte zdola? :-O To je riadny masaker :-) A kde to ma preboha klesanie? Ja tam mam (od krizovatky dole po bufety) nejakych 9:45, ale na cestaku to takmer nevyslapem… hlavne dole.
Uplne hore je kratky kusok. Jazdim od mostu, resp. ako sa odbocuje po asfalte doprava dole (je tam znacka) az po besiedku hore, kde ide doprava dole cervena znacka. Maximum som tam dosiahol kedysi davno, dva roky (?) 9:10 na horaku. Tento rok najlepsie za 9:40, ale nesiel som na maxime (nechavam si to na koniec sezony, koncom oktobra mozno). V AnP tepe to normalne jazdim asi za 11:50 (z povodnych 13:40 zpred vyse troch mesiacoch celkom pokrok :) .. zaciatkom roku za 13nieco na skoro maximalke :o)) Celkom dobre sa tam trenuje, das ti to zo 5× hore-dole a mozes ist domov :)
Tak dat to 5× za den – respect, taku moralku by som chcel mat :-) Ja to jazdim az po bufety, takze o tych par metrov dalej, a zdola hned od krizovatky… inak pekny kopec, hnus je tiez stupanie z Race na Biely Kriz…
No, najhorsie na tom boli tie opatovne zjazdy dole. Inac pohoda. Odvtedy to chodim ale len do 3× zvacsa, nejaky som lenivy alebo co.
oprava, asi jenom 150m, ne 190.
lubos zaujimalo by ma, aky prevod mas zaradeny pri tom treninku vysokej kadencie, ked tocis 100 a viac otacok. myslim po rovine, ale aj do kopca.Vdaka.
Podla toho do akeho kopca :o) Prevody … neviem, tazko povedat, strednu pilu asi, vzadu neviem co.
lubos, tak daj aspon prevod po rovine. uznavam, ze kopec je kazdy iny, ale rovinu snad vies.
53/12 :-)
nepamatam si, ze by na TdF jazdil nejaky lubos zo Slovenska…:-))) a keby jazdil 53/12 kadenciou 100–110, tak by tam rozhodne mal byt.to by sa LA asi viac spotil ako tento rok :-))).
Praveze nie :) Ked pojdem, pozriem, napisem.
Pri 23–24km/h 32/18
Hm, 180 ti uz neverim, tie ostatne cisla ako-tak hej :) 3 otacky za sekundu? Preboha…
No hej, ale to trvalo asi jednu sekundu-dve mozno, nez som to stacil krvavymi ocami zazriet :o))) Hadzalo ma uz ale dost :)
jaj, no tak ano, ja som sa zlakol, ze bez hadzania, do kruhu :-)
:o)))) Bez hadzania (ale nie uplne cisto bez hupania, ktore sa tym generuje) mozno tak max. tych 115.
ja tocim pres 100 klidne pet pet hodin, obecne kdyz se divam po ostatnich tak bikeri slapou dost pomalejc nez silnicari
Super zes prispevl, uz jsem si pripadal divnej :o)
A já si chtěl koupit silničku, abych mohl točit pomalu (tak 50–90) a silově. Rychlejc to neutočím, radši řadím dolů a ze sedla.
Teď jsem schopný na silnici točit 96 ot/min tak jednu hodinu a mám toho plný zuby, i když jedu okolo AP. Tohle je velmi individuální parametr. Při najíždění kilometrů se snažím co nejvíc točit a taky co nejvíc do kruhu. Moc mi to teda nejde, resp. cítím plno chyb, které mi nejdou rychle odstranit :(
Tak to jsem asi Vecernicek, pokud netrenuju intervaly v kopci :-)…B
Ale ve skutecnosti letos pri zaverecne rovinate casovne na TdF tocil Armstrong na rovine 100–115 ot./min.
Ale taky se o něm říká, že je schopen jezdit mnohem víc frekvenčně než ostatní.
Ano, na tom se shodnem.
Svoje řešení převodů jsem napsal do diskuse která se jmenovala „prestavba bika na 2×9“ ale je to v mým případě o přestavbě bika na 4×7
mam bika i silnicku a muzu z praxe rict ze z bika silnicku neudelas.. jo, muzes tomu pomoct, pokud obujes 1" slicky, kdyz i vymenis kliky/prevodniky za vetsi, bude to jeste lepsi, ale porad to neni ono…
zrovna vcera sme to palili z vikendu od chlumce n/c do prahy (72km, 30AVG) a tezce sem litoval, ze silnicku nemam sebou… :(
silnicka jede vzdy rychlej nez bajk pokud makas stejne… me ten rozdil dela 8–12km/h…
takze ja doporucuju zahodit slicky a koupit silnicky.. :))
co do bezpecnosti to vyjde nastejno, porad jezdis po stejnejch silnicich..
