MFDnes vyzývá k útokům ba cyklisty

173 nepřečtených
  • kolombo

    Tohle jsem našel v dnešním vydání MFDnes, Liberecký kraj Podepsán je pod tím Petr Dvořák z Liberce.

    Chování cyklistů je stále horší 8.9.2004 Liberecký – strana 3

    Stará pravda říká, že lidé, kteří jezdí autem i na kole, střídají své role: jako cyklisty je štvou řidiči aut, ale po usednutí za volant zase nemohou přijít na jméno cyklistům. Snažím být vůči kolařům slušný, ale mám čím dál víc pocit, že je to jednostranné. Cyklisté si v klidu jezdí dva metry od krajnice, zásadně vedle sebe a už ani nereagují na houkačku.. Asi začnu jezdit v jejich těsné blízkosti, a? cyklisté vidí, zač je toho loket. Doslova.

    0 0
    • Meesha  

      Docela by me zajimalo jakej cu*ak to napsal. Tatru na ne!

      0 0
    • Thorn  

      v niecom ma pravdu – „family“ cyklisti sa spravaju ako hovada – minule som obiehal v zjazde dvoch podobnych, roztiahnutych na celu cestu, tak som zakrical „zlava“ – samozrejme idiot skocil prave dolava… keby som to nebol tak trochu cakal, tak nechcem mysliet, ako by som dopadol, nastastie som to predvidal.

      0 0
      • kankrlicek  

        Z tohoto důvodu křičím ,,JEDU ZPRAVA" a neměl jsem problémy, pokud se nespletu a nemyslím tím zleva :)

        0 0
        • kimi  

          No jo, ale představ si, že si toto přečte běžný čtenář MFDNES. To z nás zbydou mastný fleky za krajnicí…

          0 0
      •  

        hm to ja dneska potkal po ceste domu peknyho cur*ka s holkou na biku, ta holka jela v poho pekne v pravo ale ten kluk… no proste si trenoval esíčka tam a zpět a asi ho to moc bavilo, proti němu jel borec ja ho predjizdel ve smeru jizdy, no docela sem kroutil hlavou a ten biker asi taky

        0 0
    • Beeda  

      Tak to si asi jeden trambusak vzal k srdci. Dneska v Jablonci pod prehradou me musel predject ( a vytlacit me mimo asfalt) i kdyz mu jelo auto v protismeru jen aby o 20 m vys stal na cerveny a ve fronte. Tam jsem mu rek svy… Pak zas pred libercem poustim lidi na prechodu a nakej blbec me zas predjizdi na prechodu div ze ty decka nesejmul. B

      0 0
      • vlty  

        pozor na to, shodou náhod nemusí ten řidič za tebou na ty děcka přes tebe vidět! (osobní zkušenost)

        0 0
        • mastihuba  

          no třeba právě proto by se bezhlavě nemělo předjíždět každý auto, který zastavuje nebo jede pomalu atd. Zrovna před 14ti dny jsem byl svědkem jak borec sundal na přechodu chodce. Ten dutej zvuk nárazu a tělo letící jak hadrová panenka neni nic pěknýho. Jezdím s měskou dodávkou, přes kterou řidič v osobáku jedoucí za mnou skoro nic nevidí. Většina řidičů asi nesnese deprimující pohled na zadní dveře velkýho auta a předjíždí i v úplně nesmyslných situacích.

          0 0
          • vlty  

            no on asi každej má rači před sebou výhled, než rozhled pět metrů a pak obrovský dveře dodávky/náklaďáku.

            0 0
            • mastihuba  

              to je sice pěkný, ale nechápu to když mě v obci předjíždějí osobáky přechody nepřechody lidi nelidi jenom proto, aby se na ty dveře nemuseli dívat. A pomalu zrovna nejezdim.

              0 0
              • MartinXC  

                Vyzkoušej si to a pochopíš, že je to vlastně jízda naslepo, kdy čumíš jen na zadní světla toho před tebou bez šance odhadnout reakci. Takový subjektivní pocit omezení prostoru. No a jak píšeš, že nejezdíš pomalu – tím asi ještě víc vydráždíš k předjetí :-)

                0 0
                • Pepazdepa  

                  S tou jízdou naslepo nemůžu souhlasit. Lidi v osobáku mají neutuchající nutkání cokoli většího nebo nákladního předjíždět. Ovšem zkus mě předjet, když sedím v Ducatu (fiat). Na rozjezd v městském provozu ti nic jiného nezbude, než mi koukat na záda. A nechtěj vidět na dálnici, kdy s přehledem pojedu 160 až 170.. A pak se najde borec co předjíždí na „oslovy plnokrevníka“.

                  To sem odběhl, ale jde o to, že pokud jedeš v osobáku za dodávkou nebo kamiónem v městském provozu, tak jsi ve výhodě! Máš jistý, že tě nic nepřekvapí a stačí jen hlídat bezpečnou vzdálenost. Jelikož má náklaďák před tebou na kapotě napsáno „CB“, tak si bud jistej, že pokud maže 80Km/h jsou „čepice“ (policie) na obědě :) Já přejdedu po městě jen toho, kdo zmateně nebo zbytečně brzdí, nebo když z něj něco visí a hrozí, že mi to upadne na „mazla“ ..

                  Český řidič má v makovici zalogováno že, „pokud jede ten předemnou 65km/h, tak mě nesnesitelně brzdí a za všech okolností ho musím předjet, protože já musím jet 70km/h!!! “

                  0 0
                  • mastihuba  

                    sem byl trochu pomalej

                    0 0
                  • MartinXC  

                    To jako chceš závodit? S Ducatem ? Jedno z těch aut co parkují na dálnici když po ní jedu… ;-)

                    S bezpečnou vzdáleností ve městě se nedej vysmát: to je pro „borce“ výzva k předjetí… (důvod: ten předemnou má odstup zbytečně velký)

                    0 0
                  • TinkTink  

                    Hele…tohodle se da vyuzit i k necemu jinymu – jel jsem za kamionem docela blizko nedavno mezi Olomouci a Mohelnici – kotel lidi nas predjelo…ale melo to svy obrovsky vyhody – vitr, ktery foukal proti nam, rozrazel kamion a ne ja…a ja si v pohode jel za par litriku :))

                    0 0
                    • Mamutt  

                      Nápodobně.. Jestli znáte Pihelskou silnici mezi Lípou a Novým Borem – strašně rozhoupaná cesta, na předjíždění tam není pořádně vidět. Ale jede to tam rachle a spousta volů ráda závodí. Takže už se mi dvakrát stalo, že jsem doslova stál na brzdách, když se mi na poslední chvíli vynořilo zpoza kopečku auto v protiměru. Takže se rád schovám za náklaďák, před ním všichni uhnou ;) A co, tak dojedu o 5 minut později…

                      0 0
                      • Pepazdepa  

                        Tink Tink a Mamutt ví o čem jsem mluvil.. A pokud jde o tu bezp. vzdálenost mezi auty ve městě, tak jen debil jede tak, aby se před něj další cpali.. To je tip řidiče skrze kterého se dějí ?ukačky.. Jede tak, že dává popud ostatním k předjetí :( Pokud jedeš v koloně městského okruhu za kamiónem, tak jeď tak aby se před tebe auto nevešlo, ale ne tak, aby jsi musel měnit nohu na pedálech, jako bys si mačkal rukou forbes.. Já myslí, že je jasné o čem jsem mluvil a co jsem chtěl říci..

                        Pro ty co jim zákl. pravidla městské džungle nic neříkají a? jezdí jen na kole a to jen po lesích.. Do auta nesedat vůbec :)

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ty se mi snad zdas. Na takovy, ktery nepochopej, ze ta mezera predemnou je bezpecnosti odstup, mam jednoduchy skolici recept. Pri jejich predjizdeni tu mezeru zkratim, aby se tam jejich pekac nevesel. Asi by se to dalo povazovat za braneni v predjizdeni, ale jake to predjizdeni souvisle kolony vozidel pres plnou caru, ze?

                          0 0
                          • Pepazdepa  

                            Ty se zdáš snad mě.. Zase vystrkuješ na Pepu růžky tak ti je bude muset přistřihnout..

