• tim

    Nejsem si úplně jist pochopením rozdílu : ETA – zmenší vzdálenost osy vidle a korunky
    - blokuje odpružení i útlum při zachování
    30mm netlumeného pružinového zdvihu

    ECC5 – zmenší vzdálenost osy vidle a korunky
    - blokuje odpružení i útlum + nabízí
    další 4 polohy nastavení rychlosti
    komprese Shrnuto při zamčení vidle : ETA sníží předek biku a trochu houpe (30mm), ECC5 pouze sníží předek a mění vidli v pevnou (nebo jen vidli zamkne při plném zdvihu ?)???

    0 0
    • lubos  

      ECC5 nemeni kompresi, ale tlumeni odskoku. ECC5 pouze sníží předek a mění vidli v pevnou.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • filipes  

        I zamcena vidle trochu chodi – nekdy ze zamkne niz, nekdy vys, nekdy vic, nekdy min. Urcite zalezi na tlakach v + a – komorach, je to pro me docela magie. Jinak rozdil mezi jednotlivymi polohami pro utlum odskoku je docela znat.

        0 0
        • lubos  

          Nooo, ona nechodi. Ono je to tak, ze ji zamknes a smerem dolu se da zatlacit. Kdyz se poradne opres tak ju sundas treba o 5cm, 6cm dle toho jak ji mas nafouknutou. A nekdy pomerne brzo i vyjizdi zpatky. Asi ne uplne zamcenej tlumic. Na tlaku +/- nezalezi, resp. zalezi asi jen tak, jak ji dokazes zatlacit. Stelovani utlumu je znat, na to to tam je :o) Ja mam ale jenom ECC3, i kdyz ma 5 poloh. Ale pouzit se daji jenom tri. Neco jako zajic u RS, normalni a lock. +/- stelovani je fakt nekdy magie, resp. samo o sobe ne, nebot + je klasika, – je negativni pruzina, cim vic nafoukas tim je silnejsi ( a s tim plynouci efekt) ale magie je teprve kdyz zacnes menit vysku oleje :o)

          0 0
          • filipes  

            Me to prijde magie i bez meneni oleje – kdyz jsem prefouk neg komoru trochu vic, tak se udelal staticky sag a klas poklesl! Naopak upustenim narost. Prifouknes pozitivni a sag se zmensi. Takze k laborovani s dufukovanim potrebujes i pravitko na mereni statickeho sagu ;-) S vyskou oleje jsem to pochopil tak, ze v pravy noze musi mit ECC5 dost aby to tlumilo ale ne moc aby se chod nezmensil o olejovy doraz. V levy je to jenom kvuli mazani a staci tam minimum. Cekla bych, ze hodne oleje = mensi objem vzduchu s vetsim tlakem = mene citlive.

            0 0
            • lubos  

              Jasne, vzdyt to je prave to, sila negativni pruziny (nebo air komory v tomto pripade) ovlivni sag. Pokud je moc silna, udela ti prave staticky sag – snizi zdvih. A to je uz spatne. Proste tu komoru musis mit fouklou tak, aby ti nebrala zdvih. Obecne pravidlo na tuhle vidlici je tlak vzduchu v negativni komore = 3× tlak pozitivni. Nekdo uvadi jeste +5, 10 psi, ja treba mam spis min., tak –5psi. Pokud ti nafoukani komory danym tlakem snizi zdvih, pravdepodobne v ni mas olej, a to je spatne. Olej v prave je na tlumeni/mazani, a je ho tam vic. Jak pises. V leve jenom mazani, minimum , no min. alespon 30, spis 40ml. Zmenou mnozstvi oleje menis progresivitu zdvihu, citlivost se tim neovlyvni, ta se nejvic ovlivni foukanim negativni komory vzhledem na pozitivni. Moc oleje znamena, ze na vetsi zdvih potrebujes vetsi silu, nez kdyz mas oleje min. Tak nejak laicky receno, jstli s tim budes skakat, tak nestaci vic nafoukat, je potreba vic oleje. A pokud jezdis xc/maraton, tak spis min oleje a vyuzijes na vyjizdke maximum zdvihu.

              0 0
              • filipes  

                Takze dolitim oleje ze zmensi objem komor, proto vzdych + je pak nutny nafoukat na vetsi tlak = progresivnejsi chod?

                0 0
    • tim  

      Díky za reakce. Můj dotaz částečně vznikl po shlédnutí modelů 2005. U Marathon XC je uvedeno, že v jedné noze = ETA a v 2 TST ( novinka pro 05 na obdobném principu jako ECC a ETA ). Lehoučce mě to mate. Když k tomu připočtu ještě TAS (další novinka – možnost nastavení zdvihu 105–120mm), tak ta XC = vypadá dost nacpaná.

      0 0
      • Marek  

        Jenom bych chtel upresnit, ze pri „zamknuty“ ete to prakticky nehoupe. Pouze pri ukrutnym zaberu do ukrutnyho kopce zaznamenam pohyb max. do 1cm.

        0 0
      • lubos  

        ETA je klasika. TST je jenom (imho) nova verze ECC, kterym nastavujes prubeh tlumeni. TAS je nejaka vychytavka, kterou se meni zdvih, u XC je to udelane pruzinou, u SL dalsi vzduchovou komorou. Nacpana je :), i se mi libi, ale bojim se, jestli to bude jeste chodit tak jak ma, jednoduse servisovat, a jestli se to nebude srat. Kolik tam bude zas plastovych kolecek (ala RS), a uz vubec se mi nelibi , ze ponekud podrazeli.

        0 0
        • filipes  

          Hele u M pisou o te PAR tohle: If you inflate pressurized air through the valve, you can modify the damping of the forces generated during the compression phase at the fork's legs travel end. If you increase the pressure inside the fork's leg, you increase the compression final braking.

          • u cistejch vzduchovek se zdvih meni fakt prefouknutim – komory.

          Viz „130mm to 150mm (one cartridge w/different pressure on negative chamber)“

          0 0
          • lubos  

            Aha, tak dik za opravu. Tak maji komoru jako ma Sid na tohle. Tak zmena jenom prefoukutim negativky, hmm skvele. Uz ted je u mne jenom tak-tak abych foukal negativku s pumpou na M. Aby jeden mel na tuhle vidlici dve pumpy, nebo dva rozdilne manometre montovatelne na pumpu. Kdyby nekdo o nejake vedel … a s tim bazmekem co brani upusteni ventilu.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.