Chces rict ze na silnicce bys teda pri dojezdu do Prahy mel prumer 38 – 42km/hod? Hmmm fousaci ty jdes do sebe.. ;-))))
prumer neeeee…
sem myslel okamzitou rychlost.. a samo ze to neplati porad…
konkretne vcera bych sacoval AVG tak o 5–6km/h vyssi..
Tipuju tez asi prumerne o 5km/h rozdil bike/silnicka.
prumery porovnat nemuzu, to bych musel prakrat dat stejnou trasu na obou kolech a pak az by slo porovnavat… takze ten muj udaj je opravdu jenom odhad..
no ale pro poradek jeste musim podotknout, ze treba tu vcerejsi trasu (viz. vyse) jsem jel na 15-kilovym houpacim fullu 100/90, 2" traktory a 10kg bagl na hrbu.. ale jeli sme dva…
okamzity rychlosti mam zcela bezne o tech 8km/h vyssi na rovine, do kopce sem taky rychlejsi na silnicce, tam se uz hodne projevi 5kg vahovej rozdil a absence perovani a taky ze nejlehci prevod na silnici mam 30/25 a na ten to proste musim vyslapnout chte nechte(v pripade prudsiho kopce), kdezto na biku muzu jeste dost podrazovat, coz taky delam…
hej, psychologicky faktor podradovania na MTB je dost dolezity :-) ja mam na cestaku 42/23 najlahsi prevod a vyjst to proste musim…
42/23 tak to je totalni masakr, ja mam 39/23 a pri vyslapu na lysou horu jsem myslel ze se z toho po… planuju na pristi rok neakou „horskou“ kazetu s 26kou ci27 kterou ale na normalnich vyslapech nechci nasazavat aby me neskazila :)
tez mam 39–23, na Lysou jsem se jeste neodvazil, je to o moc prudsi nez pustevny? Protoze uz tam pri tech 13km/h nemam nejakou extra frekvenci slapani :)
Ten kousek od Zimného na vrchol je trochu prudší, jinak je to cca stejné.
no na Pustevny se teprv chystam tuto nedeli tak uvidim jinak Lysa je dobra v tom ze tam je siroka asfaltka kde neni zaden maras tak jde v pohode zikzakovat az nahoru(maximalne te nekdo sejme jak si to pofici dolu) ale treba takova Prasiva ktera sice neni tak dlouha ale je zas o neco prudsi ma u krajnice sterk a jeste k tomu co par desitek metru odvodnovaci kanaly.Javorovy je taky pekne marasnicky jeste ze je pod tim zaverecnym usekem ten maly plac jinak by se snad nikdo normalni tech poslednich par metru nahoru nevyskrabal :)
Prasivou je lepsi jet z druhe strany po cervene turisticke ;)) Je to zabavnejsi nez se drit na te asfaltce
jo pro silnicku idealni trasa :) jinak jsem byl dnes na pustevnach, nahoru jsem jel ze strany jak je lanovka a kopec rek bych celkem pohodovy s lysou se to neda srovnavat
)) nejak jsem prehlidl ze jde rec o silnickach. Na pustevny se chystam za 2 tydny. Jsem tam nebyl snad 8 roku. Tak se docela i tesim
Naprosto přesný. Silnička je silnička a ničím ji nenahradíš. Víš nejvíc se mi líbí, že spousta lidí tady tvrdí, že na bika dají tenký pláště a je to stejný jako silnička, ale že teda nezkusí dát na silničku tlustý gumy a vypálit do terénu. Podle jejich logiky by to mělo být stejný.
Na silnicku tlusty gumy dat nemuzu protoze se tam nevejdou!!
Bike s tenkymi plastemi rozhodne neni silnicka, to tedy ne. Jinak na silnicku kdyz das tlustsi gumy, tak to mas asi neco podobnyho jako 29" MtB s pevnou vidlici, HT a ouzkymi riditkami :) Da se to, ale neni to moc dobry :)
Nejsou nahodou berany sirsi nez XC riditka?
jestli máš na mysli zlomený xc řidítka tak máš pravdu, u tebe jeden nikdy neví :-)
Bez ******. Si zmerte riditka na silnickach a na XC biku. Vzdyt tady jsou sami vykriky „pomoc nevejdou se mi na riditka dve brzdove paky, ktera se pouziva vic“ nebo „jak zkratit riditka, kdyz uz nekoukaji z predstavce?“ atd. Si myslim, ze na XC biku jsou riditka tak 56cm? a na silnickach jsou berany i sirsi nebo ne?