                            Pokud jedeš přede mnou v kolonce a uděláš před sebou díru, že se tam bez problému vejde auto, tak tím prostě dáváš pitomcům co spěchaj možnost, aby tě vzali.. V kolonách se jezdí běžně na centimetry od sebe, chápeš?

                            Já jsem ale před tím měl na mysli spíše to, když jedeš po okruhu, kde ti rychlost dovolí např. 70Km/h. Pak je dobré zůstat za tím kamionem a? už v rámci šetření PHM nebo bezpečnosti.. Šofér v nákladáku si dost často rozmyslí řazení a kdyby jezdil tak jako osobáci, plyn-brzda, tak za ten den projebe nafty a zbytečně.. Takže nákladák: méně řadí, méně brzdí, nemění téměř pruhy (jelikož je to mnohdy úplně na nic.. Murphyho zákon: vždy jede ten druhý pruh. A když přejedeš zastaví se a jede opačný..)..

                            0 0
                            • misj  

                              ty se zdas zas me, na centimetry jaka je to bezpecna vzdalenost? Kdyz si uvedomis reakci ridice kterej jede za Ducatim a hovno vidi jen tvoje svetla tak nez zareaguje tak tech par centimetru ujede… A je uplne jedno kolik jedes protoze cim jedes rychlejs tak potrebujes vetsi bezpecnou vzdalenost takze pri ty tvy 70Km/h se mezi osobak a Ducati v pohode vejde jeste jedno Ducati…

                              0 0
                            • Marek  

                              Ty centimetry v kolone nemyslis vazne, ze ne? Jinak co opravdu na silnici nesnasim, jsou prave ridici, kteri predjizdeji bezohledne i v plynule jedouci kolone a lepi se ostatnim ty centimetry za prdel (i na dalnici). To jsem najednou vzorny ridic a jedu 50km/h ani o 0.1 vic a trosku dal od krajnice (co kdyby tam jel cyklista:). Vzdy me hodne pobavi blikani a najizdeni do protismeru toho ****** za mnou. Vsimli jste si kolik tehle blbu ma Pasata? Docela zajimavy ukaz. Specialne lepeni se autu pred vama na prdel je typicky pro Cechy (okamzite poznate Cecha v cizine).

                              0 0
                              • aku  

                                Mozna jsou to povahove cyklisti a chteji jezdit jezdit v haku ;)

                                0 0
                              • Pepazdepa  

                                problém je, že si každej melem svoje a popsaná situace má mnoho variant.. A není to Ducati (troubo), ale FIAT DUCATO a to je ***** rozdíl :) he he

                                0 0
                                • misj  

                                  No tak promin ze jsem to lehce popletl pro me je to proste dodavka je uplne jedno jaka… o tom to neni. Je to o tom ze za dodavkou neni videt a jezdit na tesno muze jenom nejvesi ma*or…

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    ty ses vazne trouba:-) zkus se nekdy podivat na ducati…,uzitna hmotnost jeden sebevrah.

                                    0 0
                                    • misj  

                                      dik od tebe je to pocta

                                      0 0
                                      • enjoy  

                                        a od pepy ne?:-).pro me by byla.

                                        0 0
                                        • misj  

                                          od pepy ne to bylo jen v zavorce a jeste si spletl komu odpovida… Co by jsi chtel od ridice Ducati(o) …:-D

                                          0 0
                                          • Pepazdepa  

                                            ty budeš nejspíš jezdit pod skořepinou, viď? :) he he to se pozná hned.. nespletl, umyslně jsem to hodil mezi vás, troubo..

                                            0 0
                              • BH  

                                mel jsem jeste nedavno VW Passat, tak pozor! Oproti Tobe si myslim, ze nejhorsi jsou ti sebevrazi ve Skoda 120, co Favorit , co se mne snazi predjet i na dalnici. A panove,vy co jeezdite na centimetry v kolone, jset to prave vy, kdo se pak divi, ze to nedobrzdil. Trocha teorie o brzdeni Pokud jedete rychlosti 50 km/hod, to predstavuje 13,88 m/s.Vase reakcni doba je vcca 1 s, dale tam je cca 0,5 s na to, nez nabehnou brzdy a vase faro zacne brzdit, lehce si tedy spocitejte jakou vzdalenost mate v teto rychlostu udrzovat, aby jste nezkoncili v aute pred Vami pokud z na to dupne.minimalne je to 20 m, coz je draha kterou ujedete za dobu 1,5 s,tj.nez vam to zacne vubec brzdit.

                                0 0
                                • enjoy  

                                  tech 1,5 sekundy staci ne?to auto predemnou taky nestoji hned na fleku,to by se asi posadka podiva hodne rychle jak to vypada venku.

                                  0 0
                                  • BH  

                                    no to prave ne. Predstav si situaci, kdy jedes za autem.Od okamziku kdy to auto pred tebou zacne brzdit, tj.uz u nej probehla reakcni doba a taky nabeh brzd-sviti mu brzdova svetla, u tebe zacina proces reakce . tj. 1 s, pak je ten nabeh brzs0,5 s a jeste vymezeni brzdoveho systemu, tj.0,3 s,jeste vsak porad nebrzdis, tj. furt jedes aniz zpomalujes,zatimco to auto pred tebou uz brzdi a zpomaluje brzdnym zpomalenim cca 4 m/s. Je jasne, ze pak potrebujes udrzovat takovou vzdalenost, ktera se rovna tve reakcni dobe a nabehu brzd tj. pri te 50 km/hod cca 20–25m. jinak proste nemas sanci zastavit. proto je tolik bouracek v kolonach, fyziologicky a technicky nezstavis. Ta 1 s reakcni doby je je velicina zjistena statististicky na zaklade velkeho mnozstvi pokusu. kazdy jedinec pochopitelne ma jinou reakci, zalezi na unave a tak, ovsem odchylky dolu jsou minimalni, spise je ta reakce jeste delsi(nedivas se primo na vozidlo pres sebou a pod)

                                    0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Taktez prosim pozor na ty priklady. Radeji neuvadet zadne konkretni znacky aut nebo dokonce modely. Moje staricka Skodovenka ma maximalni rychlost vyrazne nad povolenou maximalni rychlosti na nasich dalnicich, takze si klidne muzu predjet kdejakeho leniveho Passata, kdyz proste chci jet treba vic jak 110 co zrovna jede. Ale daleko casteji se setkavam s tim, ze takvoy ridic vidi, ze ho predjizdi tuzemsky vuz postarsiho data vyroby a hned mi musi ukazat, ze mu to taky jede, aby hned pote spomalil na puvodni rychlost. No jsou holt taci, kteri pouzivaji svuj dopravni prostredek jako masazni stroj na ego. Jeste si myslim, ze „sportovni“ jizda a dost mozna sportovni vozy vubec nemaji na verejnych komunikacich co pohledavat. Je to v rozporu s predpisy a kdyz uz nekdo chce sportovat, at si koupi cvicky a neohrozuje nedobrovolne ucastniky jeho hazardnich her.

                                  0 0
                                  • Pebe  

                                    Tak to se musim podělit se svým nedělním zážitkem. Jel jsem z Nechranic(vodní nádrž u Žatce) a cestou jsem dojel Trabanta 601 Limuzína. Musim říct, že moje BMW shodného roku výroby bylo rádo, že drželo krok. Asi tam byl namontovanej čtyřdobej motor, protože z výfuku se nekonala žádná dýmová clona. Nakonec jsem vůbec nepředjel… No ostuda :-))))))

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      tyhle zahraniční limuzíny to je hotový peklo :-)

                                      0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      Sem taky takovyho trabika dojel. Hodne slusne to svihal, tak jsem nemel potrebu predjizdet, jen koukam hele oni jsou tam dva… no ve dvou lidech slusnej vykon si rikam… a za chvilku se ze zadni sedacky zvednul jeste treti. Proste Trabant se trema lidma si to svihal krajinou, az plasty vlaly :) Ta reklama asi nelhala…schne­ll…noje Trabant sex hundrt ajnz :)

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        na trabant rallye to dokážou hnát až ke dvou kilům, ale životnost motoru mizivá… jinak v reklamě na T se psalo něco jako že se řidič nemá nechat zlákat raketovou akcelerací a bezchybnými vlastnostmi nového vozu k nebezpečné jízdě :-)

                                        0 0
                                    • MartinXC  

                                      To byli bajkeři a pomáhali si šlapáním :-)

                                      0 0
                                  • RomanH  

                                    Mas pravdu, vsiml jsem si toho, kdyz jsem jezdil se sluzebni feldou – mohl jsem je na dalnici treba jako o zivot a pokud jsem chtel predjizdet jakekoliv silnejsi auto a majitel zrovna netelefonoval, tak vesele pridal plyn, pak dal blinkr a kousek mi ujel. Zato pokud jedu v jakemkoliv silnejsim aute a zrovna dodrzuji rychlost, nekdo (i s lepsim strojem) jede pomale a ja jej chci predjet, klidne se necha. Zvlastni…

                                    0 0
                                  • martt  

                                    ja mam passat a ked vidim, ze ma chce predbehnut nejaka stara skodovka, tak naopak uberiem, nech sa s tym predo mna dostane. Sam som mal podobne auto, tak viem, ze to moc netaha a radsej ho pustim.

