Chtěl bych se optat kolegů silničářů, kteří s tím mají praktickou zkušenost:
- jak velký vliv má za jízdy slooping
(ve stoupání, zatáčky, pohodlí, stabilita, atp.) Předem díky !
Chtěl bych se optat kolegů silničářů, kteří s tím mají praktickou zkušenost:
(ve stoupání, zatáčky, pohodlí, stabilita, atp.) Předem díky !
ivelo.cz/diskuze/show.php?forum=1&vlakno=3565&vlakno_od=45. Vlastnosti spíš budou záležet na konkrétním modelu a materiálu a na sponzorech:)
Dík, zní to tam jakože vpodstatě žádný.
To bych neřekl že žádný.
Sloping obeceně začal na bajkách proto, že rám je menší tudíž tužší, a lehčí. Na silnicích byl ale sl. nejdřív mám pocit dokonce zakázanej UCI, taky je tam větší konzervatizmus. Podle mě je největší přínos v pohodlí v kombinaci s karbonovou sedlovkou – díky slopingu může být sedlovka delší (víc vytažená) a tak má větší prostor pro práci. Pokud kouká z rámu 5–10 cm jako u klasiky, tak toho moc nenapracuje.
Stoupání – tam je důležitá vzdálenost řidítek (nekopat si do nich když jdedeš ze sedla) Zatáčky a stabilita – ovliněno především výškou středu (možnost naklonit kolo), úhlem sedlové trubky (umístění těžiště) a úhlem hlavové trubky. Pohodlí – delší sedlovka tlumí líp, ale menší hlavní trojúhelník a zadní stavba bude asi tužší → celkovej efekt 0.
Jediná výhoda by mohla bejt v nižší váze.
uz se to omilalo vicvekrat. teoreticky je sloping vyhodny pro vyrobce i prodejce, neni potreba tolik velikosti ramu jako u klasiky.Prakticky je slopingovy ram mensi a tudiz i mene hmotny a take vice tuhy nez klasika. No a odpoved na to co te zajima. jizdni vlastnosti, .zcela jiste je kolo se slop. lepe ovladelne ve sjezdech vzhledem k nize posazenemu tezisti, ve stopupani je dostatecne tuhe.
Pánové díky za diskusi, už jsem viděl rám, co se mi líbí. 3letý CrMo klasika Chesini.
Svitava je řeka řek!