Na silnicky se delaj berany nejcasteji v rozmerech 40–44cm :)
Mám dojem, že se šířka beranů pohybuje od 400 do 440 mm. Je ale možný, že se dělaj i širší.
Taky sem ted na to koukal. Fakt ale ziju v domeni, ze sem zkousel nejaky 56 a snad dokonce 60mm. Sem si rikal, ze to je parada na sjezd :)) To byly asi po Tomacovi :)
Se šedesáti centimetrovejma beranama by jsi na silničce vypadal jako pašerák melounů pod pažema.
lol :-)
60cm berany, uff, brutal :o)
preco brutal? cim sirsie barany, tym kratsi predstavec! :-)))
No ja viem ist na rovine na biku skoro tak rychlo, ako na cestaku (povedzme tych 28–32 km/h), ale akonahle sa ide co i len trochu do kopca, tak je rozdiel v case tak 20%…
To by me zajimalo, o kolik je ta silnicka do kopcu rychlejsi. Tech 20% mas vyzkouseno na jake kopce ?
Kdyz jsem na Alp de Huez vyjel na biku (11.5 kg) s pruzinovou citlivou vidlici (100mm) a plastich do bahna (Meduza) za 1:24, kolik by to bylo na silnicce.
Tam, kde mam na cestaku osobak okolo 22:30 (presne tento: http://www.rlp.sk/…h_profil.gif) robim na horaku snad za 26–28 min, proste sa neviem tak vymacknut, nevyhovuje mi, ked to na horaku rvem na ceste do kopca, takisto mam tendencie jazdit lahsi prevod ako na cestaku, vidla hodne pohlti… proste je to uplne iny pocit z jazdy, styl jazdy. Neviem proste ist tym istym „stylom“ na MTB a na silnicke.
Jo, v pohode. Ja silnicku nemam a na favoritu jsem jel naposledy pred 15-ti lety. Jen jsem chtel vedet, o kolik bych to Lancovi na silnicce natrel :o)
Ja som tam mal ten rok taky cas na horaku co som si upravil na cestu – pevna vidla, Mirage kluky (30–42–52), plaste 1,25" bez dezenu, relativne nizka hmotnost. Jazdi sa mi na tom lepsie ako na cestaku co som mal (posledneho som sa zbavil pred 10 rokmi). Karbonovy ram je aj po rokoch vyborny. Pripustam ze na ziletke by som mozno isiel rychlejsie, ale na horaku sa citim istejsie a to rozhodlo. Chodim na nom aj dlhsie trasy a s cestakmi stiham.
Ja som tam bol inac len 2×, 2000tusim a 2002 mam dojem. V 2002 bolo vyhlasenie dole, takze sa muselo ist tou cestou spat, a v pohode som si svistal dole skoro 2× rychlejsie ako ziletky, a poniektori si tam lepili defekty. Holt, ta cesta je tam sice asfaltova, ale miestami asi len na horak.
nepodliehaj iluziam. tam kde na biku urobis 30, tak na ziletke 40, takze by si urcite nestihal, aj keby si isiel v haku.
mam ziletku aj MTB, takze viem, co hovorim :)
tak som Ti to zbytocne pisal, vies to davno aj sam :-)))
Tak niekde bude zakopany pes. Lebo na horaku do kopca by si takyto rozdiel nemal mat (ovsem neviem ake plaste,styl jazdy a vahu mas u horaka) a na rovine by si mal mat rozdiel vacsi.
jazdis vobec na cestaku, ked sa k tomu takto vyjadrujes? neefektivita siloveho slapania na MTB (pohupovanie vidly, pruzenie plastov…) sa prejavi prave v kopci. Keby som mal na MTB barany a pevnu vidlu, tak by to urcite bol mensi rozdiel. Na rovinke je to naopak hlavne o prevodoch…
Ze ty nevies jazdit frekvencne na horaku a jazdis silovo nie je moj problem. Na svojom fulle spravmi vacsiu slapaciu frekvenciu ako ty na svojom cestaku a bude sa mi hupat menej nez tvoj cestak.