                                    Ak ma niekto dobehne zo zadu, znamena to, ze ide rychlejsie, tak nemam problem pustit ho pred seba.

                                    Seru ma ale ludia, ktori dobehnu kolonu a zacnu sa v nej skokmi predbiehat dopredu. Ten ma totiz skutocne zdrzuje, lebo mi to potom trva dlhsie kym sa prepracujem na predok kolony, kde je nakladak, co to zdrzuje.

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      To jsou sobci co tim, ze predjedou par aut a nazenou nekolik metru zdrzuji vsechny ostatni v kolone. To neni zadne hrdinstvi natoz ukazka ridicskeho umu. Tohle by umel kazdy ridic nemit spetku zdraveho rozumu.

                                      0 0
                          • McBlacky  

                            dík Pádlisto, takhle mě zavřela jedna blbá ženská díru na silnici Brno-HK, kdyby se ten kamion v protisměru neuhnul až ke krajnici, tak bych to do ní bud narval, nebo bych to zatáh (nejhorší expa za 80tkm autem ever)… tohle fakt není nejlepší recept, jo byla tam ale přerušovaná :-(

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              To delam jenom extra ekšpertum. Treba, kdyz v plynule jedouci kolone maximalni povolenou rychlosti si nejakej tuzer (viz. www.tuzing.com/) rozmysli (a dlouho mu to netrvalo), ze me pred sebou rozhodne nechce a ackoliv je v protismeru volno (a dvojita plna cara), tak me predjizdi zprava odstavnym pruhem.

                              0 0
                        • MartinXC  

                          Aby se ti mezi auto před tebou a tebe nikdo necpal, tak to je ve špičce v Brně, Praze a blízkém okolí tak těch 5–6 metrů. Ovšem dodávku, přes kterou není vidět, je potřeba předjet, protože ta tam má určitě víc :-)

                          0 0
                  • lubos  

                    Jizda v aute, kdyz nevidis dopredu vic nez 5m je o hovne. Muzes tak najet 100tisic km bez problemu a pak prijde jedna situace, kdyz zjistis (v tom lepsim pripade), ze kdybyc dopredu videl, nic by se nestalo. Ducato 160–170, no asi s pretocenym tachacem :) Jinak ale zkusenosti s temi, co maji psychicky problem popsanej tebou mam take :o)

                    0 0
                  • la-da  

                    No me je teda to ze nevidim dopredu subjektivne dost neprijemny.Zkus si nekdy jet v osobaku za nejakym nakladakem nekde kde to neznas a uvidis jak je to „vyhodny“.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      dobrý výhled tu přece nikdo nezpochybňuje. Jen jsem načal sitace, kdy pro ten dobrý výhled jsou řidiči běžně omezit dodávku či náklaďák tím že se pak před tebe mačkají do mezery, kterou si udržuješ bezpečnou vzdálenost(a? už je jakákoli) nebo přímo ohrožují auta jedoucív protisměru. (pak už na chodce nebo cyklisty skutečně nezůstává místo.)

                      Nevim jestli si to řidiči osobáků uvědomují, ale naložený auto nezastaví na fleku. Proto ty zbytečně velký odstupy. :(

                      0 0
                      • vlty  

                        a není stanoveno v zákoně, že náklaďáci mají mít před sebou pořád mezeru na bezpečné zařazení aut, co je předjíždí? mám pocit, že to tam někde bylo ne?

                        0 0
                        • mastihuba  

                          taky je tam něco o bezpečným předjíždění a slovíčka neohrozit a neomezit. Musim letět do provozu Zdar.

                          0 0
                      • la-da  

                        No ja jsem teda reagoval na Pepu kterej psal ze to s tim vyhledem je blbost,jet za nakladakem je super a kdo ho chce predjet tak urcite jenom proto ze jeho ego nesnese ze pred nim jede nakladak.Urcite jsem ale nechtel obhajovat lidi co predjizdej v situacich kdy je to nebezpecny.

                        0 0
                  • RomanH  

                    Hmmm, Ducato, tak to my se svyma dvou a vice litrama muzeme jen tise zavidet :o) To nemyslis vazne, ze ?

                    0 0
                    • wroum  

                      jestli si myslis ze dukato nejede to co pise (170km/h) tak nemas pravdu. jede. jezdil sem i s VW LT 35 a to jede i ke 190, s Vivarem cca 165 a s Tranzitem 170. kdyz je to prazdny tak to jede skutecne huste (na dodavku), samozrejme s 2.0 to srovnavat nelze, protoze to jede sice treba lehce pres 200, ale trva mu to na max rychlost mnohem kratsi dobu.

                      0 0
                      • RomanH  

                        Ale to ja vim, kamos ma tranzita a druhy transportera – jsou to fajn auta. Jen me pobavilo, jak si mysli, ze je s Ducatem kral silnic. Tak jsem mu chtel osvetlit, ze ne kazdy jezdi ve felde 1.3 Nechci se hadat, sam moc nedodrzuji rychlost a je pravda, ze se snazim dodavky a nakladaky predjet. Ne z touhy zavodit, ale protoze chci mit rozhled. Ne vsak za kazdou cenu. Pokud pojede svizne, necham si odstup a klidne poficim za nim.

                        0 0
                        • wroum  

                          OK. taky nerad jezdim za dodavkama (co kdyby ji ridil pepazdepa), ale mam prave tu feldu 1,3…

                          0 0
                  • RomanP  

                    Přestože tvýho „plnokrevníka“ předjedu kdy budu chtít a jak budu chtít nedává mi to právo to každýmu na počkání předvádět a chovat se tak jako magor !

                    Na druhou stranu taky nesnesu příliš dlohuo, když nevidím dopředu, nějak mi nejde se oddat pocitu, že stačí bezmezně důvěřovat bezesporu nejzkušenějšímu řidiči dodávky co je právě předemnou. Radši sám vidím a vyhodnotím, jestli mi tam ta ženská s kočárkem mimo přechod kvůli tramvaji vlítne, nebo který z tisíců kanálů a děr jak objedu.

                    0 0
                • mastihuba  

                  S tím vydrážděním máš možná pravdu.(PŘECE SE NENECHÁM PŘEDJET OD TAKOVÉ ŠKATULE)Pokud se kolem mě někdo mihne a vzápětí zmyzí v dálce, tak bych to ani neřešil. Ale když takhle uvažuje někdo ve slabším a pomalejším autě případně v koloně kde se posuneš o jedno auto tak je to k breku. Před dodávkou jsem toho dost najezdil v osobáku tak si myslim že mám s čím srovnávat. Co takhle držet přiměřený odstup. To potom ani nejedeš tak naslepo. Jako Brňák určitě znáš Bosonohy. Když mě tam předjíždí osobák cca 90–100km/h a na 300m jsou čtyři přechody tak se facht nestačím divit.

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Odstup – viz předchozí. Pořád je jich ještě dost, pro koho dvojitá plná znamená „předjížděj opatrně“…

                    0 0
                    • mastihuba  

                      nevim čim to, ale připadne mě že jich nebezpečně přibývá. Nebo že bych jezdil čím dál pomaleji? Se nad sebou budu muset zamyslet a začit trochu šlapat na plyn.( Aspoň se třeba potkám s Jakubem) :)

                      0 0
              • vlty  

                jo to předjíždění přes přechody, přes křižovatky to je problém, dělá to strašně moc lidí, aspoň po štatlu, a na přechodu ještě taky moc lidí nepouští… měli by kurňa několikanásobně zvýšit ty pokuty, v chorvatsku se po rapidném zvýšení pokut snížil počet nehod o 50%! je mně jasný, že to není nafurt ale myslím, že by to byla cesta.

                0 0
        • Mamut  

          Podla vyhlasky (aspon na Slovensku) nesmies v takej situacii prebiehat, ani ked ten pred tebou zastal neopravnene. Prave preto, ze cez neho nevidis a mozno fakt zastal z nejakeho dovodu opravnene.

          Druha vec, ze toto robi malokto a fakt vacsina vodicov o tom ani nevie.

          0 0
        • Beeda  

          No jenze ja jeste najel do pulky praveho pruhu aby to bylo joo videt (a musel za mnou zastavit), a davam lidem prednost ale on si me klido predjede pres protismer zrovna pres ten prechod, nejel sice rychle, ale proste se mu nechtelo zastavit..B

          0 0
      • Honzin  

        A proto kdyz jedu na kole, tak chodce na prechodu nepoustim – je to pro jejich i moji bezpecnost

        0 0
    • TinkTink  

      Ja se snazim cyklistum davat obvykle dost mista…divam se na to z obou stran…snazim se teda…uvidime do kdy mi to dle tohodle cloveka vydrzi :)) (letos mam ale v aute porad min jak na bajku… :o))) )

      0 0
    • blick  

      Tolerance –20. Když sjíždíž kopec po silnici v Dolomitech tak auta zastavý a nechajn tě jet. A u nás? Nebudu to rozebírat, každý někam spěchá.......bleee

      0 0
      • Luka  

        Souhlas, ted v Julskejch alpach za mnou v klidu 40tkou jelo auto a i kdyz jsem ho poustela, nejak nechapal a porad jel za mnou, az na rovine me vklidu predjel. A nebyl to jen tenhle pripad. Na druhou stranu se me pokusil ze serpentyn nad srazem vytlacit autobus, i kdyz nemel duvod a ja jela fakt na kraji. No, ale dojem z ciziny na bajku: jsou tam slusnejsi ridici.

        0 0
        • cholis  

          Souhlasim, i ve Svedsku jsou ridici ohleduplni a neskrabou me zrcatkem. A silnice jsou tu jedna radost, bez der a vymolu, hladke, tahle dlouhe kopce… Mit tu silnicku, tak skacu metr vysoko (ne bunny-hop:), ale radosti). Takhle se tu vozim jen bajkovi, ale staci to:)

          0 0
          • Meesha  

            Ja byl ve Svedsku celej nervozni, kdyz za mnou na rovny silnici jel asi 5 aut a nikdo me nechtel predjet! Jel sem namackelej na kraji v protismeru nikdo a oni v klidku za mnou…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • misj  

        ja bych to takle negenarilizoval, ja cyklistovi vzdy necham dostatek prostoru a predjizdim velkym obloukem az to jde… ne ze snad bych toho cyklistu mel nejak vyrazne rad… ale vzdyt jde i o me – nestravim zbytek zivota v kriminale…

        0 0
    • dedek55  

      jednoduchý..budem vozit dlažební kostku na obranu.....rozbitý přední sklo vyjde automobilistu dráž nežli přejetej cyklista.......

      0 0
      • rb  

        u nás jsou řidiči hovada,v rakousku je chování úplně jiné,jsou schopni jet za tebou 2km.pokud nevidí kam jedou,tak nepředjíždějí a do kopce ještě fandí.snažím se tak chovat i u nás.....

        0 0
        • TinkTink  

          Jak fandi? :))

          0 0
          • Jogador  

            Německy, tak tomu nerozumim, ale řikaj něco a hrozně řvou,a ukazujou takové divné věci, asi tleskaj ale asi se unich tleska pěstmi tak asi fandí,ne:)

            0 0
    • jirik  

      Pral bych autorovi clanku v MFDnes pobyt treba jen par tydnu v Kodani. Tady je cyklista opravdovym panem (obcas mozna az moc velkym). Nechtel bych tady ovsem v dopravni spicce ridit auto, protoze obcas je to vazne o usta. BTW vetsina kol tady nema moc dobry brzdy, prevazuje tzv. torpedo :).

      0 0
    • BH  

      nerad pouzivam hruba slova, ale autor clanku je typicky cesky ridic -debil.Cyklista je ucastnik silnicniho provozu jako kazdy jiny, ma sve prava i povinnosti. K jeho nezadatelnym pravum patri, ze muze jet po vozovce . vyhlaska mu neuklada aby jezdil po krajnici, jak si vetsina ridicu mysli. Proto pokud cyklista jede po pravem okraji vozovky, ma se ridic za nim chovat tak jako by tam jel treba traktor a proste zpomalit a pockat az muze bezpecne predejet, to plati i pro ty protijedouci. jenze cyklisti jsou u nas povazovani za neco meneceneho, co vlastne na cestu nepatri a proto vetsina ridicu se je snazi nejakm zpusobem z vozovky vytesnit a to i za cenu, ze cyklistu ohrozuje jizdou v jeho tesne blizkosti.myslim si, ze tyto navyky ziskava ridic jiz autoskole a pozdeji si je jezdenim jeste prohloubi, nebot prislusna vyhlaska nema potreban ustanoveni o zpusobu predjizdeni cyklistu a nikdy ridice za podobnou jizdu netresta.Rese­ni?Mela by zasahnou „cykliticka loby“ a prosadit urcite § do vyhlasky o podminkach provozu na pozemnich komunikacich, ktere by podstatne lepe chranily ucastniky silnicniho provozu jako jsou cykliste. No a MFD by se mela za podobny clanek omluvit, nebot nabada k potlacovani prav(danych zakonem)urcitou skupinou obcanu (ridici).

      0 0
      • aku  

        http://www.kolombo.cz/…zak_361.html

        §57 odstavec 2

        0 0
        • aku  

          Jen tak mimochodem (nejsem postizeny autoskolou ;)) co se rozumi jako okraj vozovky a krajnice?

          0 0
          • BH  

            vysvetlim. vozovka se deli na jizdni pruhy, ty dohromady davaji jizdni pas, pak nasleduje vodici prouzek(bila cara na okraji) za ni je zpevnena krajinice a pak nezpevnena krajnice, takze okrajem vozovky je mysleno okraj jizdniho pruhu,to rika i zakon 361/00 Sb. § 57 odst.2.cyklista sice muze jet po krajnici, ale nesmi omezovat chodce.Tutiz neni povinnen jezdit po krajnici.

            0 0
      • lubos  

        Presne, napsals to za mne. Po krajnici se smi za urcitych okolnosti, ale ne musi.

        0 0
    • Max  

      Takových debilů potkávám v Praze denně několik, jen o sobě nepíšou do novin.

      0 0
    • moody  

      Velké množství řidičů v Čechách jezdí obecně jako prasata, takže k nám cyklistům se chovají stejně jako k chodcům, ostatním řidičům, životnímu prostředí a pod.Snad jen tolik : kdysi mne jedna „veselá“ příhoda s kamionem a pangejtem definitivně převedla ze silnice na bajka, tak snad alespoň jedno pozitivum…

      0 0
    • manzesman  

      Tak ten chlapec ma dost. „Stará pravda říká, že,.........“ To mozna plati u cyklistu, kteri na kole jezdi jen z potreby zajet do hospody, na fotbalek a podobne. Jinak je kolo vubec nezajima. Ja pokud sedim za volantem a vidim pred sebou cyklistu, tak si predstavim, ze jsem to ja a podle toho se taky chovam. Ta posledni veta me teda ale dorazila. Vyslovit neco takoveho muze jen omezenec, ktery si mysli, ze silnice je urcena jen a jen pro auta a cykliste tam muzou jezdit jen z dobre vule ridicu. U nas v lese je zakaz vjezdu motorovym vozidlum a presto tam jezdi spousta aut. Taky po nich nehazu kameni ci co ja vim. Asi to zacnu delat :-)

      0 0
      • lubos  

        Vozit pas se hreby a zakerne za zatackou roztahnout po ceste :)

        0 0
    • J.A.V.  