No veď uvidíme 15.9. na Neštichu, vidím, že sa chystáš, tak mozeme porovna? moj 12 kg ces?ák a tvoj 11.7 kg (či koľko :) full… ak teda pojdeš na ňom :-)
No, asi dojdem. Ale este sa uvidi. Serie ma teraz ten nemecky zmrdny tlmic a niektori ma tam nechcu, lebo vraj bude prsat, ak dojdem :) Ale ak pojdem, mozno si dam lahke plaste, takze budem mat 11.5kg :) Inac ale fakt by ma zaujimalo, ako som na tom teraz, takze ma to laka tam ist. Porovnat si cas.
A tym padom vlastne je jasne, preco ti to do kopca na horaku nejde. Jazdis silovo a na cestaku sa to prirodzene neprejavi.
hm, este ze ta mam – aby som sa dozvedel, ako vlastne jazdim. ak frekvenciu 95–105 na rovine nazivas silovym jazdenim…
No ja neviem, ty sa stazujes ze sa ti to hupe. ja tiez jazdim 90–120 a nehupe sa mi. Tak neviem.
hupe sa mi vidla pri jazde zo sedla, zamozrejme to nejazdim 100 ot./s :-)) inak mam HT. a mam natvrdo fukanu marzocchi, takze fakt sa hybe len pri slapani zo sedla – ja ale zase rad slapem zo sedla… takze dosledkom je to, ze oproti silnicke sedim v tom istom kopci ako pribity v sedle, a tym padom som pomalsi…
No to musim suhlasit, na bajku sa velmi neda jazdit zo sedla, vidlica je ale nie problem (mam lock a aj tak sa velmi nehupe), ale problem su riaditka a celkovy posed tak, ze pre idealne postavenie na jazdu zo sedla a vyuzivanie vahy by som prekracoval asi riaditka. Toto beriem, a niekedy si to musim znovu ozivit na cestaku :o) No az tam nahodou budem, tak ma poznas podla toho, ze mam cierno/cervenu LRS meridu, bieleho bombera (maraton), nastriekana aj korunka na bielo (nie mnou :) a sedy mule camelbak (ten si tiez zoberiem, naviac vaha 3kg, ale co uz, no). Jo a mango cerveno(asi cierna) prilba.
No konecne, po dvoch dnoch, sme sa k tomu dostali :-)
Ja na cestaku kopce jazdim na dost tazkom prevode (nemam na vyber :-/) a tym padom hodne zo sedla – a toto neviem replikovat na horaku (ano, viac veci je problemovych, vidla, riaditka, plaste…), takze tvrdim, ze ja pri mojom style jazdy na cestaku rychlejsi budem, a to o dost.
Ja mam tiez cerveno-cierno-sedu Mango Flash, cestak stary cervenobiely crep Author (ak dovtedy nekupim novy), asi cerveny dres, alebo cierne Sensor triko… a camel Source, cerveny… idem na 100%. A mam dlhe vlasy, takze ma najdes lahko :-)
Hej, niekedy staci par detailov a clovek sa nedohodne a staci jazda v praxi a je vsetko jasne hned :o)
Eee, zabudol som. A jazdis tych 95–105 na horaku ? A do kopca ?
Jo hodne casto mi rikaji bikeri co je predjizdim ve velkem kopci, ze to se mi to jede na silnicce. Pritom ale toci kasparka, a vetsina lidi ma na silnici nejlehci 39/23, tak si to muzou zkusit drtit treba pul hodiny na 50 otacek za minutu..
To bych teda ted nezvladl. Na to je potreba trenink sily, aby clovek tahal tezky prevod delsi dobu. A to na MtB muze byt tez problem, krouti se vidle, riditka, kliky, kola, zadni stavba, vsechno se krouti :o)
… jako hadi se to vsechno kroutí :-))
Zeby na hada pomohly pevnejsi kliky ? :o))
mam 39–25 a to se da vydrzet. Mit tam 23 , nebo dokonce 21, tak to tlacim!