      Problém je, že cyklista je každej kdo jezdí na kole – tedy i strejci z hospody, báby s nůší, rodinky s dětma atd. Některý z nich se opravdu neuměj chovat, a na to pak doplácíme všichni co jezdíme na kolech.

      Prostě sem chtěl říct, že nemá smysl děli to na řidiče a cyklisty, ale spíš na magory a ostatní lidi. A je jedno jestli magor jede na kole nebo autem, i když autem napáchá víc škody to je fakt.

      0 0
      • aku  

        Tak tak. Je to o toleranci. Ale ti bruslari na cyklostezkach me fakt pijou krev ;)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          U nas jich (nas podle toho:) je v lete vic nez cyklistu. Bys byl za chvili uplne vysatej :)

          0 0
      • Vilém  

        Presne tak.Jezdim celorocne,takze mam moznost toho dost videt,a to co predvadeji nekteri lidi na kolech je fakt sila.Je tu u nas nakej cyklooddil silnicaru,sami mladosi(max 16–17let),a ty potkat je zatrest.O vikendu jeli proti me v protismeru 2 vedle sebe a aspon 1m od krajnice,auto co jelo za nima je vubec nezajimalo,ridic to pak nevydrzel a zacal predjizdet,k me smule zrovna kdyz jsem byl na druhe strane silnice.A ted kodo je vetsi blbec.Ti dva silnicari co si hrajou na mistry sveta,nebo ten ridic?

        0 0
        • Jenda  

          jo to mi prijde od nich zbytecna provokace, ja kdyz muzu tak autu ukazu ze me muze predjet a to je najednou uplne jiny chovani – objede me z daleka a jeste vetsinou podekuje. Samozrejme to nejde na ty c…ky ktery ani nepribrzdej a cloveka div nesundaj.

          0 0
    • 123  

      Myslim, ze trochu presnosti a mene senzacnosti by neuskodilo – MF Dnes „nevyzyva“ k utokum na cyklisty, ale pouze uverejnilo dopis ctenare. A kazdy dalsi rozumny ctenar si snad pomysli, ze onen pisatel Petr Dvorak z Liberce je idiot a nebude nasledovat jeho prikladu.

      0 0
    • Volf  

      U nás je problém, že se všichni neustále snažíme bojovat se všemi. Já například nesnáším kretény, ktří se přiblíží za kolo jako smrad takže ho pro průvan kolem uší neslyšíš a pak zatroubí to bych ho v tu chvíli zabil. Na druhou stranu stačí se podívat když jezdím ráno do práce co je nasilnicu neosvětlenejch kol a z auta je nemáš šanci vidět. Nebo si vemte kterej chorej mozek povolil, že na křižovatce může na kole zprava podjíždět auta. No a to potom já najedu až k obrubníku aby tam nemohli. Takže ono to prasácké chování je oboustranné.

      0 0
      • JM  

        Zák. 361/2000, § 57, odst. 4 „stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista … předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici“ vs. „na křižovatce může na kole zprava podjíždět auta. No a to potom já najedu až k obrubníku“. To jako že blokuješ schválně, aby Tě někdo o 5 m nepředjel a o 2 s nezpomalil? A jak pak rozdýcháváš předjíždění (rychlostí chůze) po krajnici/chodníku? Vjedeš i tam?

        0 0
        • Gatier  

          Tiez to moc nechapem. To mam akoze obiehat zlava a ked nahodou pocas predbiehania naskoci zelena, tak sa rychlo tlacit doprava? Alebo ostat vzadu a pekne vdychovat ten smrad z aut??

          0 0
          • mastihuba  

            a vepředu smrad neni? no ja nevim mě to připadne docela nebezpečný. Defakto furt seš v něčich mrtvým bodě takže o tobě ten řidič ani neví. Stačí aby vyhýbal nějakýmu kanálu nebo díře v silnici. Beru případ ky je tam místo 1,5 metru, ale protahovat se zprava a skoro dřít zrcátka jak to po městě dost často vidim asi neni uplně dobrý.

            0 0
            • vlty  

              já tak auta podjíždím denně při cestě do práce, jinak bych stratil veškerou výhodu rychlého přesunu myslím, že ty auta stejnak objíždíš skoro krokem, takže nějaká kolize je skoro vyloučena a samozřejmně čumím do těch aut skrz vokna, jestli se někdo nechystá vystupovat… jo a Volfovi, kterej má v charaktetistice napsaný vášnivej cyklista, a kterej schválně blokuje autem pravou stranu silnice, aby ho náhodou nějakej taky vášnivej cyklista nepodjel, tomu můžu jenom vzkázat, že a? si zkusí najít ve slovníku, co je to být tolerantní. Jinak takový kretény, co zatavujou schválně u kraje, abych je nemohl podjet tak ty s úsměvem na rtu obejdu s kolem v ruce po chodníku a před tou jejich plečkou zase na to nasednu a pokračuju dál v krasojízdě.

              0 0
              • McBlacky  

                the same akorát že na ten chodník vyskočím a pak jim skočím přímo před auto (teda ke kraji samozřejmě) :-)

                0 0
                • Pebe  

                  Já se hezky rozhlídnu a když to jde, tak demonstrativně objedu zleva :-))

                  0 0
              • Volf  

                Nevím jestli se budeš bavit s reténem, ale vem si klasickou situaci. Máš plný světla a cyklista podjíždí štrůdl aut včetně těch, které odbočují vpravo. Většina řidičů si dává pozor na chdce, kteří v tu dobu přecházejí právě tu silnici vpravo silnici a garantuju ti, že 99 % řidičů si ani neuvědomí, že je může podjíždět cyklista. A pokud svým zastavením u kraje zabráním jedinýmu průseru tak mi klidně nadávej do kreténů. Jo a to slovo tolerantní většinou neznaj právě ti, co ty auta podjíždí. No a kdyby tě to zajímalo tak najezdím ročně v autě min. 30 000 km, takže si troufnu tvrdit, že jsem na silnici už lecos zažil.

                0 0
                • moody  

                  Chceš říct, že 99 % řidiču nezná vyhlášku, tedy neví, že je cyklista může podjíždět, a že se 99 % řidičů při rozjíždění nepodívá do zrcátek ?, Pak nemají na silnici co dělat, protože představují obecné ohrožení.

                  0 0
                  • mastihuba  

                    se musim přiznat. Taky patřím mezi ně. A pravděpodobně budu patřit dál, protože všechny záludnosti vyhlášky neznám. ( tím samozřejmě nechci říct že vrátím řidičák.)

                    0 0
                    • Volf  

                      Tak už jsme dva. Pro mne byl naprostej šok když jsem si to přečetl. Do tý doby jsem byl přesvědčenej, že te zprava může někdo podjíždět, pouze pokud odbočuješ vlevo.

                      0 0
                      • kankrlicek  

                        Ale podle zákona je ta zodpovědnost na obou stranách. Ten cyklista může podjíždět stojící auta u křižovatky s nejvyšší opatrností. Nějak tak to tam stojí, citaci neznám. Čili musím dávat pozor i já na kole a ne že se tam přiženu dvacítkou, nohy nesundám z pedálů a chytnu se ho za zrcátko :)

                        0 0
                      • mastihuba  

                        i na to bych byl opatrný. Proti autu,který odbočuje vlevo může jet auto, který taky odbočuje vlevo a mohli by jste se vidět až hodně pozdě.

                        0 0
                      • mastihuba  

                        ještě by možná platilo přikázání co všechno se nesmí dělat v křižovatce a předjíždění je tuším mezi nimi. Vychytávku že to neplatí pro předjíždění zprava si neuvědomuju. Pokud tam je tak se někdo ozvěte a? si zdokonalím znalosti.

                        0 0
                        • mastihuba  

                          mi to nedalo a našel jsem si sám

                          § 17

                          Předjíždění

                          (1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. Odbočovací pruh je přídatný jízdní pruh určený pro odbočování (vyřazování) vozidel z průběžného jízdního pruhu

                          0 0
                          • Pebe  

                            Ale to je předjíždění vozidel a ne podjíždění v koloně.

                            0 0
                            • mastihuba  

                              no na to je přece ten cyklistyckej zákon viz. nahoře. Já měl na mysli všeobecný pravidla.