no, ale kdyz nevrazis X tisic do novy silnicky, tak si muzes koupit lepsi MTB – napr. se zapletenyma kolama s plochyma dratama (tuhost+aerodynamika na silnici), vidli s LO, tuhe kliky, tretry… a taky celkove lehci kolo – tudiz taky budes o par km rychlejsi. A jak uz jsem psal – kdyby se ti vesly do toho ramu krosove nebo dokonce silnicni kola (prece jen maji nizsi profil), tak to muzes pouzit i tak. Porad se nedostanes na cenu 2 kol, i rozbitych usecich silnice si muzes zapnout vidli, aby ti zmirnila nasledky, brzdis si spolehlivyma kotoucovkama… Doma ti to zabere min mista a mozna by se nasly i dalsi duvody. Kamos co si ted k silnicnimu kolu koupil Durateca Sonix, komplet na XT (disc) za cca 50 000 rika, ze je na tom skoro stejne rychlej jako na silnicce. A to neprezouva plaste, nemeni kola a vidli ma zehlicku bez LO (Duke XC). Pokud by si jeste dokoupil zapletene kola (napr. Crossmaxy), tak to bude uplna raketa…
na silnicke mas uplne iny posed (mna vyhovuje viac, ako vzpriamenejsi posed na MTB), aj to vplyva na vykon – a teda davat na bika barany, to uz by bola ina zverina :)
Ne, je to jako rika Daf. V pohode na biku, ale po silnici. V terenu nektere veci trenovat nejde. A o tom jak slape ziletkar/biker. No, dej ziletkari fulla a budes vides jak se zacne houpat :)
Ne, spravne slapani a frekvenci se lze naucit v pohode i na fulle. Sam na sobe vidim vysledky.
Ono totiz mozna kdyz se rekne bike, automaticky se s tim spoji teren. Ale nikdo nikoho nenuti jezdit s bajkem v terenu. Problem s frekvenci/slapanim na bajku je castokrat zpusoben ne dobrym posedem, nastavenim kufru, atd, atd. To vsechno je potreba poladit.
Na silnicke to ale jde lepe, to je fakt. Ale radeji vrazim 20k do bika, nez si kupovat dalsi stroj. Pokud teda neplanuju na nem jezdit i jinak nez treninkove. Navic, ja osobne tam kde jezdim na trenink nekdy vyuzivam vyhod toho, ze mam 100/80 i kdyz jedu po silnici. Misto toho abych riskoval kolesa w3s, uhnu za silnici do terenu.
Cestak alebo bike, to je jedno, bohovo sa da zamamkat aj na jednom aj na druhom.Na XC-cku staci dofukat gumy, zalokovat vydlu a dat si svihacik po ceste, ba niekedy v pohode drzat tempo s cestakmi.Ja si ale neviem predstavit, ze by som mal len cestak pri sucasnom stave nasich ciest a popri tom sa pernamentne sfetovavat so smradom z aut, okrem toho na ceste ide o zivot viac ako kdekolvek inde.Najlepsia je ale kombinacia- na XC svihacikom po asfaltke az do lesa( lesny teren ma nenapodobitelnu atmosferu ),tam si to vychutnat az do omrzenia a sup domov pomedzi auta. Ked sa clovek uplne v lese znici , tak sa na tu asfaltku normalne tesi.
podle mě je ******* jinde, dnes je na silnicích přeautováno a najít nějakou silnici, kde se dá v klidu frčet na žiletce a přitom se nebát, že tě někdo sejme, tak to je o štěstí … bohužel :o((
Ze jsu cesty preautovane je jedna vec, keby aspon ty vodici co v tych autach sedia jazdili normalne.Tak napriklad plati jedna zasada, „Cim viac sa autu vyhnes,tym viac sa ti auto nevyhne“,ale lizne ta spatnym zrkadlom.Nedavno som bol u Vas v Cechach a bolo tam ovela viac cyklistov na cestach ako u nas a zdalo sa ze aj vodici ich celkom dobre beru, ale hovada sa najdu vsade.
Oni normálně prostě jezdit nebudou. To je důvod proč se silnici vyhýbám ja čert křížu.
Jj, to je právě to. Dost často jezdím do Brna, i na víc dní, a občas si s sebou vezmu silničku (bika teď nemaje). Naposledy jsem si dal kra?oučký kolečko Medlánky-Žabiny-Bystrc-Vev.Bytýška-kuřim-Medlánky a byl jsem rád, že jsem se vrátil živej. Tolik aut, co mě cestou míjelo, projede tady v tom našem zapadákově za dva roky. Navíc ti plechovkáři zvyklí na městskej provoz jezdí jak hovada. Kdybych byl zůstal bydlet v Brně, tak je ze mě dneska zaručeně biker, kterej se silnici vyhejbá jak to jen jde. Ále že bydlím vedle O.h. a Jeseníků, je ze mě spokojená žiletka :-)
Jeseníky to je silná inspirace na jízdu po silnici. Takově Červenohorské sedlo, Praděd nebo Dlouhé stráně to už je klasika.
tak to ti můžem závidět … já teda zůstanu u bika (až si nějakej pořídím po tom, co mi ukradli )…
Naprosty souhlas! Silnicku uz sem dva roky nevytahl od rodicu z garaze a uz ji asi nevytahnu nikdy :-( Jeste navic k tomu, ze me nekdo sejme me cim dal vic vadi smrad z vyfuku, takze vzdy co nejkratsi cestou do lesa!
Presne tak. Bohuzel, u nas ( bratislava & okoli) to zacina byt nebezpecne i na bajku. Po turisticke znacce se ritej motorky & styrkolky (i pres chko), dokonce se tady vali nekdy i auta (nikdy bych neveril, kam osobni auto dokaze vylezt), cesty v chko, at asfalt nebo ne asfalt je mnohda pripominajici dalnici … to vse i pres zakazy, chko, rampy & dalsi veci.
souhlas. Silnicka ma svoje kouzlo, ale aut bude jeste tak urcite 10 let pribyvat. Pak to mozna zacne klesat. Budou rust restrikce ridicu (vysoke pokuty, mene mista/vyssi ceny za parkovani, omezeni vjezdu do center mest, mitne, cipove snimani rychlosti, zacpy a znich vyplyvajici cim dal vetsi pomalost automobilove dopravy, ceny benzinu, aut a jejich oprav, pojisteni atd, atd… (ja osobne bydlet v Praze, tak si uz auto asi ani nekoupim a vubec nechapu amiky v N.Y., jak muzou jezdit autem, kdyz je to 3× pomalejsi nez metro :) Tak mozna, ze aut zacne po takovych 10 letech, mozna i pozdeji, ubyvat. Mozna, ze to nebude uplne tak, ale neco v tomhle smyslu se deje a bude dit. A jestli za 10 let se u nas za deset let budou takove silnice jako u zapadnich sousedu, tak bych si taky rad poridil silnicku:)
Ale ted spis planuju, ze bych mohl s kotoucovkama koupit na bajk i krosove 28" rafky, uzke plaste a mozna pevnou vidli (pokud by to do ty odpruzeny neveslo) a myslim, ze by to bylo ok. Hlavne to dost usetri. Na nase silnice je stejne cross nejvhodnejsi.
Jen tak na okraj, ti amíci v NY mají nejdelší sí? metra na světě.
no to jsem ani nevedel, ale je docela hnusny, spinavy… Ale je to brutal, 6 pruhu v jednom smeru, vsechny ucpane, jedes pomalu a to nemluvim, kdyz se dostanes do zacpy… shit! A kdyz dojedes kam potrebujes, tak zaplatis na nejakym soukromem parkovisti 7 USD za pul hodiny stani :))) Cha, cha! Na to bych se jim mohl ******… Metro za dolar padesat za 1 jizdu, 4 USD na cely den. Jsou tam i blazni co jezdej na silnickach, ale ti musi byt fakt otrli vzhledem k tomu jak se tam k sobe chovaji ridici (kazdou mili si prozijes takovou krizovku za volantem :) je to proste totalni ridicska anarchie a na kole bych tam po ceste fakt nejel!
Jo jo, cross je vazne skvela vec. Pri stave nasich ciest mam pocit, ze by som musel galusky rozsekat 2× denne… Inak neviem, ci sa ti vlezu 28´´ rafiky do klasickeho MTB ramu.
no, ja to zatim nezkousel ale v obchode, kde jsem kupoval kolo mi rikali, ze do toho ramu (Maxbike) a vidle (SR XCP75) to pry jde kdyz mas kotoucovky. Ale to ja zatim nemam. Crossove kola jsou o 2palce vetsi na prumeru, tedy 1" na polomeru=cca 2,54 cm a to tam nejak vejde. Kdyby ty plaste na to byly jeste nizsi, tak by to mohlo jit. Jinak v cykloservisu (je to i na cykl.cz) je v clanku Kolo z lidu – stavime si sami nejakej Cannondale CAAD, ktery majitel pouziva se silnicnima i horskyma kolama. Dalsi moznost je koupit ram na 29" kola, ty ted prodava Superior a pripada mi, ze je to kolo levnejsi nez na 26". Vadou je, ze to ale min vydrzi, je to mene obratne v terenu a ma to horsi akceleraci. Taky je omezeny vyber plastu. Ale lepsi nekde polevit, nez strkat dalsi desetitisice do silnicky, ne?
Nooo, ta akceleracia z nuly je vazne dost uboha… Ale na druhej strane mas vidiet, ako 28´´ obute do slickov zrychluju dole kopcom! :) Obratnost v terene posudit moc neviem, kedze v okoli Blavy je mnozstvo skvelych „horskych“ asfaltiek – cize za kopcami nemusim chodit do offroadu. Cross by som ale aj tak nebral moc do hardcore terenu, na ten nie je az tak urceny. Tak este sem-tam nejake prejazdy „po hline“, ci solidnych lesnych nespevnenych cestach.