                              0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Musim se priznat, ze dost dobre nechapu co tady resite. Cyklista muze podjizdet ledatak pomalu jedouci, povetsinou spis stojici kolonu vozidel a doprava odbocuje vzdycky pouze a jedine to prvni vozidlo nejbliz krizovatce, takze ja si predjedu klidne kilometrovou kolonu aut, ale u toho posledniho se snad aspon podivam jestli odbocuje vpravo pripadne nechysta-li se uz vyrazit (to je mou povinnosti), takze co se me tyka, kvuli moji bezpecnosti mi nikdo cestu tarasit nemusi. Ale je fakt, ze po Praze na kole nejezdim, takze nejsem schopnej si predstavit co si prazsti ridici dokazi na cyklisty vymyslet.

                        0 0
                • Pebe  

                  Chtěl bych tady taky něco napsat. Nevim, kdo je tady z jakýho města apod, jestli jezdíte do práce přes město, či jak. Já jsem z Prahy, do práce to sice mám 4km, ale vždycky si to protáhnu na těch 30km a bohužel se po ránu zácpám nevyhnu. Takže podjíždím zprava, zleva, když vím, že pojedu levym pruhem apod. Přece nebudu čekat jak auto a inhalovat ty smrady co ráno lezou ze studenejch motorů. ALe když podjíždím, tak pouze stojící kolonu. Když se auta rozjížděj, zpomalim na jejich rychlost, kouknu na řidiče za mnou, mávnu na něj jako že děkuju že mě pustil a zařadim se. Zatím jsem problém neměl a KAŽDÝ řidič mě pustil.

                  0 0
              • RomanH  

                Taky jsem predjizdel auta z prava, az to jednou udelali mne v pomalu jedouci kolone, kdyz jsem zrovna chtel vyhnout kanalu. Od te doby to nedelam, je to fakt hnusny, jako ridic tam toho cyklistu opravdu chvili nevidis. Neco jineho je ale stojici kolona.

                0 0
        • Volf  

          Přestaň s takovou demagogií. Jinak stejnej zákon, kterej povolil podjíždět auta / myslím si, že je to velmi nebezpečné / zakazuje jízdu po chodníku. No a pokud si myslíš, že jde o moje ego tak mi vlez na hrb.

          0 0
          • la-da  

            Ja bych teda videl velkej rozdil v tom,jestli ty auta co objizdis zprava stoji nebo jedou.Nebezpecny mi prijde kdyz jedou,kdyz stoji tak jediny nebezpeci je ze ti nekdo otevre dvere.Ale jak pise zakon,mel bys davat pozor – teda jako na tom kole.

            0 0
      • BiSon  

        NO, ja zase zazil, jak me zprava podjelo auto, a to nejednou. To byla teprve echt prasecina a predjizdeni zprava – jak kde. Nekde, kde je siroka cesta (i za krizovatkou) je to v pohode, jinde bych si to nelajznul.

        0 0
    • Brouk_Pytlik  

      tak to si asi ještě nečetlo toto… www.dfens9.wz.cz/cyklisti.htm :-((

      0 0
      • aku  

        <citace> Pomněte při aplikaci, že za škody a následky tohoto počínání můžete býti potrestáni a že uvedené informace v žádném případě nesmějí být chápány jako návod k překračování zákonů. Většina jich byla vytvořena za účelem pobavení a nejsou myšlena vážně (teda někdy). </citace>

        Pravda je, ze jsem se u tohoto clanku docela dobre pobavil. Ono vsechny clanky u dfense jsou velmi jedle

        0 0
        • Brouk_Pytlik  

          No já sem se moc nebavil. To proto, že se najde dost blbců, který se v tom spatřej a najdou v sobě skrytou sílu a ego. Je to podobný, jako když u pohádky „A je to“ je na konci to upozornění pro retardovaný děti, že to nemaj zkoušet na kamarádech. Nejspíš se našlo dost exotů, kuli kterejm se to tam muselo účelně dát.

          0 0
        • lubos  

          tak, tak. dfensove clanky jsou dost dobre.

          0 0
        • Mamutt  

          Mějte na paměti, že cyklista po dopadu bude hrozně ********, pokud ovšem nebude mít otevřenou zlomeninu nebo zlomený vaz. V tomto okamžiku vám nějaký předmět v ruce přijde tak jako tak vhod. Mějte na paměti, že cyklista se těší vynikající fyzické kondici dané pravidelným ježděním na kole, zatímco vy jste naměkko ze soustavného válení se ve fáru.

          8O)))

          Užasně pitomý, bohužel, někdo to doopravdy dovede brát vážně. Jo ale s těmi cyklostezkami na konci souhlasím!!!

          0 0
      • MartinXC  

        Hmm…to je na hranici trestního oznámení za „Poskytování návodu k ublížení na zdraví a poškozování majetku“ – i přes výslovné upozornění v závěru.

        0 0
    • McBlacky  

      Na uterní vyjíždce jsem málem dostal od podobnýho ****** do držky, řekl mi že neumim jezdit a motám se mu před autem, tak jsem mu řek, že je v zákazu vjezdu, bylo to dost nechutný, měl tak 150kg a byl nalitej, no a o chvíli pozdějc si zase na Otaka chtěl došlápnout jedem magor na motorce, ale to už nás bylo pět, tak to zabalil :-(

      0 0
      • MartinXC  

        Že bychom potřebovali ochranářskou organizaci – něco jako „Výbor na ochranu cyklistů“ ? (podoně jako u komunity „pacientů“,„spot­řebitelů“, at­d)

        0 0
      • lubos  

        chce to vozit sprej :(

        0 0
    • jakub  

      paaanove ruku na srdce ja sem zatvrzelej biker, ale kdyz jedou po uzky silnici dva cyklisti vedele sebe, vesele klabosej a nezajima je vubec nic tak to bych je nakopal do ******, nezlobte se na mne ale bud se budem chovat k sobe slusne oboustranne, nebo neee, takovejch smrtaku uz bylo a MI – cykliste to porad nejsme schopni pochopit, sakra chlapi uz se probudte!!!!! ja neomlouvam ridice aut ale voni maji relativne vetsi sanci prezit kdyz nas kuli nasi blbosti srazej nez mi nemyslite?????

      0 0
      • MartinXC  

        Když mě jednou zdrží 2 cyklisti vedle sebe – to není motivace k tomu, že jiného vytlačím na široké cestě do škarpy…

        0 0
        • jakub  

          to souhlasim ani ja nebudu nikoho vytlacovat do skarpy ale stejne tak se nebudu mstit bezohlednejm ridicum v aute tim ze pojedu vedle dalsiho cyklisty abych je nasral…

          0 0
          • MartinXC  

            To není msta, většinou je to (dočasná) omezenost takových jedinců v pohledu na svět z jejich strany. Ale kvůli tomu, že někomu není dáno ho přece nemůžu nenávidět nebo použít pravidlo „oko za oko…“. On ten adrenalin někdy v autě vře, ale když se nedejbůh něco stane, vrátit se to už nedá.

            0 0
            • jakub  

              mslim, ze tohle vim lip nez kdo koliv jinej, ne ze bych nekoho sejmul ale moje prace je k tomu jezdit to mi je jasny stve mne ale bezohlednost na obou stranach a cyklisty tedy nevyjimaje…

              0 0
              • vlty  

                sem myslel, že seš u městský a ty seš u dopravní? dobré vědět :-)

                0 0
                • jakub  

                  ani jedno, sem u poradkovy (((-:

                  0 0
                  • vlty  

                    aha, a to jezdíte po nehodách? no asi jo, tak zase nic :-)

                    0 0
                    • jakub  

                      delame uplne vsechno

                      0 0
                      • vlty  

                        doufám, že nejseš v Brně, tady se policajtům ztratí aj záznam o výjezdu hlídky… no comment

                        0 0
                        • MartinXC  

                          Nevím jak ostatní složky, ale nehodovka funguje. Naposledy, když jsem je volal k odřenému autu u výstaviště – přijeli za pár minut, záznam zabral cca 10minut a dostal jsem finální zápis (nemusel jsem si pro něj zajít kamsi druhý den, jako dříve). Spokojenost.

                          0 0
                        • jakub  

                          to nejsem, jinak ja svou praci zboznuji a tak kni taky pristupuji takze pozooor na mne (((((-:

                          0 0
                          • vlty  

                            jasně, znáš Jen počkej zajíci! jak vlk vobrací kapsy, když jeli vokolo policajti… tak to dělám taky :-)

                            0 0
                            • jakub  

                              ((((((((((((((-:

                              0 0
                              • wroum  

                                prave sem leccos pochopil. kdyz sem cekal na policajty az prijedou nafotit dopravni nehodu jez sem se ucastnil, trvalo to asi 4 hodiny. ted uz chapu ze to trva tak dlouho, kdyz se na B-F resej zajimavy veci. taky se nemuzu odtrhnout :-)

                                0 0
                        • Volf  

                          Náhodou jsou brněnští poldové fajn. Minule jsem vjel autem nad čárou do pěší zóny a dostal jsem jen dvě kila. Kdyby chtěl bejt hajzl tak to mohlo bej za litr.

                          0 0
                          • wroum  

                            me v praze chytli policajti v protismeru (pul 1 rano) a zeptali se me kolik ze jim za to dam. ja rek ze 200 a oni ze OK. dal sem 200 a dostal blocek. pak sem se zeptal co by udelali kdybych rek ze jim nedam nic. oni rekli ze by me nechali jet. asi sem vul.

                            0 0
                            • Volf  

                              Tak to já v Praze v jednosměrce třeba na Starým městě ze sebe udělám toho největšího vesnickýho balíka a nejenže neplatím, ale často mi ještě ukážou cestu.

                              0 0
                              • wroum  

                                :-))))) muj strejda to zase resi tak ze tomu policajtovi rekne: „nic ti nedam – mas kver tak me zastrel, jestli nebudes strilet tak me nech“ kupodivu to tak v 50% pripadu funguje. i s tim tykanim.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Fakt? Zastrelili ho az napodruhy?

                                  0 0
                                  • wroum  

                                    i kdepak. policajti sou mekky. jinak by to byly polycajty. navic nemaj prachy ani na benzin, natoz na naboje. takze strejc jeste zije. este ze u policajtu u nas nedela WALKER TEXAS RANGER -ten nejdriv strili a pak se teprve pta.

                                    0 0
                          • Pepazdepa  

                            To si piš, že jsou Brňáci pohodáři! Já tam jezdím 4 roky a Brno mám sježděný kompletně a doslova vyfocený v hlavě a tak znám kde stávají.. Navíc mám v Ivecu vysílačku a v Brně tak jako Praze a Ostravě funguje na CH10 info. Ale pech je pech a párkrát mě chytli, alen nikdy jsem neplatil a? už za rychlost nebo jinou prasečinu víc než pár stovek. Vždycky jsem byl spokojenej jak jsem s toho vyšel a jednou mě i Polda na mašině zavedl až před firmu, kde jsem měl vykládku! Takže jen ty nejlepší zkušenosti. Pokud je člověk trochu slušnej a umí se chovat, tak téměř vždy vyjde se všeho se ctí a plně spokojen :)

                            0 0
      • JM  

        Ve Španělsku, kde je jízda dvou cyklistů vedle sebe zákonem výslovně povolena, nemají velké problémy ani s tímto. Holt se tam musí cyklisté předjíždět stejným stylem jako třeba traktor…

        0 0
        • Man  

          tak by to malo platit vsade na svete. cyklista je taky isty ucastnik cestnej premavky ako motorka, auto, dodavka, traktor…, takze ma tie iste prava. kde v zakone je napisane, ze na biku mam ist po bielej ciare alebo po krajnici? keby sa vsetci drzali hesla: „nerob ludom to, co nechces aby robili tebe“, tak by bolo na cestach vsetko O.K.

          0 0
          • jakub  

            teda nevim jak u vas ale u nas je primo v zakone: jezdi se vpravo pokud je to mozne pri prave krajnici, jinak traktory nebo motorky nebo auta taky nejezdej vedle sebe nebo u vas jooo????

            0 0
            • Man  

              jakub, ja nejazdim po ceste po krajnici, pretoze ked pojde nejaky magor velmi blizko, chcem mat priestor, kam uhnut. keby si policajti robili svoju robotu poriadne, mali by respekt ako za velkou mlakou a neboli by vsetkym len pre srandu a myslim ze situacia na cestach by sa radikalne zmenila. neber to osobne. :-)))

              0 0
              • jakub  

                neberu a z casti d tebou souhlasim – bohuzel, ale zakony by nam taky pomohly.

                0 0
                • Man  

                  ja som za to, aby mali policajti viac pravomoci, techniku ako za hranicami…, problem ale je, ze vsade sa najdu ludia, ktori to zneuziju. ti by mali byt exemplarne potrestani. chvilku by to urcite trvalo, ale ziskali by si respekt. poviem Ti jeden priklad: bol som s jednou vladnou delegaciou v Londyne a nasu kolonu asi 12 aut previedli cez mesto 4 (styria!!!) policajti na motorkach. stacilo, ze policajt zdvihol ruku a vsetci na krizovatke stali a cakali. to u nas by bola cesta uzavreta tyzden pred a tyzden po :-)))

                  0 0
              • martt  

                tiez pouzivam tuto strategiu a este som ju vylepsil. Ak pocujem zo zadu auto a mam dojem, ze tam nebude moc miesta na to aby ma predbehlo (napr. protismer), tak zacnem na biku kluckovat ako ozraly. A hned pocujem ako to auto spomaluje.

                0 0
                • kankrlicek  

                  Jo, to funguje. Být ožralý je podstatně více tolerováno, než být jiný.

                  0 0
              • jizby  

                To Man „nejazdim po ceste po krajnici, pretoze ked pojde nejaky magor velmi blizko, chcem mat priestor, kam uhnut“ a Mart ště líp:„tak zacnem na biku kluckovat ako ozraly“. Až se Tvá zadní vidlice zarazí do pravého reflektoru vozu, jedoucího zprvu za Tebou (potom pod Tebou), nebudeš mít ani čas si uvědomit, že získaný manévrovací prostor je Ti k ničemu. Proto Ti píšu touto cestou, že že získaný manévrovací je Ti k ničemu :-) a vytvářet si jej je k ničemu. To, co provádíš je vlastně -já tomu říkám „školení“. Školení řidičů, aby pro příště více respektovali cyklisty. Čím víc jich vyděsíš, že Tě minuli jen o vlásek, tím více si jich uvědomí, že by si na ty cyklouše měli dávat větší pozor. Po této stránce je Tvoje jednání záslužné. Bohužel pro Tebe to provádíš za cenu vlastního ohrožení a ještě si myslíš že ne. Tvůj omyl spočívá v tom, že sice donutíš auta více vybočit doleva, když Tě chtěj předjet. Z toho však nevyplývá, že by se tento manévr stal pro Tebe bezpečnější. Kdyby se objektivně změřila průměrná vzdálenost, s jakou Tě vozy míjejí při Tvém stylu, zjistilo by se, že je menší, než u cyklisty, jedoucího normálně co nejvíc při kraji. Kdyby se počítala četnost těsnovek, bylo by to ještě výraznější. Ty jsi asi velmi velmi nezkušený (nechci říci špatný) řidič, pokud vůbec auto řídíš. Proto Ti jeden hlavní konkrétní důvod (z více) vysvětlím: Auta nejezděj úplně přesně v zákrytu. Některý jedou víc vlevo, některý víc vpravo. Riziko vzniká v provozu, který je tak hustý, že jsou malé rozestupy ale není zas až tak hustý, takže se ještě jede svižně. To je např. v Praze dost často. Pak se může snadno stát, že Tě nabere řidič, jedoucí více vpravo, kterému zakrývá výhled auto blízko před ním, takže se nestačí vyhnout ani když by event. sebevíc chtěl. Tvoje metoda může být účinná na cestě s malým provozem, kde seš vidět zdaleka, tak úzké, kde skutečně donutíš auta i zastavit. To jest v pomalejším provozu, kde není nebezpečí tak velké. Já samozřejmě uvažuju případ hlavní, popř dvoupruhové silnice, po které se jezdí rychle. Když se bavíme obecně, je nutno uvažovat ten horší případ. Taky se snažím školit řidiče, ale ne za cenu vlastního ohrožení. Na silnici, kde je hukot, se snažím jet tak, jako bych byl neviditelnej. Co nejvíc viditelně se snažím jen vypadat. Proto má rada zní, dělej to také tak. Jinak -čest Tvojí památce!