Kámoš to vozil – na kotoučovejch nábách napletený silniční ráfky, a vleze se to v pohodě. Je to živější, než když dáš jen sliky – ty 2" na obvodu jsou znát.
lenze standardne cestne rafiky nemaju v skutocnosti 28", ale len 26". ja mam na cyklocomputeri rozdiel v obvode kolesa na biku a na cestaky tak 2 cm. 28" maju len stare cestaky a crossy…
No jo, když nad tím teď přemejšlím tak já mám rozdíl v obvodu taky jen 3cm. Asi podstatnější bude rozdíl v hmotnostech těch ráfků.
Momentálně kombinuju dvě kola. Můj bajk s bálónkama, který používám do terénu a když se chci jenom projed po asfaltu tak si půjčím bráchův na slikách a spevnou vildlicí.Je to kompromis ale na silničku zatím nejsou penízky.
Bajky jsou bajky. Někdy závidím tu volnost jet si po turistických značkách a nebejt odkázaný jen na asfalt. Ale v pátek jsem na silnici sjížděl sjezd do Loděnic kolem štěrkovny a taky odvaz. Ještě že nic nahoru nejelo. Adrenalinek dost slušný, dobrá cesta a maximálka 65 km.h. a nějaký drobný. Když nejezdí moc aut je to taky nádhera.
Nejen ze je vsude preautovano, smrad z vyfuku a uzky silnice, ALE uz se skoro neda mluvit o asfaltu !! Silnice sou sama dira, vymol, kanal, strek, zivicna sracka apodobny humusi. Silnicku nemam a myslim ze tady v krkonosich se skoro nevyplati. Si ani poradne neuzijete jizdu. Kdyz uz se nevyhybate autum a chodcum tak cumite do silnice, abys jaks-taks po rovnym asfalte !!
Nemyslim, ze by silnicka byla nebezpecnejsi nez XC, jenom je ta bezpecnost
vic odkazana na druhe nez na tebe. Opatrnosti nikdy neni dost a kazdyho ridice
auta je dobry preventivne brat jako poloslepyho, nesikovnyho a bezohlednyho. Je
lip mu dat prednost i tam kde ji nema a radeji si ho podat az zastavi nekde na
cervenou:)
Silnicka je super a bike je maso. Silnicka asi lepsi v teple aby ofukoval
vetricek, bike do nepohody a od podzimu do jara.
Jak bude přibývat kol v terénu, tak budeš víc a víc odkázanej na na druhý co se týká bezpečnosti. Vem si jak to vypadá v létě, kdy vyráží víkenďáci a celý rodiny na kole do přírody.
Tak tak. Ale co sa tyka bezpecnosti, uzke plaste a slabe brzdy .. je nie zanedbatelna vec u cestaku.
Jo…to mas pravdu…omrzel me vzaadu zdvih 80mm…takze jeste sezonu to na tom ustojim a pak neco se 130 az 150…a neco ala jednocep – at se to houpe :)…silnice jsou nebezpecny, takze tam rvat prachy zatim nebudu…Jo…a jeste jsem si poridil FRko…to je lepsi nez horak :o)…ale tedka si musim poskladat novy. :)
Já mám jak horáka tak silničku (a i treka) a střídám to. V terénu je to správný adrenalin, silnička – to je zase takové potěšení. Když je dobrý asfalt, malý provoz a narvané gumy lehce šustí po asfaltu – to je požitek a pohoda. I když na silničce je dneska taky dost adrenalinu – třeba když vás tirák s přívěsem zažene do škarpy (letošní zážitek).
Ja presne tak isto ako ty, v sobotu je to horský, v nedeľu, keď je menej áut, tak s partiou ces?áky. V strede týždňa na ces?ák už len veľmi zriedka, začína ís? o život.
Silnicku si asi nikdy neporidim, protoze: bojim se aut, nemam rad smrad z vyfuku, nebavi me drncat se po rosekanejch silnicich a na silnicce se vubec neda skakat. Kdepak zustanu u freeeridu a obcas protahnu xc kolo.
Že se na silničce vůbec nedá skákat, panáčku? Pravda, radši do dálky, než do výšky/hloubky, ale přeskakovat hluboký díry na silnici, který uvidíš v 50km/h na poslední chvíli, to je ten pravej adrenalin. Přijeď se někdy podívat, jak zvládáme jeden roztřískanej železniční přejezd pod prudším sjezdíkem. Jestli z toho budeš tak vyvalenej, jak nevěřící plechovkáři, tak ti to klidně předvedem ještě jednou :-)
Zdravim,
tak ja som po 2 rokoch jazdenia na biku presiel tento rok na cestak a myslim, ze to je to, co som od bicyklu cakal. Mam dobry ram, zaklad Xenon a max. spokojnost. Zatial asi 3000 km bez poruchy, bez centrovania atd. Skakat sa nieze da, ale musi :) A cesty si staci vybrat menej frekventovane. Cez vikend vybehnem na hlavnu, uplne v poho a cez tyzden cez dediny a tak. A je to bezpecnejsie – na MTB som spadol 3× za 2 sezony a velakrat som mal na male (a to jazdim opatrne) a na ceste ZATIAL ani raz.Tak uvidime.
s tim padanim je to na hovno. na silnici nepadnes leta, pak te sejme auto a ses na voyiku. presto jeydim pouye silnic. bika bzch si poridil jako doplnek, ale yatim na nej jen sporim…
Taky jsem nevěřil, že by mě silnička chytla. Loni jsem ale byl úplně uchvácenej z Tour a začal jsem sledovat i silniční dění ve světě a u nás. V zimě jsem pořídil silničku a říkal si, že to bude svezení jako s bikem kde jsme to v partě po silnici valili 35, ale tak 5km a dost. Když jsem na to najaře sednul byl jsem z toho hotovej, že to nejede a mé představy o pár šlápnutích do pedálů se rychle rozplynuly. Musel jsem se na ni nejdříve doslova naučit jezdit a fakt jinak šlapat. Po čase se dostavila změna. Už to pěkně jezdí a hlavně mi to moc pomohlo na MTB. Z loňských 200stých míst na maratonech letos okupuju 50ku. Není to ze 100% jen kvůli silnici, ale dost to pomohlo. Navíc mě silnička začala moc bavit a stávim na ni hodně času. ALE BIKE JE BIKE!!!
No me zase paradoxne pomohl pri jezdeni na silnicce bike :) Koupil jsem ho asi pred mesicem a pri jizde po asfaltu do kopce jsem byl tak vyvalenej jak to vubec nejede, ze jsem proste zacal vic makat a i do kopce se snazim jezdit frekvencne. Ted jsem zase po tom mesici sednul zpatky na silnicku a stejny kopce jezdim o 3 km/h rychlejc :) Jinak silnicka forever, bike bude asi jenom jako doplnek.
Jsem nesmírně š?astněj, že jsem si před osmi lety koupil bike, loni fulla a těch 8 let jsem na silničce neseděl a doufám, že aspoň stejně dlouho sedět nebudu. Tan pocit, kdy sjedu ze silnice do lesa, klidu, terénu, ten žádná rychlost po asfaltu nenahradí.
Já jsem na tom opačně. 20 let na silnici , teď 2 měsíce na půjčeným , a kupuju prvního bajka. Na silnici je to prostě o hubu kvůli provozu a je to čím dál horší. A tam, kde jezdí míň aut jsou regionu, kde žiju, tak mizerný silnice, že je to maximálně na krosový kolo. Rychlost na silničce je paráda, to nepopírám, s mtb je to na asfaltu foufalý. Ale než kamionem, radši se zabiju stromem! Bye bye, Lance!
Diky za prispevky, necekal jsem, ze se tu to tak rozjede. Nicmene me poznatky ze silnicky jsou asi takove: Co se tyka silnicniho provozu, objemy se musi najet tak, nebo tak na silnici a v tomto smeru je silnicka na miste. Mam pocit, ze horak akceleruje vic, ale na druhou stranu, silnicka ma zase rychlejsi prevody, takze na 100 Km mam o proti horaku cca o 4 km lepsi prumer (35). Jinak jsem celkem spokojen… :-)))
Ak mas maly okruh, tak bajk je lepsi, za rovnaky cas menej km. Na cestaku by si to musel jazdit 2× … :)
asi si musim zaklopat na drevo, ale ja ani v okoli bratislavy nemam s premavkou problem… takze si to vychutnavam na biku aj na ceste ;)
Ja jsem taky nemel problem s bikem uviset silnicarum (mozna si nekteri vzpomenou na blazna na RB, ktery je drtil do Pusteven na silnicnim BeskydTouru :-)), Nicmene na silnicaku jezdim prumery cca o 5 km vic!!!