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  To me tak napadlo, ze obcas potkam cyklisty na velmi rusne, ne zridka dvouproude silnici a sem tam i na dalnici. Byvaji to i rodinky s detmi. To si pak rikam „hezkej vejlet“. Dost dobre nechapu co je na te cykliste v tomhle prostredi bavi. A s jejich tempem a mapou na riditkach nevypadaj, ze si tuhle komunikaci zvolili pro nejrychlejsi zpusob prepravy z mista A na misto B.

                  0 0
                • Man  

                  mily jirko, robim to sice nerad, ale musim ti oponovat:-)

                  1. nejazdim po dialnici, ale zasadne po vedlajsich cestach s velmi nizkou premavkou (to na ziletke) a na biku mam do lesa presne 2,7km po ceste, kde je autam vjazd zakazany.
                  2. nie som hluchy a nemam na usiach sluchatka v ktorych reve iron maiden, takze si dovolim tvrdit, ze bliziace sa auto pocujem
                  3. nejazdim po stredovej deliacej ciare, ale cca pol metra od krajnice
                  4. na aute mam najazdenych dost km bez nehody (mam 8. auto), aby som sa tvojim kecom o automobilovej premavke zlahka zasmial :-)))
                  5. ako skuseny vodic iste vies, ze ak ide cyklista tak, ze sucha kolenom o zvodidla, tak sa ho kazdy snazi predbehnut aj ked v protismere ide kamion. a vtedy okolo teba prejde tak tesne, ako sa len da. ked ale nevojde medzi cyklistu a protiiduce auto, musi spomalit a pockat kym protiiduce auto prejde.
                  6. ak by si potreboval kondicne jazdy alebo nejaku radu, ozvi sa. :-))) rad poradim.
                  0 0
                  • jizby  

                    Jo, OK, řek jsi, že to děláš na cestách s malým provozem, měls to napsat hned, ono když se řekne cestná premávka, tak to může být velmi různé. Sám jsem napsal, že tam to jde. Nechci se hádat, i když sporných tvrzení máš dost. Klidně se směj. Můj názor je prostě ten, že zabírat víc místa, než nezbytně potřebuju je nedostatek dobré vůle a bezpečnost to snižuje. Řidiči nejsou zcela blbí. Když musí brzdit a přitom vidí, že to nebylo nutný, naštve je to. K čemu je to dobrý?

                    0 0
                    • martt  

                      ja mam tiez skusenosti dost aj z auta aj z biku. Vodicak mam 27 rokov, na aktualnom aute 220 tisic km, na sluzobnom tiez asi tak, rocne asi 50 tisic v celku velkych mestach Vieden a Bratislava.

                      S tym kluckovanim to nerobim samozrejme vzdy a kazdemu autu ale ked nadobudnem dojem, ze je to potrebne, tak bez zavahania kluckujem. Tesne pred tym ako ma to auto dobehne uhnem az na kraj. A ako som napisal v prvom prispevku, robim to vtedy ked vidim, ze cesta je uzka a ide protismer a necitil by som sa dobre ak ma niekto obide stovkou vo vzdialenosti pod meter.

                      Auto ktore vlastnim tiez nie je najpomalsie a napriek tomu mi nerobi problem v rovnakej situacii spomalit na rychlost cyklistu a predbehnut ho az ked je protismer volny.

                      Najnovsie nosim v premavke taku ostro zltozelenu vestu ako maju policajti a ta spomaluje auta a zvysuje bocny odstup este viac.

                      Mimochodom v state v ktorom zijem je predpisany bocny odstup pri predbiehani cyklistu 1.5 m. Je na to teda nejaky vzorec, ktory teraz presne neviem, zavisly od rozdielu rychlosti cyklistu a auta. A ludia to dodrzuju. Ked som ale na Slovensku, uz niekolko krat ma ofuklo auto stovkou snad na 30 centimetrov.

                      0 0
                    • Man  

                      ja sa s tebou nehadam, len si vymienam nazory a skusenosti a to je rozdiel :-))), aj ked neviem, ktore sporne tvrdenia mas na mysli. ked Ta obieha auto a oproti nic nejde, tak predsa nemusi brzdit, pretoze ma dost miesta, aby ma obehol a ked nastane druha mozna situacia a oproti nieco ide, tak je pre mna lepsie, ked vodic za mnou vidi, ze sa medzi mna a oproti iduci kamion nezmesti a preto pribrzdi a pocka, kym to auto neprejde. keby som bol nalepeny na zvodidlach, tak je mu jedno, ci mi zoderie lavu nohu svojim spatnym zrkadlom a kludne si to svihne okolo mna. 5 sekund zdrzania este nikoho nezabilo, ale hovor o tom magorom v 4×4. moja skusenost je taka, ze cim viac sa snazis z cesty zdekovat na krajnicu, tym blizsie k tebe nejaky magor s autom pojde. to je mozno jeden z Murphyho zakonov.

                      0 0
          • náčelník  

            Ono se to řídí spíše heslem „udělej to druhému dříve, než to udělá on tobě.“

            0 0
        • lubos  

          Spanelsky ridice jsou prasata pekny tez. Viz. nedavny pripad, co jeden zabil znameho cyklistu ,jeho brat to prezil a jezdi ted ale jako invalid. Ze se nebere na cyklistu ohled ve Spanelsku pak je jeste par dalsich pripadu a tez to vim tak nejak z hodne blizke ruky.

          0 0
    • enjoy  

      ja nevim no,nemuzu si pomoct,ale to jak je to napsany je proste pravda. po praze taky casto jezdim tak ze bych sebou musel mit kufr penez abych mel na pokuty.ale to neznamena ze zpusobuju nehody nebo ohrozuju ridice a chodce.no dobre,nekdy jo.ale rozhodne me to netrapi,protoze kdybych jezdil tak jak po me chce vyhlaska tak uz tu asi nepisu.kolikrat se musi udelat prasarna v zajmu zachovani rodu.a prumerny rychlosti:-))

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tjuren  

      Diky za poskytnutou zabavu. Uz jsem se tak od srdce dlouho nezasmal. Hlavne s tim strejdou co uz to ma za sebou to bylo pekny. Je videt za na foru jsou docela vtipni borci.
      Jinak si myslim, ze kazdej narod je takovej jaky ma ridice. Auto je ventil psychiky a je dobry to mit na mysli. Tedy jak na silnici tak u volebni urny.
      Vyhlaska dovoluje predjizdeni zleva, na kole to ve meste jde. Zivotnost takovyho cyklisty by vsak byla kratsi nez na Omaha beach. Takze radeji nedovolene vpravo, tam je kam zmizet. At se na me poradkova sluzba nezlobi, ale v zajmu zachovani zdravi a zivota je nekdy lepsi udelat prestupek.

      0 0
    • aku  

      Zajimala by me jedna vec. Jestlize je zrizena stezka pro cyklisty tak je cyklista povinen ji vyuzit. Dobre. Predpokladejme, ze jedu po silnici. V miste m se na chodnik jdouci podel silnice napoji cyklopruh. Jak ja mam poznat, ze tam nejaka cyklostezka je? Mou povinosti jako ucastnika silnicniho provozu je plne se venovat rizeni (a tak dale) a ne se rozhlizet po okoli. A co ja vim tak snad nikde neni na ceste znacka – Cyklisto vyuzij cyklostezku. Takze me zajima zkusenost lidi, co je policie pokutovala za nevyuziti cyklostezky jestli to policistum zkouseli nejak vysvetlit.

      0 0
      • lubos  

        cyklostezka by mela byt oznacena, ucastnik silnicniho provozu je povinen sledovat znacky, pokud neni oznacena ⇒ neni to cyklostezka

        0 0
        • aku  

          Vzdycky koukam jako sova ale snad ty znacky podvedome prehlizim. Cyklostezka je oznacena na cyklostezce ale na soubezne silnici zadna znacka neni (ze bych ji mel vyuzit)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.